Hirdetés
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Jéghorgászat
- Digitális Állampolgárság Program
- Tökéletes töketlenség
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Filmek / Sorozatok 2024/2025
-
LOGOUT.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Integrale
veterán
válasz janakbacsi #187595 üzenetére
64Ah asszem a belevalo, de az inditoaram is nagyon fontos.
"Bad reklám is reklám too"
-
-
janakbacsi
őstag
10 éves xsara picassoba hány amperórás akkut kell venni? 1.6 dízel, 90 lőerő.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
-
BigBlackDog
veterán
válasz szabonagyur #187592 üzenetére
Így valamennyire már értem. Flottában mifelénk nincs sok Hyundai-Kia, nem voltam ezzel tisztában.
-
félisten
válasz BigBlackDog #187586 üzenetére
Flottaban is jobb ajanlatot adott a Kia, mint a Hyundai, igy az i30 Ceedre lett cserelve.
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #187586 üzenetére
Új autóból, behozott autók között más az eloszlás.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
veterán
Piaci részesedések, Magyarország 2020.
Opel 4,77%, 9. hely, Toyota, Dacia, Fiat, Kia veri - pofám leszakad.
-
-
pècsimunkás
addikt
Ha már Yaris: [link]
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
#89309696
törölt tag
[link]
Ismerős a hang Qru? -
veterán
válasz #89309696 #187562 üzenetére
Nem tudom, mikor esett ma. Az autópályán apró szemű eső volt, ahogy lejöttem Balatonszentgyörgynél picit szállingózott, a mező havas. Keszthelynél semmi. Ahogy közeledtem, Zalacsány után lett teljesen havas a táj (sötét volt már), itt kb. 3-5 cm hullhatott. Lemostam a járművet, ne rozsdálljon.
-
veterán
válasz Szada85 #187561 üzenetére
Köszike! Ez nekem most jobban bejön, mint a gyári szerelésű szálhúzott.
Minek 7R Variant, ha van Cupra ST? A 4x4 miatt?
Írtam pont Neked korábban, hogy pár nap különbséggel vezettem Cupra ST 290-et és S3-at, feelingre a Cupra állatabb.
Azért bánom, hogy nem vettem meg az S3-at... a kedvenc kék színem... de rozsdás volt a futóműve és rossz passzban voltam a rohadék kazán miatt. :/
Szerk: illetve 98-as kell bele. Azt nehezen veszi be a gyomrom.Magnum: szintén köszike!
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
focvis, köszi.
BigBlackDog: Csatlakozom a többiekhez. A Mégane (3) csatolt lengőkarját idáig kb mindenki jobbnak ítélte mint a korabeli Corolla/Auris, vagy akár Ceed futóművét. VAG és PSA is igen ügyes az elmúlt pár évben ebben (bár ekkor is tudták néha egész jókat az olcsóbb vassal is). A Honda/Mazda sem lenne rossz, ha pl németben laknánk (úthibákkal már nincsenek annyira jóban, főleg nagy kerékkel).
Fóka/Megane/3 között aki vezette mindet, ritkán volt egyértelmű kedvenc. F2ből is a fullos Titanium progresszív rugóval, 15-16os kerékkel fincsibb, az alap, főleg 16ossal elmegy, de nem voltam érte oda. 3ast egy fokkal jobban szeretem terelni, de inkább jó úton. De kombiként meg a Meganet csípem a legjobban, hot hatchesre hangolták(fara megy, semennyire nem tojás az orrát) de mégis relatív kényelmes
Szal próba cseresznye, sokszor erősebb motorhoz járó nehezebb kerék többet ront mint amit a multilink hoz átlagosabb közlekedésben.
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
#89309696
törölt tag
válasz szabonagyur #187564 üzenetére
Tanulni oktatóval nem hóban, de még volt hó mikor az első évemben vezettem és tudtam tapasztalni. Jöttem haza Ajkáról akkora hóban, hogy a lökös simította, meg csapódott fel az ablakra a hófújásoknál és nyomni kellett, mert felült volna. Akkor még nem volt luxus Megane. Igaz már ezek is csak két hétig tartottak akkor, ma meg 2 napig.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
veterán
válasz tboy93 #187523 üzenetére
Látom, nem jött válasz. Nem tudom én se, de már korábban is gondolkodtam rajta. Az alufelninek van mélysége a kerékagynál, abba illeszkedik a gyűrű. Lemeznél viszont csak maga a lemez vastagsága van, ami sokkal vékonyabb az alu vastagságánál.
(Esetleg ki kell próbálni, ehhez fel tudok ajánlani egy 66,5 - 57,1, azaz Audi - VW gyűrűt.)
Kérdezz meg inkább egy gumist.
-
#89309696
törölt tag
válasz focvis #187555 üzenetére
Itt meg semmi. Mármint egész nap hullott, de az 1 fok miatt azonnal olvadt.
Vicces, hogy manapság ezt hónak lehet hívni. Az meg pláne, hogy mennyi autósnak ez akadályt jelent a közlekedésben. Gyerekkoromban még alaptartozék volt a hólánc meg a hólapát az ezerkettes kombi hátuljába a téglák mellé és hónapokig hordani kellett, meg a vödörben a hamu a kályhából. Az én generációm az utolsó aki még megtanult hóban vezetni, szerencsére nem csúsztam ki belőle korban.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz molnarpeter #187539 üzenetére
#nemsdi
A 2 literes PD is csak 75 ló.Minimum a 110 lovas AFN kell, ha már Vag ikonokról beszélünk. 110 ló, 235 nyúlmókus. Egy Clio méretű ezer Kilós autót jól mozgatna. Egy Meganeba ami kicsit nehezebb meg a 131 lovas ASZ PD kellene, 310 nyúlmókussal. Lehet, hogy én vagyok telhetetlen, de ezek alá ma már nem mennék, ezek a minimumok.
-
-v-
addikt
-
Kickass
őstag
válasz molnarpeter #187539 üzenetére
Nemigen foglalkozok vele, motorhibásan eladom.
Bár a teljes piaci ára jól jött volna, de pénzbe nem került, így annyira nem is zaklat fel. Valamennyit így is kapunk érte. -
-v-
addikt
válasz stickermajom #187545 üzenetére
Nem csak öblöget
Mennyi a fogyi, nem látom rendesen mit mutat a BC[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz 6030D #187391 üzenetére
Anno mikor ezt megalkották a szabályokhoz és a józan észhez igazították és nem a valósághoz.
A nappali menetfény a szembejövőre világít, így kevés fényerővel is messziről jól látható miközben mégsem vakít el. A tompított meg lefele világít, nem is látható annyira erősen emiatt, hiába tud 1500 lument az 55W-os halogén.
Hátra nappali menetfényt nem lehet, mert féklámpával keverhető. Az ehhez képest gyenge hátsó helyzetjelző meg nem látszik napsütésben, sötétedéskor meg a szabály és a józan ész szerint is fel kéne kapcsolni a lámpát. Ehhez mérve a nappali menetfény, hogy csak elől világít teljesen jó.
Hogy az autósok nem kapcsolják fel a lámpát mikor sötét van, az már más téma. Pár gyártó reagált is erre, náluk van nappali menetfény mellé hátsó helyzetjelző kapcsolás is. -
#89309696
törölt tag
válasz Tsebacsi #187478 üzenetére
Közlekedni "alapjog". Ezen is lehet vitázni, de ez a valóság igazából, régen is így volt, ma is, a jövőben is így lesz. Mindenki is megy, mindenki is autóval.
Ennélfogva multikulti az autós társadalom, így toleránsnak is kell lenni, mert senki nem fog úgy vezetni ahogy az a másiknak tetszik.
Nekem is el kell viselnem másokat, másnak is el kell viselnie engem. Elviseljük egymást. Én biztos, hogy nem fogok senki miatt leszállni a fékről. Még úgy sem, hogy csak a buzik használnak féket.Inkább olvasgatok Spritmonitort.
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz BigBlackDog #187538 üzenetére
Ez egy tök jó út, magyar viszonylatban!
Nekem ez a kedvencem... azért sokat elmond erről az útról, hogy a Google autója is inkább a földúton ment -
-v-
addikt
válasz ngaba #187537 üzenetére
És nyilván nem minden lámpánál kézifékezek, csak akkor, ha úgy saccolom, hogy..
.. úgy adja ki a kanyar. Persze, nem kell feltétlen kézivel, lehet gázzal jobban meg tudod indítani az adott kanyarban
a legtöbb kereszteződésben semmivel nem fékezek
scandinavian flick? Az is jó jah.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Tsebacsi #187521 üzenetére
+ többiek:
Érdekes, amit írtál. Civickel, többnyire aggloban és pályán közlekedve, keresztbordáknál éreztem, hogy pattog-mászkál a hátulja. A csere 3-as Fókával kevésbé jött elő a jelenség, szar úton is jobban megmaradt az íven érzésre, viszont úgy "hullámzott" (?puha ülés?), mint egy tajtékzó tenger. És nem a lengéscsillapító volt lerúgva. S60 teljesen máshogy viselkedett, de ugye a tömeg + tengelytáv miatt nem nagyon tudom ezekhez mérni. Leonnál, Polonál megint éreztem, hogy megy kifelé az ívről pl. a nagyszerű bakonyi utakon. Összességében a Fóka futóműve jobban úton tartott érzésre, mint a Leoné, vagy Polóé. Pedig papásan vezetek állítólag.
Szóval lényeg, hogy középkategóriában nem kell félni már az egyszerűbb futóműtől sem.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz ivana #187528 üzenetére
Attól függ, Szeged nagyvárosnak számít-e. :) De ez Alföld, itt a legtöbb kereszteződésben semmivel nem fékezek.
És nyilván nem minden lámpánál kézifékezek, csak akkor, ha úgy saccolom, hogy itt állni fogunk egy darabig. (Ha előttem vált pirosra, és emelkedő van, akkor felőlem Párizsban is lehetünk, kézifékezek. Budapesten is szoktam.)
Ez nálam nem ilyen dogmatikus, egyszerűen úgy vagyok vele, hogy kézifék = sokáig tartó féktaposás kiváltása.
-
-v-
addikt
-
Kickass
őstag
válasz molnarpeter #187511 üzenetére
Volt, kompresszio 1es hengerben 3 (mmint bar, nem 3 henger ).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz lazac_ #187527 üzenetére
Múltkor én is megdöbbentem kicsit, mennyire össze-vissza van az alkatrészek megfelelősége. Fiathoz nézve a kereső fel sem dob 1-2 dolgot, ott csak a legolcsóbbat néztem meg. 1-2 drágábbra kattintva behozta alternatívaként, méret stb minden stimmelt, és mellesleg ez szintén jó Suzukihoz is Traktor vonalon gömbfejekkel vagy egy órán keresztül gyűjtöttem cikkszámokat, vagy 20 felét találtam is, és mindnek azonos a hossza és a menetei mindeközben kereső a gyári cikkszám szerint dobott kb 2-3 opciót és annyi.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #187531 üzenetére
Benne van, igen. Össze is zsíroztam vele az ujjam, ahogy megforgattam.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz ivana #187528 üzenetére
A kéziváltós autónál csak akkor álltam a féken ha a helyzet megkívánta, a Merciben is imádtam hogy van brake hold, és bevallom ha a kövi autóban lesz auto hold funkció, vélhetően jó barátok leszünk (hacsak nem lesz bugos szar ).
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
ivana
Ármester
válasz ngaba #187484 üzenetére
Gondolom nem Pesten vagy más nagyobb városban vezetsz, ha behúzod a kéziféket minden lámpánál. Én konkrétan embert nem láttam még aki nem a féken áll. Plusz a lámpánál is látszik, hogy kb. mindenkinek ég a féklámpája.
(#187530) Tsebacsi Amikor tanultam vezetni az oktató belémverte, hogy vagy megyünk vagy állunk a féken, vagy kézifék. Köztes állapot nincs. Főleg lámpánál, ahol ha valaki elbambul és meglök simán begurulsz a kereszteződésbe.
[ Szerkesztve ]
-
lazac_
tag
válasz tboldi #187494 üzenetére
Nekem Szabó Attila (X. ker., alias Wastegate) cserélte a szilentet és csapágyat a City-n, de látatlanban is belengetett egy stabpálca (kutyacsont) cserét is pluszban, ami végül nem kellett, remélem Neked is sikerül roncsolás nélkül oldani a rögzítését. Érdekes, hogy nekem ezt a KYB szettet nem adja ki a kereső, de pl. Meyle cikkszámra meg ugyanazt dobja, mint a Jazz-hez. Azt gondolnám, hogy automatikus a keresztreferencia képzés az adatbázisokban, de nagyon nem...)
-
csoki46
senior tag
válasz Darko_addict #187525 üzenetére
Ez a te oldalad tyrestretch.com
-
Darko_addict
őstag
Sziasztok!
Felnivásárlásban vagyok és az egyetlen hátráltató tényező, hogy a gumim már megvan, 225/45/R17-es méretben. Előtte egy 7.5J széles felnin volt és nagyon jól feszült, jó megjelenése volt. Találtam magamnak sok szép felnit, de a Keskin KT15 már rég ellopta a szívem, viszont az csak 7J széles. Haveromnak van 225/45-ös gumija 7J felniken és tök ballonos hatása van, a gumi valahogy látszatra elvesz a felni méretéből is.
Nemtom', nincs esetleg megosztásra váró képeket, ahol több mintát láthatnék R17 7 és 7.5J + 225/45 kombóra? Lehetőleg nem távoliak érdekelnek, hanem amik közelről, esetleg oldalról is mutatják a kocsit a felnikkel. Google nem sok jót mutatott, vagy csak szimplán nem a megfelelő kulcsszavakkal kerestem rá... Kezdem én egy mintával: [kép1] / [kép2]
Köszi, ha posztoltok.
Don't give up your dreams. Keep sleeping.
-
nagyúr
Itt is feltenném a kérdést, hátha gyorsabban kapok választ:
Lemezfelninél is lehet szűkítő gyűrűt alkalmazni, ha az agymérete nagyobb a felninek mint az autónak? 64.1 a felni 56.1 az autó.
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #187486 üzenetére
Szerintem nagyon szarnak kell lennie az útnak, plusz kicsit határhelyzetben vagy forszírozottabban kell ahhoz autózni, hogy kanyarban észrevedd a 2 közötti különbséget.
Meg nem tudom mondani, hogy a Fókában és a Civicben mi volt, de a Civic nekem jobban tetszett stabilitás szempontjából, igaz az idő mindent megszépít. A Fóka is elugrál, és talán a civic is elugrált, de az egyik mintha a keménység miatt, a másik meg csak úgy miértből...
Keveset mentem a mercivel hogy annál ezt igazából tapasztaljam, de szerintem a tömeg is segít kicsit meg a prémiumság. Nem éreztem elugrálást. Nem hinném hogy egy w211és afölötti Merga pl. szar lenne (sőtt a W211-ét még dícsérték is mint a fene) vagy az 530e se volt szar.
A példákra reflektálva: a józan ész azt mondtaná hogy Astra -> Focus -> Golf, de nekem az Astrával se volt a világon semmi bajom az 1 nap alatt, tetszett.[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
MC Pite
veterán
Tegnap elaludtam, nemcsak jobban siettem, hanem a reggeli munkabamenős emberek helyett már a hétközbeni vasárnapi sofőrökkel volt teli az út... Így rekord magas lett a melóbamenős benzin fogyasztásom a 208al...[kép]
brumi1024: Hm, feltételeztem lekezelik azért...
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Magnum_
nagyúr
válasz bandus #187514 üzenetére
Mivel egyetlenegy alkalomra kellene es gyorsan, ezert a kovetkezot javaslom. Alaposan lecsapatod kivul, de tenyleg alaposan, elotte 2x habozod (habgeneralis pl). Ha pro vagy, sima ecsettel felniket is tisztitod (ha alufelnid van).
Cseppmentessel oblitesz.
Van az a 2 regi pamut TH polod, amit mar csak alvashoz hasznalsz. Egyikkel kivul ablakot tisztitasz aztan szarazolsz, masikkal belul ablakot tisztitasz es torolgetsz. A megszaradt ecsettel atmehetsz a racsokon, stb. Alapos porszivozas. Mehet a foto hahura. Az ujat meg majd viszed varazsgarazsba.Miert nem viszed el egy sima 3-4k-s kozmetikaba?
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
bandus
veterán
vennék egy rongyot/szivatcsot amivel mosás után letörölném a kocsit, meg egyet, amivel belül letörölgethetem, illetve valami műanyagápolót. tudom h van külön topik, de a legalapabb dolgok érdekelnek, amivel kicsit kicsinosítom a verdát h be tudjam fényképezni a hahu-ra sajna varázsgarázsba nincs most időm, lehetőségem elvinni.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Integrale
veterán
Futóműbeállítás jó hátul?
Elvittem két éve beállítani, felemelték az autót, első kerék alá berakták a zsámolyokat, négy kerékre a műszert, megforgatták a kerekeket, aztán le a földre. Na ezzel el is lett cseszve az egész, mert ha leengedés után nem gurítod előre hátra az autót, akkor nem fognak normál szögben állni a hátsó kerekei, mert kicsit maga alá fordul a kerék. [kép] [kép]
Pályán elképesztően idegessé vált az autó, instabil lett a hátulja.
Aztán egy helyen jól belőtték, azóta jó, ma felkerültek reggel az új Pirellik, kapott egy futómű állítást, hátha csökken a fogyasztás."Bad reklám is reklám too"
-
Kickass
őstag
Nalunk a Fabiabol elfogyott egy henger (az amugy se tul sok 3bol). Nyertem?
rbalint: Igen, szerencsere valami a kuplungnal is elkezdett zorogni igy nem vittek el Dec. 30-an, de igy orulok is neki mert 2 nap mulva hozta volna vissza.... Januar 1en fosta ossze magat.
Bar ez se igaz technikailag, igy is eladom ,csak motorhibasan[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz focvis #187419 üzenetére
Én lemaradtam, mindenütt azt olvasom, hogy ha várakozunk, rögzítőfék, ne a pedált masszírozzuk.
Érdekel a technikai része hogyha valaki tudja, hogy ezt most a hidrodinamikusoknál hogy oldották meg (az elmúlt 20 évben)?
brumi1024: Köszi
Akkor 1 kérdés marad: Gondolom egyenértékű(?) a pedál nyomás meg a pöccintés a rögzítéfőken (vagy kézifék ahol még az manuálisan megy)? Feltételezem az ECU és a áltó erről ugyanúgy tud.
Qru: Engem az zavar a PUGban, hogy 2°alatt fixen kikapcsolja a Sart Stopot, akárhányfokos már az olaj meg a víz. Minek?! 3-90sec alatt nem hűlne ki a motor még 2°alatt, és tán a víz sem fagyna be sehová, ha attól félnek (gyanítom igen).
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #187486 üzenetére
Hangolás/kivitelezés függő, ahogy írták is előttem. A Skodában is pl mulitlink van mégis csúszkál a segge. Most a guminyomással szórakozom mi lenne az ideális, némi javulást elértem de azért így is foscsi. Nem hogy a Bubi szintje nincs meg de még a Jazz szintje sem.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Külpolitika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Farming Simulator 25
- Spórolós topik
- Samsung LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Vezetékes FEJhallgatók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest