- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- bb0t: A könyvelő szakma halott?
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Gurulunk, WAZE?!
- sziku69: Szólánc.
- hcl: Kelj fel komám, ne aludjál
-
LOGOUT
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
Mi a kisasszonnyal keményebbek vagyunk, (kicsit hígított) radler még almafröccs a kedvenc. Bár akár ha apa így issza a gyógynövényes italport, hogy de fini, akkor Picur is lecsap rá, hogy neki is kell és 'hmm, finí’
Ezt a nyüvest sózást se értem miért erőltetik, sok értelmét nem látom. Pár fokkal hidegebb hőmérsékletnél fagy vissza, na bumm, ezzel nyerünk bármit? Hó miatt? Ne vicceljünk. Ónos eső? Évente 1-2 napot van. Akkor... Még mire jó, hogy szétcsesszük a környezetet, állatok lábát, kocsikat?
Embert küldünk a Holdra, de nem tudunk/akarunk télen is normálisan használható cipőt hordani/venni? Autógumikról ne is beszéljünk. Osztrákoknál és oroszoknál is jártam eleget télen, máshogy, de mindenütt sikerült megoldaniuk a téli közlekedést, sokkal flotabbul mint nálunk. Sógoréknál még néha (turisztikailag sűrűbben látogatott helyeken főként) tolják rendesen a síkosságmentesítést, de szerencsére egyre kevesebb helyen, inkább félretolják a havat amilyen hamar tudják, nem a focipályákkal kezdenek hanem az utakkal. -
-
-
6030D
addikt
Hát azért a 2000-es évek elején ha megkínáltak macifröccsel, akkor azzal (jobb esetben) nem ültél autóba.
Amikor Győrbe jártam, akkor gyakorlatilag az olcsó pia a discoban úgy nézett ki, hogy fröccs (
savanyúszáraz) vagy macifröccs (ugyanaz+kivi, málna, szamóca=édes).Jajj, régi szép idők, amikor ki voltunk akadva, hogy 129 Ft az üveges Sporoni a boltban, pedig a haver kocsmáros ismerőse 70 Ft-ért veszi.
-
válasz
Peter.70 #185189 üzenetére
Lehetséges. De a rossz hír, hogy ez esetben akkor kalcium kloridot (CaCl2) szórnak ki, az pedig a sónál (NaCl) is jobban eszi a fémet.
Mazdások figyelem!
Az szinte biztos, hogy járdára hagyományos konyhasót (NaCl) nem szabad(na) szórni. CaCl2-ből egy tonnát rendeltünk kezdőkészletnek a melóhelyre, főleg a járdát, lépcsőket szórjuk vele, illetve néha a parkolót, de olyankor nem parkolok oda.
-
-
szabonagyur
félisten
válasz
molnarpeter #185179 üzenetére
És büntetnek mindenért, de szigorúan!
-
Qru
MODERÁTOR
KariGeri egyik helyettese nyilatkozta, hogy Bp-en a sozas naponta kb 150M Ft es nagyon remelik hogy enyhe tel lesz vegig, mert love az nem sok van a kasszaban. Lehet a covid hozza el azt h ne sozzanak feleslegesen orrba-szajba?!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
stickermajom #185182 üzenetére
Nalunk sem de akkor is fel kell kelni... :/
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szabonagyur #185170 üzenetére
Na szép én meg a macifröccsöt nyomom, mert hnap is meló.
-
-
válasz
szabonagyur #185173 üzenetére
Szép mentés.
-
válasz
szabonagyur #185170 üzenetére
👍
A szüleimnél vagyok Zegen, csak utazókészletet hoztam.
Bemutatom K és Sz ügynököket: [kép]Szerk: Ja, hogy Te valódi kocsmában vagy!!! Hoppá!
Hogyé' mérik ott a sört? -
-v-
addikt
Akkor most hova kell költözni gyerekek
-
válasz
szabonagyur #185170 üzenetére
20:22, reméljük csak poén volt.
-
Reggie0
félisten
válasz
Kickass #185165 üzenetére
Igazad is van, de nincs is. Azert egy zart rendszerben jobban mukodnek az onkorlatozo folyamatok(mint pl. a novekvo dugo miatt rajossz, hogy idoben nem eri meg autoba ulni), plane, hogy varoson belul nincs akkora kenyszer az egyeb kozlekedesi modok autra valtasara, mint ha valaki kikoltozik, mert akkor altalaban sok mas esszeru alternativa nem nagyon van.
-
Az agyatokra ment a sok home office, meg a kocsmazár.
-
Kickass
őstag
válasz
stickermajom #185162 üzenetére
Kihagytad ahogy az ujpesti nagyurak beulnek az autojukba, elviszik 1 km-re a gyereket akarmibe is majd hazamennek, hogy utana keresztul a varoson lejussanak mondjuk a 11be dolgozni, persze autoval. De hat ez ugye teljesen mas mert a budapesti allando lakcim az ultimate jolly joker es koztudott, hogy csak az agglomeraciobol jarnak autoval az emberek, a tobbiek mind futva biciklizve kozlekednek figyelve szigoruan a napi co2 kibocsatasra....
Atyavilag..... -
válasz
stickermajom #185162 üzenetére
Azt hiszem ez egy jó megfogalmazás.
-
stickermajom
addikt
-
Reggie0
félisten
válasz
CactuS #185159 üzenetére
Magadnak kell kikeresni, ez csak ajandek volt.
Varoson kivul kisebb a nepsuruseg, kevesebb az 1 negyzetmeterre juto auto, igy a karosanyag kibocsajtas is jobban eloszlik, azaz nem lesz akkora a karosanyag koncentracioja a levegoben. Persze, ha lehajolsz a kipufogohoz es nagyot szippantasz belole az szinten nem egeszeges. Szomoru, hogy ezt magyarazni kell.
-
válasz
Reggie0 #185158 üzenetére
Ezután a komoly cikk után tényleg nincs több kérdésem, ez az ajánlott irodalom tőled? Világmegváltó újdonságok vannak benne...
Ja, ha városon kívül csinálod, akkor nem számít, tök jogos!
Szerkesztve bekerült legalább a ksh, de az állításodat ezek sem igazolják. Mondjuk ez már annyira nem autós téma...
-
Reggie0
félisten
válasz
CactuS #185157 üzenetére
Nem gondolom, hanem tapasztalom. Raadasul meg statisztikak is vannak erre vonatkozoan, amik szinten ezt mutatjak.
Az, hogy tudsz 1-2 rossz peldat felmutatni nem cafolja.
Tessek, egy kis segitseg: https://forbes.hu/penz/elvandorlas-16-30-millioval-olcsobb-az-agglomeracio-mint-budapest/
Kicsit regebbi: KSH, de ez csak gyorsult. Kevesbe regi: http://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/mo_telepuleshalozata/agglomeracio.pdf [link]
Amugy tudtad, hogy dugoban nem lehet gyorshajtani? Raadasul az autopalyak/orszagutak kornyeken valahogz nem olzan rossz a levego, mint a varosokban. -
válasz
Reggie0 #185155 üzenetére
Nyilván, csak az lehet, mert te máshogy gondolod. Az ötleteid alapján is látszik, hogy mennyire közel jársz a valósághoz, mennyire a földön jársz...
Érdekes, hogy írod ezt az osszeadódást, mert pl a notórius gyorshajtók is ugye hozzájárulnak a magasabb co2vel és a nagyobb közút pusztítással a nagy közösbe, de ugye ha az egyéni érdek, akkor az nyilván annyira nem fáj...
Néztél mostanában ingatlan árakat? Bpről mondjuk 30 km-re, nettó 50 nm lakás/házrész 30+ millió, ez lenne a nagy ház, amiért kiköltöznek?
.
-
válasz
t72killer #185152 üzenetére
Ha nem is kötelezővé, de támogatást valamilyen módon kaphatna. Egyébként sok multi rájött, hogy fölösleges az alkalmazottakat bent tartani és méregdrága irodát fenntartani nekik, lásd Telekom, Vodafone, bankok, stb., valószínűleg a covid után is tartják a HO-t, mert anyagilag megéri nekik.
-
Reggie0
félisten
válasz
CactuS #185154 üzenetére
Dehogy alaptalan, legfeljebb nem vagy tisztaban a realitasokkal.
A futesi idoszak mas kerdes, de ezek osszeadodnak. Nincs olyan, hogy csak ettol vagy csak attol fuldoklunk, ahogy nyaron is renedszeresen igen rossz a levego, pedig nem sokan futenek akkor.
Mondjuk a futesre is van jo otletem: szepen dronra szerelt gazanalizatorral kell ellenorizni a kemenyekbol kijovo egestermekeket es ahol muanyagot tuzelnek, oda 2-5 liter vizet beonteni a kemenybe. Hamar leszoknanak rola, foleg ha szetreped a kazan.Az agglomeraciot meg nem kell bekoltoztetni egyben, csak annyival kell megdragitani, hogy kompenzalja a negyzetmeterarak kozotti kulonbseget. Akkor az elvandorlas fog lecsokkenni es majd stabilizalodni fog az arany. Az agglomeracioban levok meg majd megosztjak az autot es/vagy a koltsegeket, majd indulhatnak vallalkozasok az emberek beszallitasara(maganbusztarsasagok), stb.. Van itt lehetoseg, csak a mostani rendszer pont nem ad teret ezeknek, mivel nem fizetteti meg a szennyezokkel az okozott kar, mikozben mindenkinek rossz.
-
válasz
Reggie0 #185148 üzenetére
Ne haragudj, de sok emberre nézve sértő ez kijelentés és mellette még alaptalan is, hogy finoman fogalmazzak. Ha egyszer fűtési időszakban jársz majd mondjuk Csepel déli részén, akkor megérted, hogy mi teszi tönkre az emberek tüdejét és lakhelyét és az nem az autós forgalom. Azt már meg sem kérdezem, hogy hova szeretnéd beköltöztetni a komplett agglomerációt adott esetben, mert hely az már nincs sok. Sok cég különböző okok miatt nem tud vidékre menni, vagy akár Budapest egyes kevésbé frekventált - akár.technológiai szempontból - helyeire kiköltözni.
Ez a behajtási stb. díjas dolog már anno feljött az ingázókkal kapcsolatban. Mi sok száz autó után fizetünk minden adót a fővárosnak, mert a székhely oda van bejegyezve, holott az autók töredéke jár oda. És van még nálunk jóval nagyobb hal is, 5-10k feletti autóparkkal, akiknek az autóit szintén ország/Európa szerte használják, de szintén ide van bejegyezve és rengeteg pénzt beszednek rajtuk.
-
-
Reggie0
félisten
válasz
stickermajom #185150 üzenetére
Ha megnezed az elvandorlasi statisztikakat, akkor rajossz, hogy nem. Amugy arra is kitertem, hogy ezen is segitene.
Most az ingatlandragulassal meg egyre tobben koltoznek ki es ezzel nehany negyzetmeterert masok tudejet teszik tonkre. Teljesen jogos ezt megdragitani, meg igy sem fedezi az okozott karokat. -
Reggie0
félisten
válasz
ngaba #185142 üzenetére
De, van alternativa: azert akkora az autos forgalom, mert a sok fillerbszo kimegy az agglomeracioba, mert neki nagy haz kell, aztan telipofogi masok lakhelyet. Ha draga lesz ingazni, akkor nem vandorolnak el, mikozben visszajarnak dolgozni.
Ha egy ceg nem tudja megfizetni, hogy ingazzanak az alkalmazottjai, akkor majd kikoltozik.
Azert 1 lepesnel tovabb kene latni es nem csak azt hajtogatni, hogy nincs alternativa. Raadasul egy ilyen intezkedes hosszutavon csokkentheti a Budapest-kozpontusagot. Hajtogatni, hogy nincs alternativa nem megoldas, novelni a P+R-t es az elovarosi kozelkedest szinten nem megoldas, mert az autozas iranti igenyt is noveli, max penz nem lesz ra az embereknek, de ha mar egyszer van auto, akkor azt ugysem fogja letenni, csak akkor, ha jelentos extra koltseget okoz. -
-
ngaba
aktív tag
válasz
Reggie0 #185140 üzenetére
Lehet, de ha nincs alternatíva, ez csak egy extra adó lesz.
Abszurd, hogy az M0 mindig be van állva, és a városon keresztül kell Szegedről Gazdagrétre mennem. Az M0-ból egy nagy kapacitású gyors külső gyűrűt kellene csinálni a _budapestieknek_, illetve esetleg több új lehajthatót építeni az M51 mintájára.
A Budapestet valóban elkerülő forgalomat pedig még az M0-ig sem vinném be, M1-M5 stb. folyosókat kell kialakítani (úgy, hogy belföldi haszna is legyen). Mivel vannak rendszámfelismerő kamerák egy csomó helyen + kamionoknak útdíj-rendszer, csak egy kis informatikai fejlesztés + akarat kérdése, hogy felmérjék a tranzitforgalmat például... Az autószámlálás önmagában kevés szvsz.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
ngaba #185139 üzenetére
A Pilis ott picit útban van, pedig alagutat fúrni nagy buli, látod az M6-on még egy dombot is építettek mesterségesen, hogy legyen mibe fúrni.
Am bezárul jelen állás szerint (majd valamikor, most éppen az M44-es megy) a körből egy "zsák" lesz és egy huszárvágással kötnék össze a teljes kör helyett. Majd valamikor.
-
ngaba
aktív tag
Én spórolós is vagyok, meg természetbarát is, de ha 1.8 millió ember levegőminőségéről van szó, akkor egy kicsit több erőfeszítést várnék. Ki lehet váltani az M0 észak-nyugati szakaszát, de hogy km-ben lényegesen több lesz (és emiatt nem biztos, hogy olcsóbb), az biztos.
Bár végülis engem annyira nem érint, de így kívülállóként én úgy látom, hogy Budapest top 5 problémájában benne van az autóáradat / levegőminőség (ahogy minden más világvárosnál is). Ahhoz képest vidáman hosszabbítgatunk M6-ot stb.
-
grizlisandor
veterán
válasz
grizlisandor #184905 üzenetére
Végignyomtam a kalkulátorokat, csak a KöBE maradt a menő, így nem kell semmit csinálnom, csak utalni jövőre.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
stickermajom #185132 üzenetére
Ezért kell 4 sávos, akkor talán használnának belőle hármat...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
ngaba #185133 üzenetére
Mert nagyon-nagyon drága lenne és természetvédelmi területeken is áthaladna ami engedélyeztetési szempontból elég problémás dolog. Ha megnézed a hosszútávú fejlesztési tervekből már múlt évben törölték is az M0 északi szakaszát.
Habár az a 10% ami visszajár építéskor lehet előbb-utóbb mégis kedvet csinál hozzá.
-
ngaba
aktív tag
-
Qru
MODERÁTOR
Az Andrassy-n miota van buszsav? Ezt az orbitalis f@szsagot megint ki talalta ki?! Lenne egy tippem...
-
stickermajom
addikt
Forgalommal szemben közlekedő sofőr okozott balesetet az M6-oson [link]
65 év fölött két évente PÁV kéne, illetve a saját háziorvosa kortól függetlenül senkinek ne adhasson EÜ alkalmasságit.
-
Qru
MODERÁTOR
Január 11-ig még biztos marad az ingyenes parkolás: [link]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #185107 üzenetére
Igen megtévesztő lehet de attól még körül kéne néznie rendesen.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #185105 üzenetére
Chipre telt de féltengelyre már nem...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MC Pite #185104 üzenetére
Ballal én is béna vagyok, gyakorolni kéne. A csere Skodában nem volt auto hold (de legalább start-stop sem) így araszoláskor ballal próbáltam néha fékezni (változatosság miatt) de eléggé kockásra sikerült.
Jah sok ismerősöm kb fekve vezet, hogy azok nem tudnának se korrigálni se rendesen vészfékezni az 100%.
-
BigBlackDog
veterán
Emiatt nem szoktam zebrán kifejezetten jelezni (kézmozdulattal, villogással) a gyalogosnak, hogy menjen. Megállok szépen a zebra előtt és várok. Szerintem így nagyobb eséllyel néz körül mindkét, vagy az összes irányba, mielőtt lelép az úttestre. Pluszba, ha jelzek neki, azt inkább bátorításnak érzi, hogy neki már nem kell körülnéznie és sokszor mennek is nagyvidáman előre.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
nandow #185092 üzenetére
Jah az kemény. Egyszer jártam, úgy hogy megálltam a zebránál villantottam a gyalogosnak. Az elindult de szemből jövő meg nem állt meg. Szerencsére távolabb álltam meg a zebrától így volt annyi hely, hogy átrántva a kormányt a sávomba ki tudta kerülni. De az nagyon necces szitu volt.
-
MC Pite
veterán
válasz
Dluinet #185098 üzenetére
Ja, ballal nem vagyok túl ügyes, mind szerpentinezés (aminek már semmi értelme, mert ballábfék esetén elveszik a gázt a elektromos gázpedálos autók, ellenben segítenek a revmatchingben) még ijesztgetésnél is próbáltam, elég darabos volt
Btw a kb függőleges támla, hátra csusszanás és övráhúzás minden beszállásnál(mintha négypontost tépné magára az ember), kabát Off, combot lehetőleg kicsit megtartó magasság, üléstávolságnál figyelni arra, hogy a váltó távolabbi fokozatához se kelljen előre hajolni, és ehhez állítani a kormányhosszt (lapocka az ülésnek, csukló éri a karimát) setup/rutin sokaknak hibázik
-
Reggie0
félisten
válasz
barnam_ #185096 üzenetére
Ha veszfekezel es elkezd mukodni az ABS, az azt jelenti, hogy a kerek hirtelen elkezd lassulni, amikor megcsuszik. Ilyenkor akar egy pillanatra meg is allhat a kerek. Namarmos, ha nem nyomod ki a kuplungot es egy pillanatra megall a kerek, akkor az azt jelenti, hogy egy pillanatra megall az egesz hajtaslanc is. Persze ilyenkor kevesbe fog megallni. A kinyomott kuplung nelkul a motorelektronika a fekezes es az ABS ellen dolgozik, mert probalja megakadalyozni, hogy lefulladjon a motor, valamint megnoveli a kerekek fele jelentkezo tehetetlenseget a hajtaslancnak, tehat a beavatkozas frekvenciaja lelassul(lassabban all meg a kerek, tehat kesobb detektalja, es lassabban porog fel, amikor elengedi a fek), a megcsuszas merteke pedig novekszik.
-
MasterMark
titán
válasz
Dluinet #185098 üzenetére
Mikor előszőr vezettem autót, ezt jobb lábbal is tudtam produkálni. Bicikli fékhez voltam szokva, ott meg úgy működik, hogy sokáig kell húznod, hogy felkeményedjen, és csak utána kezd el fogni. Hasonló módon benyomtam jobb lábbal a fékpedált, majd mindenki a műszerfalra esett.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
- Linux kezdőknek
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Spórolós topik
- Gumi és felni topik
- Kazy Computers - Fehérvár - Megbízható?
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen NAS-t vegyek?
- Ajka és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- Turbózd fel géped a jövő RAM-jával!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest