- Gurulunk, WAZE?!
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- sziku69: Szólánc.
- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
-
LOGOUT
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
gooool
őstag
Ti mit gondoltok mi az a szint, amire már azt mondják, hogy egy ember fanatikusan szereti az autóját?
Hétvégén baszkuráltam a Lagunám, és közben azon gondolkoztam, hogy te Jézus Mária, a szélvédőn van egy kavicsfelverődés és már megvan az időpont a javításra, most szereztem Renault-s rendszámtábla keretet és vatta új csavarokat hozzá, a régi törött, rozsdás helyett, nem beszélve arról, hogy hétvégén minden egyes beltéri csavart egyesével utána húztam, hogy meg se nyikkanjanak, a kárpitot újrafeszítettem ahol a kötése elengedte és a többi.
Teszem mindezt egy 19, lassan 20 éves autóval.
Most kap vadonatúj TRW fékszettet és erősen gondolkodom egy szép kormány és váltógomb bőrözésen is.Persze van 1-2 hibája, pl. a fűtőradiátornál való fagyálló eresztés (ezt valószínűleg sikerült orvosolnom a tömítés csavarjainak meghúzásával, mert azóta nem hiányzik a fagyállóból és a szőnyeg is felszáradt), illetve a vezető ajtó alsó élén tapintható a korrózió, illetve a tanknyílás sapkáját rögzítő elemnél korrodált egy ujjnyi területen, bár ez nem látható, csak nyitott fedélnél.
Ez már karcolja a fent feltett kérdésem körét vagy csak egyszerűen ez lenne a normális?
-
zack
nagyúr
válasz
trassher #29594 üzenetére
Mai napig is megkérik az árát egy szép E500-ért.
Hozzáteszem, nem alaptalanul. Gondolkodás nélkül átülnék a Mondiból. V6 után vééé nyóóc lesz.
W124 S is jó volt. A 600-as nem, mert a váltót hamar kinyírta a nagy nyomaték. De az S500 mai napig jó választás, pláne aki szeret tankolni.
Ha a pénz nem lenne tényező, csak CLS-be ülnék, ebből is a 6.3 AMG-be. -
trassher
addikt
Ha gonosz lennék azt mondanám, hogy a szerelem és a pénz két külön dolog.
Lehet csak számomra ennyire részrehajló a cikk hangulata.
Úgy gondolja, hogy tíz év után még biztosan, nagy valószínűséggel tizenöt év múlva is a forgalomban mozognak majd, de nem kizárt a harminc év sem
Ezzel kapcsolatban továbbra is fenntartom, hogy ez csak rizsa a mercedes részéről. Pont ők azok akik majdnem csődbe mentek mert olyan tartós autót készítettek mint a w124-es e osztály. -
-
-
TaaT
nagyúr
válasz
trassher #29584 üzenetére
"Elfogulatlan írás, of korsz."
"Utálom az új Merciket. Nekem már a 124 is bűzlik, ha ez nem jött le az eddigi cikkeim alapján, akkor a hiba az olvasó készülékében van. Egyáltalán - rettenetesen butának tartok bárkit, aki egy márkára felesküszik, mert nincs olyan márka, amely a teljes történetében, egyenletesen jó autókat gyártott volna (vagy éppenséggel rosszakat). A Mercedes teljes 1995-2005 közötti produktuma az ócskavassal egyenlő, s ami azóta jön, az is enyhén szólva - vegyes. Ám az S kiemelkedik a sárból. Az összeesküvéselmélet-gyártókat egyébként nagyon szeretem! Az élet minden területén, nemcsak autóson. Panírozva, finom fűszeres dresszinggel. :-))))"
Csikós Zsolt
-
trassher
addikt
Elfogulatlan írás, of korsz.
Csak nehogy a nagy tartóssággal úgy járjanak mint anno a w124-essel.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
bitpork #29582 üzenetére
A 30k-s nem olyan vastag és biztos, hogy nem többrétegű. Nem csak a sérülékenység miatt nem jobb a vékonyabb, a hangszigetelés miatt is fontos. A szélvédőnek merevítő funkciója is van és nyilván egy vastagabb üveg jobban merevít a hőtűrése is rosszabb (könnyebben reped) a kavicsokkal szemben is kevésbé ellenálló. Pl ahol egy vastagabb csak egy kagylós nyomot kap ott egy vékony már megreped(het) és akkor azt már nem lehet javítani a teszkó parkolóban az üveges tótnál.
-
-
-
-
Melack
veterán
Pug806 és a Chrysler Grand Voyager közül ti melyiket választanátok? Benzines az egyetlen kitétel.
-
Mi a különbség egy 170k-s és egy 30k-s szélvédő között? Ugyan az a gyári szám, ugyanúgy van benne eső és fényérzékelő meg csík meg minden kutyakuki.
-
Na berendeltem a bosoko lapátokat, kíváncsi leszek milyen a a fórum hypeolt ablaktörlője
-
-
EQMontoya
veterán
-
Qru
MODERÁTOR
1 hibám lett bakker.
-
zack
nagyúr
válasz
Tsebacsi #29544 üzenetére
Elméletileg a kék füst az elégetlen olaj, ami akár lehet szelepszár szimering probléma is. Ezzel még mindig olcsóbb kezdeni, mint a gyűrűzéssel...
Jelentkeznie kell. Valaki álljon az autó háta mögé, a másik pedig adjon gázfröccsöket. Nem kell vadulni, de ne 2-3000 fordulat legyen. Elméletileg látnotok kellene a füstöt. Ha fekete, akkor égeti az olajat, szerintem az gyűrűzés. Ha kék, akkor érdemesebb mással kezdeni.
Nem ártana egy kompressziómérés a műveletek előtt. Ha gatya a kompresszió, akkor tuti gyűrűzni kell. -
zack
nagyúr
válasz
EQMontoya #29538 üzenetére
Ez azért nagyon kevés. Bosch, Excide, illetve az autódba levő gyári aksinak is tudnia kellene a 4-5 évet.
Pár ezret itt nem érdemes spórolni, mert az lehet 1-2 évben lesz mérhető ami a tartósságát illeti.
A töltést kimérted? Gyanítom, hogy a generátor vágja haza az aksikat idő előtt.
Aksi csere az esetemben 20-30e tétel, nálad nem tudom mennyi. De minél gatyább lesz a töltés, annál hamarabb fogja kinyírni az aksikat, tehát egy idő után célszerűbb inkább a töltés oldalra költeni.
2 év gari szinte minden jobb aksira van, tehát eddig védve vagy, viszont ha mindig 2 év után fogják összefosni magukat az nettó ráfizetés lesz. -
Urak!
Munkatársamnak Laguna I-e van, és a legutóbbi olajcsere óta már 3 litert kellett utántöltenie. Volt időszak, amikor kéken is füstölt a kipufogógáz, de az most nem jelentkezik, és annyira szaga sincs. Viszont ez így nem egészséges, ezért azt kérdeznénk, tudtok-e mondani nem Pék, hanem jó szakit itt Budapest illetve Pest megye környékén? XX. kerület előny
Köszi!
-
Sziasztok!
Szerintetek a nyári gumikat kb mikor érdemes feltetetni? Úgy látom jövő héten már itt a jó idő.
-
-
EQMontoya
veterán
válasz
focvis #29529 üzenetére
Lehet, hogy generátor, de az akkuk is borzalmasak mostanság. 3 évet kibírnak jó esetben. Ezen a télen már én is töltöttem egyszer, mert kb. egy óráig ment a belső világítás, meg a zene (semmi mélyláda meg extra, csak a gyári hifi), ameddig felraktam a téli kereket. Utána meg se moccant az önindító. 3 éves, 60ah-s Bären akku.
-
tomiii.
aktív tag
rég voltam erre(gép előtt is) 1 hete nem is volt időm bekapcsolni a laptopot, aminek lehet sokan örülnek is, de csak azért is mesélek.
Emlékeztek a ~100 ezres sierrára? Na, már 400 ezer fölött járunk, átírással, mindennel. Mivel a karosszéria hibátlan, ahhoz nem kellett nyúlni ezért már szinte minden alkatrész új, vagy újszerű és a legkomolyabb, ami beépíthető, ami olyan, az fel lett újítva, de már Cosworth cuccok is kerültek bele a végére... pedig csak egy difi cserére jött.
De ezt talán említettem is.
Szóval egy hetem elment az autó befejezésével. Itt tartunk, külalak már nem is fog változni.
Elkezdtük a drift Lada projectet rendesen, Sierra futóművel, motorral, szervóval stbstb.
Aztán letértünk az utakról egy promo videó kedvéért. Ezzel elment egy egész nap. innen látszott a Tátra is, ott van hó bőven
gyalog ide biztos, hogy nem bírnék kijönni.
Majd megkaptuk a 5 literes V8-as Jeep-et. Haver vezetett, kérdezte, hogy hogy kell ezzel menni. A válasz:
Ugyanúgy, mint a kis Samuraiokkal. Hát, mi ugyanúgy mentünk, 1,5 perc után már a "szakadékba" lebukfencezés határán voltunk.A vízszintmérőt ne nézzétek, fel volt akadva, felakadt az autó valahogy és nem bukfenceztünk le a képen is látható terepen. Itt pont kötöznek ki minket a fához, hogy le ne dőljünk és kitudjuk magunkat csörlőzni. Mi pedig mozdulatlanul vártunk, mivel be se voltunk kötve, mert csak egy kb. vízszintes úton kellett volna végig gurulni a következő fotózásra, de a kocsi nem fért el az úton és leomlott alattunk.
Utána volt hús sütés meg pálinkázás sörözéssel, majd gondoltunk egyet és elkunyeráltunk két autót. Gondoltuk, hogy ma mi megmutatjuk
Kiválasztottuk ezt a "falat"(középen~jobb oldalt), majd egy fához kötve, csörlőn lógva, padlógázzzal segítve felküszködtük magunkat ide:
De a vízcsövek ezt nem bírták és szétcsapatták az összes vizet.
nagy gőzfelhővel körülvéve visszavittük az autót.
Ma disznóvágás volt, most pihenő. Bocsi a hosszú beszámolóért, de most örülök, hogy végre gépen is láthatom a képeket és, hát most megosztottam párat.
-
válasz
choco01 #29532 üzenetére
Nagyon sokszor kiveséztük ezt a kérdést.
Ezek jó játékok, de bármilyen komoly diagnosztikához az esetek túlnyomó többségében használhatatlanok. Qru most vett egy kékfogasat ami sokkal drágább volt, garantáltan működik adott típusoknál. De még az sem tud az átlagos hibakódon túl semmit kiolvasni. Minimális plusz ráfordítással kaphatsz vcds-t kábellel, ami mindent tud, többek között könnyen brickelni az autót -
AMD Power
titán
válasz
Integrale #29531 üzenetére
A mostan 360l is elég nekünk. De a Megane II 5 ajtós az 330l "csak".
-
choco01
addikt
Hali.
Mi a véleményetek ezekről a mini OBD 2 scannerekről? ELM327-esek.
Néztem több félét pl.: Ez elég gyakran látott , meg ezt Viecar 2.0 .
A másik az ez nagyobbik ELM327 .
Ez a nagyobb megbízhatóbbnak tűnik valamiért, szerintetek?Vagy a mini sem tenne kárt?
A másik hogy szerintetek 2007-es Skoda Fabia 1.2-vel működne?
Fogyasztás, és az esetleg hibakódok kiírására kéne csak, nem szúrja el az autó elektronikáját, ECU-t?
-
Integrale
veterán
válasz
AMD Power #29517 üzenetére
A kategoria atlaganal joval nagyobb a csomagtartoja (420l) Octavia, Delta ami tulno rajta ilyen teren.
De ikabb kombi, az mar nevezheto praktikusnak, tengelytav is nagyobb 6 centivel, es jobban pakolhato.
En 1.5 dCi-n tanuktam vezetni, 6 evvel ezelott is mar 430e km volt benne, de a mai napig latom az oktatot.
Egy rokonomnak van 2.0 dCi szedan, illetve volt egy 5 ajtos 1.6, de azzal voltak nyugok, foleg motorikusan, elektronikai egyikkel sem volt.
Beltere elegendo meretu az 5 ajtosnak is, szerintem a belteri anyagok sem rosszak, tarolorekesz rengeteg van az autoban.
Viszont vigyazz a kinalat aljaval, csunyan le lehet lakni a belsejet. -
Faternak kene egy szaki generator felujitasra. Az alany egy f astra 1.4 8v es Szigethalom - Szigetszentmiklos - Dunaharaszti kornyeken kene valaki
Kit tudtok ajanlani es mibe faj egy ilyen muvelet?
-
trassher
addikt
válasz
AMD Power #29517 üzenetére
Az az 5 ajtós nem csak csúnya de 0 a csomagtere. A belseje szerintem nem épp minőségi, recsegésre hajlamos. A váltója nekem érzetre olyan volt mint amikor szilvalekvárt kavar az ember. 1.4-es motorral erőlködik rendesen. 1.5 dci-vel próbáltam még kombiban, az kellemes volt.
Szerk.: 184 cm magas vagyok, mögöttem barátom aki 173-4 cm magas nem fért el.
-
G@ben
addikt
De, már sajnálom rá a pénzt. Viszont Érd messze van, ha nekem félúton megáll Győrből, akkor sokkal többe kerül.
kornelka: Szerintem gyáriak, de múltkor rámértem multiméterrel, a hosszukkal arányos volt az ellenállásuk. Meg volt gyertyacsere, akkor csak ránézett az a szerelő...
-
AMD Power
titán
válasz
roberto211 #29514 üzenetére
Engem vagy a kombi vagy az 5 ajtós érdekelne csak. 1 millió körül már vannak szépek.
-
roberto211
őstag
válasz
AMD Power #29513 üzenetére
Kenyelmes elegans es viszonylag dinamikus...
Sok extraval stb stb.
Fateromnak pont ilyen van amirol kerdezep. 2006 megane II limousine..
Vegig karbantartott, 240e km el vette azota ment vele 50ezret es generatornak volt egy 10e ft os baja azota újból hibatlan es lassan 300e km benne van.
Én most vettem egy laguna II -t. Itt mar kell kolteni (vez.modosito kerek alias okoskerek,etc) de nem eloallithatatlan osszegrol van szo igy orommel megcsinaltatom mert amugy nagyon bejon. Elektromos.cuccokat gyujtason es jaro motornal is probald ki,vezetesnel kicsit hajtsd meg h valto jo e stb stb es sok baja nem lehet ..
Ja es csak 1.6; 1.4 sztem kicsi a limohoz(is)
-
AMD Power
titán
Renault Megane II (2004-05 évjáratok) 1.4 vagy 1.6 benzinesekről mi a vélemény , tapasztalat?
-
G@ben
addikt
Segítség kellene X-akta ügyben!
Múltkor írtam a 96-os, 1.5 benzines, 8 szelepes, injektoros Kia Sephia-mról, aminek van egy rejtélyes hibája. Eddig 5 szerelőnél járt, de nem oldódott meg a gond.
A hibajelenségek sora és javítási kísérletük:Autópályán többször is enyhe gázelvételre egy pillanatra megtorpant, jobban, mint azt a gázelvétel indokolta volna.
Egyik induláskor lefulladt, ami akár miattam is lehetett, de utána csak harmadszorra tudtam újraindítani.
Egyik hideg indításkor kb 300 méter megtétele után megálltam, a fordulat leesett alapjárat alá, majdnem lefulladt (benyomott fékkel), majd magától megemelkedett 2000-2500-ra pár másodpercig, és utána visszaállt normál alapjáratra, de kicsit visszabubogott a kipufogó (nem durrogott), mintha nem tudna kimenni a gáz, de aztán felszabadul és egyszerre távozik a felgyülemlett mennyiség.
Utána leállítottam egy percre, majd újraindítottam és minden gond nélkül megtettem vele kb 300 km-t autópályán.
Következő alkalommal szintén rángatott, lefulladt, ezután került szervizbe, ahol kicserélték a gyertyákat, illetve a rotort. A helyzet nem változott. Másik szervizben kicserélték az üzemanyagszűrőt, illetve a MAP szenzort, ez a hibák nagy részét megoldotta, viszont erős gyorsításnál, 4500-5000-es fordulatszám környékén rántott egyet, majd gond nélkül gyorsult tovább. Ekkor a szénszűrőt és a szívóoldalt összekötő cső el lett dugaszolva, mivel ott még megvolt a vákuum, de a szénszűrő után már nem. Ez nem változtatott a helyzeten, sőt, az újabb használatnál visszajött a korábbi rángatás, de csak alacsonyabb fordulatszámokon, magasabbon nem. Ez kb azt jelenti, hogy mindenhol eggyel vagy kettővel kisebb fokozatban kellett mennem, mint normális lenne.
Ezek után vettem észre, hogy a szívócsőben a beszívott levegő hőmérséklet érzékelő nincs a helyén, kilóg. Ezt visszatettem, majd rövid távokon használtam és jónak tűnt egészen egy hosszabb útig, amikor néha rántott egy picit, enyhén erőtlen volt. Visszafelé már erősen rángatott, gázadásra teljesen elment belőle az erő. Ekkor 1-2 alkalommal enyhe benzinszagot is éreztem az utastérben.
Ezután az indítás nagyon nehézkes lett, azaz másodikra, harmadikra indult csak be és továbbra is rángatott.
Ekkor rá lett kötve hibakódolvasóra, ami kiadta, hogy a vízhőmérséklet jeladó nem jó. Ki lett cserélve, indult elsőre (bár egy hangyányit hosszabb tekeréssel, mint még jó korában). Az AC-pumpa is be lett mérve, szállítja az előírt értékeket. Kipróbáltam, de kb 5 km után megint elkezdett rángatni, azaz rándult egyet, ment tovább, fél-1 km múlva megint rándult, ment tovább, 2-3 km múlva rándult, stb, majd a maradék 30 km-t megtettem hiba nélkül, viszont a cél előtt megint rántott egyet, illetve megállás után olyan erős kipufogófüstöt éreztem, amilyet eddig még nem. Visszafelé hideg motorral indultam ismét, akkor nem volt gond, de miután bemelegedett, megint rángatott. Legtöbbször gázadásnál csinálta, ritkábban gáz tartásánál és kétszer enyhe gázelvételnél is. Az indítások kivétel nélkül picit hosszabb ideig tartanak, mint a hiba előtt.
Na most szerintem, ha befecskendező vagy gyújtás hiba, akkor gázelvételnél nem kéne rántania, nem? Nem tudok már másra gondolni, de a gázelvétel szerintem kizárja ezt, mivel ott amúgy sincs befecskendezés, illetve gyújtás. De az a baj, hogy nem tudom, mekkora volt a gázelvétel, hogy enyhe vagy teljes, mert teljesnél semmiképp nem kéne csinálnia, enyhénél azért előfordulhat.Erre tud valaki tippet, hogy mi lehet a gond? Ez már komoly X-akta nekem. Vagy lehet esetleg trafó hiba? Az még nem volt cserélve.
-
Gergello
addikt
Hegyeshalmi átkelőnél tart még az a szigorúbb ellenőrzés ?
Mekkora időveszteség ? -
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- BestBuy topik
- Nintendo Switch 2
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Amazon Kindle
- EAFC 25
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- HUAWEI MateBook 13 2020 - Kijelző nélkül - I7-10510U - 16GB - 512GB SSD - Win11 - MAGYAR
- Egyedi ékszerdobozka
- Bomba ár! Dell Latitude E5550 - i3-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" HD I W10 I HDMI I Cam I Gari!
- Újszerű Apple Macbook Air 15,3" M3 8C CPU/10C GPU/16GB/256GB-(MC9E4MG/A) Ezüst -3 év gari
- Bomba ár! HP Pro X360 11 G1 - Intel N4200 I 4GB I 128GB SSD I 11,6" HD Touch I Cam I W10 I Gari