Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2021-12-31 21:29:46

LOGOUT.hu

Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#165751) VoidXs válasza -KP- (#165749) üzenetére


VoidXs
nagyúr

A technológia itt van évtizedek óta, a filmkamerák 300 FPS felett járnak, a DCI szabvány megjelenése óta előírja a 120 Hz támogatását, és otthon is már nagyon régi dolog. De bármikor megpróbálták, annyira szokatlan volt sokaknak, hogy a vélemények miatt inkább nem próbálták meg túl gyakran.

W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

(#165752) MasterMark válasza VoidXs (#165751) üzenetére


MasterMark
titán

Szerintem is "filmetlen" ha nem 24p.

Switch Tax

(#165753) Dorian válasza VoidXs (#165751) üzenetére


Dorian
félisten

Nézői oldalról sok évtizede mindenki ezt a képi világot szokta meg, mint film.
Másik oldalról pedig baromi sokba kerülne a sokkal részletesebb háttér-díszletezés, hiszen nagyobb képfrissítésű felvételnél sokkal észrevehetőbbek a hiányosságok, mint a 24p-nél

Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!

(#165754) Dagidög válasza VoidXs (#165741) üzenetére


Dagidög
senior tag

Minden képkockasebességnek megvan a maga helye és ideje.

A filmek (többnyire) a valóság illúzióját igyekeznek elhitetni velünk. Ha felveszel valamit 120FPS-sel, akkor a szokásosnál jóval több információval fogsz rendelkezni. A 360°-os záridőd is sokkal gyorsabb lesz 1/120-on, mint 24FPS-nél a tipikusan használt 180°-os 1/48. Ezáltal sokkal több részletet látsz, a motion blur mértéke elhanyagolható lesz és megszűnik az illúziód, hogy filmet nézel. Azt nézed, ahogy a kamera előtt elkészül egy film.
Próbáld ki, hogy egy fix pontra nézel, majd az arcod és a fix pont között gyorsan elhúzód a kezed - akármit csinálsz, el fog mosódni a mozdulat. Az ember így lát és ezt high framerate-tel a ma kameratechnológiáival nem tudod felvenni, visszaadni.

Az interpolációval az a probléma, hogy olyan dolgokat számol ki, amik a forrásban soha nem voltak ott, ami hibákhoz vezethet. Én a tv-kbe beépített megoldásokat próbáltam, egyik sem tetszett. Ez az SVP mivel nyújt többet?

A játékoknál más a helyzet, mivel elmaradnak a filmek valóságérzetétől.
Egy interaktív környezetben vagy és az FPS szám növekedésével reszponzívabb lesz a teljes játékmenet köszönhetően a késleletetések csökkenésének.
Ezen felül a játék egy a szemed előtt valós időben, 3D-ben készülő virtuális tér, aminek hála utólag hozzá tudja adni a videókártya a látott képhez a motion blurt (sajnos a stúdiók jelentős része nem jó mértékben alkalmazza).

A filmiparban - többnyire - tudják, hogy mit csinálnak. Kár belenyúlni a látottakba bármilyen módon. Ha elmegyek a borbélyhoz, utána nem vágok bele a hajamba.

(#165755) #98221312


#98221312
törölt tag

Ahogy tudom csak akkor lesz valós 24p a megjelenítés, ha a megjelenítő is megfelelően van beállítva.
Gondolok itt a különböző interpolációs folyamatokra.

Saját tv-m "True cinema" módja (valós 24p), messze elmarad pl a szakembert által kalibrált Impulzus (led mozgásjavítás) megjelenítéstől.
24p módban, a tv egyik fő előnye, a valós 120hz-es képfrissítés, úgy ahogy van elvész.

#165754

A Led (1080 soros) mozgásmegjelenítés nem okoz hibát, egy hátránya van, hogy nagyon leveszi a fényerőt, de az is csak azok számára zavaró akik a retina égető fényerőhöz szoktak.

[ Szerkesztve ]

(#165756) Dorian válasza Dagidög (#165754) üzenetére


Dorian
félisten

Egyik mondatod üti a másikat

"A filmek (többnyire) a valóság illúzióját igyekeznek elhitetni velünk"

"Ha felveszel valamit 120FPS-sel, akkor... sokkal több részletet látsz, a motion blur mértéke elhanyagolható lesz és megszűnik az illúziód, hogy filmet nézel."

Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!

(#165757) gab1ka


gab1ka
aktív tag

Engem is kibillent ha a 24p meg van erőszakolva és hirtelen túl folyékony lesz a kép.Onnantól valahogy elveszti azt a hatást hogy egy komoly filmet nézek szemlélőként, hirtelen mintha egy amatőr felvételen nézném ahogy a színészek próbálnak épp.Mondjuk a mellett sem lehet elmenni ugyanakkor, hogy LCD-n a nagy kontrasztú mozgó tartalom széle elég szemet szúróan tud "vibrálni" 24p-ben,OLED-en épp az alacsony response time miatt döcög, ami miatt megértem hogy próbálkoznak valamilyen orvossággal.Amit nem értek hogy a tv-kbe is épített interpolációs technika miért tippelget a képkockák közt, miért nem bufferel előre és átlagol.

(#165758) MasterMark


MasterMark
titán

Egyébként én még nem láttam HFR filmet, szóval így nem annyira fer az összehasonlítás, hogy csak az interpolációsokról beszélünk.

Switch Tax

(#165759) Dagidög válasza Dorian (#165756) üzenetére


Dagidög
senior tag

Értem a problémád. Köszönöm és javítom:

A filmek (többnyire) a valóság illúzióját igyekeznek elhitetni velünk

Ha felveszel valamit 120FPS-sel, akkor... sokkal több részletet látsz, a motion blur mértéke elhanyagolható lesz és megszűnik a valóság illúziója az illúziód, hogy filmet nézel.

(#165760) denesdr válasza Dagidög (#165754) üzenetére


denesdr
addikt

Nekem játékoknál is furcsa a magas képfrissítés, egyszerűen természetellenesnek tűnik (tudom, hogy fura ezt leírni egy sz.gépes játéknál de ezt érzem) és hamar megfájdul a fejem is tőle.

(#165761) Hohocali válasza Dagidög (#165754) üzenetére


Hohocali
aktív tag

"Az interpolációval az a probléma, hogy olyan dolgokat számol ki, amik a forrásban soha nem voltak ott, ami hibákhoz vezethet."
Ezért kéne fordítva működni a rendszernek, publikálni kéne a filmet 60Hz-en (vagy 120Hz-en), aztán a TV-kbe (mozikba) lehet "film effekt"-et rakni, ami elmossa, eldobál képkockákat, stb. Ezt sokkal könnyebb, mint interpolálni, és mindenki boldog lenne. Egyébként ugye nem gondolod, hogy 50 év múlva is 23Hz-el fogunk bénázni?

"A filmiparban - többnyire - tudják, hogy mit csinálnak."
Ne legyél naív, ott azt nézik, hogy tömik meg jobban a zsebüket...

"Próbáld ki, hogy egy fix pontra nézel, majd az arcod és a fix pont között gyorsan elhúzód a kezed - akármit csinálsz, el fog mosódni a mozdulat."
Nem igaz, ha a szememmel követem a kezem, akkor élesnek látom. Ha egy pontra nézek, akkor elmosódik. Vagyis ha a filmben egy pontra nézek, akkor a gyors keresztmozgást elmosódottnak fogom látni akkor is, ha az egyébként éles. A szem megoldja ezt a filmben is, nincs szükség mesterséges elmosásra.

Játékoknál az első, amit kikapcsolok, az a motion blur, mélységélesség, meg az ilyen fasságok. :)

#165760denesdr: ott akkor más probléma lehet, mert feltételezem, a való élettől nem fájdul meg a fejed. :)

[ Szerkesztve ]

"az armos chipek minden szempontbol elavultak, csak tok hulyeknek tudjak eladni oket , lasd ipad userek" by vers :)

(#165762) denesdr válasza Hohocali (#165761) üzenetére


denesdr
addikt

Nem tudom mi a probléma, de nekem akkor is furcsa a magas képkockaszám/másodperc mind filmnél mind játékoknál. Bármilyen magas képfrissítésű kijelzőről beszélünk. A film szappanoperás lesz, a játék pedig túl "sima" és ezzel megszűnik az illúzió, ahogy fentebb is írja más.
Szerk.: amúgy nem megoldást keresek, hogy hogyan kedvelhetem a magas képkockaszámot, elvagyok én az alacsonyabbal minden gond nélkül.

[ Szerkesztve ]

(#165763) Hohocali válasza MasterMark (#165758) üzenetére


Hohocali
aktív tag

Nézd meg a Gemini Man-t, az rendben van ebből a szempontból.
Viszont lejátszásnál ellenőrizd a paramétereket, mert nekem a madvr 23Hz-be rakta automatikusan (pedig úgy van beállítva, hogy sok más frekibe is léphet). Ki kellett törölnöm azt a sort, hogy hova léphet, és így lett jó.

#165762denesdr: pont ezt probáltam leírni fentebb, hogy a film nem a magas képfrissítéstől lesz szappanoperás, hanem a rossz interpolálástól.

[ Szerkesztve ]

"az armos chipek minden szempontbol elavultak, csak tok hulyeknek tudjak eladni oket , lasd ipad userek" by vers :)

(#165764) denesdr válasza Hohocali (#165763) üzenetére


denesdr
addikt

Oké, de akkor a szappanopera mitől szappanoperás? Az 60 képkockával van rögzítve és visszjátszva is nem?

(#165765) VoidXs válasza Dagidög (#165754) üzenetére


VoidXs
nagyúr

Ha elég nagy képfrissítést használsz, ugyanúgy összerakja a szemed a motion blur-t, mert annak pont az a biofizikai jelensége, hogy amennyiben az adott pontot érinti a mozgás, ideiglenesen kiégeti a szemed. Természetesen a 120 Hz ehhez nem elég, ugyanis ott még mindig darabos a mozgás. Tudatosan már nem veszed észre, csak azt látja a szemed, hogy ez a stimuláció elmarad a mozgás pályájának egy részén.

A 360°-os záridő sem megoldás erre, mert nem tud átmenetet képezni, simán lehet, hogy egy pontig elhaló elmosódása van egy pályának, ami onnan a következő képkockán szintén halványan indul, így végül ugyanígy kimaradnak részei. Erre a 24 Hz azért volt "megoldás", mert egyszerűen annyira szakadozik, hogy az ebből fakadó legkisebb probléma is nagyobb kárt okoz a mozgással, nem azért, mert korrekt lenne a motion blur.

Amúgy van egy nagyon jó megoldás, különböző technikákra alapozva lehet utólagos motion blur-t adni a képre. A Gemini Man-nél néhány snitten volt is rá példa, ha képkockánként jársz, akkor láthatod, hogy néhány mozgást olyan módon nem tud rögzíteni kamera, mert átfedés van az elmosások közt.

[ Szerkesztve ]

W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

(#165766) MasterMark válasza Hohocali (#165763) üzenetére


MasterMark
titán

Gyorsan belenéztem ebbe monitoron, és olyan, mintha én vettem volna fel mobillal, csak jobbak a színek. :DDD

Kiváncsi leszek TV-n, rá, de elsőre nagyon fura.

Switch Tax

(#165767) Hohocali válasza MasterMark (#165766) üzenetére


Hohocali
aktív tag

Miért, milyennek kellene lennie? Te a valóságot veszed fel, ha a film is a valóságot akarja ábrázolni, akkor milyen legyen?
Szerintem azért nem tetszik ez sokaknak, mert a filmtől valami "filmeset" várnak. Ezért írtam fentebb, hogy kéne pár "film effekt", amit a TV-n be tudsz kapcsolni.. :)

#165764denesdr: ezt nem tudom értlemezni, ha csak van olyan film, aminek a címe a "Szappanopera", és azt 60Hz-es formában eléred. :)
A filmeket 23Hz-es formában éred el (BD, UHD BD, stream, stb). Ezeket nem tudod 60Hz-en nézni, csak különböző trükkökkel. Ezek okozzák a problémá(ka)t.

[ Szerkesztve ]

"az armos chipek minden szempontbol elavultak, csak tok hulyeknek tudjak eladni oket , lasd ipad userek" by vers :)

(#165768) -KP- válasza denesdr (#165760) üzenetére


-KP-
addikt

Mert gyenge vagy ;]

Szerintem ez is megszokás kérdése.

(#165769) MasterMark válasza Hohocali (#165767) üzenetére


MasterMark
titán

A flim valósága az, hogy ott vannak a forgatáson csomóan, épp forgatnak. Pont ilyen werkfilmnek tűnik. Nem adja a film valóság illuzíóját. Mármint annyira valóságos, hogy a frogatást látom a film helyett.

szerk.: Amúgy erre van egy kifejezés pl. játékoknál, hogy amikor már túl valóságos lesz, akkor pont emiatt nem lesz az. Amíg kicsit távolabb van tőle, addig az agy kitölti a hiányt, viszont amikor már túlságosan hasonlít, viszont nem az, akkor csak a hibákat látod.

Erre gondolok: Uncanny valley

[ Szerkesztve ]

Switch Tax

(#165770) gab1ka válasza Hohocali (#165767) üzenetére


gab1ka
aktív tag

A szappanopera effektet mint kifejezést a fenti témában ha még nem hallottad az fura, ha meg igen, akkor lehet el kéne engedni a szón való rugózást mert attól még mások így hivatkoznak rá.

(#165771) denesdr válasza Hohocali (#165767) üzenetére


denesdr
addikt

De akkor vajon honnan ered a szappanopera effektus elnevezés? Akinek fura a magas képkocakszám és látott már olyan szappanoperát aminél hasonló hatást tapasztalt az egyből tudja miről van szó.
Most akkor ezeket a szappanoperákat is interpolálták 60Hz-re? Kétlem.

[ Szerkesztve ]

(#165772) MasterMark válasza denesdr (#165771) üzenetére


MasterMark
titán

Sok gagyi sorozat a tévében tévés kamerával lett felvéve, és a TV-ben 50/60 Hz-el ment le. Ezek voltak a szappanoperák.

Emiatt egy film ha erre hasonlít az "szappanoperás".

Switch Tax

(#165773) denesdr válasza -KP- (#165768) üzenetére


denesdr
addikt

Hehe, majd gyúrunk vazze!

Ha csak megszokás késrdése az jó, akkor nem kell áldoznom drága, nagy képfrissítésű kijelzőkre. :C

(#165774) denesdr válasza MasterMark (#165772) üzenetére


denesdr
addikt

Köszi az infót! De akkor ezek 50/60 képkocka anyagok voltak vagy interpolálták őket 24 képkockából és az interpoláció okozta hiba miatt van a jellegzetes megjelenésük?

[ Szerkesztve ]

(#165775) MasterMark válasza denesdr (#165774) üzenetére


MasterMark
titán

A tévés kamerák alapból 50/60 Hz-et adtak ki magukból, csak nem progresszív, hanem váltottsoros.

[ Szerkesztve ]

Switch Tax

(#165776) Hohocali válasza MasterMark (#165769) üzenetére


Hohocali
aktív tag

"A flim valósága az, hogy ott vannak a forgatáson csomóan, épp forgatnak."
Szerintem ez csak az emberek fejében van, mert a képen én nem látom. Igaz, nem is keresem. Miért tenném?
Ez valószínűleg személy kérdése. Én azért nem szeretek haverokkal filmet nézni, mert folyamatosan a hibákat keresik benne, és szóvá teszik. Hogy lehet így filmet nézni? Ha valaki kiégett már a filmektől, akkor keressen magának más elfoglaltságot. Szerintem. :)

#165770gab1ka: nem a szó a lényeg, hanem amit pont írsz. Nem igazi 60Hz-es filmet láttak (és/vagy nem megfelelő kijelzőn), minősítik, és ez alapján ítéletet hirdetnek olyan dolog felett, amit nem is láttak. ;)

"az armos chipek minden szempontbol elavultak, csak tok hulyeknek tudjak eladni oket , lasd ipad userek" by vers :)

(#165777) gab1ka válasza Hohocali (#165776) üzenetére


gab1ka
aktív tag

Így már érthető.Amúgy utánakerestem, a Billy Lynn's Long Halftime Walk c. film volt az a bizonyos katonás amire utaltam.Azt ilyen hfr módban néztem meg.Engem az ugyanúgy kiborított mint a 24p film felmókolva.A Gemini Man-ba csak belepörgettem ilyen formában, végül 24p-ben néztem végig.Szerintem közel ugyanaz a két felállás, leszámítva a tv-kbe épített metódusból erededő nonstop képi hibákat.

(#165778) MasterMark válasza Hohocali (#165776) üzenetére


MasterMark
titán

Akkor mondom úgy, hogy a színészt látom ahogy színészkedik a kamerának. Nem a filmet.

De még csak monitoron néztem bele, majd megnézem a filmet, aztán meglátjuk. Lehet csak 2 percig zavaró aztán bele fogom élni magam.

[ Szerkesztve ]

Switch Tax

(#165779) Dagidög válasza Hohocali (#165761) üzenetére


Dagidög
senior tag

"Ezért kéne fordítva működni a rendszernek, publikálni kéne a filmet 60Hz-en (vagy 120Hz-en), aztán a TV-kbe (mozikba) lehet "film effekt"-et rakni, ami elmossa, eldobál képkockákat, stb. Ezt sokkal könnyebb, mint interpolálni, és mindenki boldog lenne. Egyébként ugye nem gondolod, hogy 50 év múlva is 23Hz-el fogunk bénázni?"
Leírtam, hogy ez miért nem működik. A filmes hatás a felvétel beállításainál kezdődik. Postban rárakott elmosás és eldobált képkockákkal nem tudsz rá visszahatni. 50 év múlva bizonyára már lesz technológia, ami áthidalja mindkét oldal előnyeit és hátrányait.

"Ne legyél naív, ott azt nézik, hogy tömik meg jobban a zsebüket..."
Tömik vagy sem, attól még jobban értenek hozzá, mint te, én vagy a kijelzőgyártók.

"Nem igaz, ha a szememmel követem a kezem, akkor élesnek látom. Ha egy pontra nézek, akkor elmosódik. Vagyis ha a filmben egy pontra nézek, akkor a gyors keresztmozgást elmosódottnak fogom látni akkor is, ha az egyébként éles. A szem megoldja ezt a filmben is, nincs szükség mesterséges elmosásra."
Ha a filmben olyan gyors keresztmozgás van, amit a készítője meg akar mutatni neked, akkor leköveti neked kameramozgással vagy olyan beállításokat alkalmaz, amivel jól kivehetővé teszi számodra.

"Játékoknál az első, amit kikapcsolok, az a motion blur, mélységélesség, meg az ilyen fasságok."
Játékokban nagyon sokszor ezt a két paramétert szokták túltolni, így megértelek. Jó paraméterezéssel viszont szépen vissza tudják adni a szemünk és agyunk érzékelését.

(#165780) Hohocali válasza Dagidög (#165779) üzenetére


Hohocali
aktív tag

Szerintem pontosan értjük egymást, csak az a különbség köztünk, hogy mást keresünk a filmben, mástól fogjuk jónak értékelni a filmet. :)

"filmes hatás" : én pont nem akarok ilyet, én a valóságot akarom a filmben látni / hallani (kivéve a forgatás kellékei nyilván)

"filmben megmutatás" : ezt se akarom. Azt akarom nézni a filmben, amit szeretnék, mert a valóság is ilyen. Ha lemaradok valamiről, akkor nem morgok, hanem megnézem mégegyszer. Pl. 3D filmekben nagyon illúzióromboló tud lenni a mélységélesség, félrenézek, és tiszta homály, amire nézek. Egyből széthullik az illúzió (arról nem beszélve, hogy a szem is kikészül attól, hogy a homályt próbálja meg fókuszba hozni)...

[ Szerkesztve ]

"az armos chipek minden szempontbol elavultak, csak tok hulyeknek tudjak eladni oket , lasd ipad userek" by vers :)

(#165781) Dagidög válasza VoidXs (#165765) üzenetére


Dagidög
senior tag

Amit írsz, az alapján a HFR-nek még sokkal magasabb értékeken lenne értelme.

A 360°-os záridőnek épp az a lényege, hogy az adott képkocka pont ott fog elkezdődni, ahol az előző befejeződött, így a mozgásmegjelenítésben semmilyen törés nem jelentkezik. Alacsony framerate mellett viszont rengeteg motion blurrel jár - Michael Mann rendező filmjeiben sokszor lehet ilyet látni.

A postban történő mókolásokkal kapcsolatban megvannak az aggályaim és a Gemini Man nem érdekel annyira, hogy csak ezért megnézzem.

#165780 Hohocali : Ízlések és pofonok. :)

(#165782) Hohocali válasza VoidXs (#165765) üzenetére


Hohocali
aktív tag

Van olyan egyszerűen beszerezhető program, amivel azt tudnám ellenőrizni, hogy az adott filmben a hangcsatornákon hány dBFS a jelerősség, és melyik frekvenciákon? Mennyire közelíti a 0-át?
Azért lenne erre szükségem, mert REW EQ-t állítok be egy XMC-2 procin. És ha az itt kapott eredmény tartalmaz headroom-t (>0), akkor -6 dBFS feletti REW sweep-nél klippelés lép fel (a headroom értékével arányban). Hiába van sok más helyen jel csökkentés beállítva a procin (pl. HDMI input level trim, speaker level), úgy tűnik, hogy először a plusszokat rakja rá, és csak ezután jönnek a mínuszok (vagy először van EQ, és utána a többi).
Megoldás lenne olyan EQ, hogy ne legyen headroom (=0), de ahhoz nagyon le kéne húznom a célgörbét, és ehhez már kevés a 11 filter/csatorna.

"az armos chipek minden szempontbol elavultak, csak tok hulyeknek tudjak eladni oket , lasd ipad userek" by vers :)

(#165783) Quetz válasza Hohocali (#165782) üzenetére


Quetz
őstag

Én máshogy közelíteném meg ezt: REW pink noise-al belőnem a -20dB jelet 80dB hangnyomásra, a mélynyomót pedig 90-95dB-re ízlés szerint. Ezek után nézném meg a klippelést.
Ha így csináltad eddig is, akkor nem szóltam.

(#165784) Quetz válasza Hohocali (#165763) üzenetére


Quetz
őstag

Megnéztem a gemini man-t 60fps-ben. Tök zavaró volt, hogy egy Will Smith nevü fickó majomkodik a kamera elött és probálja meg előadni, hogy ő a világ egyik legtökösebb titkosügynöke. A végén a felrobbanó autó pedig nem robbant, csak pukkant egyet, amikor a piroteknikusok begyújtottak a benzint.

"filmes hatás" : én pont nem akarok ilyet, én a valóságot akarom a filmben látni / hallani (kivéve a forgatás kellékei nyilván)
A filmek nem a valóságról szólnak, kivéve a dokumentum filmeket. Ha tehát a valóságot keresed a filmekben, akkor nem fogod megtalálni azt. Mind a kép, mind a hang elrugaszkodik tőle. Lásd még: suspension of disbelief, foley artists, color grading...

[ Szerkesztve ]

(#165785) Hohocali válasza Quetz (#165783) üzenetére


Hohocali
aktív tag

Korábban így csináltam annyi eltéréssel, hogy -20dBFS jelet 85dB-re lőttem be. Viszont a REW kijelzése beállításnál folyamatosan ugrált fel/le 1-2 dB-t. Így más megoldást kerestem: megcsináltam az EQ-t, majd a REW görbét (VAR smooth) -20dBFS mérőjellel a 85dB-es vonalra illesztettem.

A klippeléshez a jelenlegi beállítások:
HDMI input level trim = -6dB
Levels left front = -8.5dB
EQ file 6dB headroom-t tartalmaz
Ebben az állapotban a REW sweep -5dBFS mérőjellel (és felette) még klippel, -6dBFS jelnél már nem. A proci le van halkítva -3x dB-re, hogy ne süketüljek meg. Vagyis a klippelés a jelfeldolgozásnál keletkezik, nem utána (végfok, hangfal).

Módosítottam a következő beállítást:
Levels left front = -12dB (lejjebb nem lehet, de tesztnek jó ez is)
Ebben az állapotban a REW sweep -5dBFS mérőjellel (és felette) még klippel, -6dBFS jelnél már nem.

Következtetés: a speaker level beállítás nem befolyásolja a klippelést. Márpedig ezzel történik a hangerő belövése is. Ebből arra következtetek, hogy először megcsinálja az EQ-t (klip), aztán a többi csökkentést. Ez így elég nagy marhaságnak tűnik. A Cavern EQ APO is először a csatorna hangerőt csökkenti, és utána EQ-zik. Persze benne van a pakliban, hogy valamit benézek, de nem látom, hogy mit.

[ Szerkesztve ]

"az armos chipek minden szempontbol elavultak, csak tok hulyeknek tudjak eladni oket , lasd ipad userek" by vers :)

(#165786) VoidXs válasza Hohocali (#165782) üzenetére


VoidXs
nagyúr

Én filmekhez Audacityt vagy profi vágóprogramot (pl. Premiere Pro) használok, mindkettő körülményes. Az első egyszerűbb, a hangot át kell dobni WAV-ba, majd importálni, és egy csatornát megtartani.

Amúgy a PC kimenetén EQ APO-ban is látod, mennyi a headroom (egyszerűen negáld a peaket), erre jön rá a sweep szintje, ha annak a maximum kimenete érdekel.

A HDMI trim névre brickwall limiternek tűnik, jó eséllyel ott lesz a probléma. Nem tudom a pontos működését, de a neve alapján 0-ra tenném.

#165785: Az EQ APO csak a kimeneten tud clippelni, köztes állapotokban nem számít, mert valami +600 dB a clippelési pontja a 64 bites float-nak, amivel dolgozik. Ha a Cavern eredményben más sorrendbe teszed az EQ-t és a preamp-ot, ugyanaz lesz.

Az AVR-ek azért nem tudnak ilyet, mert csak 16/24 bites műveleteket támogatnak, így volt egyszerűbb az áramkör, cserébe még a carry-t is becumizzák. Viszont sokan tudnak az előerősítéssel játszani, így a zajszint minimális romlásával, de el tudják kerülni ezt a problémát. Valószínűleg nálad az lesz a baj, hogy bőven túllőtted ennek a védelemnek a korlátait.

[ Szerkesztve ]

W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

(#165787) rappit4


rappit4
őstag

Sziasztok!
TV upgrade miatt gondolkodnék egy AVR cserén is. Most egy CA 751r V2-m van amit nagyon szeretek. Munkára is használom a hangrendszer filmnézés mellett (5.1 filmhang keverés) ezért nagyon fontos, hogy minél lineárisabb legyen a freki átvitele. Eredetileg maradtam volna a CA-nál a CX szeriaval pl. de sehol sem találok használtam sem újonnan. Használtan kb 300-400at szánnék erre, ha csak újonnan van az adott avr akkor persze többet. A lényeg a lineáris freki átvitel és, hogy tudja a korszerű videó átvitelt (hdmi 2.0).
Köszi a segitseget! :R

(#165788) Hohocali válasza VoidXs (#165786) üzenetére


Hohocali
aktív tag

Ezt találtam doksiban:

Note: Even though the normalization routines in the RMC-1 will prevent clipping under normal circumstances, it is POSSIBLE, by applying positive gain to multiple overlapping bands in the Parametric Equalizers in the RMC-1, to create a situation that will cause the RMC-1 to clip.
WE STRONGLY RECOMMEND THAT YOU AVOID APPLYING POSITIVE GAIN TO MULTIPLE OVERLAPPING PEQ BANDS. If you do so, please check carefully for clipping, and reduce the settings on those bands if any clipping occurs. (If clipping does occur due to band overlap, you
must reduce the gain in one of the bands; you CANNOT eliminate it using the Level Trims.)

Szóval az EQ... majd próbálkozom ezzel a "band overlap"-el.

[ Szerkesztve ]

"az armos chipek minden szempontbol elavultak, csak tok hulyeknek tudjak eladni oket , lasd ipad userek" by vers :)

(#165789) VoidXs válasza Hohocali (#165788) üzenetére


VoidXs
nagyúr

Akkor a megoldás az, hogy nagyon alacsonyra húzod be a target levelt, és minden filter negatív. A Cavern például alapból így exportál RMC-1-re.

W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

(#165790) hunaqua


hunaqua
addikt

Esetleg tudtok olyan külföldi boltot ahol lehet "normális" áron kapni Onkyo RZ740 vagy Pioneer LX504 (503) cuccot ? Én nem találok készletet sehol,vagy csak irreálisan drágán.

SONY 65XE8577----Philips 58PUS8506----TCL 55c635----Onkyo RZ740----Dali Concept 8/6/C/S----HIVI VR8-W----Zgemma H9 Combo----Uclan Ustym 4K Pro----Asus_Tuf-AX5400----Vontar X3 X4----X96 Max+----Tanix_TX3_Max----Tanix W2---Raspberry Pi

(#165791) mpo válasza hunaqua (#165790) üzenetére


mpo
veterán

Itt keresgélj:
[link]

Ha érted, akkor már elavult.

(#165792) hunaqua


hunaqua
addikt

Köszönöm szépen,ezeket már néztem.Nincs készlet. Találtam hollandot is jobb áron,de neki sincs. A heimkinowelt-nél sincs semmi Pioneer készlet.

SONY 65XE8577----Philips 58PUS8506----TCL 55c635----Onkyo RZ740----Dali Concept 8/6/C/S----HIVI VR8-W----Zgemma H9 Combo----Uclan Ustym 4K Pro----Asus_Tuf-AX5400----Vontar X3 X4----X96 Max+----Tanix_TX3_Max----Tanix W2---Raspberry Pi

(#165793) Hohocali válasza VoidXs (#165789) üzenetére


Hohocali
aktív tag

Hamár így felhoztam a témát, akkor melléteszem a szóbanforgó EQ-t is:


kép
Az eredeti görbe szub+bal front 80Hz-es vágással. A 2 szub már EQ-zva van ezen. Arra figyeltem, hogy ne legyen a predicted görbe +6dB-nél magasabban, mint az eredeti. Majd este kipróbálom, hogy csak 1 filtert teszek be emeléssel, és hogy ez okoz-e klippet. Ekkor ugye nem lehet overlap.

[ Módosította: Tamoo ]

"az armos chipek minden szempontbol elavultak, csak tok hulyeknek tudjak eladni oket , lasd ipad userek" by vers :)

(#165794) VoidXs válasza Hohocali (#165793) üzenetére


VoidXs
nagyúr

Nálam (telefonon) a link sem akar működni, inkább erre az oldalra töltsd fel, ne OneDrive-ra.

W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

(#165795) Tamoo válasza Hohocali (#165793) üzenetére


Tamoo
MODERÁTOR

A PEQ az "összevissza" Q értékekkel nem káros a fázisra nézve?

(#165796) Hohocali válasza Tamoo (#165795) üzenetére


Hohocali
aktív tag

Jelenleg erre a kerdesedre nem tudok valaszt adni. Bizom benne, hogy VoidXS forumtars iranyt mutat ebben is. 😉

"az armos chipek minden szempontbol elavultak, csak tok hulyeknek tudjak eladni oket , lasd ipad userek" by vers :)

(#165797) VoidXs válasza Tamoo (#165795) üzenetére


VoidXs
nagyúr

A PEQ mindenhogyan káros a fázisra, fázishelyes EQ csak FIR-ként létezhet.

Hohocali: vidd lejjebb a target levelt, először mondjuk 82 dB-re.

[ Szerkesztve ]

W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

(#165798) Tamoo válasza VoidXs (#165797) üzenetére


Tamoo
MODERÁTOR

A MiniDSP is PEQ-t használ ugye? Külföldi csoportokat is követek ahol elég sokan használják, szépen kisimítják vele az SPL grafikonokat, illetve Cseneles is pont küldött nekem ilyet amit miniDSP-vel "simított", az is eléggé jól néz ki.
Ha csak szub tartományt PEQ-zik vele az ember akkor azért fülre különösebb gondokat ez nem okozhat gondolom.

[ Szerkesztve ]

(#165799) alphamooncam válasza Tamoo (#165798) üzenetére


alphamooncam
őstag

Célszerű minél kisebb Q értéket,- jellemzően 0,7 alatt - alkalmazni, ill. Notch filtert kerülni érdemes.

Minél "laposabb" és minél "kisebb" a beavatkozás, annál kevésbé lehet hallani a belenyúlást.

Én spec egyáltalán nem vagyok a híve az PEQ-nak, többet árt mint használ.

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#165800) alphamooncam válasza alphamooncam (#165799) üzenetére


alphamooncam
őstag

Ja ! Meg már régóta el szerettem volna mondani, hogy sokan mennyivel túlértékelik a lapos frekvenciaválaszt, az időzítési hibákhoz képest, amiket a röptében történő belenyúlás okoz.

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.