Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45

LOGOUT.hu

Motoros topik

Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!

Országos motoros rendezvények

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#93201) Kolondrum válasza veze (#93192) üzenetére


Kolondrum
félisten

Kb 12 óra után töltőn 13.7-ig tolta itt megállt. Eddig csak rá rá töltöttem csak. Ja és multimeter powerfix, nem vegyetek. Durván téved. ;)
ilyet

[ Szerkesztve ]

(#93202) veze válasza Kolondrum (#93201) üzenetére


veze
őstag

Az teljesen jó. fesz szabályozók is normál fordulat mellett 13,6-13,8 volton töltenek menet közben Ez elmehet akár 14,2 ig is de 14,4 fölé sosem szabad mennie, ha igen, akkor rossz a feszültségszabályozó. Töltés után egy két órával beáll az akku nyugalmi feszültsége, akkor kb 12,7 Voltot kell mérni rajta. (cellánként 2,12V x 6 cella = 12,72) ha ennyi, akkor az akku jó és teljesen fel van töltve.Használaton kívül folyamatosan veszít a kapacitásból az önkisülés miatt, ez normális dolog ezért kell időnként rátölteni, és ezt hivatott ellensúlyozni a csepptöltés mód, ami kb semmit nem tölt bele csak ellensulyozza az önkisülést
( lásd, hogy 2,2watt fogyasztás lett mérve a töltöre és ebben benne van már a sajat vesztesége/hatásfoka is) de ha valakinek nem cseptöltös az töltője , az se katasztrofa, akkor rátölt havonta picit, A lényeg, soha semmilyen körülmények között hogy ne essen le 12,3 -12,0 volt alá . Utána már felgyorsulnak azok a folyamatok az akksiban, ami az idő előtti tönkremeneteléhez vezet
edit:
én azt tapasztaltam az ilyen multimétereknél hogy a mérési "pontossága" attól is változott, mennyire volt benne elhasznált az elem. De nyilván ez vicc , mert nem lenne szabad.
Viszont azért mert akksit mér az embern , nyilván nem vesz huszonöt harmincezerért multimétert ( és akkor az még mindig belépő szint körüli) nekem is más miatt (munka) van a háznál ilyen

[ Szerkesztve ]

(#93203) Teasüti


Teasüti
nagyúr

Akik tudnak angolul itt egy remek bemutató a motorolajok fejlesztéséről.
Kicsit más szint, mint mikor beleszagol az egységsugarú user a betöltőnyílásba. :D

(#93204) HSM válasza Teasüti (#93200) üzenetére


HSM
félisten

Én azért utána szoktam nézni, mint fontos szempontnak, hogy a tárcsát ne egye. Az drága móka lenne. :K

Én amúgy tőlük vettem szinter anyagút hátra [link], az RX3-asuk elvileg az SV-n a tárcsával is barátságos, nem visít és szépen fog is, a gyári betét árának durván harmadáért. :D

Nekem mondjuk egy 50-100LE-s motorba furán hangzik az organikus betét gondolata is. :F

(#93205) Topiccsendőr válasza Geresics (#93199) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Ezert kell megvenni azt, ami csak ugy tetszik.
Forumokon olvashatsz utana, en a markaforumokat szoktam javasolni, ott talan mar kitalaltak melyik milyen, de ha belebotlasz olyan velemenybe, amelyikkel nem tudod meg, hogy mennyire eszi a tatcsat, es mennyire fog... Azt ugye a hajadra kenheted. Es most kinek mit jelent a jol fog. Meg ki az, aki meregeti a tarcsajat. Es ugy hasznalja a feket, ahogy te. En ezek miatt vagyok azon a velemenyen, hogy probald ki, aztan megtudod.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#93206) runner 125


runner 125
nagyúr

Berlin után, meg 9 óra hazáig..

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#93207) -Mosquito- válasza runner 125 (#93206) üzenetére


-Mosquito-
őstag

És végre vannak fehér dobozaid IS. :D

Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

(#93208) Lomha 8V válasza Bogyó bá' (#93194) üzenetére


Lomha 8V
addikt

Indian replika, ha úgy tetszik. Ez egy 1500-as Vulcan, teljesen biztos.

(#93209) Teasüti válasza HSM (#93204) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Én azért utána szoktam nézni, mint fontos szempontnak, hogy a tárcsát ne egye. Az drága móka lenne.
Aki kicsi is technikai beállítottságú az tudja jól, hogy itt két anyag találkozik és mindkettő kopik. Vagy az egyik, vagy a másik jobban. Teljesen mindegy mit veszel, ha a tárcsát kíméled, akkor pofákat fogod gyakrabban cserélni.
Az egyetlen érv itt max az lehet, hogy ne egyszerre kelljen kiadni érte 80k-t. Hosszú távon viszont mindkét út ugyanoda vezet.

(#93210) Gaboman válasza Teasüti (#93209) üzenetére


Gaboman
nagyúr

Azért nagyon nem mindegy hogy a tárcsádat koptatja jobban a betét vagy a betétet a tárcsa.
Egy SV-re majd 200 ezer a féktárcsák míg a betétek 20 ezer.
A saját gépem előző tulaja túl kemény betéteket tetetett fel és megetette velük a tárcsákat.

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#93211) HSM válasza Teasüti (#93209) üzenetére


HSM
félisten

Pontosan, ahogy (#93210) Gaboman írja. :K
Nagyon nem mindegy, hogy 2 garnitúra fékbetét után kuka a tárcsa, vagy kibír 4-5-öt is.
Ugyanis a betét ára kb. hatoda a tárcsáénak (kb. 110K két első gyári tárcsa, míg az első betét szűk 20K két pár), tehát én ha tehetem, inkább olyan betétet választok, hogy azt kelljen gyakrabban cserélni, és minél kevésbé egye a tárcsát. Pontosan azért, amit te is írsz, mert valamelyik bizonyosan kopni fog. :K

[ Szerkesztve ]

(#93212) Topiccsendőr válasza Teasüti (#93209) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Haaat... ha ket tarcsat kell venned, bizonyos tipusoknal az egy kicsit huzosabb meg annal is, ha 1000 km kent betet cserelsz, normalis 30-50 ezres tarcsaelettartamhoz viszonyitva.
Amit forumrol nehezen fogsz megtudni, hogy a te hasznalatodnal mennyire fogja enni a tarcsat. Ennek utanajarni lehetetlen.

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#93213) Teasüti válasza Topiccsendőr (#93212) üzenetére


Teasüti
nagyúr

A betét/tárcsa kopás nem állandó arányú? Mennyiben befolyásolja a felhasználó? Egyenes arányban nő a súrlódás a fékerővel, mindegy ki húzza a féket. A felhordott szennyeződést tudnám elképzelni egyedüli lehetséges különbségként.

Számoljunk egy kicsit:
Adott az én motorom (cbr 600f4), nem egy nagy vmi.
60k a Brembo első féktárcsa darabja, 8k az utcai Brembo betét, 14,6k a pályára való betét (feltételezem előbbi organikus, utóbbi szinteres).
A te számaiddal kímélve elmegy 50000-et organikus betéttel, 30000-et a szinteressel, vagy legyen csak a fele 25000. (Nincsenek adataim erre vonatkozóan.)
1000 km egy organikus, legyen kétszer ennyi egy szinteres vagy mittudomén.
50x8k + 60k (50000 km) az első esetben és 25x14,6k + 2x60k (50000 km) a második esetben.
Előbbi esetben 460k magyar pénz, utóbbi esetben 485k. Ez egy nagyon sarkított példa, nem tudom mennyi km alatt kopnak el ezek, de ha fele annyi idő alatt a tárcsa és kétszer annyit fut mondjuk a szinteres, akkor ezek volnának az eredmények. Ez így 5,5%-os különbség. Erre én simán rámondom, hogy ugyanott vagyok.

[ Szerkesztve ]

(#93214) tboldi válasza Teasüti (#93213) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nem, mert különböző anyagok súrlódnak egymáshoz.
Aki többet gurul országúton, mint városban, annak tovább tart értelemszerűen. Aki meg pályázik, akár egy trackday alatt is elfogyaszt egy szett betétet.

És azt tudod, hogy az elsők általában hamarabb elkopnak, mint a hátsók? ;]

[ Szerkesztve ]

(#93215) Topiccsendőr válasza Teasüti (#93213) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Betet fuggo, es hasznalat fuggo. Nem mindegyik betet koptatja ugyanugy a tarcsat. Valamelyik nagyon hamar megeszi. Ezt csak tapasztalati uton tudod meg. Epp ezert nem tudsz utananezni, hogy mi a jo, mert elolvasol 5 anyatetu hozzaszolasat, azoknal maskepp jon le egy betet tulajdonsag, mint 5 mergezett egernel.

Szerk:
Egy pelda.
Az aprilia rs versenybetet a brembo tarcsat 3e km alatt lekukazta.
3 szett 10 000 forintos betet ment bele. A tarcsa ara 70 000 forint. Mirol beszelunk?

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#93216) Teasüti válasza tboldi (#93214) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Állandó arányt értsd úgy, hogy a kopás mértéke szerintem nem változik a felhasználó cseréjével. Ha húzod a féket kopik, ha nem húzod nem kopik. Két teljesen megegyező betét ugyanannyi energiát fog felemészteni míg elkopik alattam is, meg alattad is.

(#93215) persuader
Ez ennyire durva?? 3000 km egy tárcsa? Mi volt abban a betétben, edzett acélforgács? :Y

(#93217) persuader
Egyébként inkább utcai használatot vegyünk alapul, amire eredetileg is reflektáltam. A versenyhasználat az nem üzemszerű igénybevétel szerintem. Illetve versenyalkatrészek kontra utcai alkatrészek... Ezt így inkább ne mossuk össze.
Egy Geresics fórumtárs szempontjából egyáltalán nem mérvadó, hogy az Aprilia RS versenybetét 3000 km alatt megette a tárcsát.
Utcai felhasználásban, utcai motorral, utcára való alkatrészekkel meglepne, ha ennyire extrém különbség lenne.
És utcán senki nem melegíti el a fékhatást.

[ Szerkesztve ]

(#93217) Topiccsendőr válasza Teasüti (#93216) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Szerintem nem. Nem mindegy mennyire van megmelegitve peldaul.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#93218) Topiccsendőr válasza Teasüti (#93216) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Trw lucas. Kibaszottjo betet. Olyat fog, mint a zold festek. Le nem cserelnem semmi masra.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#93219) Topiccsendőr válasza Teasüti (#93216) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

annyira nem nehez elkoptatni egy tarcsat. 0.5 mm rol van szo. Ezt utcai hasznalatnal is hamarabb el tudod koptatni bizonyos betettel. Kaphatsz olyan betetet, amit 1000 km utan elkoptatsz utcan is.

Nem elmelegitesre ertettem, hanem arra, hogy mashogy kophat mas homersekleten.
Hatalmas a szoras a beteteknel is. A gyari betet bizonyos hasznalatnal elmehet 30-40 e km is, hatalmas tarcsakopas nelkul. Ezeknek a beteteknek horror aruk szokott lenni, 40-50 e Ft kozott.
De bizonyos tarcsak meg nagyon dragak. Most akkor lehet matekozni, de utcanal en inkabb a tarcsat kimelnem, mert abbol ketto van, es egy vagyon.

Utcai hasznalatnal en pedig arra reflektaltam, hogy mas tarcsaelettartam fordul elo mas betetekkel. Es mas felhasznalassal. Ezt tovabbra is tartom. Te kenyszeritettel extrem peldak elovetelere, mert nem hiszed el, hogy ahany betet, annyi fele tarcsaelettartam. Sot mondhatjuk azt is, hogy ahany tarcsa, annyi betet elettartam. :D
Nezopont kerdese.

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#93220) Teasüti válasza Topiccsendőr (#93219) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Te kenyszeritettel extrem peldak elovetelere, mert nem hiszed el, hogy ahany betet, annyi fele tarcsaelettartam. Sot mondhatjuk azt is, hogy ahany tarcsa, annyi betet elettartam.
Ez elég egyértelmű, szerintem ezt sehol nem cáfoltam. :)
Az arányokat kell helyretenni, azt vitattam csak.
Ebből nekem csak az jön le, hogy lehet matekozni vele.
Szerintem butaság mindenre rásütni, hogy ami eszi a tárcsát az szar. Hosszú távon lehet nincs is akkora különbség. A betét és a tárcsa arányával meg lehet és talán érdemes is matekozni, ha már mindenképp szeretné túlbonyolítani az életét az utcai motoros.
De ha már itt tartunk akkor egy Geresics pl mi alapján fogja meghozni a döntését?
Mások véleménye alapján? Vagy álljon neki letesztelni, méregesse a tárcsát és a futásteljesítményt?
Kell ez neki? ( :D )
Érdemes ezen rugózni, meglesz a lelki békéje, ha megtalálja bele a "legjobb" betétet?
Én speciel leszarom, azt se tudom most mit rakott bele a szerelő. Vmi EBC volt a számlán. Azt tudja, hogy fog. Nekem ennyi elég, féket se nagyon használok városban. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#93221) Micsurin válasza Topiccsendőr (#93218) üzenetére


Micsurin
nagyúr

A Lucas ette meg annyi idő alatt? (3000) Ha igen kiveszem azonnal elölről, Wilkeresek nyár végén arra beszéltek rá (Azóta nem nyúlós az első...)! :DDD

Persu, fújhat ki hengerfej tömítés olyan módon, hogy csak azt észleled, hogy hiába törlöd le egy foltban 5-600km-ként újra fekete koromfolt van a hűtőbordán (Légolaj hűtéses)? (De még nem jelentkezik nehézkes indítás, olajfogyasztás, 1,8 liter megy be, 1,8 jön le és nincs felhígulva.)

[ Szerkesztve ]

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#93222) Topiccsendőr válasza Teasüti (#93220) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Az aranyokat akkor tudod meg, ha mar megvasaroltad a fekbetetet. Epp ezert nem tudsz matekozni sehogy, csak miutan kiprobaltad. A legjobb arany mindig a gyari betet szokott lenni, ez az okolszabaly.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#93223) Topiccsendőr válasza Micsurin (#93221) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Egy betet gyartonak tobb kevereke van, csak egyetlen motortipushoz, szoval ez olyan, mintha azt mondanad, a motul az egy jo olaj, vagy azt, hogy a mol az szar. Nem egyetlen termekrol beszelhetunk.

Talalkoztam olyannal is, ahol kifujt a hengerfejtomitesnel, de csak hidegen, melegen mar nem. Azt mondjuk elegge lehetett hallani is, megis beindult, szoval siman

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#93224) HSM válasza Teasüti (#93213) üzenetére


HSM
félisten

Nem csak az számít, szinteres-e vagy organikus, hanem hogy miből van az a szinteres (vagy organikus).

A matekod teljesen OFF, mivel abszolút hasraütés-szerű számokkal dolgozol. Mivel vicc idő alatt elkopottnak vetted a betétet, így kb a teljes költséget az adja, és mivel abból kb. dupla áras és dupla élettartamú szinteressel számotál, így nem túl meglepő módon a matek is kb. ugyanoda jött ki. (Ugye osztok szorzok kettővel a végeredmény egy...)

(#93216) Teasüt: Geresics számára ez azért nem mindegy, mert utcán is megeszi a tárcsát, ha olyan összetételű betétet rak bele, a különbség csak az, hogy nem 3000 hanem mondjuk 10 000km után.

(#93220) Teasüti: Marha egyszerű... Utánaolvas, hátha mások megtették már ezt és leírták. Ha talál ilyet örül, ha nem akkor meg ő lesz a tesztalany. ;)
Én találtam infókat a motoromról, örültem, és olyan betétet vettem, amire többen is írták, hogy nem ette gyorsan a tárcsát és rendesen fogott. Amelyik betétről pedig olvasxtam hideget meleget is, azt inkább kerültem. Szerencsére SV-vel rengetegen túráznak, és bőven van tapasztalat a különböző kopó-fogyó alkatrészekről meg mindenről.

[ Szerkesztve ]

(#93225) Micsurin válasza Topiccsendőr (#93223) üzenetére


Micsurin
nagyúr

Köszönöm, tömítés itt van már a polcon, következő hónapban megyek is Taschnerhez (még ha nem is szeressétek itt őt, ő volt eddig az egyetlen aki nem "koreai sz*r" hozzáállással nyúlt a motorhoz...) remélem csak egy tömítés lesz, ereje se kevesebb mint szokott lenni. (...éppen gyógyulva tüdő rtg-re már nem buszoztam, nem vettem észre, hogy "más" lenne!)

Még egy kérdés, ilyenkor elég ha az első hengert megbontják vagy a hátsót is kéne? (Mert gondolom hengerfejet megtisztítja stb.)
Azt, hogy elfosta magát a tömítés okozhatja az, hogy amikor elhoztam majd félévet állt a kereskedésben? Én meg "kihasználom" ? (Agyon azért nem tekerem...)
Talpon még elmerjem vinni majd (~35km) vagy vonóra vele? (Megoldható két doboz sör árából barátok miatt.)

(Nem triggerelni akarlak, tudom a jóslás a kedvenc témád! ;] :D ) Ez jelezhet valamit vagy ne szűrjek le következtetést, hogy jöhetnek elő innentől kezdve komolyabb dolgok?
(Akkor is marad, egyenlőre se a 2 éves A2 nincs meg, hogy jöhessen a korlátlan se a lé egy Raptorra. Ha igazán komolyan kéne blokkot bontani a kis jószágon akkor is max valami A2-es jószág jöhetne szóba 400-450-ért. :/ [...] akkor meg már inkább egy faceliftes RS... :D )

Köszi szépen! :R

[ Szerkesztve ]

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#93226) Topiccsendőr válasza Micsurin (#93225) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

En megneznem a hengerfej sikjat, es ha szukseges akkor gepmuhelybe kuldenem, ekkor mar nem lesz jo az altalad vasarolt tomites vastagsaga. Sajnos ehhez merni kell, amit a raolvaso baratunk prop teches szinkrontesztere nem tud elvegezni, igy szerintem majd ranez, hogy egyenes-e, aztan ugy jolesz. Vagy megsem :D
Taschner nemreg alulmulta sajat magat, kiderult, hogy nem tudja, miert mukodik egy cv karbi. Szoval venturi, bernoulli, mind mehet a picsaba, mert o kitalalta hogy ez nem igy van. Tagra nyilt szemekkel olvasom, hogy nem szarozta le a koreait. Az mindent leszaroz, ami nem harminc eves, es nem suzuki.
Hengerfejet biztos nem fog tisztitani, illetve nem tudom mit ertesz ez alatt.
Allas nem okozhatja. En vinnem labon.
A kovetkezo kerdeseddel kerlek fordulj bizalommal a hozzad legkozelebb rendelo josnohoz :D

Facelftes RS en is majom lennel koszorukovon, azt inkabb vessuk el.

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#93227) Geresics válasza Topiccsendőr (#93219) üzenetére


Geresics
addikt

25ekm van a motorban, és nekem még a gyári betétek és tárcsa van elöl is, meg hátul is!
Az első már erősen csereérett, a hátsó még ezt a szezont kibírná, de inkább cserélem, mert Svájcban sok a kanyar (igen, én hátsó fékezős kanyargó vagyok).

De pl. a linkelt oldalon vajon mit jelent az, hogy "Hátsó fékbetét Off-Road/Supermoto"? :F Arra van kitalálva, hogy hirtelen nagyon fogjon? Hogy blokkoljon, és ezzel lehessen keresztbe tenni? Vagy, hogy jobban bírja a szennyeződést? Esetleg jobban bírja a vizet? Vagy, hogy a Großglockner Hochalpenstraße nem teljesíthető vele?

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#93228) Topiccsendőr válasza Geresics (#93227) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Vegyel gyarit, es mielott mesz turazni a fekfolyadekot mindenkepp csereld le elol-hatul!

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#93229) Teasüti válasza Geresics (#93227) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Mint feljebb már írtam volt, van telefonszám az oldalon a technikai kérdésekhez. ;)

(#93230) Micsurin válasza Topiccsendőr (#93226) üzenetére


Micsurin
nagyúr

Nincs, őt elüldöztem... (A jósnőt) :D

Kiméretni, ha kell síkba hozatni nagyságrendileg mennyi lenne?
Tömítésből eltérőt, vastagabbat honnan ? A gyári egy 4 lemez lapkából álló összeszegecselt rétegelt cucc. (Ezt is külföldről kellet szerezzek. Enyhén pazarlóan csomagolták... poor trees! :D )

Hengerfejet biztos nem fog tisztítani, illetve nem tudom mit ertesz ez alatt.
Szelepekről és a fészkekről(?) lemossa a coxot!? Amitől gondolom a hézagok is változnának, mert a lerakodás nem gátolna semmit?! (Ha nagyon hülye vagyok szóra se méltass! :D )

Nincs jobb ötletem Taschnertől, a legközelebbi normálisabb szerviz a H. Wilker volt, de tekintve a kis 125-ös tapasztalatok miatt, hogy a "cserélt" kuplung bovdennel (Átnézettük vétel után fater tanácsára.) nem értem ki a fóti úti körforgalomig (~1,5km) mert hirtelen könnyűvé vált a kar... oda motort nem viszek többet. (Levágtak a régi ~7-8 éves gyáriból és javító készletes véget tettek rá...)

[...] akkor Taschner és a reménykedés... (Ha nem lenne gondunk a vezérlés visszaállításával akkor neki lehetne állni de inkább nem akarjuk szétszedni, a végén még úgy maradna...)

Csak egy a korideres találatokból, elvileg időről időre újra kéne húzni nyomatékra a hengerfejet tartó csavarokat. :Y És eleve hajlamos a kis 250-es könnyezni itt ha minden igaz.

Remélem egy 60-80-ból (Kompresszió mérésre, olaj cserére, karbi szinkronra, szelephézagra kért el 50-et, nem hiszem akkor, hogy 80 fölé csúsznánk most.) megáll a hóka móka, és elég csak egy tömítés csere. :D
Nagyon max 100-150-et költenék rá, afölött mindenképpen búcsút vennénk akár mennyire is szeretem... és lenne egy kényszer választás.

Pedig a facelift RS marha pofás, évfolyamtársamnak van ha jól rémlik, legalábbis az udvaron gyakszi alatt rendszeresen áll egy. Ha nagy a gáz akkor továbbra se tudom mire lesz az átülés... csak azt, hogy biztosan lesz valami...

[ Szerkesztve ]

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#93231) Geresics válasza Topiccsendőr (#93228) üzenetére


Geresics
addikt

Fékolaj cserék tegnap megvoltak :K

(#93229) Teasüti
Nyilván. Viszont nem eladóval egyeztetnék először, mert ő eladó.
Ha pl. bemész egy számtech boltba, nagyon ügyesen ajánlanak neked hardvert. Viszont hozzáértőként olyankor szoktam az öklömet harapni, és magamban mondogatni, hogy "nem szólok bele, nem az én dolgom!" Ez hatványozottan rosszabb, ha egy elektronikai szaküzletbe mész be, és ott akarsz számtech cuccot. Mert hülye azért nem vagyok, és a legkisebb is számít. A többi szlogenje nem jut eszembe...

Micsurin
Most nézem az aláírásod! :C

[ Szerkesztve ]

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#93232) veze


veze
őstag

én ilyet vettem
[link]
előre és hátra is, tavaszra lesz feltéve új tárcsákkal együtt. aztán majd elválik..
Most a hátsó annyira sz@r már, hogy az ETZ nyáron felszabályozott hátsó fékdob/betét kombo jobban fog :D

(#93233) Topiccsendőr válasza Micsurin (#93230) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Elehet keszitettni hfej tomitest, vagy a gyartotol elerheto tobb meretben.

Ahhoz, hogy lemosson valamit, ki kellene szedni a szelepeket a fejbol, ezt ha kulon nem rendeled meg, nem csinalja meg szerelo, illetve ilyet nem kell csinalni. A szelep forog, igy nem csak ugyanaz a felulet erintkezik, ha koksz van a szelepen, vagy tomitettsegi problemak lesznek, vagy megno a szelephezag. Elmeletileg nem szabadna ott semminek lenni. Ha szetszedi mindket hengert, ertelemszeruen oda is kell uj tomites.

Gepmuhely arakrol nem tudok nyilatkozni, de ne temessuk, lehet nem akkora a baj, csak hasrautottem.

Akkor ugy nez ki ez valamifele tipushiba...
De nem mindegy mi okozza. Deformacio, vagy rossz minosegu tomites? Vagy mittom en.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#93234) Micsurin válasza Topiccsendőr (#93233) üzenetére


Micsurin
nagyúr

És a nyitott dobok miképpen szólhatnak bele akkor a cox képződésbe? Többször hangoztatta Taschner anno, hogy gyorsítja a lerakodást és hamarabb nőnek a hézagok.

Szerelőből esetleg még Gandalfhoz vinném el szívem szerint de azért Pesttől az már...

Csak az elülső henger kormol ki egy kicsit, de az se különösebben észrevehetően:
És az is a csavar mentén. (Nem találtam még robbantottat, hogy mi van még ott bent. :D (Első henger, baloldalt, az eleje.) Mármint nem hiszem, hogy az a kis szar rögzítené... )

Végig nyálaztam már az angol márka fórumot (Itthoni tulajok hülyék mint a segg, kintről képtelen alkatrészt rendelni... nem véletlen ilyen állapotúak a husángok...:U ) 99%-ban az új tömítés orvosolta, vagy ha ráhúztak a csavarokra is sokszor. Szóval nem temetem még tényleg nagyon nagyon korai lenne.

Kézbe fogva a tömítés el nem tudom képzelni, hogy ez miként bírja ki azt a tartós hőt....

Elfogytak mára a kérdőjelek a fejemben! :DDD

[ Szerkesztve ]

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#93235) Bogyó bá' válasza Topiccsendőr (#93233) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Persu! Találtam neked valami szépet: [link] :D

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#93236) Teasüti válasza Topiccsendőr (#93233) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Gepmuhely arakrol nem tudok nyilatkozni, de ne temessuk, lehet nem akkora a baj, csak hasrautottem.
Úgy 3 éve még mikor ebben dolgoztam, akkor 7k volt egy motorblokk síkköszörülés, ha szétszerelve adták át.
Ha nekünk kellett kiherélni belőle a tőcsavarokat, dugattyúkat, stb. akkor drágább.
Nem egy nagy munka, sztem a szerviz óradíja nyom többet a latban, amíg szétszedi és összerakja.

[ Szerkesztve ]

(#93237) Topiccsendőr válasza Micsurin (#93234) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Az oreg elmeleteivel vigyazni kell, mert az elmeletet nem tudja, es o egy oldschool szaki. Ezek nem mernek soha semmit, csak megallapitanak dolgokat, mert mar harminc eve ezt csinaljak. Akkor meg mar nem kell semmit merni, mert egy szakember azert szakember, mert nem meri a dolgokat, hanem tudja. Aki mer, az buzi.

Most nem irnam le, hogy mennyi mindentol fugg ez, es mennyire nem lehet mindenre igy rahuzni, de szerintem mar ott elverzik ez a szerencsetlen, hogy a hezagok nem nonek, hanem csokkennek, mert a motorok sokat porognek, es nincs ideje ilyesminek kialakulni, meg amugyis ugy visszakurja a szelepet az ulekbe, hogy beverodik, epp ezert nem no a hezag, ahogy azt hiszik az oreg szerelok. ott nem fog koksz kialakulni. Koksz akkor alakul, ha zabalja az olajat, es ez az olajkoksz a dugattyutetorol levalik es beekelodik a szelep es az ulek koze. De abbol tomitetlenseg lesz.

Kettootvenest szereltem mar, a burkolt verziot, hokarosat. De mar nem emlekszem hogy nez ki, olyan reg volt.

Vidd el ehhez a szetfolytagyu szerencsetlenhez, ugyis ad ra garit, aztan addig viddd vissza, mig meg nem csinalja rendesen.

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#93238) Micsurin válasza Topiccsendőr (#93237) üzenetére


Micsurin
nagyúr

Rendben akkor nem pörgök, elviszem aztán max a nyakára járok. :) ...ez is marha jó szakma lehet. :)

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#93239) Topiccsendőr válasza Bogyó bá' (#93235) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Vagom, instan fenn volt, meg pipeburn on is :D

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#93240) Topiccsendőr válasza Micsurin (#93238) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Csak eletmuveszek tudjak eletszeruen uzni. :D

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#93241) Teasüti válasza Geresics (#93231) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Na jó, de ők az egyetlenek akiknek van fogalmuk arról, mit hova és miért kategorizáltak be a saját webáruházukban.

[ Szerkesztve ]

(#93242) runner 125 válasza -Mosquito- (#93207) üzenetére


runner 125
nagyúr

Jaja, legalább most nem kell szívnom velük. :)

Fu baszki, azért kemény volt, 1,5 nap alatt 2200km. Hazautat már lenyomtuk 2 megállóval. Gépsárkány a garázsban, én pedig az ágyban.

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#93243) BoB válasza runner 125 (#93242) üzenetére


BoB
veterán

Sok sikert vele, remélem ez is karcnélküli marad nálad, mint ahogy a 800-as is tette! :)

Ilyen túramotorral legközelebb menni fog ugyanez a táv de csak a nyergében :D

You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

(#93244) demars válasza runner 125 (#93242) üzenetére


demars
addikt

Gratula, szép vas. Bár ebben elég sok fekete van :K
Pár képet majd dobj fel, ha lesz időd!

Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!

(#93245) Geresics válasza runner 125 (#93206) üzenetére


Geresics
addikt

Amint túl vagy az első "runner féle mosáson", máris jöhetnek a képek! :K

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#93246) demars válasza Geresics (#93245) üzenetére


demars
addikt

Ilyen szar időben úgy se áll neki :N
Bár ahogy látom az előző gazda is vigyázott rá.

Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!

(#93247) runner 125 válasza demars (#93246) üzenetére


runner 125
nagyúr

Muhahha, dehogynem. ;]
Még kicsit dolgozom és megyek ki. Eső nincs, csak hideg, de legalább kisütött a nap is.

Többieknek köszi! Igyekszem vigyázni erre is, amennyire csak lehet.
Pedáns, 40-es, tipikus német fazon volt. Tisztán adta át, de közel sem olyan tiszta ahogy azt én szeretem. Úgyhogy kap mosás, waxot, meg téliesítem.
De előtte azért körbefotózom. :)

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#93248) HSM válasza runner 125 (#93247) üzenetére


HSM
félisten

"Tisztán adta át, de közel sem olyan tiszta ahogy azt én szeretem."

Amúgy grat hozzá, nagyon szép ebben a színben ez a V4 nagyvas. :K

(#93249) tboldi válasza runner 125 (#93242) üzenetére


tboldi
nagyúr

Grat! Jöhet a 40 nagy felbontású kép. :C

(#93250) V.Stryker


V.Stryker
nagyúr

Esetleg tudnátok tanácsot adni, hogy hol érdemes nézni használt, akár felújítandó, de természetesen olcsó :DDD Triumphokat? Angol használt motoros oldal? Vagy esetleg más?

Örök vágyam egy Triumph Bonneville T100 vagy valamelyik variánsa. Most lenne hol tárolnom, lenne hol felújjítani, stb. Azt nem mondom, hogy pénzem van rá, de ha jönne megfelelő vétel... ;]

[ Szerkesztve ]

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.