Hirdetés

2024. május 9., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#130801) npera válasza blueboi69 (#130791) üzenetére


npera
újonc

Most csak ötletelek, mint egy boldog amatőr. Milyen paraméterekre (szenzor jelekre) vezérel a vezérlő? Ha ezeket tudod, akkor nem lehetne egy Raspberry Pi-ra rittyentett kis szoftverrel vezérelni mindezt?

Gondolom van benne 1 vagy 2 szenzor, azok valamilyen tartományon belül kell legyenek és begyújtásnál van valami szekvencia, ami lefut. Utána pedig valamilyen egyszerű vezérléssel próbál tartományon belül maradni a paraméterekkel.

Gondolom kellene A/D-konverter a szenzorok irányából, aztán gyí. Ha működik a kazán, akkor rá tudsz kapcsolódni egy teszt szoftverrel és diagnosztikázni, akkor tudsz logokat generálni, aztán LabView vagy más egyszerű SW alatt megnézni, hogy miként regulál. Aztán lehet saját SW-t írni rá.

Utána van egy open source vezérlőd, ami alighanem nagyságrendekkel egyszerűbben javítható, ha valami megmakkan benne.

Hmmmm?

(#130802) WiZARD válasza blueboi69 (#130793) üzenetére


WiZARD
addikt

Pénzben ugyanannyi, másban nem.

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#130803) blueboi69 válasza npera (#130801) üzenetére


blueboi69
csendes tag

Számtalanszor gondoltam rá, de nem merek belevágni :D
Egyébként viszonylag kevés szenzor van, viszont a gázszelepet szabályzó cuccot végképp nem ismerem és a begyűjtó részhez is valami extra trafó kell.
RPi helyett arduino board jó, pár éves tapasztalatom van ilyen saját fejlesztésű cuccokkal, de ez annyira kritikus, hogy nem mertem belevágni.
De pl a HMV fűtőszála az saját vezérlés lesz.

(#130804) npera válasza zetor2000 (#130799) üzenetére


npera
újonc

Majd kiderül, ha lefut az embargó.

(#130805) blueboi69 válasza WiZARD (#130802) üzenetére


blueboi69
csendes tag

Ez igaz. Én sem örülnék annak, ha mindenki átállna fatüzelésre. Itt felénk is inkább rásegítésre használják sokan.

Bujdyék felé viszont már jobban érezhető télen a füst jellemző szaga/illata.

(#130806) qnadam válasza Sipi- (#130755) üzenetére


qnadam
veterán

nem tudom, mindenesetre masszívnak látszanak.

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#130807) npera válasza blueboi69 (#130803) üzenetére


npera
újonc

De most komolyan mi kellhet hozzá?

- gázszelep kábé, mint egy fojtószelep? Valami tartományban vezérled gondolom.
- hőmérséklet az égéstérben vagy kimenő hőfok?
- légtömeg méréshez hasonló valami?

Az egész kábé arra megy ki, hogy mennyi "benya" megy be, milyen a "lambda" és mennyi az EGT, nem?

Fogalmam sincs, de ennél sokkal komolyabb nem lehet. És gyújtásnál van egy gyújtási szekvencia, amikor valami lamdára vezérel és nyomatja a szikrát.

Ha értenék hozzá és nekimennék, de persze előtte csinálnék többféle logot, hogy tudományosan b@sszam el, ne csak úgy hübelebalázs módjára :B :C

Kell legyen neten RTFM gázkazánra, kis előolvasás sosem árt. Meg ruszki gázkazános robbanós kompiláció :C

(#130808) eattila válasza npera (#130807) üzenetére


eattila
csendes tag

Meg howto szénmonoxid mérgezésre :D

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#130809) Jahno válasza eattila (#130800) üzenetére


Jahno
őstag

De az legalább kicsavar egy hibalódot, hogy X szonda meghibásodás. Aztán úgyis mindegy, kijön a gázszerelő, az vagy hümmög vagy nem, de nem kevés pénzt fel mernek szívni. Hivatalosan ugye bekötni sem köthetem a készüléket, idehaza megnéztem, feladtam, még ehhez is béna voltam és gázszerelő is egyből mutatta, hogy mi a baja de vlaahogy vízzel bátrabban kísérletezem ha mellémegy valami tömítés.

(#130810) eattila válasza Jahno (#130809) üzenetére


eattila
csendes tag

Nekem annó egy kapcsoló cserére kértek el 25K-t. Amikor 75K volt a havi fizum.... Aztán a következő kapcsolót mér én cseréltem.

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#130811) blueboi69 válasza npera (#130807) üzenetére


blueboi69
csendes tag

Rendes RTFM sincs, a gyártó oldalán sem...

(#130812) Sipi- válasza npera (#130807) üzenetére


Sipi-
tag

A konkurencia autóinak reverse engineering-je is így megy? :D

https://www.ferfiakonyhaban.hu

(#130813) npera válasza Sipi- (#130812) üzenetére


npera
újonc

Kábé nagy vonalakban igen. CAN snifferrel meg lehet patkolni a CAN-t, aztán ha valamennyire logikusan követik az Autosar megnevezéseket, akkor rá lehet kavarni a jelekre. Nem mindig egyértelmű, de ha van idő, akkor csodákat lehet művelni.... állítólag, mert ugye én ilyet sosem csinálnék.... :B

Két hete egy talán stuttgarti (ki emlékszik már) modellt hajtottam 2 napig a tesztpályán. Az autó árának kábé duplája volt benne műszerekben, még extra nyomatékmérő tengelyeket is használtunk, hogy gyakorlatilag "mozgó fékpados" mérést tudjak csinálni. Annyira tele volt mérődobozokkal a kocsi, hogy a hátsó ülésekre be sem lehetett ülni.

Most szedik ki belőle a cuccot, aztán újra összerakják rendesen és meg lehet vásárolni jó pénzért... :C

(#130814) WiZARD válasza Bujdy81 (#130745) üzenetére


WiZARD
addikt

Cserébe ha igazak a hírek egy újfajta élménnyel gazdagodhatsz. (feltéve hogy eddig nem csináltál ilyet)

Állítólag mostantól ők nem helyezik forgalomba az autót, hanem neked kell intézni az okmányirodában :DDD

[ Szerkesztve ]

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#130815) eattila válasza WiZARD (#130814) üzenetére


eattila
csendes tag

Aaaaz igen! Ez is megérne egy mailt a vezírnek.... Melyik szalon csinálja még ezt? :D

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#130816) npera


npera
újonc

(#130817) npera válasza WiZARD (#130814) üzenetére


npera
újonc

Szerintem egyszerűbb lenne, ha mindenki magának intézne mindent. Pár PDF-et letöltesz, kitöltöd, elküldöd, aztán vársz 1 évet és megjön a kocsi. Levámolod, kihozod a kikötőből, aztán forgalomba helyezed. Kapsz hozzá leírást, hogy miként kell a HV-rendszert szervizelni, vastag gumikesztyű és védőszemüveg, aztán hadd szóljon....

(#130818) Samott válasza npera (#130816) üzenetére


Samott
addikt

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#130819) WiZARD válasza eattila (#130815) üzenetére


WiZARD
addikt

Facebook csoportban egyből jött a sok okos, hogy bezzeg nyugaton ez évek óta így megy, minden márkánál. Gondolom a Teslának is onnan jött az ihlet.

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#130820) hobizoli válasza npera (#130807) üzenetére


hobizoli
nagyúr

kell egy digitalis WBO2 meg EGT szenzor a kazan kipufogojaba :DDD

több drón kell ;P

(#130821) Jahno válasza WiZARD (#130819) üzenetére


Jahno
őstag

Teslának onnan is jöhetett, hogy elég kevés a helyi erő aztán még pénzt sem szeretnek rá költeni, azok meg dolgozni nem szeretnek szóval ja, meg lehet fejteni, hogy mi megy nyugaton meg mi nem, mikor teljesen más az eljárás. Közben család első nyugati autójára emlékszem, a bolt határon adta át a trélerről és még ott is segített mindent lepapírozni a magyar oldalnak. Mondjuk akkor még az okmányiroda/kormányablak ismeretlen fogalom volt.

(#130822) Jahno válasza eattila (#130815) üzenetére


Jahno
őstag

Legnagyobb vezérnél meg a fél világ poént gyárt abból, hogy egy soros kérdéseket küld a sajtó címére ugye (:-

(#130823) npera válasza WiZARD (#130819) üzenetére


npera
újonc

Totoyánál megcsinálták ők. Ott a kikötőben felejtette el egy szerződött partner rárakni a vonóhorgot.

(#130824) WiZARD válasza Jahno (#130821) üzenetére


WiZARD
addikt

Persze hogy ez van a háttérben.

Gondolom nyugaton az okmányiroda se ilyen napokig sorbanállós.

Itthon asszonynak lejárt személyi.
6 hónapos gyerekkel menjen oda (időpont volt neten foglalva), utána menjen oda még1x akkor nem kell időpont mert csak ideadják. Aha, 30 perc után felhúzta magát és eljött, tartsák meg.
Ma ment gyerek lakcímkártyájáért (mert első elveszett és pótlást már nem lehet online kérni). Nem tudják megcsinálni, mert ők más címet látnak a rendszerben. Ha kevésbé határozott akkor simán hazaküldik, de így végül mégis sikerült, mert mégis megtalálták a jó címet...

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#130825) npera válasza WiZARD (#130824) üzenetére


npera
újonc

Itt a kovid alatt összeomlott az egész okmánymegújítási rendszer. Hónapokat kellett várni időpontra. Elkezdték árulni (!) az időpontokat élelmes egyének, erre bevezették, hogy csak magadnak tudsz foglalni :P

Én a fiamnak 180 km-re innen Åmål kisvárosban foglaltam időpontot, 2 és fél órás autóút volt egy irányban. Akkor volt 1-2 héten belül időpont. Nagyvárosokban fél év kábé.

Felvenni úgy lehetett, hogy odamentél kábé 2 órával zárás előtt, akkor ha zárásig nem adták ki, akkor kaptál külön sorszámot és kihozta egy rendőrnő az extra sorszám alapján az ajtó elé, mert az épület már bezárt. Asszony addig elment a gyerekekkel játszani, én meg tartottam a helyünket a sorban.

Ez mondjuk nem Nyugat, mert az Helsinki :K

Mondjuk cím egy van: a személyi számodhoz kötött és az minden rendszerben benne van.

[ Szerkesztve ]

(#130826) npera


npera
újonc

Jahno fogadjuk már látott ilyet:

(#130827) Jahno válasza WiZARD (#130824) üzenetére


Jahno
őstag

Haver éppen Hollandiában honosított autót, az kerek 9 napos ügyintézés volt úgy, hogy semmi extra nem jött közbe. És ott is van olyan, hogy online foglalás után a visszaigazoló emailt ki kell nyomtatni, mert egyik állomáshoz kell a nyomtatott papír...

Az mondjuk mókásnak tűnt, hogy az ügyintézéshez szükséges egy napos rendszámot akár ki is nyomtathatod magadnak a megfelelő formátumban és csak simán felragasztod.

Meg olyanok, hogy ami emailben jött azt vissza kell postázni, aztán ha megkapják erre hivatkozva kapsz egy emailt, hogy mit kell utalni és hova.

Meg ilyesmik és itt-ott sorba is kell állni, megkérdezhetem pontosan meg előkereshetem a teljes sztorit mindennel, most írta meg kordokumentumnak pár hete. Pld. az is érdekes, hogy 15 éves autónál valami adót vagy illetéket a bekerülési ottani katalógus árához mérve számolják ki.

A többi X, idehaza a személyikkel meg hasonlókkal kb. 5 perceket szórakoztunk, de lehet idén még csináltatok útlevelet, akkor beszámolok mi történt. Előző elég gyors volt úgy 2012 magasságában, mert bent voltam úgy 5+ percet és fél óra múlva át is vehettem.

(#130828) Jahno válasza npera (#130825) üzenetére


Jahno
őstag

Nekem az alatt járt le a műszaki vagy már nem is tudom mi volt, de végül mindent ki lehetett gépészkedni. Lehet mást érzékenyebben érintett, mert én sem értettem a rövid átmeneti időszakot, hogy szinte megállt minden, aztán feltorlódtak a teendők, de nyitottak ideiglenes ablakokat is valamint hosszabb nyitvatartást. Ahogy nézem 1-1 extra hétvégén kipörgött a fél kerület feltorlódott cucca és akkor melót sem akadályozta. Bezzeg a póóóósta, az lefaragott a nyitvatartási időből és úgy is maradt, meló után rohanok haza és éppen beesek zárásig. Vagyis még pont beesek, mert az új főméltóságos nagy ember kitalálta, hogy másképp és hosszabb legyen a munkaidő és ezt az infót még nem tudjuk hova tenni....

(#130829) Samott


Samott
addikt

Sved traktorok :)

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#130830) npera válasza Samott (#130829) üzenetére


npera
újonc

Ez is A-traktor

(#130831) Bujdy81 válasza npera (#130813) üzenetére


Bujdy81
csendes tag

Lehet, hogy Te meg tudod erősíteni/cáfolni, valahol olvastam, hogy vannak kölcsönzők, akik szívesen adják kölcsön ilyen tesztre az autókat, mert utána jobb minőségben szerelik össze a tesztmérnökök, mint a gyárban a szalagmunkások... :D

(#130832) Bujdy81 válasza WiZARD (#130814) üzenetére


Bujdy81
csendes tag

Igen, a csoportban most ezen megy a hiszti. Hogy a szalon meg akarja spórolni egy Jóskapista árát, akinek az lenne a dolga, hogy rohangál a szalonból az ocsmányirodába intézkedni.

Egyrészt megértem őket, mert esélyes, hogy nem kapnak embert, miközben az eladás fut fel. Másrészt meg azért, na! Ez nem egy Trabant, hanem egy 20+ (S vagy X esetén 50+) milliós autó, azért ne a user álljon már sorban ügyet intézni!

(#130833) zetor2000 válasza Bujdy81 (#130831) üzenetére


zetor2000
senior tag

Ha Daciát is csekkolnak, akkor a mítosz igazolva :D

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#130834) Jahno válasza Bujdy81 (#130832) üzenetére


Jahno
őstag

Ezt legalább könnyebb tele tankkal átvenni.

(#130835) eattila válasza WiZARD (#130819) üzenetére


eattila
csendes tag

Aha. Kűfődön. De

Szóval....

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#130836) eattila válasza Jahno (#130822) üzenetére


eattila
csendes tag

Nem a legnagyobbnak. Hanem annak aki a magyarok orrára koppintott Wizard esetében is.

Azt tudom, hogy a legnagyobbra ugrasz. Pedig van nagyobb mumus is.

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#130837) npera válasza Bujdy81 (#130831) üzenetére


npera
újonc

Vannak specializált szerelők, akik ebben nagyon jók. Úgy szétszedni ismeretlen műszerfalakat, hogy utána össze is lehessen rakni. Adózási megkötések miatt egy "konzultcég" intézi az összes autós kölcsönzős vagy vásárlós ügymenetet, a vágóhíd nem kereskedhet gépjárművekkel az üzleti leírásában foglaltaktól eltérően.

(#130838) npera válasza Jahno (#130834) üzenetére


npera
újonc

In your dreams :U

Eddig a legjobb az volt, amikor megkaptam egy USA-piacos kocsit homologizációs tesztre és aki lerakta a parkolóba képtelen volt arra a bravúrra, hogy ráakassza az AC-töltőre. Abban a parkolóban van egy rakás beépített kábeles Type 2 (EU-s) AC-töltő, de ez a kocsi USA-piacos volt Type 1 dugasszal. Annyit kellett volna csinálni, hogy kábé 30 méterre odébb áll meg vele, ott vannak beépített kábel nélküli AC-töltőfejek, amibe be tudod dugni a kocsi saját Type 1 kábelét, aztán éjszaka feltölti magát.

Mikor felvettem a kocsit volt benne 4% SoC. Be kellett adjam műhelybe felműszereztetni (instrumentált motorvezérlő, powerbox a műszereknek, laptopnak állvány utasülés elé, satöbbi). Mire kész lett és a gumit is lecseréltem rajta nyárira a fékpad miatt (all season abroncsot szétszaggatja a dyno), addigra volt 2% a "tankban".

Mivel a fékpados mérés előtt 100%-hoz közel kell legyen az akksi, ezért utána még fel is tölthettem bónuszként.

Szóval az, hogy BEV abszolút nem garancia a teli tankra :B

(#130839) npera


npera
újonc

Tegnap 3 autós próbálta megreccsenteni a Totoyát. A falun belül egy nyugger kitolatott egy parkolóból anélkül, hogy bármit nézett volna oldalra. Kábé 10-el haladtam a parkolóban, de így is erősen fékeztem, mert olyan hirtelen nyomta be a gázt álló helyzetből, hogy gyakorlatilag "kilőtt" elém.

Ugyanabban a parkolóban egy másik nyugger előadta ugyanezt kábé 30 méterrel később, akkor már római arcéllel fékeztem le miatta.

Később pedig a "belvárosban" hajtott ki elém egy XC60-assal egy effendi úgy, hogy mélygarázsból jött ki sehallselátdömötör üzemmódban, ott el kellett rántsam a kormányt. Egy 30-as zónában haladtam 25-30-al, sikerült kikerülni. A legjobb az volt, hogy utána még ő dudált rám és próbált "tolni" hátulról. Elküldtem a qrva anyjába, utána meg púposkodott a pirosnál, ahogy mellém állt a kanyarodó sávban. Érdeklődtem, hogy akarja-e, hogy beverjem a pofáját, de nem akart kiszállni. Utána bátran köpött egyet a szélvédőre, amire kiröhögtem és lemostam a szélvédőt. Ezen csak jól felhúzta magát és csikorgó kerékkel húzott el.... Júúúj....

Nem értem minek púposkodik, ha utána csak köpködni tud.... :U

(#130840) npera


npera
újonc

Blueboi, inkább ne nézd meg a grillt 6:43-tól... :O

Pár százalékkal túltolták a nyílások méretét, ez groteszk...

(#130841) Grillo


Grillo
senior tag

Jánoskérem, elvileg kedden birtokomban lesz a 8mm-es Meike. Már fedexálták, hétfőn meg is jönne, de akkor nem lesz otthon senki, így csütörtököt keddet mondtam.

(#130842) Jahno válasza Grillo (#130841) üzenetére


Jahno
őstag

Hét végéig szerintem magamon kívül leszek.

Szombaton lesz egy rendezvény amit csinálni kellene, csak hiányoznak a részletek. Aztán 1-2szer megírtam a mondókámat, az senkit nem érdekelt, most meg nem tudom, hogy picsogjak-e ahogy szoktam és akkor megkapjam a magamét, hogy ne hisztizzek folyton vagy csak várjak és sodródjak a dolgokkal, utána meg abból legyen nyűg, hogy nem egyeztettünk :-D Ebből kifolyólag minden is képlékeny. Én a kihasználtam volna a helyismeretemet, mert IX. kerületben reggel parkolót keresni 1 tonna cuccal időre, az nem túl kellemes.

Péntekre meg van egy fix dolgom, ahonnan reggel 3 felé esek haza, így ha szombaton reggel 5-6 felé kell pakolni, akkor nem leszek boldog. Este meg vissza ugyanez. Ebből kb. az este a fix és még azt sem tudom sörözhetek-e szabadon :-D

Utána meg lukkamerás hétvége. Vasárnapra még ahhoz sem találtam semmi értelmes helyszínt.

(#130843) WiZARD válasza WiZARD (#130447) üzenetére


WiZARD
addikt

Napelemes fb csoportban panaszkodnak, hogy októberi napelemes témára Eon még nem válaszolt, mert leterheltek.
Nekem az októberi beadványra január elején jött válasz.
A múlthéten beadott dokumentációra pedig ma jött válasz, hogy jóváhagyták :C

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#130844) npera


npera
újonc

Ma elvittem asszony második macskáját is sterilizáltatni. Beraktam a hordozóba, az egész hordozót pedig egy nagy kék IKEA-s zacsiba, hogy ne a hordozó fogóját terhelje a kisállat (3,72 kg a mérés szerint) tömege. Volt alatta egy törölköző is, ha esetleg valami folyadék jönne belőle a transzport alatt.

Az egész installációt beraktam a csomagtartóba, aztán mire odaértem kiderült, hogy a kisállat kinyitotta a hordozó ajtaját és leült mellé a zacskón belülre a törölközőre és onnan szemlélődött.... :Y :C

Az orvosnál ilyenbe rakták, ez jóval komolyabb cuccnak tűnik.

(#130845) eattila válasza npera (#130844) üzenetére


eattila
csendes tag

Hogy nyitotta ki?
A mienket is lassan kéne hatástalanítani. Mert már 8 hónapos elmúlt. Igaz még nem tüzelt, de nem is szeretném megvárni....

[ Szerkesztve ]

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#130846) npera válasza eattila (#130845) üzenetére


npera
újonc

Kipiszkálta a mancsával azt a kis venyige "zárat". Tudod, amikor egy kis bütyköt behajtasz és akkor blokkolja a rácsos ajtót.

Egy ilyen tipikus doboz van jelenleg....

(#130847) eattila válasza npera (#130846) üzenetére


eattila
csendes tag

A zár a mienken is ilyen. Még nem nyitotta ki egyik sem. Azért furcsálltam. Viking macska akkor :D

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#130848) Samott


Samott
addikt

Es nagyjabol vege is a Digi mobilnak.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#130849) Sipi- válasza Samott (#130848) üzenetére


Sipi-
tag

Ami problémás, hogy a meglévők sebességét is lekorlátozzák 3/3 Mbps-re júniustól :Y
Nagyobbik fiamnak van egy digi-s kártyája is, a net miatt. Havi 1600 forintért megérte, de ezután nem tudom honnan szerzek neki mobilnetet. Céges kártyám nincs, sajátom flottában van, de az kb. 3ezer forint/hó. De lehet, hogy az lesz majd a legolcsóbb mégis.

https://www.ferfiakonyhaban.hu

(#130850) Jahno válasza Sipi- (#130849) üzenetére


Jahno
őstag

Én az esetek nagy részében kábelen is el lennék 3 megabittel. Mobilon meg főleg értelmezhető limit.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.