Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45

LOGOUT.hu

Motoros topik

Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!

Országos motoros rendezvények

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#94501) Teasüti válasza Topiccsendőr (#94498) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Akkor mi az a liquid gasket? ;]

(#94502) Topiccsendőr válasza Teasüti (#94501) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

szelepfedel tomiteshez kell, gyarilag ha egyszer megbontod. csak a "taskak" (a hol a felkor alaku gumi ize van a szelepfedel tomitesben a veztengely csapagyainak megfurasa miatt) a sarkaiba egy lehelletnyi. en kerek elnezest :D

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#94503) Topiccsendőr válasza tboldi (#94500) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

de boldog bzi, most hogy megjott minden :D

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#94504) mm89 válasza Topiccsendőr (#94498) üzenetére


mm89
őstag

Csak kérdezem :
Ha egy tömítést tömítőpasztával (vagy ragasztóval, vagy ahogy hívják) raksz vissza és tömít rendesen, tehát ellátja a feladatát, akkor az miért nem jó? Most nyilván nem hengerfejre gondolok ahol számít a vastagság, hanem pl egy oldaldekni vagy egy szelepfedél.

ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!

(#94505) Pocee válasza Topiccsendőr (#94499) üzenetére


Pocee
senior tag

amikor én a 400ezret érő krosszra fél milla felett vertem rá gyári alkatrészből akkor sznob buzi voltam,meg hülye is,DE nagyon boldog... :D

szerk:szóval én megértelek

[ Szerkesztve ]

Mr.Brightside

(#94506) Gaboman válasza mm89 (#94504) üzenetére


Gaboman
nagyúr

Mert a pasztával bekent tömítést ahogy Pl: húzod meg az olajdeklinél szét nyomódik, és simán beleeshet az olajba, onnan meg esetleg valamilyen olajnyílásba bekerülhet, eltömíti és nem kis galibát csinálhat.

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#94507) Pocee válasza Topiccsendőr (#94502) üzenetére


Pocee
senior tag

Loctite 5910 ezt ismered? nagyon penge cucc.

Mr.Brightside

(#94508) vendingo


vendingo
veterán

Ez jó árnak számít?
-első teló szim. 43X54X11 1pár 2630,-
-teló olaj 10W 1L 3290,-
-gyújtó gyertya DPR8EA-9 4db 4920,-
-karburátor szinkron + diagnosztika
-szelephézag ellenőrzés + állítás
-munkaóra kb. 10óra 50000,-

Na meg benzinpumpa csere, kormány magasítás, de ezekhez viszem az alkatrészeket.

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#94509) Polemius válasza BoB (#94493) üzenetére


Polemius
aktív tag

Ez momentán nem igaz.
A telefonomat nem tudom kesztyűben nyomkodni, pláne nem motoros kesztyűben.
A Ridert meg simán.

Szerk: mint pl ezen a videón is látható.

[ Szerkesztve ]

(#94510) BoB válasza Polemius (#94509) üzenetére


BoB
veterán

Én a ridert sem tudom nyomkodni kesztyűben, meg a telefonomat sem.

Csak ha vékony nyári bőrkesztű van rajtam, az ujjbegynél (tehát nem a csúcsnál). Azzal viszont mindkettőt. Lehet hogy hangyafasznyit érzékenyebb a rider, de az biztos hogy téli kesztyűvel semennyire sem lehet nyomkodni.

El lehet menni boltba, ki lehet próbálni kinek mennyire megy az x y kesztyűjével mielőtt valaki megvenné.

[ Szerkesztve ]

You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

(#94511) Bogyó bá' válasza BoB (#94510) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Az xRider érintője rezisztív (nyomásra érzékel), a telefonoké meg kapacitív (érintésre izgul).

(#94512) BoB: akkor bocs. Sry... :B Motorra, kesztyűhöz praktikusabb a rezisztív - nem tudom miért döntött a TomTom így.

[ Szerkesztve ]

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#94512) BoB válasza Bogyó bá' (#94511) üzenetére


BoB
veterán

Tomtom Rider-ről van szó, ami kapacitív.

You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

(#94513) CyberPunk666 válasza Polemius (#94509) üzenetére


CyberPunk666
senior tag

kapacitívot nem lehet akármiben nyomkodni és minden modern telefon ilyen
a rezisztívet bármiben lehet, cserébe sokkal szarabb minden másban.

[ Szerkesztve ]

(#94514) Polemius válasza BoB (#94510) üzenetére


Polemius
aktív tag

Ugyan nem téli pufikesztyűben, de nem is nyáriban (Spyke, vastag bőr), simán tudom nyomkodni.
Ott, a linkelt videón is látható.
Nem hangyafasznyit érzékenyebb, hanem sokkal.

(#94515) ath válasza Topiccsendőr (#94498) üzenetére


ath
senior tag

azért ez így nagyon korrekt :)

(#94516) Teasüti válasza Topiccsendőr (#94502) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Volna egy kérdésem a szakmával kapcsolatban.
Lehet olyan kéréssel fordulni a szerelőhöz, hogy készítsen jegyzőkönyvet az elvégzett munkáról, ellenőrzésekről, mérésekről? Ugye alapesetben kapok egy számlát a költségekről, ami semmit nem árul el a motorról. Jobb esetben konzultálnak velem mi a helyzet, de ugye csak nagyvonalakban, hisz nem fog senki beszámolni róla milyen értékeket mért ki a gépen. Szóval jegyzőkönyv.
Általános értelemben van erre lehetőség? Vagy ha lemegyek a helyi szervizbe, akkor értetlenül fognak csak nézni rám mi a f.szt akarok?

(#94517) Topiccsendőr válasza mm89 (#94504) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Ha egy tomiteshez az van a gepkonyvben irva, hogy minden szetszedes utan csere, akkor azt le kell cserelni.

Meg lehet csinalni ugy, hogy tomitsen ezeket is, ahogy meg is szoktak. Gyarilag van egy vekony zsiros-grafit reteg, hogy ha leszeded, semmi dolgod ne legyen, csak egy ronggyal torold el a tomitofeluleteket. Ha kinyomod sziloval, azt meg kapargatod, ha jo vastagon nyomod, be tud kerulni olajfuratba, stb. Kicsi az eselye, ha nem vagy idiota, de egy zsiros feluletre en eleve nem nyomnek pasztat, es a yamahanak pont olyan.
Hengerfejtomites az lemez, ott nem lesz vastagabb a szilotol, csak kinyomja a vizfuratokba, ahogy oszehuzod, es uszkalni fog a buvarruha a hutorendszeredben. Az a kedvencem.

Ahova nem irja a manual, oda nem kell nyomni. Ha meg nincs penz tomitesre, el kell gondolkodni, hogy mennyiert veszunk motort. Vagy hogy veszunk-e.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#94518) vendingo válasza Teasüti (#94516) üzenetére


vendingo
veterán

Én minden esetben számlával, fényképes dokumentációval veszem át a gépet, pwdig csak maszek szerviz.

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#94519) Topiccsendőr válasza Pocee (#94505) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

De ettol miert lennel hulye?

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#94520) Topiccsendőr válasza Teasüti (#94516) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Ertetlenul fognak nezni.
Checklist sincs nagyon sok helyen, nemhogy ez. Illetve milyen meresekrol lenne szo? Kompresszio? Azt se nagyon szoktak az orrara kotni aulz embernek, mert nem tudja mi az.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#94521) Teasüti válasza Topiccsendőr (#94520) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Full szervizt szeretnék, és megnézetni mindent, amihez hozzá lehet férni egy szelepfedél alatt: szelepek, vez. tengely +csapágy +lánc. Belenézhetnének a hengerbe, ha van szkópjuk, kompresszió, stb.
Ezúttal nem fognak lebeszélni róla, még mindig beteg súrlódó hangok jönnek a blokkból amire azt mondták jó az úgy (szerintük a túl feszes lánchajtás adja a hangot, de nem). A vez. láncfeszítők halálban vannak, a nyakamat rá.

Minderről viszont jó lenne, ha dokumentációt készítenének.

[ Szerkesztve ]

(#94522) Geresics válasza Topiccsendőr (#94520) üzenetére


Geresics
addikt

A kocsimat vittem futóműveshez átnézésre. Lézerrel mért mindent, az eredményt kinyomtatta, kezembe nyomta, nem érdekelte értem-e, hogy mi van odaírva. Egy helyen állított rajta minimálisan, ott mutatta, hogy a papíron ez az ilyen volt, az meg az ilyen lett rész...
Szerintem aki nem így csinálja, az nem jól csinálja. Mi alapján állít valamit?

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#94523) Pocee válasza Teasüti (#94521) üzenetére


Pocee
senior tag

ez sztem egy vagyon lenne egy ilyen felmérés órábérben,főleg kint,meg miért csinálná meg,hogy legyen egy papír ami alapján még felelősségre is vonhasd mert leírt valamit,ha már így vizsgáltatod akkor már egyből cseréltesd ami olyan és nincs miről beszélni...

Mr.Brightside

(#94524) Topiccsendőr válasza Teasüti (#94521) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Full szerviz meg mindig nem mond nekem semmit :D
Nem tudom elkepzelni, hogy te full szervizt akarsz, mert az annyiba kerul, mint a motorod.

Szelepeket csak kompresszio es vesztesegmeressel fogjak megnezni, azaz bontas nelkul, csak a tomitettseguket, az, hogy mennyire van elverve, a tomitofeluletek mennyire szelesedtek, a szelepvezetok mennyire koptak ki, stb, meg mindig nem fogjuk tudni.

Veztengelynel butyokatmerot neznenek, de ha nem latnak feluleti kopast, meg se merik. Csapagyhezagot tudnak merni, szelephezagot.

Hengerbe bele lehet nezni, de az sem meres, nem latod az alakhibat a hengerben, azt bontasos vizsgalattal lehet ellenorizni. Talan azt latod, hogy hol tunt el a honolas, ennel meg nem pereg a nikaszil. Az a 600RR nel es 1000RR nel fordul elo.

Egy vezlancfeszitod van csak, es tehervaltasnal jonne elo, ha nem feszitene. Azt lehet megnezni, mennyire nyomta ki, azaz mennyire van megnyulva.

Ez az egesz meregetes, amit felsoroltunk, eleg horror penz lesz.

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#94525) Topiccsendőr válasza Geresics (#94522) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

rossz pelda. Motornal ezt hogy vitelezed ki? Mit nyomtatsz ki?

En nem szerettem sosem kiseloadast tartani, hogy mit miert csinalok, mert nem volt ra idom, ott volt egy rakas motor meg, es ha nem bizik abban, amit csinalok, akkor ne magyarazkodjak mar a penzemert.
Tudom, hogy egy szatmari az meg belemegy a cionista ellenallas es a marson levo piramisok kapcsolatba is... En nem ezert kaptam a penzt.

Ha megker ra, hogy mutassam meg, mit mertem, termeszetesen bizonyos foku hozzaertest feltetelez, megmutatom az ugyfelnek (bar legutobb, amikor ilyet csinaltam, kosarban elvitte a szetszedett blokkot, mert draga lett volna megcsinalni), de nem fogom kikepezni motorszerelesbol, csak ha fizeti azt az orabert is. Amugy is altalaban ha egy hozzanemerto tanacsot ker, kb teleszarja azt, amit mondasz neki, ha nem tudja osszeegyeztetni azzal, amit o elkepzelt a rozsaszin buborekjaiban.
Szoval ha fenykepeket kell csinalni ahhoz, hogy megbizzanak bennem, akkor koszi, de en ebben nem hiszek. Tudom, hogy a sok gyoker szerelo miatt van ez, hogy bizonyitanod kell, hogy dolgozol, de ilyet en nem fogok soha csinalni.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#94526) nyogo83 válasza Geresics (#94522) üzenetére


nyogo83
senior tag

Ez azert annyira nem relevans pelda, mivel a lezeres futomuallitasnal sokszor alapbol a szofver generalja a mert ertekekbol az "elotte-utana" dokumentaciot, szoval az annyira nem a futomuves erdeme.
Kb mikor bevizsgalasra/tisztitasra beadsz egy injektort, gepbe berakjak es automatikusan kinyomtatja az elotte/utana mert ertekeket.

Kicsit off: Arrol nem beszelve, hogy sokszor pont a lezeres futomu allitassal lehet a legnagyobbat bakizni, mert sok helyen egy gyengebb kepessegu csimpanz is megtudja csinalni amit a gep ir, viszont nagyban fugg attol is, hogy a szaki ismeri-e az adott futomutipus beallitasat es trukkjeit. Ebbol adodtak mar problemak, mikor gep szerint beallitotta viszont tovabbra is felrehuzott az auto - " Ez uram ilyen" pingvinezessel feladta.
Vagy szinten a gep alapjan beallitotta az egyenesfutast, viszont a kormanykozep nem volt pozicioban elotte. A kormanyt akarta leszedni, hogy "egyenesbe" allitsa a futomuhoz.

Szoval a fenti dolgokkal csak azt akartam szemlelteni, hogy hiaba kapok doksit rola hogy "Kedvesuram feszes ez, itt vannak a papirok", ha a vegeredmeny nem tukrozi.

Ertem en hogy mit szeretnetek, de az ugyfel sokszor nemvaloszinu hogy megfizetne azt a plusz dokumentaciot/magyarazatot amit elvar olyan reszletesen.

Vagy Taschnerhez kell vinni, o ingyen dokumental ;]

[ Szerkesztve ]

(#94527) Geresics válasza Topiccsendőr (#94525) üzenetére


Geresics
addikt

és (#94526) nyogo83

én kérek elnézést, csupán szemléltetni próbáltam, sorry! :R

A motorom még nem járt szerelőnél, azt inkább én csinálom, mert egyszerűen nem bízok a pécsi szerelőkben, és eddig kis utánajárással én is mindent meg tudtam csinálni. Majd akkor leszek bajban, ha olyan feladat jön, amit nem fogok tudni megcsinálni, de ezen a hídon majd akkor megyek át, ha odaérek...

Amúgy Tasi videókat hogy bírjátok nézni? De komolyan! 3 videót néztem eddig végig, "mert biztos jó", de egyikben a régi Suzukikat isteníti, a másikban a Mercijét, a harmadikban pedig azt magyarázza, hogy csak azért vállalt el egy motort, mert a srác csaja bitangjól nézett ki...
Közben elmondta, hogy ezt-meg-azt megcsinált, de a videón nem szerelt, csak mászkált, magyarázott, meg a strandpapucsos zsiradék ment egy kört egy sportgéppel a földes úton, és közölte, hogy húdejóhangja lett... :W
Én fogtam csak ki 3 szar videót, vagy mind ilyen? :F

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#94528) Teasüti válasza Pocee (#94523) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Ebben a szakmában (és úgy kb minden szakmában, kivéve az orvosokat) ha műhibát vétesz aminek végzetes következménye van, akkor rács mögé tesznek.
Ennek tudatában egy szerelési jegyzőkönyv egy vizsgálat során lehet épp úgy bizonyíték az ártatlanságodra, mint a vétkességedre.

[ Szerkesztve ]

(#94529) Teasüti válasza Topiccsendőr (#94524) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Ahogy olvasgatom az itteni szervizek oldalait, full szerviz az csupán egy a manual szerinti intervallumos nagy szerviz, amikor tételesen végigmennek az összes ellenőrizendő/cserélendő dolgon. Nem egy nagy durranás.
A legtöbb helyen fix áras a történet, átlag 170£ körül megy.

Blokk szinten az én könyvem egyedül a szelephézagot írja elő. Mivel ismeretlen előéletű, ezért éppen ideje átvizsgáltatni tüzetesen. Főleg, h idén túrázni is szeretnék. Ne egy repedt benzincső vessen véget neki, mert x éve nem nézett rá senki. :D
Ha meg már lent van a szelepfedél, akkor lesz még egy-két extra kívánságom. :K
Olajat amúgy le kell cserélni, ha érdemben hozzá akarsz nyúlni a vez. lánchoz?

Jó hát olcsó biztos nem lesz. Eleve az már 100£ kb mire leveszik a szelepfedelet. Persze új tömítésekkel értendő, meg ahogy kell. Csak OEM alkatrészekkel dolgoznak és kb 50 £/h munkadijjal.
Ha végül kijönne egy vez. lánc csere, akkor a köcölékkel együtt az olyan 270£ csak anyagáron. Kormánycsapágyra 120£-os ajánlatot kaptam munkadijjal együtt (be van verődve, nem engedik át műszakin mégegyszer).
És mindezek tetejében műszakit is kap, szóval még amit találnak.

De úgy akarom visszakapni, h csak tankolni kelljen bele egy-két évig.

[ Szerkesztve ]

(#94530) etnies válasza Teasüti (#94529) üzenetére


etnies
senior tag

Vannak magyar szerelők Londonban és környékén, merre vagy?

Magyaroknak szoktak adni kedvezményt/olcsóbbak, mint a márkaszervizek.

[ Szerkesztve ]

"önmagam hite vagyok magamban"

(#94531) mm89 válasza Gaboman (#94506) üzenetére


mm89
őstag

Akkor sokat kentél rá :)

Persu
Értem én, a hengerfejet írtam is hogy nyilván nem.
Egy kuplung deknit viszont meg lehet kenni vékonyan, hogy ne nyomja ki, de tömítsen.
Most itt nem az anyagi oldala számít, elméletben vagyunk.
A gyártó nyilván azért ír új tömítést mert az bevételi forrás.

ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!

(#94532) etnies válasza Bogyó bá' (#94511) üzenetére


etnies
senior tag

Menet közben senki ne nyomkodjon navit, ha megállsz, akkor letudod venni a kesztyűt :U

"önmagam hite vagyok magamban"

(#94533) Topiccsendőr válasza Teasüti (#94529) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Olajat nem kell vezlanchoz cserelni.

Maga a 170£ egy szelephezag meresert szerintem nem horror.
Nalad a tank levetelehez pl nincs is gyorscsatlakozo a benzinpumpan, ott meg rez tomitogyuruket is kell cserelni egy tanklevetel alkalmaval, es meg idobe is telik. Nem nagy dolog, de nem annyi, hogy szethuzod, lentvan kesz.

Vagy kikoti gumipokkal, es megtori a benzincsovet :D

Sajnos egy oreg motornal barmi kijohet hasznalatnal. Termeszetesen kicsi ra az esely, ha karban tartatod, de oreg motor az oreg motor.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#94534) Topiccsendőr válasza mm89 (#94531) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Nem. A gyarto azert irja oda, mert igy a legidealisabb. Termeszetesen sok penzert.
Illetve amit irtam az elozo hszben is. Zsiros grafitos feluletet bepasztazol? Ami a csavarfuratoknal mar malik az elso levetelnel?
Es legkozelebb kapargatod a blokkodrol a szilot?
Termeszetesen meg lehet csinalni. Csak paraszt, es vannak hatranyai egyertelmuen.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#94535) vendingo válasza nyogo83 (#94526) üzenetére


vendingo
veterán

Én emailben kérek árajánlatot a szerelőmtől, vagy elviszem hozzá a motort. Ha valamelyik alkatrész ára nem tetszik, akkor megpróbálom beszerezni én, de többnyire minimális difi szokott csak lenni.
Minden esetben készül kép: ha szerelés közben fedez fel hibás alkatrészt, a kiszerelt, szétszedett, összerakott alkatrészről, és végső kész állapotról, amikor mehetek érte.

Pl. legutóbb felfedezte, hogy nem gyári a fesszab, már jött is az email meg a kép.
Telóolaj csere: kiszerelt telóról , szétszedett állapotról, és az összerakott állapotról is jön a kép.

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#94536) Bogyó bá' válasza etnies (#94532) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

IGo-nál van egyetlen gomb, amit muszáj menet közben is tudni megnyomni: a "következő köztespont törlése". :D

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#94537) vendingo válasza Bogyó bá' (#94536) üzenetére


vendingo
veterán

Mennyire stabilok manapság az iGo progik? Én régebben szívtam velük párszor: összeomlott, meghalt...
Garmint elindítottam és működött. Soha egyetlen probléma se volt vele, több 10 ezer kilométeren át navigált úttalan utakon a világ végén is.

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#94538) Bogyó bá' válasza vendingo (#94537) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Ez itt OFF lesz, sőt warez: attól függ, milyen törésűt sikerül szerezni (ugye évek óta csak a saját vackaira adja ki a szoftvert, külön nem megvásárolható sajnos). Az enyém most jó az xRideren (Primo Truck), csak akkor fagyott, amikor a BT-s sisakkihangosítóval próbáltam használni. Anélkül soha, így ki is b@ctam a headsetet a bukóból.

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#94539) vendingo válasza Bogyó bá' (#94538) üzenetére


vendingo
veterán

Na ez az, megint csak mókolás, amit utálok. Nekem csak tiszta szoftvereim vannak, nincs is velük semmi gond, de sok esetben vásárlás előtt virágboltival szoktam kipróbálni a dolgot. Legtöbbször volt valami difi, ami az eredetinél nem jött elő soha.

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#94540) Bogyó bá' válasza vendingo (#94539) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Motoros navigációt nem tudsz venni IGO-val. :(
Autósból is csak baromi hitványát (Navigon), amit meg nem vennék. Hogy miért döntött így a cég, azt nem tudom. A kocsiba most karácsonykor vettem egy nagyon akciós árú TomTom-ot, természetesen lifetime térképfrissítéssel, azt jobban is szeretem mint az IGo-t. A új, immár androidos telefonomra meg megvettem 12,99 Euro-ért a Sygic-ot, de ez csak tartalék, utálok telefonnal navigálni. A céleszközök híve vagyok, bár tudom hogy manapság ez már nem divat.

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#94541) Pocee válasza Topiccsendőr (#94519) üzenetére


Pocee
senior tag

Mert ha logikusan végiggondoltam volna,a vételárból és amit rávertem sokkal fiatalabbat tudtam volna venni,de nyilván nem számítottam arra,hogy össze fog omlani,így eladni meg már nem lehetett volna,kiganézni előtte megint csak nem akartam magam alól,így ördögi kör lett.de mindegy én boldog voltam a tudattól,hogy full gyári full generált csináltam,csak nyilván eladásnál nem jött vissza a ráfordítás,de baráti körben ment el,mivel ahogy felröppent a hír,hogy eladó azonnal lecsaptak rá,mivel tudták hogy lett felújítva...

Mr.Brightside

(#94542) etnies válasza Bogyó bá' (#94540) üzenetére


etnies
senior tag

Bogyó!

Ha sok céleszközöd van, akkor -téged ismerve- lassan neked sem marad hely a motoron :D

Sygic-el és egy 2016-os A3-al oda-vissza motoroztam már Európát háromszor (London-Alpok-Budapest-London X3) és soha, semmi baj nem ért :)

"önmagam hite vagyok magamban"

(#94543) Micsurin válasza Geresics (#94527) üzenetére


Micsurin
nagyúr

Általában mókol, és mutogatja mit művel.
Ha már videókat nézel nézz Gandalftól is!

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#94544) Teasüti válasza etnies (#94530) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Ismerek is egyet, viszont már nem dolgozik a szakmában. Amúgy két órára vagyok Londontól - Salisbury-ben -, így ezt nem vállalom be. Annyival olcsóbban senki nem csinálja, hogy megérje nekem kétszer fölutaznom.

[ Szerkesztve ]

(#94545) etnies válasza Teasüti (#94544) üzenetére


etnies
senior tag

Neked legalább közel van Wales, én még nem jutottam el oda :(

"önmagam hite vagyok magamban"

(#94546) Teasüti válasza vendingo (#94537) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Utoljára 8.3-at használtam egy Wayteq X8xx navin. Soha nem volt vele gond.
Manapság viszont kizárólag Gmaps. Annyi mindent tud, hogy néha beszarok neki. Mindig naprakész mind a térkép, mind a POI adatbázis (ez verhetetlen előny), sokkal pontosabban navigál, gyorsabb reakcióidő (Android egyik előnye), sokkal használhatóbb a hangnavigáció, forgalmi információt is figyelembe veszi és tök ingyenes. Bármit megtalál bárhol, ismeri a tömegközlekedést és zökkenőmentesen eljuttat még lábon is bármilyen járaton akárhány átszállással (járatinformáció közvetlenül az alkalmazásban).
Kiterjedt étterem és kávézó (és bármi egyéb) keresés, webes integrációval, értékelésekkel, és a navigáció kezdetén még a nyitvatartási időre is figyelmeztet érkezés szerint.

Ezek után ha vissza kéne mennem egy hagyományos offline térképe, hát hamar úgy érezném a múlt évszázadban vagyok.
A térerő általában nem probléma, roaming díj sincs, mobilnet meg annyi van el se tudom használni.
A harmadik világba meg nem megyek amúgy se. :)

[ Szerkesztve ]

(#94547) Teasüti válasza etnies (#94545) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Engem jobban foglalkoztat egy kicsi sziget attól még feljebb. :)) Épp jegyeket nézünk az Isle of Man TT-re.
(Most lehet irigykedni.)

(#94548) Pocee válasza Teasüti (#94528) üzenetére


Pocee
senior tag

Értem a felelősség felvetését,lehet félreértettem elsőre,hogy azt akarod leíratni mit mértek adott esetben,ezért nem értettem,mert ennek nem sok értelme lenne,ha meg az elvégzett munkát akarod papírra vetetni,az sztem munkalapként van jelen...
Ha kicseréltetsz valamit és ezt hivatalos jegyzőkönyvbe vetetnéd,majd 200km után beszarik a cserélt alkatrész,vagy a környékén valami mire mész a jegyzőkönnyvel? hogy kezded el bebizonyítani,hogy nem anyaghiba lépett fel az új alkatrészben vagy,hogy nem a gépgyilkos stílusod miatt halt el...
Egy gyertyacseréből meg nem sűrűn lesz végzetes következmény,vagy szelepleszakadásból.
De lehet továbbra is én értem félre a jegyzőkönyvkészítettés miértjét.

Mr.Brightside

(#94549) Teasüti válasza Pocee (#94548) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Egyetemen volt egy tárgyunk: anyagvizsgálat.
Itt laborkörülmények közt lehet megvizsgálni meghibásodott gépalkatrészeket, akár szövetszerkezet szinten.
Pl váltómű fogaskerék, törött fog. Milyen töretfelület: csiszolt, vagy durva? Hány százalékban csiszolódott fel, hány százalékban látszik az érdes kristályos szövetszerkezet? Ha a felület nagyobb részén kagylós törés látható, akkor abból lehet következtetni a dinamikus igénybevételre, üzemszerű terheléssel. Ha nagyobb felületen durva kristályos a töretfelület, akkor hirtelen tört el, ez túlterhelésre utal. Honnan indult a repedés? Van-e gyenge pontja az alkatrésznek, pl éles sarkok, kisebb keresztmetszetek, stb. Ebből tervezési hibára lehet következtetni. Vegyünk csiszolatmintát és vizsgáljuk meg a szövetszerkezetet, megfelel-e az anyagminőség az elvárásoknak? Ez anyaghibára, gyártási hibára, tervezési hibára utalhat. Van-e egyéb sérülés az alkatrészen? Pl gödrös fogfelület, vagy rendellenes kopásminta, ez utalhat elégtelen kenésre, utóbbi meg szerelési hibára vagy géphibára. Ilyenkor képbe kerül az alkatrész helye, meg kell vizsgálni a váltóművet hasonló alapossággal.

A tárgy fő témája az volt, hogy a vizsgálat eredményeként következtetnünk kellett a meghibásodás legvalószínűbb okaira. Ebből jegyzőkönyvet kellett készíteni, amiben rövid bevezetőben ismertettük a vizsgálat célját és mikéntjét, a mérési eredményeket, majd a végén rövid konklúzióban vázoltunk fel egy szakértői véleményt. Lényegében ez a három elem kell benne legyen egy mérési jegyzőkönyvben.

Szóval elhiheted, hogy be lehet bizonyítani elég sok mindent. Egy bírósági eljárásban nagyon is elképzelhető, hogy szakértői véleményt kérnek.

Amúgy meg úgy tudom a szerviz garanciát vállal a munkájára. Egy dokumentáció nekik is lehet érdekük, ahogy nekem is. A szerviz is könnyebben védi az álláspontját a "gyerekek, ezt elqrtátok" panaszokkal szemben, ha van róla jegyzőkönyv.

[ Szerkesztve ]

(#94550) tboldi válasza Teasüti (#94546) üzenetére


tboldi
nagyúr

#csakawaze :))

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.