- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Lalikiraly: SÜNI energiaital.
- Tomasz72: Ventilátor upgrade
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- MasterDeeJay: SATA to SAS adapter
- hdanesz: Hyundai Ioniq 28 kWh 2018 2. felvonás
-
LOGOUT
Peugeot / Citroën / DS topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
MC Pite #7595 üzenetére
A KFZ lényegében ezt a két kódu motort takarja. Rövidebb, erősebb hajtókarok, más anyagból készült kúposdugattyúk, kigrammolva alapból a tiltásuk 7000-nél van. A hengerfej az NFZ vagyis az 1.6-os szelepeket kapta meg (tényleg jóval nagyobbak), a csatornák is mások. Megvan hozzá a szívósor, leömlő, dugattyúk hibátlanok. Főtengely, vezérlés az összes TU3-ban megegyezik. Megvannak a nagy injektorok, injektorhíd stb. Már leméregettem mindent (illetve van egy srác aki megcsinálta már, hogy TU3JP blokkba befűzte amit bekell). Plusz ami még grátisz volt, hogy szuromi féle tengellyel vettem a fejet. Minden cucc hibátlan állapot, nyilván a vezérműtengely szinte új hiszen már a veztengelyes átdolgozta. Egy jó chipessel egy széria TU5JP4 fölé kell várni a teljesítményt.
A dolog nyitja pont abban van, hogy magas fordulaton fog élni a motor. Ezeknek az FJ2-es motoroknak a tengelye már szériában is röfögőssé teszi az alapjáratot, nem hogy így, ha még nagyobb szelepösszenyitás van neki adva.ET3-as fejet biztosan nem fogok felrakni, egyfelől még gyengébb is lenne hiába a VTi másfelől nem is fogok találni ilyen jó állapotut + sokkal több szívás lenne összehozni a motorvezérlőjét hiszen a 8V motorvezérlő nincs VTi-re felkészítve.
edit.: Mondjuk megkérdeztem az autochip.hu-t és nem tudnak írni a vezérlőmön. Akkor lehet nem lesz más mint egy MaxxECU. Akkor viszont valami elfogadható turbófeltöltő kéne.
-
MC Pite
veterán
válasz
Steve_Brown #7594 üzenetére
Nem találom a KFZ milyen motort takar, de gondolom a TU3-ra nem az ET3 hengerfej megy...
Fordulatszám limit emelés és herélés ugyanúgy áll, ha 16V fejet is takar.
-
MC Pite
veterán
válasz
Steve_Brown #7589 üzenetére
Nekem azt az MMC (autochip.hu) írta meg.
Az 1.4 8V esetén mondjuk nagy plusz tüzijátékra nem kell számítani, közvetlenebb a fojtószelep, és kicsit kevésbé akar beférni a környezetvédelmi normákba klímával.1.6 16V, főleg ahol sokat csillapít a hátsó dob (pl Xsara Picasso) már más tészta, az érezhetően nyomatékosabb, virgoncabb, és a fogyit is vitte le (mert az a kiosztás az 1.8as EW_hez volt ideális, nem az 1.6hoz, gondolom).
Katalizátort mégis mi a ***nak szednéd ki? Ha kiheréled, csak csökken a normál tartományban a nyomaték, plusz nem egy felelőségteljes lépés.
TIltást se emelném, neke az 1.6nál ugyan nem emelték, de nem kezdett előtte visszagyengülni, és így vidáman pörgettem bele sokszor a tiltásba. Plusz ha gyári dugattyúk és karok mennek bele, nem is emelnék - meg hát ez 8V...Sok ilyen projektet kísértem, sokat csak olvastam, és egy forgatott dob meg csipszen túl _azzal a motorral_ nem foglalkoznék. Akkor kanalazz be egy TU5JP4(S)-t, olcsóbb gyorsabb. Bár sokszor a kettő között futómű is eltért (pl C3nál a kicsi meg a nagyfutóműves).
-
Steve_Brown
senior tag
Látott már valaki olyat, hogy TU3-nál szűkebbek a hajtókarokban a csapágy fészkek mint a gyárilag előírt?
48.655-48.671 között kéne lenniük, erre 48.647, 48.649, 48.651, 48.653. Kattintással látjátok a táblázatokat, hogy tartományon belül főtengely csap ( bal oszlop) és tartományon belüli hajtókar csapágy esetén milyen hézagok fognak kijönni ELVILEG.De itt jönne a nagy kérdés olyantól aki csinált ilyen motort, hogy most nekem jó a matekom? Érdemes venni sima és X-es ACL csapágyat aztán összerakni azzal?
-
Steve_Brown
senior tag
-
Maulgar
tag
válasz
Steve_Brown #7589 üzenetére
1.4ből nem csak szívó van? Ott sokmindent nem tudnak faragni rajta. Vagy mi a terv vele?
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
janakbacsi #7588 üzenetére
Ha találsz rá választ szólj. Nem találok chipest aki megírja az 1.4 benzin motorvezérlőt.
-
janakbacsi
őstag
lexia-val át lehet írni a motor vezérlőt nagyobb teljesítmény érdekében?
-
MC Pite
veterán
válasz
janakbacsi #7586 üzenetére
A linkelt autóban van kevés.
Igen, jó autó a C4P II, nem nagyon van jellemző típushibája tudtonmal (ami van a motoroknak kb, de az se sok). -
MC Pite
veterán
válasz
janakbacsi #7584 üzenetére
Évi 10k km? Az fura(ovijáratok?), de amúgy jó az irány
-
janakbacsi
őstag
válasz
janakbacsi #7583 üzenetére
esetleg ez jó lehet?
[link] -
janakbacsi
őstag
2010-es évjaratú xsara picassomat cserélném egy újabb, 5-10 éves autóra. 1.6 hdi dízel motor és 250000 km van benne. praktikus egyterűben gondolkodom, lehetőleg megbízható dízel erőforrással. köszönöm szépen.
-
ptesza
senior tag
Egy éve van nálam ez az 5008 II. 1.5 Blue HDI motorral. Adott egy hibakódot az EGR szelepre. Tegnap kiszereltem és megpucoltam. Visszatettem, kitöröltem a hibakódot ami nem is jött vissza a próbaúton sem. Ma reggel megint bedobta. Van valami okosság az EGR szelep tiszításhoz? Vagy vegyek egy újat? Amúgy nem volt annyira durván kokszos.
-
vidaila
senior tag
Sziasztok. Egy 2012/14es c4-hez is jó otthoni diagra egy Lexia? Vagy az újjabb autókhoz már nem jó?
-
YOZ
tag
Sziasztok! Nekem egy 2018-as c4 picassom van és a legutóbbi frissítés óta, eltűnt a carplayből a telefon ikon, így csak fogadni tudok hívásokat onnan. Próbáltam a térképet is frissíteni, de folyamatosan eldobja. Nem lehet valahogy a legutóbbi frissítést letölteni valahonnan, mert szerintem hibásan telepíthette fel.
-
ptesza
senior tag
válasz
molnarpeter #7574 üzenetére
A felső. SCV -nek hívják. Az újabb generációs nagynyomású pumpákban már van. Ez egy elő szabályozó / adagoló. Ettől függ, hogy a pumpa mekkora nyomást fog kiadni. Ez nem csupán egy sima átkattanós szelep hanem a ráadott jeltöl függően képes beállni a megfelelő pozícióba. Érzékeny a szennyeződésre és szétszedni sem lehet igazán . Viszont csere után tökéletes. Bontottat nem érdemes venni, mert úgyis szar lesz.
-
lumpy92
aktív tag
Tájul. Peugeot 206 sw 1.4 HDi
Motorolaj, motolajszűrő, gázolajszűrő csere a Golden Lea szervízben (Bp.) br. 64.800 Ft. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
molnarpeter #7459 üzenetére
Random leálló 206 1.4 HDI (8HX) villamossági műhelyben járt, valószínűleg üzemanyag ellátási hiba. Ahogy látom, nyomásszabályzó hiba gyanús így 300e km-en túl, Nade melyik szokott elromlani?
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
Steve_Brown #7572 üzenetére
Servicebox megadta a választ. 540567 cikkszámú csavar kell minden gyári 206 alufelnihez.
-
Steve_Brown
senior tag
Honnan tudhatom biztosra hogy egy adott felnihez milyen csavar kell?
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
Intruder2k5 #7570 üzenetére
Bocsi, nem hirdetés akart lenni.
-
válasz
Steve_Brown #7569 üzenetére
Itt biztosan nem, de próbáld meg a Hardveraprón!
-
vzozo
senior tag
válasz
molnarpeter #7427 üzenetére
Kicsit későn, de végül is el lett intézve. Achsvermessung a neve, és nyilván a gumik is cserélve lettek -> olyan finoman fut újra, mint újkorában.
Most nincs előttem a papír, de vmi 5 fokos eltérést sikerült összehozni az egyik oldalon.
Milyen gyakran kéne futóműállítást végezni?
Ha jól rémlik, utoljára 2019 végén volt, aztán a covid miatt túl sokat nem utaztunk egy ideig, azóta olyan szuma 70 ezer km-t tettünk bele jó 5.5 év alatt.
-
Steve_Brown
senior tag
KFW-hez hol tudok gyári színkódos hajtókar csapágyat rendelni?
-
dik
őstag
Megjöttek a kulcsházak a Temuról. Hát igen látszik amennyi az ára olyan is.
A többi majd használatban elválik. A Nyelvet miként kell cserélni ezekben?
-
Steve_Brown
senior tag
TU3FJ2 fej felmegy a TU3A blokkra?
-
MC Pite
veterán
válasz
Steve_Brown #7559 üzenetére
Sprés fojtó/szívó/egr szelep tisztítás. Még MPI motoroknál is hoz le dzsuvát, GDi motoroknál meg szívószelepet nem is nagyon tudod máshogy.
Tankba meg van a PSA-nak ajánlott adalékja a befecskendezőhöz: [link]
Mi a normál motor?
Tapasztaltál már olyat hogy ellustul és többet fogyaszt? Akár ingadozik alapjárat, szélsőséges esetben már a szelepek sem záródnak rendesen?
-
dik
őstag
FEZ!
Egy lényeget elfelejtettem kérdezni. Ezek a csodás 1.6 Blue HDI Berlingok így 2018 körül hol tudják elcsipegetni a fagyállót? Észre lehet venni 2 olajcsere között (10-15 ezer km) elcsipeget 1-2 decit. Annó a termosztát háznál szivárgott annál a csodás hitvány műanyag bazárnál. De azt újra cserélték és most már nem szivárog. Sehol nem lehet látni semmi szivárgás nyomát. Tehát a kérdés adott. Hol?
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz
Steve_Brown #7555 üzenetére
Ezt már tőle vagy típus-klubbokban érdemes megkérdezni. Amiket én láttam azokon semmi baja nem volt, de szerintem azokat nem is nagyon használták télen.
-
MC Pite
veterán
válasz
Maulgar #7541 üzenetére
Nem, ha szar olajjal használták, a juzer is botfűlű meg a szerlőhöz is későn vitték, akkor motorfelújítás is bejátszhat (lásd húgomé). Bár miből nem ilyen konstellációban?
Igen, egy TU5JP4 strapabíróbb, de ezek meg erősebbek és takarékosabbak, cserébe érzékenyebbek.Mivel vennéd?
Én 1.2 VTi és 1.2 Puretechel vettem a családi gépeket, mert tök jó motorok... (Mindkettő a maga ligájában a tipikus felhasználására.)
Mikor megvesszük vezérműszíj és olajcsere, onnantól belevaló olaj meg 5-6 évente szíjcsere, évente kémiai tisztítás.
Ezt más motorral, akár az NFU-val is így csináltam, szal ez nálam minden motorra érvényes.Steve_Brown: Ezeknek a fényezése leheletvékony amiket láttam, úgyhogy könnyen elképzelhető. Én a szedánokat nem értem, legtöbb ember mire család/kecófelújítás/szabadtéri sportos hobbi vonalon elindul az életben, rájön hogy nem túl praktikusak.
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
Feketelaszlo #7554 üzenetére
Ez az ajtó rohadás még mindig érinti amit a kolléga írt 6 éve?
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz
vidaila #7551 üzenetére
Ha bizonytalan vagy érdemes böngészni az alkatrész árakat (gumi, fék, kuplung, stb.). A C4/308 platfomra épülő autók közönséges mechanikus alkatrészei kb. +20-30%-al lehetnek drágábbak a Xsara árszínvonalhoz képest. Persze amennyivel igényesebb - és nehezebb - kb. annyival kényelmesebb is. A kisautó platformra épülő autók meg nagyjából azonos árban mozognak de azért azok között is ki lehet fogni viszonylag tágas, jó ülésekkel szerelt darabokat.
#7553Steve_Brown : Volt fórumozó aki mutatott már ilyen igényes tuning verziót, ő többet tudott róla. Szerintem a Dacia Logan párhuzam egy kicsit sértő, annál talán egy picivel nívósabb. Bár hasonló évjáratú Daciát is árulnak közel 3 millióért, szóval lehet, hogy csak én nem érzem át ezt a 2000-es évek eleji kapscsoló nosztalgiát.
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
Feketelaszlo #7550 üzenetére
Nem provokállak, komolyan érdekel.
Én egy 206-ost hajtok és mostanában feljön egyre többször a lecserélése. Bánom már, hogy nem NFU-t vettem a típusból és egyébként nekem a Peugeot 301 amúgy is nagyon tetszik.
Tisztában vagyok vele, hogy beltér összeszerelés minőségében ez egy Dacia Logannel vetekszik. De nekem nagyon tetszik a forma, mármint tudom, hogy sokak szerint csúnya, de szerintem gyönyörű.
Főleg ezekkel a Hockenheim felnikkel nagyon ott van.
Most például fent van ez a kocsi hahu-n. [link]
47 ezer kilométert futott mindössze, gondolom ennyinél se az automata, se a blokk nem kényes, igazából ha összegurítok mindent akkor meg is tudom venni és le van tudva 10-15-20 évre az autóvásárlás.
Gondolom 116 lóerővel megy is, nem is eszik olyan baromi sokat, kényelmes is a maga módján. Míg mondjuk nekem egy új C3 egyáltalán nem jön be, és én a 206-ot is azért választottam, hogy egy régi technikát kapjak, nekem ez selling point, hogy 206 bajuszkapcsolók vannak benne -
Sziasztok,
2001-es 2.2Hdi-s 807-es peugeotba tudja valaki, hol találom a sebességmérő VSS szenzort?
-
vidaila
senior tag
Ha jól értem mondjuk egy 2013as (hazsnaltauto.hu infó alapján) C-Elysée-ben az 1.6 VTI még a tu5jp4 motor utódja? Ha megbízhatóbb lehet akkor az is szóba jöhet.
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz
Steve_Brown #7549 üzenetére
Most provokálsz, hogy leírjam a véleményem ezekről a használtautó árakról?
Na jó. 3 millióért inkább fizess be egy új C3-ra és 15-25 évvel újabb technikát kapsz egy 8 évvel fiatalabb autóban. Persze a kézifék vagy a kulcs még lehet, hogy abban is egy régi Peugeot 406-ból van átemelve.
5 éves C-Elyséeket meg 301-eket 2019/20 környékén 2 millió körül vesztegették. Sokat futott cégeseket 1,2-1,5 millióért, csak vigye el valaki. Infláció ide vagy oda, sokkal többért biztos nem javasolnám most sem őket. Annyit viszont megérhet annak, aki olcsón fenntartható, egyszerű kocsit keres a végekre. Sok meglepetés tényleg nincs bennük.
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
Feketelaszlo #7548 üzenetére
Hm... 3 milliót megérnek ezek?
Az vicces mikor hirdetik Hockenheim felnivel. A már muxos de facelift előtti (2002) peugeot 206 bajuszkapcsolóival és boardjával szerelt 2017-es kocsit. A motortérben meg ott csücsül az NFU blokk ugyan azzal a folytószeleppel mint a korai 307-ben.
Basszus... Rákívántam, de tényleg megéri 3 milliót egy ilyen?
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz
Steve_Brown #7547 üzenetére
EC5 NFP.
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
Feketelaszlo #7543 üzenetére
Melyik motorkód az NFU utódja a C-Elysée-ben?
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz
vidaila #7545 üzenetére
Áttervezték, de pl. a műanyag láncvezető megmaradt.
A Puretech a rossz hírneve ellenére gazdaságosabb üzemeltetésre tervezett széria, mint az EP-motorcsalád. Könnyebben szerelhető és sokkal kevesebb alkatrészből áll (amíg nem kezdenek el az alkatrészek osztódni). Viszont a C4-esben pl. csak közvetlen befecskendezéses kivitel volt, amit nem javasolnék.
Épp azért is próbállak az egyszerűbb modellek felé terelni, mert a C-szegmensben nem igazán akad már olyan autó, amit Xsara költségekkel lehetne fenntartani, akármilyen jó állapotú példányt fogsz ki.De ha elhatároztad magad, akkor valóban az 1.4/1.6 VTi-t keresd.
-
vidaila
senior tag
Mi a helyzet a 2012 után gyártottakkal? Nem kapott valami ráncfelvarrást a VTI motor?
-
ftc
nagyúr
408-ról vélemény? Ismert hibák?
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz
vidaila #7539 üzenetére
A Xsara szellemi utódja a C-Elysée volt. Konkrétan ugyanannak az 1.6 motornak a továbbfejlesztett változatával is árulták ami a Xsarádban van. Kicsit van ez az előítélet vele szemben, hogy fapados válságautó volt, de 10+ évesen kiült ülésekkel már sokkal kevésbé érződik a felszereltségbeli különbség egy C-Elysee meg C4 között, mint új korában.
Ha nagyobb kell, akkor is inkább a C3 Picassót, C4 Cactust vagy Peugeot 207 SW-t ajánlanám előbb, mert ehhez a platformhoz minden olcsóbb, mint az eggyel nagyobbhoz. A második generációs C4-ből keveset adtak el benzinesben, s még ebben a szűkebb halmazban is turkálni kell motorkódok meg állapot alapján.
De ha ki tudod vinni a járművet havonta 1x 30 percre autópályára, akkor dieselt is érdemes megfontolni. Ha mégis baja lenne, a részecskeszűrő tisztítás árak ma már sokkal kedvezőbbek, rutin művelet lett. A common rail befecskendező még jobban mumus, de már az sem milliós tétel. -
MC Pite
veterán
-
vidaila
senior tag
Sziasztok. Lassan eljön a perce, hogy 25 éves 1.6 16v-s Xsara-m lecseréljem.
Szemezgettem a típusok között és nekem a 2012 utáni C4-es tetszik nagyon. Tudnátok ajánlani milyet érdemes vennem a használt piacról? Mit érdemes figyelni, mik a típushibák? Milyen motort érdemes nézni?
(kis házi szerelős tapasztalatot szereztem xsara mellett, vezérműszíj, vízpumpa, futómű összes alkatrésze, váltócsere stb szóval ha nem nyűgösebb mint a xsara és házilag javítható nem ijedek meg ha foglalkozós)
-
FeZ...
aktív tag
válasz
Steve_Brown #7535 üzenetére
Nem feltétlenül csak az jön ki belőle, bár tudásban mindenféleképpen a Lexia a nyerő.
Pl. van a Thinkdiag, kis bluetooth-os cucc, telefonnal vagy tablettel megy. Kintről kb. 40e-ből megvan, egy éves full szoftverrel minden autómárkára. Nagyon sokmindent tud, még programozni is, de márkaspecifikus minél mi megy. Egy év múlva viszont újítani kell a szoftvert, ami akcióban kb. 70 dollár.
-
zeon.hu
nagyúr
Sajnos nem az enyém...
-
Maulgar
tag
-
FeZ...
aktív tag
-
Maulgar
tag
Sziasztok!
Élő adatokra mit használtok? Tablet, meg valami wifi/bluetooth obd adapter lenne a legjobb + szoftver. Peugeot 3008 1.6 HDI 2010 -
Doki42
őstag
Sziasztok!
Adott egy 2004- es citroen c4 autó,
motorháztető nyitó bowden csere lenne,
hogyan kell nekiállni?
nem találtam ilyen videót,
a szerelőm sem csinált még ilyet.
Köszi! -
Llew
senior tag
Sziasztok!
8-10 bontó körbejárása, felhívasa után az eselytelenek nyugalmaval itt is megkérdezem:
Citroen Xantia 2.0 HDI kilométerórát nem tud vki? -
Steve_Brown
senior tag
válasz
Feketelaszlo #7524 üzenetére
Hello, köszi hogy megírtad.
TU motorokat még írjuk bele! Leírom én mit tudok, fogalmazzátok át.
TU sorozatú motorok: Ezek azok a kis benzinesek amiket a nyolcvanas évektől egészen 2015-ig szereltek a francia autókba. TU1/TU2/TU3 és TU5 sorozat abban különleges, hogy nagyrészt osztozik a forgattyús mechanizmus és a motorblokk öntvény kialakítás (még a hengerfejek olaj és vízjáratai is megegyeznek) azonban gyártották nedves perselyes (nem a szokványos open deck hanem a régi Skodákhoz hasonló nedves perselyes) illetve öntöttvas száraz hüvelyes kialakításban. A problémája ezen motoroknak a hengerfejesedés, egyfelől a hengerfej tömítés se egy tartós konstrukció, klingerittel erősített papír tömítés, a hengereknél tűzkarikákkal. Gyakorta elrohad, ilyenkor az olaj belekeveredik a vízbe. Van egy konstrukciós gyenge pontja az összes motornak, méghozzá, hogy az egyetlen egy olajfurat ami a vezérműtengely ellátásáért felel nem egyezik a hengerfej furatával. (Igazából a hengerfejben ott nincs is furat) Egy bemarás vezeti el a kilépő olajat a hengerfej csavarhoz, ami mellett szökik tovább az olaj a vezérműtengelyig. Ez az áthidalás egy háromszög alakú gumitömítéssel van védve ami gyakorta elszakad, ilyenkor az olajnyomás belenyomja az olajat a víztérbe, vagy kinyomja a vezérlésre. Ha a hengerfejtömítés nem öregedett el és ez a tömítő háromszög se szakadt el benne, akkor az aluminium perselyes motorblokkok képesek vetemedni. A hüvelyek O gyűrűkön állnak és lehúzott hengerfejnél a blokk aljára, a forgattyúsházra támaszkodnak fel. Ezeknek a nedves perselyes blokkoknak a hengerfejezése csak úgy lehetséges, ha az ember a hajtókarokat eloldja, a hüvelyeket kiveszi, visszarakja O gyűrű nélkül és a gyári célszerszámmal megállapítja, hogy a blokk síkja 0.03-0.10mm-rel lejjebb van-e mint a hüvelyek síkja. Ha ez nincsen meg, akkor érdemes a blokkot elvinni síkoltatni, ügyelve, hogy nehogy túlsíkolják, vagy új perselyekkel próbálkozni. Ebben a problémában a legtöbb HFX, HFZ, KFX, KFW kódú motor érintett. Sajnos enélkül teljesen lutri egy ilyen motort összerakni. Egyéb probléma lehet még a szelepvezetők kopása. Illetve nagyon strapabíró egy ilyen motor, de mivel gyakran kell szétszedni, nem ritka hogy még precíziós blokk síkolás után, új hüvelyekkel se megy el a felújított blokk 100 ezer kilométert, így ritkán használ el dugattyúkat a végletekig, folyton rá van kényszerülve a hamár szabály szerinti revízióra.A sors fintora, hogy ebből a motorcsaládból az NFU motorblokk 1.6 16V rendkívül tartós és nem érintett a hüvelysüllyedéssel, ha meghengerfejesedik akkor is az ő javítása a legegyszerűbb.
ET3 (KFU): Ez lényegében egy KFW motorblokk, 2 vezérműtengellyel, változó szelepvezérléssel. Azon kívül, hogy a hengerfejesedés probléma őt is érinti, neki a hengerfeje is szeret elrepedni. Sajnos alulméretezett olajpumpa miatt a vezérműtengely csapágyazása el szokott kopni, szikraszórással és új vezérműtengelyekkel javítható. Emellett szolenoid és okoskerék problémák is jellemzik.
-
Hauptmann
veterán
válasz
Feketelaszlo #7524 üzenetére
Az általam a napokban bedobott servicebox pótlékot tedd be.
-
zeon.hu
nagyúr
válasz
Feketelaszlo #7524 üzenetére
Moderátort keresek topik: [link]
Itt kérj véleményt és hogy tegyék be összefoglalóba. -
Feketelaszlo
senior tag
válasz
Steve_Brown #7474 üzenetére
Mivel magától senki nem csinálja meg bedobok egy javaslatot topikösszefoglalóra.:
Peugeot / Citroën / DS topik
Hasznos információk:
-Magyar nyelvű kézikönyvek. Teljes Servicebox elérhetőség már nem nyilvános.
-Motoronként javasolt kenőolajak listája.
-Visszahívás ellenőrző: Peugeot, Citroën, DS, Opel
-
Régebbi típusok (2010 előtti) jellemző hibái:
-Kormánykapcsoló: Kontakthibás lehet, mechanikai kopás következtében. Irányjelző, ablaktörlő vagy a bajuszkapcsoló más funkciója nem működik. Javítás. Vagy régebbi típusoknál tisztítás.
-Hátsó híd: Bizonyos típusoknál a hátsó kerekek széttartása futómű hibát jelezhet - szélsőséges esetekben a gumi akár a kerékdobba is beleérhet. A tömítések tönkremenetelével a csapágy - tengelycsonk kapcsolatban elindul a rozsdásodás. Ma már számtalan szerviz szakosodott ezek felújíátására, de a csapágyak ~80-100.000 km-enkénti cseréje megkímélhet minket a nagyobb összegű javítástól.
-Eolys folyadék: Diesel autóknál alkalmazott plusz befecskendezett környezetvédelmi adalék (nem összekeverendő az Adblueval!!!). Fontos: az Eolys folyadék használatát a tankolósapka nyílásából saccolja meg a rendszer, így ha gyakran tankol valaki kis mennyiségű üzemanyagot akár egy 100.000 km-re elegendő teli tartályt is üresnek fog jelezni egy olajcsere periódust követően. Saját kezű feltöltése piszkos munka, de kivitelezhető. A tartály minden esetben az autó alján, a hátsó tengelynél, az üzemanyag tartály mellett található.
-BSI: Autóhoz kötött vezérlőelektronika - ha bármiféle furcsa elektromos hibánk van ez lesz az első gyanúsított. Házilagos javítása nem lehetséges, de a resettel érdemes próbálkozni.
-2Tronic/SensoDrive: Robotváltó - tehát nem automata! Egy manuális sebességváltó, amelyen a kuplungolás és sebességváltás elektronikusan vezérelt. A kis többletsúly miatt főleg kisautókon találkozni vele. Egészen a C4 Cactusig bezárólag használták, de inkább a korai szériák a problémásak melyekre számos szoftverfrissítés érkezett. Bizonyos vezetési stílusoknál a robot hajlamos nagyon sokat kuplungolni, mely gyakori kuplungfelújításhoz vezethet.
-2.7 V6 HDi motor: Luxusautókban használt motor - főleg a Land Rover/Jaguar modellekben találkozni vele, de egy-két Peugeot/Citroën és Ford esetén is előfordul. Fő konstrukciós problémája a főtengely csapágyak elégtelen kenése, mely elsősorban nem rossz olajminőségből, hanem az olajszivattyú hibájából fakad és főtengely töréshez vezethet.
Újabb típusok (2010 utáni) jellemző hibái:
-Puretech motorok: A legnagyobb parát kétségkívül az olajban futó vezérműszíjak idő előtti tönkremenetele okozza. Erős igénybevételnél 5 év / 60.000 km az ajánlott csereperiódus, mely megfelelő karbantartással akár 100.000 km-ig is kitolható. A szíj állapotának ellenőrzésére érdemes beszerezni egy vastagságmérő szerszámot.
A javasolt olajak listáját lásd fent.
A vezérműszíjas EB2 motorokat 2023-tól fokozatosan váltotta fel a 3. generációs verzió, mely már vezérműlánccal készül. Ezeknek eddig egyetlen ismert hibája egy vezérlésállító csavar 2024 februárig gyártott motoroknál.
A gyártó kártérítési kampányt indított azon ügyfelek számára akik érintettek a meghibásodásokban, részleteit lásd itt.-THP motorok: Kódnéven. "Prince motor", melyet a sportosabb típusokba építeték. A Peugeot-BMW közvetlen befecskendezéses próbálkozása volt, mely 2016-ig számos gyermekbetegséggel bírt. Ezek közül a legfontosabbak a vezérműlánc megnyúlása (cserélendő), a szívócső kokszosodása (más közvetlen befecskendezéses motorokhoz hasonlóan a dióhéjas tisztítás javasolt), a vízszivattyú lapátjainak tönkremenetele, a PCV szelep hibája, s a turbófeltöltő.
Az ugyanerre a blokkra épülő szívócső befecskendezéses VTi motorok esetében nem léphet fel kokszosodás és az elégtelen kenés a turbót sem tudja károsítani (mert nincs), így azoktól kevésbé kell félni.
A 2015-től forgalomba helyezett EURO6-os motorokon a vezérműszíjat javították, s a PCV/turbo probléma valamint a kokszosodás is sokkal ritkább, de már csak a nagyon magas felszereltségű autókba kerül ez a motor, így Magyarországon viszonylag ritka. Elsősorban plug-in hibrid modellekben lehet találkozni vele.-1.5 BlueHDI motorok: A DV5 típusú motorok korai verzióit 7mm-es vezérműlánccal szrerelték, mely hangos csörgéssel jelzi, ha kicsekkolna. Később robosztusabb, 8mm vastagságú vezérműláncra váltottak, melyre a régi motok is átépíthetők - számos alkatrészgyártó kínál ilyen átalakító készletet és gyári verzió is elérhető. Ha meg akarunk bizonyosodni arról, hogy milyen vastag vezérműlánccal szerelt a motorunk pillantsunk rá a hengerfejre: a 7mm-es régi gyári száma 9812647280, míg az új 8mm-esé 9830580480, s geometriában is vannak apró eltérések.
-AdBlue tartály: Az EURO6-os diesel autókon gyakori meghibásodás az AdBlue tartály tönkremenetel, melyet márkaszervizek sokszor a rendszer teljes cseréjével orvosolnak. Ez aránytalanul drága javítás, a problémát gyakran sokkal olcsóbban lehetne kezelni, ha diagnosztizáljuk a baj forrását. Ez is olyan alkatrész, melynek felújítására már sok szakszerviz szakosodott, így érdemes kikérni egy specialista véleményét, mielőtt sok százezer forintot fizetnénk egy teljes cseréért.
Igyekeztem nem túl terjengősre venni, de lehet, hogy cserébe kicsit szakbarbár lett. Úgy látom RT3-RT6 navigáció frissítésről soha nem volt szó a topikban, ha valaki arra tud jó forrást azt még érdemes lehet berakni (nyilván virágnyelven körülírva, hogy ne legyen benne illegális forrás).
Ha van olyan alkatrészgyártó amely kifejezetten ajánlott vagy éppen kerülendő valamelyik típushoz azt is bele lehet rakni. Pl. tudom, hogy van egy Bosch főtengely jeladó vagy más bizbasz ami régi Berlingóknál/Partnerektnél folyamatos fejfájást okoz, mert oszcilloszkóppal kimérték, hogy fordítva gyártották le az összeset.
Konkrét szervizt viszont nem hiszem, hogy érdemes lenne ajánlani, mert lehet, hogy 10+ évig ez lesz a topikösszefoglaló, annyi idő alatt meg sok víz lefolyik a Dunán. -
dik
őstag
Ilyesmit próbált már valaki? Képek alapján jópofa valaminek tűnik... [link]
-
-
dik
őstag
válasz
SpongyaBob #7509 üzenetére
Nem találom a számot hol van pontosan? Delphi pas..... bla bla van benne amit látok ja meg mikori gyártás látom benne. A nyelvet miként kell kiszedni, hogy át lehessen tenni? Bár épp vásznas gumival megjavítottam. Réginél ezzel a módszerrel elvoltam pár évet, bár nem volt gyári kinézet az tény. De működött és örültem...
Ehhez rendelek a temuról mert az csak jobban néz ki és nem sokban kerül.
Az ali nekem tiszta külföldi.
Magyarul lenne írva érteném is miről vakerál...
Ja igen meg kellene link temus a kis emblémát hol tudnám megrendelni.... -
Thocy a ZAGY
tag
Egy normális kulcsos/záras szaküzletben ennek kb. a duplájáért át is szerelik neked garanciával. Nekem 5000 körül volt nagyjából egy éve Győrben. Citroen logo nincs rajta, de egyébként ránézésre/tapintásra nem nagyon van különbség. A gyári 17 évet bírt, ha ez tudja a felét, már kibírta az autó nyugdíjazásáig. Én ilyen kis tételnél nem vacakolnék kínai rendeléssel, mert ha mégsem jó, máris elbuktad az árelőnyt (20-30 ezres különbség már más tészta lenne).
-
SpongyaBob
veterán
A lényeg, hogy nézd meg a jelenlegi ház milyen. Ha kinyitod a bicskakulcsot van a házban a szár alatt van egy négyjegyű szám. Pl nekem 0523. És ugyanolyat kell rendelni. Aztán átrakni az elektronikát meg a szárat. Kis Citroen logót is lehet bele venni. Olyan lesz mintha gyári lenne
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i3 10105F 8/16/32GB RAM RX 6500 XT 4GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI X470 R7 5800X 32GB DDR4 512GB SSD ROG STRIX RTX 2080 Super 8GB Rampage SHIVA 650W
- Akciós Windows 10 / 11 Pro OEM Licenc Kulcs 100% eredeti, jogtiszta!
- Országosan a legjobb BANKMENTES részletfizetési konstrukció! Lenovo ThinkPad X13 Gen 5
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 6/Apple Watch Series 7/Apple Watch Series 8
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest