Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2021-12-31 21:29:46
LOGOUT.hu
Hozzászólások
MasterMark
titán
Lehet.2.1 is, sztereó forrásról is.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
Tamoo
MODERÁTOR
Erre majd VoidXs tud válaszolni.
rooland
senior tag
Köszönöm!
Hohocali
aktív tag
Ez a mérés engem is érdekelne.
Abból a VoidXs írásból nekem az jön le, hogy a legoptimálisabb a dual driver-es zárt (vagy nyitott) szub, ahol szinkronban mozog a két membrán. Utána jön a reflexes, mert ott a nyíláson keresztül már fújni/szívni kell a levegőt, aminek van ellenállása. Ezután jön a zárt, mert ott a házban vákuum/túlnyomás alakul ki a működés során.
[ Szerkesztve ]
"az armos chipek minden szempontbol elavultak, csak tok hulyeknek tudjak eladni oket , lasd ipad userek" by vers :)
Tamoo
MODERÁTOR
A "dual driver" nem hinném hogy "feltétel" lenne, csak pont ilyet mértek és ez lett a nyerő. De nem is egy filléres cucc ez az RCF sem.
denesdr
addikt
Valószínüleg nem feltétel a dual driver és a mérésben szereplő zárt SVS is lehet, hogy csak egy rosszul szereplő modell és nem általánosítható a képlet minden zárt dobozra, miszerint azoknak a legrosszabb az impulzusválaszuk, holott papíron az összes doboz közül annak kéne a legjobbnak lennie.
Egyébként valahol olvastam régebben, hogy reflex doboz esetén jóval nagyobb belső nyomás tud kialakulni mint egy zártnál, mégha egy reflex doboz ugye "nyitott' is.
Aztán probléma lehet, hogy nem ismerjük a mért hangszórók T/S paramétereit. Lehet, hogy az SVS szub driverének az értékei még egy zárt dobozhoz is túl harmatosak vagy egyszerűen zártból is jóval nagyobb űrtartalmút igényelne, mondjuk ez nem mentség a számára, főleg amennyi pénzt elkérnek érte.
Ami szerintem leszűrhető VoidXs tesztjéből az az (feltéve, hogy pontosak az eredmények), hogy önmagában egy zárt szub semmire sem garancia, még 1 millió forintért sem.
python1
veterán
Igaz, szívesen látnék egy ultimax mérést is.
denesdr
addikt
Én is szívesen megnézném. Ha megtudjuk a mérés mikéntjét, jöhet majd az impulzusverseny!
Khaosz55
addikt
Na tessék, ha valaki korábban reflexes sub-ot merészelt volna venni az felért egy istenkáromlással. Nekem sincs gondom egyikkel sem.
Tamoo
MODERÁTOR
Többség ha reflexről van szó általában belépőkategóriás szubokra asszociál vagy azok alapján ítéli meg a konstrukciót. Azokban meg többnyire nincs túl jó hangszóró...
BBéci
titán
Változatlanul nem vennék reflexes szubládát.
Most éppen egy olyat tesztelek, le kellett tekernem a jelszint állítóját 9 órára, mert még a beszédhez is olyan brummogást társított, ami elviselhetetlen volt. Előtte hetekig zárt tesztalany volt ugyanazon a helyen, azzal semmi ilyen gond nem adódott.
Félreértés ne essék, találkoztam nagyon jó reflexesekkel is, de amennyibe azok kerültek, annyiért még jobb zártakat lehet venni.
Például ott a két SVS 2000 Pro, amiket összehasonlítottam, a zárt valamivel olcsóbb és jobb a hangminősége. Cserébe kisebb a maximális hangnyomása.
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
VoidXs
nagyúr
A legtöbbje kültéri mérés, ahol mégis szobában történt (pl. a Paradigm), ott dekonvolválva lett a legközelebbi main-nel, hogy süketszobai választ adjon, de nem közeltéri. Utóbbihoz egy külön programot csináltam, de a kültéri impulzusversenyhez ez kell: Cavern - Export Room Simulation - Audacitybe importált SUB export - Amplify filter alapértéken.
165904: A minél több driver sokat segít, ugyanis kevesebbet kell egy drivernek kitérni, és a lomhaság nem gyorsulásból, hanem végsebességből adódik. Ezért van pl. egy IMAX subon 4 driver, az valószínűleg jobb az RCF-nél is, fülre kb. egy kategória (de ez már bőven az emberi hallás végső határán túl van). Ha zárt lenne, ugyanúgy lomhább lenne.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
denesdr
addikt
Az reflex szubok gyenge teljesítményének a fő oka legtöbbször az, hogy az alkamazott driver nem alkalmas az ilyen tipusú dobozban való minőségi feladatra, esetleg nem megfelelő a doboz hangolása az adott hangszóróhoz (a méret igenis számít otthon, főleg az asszonynak, de itt a kisebb a nyerő számára ). Ez főként a gyári, otthonra szánt megoldásokat érinti, ahol szinte állandó jelleggel spórolni akarnak mindenen meg aztán nem is bánják ha búg az a szub, az kell a népnek mozihoz.
A másik probléma a szobával való integráció, pl egy túl magasra hangolt (jellemző probléma) szub lehet, hogy éppen a hangolási ponton (vagy fölötte) találkozik a szoba fő mélyátviteli rezonanciájával. Ez utóbbi problémán egyébként egy egyszerűbb DSP is sokat tud segíteni, csak sokszor ez nem áll rendelkezésre vagy csak nem használják.
[ Szerkesztve ]
gab1ka
aktív tag
Miért baj az ha egy sub potiját 9, 3, 4, vagy 11.8 óra állásba kell tekerni? Ami azt illeti mekkora az esélye annak hogy két különböző sub, különböző teljesítménnyel pláne különböző konstrukcióban pontosan ugyanazt a frekvenciaátmentet nyújtja ugyanoda helyezve? Azt hittem még a tudjuk melyik oldalon is alap legalább a sub kalibrálása, ahogyan a szobakorrekciót sem képes senki fülre Khz-enként belőni manuálisan.Nem kötekedésnek szánom, de ez a fajta konklúzió a zárt vs reflexes esetén -szerintem legalábbis- totál értelmetlen.
BBéci
titán
Félreértetted.
Konkrétan annyira le kellett halkítanom, hogy egyáltalán ne halljam, mert zavaró volt. A lakás legtávolabbi részén is hallható volt a dörmögés.
A helyről: 16 éve cirka 50 különféle szubláda volt ugyanazon a helyen, zártakkal sosem volt hasonló probléma. Ez nem jelenti azt, hogy próbaképpen máshová helyezve nem hallgattam meg őket, néha a szoba közepéig előre húzva is teszteltem.
"ez a fajta konklúzió a zárt vs reflexes esetén -szerintem legalábbis- totál értelmetlen"
Remek, legközelebb, ha össze kell hasonlítani kétféle konstrukciót, elhívlak segíteni. Te ezek szerint nálam jobban tudod, hogyan van értelme.
[ Szerkesztve ]
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
VoidXs
nagyúr
Igazából ha egy subot jelentősen vissza kell venni, az előny, ugyanis azt jelzi, hogy van benne tartalék. Semmi gond nincs azzal, ha kalibráció előtt hatalmas hangnyomáskülönbségekkel indulsz, mert kalibráláskor úgyis össze lesznek állítva, és nem lesz zavaró. Aki meg kalibrációellenes, az ne csodálkozzon, ha emiatt szívni fog.
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
Dagidög
senior tag
A kültéri mérés eredményeiből kialakult sorrend szobában is megmarad?
gab1ka
aktív tag
Mondtam hogy nem kötekedésnek szánom, nyugika.. Az hogy egy reflexes subot lejjebb kell tekerni 9 óra állásba mert különben zavaró, az nem magyarázata annak hogy a zárt jobb e vagy sem. Amivel kiegészítetted, azzal már sokkal inkább, az értelmezhető és érthető.Számomra érdekes is, mert én is hallottam hasonló jelenséget túllőtt sub-bal és engem is zavart.
@VoidXs: Ezzel nem lehet esetleg a ló túlsó oldalára esni úgy, hogy a sub nagyon le van tekerve? Itt nincs olyan mint a pc-s tápoknál hogy a legjobb hatásfokot bizonyos teljesítményen adja le stb? Kérdezem ezt azért mert nálam is rettentően le kell csavarni ahhoz hogy az AVR-en -12db-en belül maradjak.Konkrétan -11db a jelenlegi cél méréskor, amit utána az AVR-ben nyomkodok vissza a megszokott állásba (-2 db).Fordítva kézzel nem tudom mindig pontosan ugyanoda tenni a potit, ezért maradt ez a fajta módszer, illetve az AVR-en való -8-9db esetén hiába kerülne szintre a subos poti, akkor meg zavaróan későn triggerelődik.
BBéci
titán
"Ez főként a gyári, otthonra szánt megoldásokat érinti, ahol szinte állandó jelleggel spórolni akarnak mindenen meg aztán nem is bánják ha búg az a szub, az kell a népnek mozihoz."
Igen, szerintem is ez a helyzet. Ott is búg, dörmög, ahol semmi szükség rá, például párbeszédek, halk aláfestő zene alatt/mellett. Nem tudnak nyugton maradni, míg egy jó zárt a sokkal feszesebb felfüggesztés és a levegő fékező hatása miatt meg sem rezdül.
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
Tamoo
MODERÁTOR
Ahol ennyire vissza kell venni a szubot ott gyakran jókora kiemelés van. Amint ez eltűnik hirtelen eltűnik a vélt erőtartalék is.
[ Szerkesztve ]
denesdr
addikt
Igen viszont egy megfelelő hangszóróval, jó dobozméretezéssel és hangolással, illetve szükség szerint DSP használatával gyakorlatilag eltűnik a brummogás, viszont marad a reflex alacsonyabb torzítása és nagyobb terhelhetősége.
Na ezt így a consumer gyártók ritkán szokták kínálni, úgyhogy részben megértelek, hogy nem vennél reflex szubot, de ez nem a reflex elv hibája.
[ Szerkesztve ]
python1
veterán
Érdekes nálam az arc genesis mérése alapján a szubot -2dB-re lőtte be, de a többi sem több, frontok 0,center -2, surround -1. Ennyire még soha sem sikerült kiegyenlített mérést, hangot összehozni.
Viszont ami feltünt, hogy a két szubot most nem EQztam össze mielőtt az Arcot ráengedtem és nem teljesen az igazi így, bár a buborék hatás lenyügöző, és valóban a legjobb kalibráló rendszer ami eddig nálam járt!
Ja igen, én már szub dsp-zés nélkül hozzá sem fogok mozizni.
[ Szerkesztve ]
BBéci
titán
Az általam említett két szubláda egyforma hangszóróval, DSP-vel rendelkezik, ugyanazok a mérnökök tervezték, hangolták, méretezték őket. Mégis, bár minimális mértékben, a zárt hangja pontosabb, feszesebb, részletezőbb. Ezzel szemben a reflexes nagyobb hangnyomásra képes. Pontosan ez olvasható az általam idézett német cikkben.
Pár hónapja felsoroltam azokat a szubláda specialistákat, amelyek nem gyártanak reflexeset. Lehetne okokat kitalálni, de a valóságban a cél a jobb hangminőség elérése.
Ahol spórolni akarnak az erősítő teljesítménnyel és/vagy fontos a lehető legnagyobb hangnyomás, ott nyilván reflexeseket fognak alkalmazni. Amik lehetnek nagyon jók, sőt, kiválóak. De bizonyos szempontokból nem érik utól az ugyanannyiba kerülő zártakat.
Szerintem.
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
denesdr
addikt
Ha a zárt szub előnye mérőmikrofonos kalibrálás és DSP korrekció után is jelentkezik, akkor az a hangszóró jobban passzol zárt dobozba vagy a reflexhangolás nem megfelelő, szerintem, így látatlanban.
VoidXs
nagyúr
Ha ugyanabban a szobában méred, akkor igen, csak hozzáadódik a szobád lecsengése.
gab1ka: A hatásfok maximális teljesítményen számít, nem éri meg ezzel az évi 3 forintnyi árammal spórolni. Ha hatásfok alatt a zajszintre gondoltál, ami tényleg változik a digitális hangerővel, arra meg azt mondom, hogy a 130+ dB-re képes (és ez PC-n az egyik legolcsóbb belépő) hangkártyámnak aztán teljesen mindegy, hogy ebből 10 veszik-e el vagy 20. Úgy sem fogja elérni a szobám zajküszöbét, persze ezt az AVR-ek nem mondhatják el magukról, ott kell ezzel játszani a 80-90 dB-s zajszintek miatt. Mit értesz az alatt, hogy "zavaróan későn triggerelődik?" A triggert elég egyszer megkapni, utána kb. negyed-fél órát szoktak élni, addig pedig biztos lesz akció. Az én DIY subom BASH erősítője (amit rengeteg bolti darab is használ) maxon van.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
TomAce
tag
SPEA
aktív tag
kérdés, hogy ezt az impulzusválasz témát lehet-e valahogy szimulálni, tervezni, TS paraméterekből kikövetkeztetni? szerk.: nyilván lehet , mert a felsorolt gyártók is valahogy elértek..
Úgy érzem egyre jobban nekimennék ennek a zenés / mozis DIY sub építés témának, de 12"-es méretnél maradva. Még a matek megy, hogy merre is kéne elindulni
[ Szerkesztve ]
python1
veterán
Nálam most AVR végzi a processzálást, és bizony észrevenni a dinamika csökkenést a PC-s hangkártyámhgoz képest. Végfok hajtja nálam is a diy szubokat, tehát nálam sincs lehetőség hangerő állításra, mindent a processzorra bízok.
Tulajdonképpen tetszik az Anthem processzálása is kalibrálás után, de érezhető a dinamika csökkenés, mondjuk annyi, hogy jobban oda kell tekerni neki, de szerencsére végfokokkal jól dolgozik együtt.
Viszont ami feltünt, hogy mióta a szoba kapott némi átalakítást, és az egyik fal teljes felületében kezelve lett, egy csomó energia elveszett, vagyis jóval több kell.
[ Szerkesztve ]
denesdr
addikt
Lehet kalkulálni impulzusválaszt T/S paraméterekből, a legtöbb dobozszimulációs szoftver tudja szerintem, én a Unibox-ot szoktam használni, az pl tud ilyet. Viszont, ha igaz az amit Void ír, hogy az a Paradigm szub a legjobb zárt mélynyomó amivel találkozott, akkor jó eséllyel köszönő viszonyban sincs a szimuláció a valósággal.
Aztán ott van még, hogy tulajdonképpen a T/S paraméterek sem tudják leírni tökéletesen egy hangszóró valós viselkedését, mivel csak a rezonanciafrekvencia körüli viszonylag szűk sávra érvényesek, ráadásul az értékek függenek a hangszóró terheltségétől is, magyarán a beléjük pumpált Wattok számától.
A Scan-Speaknek van egy próbálkozása Advanced Parameters néven, ami reálisabb képet tud adni a hangszórókról. Ezek több adatlapjukon is szerepelnek és a saját, Toolbox nevű progijukkal lehet hasznukat venni az értékeknek.
Na jó, nem elriasztani akarlak az építéstől, úgyhogy hajrá DIY!
MasterMark
titán
Ezek nagyon kicsik oda.
Switch Tax
BBéci
titán
Ezeket viccnek szántad?
Minimum valami ilyesmi, plusz 1-2 szubláda.
Miért linkeltél csak centersugárzókat?
[ Szerkesztve ]
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
#26944512
törölt tag
Hát ezek szerintem is kicsik. Viszont az av-online azt írja, hogy a Focal Sib Evo szettet ők 30 négyzetméteres szobában tesztelték, és elégnek érezték. A gyártó 10-50 négyzetméter közötti helyiségekbe ajánlja, viszont én ilyen szettet nem raknék 15 négyzetméternél nagyobb helyiségbe.
Egy Dali Oberon szettel szerintem sokkal jobban jársz hangilag is, és mutat is legalább.
Ilyen Focal Sib Evo csak kisebb szobákba illik bele szerintem, ahol helyhiány van.
[ Szerkesztve ]
SPEA
aktív tag
ez a Dayton Audio SPA500DSP DSP-je vajon mennyire lehet használható?
Vagy jobb párosítás lehet a sima SPA500 + miniDSP?
VoidXs
nagyúr
Azért 10 és 50 négyzetméter irreálisan nagy különbség. 10-re minden elég, kalibrált bögreszett subokból is olyan hangot lehet kihozni, hogy meglepődsz. 15-nél már veszik minden, ami 10-re megállja a helyét.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
#26944512
törölt tag
Hát igen, de nem én találtam ki, hanem a gyártó (Focal). Valószínűleg csak marketing céljaik voltak vele.
SPEA
aktív tag
Köszi
Abszolút nem elriasztó! Szeretek így belemenni a részletekbe. Az első diy subomat közel 20 éve csináltam, de az akkor amolyan kamaszos ismerkedés volt. A mai napig megvan, nem volt szívem túladni rajta
Az egy 250W-os, negyedrendű bandpass láda és 16 évesen nagyon örültem neki, hogy szól
VoidXs
nagyúr
Persze, konzumer gyártó oldala nagyon ritkán írja le a valóságot.
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
#26944512
törölt tag
Pedig a Focal-tól azért mást várna az ember!
VoidXs
nagyúr
Miért várna mást? Egy tipikus házimozis lehúzó márka, csak véletlenül tudnak is hangszórót gyártani az ársávaikban sokakkal ellentétben.
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
denesdr
addikt
Hehe, ne is mond az én első próbálkozásaim is működnek még a mai napig, igaz másnál, de jól szolgálnak.
A Dayton SPA500DSP helyett inkább egy Hypex FA501-et javasolnék, olcsóbb is és többet tud, a hangja meg top tier. Esetleg FA502, ez kicsit drágább mint a Dayton, de hidalva 1000W-ot tud ha kell. [link] [link]
MiniDSP-s megoldásnak akkor lehet értelme, ha DIRAC-os verziót választasz vagy van már végfokod amit ki szeretnél egészíteni DSP-vel, mondjuk DIRAC-osok azért drágábbak mint a sima változatok.
[ Szerkesztve ]
pepexyvz
tag
Sziasztok!
Ezer bocsánat ha nem ide kelett volna írnom!
Segítségre lenne szükségünk.
Van egy Pioneer VSX-D511 erősítőm, közel komoly szintű 5.1 hangsugárzókkal.
Nemrég lett egy LG43um7100PLB tv.
Bárhogy próbálkozunk, nincs 5.1 hang a tv-től. Tudja ez egyáltalán, vagy csak 2.1-et? Optikai kábellel vannak összekötve. Az erősítő teszt ellenőrzésekor minden hangsugárzó rendben szól. Több tesztet, videókat néztünk a Youtube oldalakról, ellenőrzések, utánaolvasások nem segítettek. Köszönjük szépen a segítséget!
gab1ka
aktív tag
Köszönöm.A triggereléssel kapcsolatban lehet hogy túl cool-an akartam fogalmazni, azzal csak arra céloztam hogy ha az AVR-en az LFE nagyon mínuszban van, akkor alacsony hangerőn elég lomhán kapcsol be a sub, míg a 0-hoz közeli értékkel "szinte" azonnal.A hatásfokkal kapcsolatban viszont igen, a második magyarázatod érdekelt elsősorban, nem a fogyasztás.Lényegében az, hogy a sub potijának a különböző állásaiban van e esetleg hangra gyakorolt hatása is legyen az dinamika, hallható zajszint, ilyesmik, de azt hiszem erre megkaptam a választ.
Utóbbiról a korábbi itteni beszélgetésekből azt szűrtem csak le, hogy tanácsos kerülni a +/-0.0 feletti szintet a clippelés miatt, ezért is céloztam meg magamnál a -2.0-t.Számomra ez csak azért zavaros -bár kezdő vagyok- , mert annyit értettem meg eddig az EQ-zás kapcsán, hogy boostolni a freki görbén nem szabad a , csak levenni a kiemelésekből. Namármost kíváncsiságból az AVR-en a manual EQ-nál be copyztam az Audyssey görbét, mondván hogy majd én jobban tudom mit szeretnék és ott elég sok frekin láttam plusszokat.Feltételezem a két kérdés teljesen más dolog, hiszen a sub esetén a csatorna overall jelszintjéről van szó, míg a korrekció esetén konkrét frekvenciaértékekről ahol egy egy beszakadáson nem lehet mit hangosítani.Ennek ellenére leköt a folyamat és az összefüggések megértése, a zavaros része talán épp az hogy az AVR-nek miért lehet, míg egy REW EQ esetén miért nem javasolt.
denesdr
addikt
Van, hogy lehet javítani beszakadáson is, ez a beszakadás tulajdonságaitól nagyban függ. Túltolni egy beszakadás javítását persze nem érdemes.
Tamoo
MODERÁTOR
"Utóbbiról a korábbi itteni beszélgetésekből azt szűrtem csak le, hogy tanácsos kerülni a +/-0.0 feletti szintet a clippelés miatt"
Azt felejtsd el, az csak a PC-s EQ kapcsán volt téma a program korlátja miatt. AVR-en nyugodtan tolhatod pozitívba a szub jelszintjét.
Frekimenet simítására szoktak pozitív EQ-t alkalmazni, de általában csak max 6dB-t.
[ Szerkesztve ]
gab1ka
aktív tag
Értem, köszi, szerencsére erre nincs még szükségem.
A frekimenettel viszont kísérleteztem pár hete.A problémám annyi hogy a Monitor Audio Bronze center miután be lett kötve (helyhiány miatt fantom centerként szólt a két frontból ez a csatorna egy ideig) olyan pusztulat pocsék dobozhangot produkált az Audyssey-el, hogy nem voltam benne biztos hogy ezt az egész hóbelebancot kihajítsam e inkább a francba.Csak az AVR saját mikrofonjával tudok játszani, tudom hogy ez nem igazán értékelhető, de inkább csak tanulgatom a folyamatot.Sikerült az EQ APO-val felcserélgetni a csatornákat, a REW-el is sikerült filtert exportálni 0 boost-al, a kapott végeredmény is elképesztő előrelépés lett, ennek ellenére szerenték AVR szintjén értékelhető hangot hallani.AVR csere egészen biztosan lesz bár idén már elmarad.Az 1500h-ban csak sima XT-van, ami sok órányi fórumböngészés után kiderült hogy túlfilterezi a magas szekciót, ellentétben az XT32-vel ami inkább lefelé fókuszál.Ezt szeretném végre hallani hogy az milyen végeredményt ad majd, mert az igazi huplik és puklik inkább olyan 100 és 300Hz környékén vannak, ami szintén némi kutakodás után a felnőtt férfi hang frekvenciatartományát takarja, amivel nálam a leginkább gond van.Ilyenkor mindig ámulva nézem a Dirac-os előtte utána grafokat hogy az mégis hogy lehet hogy ott ez a rész annyira sima.
Tamoo
MODERÁTOR
Ha az AVR mikrofonjával mérsz valószínűleg fals eredményeket nézegetsz, annak meg nem sok értelme van. Egyszer majd teszek vele egy próbát ha nagyon ráérek.
"Ilyenkor mindig ámulva nézem a Dirac-os előtte utána grafokat hogy az mégis hogy lehet hogy ott ez a rész annyira sima."
Igazából nincs tapasztalatom Dirac-al, nem tudom mit jelenít meg pontosan ott amiről beszélsz, de lehet csak egy "elméletben" korrigált várható célgörbét nem tudjuk milyen simítással ... szóval nem a valóságban visszamértet.
[ Szerkesztve ]
Üdv!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy adott egy Xbox Series X konzol és a hangbeállításoknál a konzolon hdmi hang: kimenő bitfolyam , bitfolyam formátum: Dolby Digital ra van állítva mely hdmi a tv-re van csatlakoztatva. Ha a tv-ről optikai kábelen kersztül van csatlakoztatva egy Astro a50 fejhallgató akkor így megkapja a térhangzást, vagy Dolby jelet?
TomAce
tag
Köszi, de azt még mindig nem tudom, hogy objektíven hogyan lehet kiszámolni, hogy mekkora fér be. Mert a hifiboltokban az eladók krumplit is árulhatnának, annyit értenek hozzá és mindegyik más mond. Amúgy amiket linkeltem azok közül mindegyikre mondta legalább egy hifis, hogy elég a 30 m2-es szobába.
Amúgy m2-re vagy m3-re kell kiszámolni, hogy mekkora hangfal kell?
Méret probléma miatt 5db centert raknék be vízszintesen, ez működhet? erről mondjuk mindegyik azt mondta, hogy ok. Vélemény?
Köszi szépen mindenkinek az eddigi válaszokat!
Tamoo
MODERÁTOR
Én tudom ajánlani a Jamo D500-at is akár vagy a nagyobbat.
Fórumtársnál hallottam őket Ultimax szubbal és eléggé meggyőző volt a produkció. Ár/érték arányban meg főleg. Ha lehet még valahol kapni ilyen 65eFt/db ár körül...
[ Szerkesztve ]
pepexyvz
tag
Arra kérek infót ha tudja valaki, hogy a youtubon a videók hangja ha 5.1-es, csak sztereóban jön le? Nem PC, hanem TV használatnál erősítő felé.
Lebutított videókról olvastam, de a lebutított hangról sehol eddig.
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Téma tudnivalók
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic