-
LOGOUT.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
radi8tor
MODERÁTOR
Khm
⭐ Stella
-
barnam_
nagyúr
válasz BigBlackDog #332779 üzenetére
Jaja ezt én is szoktam érezni... a kályhának biztos nem kell megfelelni az EU6 normának...
-
-
Arcképgyáros
Gépjárműadó mikor fizethető?
-
addikt
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #332779 üzenetére
Szerencsére többnyire garázsból indulok de néha azért jól jönne egy ilyen. Pl a telken...
#nincsbennetarcsi
-
kisza25
félisten
válasz BigBlackDog #332777 üzenetére
nekem sincs vele gondom, nem megyek sehova
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
addikt
válasz 6030D #332737 üzenetére
én munkáltatóként még nézem, hogy ez a másik oldalnak hogy éri meg.
az egyetlen opció szerintem is, hogy lejár a lízing, ahogy ParmaBoy mondja, és tippre 20% (ha beígértek sok km-t az öt évre, akkor talán 15%) maradványértéken kellene kezdeni az autóval valamit. úgy gondolkozhat a főni, hogy ez a 20% neki most kb 1-1,5 milla, de neked (piaci)értéken 5, szóval kis befektetéssel nagy dolgot adhat.
aztán meg mondja, hogy 1) nincs új verda X évig, mert most kaptál egyet. ezzel megspórol havi nettó 90-150 ezret, ami a lízing költsége volt, azaz kb egy év alatt kiforogja neki a befektetést, és 2) mondjuk 3 évig nem kapsz fizuemelést sem, mert most kaptál egy 5 millás verdát
ebben a konstellációban értem, hogy miért adna oda neked valaki egy autót "csak úgy".
ha egy évnél rövidebb időtávra tervezel a jelenlegi munkahelyeden, akkor fogadd el, és örülj neki.
ha hosszú távra (3+ évre) akkor előtte fektessétek le a szabályokat a jövőbeni fizetésemelésekről és egyéb juttatásokról. nem mindegy, hogy valami jár, vagy adható.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #332777 üzenetére
Enyémben is van állófűtés, beindítom a motort és kész.
#nincsbennetarcsi
-
kisza25
félisten
Koripálya van, amúgy sem tudom kinyitni 🫣
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
Emunem
senior tag
válasz macilaci78 #332689 üzenetére
és még ilyen is van.... mostmár mindent láttam...
"... hát persze ..."
-
Emunem
senior tag
válasz Tsebacsi #332679 üzenetére
ááá, olyan klikk bait hatású volt a kommented, azt hittem van valami csavar a háttérben, amiért összetört a 2 csodajárgány. Amúgy ja, követtem a dolgokat, csak azt hittem, hogy valami számomra megfejthetetlen okok miatt feszít az F1 pilóta is a ferka mellett, aztán valami köze is volt a dolgokhoz... túlgondoltam kicsit.
"... hát persze ..."
-
Emunem
senior tag
válasz Vismajor01 #332687 üzenetére
jó lenne, de itt elve nagyon telített egy p+r parkoló. Utcai parkolójegy megint drágult (2,5€ helyett 2,6€, nincsennek árzónák) így könnyen össze jön a matek, hogy kb 4,10€ egy P+R parkoló, egész napra, míg 2 óráért már 5,20€. Ha éves bérleted van, akkor még olcsóbb a P+R (itt már működik a rendszer), és lehet heti/havi/éves helyet kiváltani. (csak autóra) Éves 685 bérlettel, anélkül meg 833. Azt akárhogy is számolom, sokkal olcsóbb, mint egy mélygarázs. Emiatt mondom, hogy valszeg az lesz M.o.-n is mint itt egy idő után. (Bár ahogy Qru is mondj, már van...) Vagy lesz több P+R Parkolóház, vagy drágítanak azon is...
"... hát persze ..."
-
-
Qru
MODERÁTOR
-
hobizoli
nagyúr
válasz macilaci78 #332750 üzenetére
attol hogy BME meg a ELTE elott 15-20 percenkent vegig csoszog egy vili a Nádorkertig nem fog tortenni semmi erdekes
de par eve is 40-50Mrd-t saccoltak erre azok, akiknel meg egy beruhazas sem jott ki annyibol, amire terveztek*
pl 10x ennyibol epult meg a 3x ilyen hosszu M4 metro, amire ugyanezek ugatnak azota is
*: vagy lasd a lezerjancsi HÉV-je Szeged es Hmvhely kozott is, ami 18-20Mrd-rol kezdett, hogy elvileg megerje elkezdeni csinalni, aztan a muszaki tartalom is csokkent es 90Mrd felett allt meg
kozben meg a lakott teruleten kivuli reszeken hasznalt sinbol van a palya, van meg egy vaganyos is es villamositva sincs
eredetileg meg ketvaganyos villamositott palya lett volna vegig ez istöbb drón kell ;P
-
bandus
veterán
válasz 6030D #332737 üzenetére
szerintem egy olcso modja, hogy elkeruljek az ertelmes meretu fizetesemelest, es a kesobbi uzemeltetesi koltsegeket. attol fuggoen dontenek, hogy meddig akarsz meg a cegnel maradni. ha sokaig, akkor nem kernem az autot, adjanak fizuemelest. ha kevesbe sokaig akkor johet a kocsi. mennyi ennek most anpiaci erteke, 7-8 millio?
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ArthurShelby #332730 üzenetére
Love nincs fejlesztesre, igy marad a tudatos sorvasztas.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #332715 üzenetére
Fovaros szinten van fingjuk, lovejuk nincs ra. De vmit (be) kell adni a nepnek...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
macilaci78
nagyúr
válasz hobizoli #332713 üzenetére
A Mollosz környékének hiányossága valós. Nagyon hiányzik a zárt pályás tömegközlekedés a Budafokiról, Szerémiről, ami a akár a Camponától, de minimum a Savoyától beköti ezeket a szakaszokat a metróhoz.
Egyre-másra nőnek ki a lakóparkok a környéken, néhányezer lakás, feleannyi autó jobb esetben és tömegközlekedés fejlesztése kimerült annyiban, hogy a Budafokin 2 megállóra jutott buszsáv az egyik irányba. Hát köszi...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
rbalint88
addikt
válasz 6030D #332737 üzenetére
Tovabbra is egy burkolt fizetescsokkentesnek tunik (“ne akarj fizuemelest/bonuszt, most kaptal ajandekba egy autot” + rad szallnak a koltsegek). Az sem egy szimpi hozzaallas a munkaltato reszetol, hogy csak ugy elveszik esetleg a cegautot - elozo helyemen volt ilyennel fenyegetes, egyszer, egyre halkabban
Ha ugy erzed inkg a szeked, akkor fogadd el es kezdj el uj melot keresni -
ParmaBoy
junior tag
válasz bbubby00 #332744 üzenetére
Renault 1.5dci, 2010 utan veheto, bosch rendszer, kozmegegyezes szerint egy jol sikerult darab, taxikent a kombi 3-as megane-ok sokszor 5-600ezret teljesitettek sokszor gyari ua rendszerrel. 90 es 110 lovas is veheto, de csak kezivel
Ettol fuggetlenul modern dizel, oda kell figyelni, hogy mit veszel, ra lehet szaladni.Diffidati Con Noi
-
brumi1024
veterán
válasz szőröscica #332734 üzenetére
Én vilikét tudom csak idézni a dízelekkel kapcsolatban. Amúgy a PHEV-el meglepőek, ott picit magasabbra számítottam.
[ Szerkesztve ]
-
bbubby00
őstag
Nissan Cube-bol szabad venni az 1.5dci-t? Multipla helyett kene egy masik stilusos cuccolos auto.
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
tasiadam
veterán
A fix autoszervizt ismeri valaki? Vagy BP-n megbízható helyet, ahol mosással csinálnak ATF cserét?
Még mindig másodrangú állampolgár
-
pit stop
addikt
válasz 6030D #332739 üzenetére
A kollégád 13 éves példája azért nem támasztja alá a kockázatot, hacsak nincs valami plusz infód - de akkor nem kérdeznéd amit kérdezel.
Én úgy látom, hogy elvennének egy eddigi juttatást egyszeri kompenzációval (ami maga az autó).
Rövid távon ha elmész pozitív az egyenleg autó értéke miatt. Hosszabb távon kapsz egy rakat költséget (biztosítás, gumi, valószínű növekvő karbantartás), plusz ha kiütik alólad, esetleg te nézel el valamit saját költségen vehetsz másikat.
Illetve hosszabb távon is a cég biztos nem vesz másikat.Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
ParmaBoy
junior tag
válasz 6030D #332737 üzenetére
Tenyleg erdekes helyzet. Azt kene letisztazni, h ha nem kered, akkor marad ez, es bizonytalan ideig uzemeltetik tovabb, vagy jon uj.
Esetleg auto nelkul maradsz, mert ezt eladjak (ha az van, amit irtam es nyilt vegu a lizing, aminel most jar le a 60ho, akkor azt a ceg nem fogja megvenni, a finanszirozo fogja ertekesiteni arveresen, afa kockazat lenne. Ha viszont uzembentartot valt, nincs afakockazat, maradvanyerteken /ami pofatlanul alacsony szokott lenni/ megveheted. Azaz papiron, a ceg kifizeti helyetted, ok jol jarnak, mert nem kell uj kocsit intezni, te jol jarsz, mert kapsz egy kocsit.
Lehet tulgondolom es siman cash-re lett veve, nezd el, flottakezelsben dolgozomDiffidati Con Noi
-
6030D
őstag
Köszi mindenkinek a választ. Jelen állás szerint nulla forintomba lenne. Elég faramuci a helyzet, de a miénk nem is az a tipikus multi cég (nem is multi, esetleg az árbevétele).
Full time HO-ban vagyok, a munkámhoz nem kell autó, azt csak juttatásként/kedvességből kaptam. Ezért nincs hozzá tankolókártya. Ami belement, az csak magán út. Ha átveszem, akkor gyakorlatilag aláírom, hogy nem lesz (sok évig) másik céges autó, de lehet, hogy amúgy se lenne. Kollégámnak 13 éve ugyanaz van.
Eladni nem akarom, mert tökéletesen megfelel az igényeinknek, ha mást vennék, az csak a férfiasságom méretének kompenzálása miatt lenne , de ennyiből meg max valami rollerre lehet felülni.
Szóval gyakorlatilag ugyanazt az autót hajtom, mint eddig, csak én fizetem a költségeit, viszont az én tulajdonom lesz, annak minden előnyével és hátrányával.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
hobizoli
nagyúr
M2-t eleve at kene tenni akkor mar a lakotelep oldalara ahol a Örs-tol kifele a HÉV is jar
annak semmi ertelme perpill, hogy Pillango utcanal a 2x2 savos ut tuloldaln all meg, es a fel-leszalloknak is at kell zebrazniuk oda-vissza
meg a 4-5 evvel ezelotti tervek szerint a Örs-nel a Árkád, Sugar kozott is lenne egy nagyobb gyalogos hid es a 1 szint magassagaban allna meg a HÉV, a jelenlegi allomas felett
aztan onnan a ÖMV-Meki Kerepesi ut - Kereszturi ut lampas keresztezodeseig mar nem is felszinre, hanem a felszin sikja ala menne le, de egy felul nyitott(!!!) alagutba, hogy a szintbeli keresztezodesek megszunjenek, amibe egyreszt beesik az eso is, meg balesetbol fakadoan bele is lehet esni
de ha mar egyszer eleve kiassak az aknat neki, akkor miert nem csinalnak ra tetot is...?
Váci uton a Dozsa György uttol kifele meg a meg az Nagyvarat tertol kifele Üllői uton is igy halad kifele a M3, csak kozepen melyvezetesu "nehezmetro" az istöbb drón kell ;P
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
ArthurShelby
addikt
válasz Tothgera30 #332728 üzenetére
Létezik melegfehérben 2700-3000K körül?
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
addikt
válasz Tothgera30 #332728 üzenetére
+1 az Auxito-ra, W5W-ben nálam is bevált
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Ármester
W5W/T10, Szofita. Ezeket használom évek óta, több autóban is (teszt szerint se rossz). Tartalékba mindegyikből vettem (ott figyel a kesztyűtartóban), de szinte soha nem kellett még cserélni egyiket sem.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
brumi1024
veterán
ACEA 2024 december es eves autoeladasi adatok. Osszessegeben 0.8%-kal novekedtek az ujauto eladasok 23-hoz kepest, eloszlas: 33.3% benzin, 30.9% (M)HEV, 13.6% BEV, 11.9% dizel, 7.1% PHEV, 3.1% egyeb.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
W5W-ből Osram 4000K-t tettem a Jazz-be (mily meglepő, ez sem kapható már), plusz egy eldobható grilltálca és egy lemezvágó olló segítségével csináltam mögé egy tükröt.
A MiTót meghagyom halogénnek, egy-két búrának már eltörtem a rögzítőpöckét a kísérletezések során, amiket ugyan megragasztottam, de nem akarom tovább feszegetni.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Vismajor01 #332715 üzenetére
M4-nek is ki kene mennie Polus/Azsia centerig, ahogy eredetileg is terveztek
amugy pont a vitezy volt az egyik legfobb ellenugatoja M4-nek veke.hu-s megmondoember koraban, amikor meg a Demszky vezette Bp-t, es barmi tortent a varosban le lenyilatkozta hogy az most pont miert is sz4r, hogy az akkor ellenzeki szent fidesz velemenynek hangot adjon ezzel, akik mar 1998-ban is visszamondtak az egeszet, pedig akkor a ruszkik az allamadossaguk fejeben megcsinaltak volna
akkor vitezy szerint napi 100k utas volt az a limit, ami felett megeri a metro, es az M4 60-80k-t fog tudni a teljes vonalon
eleve nyilvan lefele hazudott akkrois hogy hihetobb legyen a nezete
nos, ehhez kepest ugy 180-200k jelenleg, hogy vegulis csak a fele epult meg
M2 kimenethene a Deli PU-tol folytatva BAH csomopont M1M7 bevezeto Törokbalinti oldal meg Kistarcsaig atveve a HÉV-t keregvezetesben
itt egyebkent is ez a terv hogy egy nyitott(!) alagutban futna az Örs-tol kifele, es az Örs-nel lenne keresztezodesben egy qrva nagy hid amin oldalt valt a M2-rol a HÉV-re
a 17.ker-re is volt tervben egy szarnyvonal Rakoskeresztur kozpontra, amit mar lehuztak
M3: Kapmegyer-Dunakeszi a felszinen, illetve Vecses-Ferihegy2 az Ulloi-t kovetve keregvezetesben
M4: M1M7 bevezeto Budaörsi oldalon illetve Polus/Azsia center M3M0 csomopont
amig ez nincs meg qrvara tok felesleges tííííccsukkki-sat jatszani esz nelkul
Bukarestben 1979 novemberben indult az elso metrovonal, itt az M3 1980 marciusban mar kijart a KöKi-re
ma ott 78km-nel tartanak 5 vonalon, ami teljes 1896 ota letezo bp-i metrohalozat pont 2x-e mar
es ez egy romaniaban, erted?
Praga 1.3millios varos, 65km jelenleg es epul egy 10km-s uj vonal is
Bp-n ezzel akkor lennek pariban ha most lenne 90-100km
ott az M2-s vonal 26km egymaga, ami annyi, mint az itteni a M2+M3 egyutt
varos nyugati felen az ottani "M0" korgyurunel van a vegallomasa, azaz bejossz 500m-t es ott a P+R is, meg fel tudsz ra szallni
....hat igen, lehetne igy is csinalnitöbb drón kell ;P
-
-
ParmaBoy
junior tag
válasz rbalint88 #332714 üzenetére
+1
Tippre kifut az 5ev nyiltvegubol, es akkor az maradvanyertek, amivel nagyon jol lehet jarni (ha jo fej a ceg es maradvanyerteken odaadja). Az 1.5tsi octi amugy sem nehezen ertekesitheto.
Kerdes, h lesz-e helyette uj. Pontosabban mi lesz, ha nem kerul megvetelre.Szerk: kozben kapcsolok, h "megkapom" az ingyen van cimborak kozott is.
Akkor kerdes, h jonne az uj, ha kihagyod a lehetoseget?
Illetve kell munkaugyben is hasznalni?[ Szerkesztve ]
Diffidati Con Noi
-
veterán
válasz 6030D #332710 üzenetére
A következő 5 évre biztosan jobban jársz, ha átveszed. 20 évre nem kéne, adjanak csak másikat 4-5 évente.
Nem szoktam pontosan vezetni, mibe fáj, de úgy nagyjából évente a GTI és az MX-5 átlagát tekintve:
- adó 40
- GFB 40
- casco, ha kell 100
- alap éves szerviz 40-50, bonyolultabb +30
- vezérléscsere nagyobb összeg, de 150 ezer km-nél ráér, legyen 80 - 150.
- pár évente beesik valami 100-ért, pl. fékcsere, legyen évi 50
- gumival is számolt 3 évente egy szettel (téli vagy nyári) 160
- műszaki 2 évente 30 -
Vismajor01
addikt
válasz hobizoli #332713 üzenetére
Ez ilyen. Erről beszélgettünk haverral- a döntéshozóknak valójában fingjuk sincs hogy mire van a népnek szüksége, és egót féltve szakértőt se kérdeznek meg róla. Igy mentek el százmilliárdok a a villanyautó támogatásra is, pedig ugye nagy segítség az átlag polgárnak hogy 15 milla helyett 12 az autó Itt volt a zöld hitel, valahogy véletlenül egy jó ötlet, és pillanatokon belül elkapkodták, oriási sikere volt- azóta sincs semmi ilyesmi, csak valamivel több csok amihhez szintén gyerekek kellenek.. De metró is ugyanez, egy db 4es metrót sikerült megépíteni az elmúlt 50 évben és ugye az is kérdés arra mekkora szükség volt ahelyett h meghosszabbítanák a hármast káposztásra pl.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
hobizoli
nagyúr
válasz tototos #332708 üzenetére
mi a reszerdmeny? itt egyelore az megy hogy lezarunk meg kitiltogatunk
de infrastrukturalis meg kapacitas fejlesztesekre meg megy vallvonogatos pingvinezes, hogy niiiiicsrááápééééz meg óóódddmega reggeli csucsban tomottek a jaratok igy is...erre mi a terv?
itt a sotetzoldeknek max annyira telik csak az ezzel kapcsolatos vilagmegvalto gondolataikbol, hogy vilag kulonbozo reszeirol osszeszemezgetnenek minden korlatozast egy a vilagon sehol nem letezo giga-mega combo-ba, amiket olyan helyekrol szedtek ossze, ahol a varos metrohalozata ezzel a 3-5x meg 10x-e a bp-inek 100k fore szamolva
nezd meg miket olvasol barmelyiktol
erdemi(!!) kapacitas es infrasrukturalis fejleszetesekrol SOHA egyik sem beszelmegy par ilyen alibizgetes par eve, hogy a Bajcsy-n is lenne vilivonal attol fudejo is lenne a jolika neninek, hogy 400m-ert felszallhat ra -mashol ennel tobbet setalsz a legkozelebbi buszmagalloba es Bp-n belul vagy akkoris-, de ettol meg a Maglod felol meg 16km-t(!!) mesz a Bp-n tablan belul is az Örs-g a fika kapacitasu P+R-be tovabbra is
a masik ilyen csucsokossag, hogy a BME elott is legyen vilivonal budai oldalon a MOL szekhazig
na attol is de qrvara sokkal jobb lenne, meg tehermentesulne a varos
ahhaaa, deeenem oda kene beeroltetni +1 vmit, ahol minden sarkon jart mar 20-30 eve is 3 jarat....
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
6030D
őstag
Kíváncsi lennék a véleményetekre. Jött egy olyan lehetőség, hogy megkapom a céges kocsit, és innentől magántulajdon, a költségeivel együtt. Jó ez nekem, vagy hol a buktató?
Az üzemanyagot eddig is én fizettem, tehát a biztosítás, adó és szervizelés lenne az enyém. 2020 februári üzembe helyezésű Octavia 3 1,5 TSI manual, 70e km. Ki mit tenne?Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Shadowbull
addikt
válasz brumi1024 #332706 üzenetére
Nem azt mondtam hogy a Tesla fundamentálisan rossz terméket gyárt, hanem azt mondtam hogy a Tesla úgy ahogy van, nem létezne a törvényi hátszél nélkül.
Az elektromos autók piaci alapon még ma is versenyképtelenek, talán néhány szűk szegmenst kivéve, de ezek semmiképpen nem tartanak el egy ekkora céget.
A Tesla összes nagy piacán szignifikáns mértékű támogatások vannak az elektromos autókra (közvetlen vásárlási támogatás, adókedvezmény a vásárlásra, az üzemeltetésre, és mindennek az ellenkezője az ICE konkurenciára) ami nélkül, valós versenykörülmények között, a mai eladások töredékét sem érnék el.
Nyilván ez ugyanúgy igaz az összes többi elektromos autóra is, csakhogy a hagyományos gyártók tudnak mást is gyártani, ha leveszik róluk a láncot. A Tesla nem.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
hobizoli
nagyúr
igazabol az a nagyobb baj hogy Bp-re be kell jonni kelet felol 15-16km-rt, amire van egy P+R, meg tomegkoz csomopont
utana meg mennel a M2 metroval 10km-t, ha vegig is mesz vele a teljes vonalon, mert annyi az Örs-tol a Deli PU
woooow
eleve a metroknak régesrég qrvara kijjebbre kene jarnia, meg P+R-bol sem csak ennyi kene legyen, hanem 8x annyi, amit eddig sikerult ossszehozni, ugyanis a BKK oldala szerint meg 4000(!!!) P+R hely sincs egesz Bp-n [link]
ez a torold ki a kis segged vele kategoria, alibizni lehet vele
ha ennyi autos lerakna az autot a P+R-be es menne utana metroval tovabb sem venned eszre igazabol a napi 430-620k-s utasforgalom mellett, amit a M2 es M3 amugy naponta szallit, mert az 0,9% illetve 0,6% ezeken nezvetöbb drón kell ;P
-
brumi1024
veterán
válasz Shadowbull #332702 üzenetére
A Tesla is mesterségesen van életben tartva. Az adókedvezmények és a környezetvédelmi előírások tartják életben.
Ezzel mondjuk vitatkoznek mar csak az eladasok alapjan is. Egy fundamentalisan rossz termeket nem ad el nemi arkedvezmeny, kulonben a Toyota bZ4x-bol eladtak volna 3-nal tobbet. Illetve eleg nehez elvonatkoztatni attol, hogy keves ember orvend jelenleg akkora kozutalatnak (vagy bizonyos korokben rajongasnak), mint Musk, es ez boven hatassal van az eladasokra.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Alit passzolom, Tothgera30 vagy MC Pite valszeg jobban ismerik az ottani kínálatot, de részemről a Philips X-treme Vision* ajánlott, és ha mégsem válna be, simán elállsz a vásárlástól.
*Én még a 4000 kelvinesből vásároltam, szerintem kellemesebb fénye van, de sajnos az már nemigen kapható, csak a 6000-es.
(#332685) radi8tor:
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz brumi1024 #332700 üzenetére
"Ha ezek a kedvezmenyek megszunnek az ottani mestersegesen eletben tartott konkurencianak valoban jobban fog ez fajni."
A Tesla is mesterségesen van életben tartva. Az adókedvezmények és a környezetvédelmi előírások tartják életben.
A konkurencia simán tud ICE-t adni ha arra kerül a sor. Pont ez történt Németországban is, ahol megszűntették az EV támogatást, a Tesla meg dobott egy laza 41%-os visszaesést. A többiek meg szépen adtak ICE-t BEV helyett, lásd VW.
"A ZEV kreditek nagy resze egyebkent szerintem Europabol jon"
Nem valószínű. A nagy játékosok Európában eddig el tudták érni a korlátokat. Az USAban viszont sokan kényszerültek krediteket venni.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
szabonagyur
félisten
válasz Tsebacsi #332695 üzenetére
Nekem a cikkből is az jön le, hogy Musk annak örülne, ha a versenytársak lényegében eltűnnének. Az US EV árak mostani szintje az a kedvezménynek is köszönhető (kb. mint itthon a CSOK miatti emelkedések), tehát azt várja, hogy ha annak vége az EV árak csökkennek általánosságban, aminél ugyan csökken a Tesla profit, de a versenytársak eltűnhetnek, ez meg hosszú távon csak jó a Teslanak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Soundcore Space One Pro - hordozható komfort
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- PlayStation 5
- Leradírozza az S26 Ultra a szelfikamerát?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Konteó topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest