Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ParmaBoy
újonc
Nos, van némi rálátásom a budapesti taxiséletre, és ott bizony ismét aranykorát élik a német levetett extaxi caddy maxi/touranok. (onnan ismered meg, hogy fekete műbőr ülés + ahogy nyílnak az ajtók látni az eredeti elefántcsont színt). Ezek 3-4 évesek, 3-400ezer kilométerrel kerülnek az országba, majd abs kockánál optimalizálnak egyet 150k-ra és így fut sokszor bértaxiként még 3/400ezret.
Bolt/übernél a 7 személyes kivitelekkel sokat lehet repterezni, és heti 100k (bejelentéssel) kiadható, vagy 5milla körül eladható. Most is biztos van fent a hahun ilyen.
A másik tipik bértaxi, ami régen a "taxismegane" néven emlegetett 1.5dci (bosch) kombi mk3 megane volt, az a 10 éves szabály (már amelyik nem kapta meg a +3 évet) miatt kezd kikopni és átveszik a helyüket az mk3,5 focus 1.5tdci kombik.
Igen, van bőven toyota is, de azért nem a többségük, legalábbis itthon biztos.
Nyugat eu megint más, arra annyira nem látok rá, csak a sírást hallom néha, hogy a toyota megszüntette a prius+-t, amit a jóisten is taxinak teremtett. -
ParmaBoy
újonc
válasz kisza25 #323545 üzenetére
Toyota liszensz, azaz megvettek a kepletet, majd ford mernokok ford alkatreszekbol raktak ossze. Es sajnos kozel sem lett olyan jo es tartos. Komoly valtohibak lehetnek az fh35-el (alul van meretezve), de a benzimpumpa is szeret mekmakkanni a nagy melegben. Okkal olcsobb, mint egy toyota.
-
ParmaBoy
újonc
válasz ParmaBoy #323548 üzenetére
Pl. A toyotakban kulon olajszivattyu hajtja az olajat ev modban, a ford eseten ezt kisporoltak es a benzinmotor tengelyere kapcosolt pumpa van csak, ami azt eredmenyezi , hogy ev uzemben a ford szarazon jar, egyedul a szoroolajzas van meg. Ami meg eleg lenne, de a balos feltengely kihajtasi tamcsapagya neha enged nemi jatekot a komplett kihajtotengelynek (katyuk, utesek, magyar utak...),amit a szimering nem toleral egy ido utan, egyik pillanatrol a masikra szivargas, csokkeno olajszint es lecsapagyasodik az egesz valto. A ford komplett valtocserevel orvosol, elvileg viszont van mar hely, ahol olxan 700 korul felujitjak.
Vezetni sztem jobb, mint a toyotakat, csendeswbb, kevesbe bog fel.
Benzinpumpa: nem-nem, elvileg nincs koze, hogy mennyire tankolsz. Hybrid uzemben ugye kapcsolgatja, tudok olyan esetrol, ahol tele tank, naptej illat, horvat fizetokapu. Aztan nem sikerult az araszolas vegen elindulni, treler lett.
[ Szerkesztve ]
-
ParmaBoy
újonc
válasz kisza25 #323557 üzenetére
Amugy az uj 5.gen hybrid hajtas egesz jo lett, meg palyan is teljesen vallahato, probaltam corollaban es corolla crossban az 1.8-at es corollaban a 2.0-at, es amugy nincs hatalmas kulonbseg szerintem, nem eri meg a nagyobb motor a felarat.
Csak meg nagyon uj, kell par ev, mire kap belole a hasznalt piac is. -
ParmaBoy
újonc
válasz radi8tor #323871 üzenetére
Nyilt vegu lizing eseten nem tulajdonlas van, hanem berles, ekkor az afa minimum fele visszaigenyelheto ( ha nincs utnyilvantartas. De azt konnyu osszerakni es akk teli afa a finanszirozasbol) De hs a futamido vegen megveszi, akkor a nav visszakerheti az afat (szgk eseten). Nem kockaztatnak, meg egy jo magas maradvanyertekkel szamolnak. Ezert nem porog az rrf10.10 ( villanyautos ceges palyazat) mert ott ki vsn zarva a nyilt, es a tamogatas bizonyos feltetelek mellett annyi, mint az afa.
Ezek a lizingek pedig jellemzoen 36/48 ho.
Az operativ lizing is nyilt vegun alapul zommel, de ott az uzembentarto a flottakezelo. /meg az nem csak egy penzugyi termek/ -
ParmaBoy
újonc
válasz Emunem #323904 üzenetére
Magánszemély nem tud áfát visszaigényelni, ezért eleve a zárt végű lízing jöhet szóba. Kint más a szitu, nézőpont kérdése, de egyesek szerint előttünk járnak, ott a lakossági operatív is tolva van (német, holland, belga stb.)
Zárt végű cég esetén tgk-ra éri meg, mert a tgk vásárlásnál visszaigényelhető az áfa, és nagyon alacsonyra lehet szabi a maradványértéket.
Amúgy az operatív lízingnél, ahol a flottakezelő az üzembentartó (és több ezer autót tulajdonol) egyedi casco/kgfb van. pl, ha megnéztek egy ászf-et kgfb kapcsán, akkor a végén vannak az egyedi kötvényszámú cégek. itt az összes autóra ugyanaz a kötvényszám, nincs bonus-malus stb.
Bónusz, és a pénzügyi perceknek vége, hogy kkv esetén (tao törvény szerint kapcsolati hálóval felépített kkv) a lízing kamatok a taobol leírhatóak.
Szóval nem véletlen, hogy 3-4 évente cserélnek kocsikat és ez a luxus verdákra is igaz.
Extrabónusz: Ha cég betolja operatívba, akkor még üzembentartó sem lesz, csak egy bérlő, amit leköltségel, nem rontja a könyvelést és a pénz, amin vehetett volna bármit, azt befekteti...
Qru:
Igen, bevett szokás, hogy ha lejár a nyílt végű, akkor azt a cég nem veheti meg, de a használó magánszemély igen, és a maradványérték is piaci árnál alacsonyabb= a felhasználó jól jár, mert jó áron vesz, a cég jól jár, mert a használó vigyáz rá (...)
[ Szerkesztve ]
-
ParmaBoy
újonc
válasz grizlisandor #324000 üzenetére
Bejott a hideg, erzik az emberek is.
-
ParmaBoy
újonc
válasz Micsurin #324007 üzenetére
Ja, ahogy bejonnek a fagyok. Szerencsere en annyit veszek eszre, hogy kapok mailt, hogy valami fura sarga felkialtojel lett a muszerfalon, illetve az elso teles fordoksoktol, hogy sarga vagy piros (0fok alatt) "hibajelzes". Kicsit hianyozni fog a ford, en szerettem oket flottaba tenni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Vezetékes FEJhallgatók
- Mobil flották
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Megérkezett a Snapdragon X-hez tervezett Windows 11 lemezkép
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Horgász topik
- NASCAR
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest