Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45

LOGOUT.hu

Motoros topik

Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!

Országos motoros rendezvények

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#94301) etnies válasza mm89 (#94295) üzenetére


etnies
senior tag

Nincs motorféke, nem is hasznosítja semmire. Te szerintem kevered a fékezési energiával.
Villanymotor nagy móka, azonnal és folyamatosan max nyomatékon van, nagyon kéne egy.

"önmagam hite vagyok magamban"

(#94302) etnies válasza Geresics (#94290) üzenetére


etnies
senior tag

Szia! Mióta kell a fékfolyadékot nyitogatni és utántöltögetni?
Nem úgy öregszik el, hanem a hőmérséklet változások során a fékcsövön belül víz képződik és keveredik az olajjal.

"önmagam hite vagyok magamban"

(#94303) Topiccsendőr


Topiccsendőr
addikt

(#94304) Geresics válasza etnies (#94302) üzenetére


Geresics
addikt

Azt írtam, hogy "például". Kezdő motoros aggódik minden miatt, és mindent ellenőrizni akar. Korábban én is kinyitottam, megnézni, hogy minden rendben van-e. Persze, hogy rendben volt! Viszont a fékfolyadék a levegő páratartalmát szereti magáévá tenni. Ez egy kezdőnél több nedvességet juttat a rendszerbe, mint a hőingadozás! Mondom, kezdőknél...

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#94305) Kolondrum


Kolondrum
félisten

Bő másfél óra és nyit a lidli. :))

(#94306) Geresics válasza Kolondrum (#94305) üzenetére


Geresics
addikt

:C

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#94307) mm89 válasza etnies (#94301) üzenetére


mm89
őstag

Én nem konkrétan a villanymotorra gondoltam hogy van motorféke, hanem hogy az elektromos motorokat meg lehet úgy csinálni (és csinálják is) hogy a motorféküzem töltse az akkut.

ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!

(#94308) -Mosquito- válasza Teasüti (#94300) üzenetére


-Mosquito-
őstag

Külső ápolásra itt volt már példa mivel/hogyan,kereső. Ha meg döglődik akkor nem mindegy hogy esőben vagy víztől lesz nedves/tiszta?

Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

(#94309) Teasüti válasza -Mosquito- (#94308) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Kezdem kellemetlenül érezni magam, hogy 5x kell leírnom vmit, mire arra kapok választ amit kérdeztem. Nem tudom az értő olvasással vannak-e problémák, vagy vhol máshol botlik meg a segítő szándék, de hadd helyezzem el itt újra a nyitó hozzászólás egy részletét! :D Részletét, mert úgy látom két sornál hosszabb szöveg csak összezavarja itt az embert:
"Bőrkesztyűket mivel lehet tisztítani? (Idáig ugye mindenki figyelt, na de most jön a lényeg!) A bélésre nagyon ráférne egy mosás [...]"
Goretex-re is van aki rárepült, pedig az nem is volt kérdés. :DD

Szeretem bő lére ereszteni a mondanivalóm általában, ezért ezúton is elnézést kérek. A jövőben igyekszek egyszerű mondatokban feltenni a kérdéseim, hogy az alany, állítmány és tárgy egyértelmű kapcsolatban legyen.

[ Szerkesztve ]

(#94310) V.Stryker


V.Stryker
nagyúr

Egy kis olvasnivaló ezekre a szar napokra. Egész jó írás arról, hogy jutott el valaki a "világ végére" motorral...

Külön tetszik a költségvetés. Meglepően kevésből kijött.

Basszus, mégiscsak kell egy régi túraenduró! Még mindig nem tudom mi legyen, de a márkabuziságot már eldobtam. Mit lehetne megszerelni a világ f.szán abból ami ott van? Mihez lehetne legnagyobb eséllyel alkatrészt kapni?

Kell egy enduró...

Én is elmegyek világgá! Végre... eccer. 5 évesen már megígértem! :DDD

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#94311) Kolondrum


Kolondrum
félisten

Vese melegítő jó, a kesztyű is nyert, bár igen merev még. Az XL-esbe az ujjaim végén még volt vagy 1 centi üres hely.

(#94312) -Mosquito- válasza Teasüti (#94309) üzenetére


-Mosquito-
őstag

Ha figyeltél akkor a #94298 Hsz-ben ment a válasz. De lehet rajta még 1-2-3 napot is rugózni rajta, ahogy szoktál,azt max nem lesz belőle semmi. :DDD

Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

(#94313) Bogyó bá' válasza Kolondrum (#94311) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Jó mindkét cucc, én szeretem őket (2 éve használom, ősz közepétől tavasz közepéig, illetve a téli kesztyű hosszabb nyári túrákon is a dobozban van - eső esetére).

szerk: nem is, a kesztyű már 3 éves, és bírja.

[ Szerkesztve ]

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#94314) V.Stryker válasza Teasüti (#94309) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Én enyhe mososzeres vizet toltottem a teli kesztyűbe és lütyköltem, nyomkodtam. Majd folyó csap alatt sokaig nyomtam bele a vizet, míg úgy gondoltam jó lesz öblítés gyanánt. Elvileg oké.

Nem emlékszem már mit csinaltam vele de egyszer k. rva büdös lett... kijött belőle.

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#94315) zgospel válasza V.Stryker (#94310) üzenetére


zgospel
őstag

Hát ez tényleg jó volt. Megnézegettem hozzá a facebookon a képeket is meg amiket ő írt az út közben.

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#94316) BoB válasza V.Stryker (#94310) üzenetére


BoB
veterán

Ez attól is függ merre, milyen terepen mennél. Ha nem viszed túlzásba a terepet, akkor egy Suzuki freewind tökéletes lehet.
A geresics majd mindjárt jön javasolni az olasz nem-is-tudom-mi-van-neki gépét, de ahoz nem lesz úgy alkatrész keleten mint ehez. Ráadásul megbízhatatlan olasz :D

Például Mongóliában egyáltalán nem olyan gáz. Nézd meg mivel járnak a helyiek, retró ETZ féle gépekkel amik nagy részén klasszikus retró országúti gumi van. Elmennek mindenhol azzal is.

Az on-the-run blog-os csávó is ezzel indult el, olvasd el a blogjában miért választotta ezt. Sajnos melóhelyről nem tudok linkelni mert le vannak tiltva a blog-os oldalak.

[ Szerkesztve ]

You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

(#94317) XFishboneHUN


XFishboneHUN
senior tag

Valaki használ ilyen esőkabátot ?

Ha nincs tapasztalat, akkor mindegy, csak gondoltam rákérdezek! :D

Xbox GT: X FishboneHUN | PSN: XFishboneHUN

(#94318) BoB válasza BoB (#94316) üzenetére


BoB
veterán

[link]

You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

(#94319) Geresics válasza V.Stryker (#94310) üzenetére


Geresics
addikt

"Mit lehetne megszerelni a világ f.szán abból ami ott van? Mihez lehetne legnagyobb eséllyel alkatrészt kapni?"

Ez attól függ, merre mész. Ha Tibetbe, akkor Royal Enfield. Oroszokhoz? Biztos van külön oda gyártott csoda is (Ural?) Nordkap? Oda bármi, amiből nyugaton sok fogyott (BMW, KTM, stb.) Olasz csimma? Akkor bizony szarolasz! :DDD

Amúgy a Freewind tök jó, és kő egyszerű! :K
Amire meg (#94316) BoB mester utalt, az a Pegaso. Régi változata ugyan azt a Rotax blokkot kapta, mint a BMW F650GS, az új változata (ami nekem is van) ugyan azt a Minarelli blokkot kapta, mint a Yamaha X660-ak, és még sok minden más! Nem véletlenül szeretik ezt a blokkot! ;)

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#94320) BoB válasza Geresics (#94319) üzenetére


BoB
veterán

Ez a Minarelli valahonnan rémlik. Ja igen, mintha fűnyírókba is ilyeneket szoktak volna rakni ;]

You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

(#94321) Geresics válasza BoB (#94320) üzenetére


Geresics
addikt

Minarelli.

Amúgy minden épeszű gyártó gyárt más területen is. Pl. Suzuki hajókhoz gyárt blokkokat, a Honda ipari és kerti gépeket, a Yamaha hangszereket! ;]

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#94322) Bogyó bá' válasza Geresics (#94321) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Versenyzongora... :D

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#94323) V.Stryker válasza BoB (#94316) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Köszönöm a tanácsokat. Ezt a másik blogot is követem, az is tetszik.

Egyenlőre ott tartunk, hogy döntés született arról, hogy előbb utóbb vennem kell egy túraendurót. Itt már volt akivel priviben is beszéltem erről, akkor még a "kéne" stádiumban volt a dolog. Egy-két hónapja "kell" stádiumig olvastam magam itt a blogokkal. De aztán hova tovább, az azonnal venni akarok stádiumig tornásztam az agyam, ami feltehetően alábbhagy ha motorosszezon lesz és többet motorozhatok. :) De ettől még kell. :D

Terep... hát mondjuk jó lenne ha már le lehetne menni keletre vele... Törökország, stb. Pont ahogy az említett két blogban.

Ha van kedvetek, akkor mehet erről egy vita, ugyanis több kérdés felmerült bennem.

- 186cm/100kg körül mozgok, ami jó a túraendurók magasságához, de ezek a motorok 50-60LE-k, ami nem jó. Megpakolva azért örülnék ha simán tartaná a 110-120-at és ekkor még lenne benne kraft egy előzéshez. De túl nehéz se kell.

- Egyszerűség, megbízhatóság a lényeg. Ebből kifolyólag a logika azt mondaná, hogy egy henger kevesebb baj, mint két henger. Így van ez?

- Freewind is tetszik, de XT 600 vagy simán Honda Transalp is jöhet. Vagy túl régit ne? Esetleg Suzuki V-Strom? Más is jöhet, mint írtam, elhagytam a márka és típus fanatizálást. Sőőőőt.... csúnya is jöhet. :DDD

- Ólcsó legyen.... mondjuk max 600-700k.

- Nagy tank (20l körül) + kis fogyasztás. :P

- A cikkben volt szó róla, hogy erősítettek a vázon, stb. Nem tértek ki rá, de vajon miket csinálhattak? Szerintem is jobb lenne átalakítani egyszemélyessé, felesleges másodfős ülőke helyett és valami jobb pakolási megoldást rátenni.

Majd még biztos lesznek kérdések, de gondolatébresztőnek ez is elég talán.

[ Szerkesztve ]

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#94324) Topiccsendőr válasza Geresics (#94304) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Es szerinted egy evben 10 kupakleveteltol fogja magahoz rantani azt a nedvessegmennyiseget?

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#94325) Geresics válasza V.Stryker (#94323) üzenetére


Geresics
addikt

187 cm és kb. 100-105 kg vagyok. A Pega 35kW-os, azaz 48LE. Pályán is simán jól haladtunk, pedig szépen fel voltunk pakolva:
kép
kép
48 literes doboz hátul, 2x25 literes oldaltáskák, 14 literes tanktáska, meg egy rossebb tudja hány literes hengerzsák a hátsó ülésen - ebben volt pl. a sátor is.

Olajcsere 10ekm-enként - ezzel azért el lehet menni egy darabig.
17-18 literes a tank, túrafogyasztás 4,5-5,5 liter/100km csukló, terep, és autópálya függvényében...

Ez a világ legjobb motorja? Nem! De 1 személynek még felmálházva is jó, és kimegy a világból. Viszont később én is váltani fogok, de még 20-25ekm-t simán beletekerek! :K

Suzuki V-Strom-ot akart venni haverom, azt mondta az túl "fotel", és nem volt semmit élménye a Ducatijához képest, ezért maradt a Multistrada.

[ Szerkesztve ]

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#94326) vlevi válasza V.Stryker (#94323) üzenetére


vlevi
nagyúr

Mennyire túra, mennyire enduró?
Kb én is ilyen magas és súlyú vagyok, 2004 évjáratú, 650-es V-Strommal, de csak "túra" módban, szinte semmi enduró.
A világ végére elvinne, meg azon is túl, egyedül a hosszú autópálya szakasz nem tetszik nekem rajta.
Bírni bírja, nem ezzel van gond, csak a 130 az óra szerint már több, mint 140, és valahol 7000körül forog. Egy Nyíregyháza-Kőszeg távot így lenyomni nem szerencsés. A motor bírja, nem arról van szó, csak nekem nem tetszik ez a használati tartomány. Viszont 100-120 körül istenien megy.

[ Szerkesztve ]

(#94327) V.Stryker


V.Stryker
nagyúr

Földút, max erdei ösvény, de semmi dagonya.

geresics: Olajcsere csak 10ezrenként kell? :Y

[ Szerkesztve ]

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#94328) tboldi válasza V.Stryker (#94327) üzenetére


tboldi
nagyúr

Manapság a 20k sem ritka, de épeszű ember nem tartja be és sűrűbben cserél. :))

(#94329) V.Stryker válasza tboldi (#94328) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

De azt én Suzukim 6000km-hez képest több, mint másfélszerese és "nyakamba veszem a világot 2 -4 hétre" kalandnál nagyon sokat számít.

A kipufogó mennyire gátolja a pakolást? Illetve mennyire van útban? Gondolok itt az oldaldobozokra és azok melegítésére?

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#94330) Geresics válasza V.Stryker (#94329) üzenetére


Geresics
addikt

Bizony! :K
Mondjuk a Bulgária-Isztambul-Ázsai kör is megállt 4ekm-ből! Igaz, előtte mentünk egy Montenegro-Albánia kört, az 3 nap alatt 2ekm volt, és mellé még belefért az egész éves hazai szórakozás is! :DDD

Szerk.:
ahogy a legtöbben, úgy én is csináltattam hátra egy bukókeretet, ami eltartja a táskát a kipufogótól! :K

[ Szerkesztve ]

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#94331) HSM válasza V.Stryker (#94329) üzenetére


HSM
félisten

Amúgy ez a csere-dolog is nagyon olaj függő is.
Azt mondják, motoroknál még a 6000km sem feltétlen jó ajánlás, mert ott a lazábban illesztet dugattyúk miatt alapból több benzin higítja az olajat, tehát sok esetben jobb lenne kicsit gyakrabban cserélni, de akár gagyibb olajjal. Legalábbis egy kenéstechnikában jártasnak tűnő külföldi fórumos erre jutott, elég meggyőző érveléssel, mérésekkel, ő 3-4000km-ben látta az ideális periódust.
Ezzel szemben a saját tapasztalatom, hogy pl. nálam 5000km alatt kuka lett pl. a Motul 5100, érezhetően elgyengült a végére, míg a 7100-assal nem éreztem semmi változást, mikor 6000km után lecseréltem frissre, tehát azzal még úgy tűnik nekem mint laikusnak, hogy mehettem volna még, és ez két cserénél is így volt. Pedig nálam sok a városi rövidebb út, ami elvileg nem barátja az olajnak.

(#94332) vlevi válasza V.Stryker (#94329) üzenetére


vlevi
nagyúr

Nekem a 650-s V-Stromon nincs gond a dobozokkal és a kipuffal. Értem ez alatt, hogy nem láttam, hogy a meleg miatt nyoma lenne. De a 650-es stromon van egy hővédő lemez a kipuffancson, ami többóra motorozás után sem tűzforró. Megkockáztatom, a napon hagyott fekete műanyagdoboz annál melegebb.
Cserébe viszont a V-Strom, oldaldobozokkal majdnem olyan széles, mint hosszú :D
Ez egy újabb modell, de a régebbiek is kb ilyen szélesek, ha fel vannak dobozolva.
[link]

(#94333) V.Stryker válasza HSM (#94331) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Józan paraszti ésszel ha a lazábban illesztett dugattyúk miatt a benzin hígítaná az olajat, akkor az olajszintjelzőn ez látszana. De nem látszik. Szóval ennek én nem adnék hitelt.

geresics : Ázsia bővebben? Injektorosok jobbak?

vlevi: Legalább ki tudsz kelni alóla, ha elfekszetek. :) De meredekebb esetbe ha leponyvázod oldalradöntve, akkor sátornak is megteszi. :D Vagy ha a dobozokra alul mankókereket tennénk.... :DDD Áááá hagyjuk, ez már túlmegy minden határon. :DDD

[ Szerkesztve ]

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#94334) HSM válasza V.Stryker (#94333) üzenetére


HSM
félisten

Logikus érvelés, csaképpen ahogy a benzin lejut, úgy az olajból is valamennyi az égéstérbe jut, így hígul az olaj, de mennyiségében nem nagyon változik.

[ Szerkesztve ]

(#94335) BoB válasza V.Stryker (#94333) üzenetére


BoB
veterán

Minden sz$rról képes youtube videót csinálni, de egy ilyen "apróságból" mint egy 4000 km-es út, semmit sem tett közzé. Lehet kicsit unalmas volt :DDD

You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

(#94336) vendingo válasza V.Stryker (#94323) üzenetére


vendingo
veterán

Transalp (nem fekete blokkos), DR BIG, Freewind, Xt600, Kle500, Xtz750, Pegaso....Milla körül meg már ott az AT.
Hirtelen ezek jutottak eszembe, mint alternatívák.
Kle500 és Pegaso kivételével szard le a kort, és a futott kilométereket.

Africaról tudok írni tapasztalatot: ~60ló, megpakolva simán szerpentineztem vele, pályán tartotta a 150-et egyhuzamban, miközben egyenesen kényelmesen ültem rajta. 120-130 környékén simán lehet vele előzni, nem kell fosni, hogy hirtelen elfogy az erő, 160-ig szépen húz.
Okosan közlekedve (90-110km/h) 400 kilométert tud a 23 literes tank, de bővíthető ~70 literre. :)
Nagyon bolondul, sok 150-es pályával ez csökken 300 kilométerre. Amikor kigyullad a lámpa, hogy fogytán a benya még lazán elmész 100-at.
2 személlyel lazán hozta a 160-at miközben szlalomoztunk a kocsik között.
Gyári és utánagyártott alkatrészek bőségesen kaphatók, használtan is van hozzá bármi.
12000-es szerviz intervallum se utolsó dolog, ha világot akar valaki kerülni.

Kettő nagy gondja van a típusnak: a súlya, és az ára.

Amibe én teljesen bele vagyok habarodva jelenleg, az az új 300-as versys.
Egész jó áron kapható, könnyű, pont elegendő erő van benne, hogy 1 személy csomagokkal nekivágjon a világnak. 2 hengeres, jó a fogyasztása, sok kiegészítő kapható hozzá. Tud mindent, mint a nagyok.
Nem sok hiányzott, hogy ilyet vegyek, de nem szívesen ugrottam volna bele egy nagyobb hitelbe.

Nem tudom hova valósi vagy, de ha gondolod tehetsz egy próbát az AT-vel, csak hogy tudd, milyen hatalmas monstrum, mire számíthatsz, ha belevágsz a nagyendurózásba.

[ Szerkesztve ]

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#94337) V.Stryker válasza vendingo (#94336) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Koszi, ez kimerítő volt. 12ezrenkent cserélsz olajat? Az elég durci.

Pest megyei vagyok...

Pegasonal mit hoz az idő?

Amúgy nekem a nagy Ő, az új AT. Csak a köv 10evre álom marad.

[ Szerkesztve ]

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#94338) vendingo válasza V.Stryker (#94337) üzenetére


vendingo
veterán

Az van megadva gyári adatnak. Én 8000-et fogom majd tartani.
Az nekem messze van, én Gy-M-S.

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#94339) V.Stryker válasza vendingo (#94338) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Persze, de megnyugtató, hogy a nagy semmiben kibír még pár ezret szervíz nélkül, ha úgy adódna.

Pegaso kicsit azert tetszik ahogy nezegetem, mert fél millatol mar injektorost is kapni

[ Szerkesztve ]

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#94340) Gaboman válasza vendingo (#94338) üzenetére


Gaboman
nagyúr

Pegaso kivételével szard le a kort, és a futott kilométereket.

Mi is a baj a Pegasoval korban és kilométerben?
A világon semmi ha normális karbantartották, semmivel nem megy el többet egy DR ha ugyan úgy szervizelik.
Mellette meg a korabeli japán 650 gépeknek a csillapítása egy kalap sz@r meg a blokkjuk is tohonya.
A Pegasonak a súlya a BIG-hez képest pille főleg ha terep is szóba jön.

[ Szerkesztve ]

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#94341) V.Stryker válasza vendingo (#94336) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

NÉzegettem amiket írtál és erre jutotta így hírtelen:

Transalp - ha jól olvastam a manualt, csak 4000 a service intervallum. Kevés.
Dr Big - kevés van, túl drága, ahhoz képest régi
Freewind - 6000-es olajcsere még pont jó. Felépítés oké. Igénytelenség oké.
XT600 - Nem ezt keresem. Cingár, inkább enduro.
KLE500 - Olvastam rosszat róla. Nemhiába annyi amennyi. Kiesik.
XTZ750 - tetszik, de batár, nem fogyaszt valami jól. A két kerek lámpa azért megvesz. Azért marad a pakliban.
Pegaso - Olcsó, rosszat nem olvastam róla igazából, olcsón injektoros is van. Marad.
AT - Árba sose fog beleférni, hacsak valami fökrészeg német hozzám nem vágja. Szintén két kereklámpa, ami nagyon tetszik és legenda, bírnám.
Dominator - alacsony szervíz intervalum. Kiesik.

Marad a Freewind, Tenere, Pegaso, meg AT.

Ezek közül leginkább megint visszajutottam a Freewindhez és befigyelt a Pegaso.

A Pegaso-tól olasz mivolta miatt nagyon idegenkedtem, de igazából van belőle kínálat, ára nem magas, injektor...néhány apró szir szar kínt olvastam csak vele kapcsolatban, ami filléres javításnak tűnik...gyújtáskapcsoló hiba talán.

[ Szerkesztve ]

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#94342) Topiccsendőr válasza HSM (#94331) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

a dugattyu-henger illesztesnek nem sok koze van az olajeveshez, es a dugattyu illesztes motorokon nem nagyobb. oregebb szakemberek hajtogatjak a mas illesztesu motorokat, ezekre rakerdeztem, de valaszolni egyik sem tudott, mire gondol mas illesztesu motorok elnevezes alatt.

egy leghuteses motoron, pl gs500 - 0.05-0.06mm
egy vizhuteses sornegyen 0.04mm
egyeduli exremitas az aprilia rs rotax 122 blokk. 0.02-0.04mm
a gyuruelofeszitettseg a felelos altalaban a lejuto benzin mennyisegeert, illetve ugyancsak gyuru az olajevesert.
pl cbr 1000 rr nel volt problemas gyuruszett, bandit 1.2 nel. ezeken a motorokon garanciaban csereltek a gyuruket. illetve opel astra ecotecnel, hogy autos peldat mondjak.

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#94343) V.Stryker válasza V.Stryker (#94341) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Külföldi fórum hasonló témájú kérdésében arra jutottak, hogy

Megbízhatósság, tartósság - Freewind
Kívánatosabb, jobb motor - Pegaso

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#94344) Bogyó bá' válasza V.Stryker (#94341) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

A Pegaso-t bontsd kétfelé: régi Rotax blokkos, újabb Yamaha blokkos. Az utóbbi (sokkal) jobb.

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#94345) Gaboman válasza V.Stryker (#94343) üzenetére


Gaboman
nagyúr

Nekem 63300 kilométer volt az 1999 Pegasoban, olajat nem ette, semmi füst, csendes, bontatlan blokk, erős, pörgős, jó váltó, futóműve nagyon kellemes még terepen is, endurógumival atom stabil, crossal már sajna ingatag.
Súlypontja lent van így nagyon könnyű terelgetni, nem venni észre a súlyát ami egyébként egy SV650N feltankolt tömege, kényelmes ülés jó pakolhatóság.


[ Szerkesztve ]

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#94346) Topiccsendőr válasza BoB (#94316) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

nem tudom lattad-e ewan mcgregor motoros filmjet, akar mindkettot.

egy ilyen hosszu uton altalaban a motornak nem nagyon lesz baja, kb 10 000 km rol beszelunk.
ezt barmi kibirja, ha piszkos aszfalton teszi meg az ember, ahogy az emberek 99% a tervezi az utjait.

motorikusan a modern motoroknak ez nem kihivas. azoknak a nagy bmw knek is a vaza tort el, mert egy nehez szar az osszes, es arra a durva terepre, ahova ok mentek, egyaltalan nem nehez motorral kellett volna menni.

(velemenyem szerint olyan nehez szarokkal sehova nem erdemes menni, de ez az en becsipodesem)
a long way round nal ugye mongoliaban, kazahsztanban is voltak, az eleg kemeny volt.
mivel eltort a vaza az operator bmw jenek is, vettek azonnal egy IZS-t. vadonat ujat.
a motor nehany szaz km-t birt menni, azonnal baja lett a megszakitojaval. ezzel azt szeretnem szemleltetni, hogy at lehet esni a lo tuloldalara, es ETZ-vel IZS el, bmw koppintas Dnyeper-rel lehet hogy a helyiek elvannak, de azok a motorok minden heten szet vannak boritva, vagy megszakitohezagot allitanak, vagy cserelnek valami szart. azokkal semmikepp nem vagnek neki semmilyen hosszabb utnak, hiaba egyszeru, olcso szerkezetek.

szoval egy jol felkeszitett normalis motornak kb felni, gumi, futomu, lanc baja lesz, de motorikusan nem kell keszulni oda semmivel. plane ha 80 al poroszkal az ember.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#94347) etnies válasza vendingo (#94338) üzenetére


etnies
senior tag

Ne km-re cseréljetek olajat, hanem használatra/időre.
Ha hosszú túrákra használod a motort, akkor maradhat a 12.000. Ha minden nap a városban csapatod, akkor legyen inkább 6.000. Ha vegyes, akkor 8-9.000.

"önmagam hite vagyok magamban"

(#94348) vendingo válasza V.Stryker (#94341) üzenetére


vendingo
veterán

Nézegessed meg az f650gs kínálatot is. Egész jó árban viszonylag nagy kínálat van belőlük.
Africaval az a gond, hogy folyamatosan megy fel az áruk. Milla alatt nem nagyon van épkézláb belőlük.

Tenere kategóriájában a kor legerősebb típusa, viszont ha húzod neki, akkor hajlamos enni.

Szerintem a freewind tűnik a legreálisabb választásnak. Igazi csataló.
Nem a legnépszerűbb modell, ezért ki lehet belőle fogni szebb példányokat is jó áron.

Ha van facebookod.

Terepezek és hosszú túrákat is megyek, így nekem a ~8000 lesz a megfelelő, de ha 12000 lesz, akkor se fogok kétségbe esni.

[ Szerkesztve ]

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#94349) Bogyó bá' válasza vendingo (#94348) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Freewindből összesen kettő van a HaHu-n, az is mindkettő külföldi..... :O

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#94350) HSM válasza Topiccsendőr (#94342) üzenetére


HSM
félisten

Tehát akkor az indoklás rossz, de a jelenség létezik? :) Lehet én emlékszem rosszul, és gyűrű előfeszítést írt, de valami ilyesmit volt. Évekkel ezelőtt olvastam. :B
A forma mondanivalójának amúgy a lényege ez volt, hogy autóban másmilyenek a motorok, ezért mennek azok lényegesen többet el olajcsere nélkül, ott nem hígul a benzintől olyan ütemben az olaj, mert jobban el tudják szeparálni őket. Plusz ugye motorkerékpárban a váltó is folyamatosan nyírja el.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.