- gerner1
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- intecpc: Miért érdemes felújított laptopot vagy számítógépet választani?
- body007: # Raspberry Pi Zero W + Alpine Linux Wi-Fi Telepítési és Konfigurációs Útmutató
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
-
LOGOUT
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tasiadam
veterán
válasz
tboldi #67986 üzenetére
Hozzan nyari hatso kereken nordexx erkezett. Teli meg sebring volt. A nordexxel amugy abszolute semmi gond nincs. Az csak azert van a dobfekkel az auto vegeben, hogy ne motorkerekparnak hivjak. Az elso kereken meg laufenn van, mondjuk egyel jobb, mint a nordexx v a triangle, azzan plane semmi problema
-
LK
addikt
válasz
rbalint88 #67984 üzenetére
Pont ez jutott eszembe nekem is, ahogy feljebb olvastam. Másik gumis kell. Radar az meg milyen márka?
Fortuna? Lehet azért nevezték el így a márkát, mert a szerencsén múlik csak, hogy hazaérsz-e
Egyébként tettem fel képet ide az én 3.5 éves Vredestein gumimról. Hasonlóan néztek ki mint a tieid. -
válasz
rbalint88 #67972 üzenetére
nem tudom milyen gumiápoló, de egyes szilikon tartalmú "fényesítők" hozzájárulhattak ehhez, ugyanis a szilikon olaj mellé adott oldószerek (kőolajszármazékok) kivonják a gumiból is a gumi saját lágyítóit, amitől aztán repedezik.
én csak sima gyógyszertári glicerint használtam (az meg nem véd az UV ellen), aztán rájöttem, hogy ez is jó: [link] -
Qru
MODERÁTOR
válasz
M_norbi #67980 üzenetére
Nálunk van pár cégesen Michelin és a többihez képest teljesen jó (Hankook VP3/VP4, Bridgestone Turanza). Contit egy fokkal jobban szeretem mondjuk én is de sajnos az van, hogy már minden gyorsan öregszik mióta mesterséges kuacsukot használnak.
Részben ezért váltottam középkategóriára (Michelin -> Vredestein), azt kevésbé fáj majd eldobni. -
M_norbi
csendes tag
Az utóbbi 15 évben több Michelin gumis autóhoz volt szerencsém, és nem igazán győztek meg a száraz utas tapadásukkal. Mindegyik kommersz méret volt (15, 16, 17 colos). Biztos van, akinek bejönnek, de saját magam nem vennék tőlük. Még talán a CC volt a legjobb, igaz azt csak 1 évig használtam.
-
fogkefe21
csendes tag
Akkor azt hiszem maradok a külön szettnél.
Radar márkáról van valakinek véleménye?
Gumis nagyon ajánlotta, hogy 3 év garanciát vállal rá és, hogy milyen jó EV-re is lehet tenni. A nagy márkák meg csak 1 év garanciát vállalnak és semmivel sem jobbak.
Plusz ott mutatta, hogy most fog egy BMW M5-re Minerva gumikat tenni, meg felesége Fortuna gumikkal jár...Szerintetek be merjem vállani?
Ilyen árakat mondott:
Fortuna 27e
Radar 31e
GT Radial 34e
Nexen 41e
Fulda 45e4 évszakosból lett volna Sailun 36e, de akkor maradok a téli nyári variációnál.
Fulda felé hajlik a szívem, először Nexent gondoltam, de azt mondta azt nem ajánlja jó szívvel. -
rbalint88
addikt
4 eves, max 30ezret futott Michelin Primacy 4. “Ez ilyen” vagy egyedi eset lehet? Nincs benne sok bizodalmam, hogy tovabb hasznaljam… Lehet, hogy negyevszakos megy ra a relativ keves futas miatt, ha mar a premium is szetrohad negy ev alatt, pedig gumiapolozva is volt… -
fogkefe21
csendes tag
Átlagban mennyit megy el a négyévszakos gumi? Tetszik a koncepció, az is jó érv, hogy nincsen tél, viszont hallottam olyat is, hogy 60 ezer km max, ami nekem 2 év alatt összejön, tehát 2 évente kellene új gumit vennem? Másik opció, hogy maradok a 4-5 évenkénti 2 szett vásárlásnál. Árban így nem sokat nyernék a gumikon. Szerelést tudnám megúszni esetleg.
-
Fandango
veterán
Sziasztok!
Skoda Octavia 1.5 TSI kocsira nézegetem a 4 évszakos gumikat, 205/55 R17 méretben.
Éves szinten max. 10 ezer km amit megyek, napi szinten munkába járás kb. 35 km.
Leginkább Budapest és agglomeráció a közlekedés.
Vredestein Quatrac Pro+ jó választás lenne, vagy inkább Conti ASC2 vagy Pirelli SF3? -
-cobra-
aktív tag
Sziasztok!
Olcsó 4 évszakost keresünk 215/50 R17 méretben. Ezeket néztük:
Maxxis Premitra All Season 215/50 R17 95W - 33e
Kumho SOLUS 4S HA32 215/50 R17 95W - 40e
Sava All Weather XL 215/50 R17 95V - 40e
Nexen N'Blue 4 Season 2 XL 215/50 R17 95W - 41eMaxxis-t régebben dícsérgették, de friss tesztekben nem nagyon szerepel már. Következő lehetőséga Kumho. Más titkos befutó 40e-ig?
-
A.Winston
tag
Sziasztok,
csak elmeleti sikon mozgok, de ha valaki felnit cserelne milyen jogi cirkuszokkal kellhet kalkulaljon tudja valaki esetleg?
Az auto EU-s gyari meretei elvileg: 17x7, 17x7.5, 18x7.5, 19x7.5, 19x8Mit lehetne rarakni? ET szam mellekes, kerekjarati iv es felfuggesztes szabta hatarokat nagyjabol mar tisztaztam.
17-es felnibol lehet hasznalni szelesebbet? 8, 8.5 ne adj isten 9? Megfeleloseg kapcsan milyen elvarasok lehetnek? Pl Rays vagy Weds csak VIA es JWL-t hasznal, de eu-s TUV engedelyezett felniknel jobbak.
Nezi ezeket egyaltalan barki? Ha marad gyari kerekatmero eleg, szelesseg mindegy?
Mit jelent a gyakorlatban a sarvedo sikjaba beleferni? Felso kerekiv peremhez kepest? (Dolesszog is befolyasolja) -
LK
addikt
válasz
focvis #67947 üzenetére
A guminő nem beszél vissza, a guminőért csak egyszer kell fizetni. A guminő nem nyavalyog, hogy nincs kedve. A guminő nem nyúlja le a házad, nem fog szakítani, nem szeretné, hogy ékszert vegyél neki, szóval sok előnye is van.
Ilyen a négyévszakos is. Kompromisszumos,de sok előnye is van
Ja, és a guminőből vehetsz nagymellűt is -
M_norbi
csendes tag
válasz
grizlisandor #67941 üzenetére
Volt akció a 4s gumik esetében is, valamikor tavasszal.
Sajnos nálam úgy alakult hogy az ASC2 gumikat februárban meg kellett venni, egy hónappal később meg jött a Conti gumik mellé az ajándék. De a Michelin is adott utalványt. -
Reggie0
félisten
Jol latom, hogy CC3-bol nincs ez a ket meret?
185/50R16
205/45R16 -
grizlisandor
veterán
válasz
Dare2Live #67938 üzenetére
Igen, garantált a friss gyártás.
Én, akarom írni a kocsi most egy darabig rendben lesz, tavaly tavasszal friss GY Vector 4S Gen3 került fel.
Elnézve a piacot jelenleg a top 4S gumik kb egy áron mennek 205/55/R16 méretben, tavaly volt legalább valami gyártói akció, hogy adnak a vásárlás mellé valami utalványt, de ez idén már nem volt, ilyen gyerek méretű abroncsoknál. -
Dare2Live
félisten
válasz
grizlisandor #67937 üzenetére
Amit találtam az alapján/elsőre a CC3 egy CC2 egy refreshnek tűnik.
Kis előrelépések itt ott. De kb madat ami volt.
Viszont ha uannyi akkor CC3. Ott nem lehet belenyúlni 2024/2023/2022es darabba.Én még átgondolom, hogy most összel vagy köv összel cserélek...
-
grizlisandor
veterán
Azért kemény, hogy a CC3 205/55 R16 méretben ugyanannyiért sőt olcsóbban megy, mint a CC2.
-
tboldi
nagyúr
válasz
barnam_ #67932 üzenetére
Hmm... Ahogy látom, CC3 nincs a MiTo egyik 17-es méretében sem, de CC3 Sport van a 18-asban.
-
barnam_
nagyúr
Itt már lehet venni.
ASC2-t "elmentettem", még meggondolom.
Azt olvasom, hogy sok autópályára + nagy súly jobb a külön szett.Ezzel kapcsolatban könnyítés, hogy most lesz két szett felnim, így legalább gumishoz nem kellene mennem szezononként. Tárolás nem gond, pincében elfér szülőknél.
-
barnam_
nagyúr
CC3-at nem találok otthoni áruházban, CC2-t nem vennék mert régebbi.
Hát 180 azért előfordul a korlátlan szakaszon. V alatt semmiképp sem vennék, de nem vagyok benne biztos, hogy műszakin nem szólnának-e miatta. Forgalmiban is W van megadva.
ASC2 merült még fel, úgy látom ennek van egyedül perem védelme.
Ez fontos, mert egy sérülés mentes felnire lenne felszerelve, másrészt ősztől feleség is vezetni fogja az autót -
Dr.Én
veterán
Hali!
téli gumi beárazásban léhet segítéget kérni?
KLEBER KRISALP HP3 205/60R16 96 H TL XL M+S 3PMSF 2024 október hónapban lett vásárolva. kb 7000 km-et futott -
-
barnam_
nagyúr
Az örök kérdés: 4 évszakos gumi legyen-e?
Szitu: legutóbb a 3 éves Hankook szál szakadt lett, így hátul most két új gumi van, és úgy döntöttem, hogy elöl is lecserélem őket.
Téli gumik jelenleg: 2021-es DOT Bridgestone LM-32, profil még oké lenne, de már hangos... ezt nem biztos, hogy vissza raknám télen.Mivel amúgy is venni akarok két új gumit, és a téliek is lassan elérik élettartamuk végét, gondoltam miért ne legyen 4 évszakos, legalább nem kellene cserélgetni a kerekeket.
225/50 R17 méretben kellene 2019-es MB C220d kombira.Szempontok:
- nagyrészt autópályás utak, télen kevesebb használat
- legyen csendes
- és felni perem védősM+S jelölésnél engedi a 94H-s gumit is, amúgy 94W-t ad meg.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
ftamas0201 #67923 üzenetére
Kb ilyen hasznalatra nekem Vresestein Quatrac van, teljesen elegedett vagyok, pedig Michelin CC-rol valtottam ami top kategorias 4S.
-
ftamas0201
senior tag
Nos, és akkor az én K Astrámra, nem pályázok szinte soha, főutakon közlekedem városok települések között, dinamikusan vezetve, gyorsítások is azért dinamikusak és kanyarban sem szoktam szuttyogni, viszont megfontolt és biztonságra törekszem mindig, ezért nem vagyok egy nagy gyorshajtó, itt Tolna megyében a mecsek lábánál ugye vannak kanyargós, dombos közlekedések, én erre keresek egy normális gumit, de teljesen elbizonytalanodtam már
Persze a tökéleteset keressük ami nem létezik biztosan négy évszakban, de egy tökéletes középút kéne természetesen. Hóban ha nem muszáj én nem veszem elő az autót, viszont esőben, nagy melegben és hűvösben is menni kell akkor menni kell, főleg ha szerelőnél van a céges ducato akkor ő van befogva arra a néhány napra.
És tényleg nem az ár számít, jó legyen, tapadjon és biztonságos legyen
évi közlekedésem sem 20-30ezer km-ek, nagyon max 10ezer km.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
ftamas0201 #67919 üzenetére
Ez nyari/telinel is ugyanigy lenne.as felhasznalas, mas auto, mas korulmenyek.
-
saen
veterán
válasz
ftamas0201 #67919 üzenetére
Minden autó más kicsit, méret/súly/teljesítmény, különböző kerékméretekben is másképp viselkedik ugyanaz a gumi. Ez soha nem volt teljesen egyértelmű.
-
válasz
ftamas0201 #67919 üzenetére
Minden 4 évszakos azért kompromisszum. Én kiegyensúlyozott unalomra vágyok, ezért nálam az ASC2 a nyerő (arra 1 nem nagyon kifejtett panaszra emlékszem). Vector 3-at én szódával elmegy kategóriába tettem (de benne lehet hogy sebesség és tömegindexe is jóval nagyobb volt mint az előírt amit én használtam, merevebb lehetett a szükségesnél).
-
ftamas0201
senior tag
Húú srácok, követem a topicot mióta feltettem a kérdést, hogy ugye a prémium 4 évszakban mi lehet a legjobb (tesztek alapján goodyear, continental, pirelli) őrült nagy a szórás és a felhasználói tapasztalatok leginkább, ez minek köszönhető?
Vezetési stílus, hektikus gumi összetétel és mindenkinél másképp működik, autó felépítés? Gondolom ezeknek az összértéke is okozhatja ezt, de sokan szidjátok pl a continental ASC2-t, sokan dicséritek, aztán volt itt goodyearal is panasz, priellivel is, másoknál tökéletes, borzasztó választani így, hogy az ember tényleg nem tudja mit érdemes
Ez a 4 évszakos kérdés ennyire nagyon nehéz kérdéskör lehet vajon még mindig vagy túlmisztifikáljuk már a dolgokat talán?
Augusztus, szeptember környékén nekem is dobni kéne a nyárit a K Astrán (205/55 R16) és 4 évszakos tennék, de nagyon elbizonytalanodtam már az itt olvasottak kapcsán szinte mindhárom fajtával kapcsolatosan. -
balika21
tag
válasz
balika21 #58237 üzenetére
Sziasztok, eltelt lassan 2 év, és 68 ezer km, végül GY Vector 4Seasons GEN-3 lett a nyertes, és nagyon szeretem, profilmélység még most is 5mm felett van. Viszont nyár végén cserélem, van most ajánlott 215/55 R17 méretben? Bevallom ezt részletre vettem 0 thm-el a marsonál, de most brutál ára van. Beszerzési forrást is szívesen meghallgatok. Köszi előre is.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
South Velen #67911 üzenetére
Gondolom futómű állítás az volt... Esetleg próbáld meg, hogy megcseréled az elsőket a hátsó gumikkal.
-
South Velen
addikt
Hali,
Adok egy kis visszajelzést az SF3 gumikról eddig (215/55 r17 méret)
- Autópályán eddig ez a leghalkabb, nincs érdemi búgás a 140-150 tartományban. Ez gondolom a Seal Inside miatt van, mert ennek 69db a rating-je, amelyik nem seal inside az 71-72 dB.
Így sokkal kellemesebb a Dunlop Sport All Season-nél, és a Nexen 4S2-nél emiatt megérte ez a "kényszerű" csere- mintha képes lenne hamarabb elpörögni dinamikus induláskor mint a Nexen / Dunlop
- esőben stabilnak éreztem, de igazából a másik két típussal se volt gondom (az előző autómon a Nexen 4S első generáció érezhetően instabil volt esőben)
-száraz fékút sokkal jobb a Dunlophoz képest, talán picit jobb a Nexennél is.
- Mióta használom nem voltak nagy melegek, de nyúlósságot nem éreztem.
Ami kicsit őrületbe kerget, hogy minimálisan (nem vészesen) ezzel sem tartja az egyenest az autó, pedig a Nexennel semmi ilyen gond nem volt rajta. (A dunlopot a nexen előtt ezért cseréltem le, az mondjuk sokkal jobban húzott egyik irányba, valószínűleg ugye hibás volt).
-
Sziasztok!
Majd' 6 éves gyári abroncsokat cserélnék, mert hát lassan elfogy. Már közel a kopottságjelzés, de nem feltétlenül akarom megvárni.
S-Max 2019, 7 személyes 1.5EB, 165LE
A gyári méret 235/55 R17, ettől nem térnék el.Nagyon régen vettem már gumit (2019-ben utoljára), így nem is igazán tudom, milyen árkategóriát kellene megcélozni. Jó lenne, ha max 200kHUF-ból kijönne. (Próbáltam előzetesen tájékozódni, azt' jól meglepődtem az árakon.)
Prémiumot nem gondolnám, hogy az évi 12k km-re szükséges lenne venni, de Csingvang-ot (alsó kategóriát) azért nem vennék rá.
Nem vagyok márkafüggő (ha tapasztalat alapján jó a Barum, akkor az, ha Yokohama, akkor az, ha Bridgestone, akkor ám legyen).Mivel külön szettben (felni+abroncs szerelve) van téli, így nyárit keresek elsődlegesen.
Középkategóriában gondolkodom.(Mellékopció, hogy ha eladom a másik szett felnit, és 4 évszakosat veszek.)
Előre is köszönöm a javaslatokat. Ha pontosítani kellene valamit, úgyis szóltok.
-
-
Dare2Live
félisten
szvsz
mert a száraz van megszokva és szárazon amúgy is elég jó még egy középkat is a vizes szokott az automatán vezet megszokta vonalnak gond lenni. Drasztikusan tud nőni a féktáv vizes úton főleg ha az úton érdemi víz van mert pl annyira esik vagy mert nem tud lefolyni róla... -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Mauzes #67895 üzenetére
Egyrészt a mérési környezet is más (hőfok, vízfilm vastagsága, felület/aszfalt minősége), másrészt a metódus is eltér. Sok tesztben a vizes fékutat nem 0 kmh-ig mérik hanem csak 5-10 kmh sebességig. Ez utóbbi önmagában már eleve adhat 1 méteres difit.
Én pl keveset megyek esőben akkor is óvatosan szóval nekem pl a száraz fékút sokkal fontosabb mint a vizes.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Redmi Note 11 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! Gigabyte Z370M i5 9400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB ZALMAN S2 TG Corsair S650W
- 121 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE B660M i7 13700 32GB DDR4 512GB SSD RX 6800 16GB Thermaltake Core X5 GB 850W
- REFURBISHED - HP USB-C Universal Dock G1 docking station (DisplayLink)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest