- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- sziku69: Szólánc.
- Aggregátor gondjai, örömei, és elmélkedései
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
-
LOGOUT
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz
z123456789 #200391 üzenetére
Küldök privátot.
-
kisza25
félisten
válasz
stickermajom #200384 üzenetére
Tipo 2+3év
-
-
z123456789
addikt
válasz
tboldi #200379 üzenetére
Ráér, már megoldottam, illetve saccra 30 Nm-rel húztam meg (ahogy látom nem jártam messze Focvis javaslatától), majd a legközelebbi cseréhez kell csak. De mi az az autodata?
Vagyis ott hogy nézed ezt meg? Érdekelne.
#200388focvis
Igen, GM motoros.
Azt hiszem meg is találtam. 30 Nm.
Ettől függetlenül Boldi, ha megerősítesz, azt megköszönöm. -
-
válasz
z123456789 #200374 üzenetére
Helló!
(Eddig minden [germán] autónak aminek utánanéztem 35 Nm volt.)
Ez még normális GM Opel* motor, ugye? Akkor nézd meg esetleg ugyanezt a motort Corsa / Astraban, sőt ugyanez a motorcsalád az 1.0 Ecotec is.
* doboz formájú Agila, nem a buborék
-
brumi1024
veterán
válasz
bulikavagyok #200383 üzenetére
Pár éve még alap volt a Service Inclusive a BMW-nél is.
Ez amúgy trükközés az alapárral, 300k környékén van az 5 év/100k km-es szervizcsomag, a 4 év/200k km garancia pedig valamivel kevesebb. Ezeket hozzávéve is hasonló árban a többiekkel (MB, Audi), annyi különbséggel, hogy az Audinál nincs (/pár éve volt) ilyen csomag, és drágább a szervize.
-
válasz
stickermajom #200384 üzenetére
Ezek szerint ez is egy vevőcsalogató trükk náluk. Faterom több mint 25 évig Astra fan volt, régen jól ismertem az értékesítési gyakorlatukat. Emlékszem annak idején ők az elsők közt voltak akik az "árazzuk be jó magasra és adjunk rá minél több kedvezményt" elv alapján értékesítették az autóikat.
-
stickermajom
addikt
válasz
bulikavagyok #200380 üzenetére
Gyári garancia itt is két év, FlexCare fantázianéven fut az extra. Minden kereskedés alapból a 4 év/120k km változattal adja, ebben végig ott az assistance. Az enyémnél meg tudtam beszélni, hogy legyen inkább 5/100k, a J-nél nem voltak hajlandóak változtatni.
-
válasz
pit stop #200381 üzenetére
Érdekes kérdés, a honlapjuk szerint nem.
Én is csak pár hónapja szembesültem ezzel, meg is lepődtem rendesen. Az Audi és a Mercedes is 4 évet ad alapáron, plusz a MB Magyarország alapból adja az Integrált Szerviz Csomagot is.
-
kisza25
félisten
válasz
stickermajom #200375 üzenetére
Ja, mikor én vettem 7év volt, most évente lehet meghosszabbítani
Ez 2hete ért ide gyártásból, nem a szalonban álldogált.
Ebben alapból nem 12V indít, hanem a normál rendszer, a 12V az arra van, ha a normál akksik lemerülnek.
Erről beszélt az ember mikor átvettük, csak nekem az nem tűnik nekem normálisnak, hogy kulcsra sem nyílt -
pit stop
addikt
válasz
bulikavagyok #200376 üzenetére
Új EU garancia szabályok rájuk nem vonatkoznak, hogy bizonyos érték felett 3 évet kell adni, vagy az csak műszaki cikkekre érvényes? (Bár egy autó is az szvsz)
-
válasz
stickermajom #200378 üzenetére
4 év assistance alapból jár hozzá? Az nagyon korrekt.
" Én sem mernék többet vallani rá." -
Én megfontolnám a helyükben, h korlátozzam a 2 évet 50k kilométerig.
-
tboldi
nagyúr
válasz
z123456789 #200374 üzenetére
Ha ráérsz estig, esetleg holnapig, akkor megnézem neked az Autodatában.
-
stickermajom
addikt
válasz
bulikavagyok #200376 üzenetére
A Kia-nál olcsóbb Astrámhoz 5 év gari + assistance lett megbeszélve, de alapból is 4 év járt volna.
A BMW pedig.. Én sem mernék többet vallani rá.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
stickermajom #200375 üzenetére
Toltse fel az akksit okostoltovel siman.
-
válasz
stickermajom #200375 üzenetére
Szerintem nem olyan gáz.
Nézd meg az autóik árazását! Plusz ők alapból 7 év garit adnak - ez nem kis költség nekik. Szerintem inkább ezt adják mint a hosszabb assistance szolgáltatást. A BMW például ezzel szemben Magyarországon még mindig 2 év garival árulja az autóit. Na ez már szerintem is gáz...
-
z123456789
addikt
Sziasztok!
Többször nekiálltam már túrni a netet, és nyomaték értéket keresni egy Opel Agila 1.2 benzin 2003-as olaj leeresztő csavarjához, de eddig kudarcot vallottam. A legutolsó csere alkalmával döntöttem el, hogy megkérdezlek titeket, mert hát hogy is mondjam...nem volt egyszerű kiszedni a csavart, és nem szeretném, ha a 20 perces művelet 2 napig tartson megint.
Jöhet az ostor, meg hogy amatőr vagyok...állom én, meg tudom, az vagyok, de ha valaki tud nekem mondani egy Nm számot, annak hálás lennék.
Köszönöm. -
kisza25
félisten
válasz
Tsebacsi #200365 üzenetére
Elhiszem neked és örülök hogy így van, de kicsit elgondolkodtatott, hogy még nekem is kellett több perc a probléma megoldásához, egy egyhetes autóról beszélünk.
Édesapám elmúlt 65 éves és nem is nagyon tudja kezelni a technikákat, ha nem vagyok ott, a kocsiba nem tudott volna bejutni nemhogy elindítsa.
Azon is elgondolkozott, hogy ha messzebbre megy és ott történik ez, akkor mit csinál? Tudod amikor elkezdesz nem bízni az autódban, azt neked nem kell elmagyarázni hogy milyen.Amíg a Tiponál a hang alapján, vagy viselkedés alapján meg tudnám mondani, hogy mi a probléma, a Nironál már nem tudnám, sőt nem is tudom, hogy ezt a jelenleg dolgot mi okozta, csak tippelni tudok.
Amúgy édesapám is részben a fogyasztás miatt váltott, mert zavarta a 9-10 literes fogyi, de ezzel most 5,5 litert fogyasztott az első 570 km-en és most boldog. Ha azt nézzük egy 3 éves autót cserélt le (38ekm volt benne) és ez a csere 2,7M Ft-ba került, csak az árkülönbözetből elautózhatott volna 60e km-t, de a fogyasztás különbségből, ha 5 liter vs 10 literrel számolok 120ekm-t. De most boldog, hogy keveset eszik -
Richard!
addikt
válasz
grizlisandor #200366 üzenetére
Nemrég ment előttem egy #szarfrancia első generációs Picasso. Pirosnál állva semmi nem világított neki hátul, majd gázadásra az összes féklámpája, nagyon vicces volt
Azóta már reprodukálta ezt egy Rönó is...
Ki érti ezt? ¯\_(ツ)_/¯ -
válasz
stickermajom #200363 üzenetére
+1
-
6030D
addikt
válasz
Szoszo94 #200361 üzenetére
Egyébként egy szép, új világban meg lehetne azt csinálni, hogy 5-10e Ft-tal több lenne a műszaki mindenkinek, de az ilyen alap dolgokat megcsinálják(lámpa, izzócsere), ha nem jó a kocsin. A lelkiismeretes sofőr fizetné a trehány beállítását? Igen. De jobb lenne neki közlekedni? Igen.
Nyilván úgy, hogy az egész autóállományban már csak az lenne a legnagyobb probléma műszaki után, hogy felfelé világít az izzó, vagy nem megfelelő van benne. Bili a kézben... -
6030D
addikt
válasz
Szoszo94 #200358 üzenetére
Én meg a CO/füstkibocsátást is.... oh, wait.
___
Ma egy Omega A indult mögöttem a kereszteződésben, és a vizes aszfalton szépen elrakta keresztben. Egyrészt nem is emlékszem, mikor láttam utoljára Omega A-t, másrészt respect az úriembernek, hogy utána nem rúgta végig cikázva a két sávon, hanem szépen csorgott a tömeggel.Fogyi 5,6.
-
-
Qru
MODERÁTOR
Ennyi egbe vilagito utolagos led-es tragaccsal reg talalkoztam mint ma este. Aztan lehet csak a Skorde fenyre sotetedo kulso tukrei miatt vagyok elszokva tole.
-
6030D
addikt
válasz
rbalint88 #200352 üzenetére
+1. Nyilván ízlésekről beszélünk, most megnéztem a sámános Camry videót. Kívülről mondjuk, hogy tetszik (elöl a sok csík nem kellene), de az a műszerfal még mindig jajj. Egy Priusban azt mondom oké, mert az kívülről is más akar lenni. Nyilván nem az európai piac számít nekik, sőt lassan senkinek (hódpofa BMW), de azért ha meglépnének egy olyat, mint a Mazda 6, vagy az újabb Kiák/Hunyadik, hogy vannak vonalak, amik együtt futnak, neadjisten egy pontba is futnak össze, szerintem simán vennék flottában is őket zsákszámra. Főleg, hogy lassan egy Octavia is ennyibe kerül, és ez csak 30 centivel nagyobb autó.
-
kisza25
félisten
-
rbalint88
addikt
válasz
kisza25 #200341 üzenetére
Elvileg az inditashoz a 12V akkut hasznalja, nem
az uzemi akkut.
Hyundai Ioniqnal is azt irtak, hogy az indito 12V akkut hagyja neha tulzottan lemerulni, nem tolti elegge. Lehet a szallitas alatt lemerult es nem toltotte vissza magat. Erdemes a 12V akkut feltolteni neha, ha nem mennek hosszabb tavokat. -
válasz
kisza25 #200339 üzenetére
Típus ás gyáró függő a megoldás. Hans esetében pl az EV mód engedi nullára hajtani az akksit (ami persze nem teljesen nulla de akkor már semmisenem van csak benzin meg 12v akksi. De mivel phev vannak üzemmódok amiket változtatva lehet EV, hybrid rásegítéses és akksi kímélő üzemmód.
Pontos autó típus?
-
kisza25
félisten
Hibridben jártas emberkéket kérdeznék, hogy annak mi lehet az oka, hogy annyira lemerült az autó, hogy már csak hagyományos kulccsal nyílt (Központi zár sem működött) és vészindítással lehetett elindítani? Amikor előtte 10 perccel még mentek az autóval (mondjuk oda vissza nagyon lassan én erre tippelek, hogy végig elektromosan ment az autó)
Még volt benne 8liter benzin (ez volt az első tippem, hogy kifogyott)
De vajon miért engedte a rendszer, hogy lemerüljön és miért nem kapcsolt be a benzin motor?
Vészindítás után fater egyből ment tankolni, de volt még benne 8liter (5,6 lett az átlag) és az elektromos is elvileg félig volt -
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #200336 üzenetére
Nem zavar, kb soha nem hasznalom a savtartot. Max autopalyan de ott is ritkan, inkabb csak ha mar faradt vagyok.
-
Abból nem kell leszívni - meglazítja az egyes hengerbe menő csövet nyom egy gázfröccsöt és teli a marmonkanna
-
válasz
BigBlackDog #200326 üzenetére
Nem hiszem, csütörtökön azután szállt el, hogy az M3 bevezetőnél feljöttünk az árpád híd felé vezető részre, vagyis onnan már lefele a körútra. Passz, ötletem nincs mitől van. Ma meg akkor dobott még hibát, mikor rámentünk a kivezetőre a körút felől, ott van egy kis úthiba-bukkanó.
A kis akku egy ötlet, a külföldi fórumokon nem ismeretlen a hiba, van ahol kamerarendszer csere, máshol szoftver frissítés oldotta meg, esetleg valamelyik szenzor (kisakku egyszer sem szerepel). Ezek döntően 3-as, X3-as BMW-k, de majd mindben van ez a KAFAS rendszer, vagy valamilyen extra vezetéstámogató.
Érdekes, hogy a sávtartó megy, a parkradarok mennek. -
aero.
veterán
válasz
BigBlackDog #200326 üzenetére
Meh, szintén zenész
[link]
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Tsebacsi #200321 üzenetére
Vagy úgy.
Nem lehet, hogy koszos a szenzora az adaptív tempomatnak? Vagy ez valami garis nyűg lesz?
Legalább ott értelmesen van megcsinálva a táblafelismerő. Golfban lazán beállítja autópályán a lehajtón látott 30-as korlátot is és el is kezd fékezni.
Sőt, még a 15-öst is felismeri sebességkorlátozásként ennél a pontnál.
Viszont a sávtartó nagyon korrekt mindenhol is (ha van felfestés), pl. múltkor segítség nélkül elkormányzott a nógrádi kanyarokban hiba nélkül (csak a kezem volt a kormányon).
-
válasz
BigBlackDog #200319 üzenetére
Írtam ugye, hogy hibákat dob a vezetéstámogatókra, ez is köztük van. Amúgy atom poén, hogy a táblafelismerőt felhasználva ha csökkenteni kell a sebességet, 1-et lefele nyomva a felismert tábla sebességét veszi fel. A kanyarkövetés/sávtartás megy, az nem szarik be, viszont autópályán kívül nem javasolt, mert egy komolyabb kanyar már kifog rajta
-
3L1T3
addikt
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Tsebacsi #200316 üzenetére
"Amíg működött a távolságtartó tempomat..."
Ilyen tartós a technika, vagy csak rövid ideig volt lehetőséged próbálni?
Eddig jól hangzik. Azért városban, főképp parkolásnál nem fogod mindig szeretni a hajós méreteit, de gondolom erre már felkészültél.
HUD engem is zavart, ki is kapcsoltam. Aztán 3-4 napig rákényszerítettem magam, hogy bekapcsolva használjam + magasabb üléspozíciót állítottam be (így nem pont az előttem lévőn volt a HUD, hanem lejjebb). Most már teljesen megszoktam, semmi gondom nincs vele. Mazda 6 esetén jobban volt megoldva, annál tényleg a szélvédő aljára vetített és úgy egyáltalán nem volt zavaró, hanem kb. olyan volt, mint az UFOban a sebességkijelzés.
-
Kis szösszenet amíg nincsenek képek:
- Döbbenet csendes menet közben, még a motort használva is, súlyos decibeleket vélek felfedezni különbségben a Fókához képest.
- Sokkal óvatosabban megyek vele, persze az újdonság varázsa, de tényleg nyugis vezetésre sarkall, meg a villanybuzéria is, minél kevesebb benzn fogyjon!!!
- Amíg működött a távolságtartó tempomat addig tetszett!
- A többi vezetéstámogató se őrült módjára jelez, mondjuk a tolatókamera néha indokolatlanul kint marad vagy nem jelenik meg, mert egy hibaüzenet odakerül
- A jobb tükör annyira lefordul tolatáskor, hogy a talajt látom, nem az autó kerekét, ezen gondolom lehet állítani.
- Az idrive kurvajó, ezen nem tudok mit szépíteni.
- A telefon ellenben néha lassabban reagál mint a Fókáé, viszont jobb a hangminőség.
- Klímát, azaz a befújókat nem állítottuk, mióta elhoztam az autót, mégse fázunk vagy nincs melegünk benne, Asszony végre nem panaszkodik hogy lefagy a jobb karja.
- Az adaptív LED-et még nem teszteltem, de gyanítom hogy fotonágyú, autópályán (M3 kivezető-M0)magától felkapcsolt, ha jól láttam.
- Roló van hátul-oldalt, plusz ugye sötétített az üveg, tényleg olyan mint egy sofőrös limó.
- Az üléspozit még keresem, nem rossz, csak szokatlan, hogy szinte mindent is lehet állítani, bár fater Mercije másabb, ott mintha több mindent lehetne, cserébe az kevésbé tart, fotelesebb.
- Cipőkanállal rakom be a garázsba, ki kell találnom valamit mert nem férek hozzá tőle semmihez(first world problem)
- Tökjól megy, mármint az egész gyorsítás/gyorsulás annyira nagyautós, hogy! Lineárisabb, ülésbe tolós, nem ordítós, nagyon tetszik
- Váltón nagyon ritkán azért érezni, hogy vált, de a fóka sokkal "rángatósabb" érzetű volt.
- HUD poén, de néha mármár zavar, hogy mindig van ott valami, cserébe egyáltalán nem nézem a műszerfalat.
- Láblendítéses a csomagtérajtó (végreee), de lecsukni kézzel kell (wtf?). Állítólag 530e sajátosság. Még a merci is motoros (cserébe az néha nem csukja le).
- Futómű is pazar, a légrugós merci fasorban sincs, főleg hogy azon 19-es kerekek vannak.Bocs ha untatós és hosszú volt. Csak örülök neki
UI: Az AA-Carplay nagyon hiányik, bár értem valahol a német prémium érzést, minden akkor kezdődik, amikor Én megérkezek, a többiek addig várjanak
-
Magnum_
nagyúr
válasz
focvis #200312 üzenetére
13.30kor elindultunk otthonrol, 14.00re ertunk ki a varosbol (ami szerintem picit sok), M7 rendben volt.
De nagy rush volt, Lajos utcai birosagrol 12.30kor jottem ki, halal nagy forgalom az eso miatt, taxi, vissza ceg, onnan haza, pakolas, durr.
A varos volt veszelyes. Az osszes auto kint volt es mindenki gyoker. -
Magnum_
nagyúr
Reg volt bmw foto
-
freeknight
őstag
Sziasztok
Most pontosan meddig tart még a műszakira vonatkozó "moratórium"? Elvileg rendelet szerint veszélyhelyzet vége+60 nap, ezt ugye nemrég hosszabbították meg őszig.
Jellemző az országra és a bürokráciánkra, hogy a közlekedési hatóság oldalán erről egy rohadt szó sem esik, pedig a minimum az lenne, hogy nagy, piros betűkkel írják ki a nyitóoldalon a pontos, aktuális lejárati dátumot. Csak azért kérdezem, mert júliusban jár le a műszakim, nyilván nem sürgős még a dolog, csak kicsit felbosszant, hogy egy ilyen fontos, sok embert érintő dolog után úgy kell kutatnom, mintha államtitok lenne, vagy bogarásszak ki egy hatszáz oldalas rendeletet. -
válasz
bitpork #200303 üzenetére
Na!
30-as az olaj, szerencsére annyira nem vékony.
Ma kaptam oltást kába vagyok, de lesz kép nyugi.
Fogyi nem volt resetelve így 10,6 a benyás, és kb. 130km a villany.Mivel bonyolult mint egy űrhajó, még lehet resetelnem kéne az egész rendszert és utána a nulláról beállítani. Nem tudom. Jövő szerdán visszük szervizbe, van egy ötlet mi okozhatja a hibákat (kis akku hiba volt 1 hete a diagon de a nepper nem akarta cserélni, mondván az állástól lemerült de ő feltölti). Ezt mi álljuk, de ha nem ez a hibák oka onnantól ők fizetik a további bulit. Szerintem ez korrekt.
-
szimi57
őstag
Taxira fel! [link]
-
válasz
BigBlackDog #200299 üzenetére
Olajból
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Google Pixel topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Hobby elektronika
- Kuponkunyeráló
- Autós topik
- AI-ra, játékra, mindenre kiváló lehet a Gigabyte új PC-je
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- One mobilszolgáltatások
- Elden Ring
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Immax - EV utazó töltőállomás elektromos autókhoz AC Type 2 32A/380V 22kW + dugó 230V 5m Wi-Fi Tuya
- Baby design smart sportbabakocsi
- Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTD 8v 120Le 2009 ÁRCSÖKKENÉS, amíg a kiszemelt megvan
- Új Catler TC 9010 prémium konyhai robotgép 1400 W - 2 év bolti gari!
- Eladó használt XIAOMI Vacuum MOP Pro robotporszívó!
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 15" 2018 i9 9850HK 32GB 500GB 560X 4GB garanciával hibátlan működéssel
- iKing.Hu - Nubia Z60S Pro - Cyan - Használt, karcmentes
- MSI CYBORG 15 A13V
- Ultimate előfizetés új fiókra akár 2105 Ft/hó áron! Azonnali, automatizált aktiválással, csak Nálam!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32 RAM RTX 5060Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged