Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [bitpork:] Balatoni autós tali 2024
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Victoryus:] Már a Josef Seibel se a régi
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [Sirus86:] Renault Modus 2005 - Az ezer Euros auto tortente.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Teasüti
nagyúr
El lehet játszadozni benne a közösségi részével, de mint navigáció a Gmaps-nél nem jobb.
Tekintve, h a Google a tulajdonos és az egyetlen kiváló eleme, a valós idejű forgalominformáció - a user menetideje és átlagsebessége alapján - át lett emelve a Gmaps-be is. Aztán az autós navin kívül más trükkje nincs is úgy tudom. Vagy megkeresi még a legolcsóbb kutat talán, de az meg nem érdekel.
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
Trafikat jelzi a maps?
Pocee
senior tag
nem gondolnám,hogy polgári peres ügyben egy eltört tengely vagy szakadt szelep miatt ilyen szintű vizsgálat indulna,hacsak nem egy repülőből estek ki,és remélem nem gondolod Te sem,hogy a motorod miatt ilyen volumenű vizsgálatot indítanál,vagy megérné,mert ha 170fontért csinálnak szelephézag állítást Angliában,akkor gondolom egy igazságügyi szakértő egy ilyen vizsgálatért még a 170fonton felül biztos kér még egy 3000ft-os vodafone feltöltőkártyát... de lehet nagyon keveset mondtam...
Mellesleg nem tudom jártál e már bíróságon ilyen ügyben,mert én igen...
Mi kértünk egy igazságügyi szakértőt aki azt írt le amit akartunk,az ellenfél szintén kért egy szakértőt aki meg azt írt le ami nekik kedvezett,majd ezek elkezdtek vitatkozni a tárgyaláson,majd a bíró akinek fingja sincs semmiről,döntött...de ezek nagyon dobják a költségeket amiket ki kell fizetni előre,ha Te buksz akkor mindent fizetsz...
Ha csak a szerelőnél vernéd a tamtamot,hogy "bazz most lett cserélve" akkor simán széttárja a karját,hogy ez nem az ő hibája...vagyis a mai mentalitások alapján ezt gondolom,tisztelet a kivételnek.
Mr.Brightside
vlevi
nagyúr
Az iGO, igaz, hogy nem online, de mutatja a sáv információt, ami idegen helyen nagyon jól tud jönni. És szerintem jobban is tervez, a sok pontos útvonalakat pedig nagyon egyszerű benne megadni.
Topiccsendőr
addikt
Az ujabb tipust megveszed dragan, es kb ugyanezt eljatszod, csak az alaptoke volt nagyobb.
Annyi, hogy az emberek altalaban becsukjak a szemuket, es hulyenek nezik, aki normalisan megcsinal mindent, mert mindenki olcson vesz krvajo motort, amire fityinget nem kell kolteni. A legendak szerint.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Teasüti
nagyúr
Na látod ez eszembe se jutott.
Az életben egyszer nem vettem még hasznát.
Ha túrázok, akkor nem száguldozok.
Ha meg száguldozok, azt csak ismert úton teszem.
[ Szerkesztve ]
Teasüti
nagyúr
Egy polgári peres ügyben talán túlzás, de egy rendőrségi nyomozásnál úgy tudom a kárszakértő alkalmazása bevett szokás.
Ha megfigyelted, akkor azzal kezdtem, h végzetes műhiba.
Szerelő elkúrja a fékemet, én átölelek egy fát, a nyomozás kideríti, h nem volt fékem, akkor a szerelőt lecsukják gondatlanságból elkövetett blablabla...
[ Szerkesztve ]
Pocee
senior tag
jó baszki a fék az fék,ezzel minden szerelő tisztában van,gondolom ennek megfelelően oda is figyelnek erre,motoron ezzel szinte ki is merült a végzetes műhiba lehetősége,talán még első,hátsó tengely rögzítés,hozzáteszem ahonnan indultunk az a blokkról szólt,nem futóműről,de mindegy is,mint a látod a topicból elég sokan otthon megcsinálják maguknak...ha netán baj lenne majd saját magukat perelik
volt már ilyenre példa a történelem során...
szerk:azért egy nyomozás elég összetett...szerintem a sebesség vizsgálatával kezdődhet,illetve,féktáv(ha van)ha kiderül,hogy 200al mentél mielőtt fát értél,szerintem a rendőr lesz a legboldogabb,hogy megoldotta a problémát,esetleg ha nem a Te forraltad szét a féket és azért ment el...
[ Szerkesztve ]
Mr.Brightside
Teasüti
nagyúr
ha netán baj lenne majd saját magukat perelik
volt már ilyenre példa a történelem során...
Ne basz, ez halál komoly??
Pocee
senior tag
nem feltétlen gondatlanság témakörben,de volt már,google-n találsz ilyet,persze a legtöbb bulvár cikk,de van ilyen.
Mr.Brightside
Gaboman
nagyúr
Persze, ez így van!
Itt az én esetem is, hirdetésben felújított állapot, igaz hogy 650-be vettem de, átírás 42000 Ft plusz 140000 Ft-ot költök rá.
Úgy ahogy a hirdetésben szerepelt hasonló árkategóriás és évjáratú motorokra 99%-ban a hirdetésben leírtakkal ellentétben ritka az hogy nem kell minimum 50-100-150 ezer között rákölteni.
Sajnos a magyar hirdetők legnagyobb százaléka átver ahol tud.
Annyi gerincség sincs bennük hogy elmondják ha valamivel gond van, esetleg cserés.
A szervizeléskor, valós átnézéskor jössz rá igaz e amit állítottak, ha nem és számon mered kérni rajtuk még besértődve válaszolnak.
Holott tudják hogy mi az igazság, szarházi embereknek tartom őket.
Nálam amik cserélve lettek eddig a hirdetésben szereplő csak olajcseréhez képest:
Ferodolos kuplunglamellák
Kuplungagy
Kuplungkosár
Himbarendszer alsó csapágya
Olaj leeresztőcsavarok
Kuplungkar
Láncfeszítő
Vészleállító
Karburátor tűszelep+ház
Amit még kell:
Benzincsap
Teleszkópszimmering
Mint ahogy írod is, ha ezt eladnám akkor bárki is veszi ezen ténylegesen ki lettek cserélve ezek az alkatrészek, nyugodtan lemehet akár a szerelőhöz is aki csinálta.
De hogy az ára meg is lenne kérve a gépnek az is tuti.
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
Pocee
senior tag
jutottál valamire az emberrel amúgy?
Mr.Brightside
Gaboman
nagyúr
Dehogy is, mondtam neki hogy szálljon bele a költségekbe, mert ha egyenes ember megteszi, azt is kértem tőle küldje a számlákat mert váltig állítja mindent megcsináltatott.
A számlák gondolhatod azóta is jönnek, meg a fényképek is a szervizelésekről!
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
XFishboneHUN
senior tag
Ma beszereztem egy LIDL-s motoros kesztyűt, kinek hogyan teljesített az elmúlt években? Megérte, ez a 7 ezer forint ezért a kesztyűért?
[ Szerkesztve ]
Xbox GT: X FishboneHUN | PSN: XFishboneHUN
Geresics
addikt
Keress vissza picit, Bogyóbánál már bizonyított!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
tboldi
nagyúr
10 fok körül nem rossz, de talán 1-2 hónapot használtam maximum. Utána meg motor nélkül már nem volt miért.
XFishboneHUN
senior tag
Valóban, ez megnyugtató!
Xbox GT: X FishboneHUN | PSN: XFishboneHUN
V.Stryker
nagyúr
Most olvasom a faszbukon, hogy a láncot tök felesleges fújkálni, merthogy max a görgők külsejét kened az O gyűrűknél nem megy be semmi. A lánc élettartamát semmivel nem növeli. Ami annak megvagyon írva, annyit tart, ha keféled, ha fúlyod. Mit szóltok eme felvetéshez?
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
vendingo
veterán
Kardánost kell venni
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
V.Stryker
nagyúr
Transalp lenne kardánosba, mát itt állna a garázsba. De amíg csak a BMW-k kiváltsága, addig nem lészen nekem olyan.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
tboldi
nagyúr
Nem csak a BMW-k kardánosak, bár az igaz, hogy túraenduróból nem nagyon tudok mást ezen kívül.
szerk.: Ja, de! Yamaha XT1200Z Super Ténéré.
[ Szerkesztve ]
V.Stryker
nagyúr
Az dög nehéz. Olyan nem kell. Max 650... 200kg alatt. Inkább 180kg és alatta.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
BoB
veterán
200kg alatt BMW-ben sincs kardános...
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
zgospel
őstag
A facebookon a chemtrailben is sokan hisznek és osztják róla az észt, aztán mégse úgy van
De hogy relevánsabb példát hozzak, napi 5-6 videó jön velem szembe hogy éppen ki hogy indítgatja a garázsban 2-3 percre a motort, huzogatja a gázt, aztán leállítja, mert azt hiszi hogy azzal jót tesz neki.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
Topiccsendőr
addikt
Az igaz, hogy az O es X gyuru azert van, hogy semmi ne keruljon be a csapokhoz. Igy a lenyeget nem fogod kenni semmivel, mert nem jut oda.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Teasüti
nagyúr
Régen mintha azt olvastam volna, h gyári zsírt kell megakadályozni, h kinyomja. A külső kenés elvileg erre hivatott. Hogy miként segít... Talán nem hevül fel a lánc, ha kenve van?
Topiccsendőr
addikt
Az o gyuru ha nem tomit, akkor azt fujkalhatod barmivel mar.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Topiccsendőr
addikt
Moto Guzzi V85
200 kilo menetkeszen. Igy ez is kiesik. De csak a sulya miatt
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Geresics
addikt
#MotorosVandor
2017-ben negyedszer rendezték meg idehaza a Touratech Travel Event-et. Ez a videó a kalandos, és esésekkel teli haladó csoport kalandjait hivatott visszaadni! Remek móka volt!
S02E07-2 Touratech Travel Event 2017 - Délután
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
V.Stryker
nagyúr
Ez gyönyörű. Hűtése csak lég?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
Topiccsendőr
addikt
Meg olaj
Nem menekülsz a csendőrség elől.
etnies
senior tag
Az O-, X-, Z- gyűrűt véded a kenéssel. Bejuttatni semmit nem tudsz, nem is arról szól a dolog, hanem a külső védelemről. Mivel a lánc és a lánckerekek kenve vannak, kevésbé melegednek fel, ezért kevésbé deformálódnak. A kenés rozsdásodást is megakadályozza, ami szintén tömítetlenséghez vezet egy idő után
14 év alatt már többször is elgondolkoztam ugyanezen, sőt ki is próbáltam.
Azzal a lánccal, amit nem ápoltam egyáltalán, két évet bírtam ki. Utána több helyen is megakadt. Amit ápoltam (kentem és tisztítottam is havonta egyszer), azzal 4 évet.
A kenés és tisztítás a szakaszos megnyúlást is megakadályozta. Ha csak kened, de nem tisztítod a láncot, azzal csak pici pluszt adsz neki
Szóval én kipróbáltam a ti elméleteteket és nálam megbukott.
A tisztítást sokan brigéciollal meg egyéb módszerekkel javasolják, felejtsétek el. Egy lánctisztító spray sokkal hatékonyabb, egy tubus simán elég egy évre. Mennyibe is kerül? 3000 Ft? Nem kell fogkefézni sem.
Lefújod a lánctisztítóval, hagyod öt percig dolgozni, aztán egy ronggyal megdörzsölöd a láncot.
Az elméleteteket az sem támasztja alá, hogy azok, akik lánckenő szetteket használnak, elszaladgálnak egy láncszettel 6-80.000 km-et.
"önmagam hite vagyok magamban"
Topiccsendőr
addikt
En jelenleg nem vagyok az elmelet mellett sem, meg ellene sem.
A kulso vedelem definicio nalam meg mindig nem tiszta.
Kevesbe melegszik fel a lanc. Oke. Mennyivel? Mondjunk nagyot, 20 fokkal? Ott milyen deformacio van? Kb merhetetlen. Ezred mm, ha a hotagulasra gondolsz. Ha nem arra, akkor nem tudom mivel segiti elo a deformaciot a ho. Meg milyen deformacio. Minek a deformacioja? Az o gyurunek? Szerintem a hideg tobbet art, mert akkor merev a gyuru. a fem az nem nagyon fog deformalodni. A rozsdasodas az o gyuruknel amugy sem lesz, allandoan erintkezik a felulettel a gyuru.
A papa tempoban sok kmt lemotorozo lancolajozo rendszeres dolgon en is elgondolkodtam, hogy mi lehet a titka, de azok az emberek sima olajozas nelkuli lancszettet is nagyon kimelnek, tehat az, hogy 80 e kmt elmennek, az nem csak az olajzasnak koszonheto, hanem a finom banasmodnak is.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
etnies
senior tag
Mivel én kiteszteltem magamon, hiszek benne. Ugyanúgy motorozom és az ápolt láncaim közel 2X futásteljesítményt nyújtottak.
Neked is jogod, hogy ne higgy benne
Az egykerekezés meg az állandó 0-100 mérés természetesen jobban öli a láncot, de nekem az nem normál felhasználás. Én túrázni (utassal) és munkába járok motorral, ott mérhető volt a láncápolás haszna.
"önmagam hite vagyok magamban"
Pocee
senior tag
milyen lánc? típus?nilyen motor?
Mr.Brightside
Topiccsendőr
addikt
nem tudom szedtel-e mar szet lancot, ket heveder kozott a gyuru, olyan szoros helyen, deformalodik? Azt hogy?
Illetve veded az o gyurut a sprevel. Azaz bemegy ala, a tomites es a tomitendo felulet koze. Bar nalam az a kerdes ferodik fel, hogy azt vegytisztara ki nem mosod, szepen a kenoanyaggal viszel be mimdent.
Ennek ellenere ha mukodik, akkor valamit nem vettem figyelembe.
Enis kiteszteltem, na azt nem mondanam, hogy annyira nagyon megeroltettem magam, de ketszer annyit az nem letezik, hogy nalam el tudjon menni csupan a kenegetessel meg tisztitassal.
En ezt meghagyom a "nem tudom" statuszba. De nem is, inkabb a leszarom fiokba teszem.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Geresics
addikt
Na várj! Te most a mondandójának a részleteibe kötsz bele, vagy tényleg úgy gondolod, hogy felesleges ápolni a láncot?
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
Topiccsendőr
addikt
Mint irtam korabban, nem tudom.
Ha nalad a mondando reszletei a magyarazatot jelentik, akkor en nem belekotok, hanem kerdesek merulnek fel bennem, amik nincsenek egyaltalan megvalaszolva.
Ha ez belekotes, akkor igen, abba kotok bele.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Geresics
addikt
én azt nem értem, hogy hogy merülhet fel egyáltalán az, hogy a láncápolás egy "nem szükséges" feladat? Hát ha ennek egyáltalán fikarcnyival több alapja volna, mint annak, hogy a Föld lapos, akkor már rég rárepült volna mindenki erre!
Vagy szerinted pusztán megszokásból takarítják és fújkálják a profik? És nem csak a Dakaros motorosokra gondolok, hanem az igazán világjárókra is. De ha már itt tartunk, akkor mi a francért szórakozik egy Dakaros motoros ilyennel, amikor este hulla fáradtan érkezik be a célba? Ha csak felmerülne a lehetőség rá, hogy nyerjen 1 perc alvást, tuti, hogy inkább aludna...
Hogy én nem tudom, hogy miért jó ez? Mit csinál az a cucc, amit ráfújok? Miért kell lemosni a láncot minden terepezés után? Vannak ötleteim, de azokat Te simán babonának nyilvánítanád, de igazából nem is nagyon érdekel a sok "miért?" Kell, és kész. Becsülettel megcsinálom, és használom...
...és akkor még bele sem mentünk olyan nüansznyi f@szságokba, hogy túrán este megállás után "állítólag" jobb befújni a láncot, mert még "meleg", mintsem hajnalban indulás előtt 30 percel
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
BoB
veterán
"az igazán világjárókra is."
Ez a csávó: [link] most nyáron volt Mongóliában, 20 ezer kilométer. Néha fújt a láncra sprével (saját bevallása szerint nagyjából ezer kilométerenként), de takarítani nem takarította.
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
Gaboman
nagyúr
runner 125
nagyúr
Jól néz ki, egyben van.
Mondjuk ilyen postás-sztendert még sose láttam enduro-n. Ez gyári?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Gaboman
nagyúr
Köszi!
Igen, ez a gyári középsztender.
Szeretem mert nagyon könnyű vele takarítani, az oldalsztenderrel ami van hozzá nem ilyen egyszerű, kint meg legtöbbször fának vagy valaminek támasztom.
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
veze
őstag
etnies
senior tag
A tesztalany egy 2009-es Honda VTR250 és egy kitudja mikori Honda Innova 125 volt.
Mind a kettő csillaggarázsban állt, a VTR leponyvázva. Én nem jóidős motoros vagyok, csak akkor nem ülök motorra, ha fagyveszély, sózott utak vagy csak egyszerűen 0 fok alatt van a hőmérséklet.
Most egy DL650XT van, három éves, a gyári lánc van fent, 19.000 km van benne és még állítani sem kellett a feszességen. A DL mindig ápolva volt.
Takarítani nem kell a láncot, ha nem ragadós láncspray-t dobsz fel (gyík offroad). Akkor csal elég fújogatni. Ha onroad, akkor ragad és begyűjti a koszt, érdemes leszedni róla. Egy rongy, egy spray és öt perc, havonta egyszer...
Szerk: A láncok DID láncok voltak, jellemzően X-gyűrűsek.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
etnies
senior tag
Szedtem már szét láncot, többet is, a láncszett cserét magam intézem, van DID KM500R a szerszámaim között, ahogy nyomatékkulcsok is.
2 óra alatt megvagyok vele, elég közelről ismerem a láncaimat.
"önmagam hite vagyok magamban"
runner 125
nagyúr
Végül akkor megcsináltad rajta azt, amit még a hirdetésekor írtál?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Gaboman
nagyúr
Igen, minden megcsináltattam amiket leírtam pár napja.
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
Topiccsendőr
addikt
Akkor leirom bovebben.
Szoval annak idejen sokat motorouztunk egy bandaval. Nekem r6s em volt, egy masik sracnak r6r je. (Mindket motoron ugyanaz a lanc, lanckerek van) En akkoriban mindig fujtam a lancot, amint fenyesedett a csap. A srac le se szarta. A ket lanc kozott az elettartam kulonbseg elenyeszo volt. Onnantol tort el bennem valami.
Hogy miert takaritjak a profik azt kerdezed? Akkor engem kivettel a profik kozul? Ez nem esik jol.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Téma tudnivalók
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok