Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2021-12-31 21:29:46

LOGOUT.hu

Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#173001) Vikthor válasza spiky03 (#172999) üzenetére


Vikthor
nagyúr

noice

~ B & B & L & N | Suomi Finland Perkele ~

(#173002) I'am Dony


I'am Dony
őstag

A mai napi pihenés eredményeként, egy kicsit húzogattam a szubot ide-oda a szobában. Jó kis cardio volt a 48 kg-jával. :D A közkedvelt és eddig is működő - amúgy jó sz@r - jobb front melletti helyet a szoba bal hátsó sarka vette át. Amire nagy tétekben fogadtam volna, hogy ha befordítom a hangsugárzóval a fal irányába - pont az MLP-vel ellentétes irány - akkor húdenagyonszarlesz. Hát nem. Nagyon nem. A különbség a képen látszik. A piros a jobb front melletti, hangszóróval az MLP felé, a kék a bal sarok fal felé nézően. Nincs simítás, nincs EQ.
Hátha másnak is segít, ezért ide rakom:

[ Szerkesztve ]

(#173003) Saughassy válasza I'am Dony (#173002) üzenetére


Saughassy
aktív tag

Nem semmi javulas, de mekkora simitas van rajta?

(#173004) I'am Dony válasza Saughassy (#173003) üzenetére


I'am Dony
őstag

Mondom, nincsen rajta. Szűzen eq nélkül fal felé :)

(#173005) ctrlaltdel13 válasza I'am Dony (#173004) üzenetére


ctrlaltdel13
őstag

Simítást kérdezte, nem azt hogy korrekciózva van-e.

(#173006) alphamooncam válasza ctrlaltdel13 (#173005) üzenetére


alphamooncam
őstag

?

Szerintem leírta... ;)

"A piros a jobb front melletti, hangszóróval az MLP felé, a kék a bal sarok fal felé nézően. Nincs simítás, nincs EQ."

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#173007) ctrlaltdel13 válasza alphamooncam (#173006) üzenetére


ctrlaltdel13
őstag

Már látom, át siklottam felette👍

[ Szerkesztve ]

(#173008) I'am Dony válasza I'am Dony (#173002) üzenetére


I'am Dony
őstag

Abban kellene tanács, hogy használt-e valaki bármilyen sima vezetéket szub kábelhez. A próbához vettem 6 m. 2x1.5 réz vezetéket villamossági üzletben, meg kácsáéktól 2 db. normálisabb RCA-t. Szóval szükségem lenne valami normálisabb vezetékre ami jó a célra, ha tudnátok ajánlani és átszerelném rá az RCA-kat. Nem gyári szubkábel érdekel, azokat ismerem. 8 m-re lesz szükségem, ha ez fontos infó.
Köszönöm!

[ Szerkesztve ]

(#173009) Saughassy válasza I'am Dony (#173008) üzenetére


Saughassy
aktív tag

Mennyin van most a sub gainje? Erdemes lefele tekerni, az erositon meg felfele, azzal nyerhetsz a legtobbet.

(#173010) I'am Dony válasza Saughassy (#173009) üzenetére


I'am Dony
őstag

Direkt azon az álláson vizsgáltam ahol eddig is volt, ez a + 6 dB értéket jelenti. Most új Dirac setupot csinálok és nyilván más alap érték lesz hozzá.

(#173011) Saughassy válasza I'am Dony (#173010) üzenetére


Saughassy
aktív tag

A kabelezesre írtam, ilyen távolságnal már érzékelhetően javíthatod vele a jel-zaj viszonyt.

(#173012) I'am Dony válasza Saughassy (#173011) üzenetére


I'am Dony
őstag

Ja, hogy ja :D
Oks.

(#173013) Quetz válasza I'am Dony (#173008) üzenetére


Quetz
őstag

Ezt akartam ajánlani: Real Cable SUB-1 MONITEUR, 10 m. Régen még 5k huf volt a 10m, de mostanra megduplázódott az ára :(

Amúgy bármilyen duplán szigetelt s/pdif coax kábel jó lesz, mint pl. a Cordial CPDS10 CC S/PDIF.

(#173014) I'am Dony válasza Quetz (#173013) üzenetére


I'am Dony
őstag

Köszönöm!

(#173015) Saughassy


Saughassy
aktív tag

Kis szaktanácsra lenne szükségem, mert belekavarodtam az AVR-ek kalibrálási elméletébe. :)

Szoval kalibralas utan az AVR beallit egy jelszintet a subnak. De ugye a szubon szol az LFE es szol meg az, ami a crossover szerint odakerul. Hogyan tud egyszerre jo lenni mindketto jelszintje. Mi van, ha en a crossoverrel odakevert tartalom szintjen akarnek emelni? Az torvenyszeruen jo lesz? Szoval hogy mukodik ez?

(#173016) VoidXs válasza Saughassy (#173015) üzenetére


VoidXs
nagyúr

Nem tudod külön állítani, csak PC-vel, ennek viszont egyedül akkor van értelme, ha más EQ-t szeretnél LFE-re, mint a crossoverezett jelhez. Szabvány szerint az LFE 10 dB-vel hangosabb, ezért azt csinálják az AVR-ek, hogy a szint beállítása után az odakevert crossover jelből levonnak 10-et. Ez jól is van így, nem kell bántani.

[ Szerkesztve ]

W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

(#173017) Saughassy válasza VoidXs (#173016) üzenetére


Saughassy
aktív tag

Köszi!

(#173018) Saughassy


Saughassy
aktív tag

Ki akarom probalni a subot sealed módban, de nincs humorerzekem gyari szivacsokat venni bele. Vajon barmilyen surusegu zarcellas jo? Elvegre ha mas a suruseguk, mas a rugalmassaguk is.

(#173019) I'am Dony válasza Saughassy (#173015) üzenetére


I'am Dony
őstag

Van ilyen és jogos igény. Főleg ha zenére is használod nem csak mozira. Nem tudom milyen AVR van nálad, de sok esetben a forrástól függően lehet növelni a szub erejét. Pl. Spotifyt/Tidalt használva vehetsz vissza a szubból ami a filmeket /LFE/ nem fogja rontani. Minden forrásnál működik oda-vissza. De itt a gaint változtatod csak, ami ha pont a film forrására használnád...

[ Szerkesztve ]

(#173020) I'am Dony válasza Saughassy (#173018) üzenetére


I'am Dony
őstag

Egy ruhadarab is megteszi.

(#173021) Dorian válasza I'am Dony (#173019) üzenetére


Dorian
félisten

Elég baromság forrásfüggően változtatni

Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!

(#173022) I'am Dony válasza Dorian (#173021) üzenetére


I'am Dony
őstag

Nagyon nem baromság. Pont. És ezt tőlünk... okosabb emberek találták ki. Persze vitázhatunk azon, hogy mit álmodott meg a rendező, de filmeknél igenis jól jön ha a szub jobban odaüt. Ez zenénél viszont már nagyon sok. És 2-3 dB változás rengeteget ad hozzá vagy vesz el.

[ Szerkesztve ]

(#173023) Dorian válasza I'am Dony (#173022) üzenetére


Dorian
félisten

De baromság. Pont.
Ami zenén sok, az filmen is sok, csak zenén ez a tapasztalatlanoknak könnyebben feltűnik.

Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!

(#173024) VoidXs válasza I'am Dony (#173022) üzenetére


VoidXs
nagyúr

Épp ezért van a crossover végeredményben flaten, míg az LFE magasabban, amíg nem nyúlsz hozzá. Jól találták ki ezt a rendszert, nem kell aggódni. Az, hogy a bemérő nem elég erős, hogy ezt a célt megüsse, már más kérdés, de a cél ez.

W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

(#173025) skippper válasza I'am Dony (#173022) üzenetére


skippper
senior tag

Ebben az igazság annyi, hogy teljesen szubjektív, hogy Te mit érzel jónak, Neked mi tetszik. Ettől függetlenül mind a film, mind a zene művészet, ahol a szerzők, rendezők, hangmérnökök által megszabott hangerő és képi világ az original, de facto standard. Előfordulhat, hogy jobban fog tetszeni egy Rembrandt kép, ha piros-kék szemüvegen keresztül nézed, diszkógömbbel megvilágítva, mert izgalmasabb lesz, attól még azt nem úgy álmodták meg. Ugyanez igaz a mozira - lehet, hogy neked jól esik, ha nagyobbat robban a bomba, de attól az még egy módosított alkotás lesz és nem állíthatod általánosságban, hogy az mindenkinek jól jön. (tudom, hogy mindenkinél módosított a gyakorlatban, de ha az elv az, hogy minél inkább az eredeti felé húzunk, akkor annál kevésbé lesz módosítva). Same shit a kadenciahelyes lejátszás vs soap-opera mániás, agyonsmootholt nézők.

[ Szerkesztve ]

(#173026) -KP- válasza skippper (#173025) üzenetére


-KP-
addikt

#173023 Dorian:

Nem baromság, és pont.

Nálam az Anthem D2V3D processzoron van külön mozis konfig és zenés konfig és nem egyformán szól a kettő. De hát az Anthem mérnökei biztos barmok, hogy egy új korában 10 ezer eurós processzorba beletesznek egy ilyen lehetőséget (egyébként még a legalapabb anthem mrx300-ban is van ilyen opció). A zenés konfig picit finomabb, és igen, én is pár dB-vel kevesebbre tettem a zenés konfignál a mélnyomókat. De nem csak ez a különbség. A movie konfignál jobban megnyomja a mély tartomány legalját. Valószínűleg nem teljesen ugyanazokat a szűrőket használja, mert még azonos hangerőn sem ugyanúgy szól. Nem néztem utána mi a különbség, de valami van. Ha rámérnék, biztos kimutatná a különbséget, de őszintén szólva cseszek rá. Sem időm, sem kedvem ezzel foglalkozni. Movie konfignál eleve mind a 7 csatornát mérem, sztereó konfignál pedig csak a két frontot és a szubot. Mérés előtt lehet beállítani, hogy melyik csatornákat mérje. Aki akarja az akár csinálhat music konfigot szub nélkül, csak a két front hangfallal. De sok Anthemes ismerősöm számomra érthetetlen oknál fogva kihagyja ezt a lehetőséget. Utána az input assign menüpontban meg lehet adni hogy a bass manager az a movie legyen, vagy a music. De akár csinálhatok olyan profilt is ahol nem aktív az ARC. Nálam dvd1-en van a full 7.1-es mozis mérés, dvd2-n meg a music. Így gombnyomásra tudok változtatni a kettő között.

[ Szerkesztve ]

(#173027) alphamooncam válasza skippper (#173025) üzenetére


alphamooncam
őstag

"Ebben az igazság annyi, hogy teljesen szubjektív, hogy Te mit érzel jónak, Neked mi tetszik."

Ettől függetlenül mind a film, mind a zene művészet, ahol a szerzők, rendezők, hangmérnökök által megszabott hangerő és képi világ az original, de facto standard.

:R *-os 5-ös. Az elvet sikerült tökéletesen visszaadni, és némi körítés is került mellé! ;]

Művészet mióta sztandardizált? Valamiről lemaradtam? A mérnökök persze régóta egységes (?) normák szerint próbálnak dolgozni, de a művészek mióta ? Őket nem csak megerőszakolják a korlátok ?

Ez csak az egyik nagy probléma, amit felfedezni vélek a hsz-odban, a másik, amivel vitatkoznék, szintén a film készítők munkájának a leghűbb visszaadásával de jure kapcsolatos.

Nos! Azt gondolom, hogy egy film egyetlen egy alkalommal, egyetlen egy helyen fejezhette ki az alkotók elképzelését, mégpedig, abban a filmgyári stúdióban, ahol kimondták a bemutató után, hogy igen ez a változat mehet gyártásba.

A helyszínt, a berendezésivel meg ugye senki nem viheti haza, úgyhogy az elmélet megmarad elméletnek akármennyi pénzed is van, soha nem lesz ugyanolyan, mint egyszer. Akkor. Amikor megálmodták...

Innestől kezdve meg máson számonkérni hogyan mikor mennyire tér el egy stáb, egy maroknyi ember által megálmodott alkotástól legalábbis kérdőjeles.

Persze csak szerintem. :)

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#173028) Quetz


Quetz
őstag

Akinek van minidsp eszköze, ezbeq: https://youtu.be/tse9XmsNhkE

Loaded BEQ

(#173029) skippper válasza alphamooncam (#173027) üzenetére


skippper
senior tag

Látom nem jött át, amit leírtam, lehet túl hosszúra sikerült. Két tény van egymás mellett - az egyik, hogy a művész valahogy megálmodta a művét, elkészült valahogy, bemutatta valahogy és az az eredeti, original. Ezen szerintem nincs mit vitázni, Te is leírtad, ez az egyik standard, amit érdemes lehet követni, minél inkább előállítani azt a környezetet (referencia szintek kergetése). A másik tény, hogy a művészetek befogadása egy szubjektív műfaj, így mindenkinek más az ízlése és máshogy élvezi a tartalmakat. Nektek fontos a mély, ezért húztok rajta, nekem fontos a kristálytiszta dialógus, ezért arra fókuszálok, ez is egy teljesen valid standard. De azt kijelenteni, hogy a mozi mélyeken húzni kell, mert az úgy a jó és a zenén meg nem, mert az úgy a jó az már a hallgató saját ízlését próbálja standardizálni másokra, aminek aztán semmi létjogosultsága nincs a tapasztalatmegosztáson túl. Vagy a saját ízlésedre szabod és úgy hallgatod/nézed, vagy törekszel a leginkább természetes, eredeti hangzásvilágát/képi világát visszaadni, mindkettő teljesen jó megoldás. Az meg szerintem nem érv, hogy a drága erősítő mérnökei belerakták, akkor az biztos úgy van jól, különben mindenki automatán hagyná az összes EQ beállítást meg kalibrációs SW-t. Audysseyn is úgy találták ki a mérnökök, hogy használj MRC-t meg 0-20kHz EQ-t, dynamic volumeal (ezt is javasolják a tutorialjaikban is), az összes TV pedig általában olyan csillogós villogó túlszaturált okádék képi világgal jön ki a mérnökök kezei közül, hogy rossz nézni.

(#173030) Dorian válasza -KP- (#173026) üzenetére


Dorian
félisten

Full nevetséges az, ha valami drága volt, akkor minden lehetséges funkciója csak jó lehet :DDD

Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!

(#173031) Saughassy válasza alphamooncam (#173027) üzenetére


Saughassy
aktív tag

Szerintem le. A hang és a kép referencia standardizalt. És ha kicsit is erdekel mit gondolt a rendező, operatőr, vágó, hangmérnök, etc, akkor te is igyekszel ezeknek a standardoknak megfelelő eszközökön nézni a filmet. Ha viszont ez nem szempont, akkor meg nagyjából be is zárhatjuk a topicot, mert ízlésekről nem vitázunk.
Mégis mi lenne a következő lépés? Újravágjuk a filmet is, mert úgy modern, vagy csak jobban tetszik? Végül is lehet, csak akkor az már nem az a film ami anno megszületett.

(#173032) Saughassy válasza -KP- (#173026) üzenetére


Saughassy
aktív tag

Egy ilyen funkció nagyjából ingyen van, és jól mutat az extra listán. Végül is a legtöbb tévén is van Dynamic kép mód, meg a szuper smooth interpolalas is. Még a milliós, thx es mindenféle certified darabokon is. Ettől még értelmük nincs, de plusz vásárlói réteget vonzanak minimális befektetéssel. Mint egy rózsaszín Rolls. :)

A legtobb filmben még mindig bőven hangsúlyosabb a zene, mint az effektek, szoval én nem látom értelmét elkuloniteni, ráadásul a hangszeres zenéhez a legtöbbünknek van referenciája, egy robbanás/sfx pedig mindig művi lesz, így eleve nem is beszélhetünk arról, hogy is kellene szólnia.

(#173033) alphamooncam válasza skippper (#173029) üzenetére


alphamooncam
őstag

"Nektek fontos a mély, ezért húztok rajta, nekem fontos a kristálytiszta dialógus, ezért arra fókuszálok, ez is egy teljesen valid standard."

Igen, fontos a mély, de ugyanúgy fontos a kristálytiszta dialógus is, és a kettő nem zárja ki egymást. A minőségi rendszerben ez nem lehetetlen.

A mély "emelést" úgy valósítottam meg, hogy a többi csatorna szintjét vágtam 6-7dB-el, és az akusztikán is javítottam.

A kristálytiszta dialógusokért meg annyit tettem, hogy teljesen egyforma aktív hangsugárzókkal (XLR - szimmetrikus kábelezéssel) vettem körbe magam.

Dehogy értsd, ahogy én élvezetem a művészetet, -ugye Neked/nekem nézőknek csinálták azt a filmet - az az én ízlésemet tükrözi ahogyan azt élvezem.

Ugye ízlésről lehet vitatkozni, de nem érdemes.

Az meg hogy kergetni egy in jure egy egyalkalmas víziót ( azért vízió, mert felteszem egy film készítésében sem vettél részt, és csak elképzelésed lehet arról, hogy az hogy nézett és ki és hogy hangzott ), hogyan tudom minél jobban megközelíteni de facto lehetetlen.

Ettől persze lehet törekedni rá, csak itt meg jön a hibapont, hogy nincs mihez viszonyítanod, mert nem ismered a filmgyári körülményeket, és még ha ismernéd is, sem tudnád azt otthon előállítani, feltéve ha elfogadjuk, hogy a filmgyári körülmények közötti készítői megtekintés, és elfogadás az etalon.

Fontos, hogy a fentieken kívül megtettem azt amit csak kevesen, elkülönítettem a mozizást, a hifi-től, mert mások az igényei, és nekem egyformán fontos mindkettő.

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#173034) alphamooncam válasza Saughassy (#173031) üzenetére


alphamooncam
őstag

"Végül is lehet, csak akkor az már nem az a film ami anno megszületett"

Amennyiben szigorúan vesszük, akkor bizony nem azt a filmet nézed otthon, amire anno a készítői a filmgyárban rábólintottak, mert képtelenség ugyanazokat körülményeket otthoni környezetben biztosítani.

Persze csak szerintem. :R

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#173035) Dorian válasza alphamooncam (#173034) üzenetére


Dorian
félisten

De igen, azt a filmet nézed, amire a filmgyárban rábólintottak és az alapján ahogyan az adathordozóra került. Ugyan miért lenne képtelenség otthon biztosítani az elvárt követelményeket, vagy legalább legjobban közelíteni azokhoz?

Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!

(#173036) BBéci válasza I'am Dony (#173022) üzenetére


BBéci
titán

Ezért lehet a távirányítható és/vagy EQ-val rendelkező szubládákon 2-4 beállításból válogatni, amelyek között mindig ott a Movie és a Music.
Nagyon sokszor kell ehhez nyúlnom, mert koncertfilmekhez soknak érzem azt a szubbasszust, amit akció és egyéb filmekhez pont megfelelőnek tartok.

Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!

(#173037) alphamooncam válasza Dorian (#173035) üzenetére


alphamooncam
őstag

Skipper hozzászólására reagáltam így sarkítva, pont mint amilyen sarkított hangvételű volt a bejegyzés. [link]

"Előfordulhat, hogy jobban fog tetszeni egy Rembrandt kép, ha piros-kék szemüvegen keresztül nézed, diszkógömbbel megvilágítva, mert izgalmasabb lesz, attól még azt nem úgy álmodták meg."

Erre a gondolatra reagáltam, gondolom Te is érzékelted ennek abszurditását, ugyanakkor mégsem annyira áll messze az igazságtól az amit leírtam.

Ami rákerül a korongra arra rá lehet mondani, hogy a készítő ezt a verziót akarta láttatni, de amiről meg én beszéltem ezen más.

Az a megvalósítás különbsége ami meg a néző pénztárcájának és igényeinek "művészi" megvalósításának a függvénye.

Nincs két egyforma filmszínház ( mozi ) még ha másik székre ülök akkor is más, és csak közelíthetem a standardot, és abban is biztos vagyok, hogy sem a Te, sem az én mozim, sem itt senki mozija nem egyezik a másikéval, nemhogy a filmgyári teremmel, ezért képtelenség - meg hülyeség - ennyire ragaszkodni ahhoz, hogy az alkotó mit készített, mert nem tudhatod.

Ez az alkotó meg mit készítettre, hivatkozás meg amúgy is egy agyrém, azt csak az alkotó maga, vagy Ő sem tudja.

Persze csak szerintem. :)

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#173038) -KP- válasza Dorian (#173030) üzenetére


-KP-
addikt

Full nevetséges az, hogy nem tudsz olvasni. Mint írtam, még egy MRX300-on is van ilyen lehetőség. Ami a 3-al ezelőtti széria legkisebb modellje még a 2010-es évek elejéről.

[ Szerkesztve ]

(#173039) Dorian válasza -KP- (#173038) üzenetére


Dorian
félisten

Felesleges terelned, közvetlenül előtte nem véletlenül írtad, hogy "10 ezer eurós processzorba". Amúgy is tök mindegy, a lényeg annyi, hogyha egy termékben van egy funkció, az nem jelenti azt, hogy az a funkció nem egy baromság.

Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!

(#173040) -KP- válasza Dorian (#173039) üzenetére


-KP-
addikt

Nem terelek, mert már az első hozzászólásba is beírtam, hogy nem árfüggő a dolog. De gondolom el se olvastad mit írtam. Még ha ugyanolyan hangerőre hozom a szubot, akkor is másképp szól a music config mint a movie config. Úgyhogy igenis van értelme a dolognak.

[ Szerkesztve ]

(#173041) skippper válasza alphamooncam (#173033) üzenetére


skippper
senior tag

"Az meg hogy kergetni egy in jure egy egyalkalmas víziót ( azért vízió, mert felteszem egy film készítésében sem vettél részt, és csak elképzelésed lehet arról, hogy az hogy nézett és ki és hogy hangzott ), hogyan tudom minél jobban megközelíteni de facto lehetetlen."

Minél jobban megközelíteni lehetetlen? Dehogyis. Pont ez a lényeg, hogy ugyanazt visszaadni, amit a mastering monitoron láttak, kvázi lehetetlen, de minél jobban megközelíteni egy elv, amit vagy alkalmazol, vagy nem és ha csak egy gyufaszálat arrébbteszel a dolog érdekében, akkor közeledsz hozzá.

Ha fogsz egy katódsugárcsöves TV-t, mert az van otthon, aztán fogod az elektromágnesedet és kihúzod belőle a piros foltokat, amiket a hangszóró otthagyott, akkor "minél jobban megközelítetted" az eredeti tartalmat. Még mindig távol vagy tőle, de legalább törekedtél rá. Ha viszont viccesnek tartod, hogy itt piros, ott meg zöld, ezért még rá is rakod a horgolt terítőre a neodímiumot, akkor nem törekedsz rá, hanem a saját ízlésednek felelsz meg.

A Blu-Ray lemez formátuma fix, levalidálta a kiadó, adott színtéren megjeleníti a kijelző - ahogy csak tudja - illetve az adott hangsávokat kiadja az erősítő - ahogy csak tudja. Ha ezeket referenciaszintekre kalibrálod, akkor megkapod azt, ami a Te rendszereden a lehető legjobban hasonlít arra, ahogy a szerző elképzelte.

Igen, szeretem a kisarkított példákat, mert abból lehet jól kiolvasni, hogy mi az elv mögötte, aminek meg lehet feleltetni.

[ Szerkesztve ]

(#173042) Dorian válasza -KP- (#173040) üzenetére


Dorian
félisten

Nyilván másképp szól. De milyen indok van arra, hogy filmeknél a valós forrásanyagnál több, zenénél meg kevesebb legyen a mély? Ha az egyéni ízlés a válasz, akkor viszont egy szót sem szóljunk az interpolálós vagy túlszaturált képmegjelenítésre, meg a full V alakú EQ-ra, hiszen egyesek ízlése számára azoknak is van értelme, ettől még részemről ez mind baromság.

Utoljára a full alap-olcsó mélyládámnál foglalkoztam ezzel, mert zenén nem viseltem el az alacsony minőségű túlzott dübörgést, filmek esetében pedig még elment.

[ Szerkesztve ]

Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!

(#173043) I'am Dony


I'am Dony
őstag

Esküszöm marha jó lett a topik, olyan jókat derülök :DD

Azóta el tudom képzelni Rembrandot diszkógömbbel és végre egy kicsit Cannes-ban is érezhetem magam, ahol csak az eredeti az igazi és sztenderd, így esztéták is vagyunk, valamint objektív kritikusok.

Pedig csupán arról van szó, amit KP és BBéci is megerősített. Tudom mind a ketten hozzá nem értő botfülű műkedvelők akik számára zenén derül csak ki...

(#173044) -KP- válasza Dorian (#173042) üzenetére


-KP-
addikt

Szerintem pont nem én vagyok az, aki túltolja a mélyet.

(#173045) skippper válasza I'am Dony (#173043) üzenetére


skippper
senior tag

KP és BBéci nyilatkozhatna arról is, hogy interpolációval vagy anélkül szeretnek filmezni, mert ha véletlen szeretik az interpolációt, akkor mihamarabb szólni kellene a TV-gyártóknak, hogy hagyják a p*csába a Filmmaker mód fejlesztéseket :C

(nem nektek szól, a jó viták mindig előreviszik a világot, csak mókás érvként felhozni, hogy Ti így látjátok, szal az úgy van)

[ Szerkesztve ]

(#173046) Dorian válasza -KP- (#173044) üzenetére


Dorian
félisten

Én nem tudom, hogy túltolod-e a mélyet, de egyszerűen az van, hogy zene esetében valós hangélmények miatt jobban meg tudjuk ítélni a helyes balanszot, így ha zene esetén valaki visszaveszi, valójában az lesz a pontosabb, forrásanyaghoz jobban közelítő állás.

Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!

(#173047) I'am Dony válasza Dorian (#173046) üzenetére


I'am Dony
őstag

így ha zene esetén valaki visszaveszi, valójában az lesz a pontosabb, forrásanyaghoz jobban közelítő állás.

Köszönöm, akkor megérkeztünk végre. Ennyi volt a mondandóm lényege. Tehát nem baromság :P

[ Szerkesztve ]

(#173048) #16729600


#16729600
törölt tag

Tud valaki, gyors és megbizható sub szervizt B.p en ? Valami elektronikai hibája van, semmi életjel nincs benne. Köszi.

(#173049) #62435328 válasza #16729600 (#173048) üzenetére


#62435328
törölt tag

Totel

(#173050) Dorian válasza I'am Dony (#173047) üzenetére


Dorian
félisten

Nem érted. :N
Ha zenén megállapítod, hogy így elég a mély, akkor filmekkel is pont annyi az elég.

Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.