Hirdetés

2024. május 9., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#193301) Citroware


Citroware
addikt

Hogyan muzsikál a Toyota HSD-hez rakott e-CVT váltó (az Aurisban és a CT200h-ban)?
Annyit már tudok róla, hogy örök életű. Vezetési élmény tekintetében állítólag nem annyira jó.

Arra volnék kíváncsi, hogy havas lejtős/emelkedős csúszós úton vajon hogyan viselkedik. Kell-e félni attól, hogy kipörgök, megcsúszok? Hallottam már automata váltóknál ebből próblémát, ebből a szempontból a manuális jobb, ott nagyobb kontroll alatt tudjuk tartani az autót, bele tudunk nyúlni, hogy ne csússzon meg az autó, nagyobb legyen a motorfék.

(#193302) alázógyík válasza Citroware (#193301) üzenetére


alázógyík
őstag

Én imádom. :DDD
Az hogy örök életű, az túlzás, de ha 90.000km-ként cserélnek benne olajat, akkor még az 500-700K km-t futott példányoknál se kell hozzányúlni. :N Mondjuk 10-12K-ból megvan ennek az ára(olaj+csere), amit egyik autómata váltósnál se lehet elmondani.
A kicsúszásról nemtudok véleményt mondani, nem volt még ilyen.
Motorfék meg minden e-cvt váltós autónál nagyobb szerintem, mert rögtön tölti vissza az akkut.

(#193303) Qru válasza tboldi (#193285) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ebben elvileg mukodik, csak a kovi. gen-ben nem. :D

#nincsbennetarcsi

(#193304) Qru válasza Gombinyó (#193289) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Uncsitesonak is ilyen van meg kollegamnak. Par aprobb de annal bosszantobb elektronikai nyug volt veluk de amugy nincs veluk gond.

#nincsbennetarcsi

(#193305) Qru válasza hhenry (#193300) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Annyiért az alja van, a frissen behozottak. Azokat nagyon meg kell nézni. Esetleg ezt megnézheted: [link]

#nincsbennetarcsi

(#193306) hhenry válasza Qru (#193305) üzenetére


hhenry
őstag

Igen,láttam! Azt mondják,hogy annyiért már van elvileg jó is,neztem ezt,de elvileg a Subaru futóműve szarabb :(

(#193307) Qru válasza hhenry (#193306) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem szarabb, ugyanaz csak a hangolasa mas. A Subarue semleges a Toyota jatekosabbra van hangolva.

#nincsbennetarcsi

(#193308) Citroware válasza alázógyík (#193302) üzenetére


Citroware
addikt

Utánanéztem, van a váltón egy B-üzemmód ami elvileg pont erre van kitalálva, hogy havas úton, vagy lejtőn lefelé fékezze a motort, de nagy kérdés, ez a gyakorlatban mennyire jól működik.
Ekkor a fogyasztása kevésbé hatékony, de elvileg biztonságosabb.

[ Szerkesztve ]

(#193309) Qru válasza Citroware (#193308) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

B az elvileg az erosebb rekuperaciot szolgalja. Persze igy sokkal erosebb a motorfek ami sokszor hasznos.

#nincsbennetarcsi

(#193310) fsgl


fsgl
csendes tag

Sziasztok!
Toyota rav4 2.0 d4d 2wd 2015-ös típusról mi a véleményetek? Előre is köszönöm

(#193311) Paxker315 válasza alázógyík (#193302) üzenetére


Paxker315
addikt

:F itt 35k volt az ecvt váltó olajcsere, pedig elég nagy csomagban kértem a szervizt (90k km). Biztos, hogy 12 k körül van?

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#193312) molnarpeter válasza fsgl (#193310) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Toyota 2WW=BMW N47.

(#193313) Senhi válasza Citroware (#193308) üzenetére


Senhi
aktív tag

B-t használtam már jó párszor, hosszabb dombon szükség lesz rá mivel az akkut hamar telepakolja. Nincs vele gond teszi a dolgát. Fogyasztás sem igazán lesz több, motorféknél nem használ üzemanyagot, domb alján meg kikapcsolod, mert idegesíteni fog.

Eredeti kérdésedre a válasz pedig, hogy úgy viselkedik, mint bármelyik másik autó csúszós úton :) . Én nem éreztem hatalmas különbséget az előző kézis dízelhez képest ezen a téren. Lehet finoman hangolni, ha elpörög, kipörgésgátló hamar megfogja... ha pedig havon akarod hagyni elpörögni akkor 1 gombnyomás kikapcsolni.
Nyílván jó téligumi és józan ész alap.

(#193314) Citroware válasza Senhi (#193313) üzenetére


Citroware
addikt

Ezt jó tudni.

Most jön egy szerintem elég noob kérdés tőlem, de még nem vezettem automata váltóval: Mi történik, ha a gázpedálról leveszem a lábam? Megáll az autó, vagy csak lelassul és valamilyen alapjáraton halad előre továbbra is?

(#193315) molnarpeter válasza Citroware (#193314) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Olyankor motorfék, egész addig, amíg a kúszást el nem éri a sebesség.

Necces helyzetben megoldja az elektronika a nagy részét a dolgoknak, user csak nehezék, illetve tulajdonképpen az irányt kell megadni a kormánnyal. Másra egyszerűen nincs idő szerintem :F esetleg N-be lehet kilökni, ahogyan a kuplungot nyomná ki az ember.

[ Szerkesztve ]

(#193316) 33as


33as
senior tag

Sziasztok, azért Bécsben az utcalátképet néha-néha elrondítja már....... :DDD

MacBook Air M2 , iPhone 11 , Watch , Apple TV , Pixel 7a , Pocket 3 és Action 2 , Nikon P900 , Htc G1 white , iPod classic , xDuoo X2 , Xbox One , RC Pilot

(#193317) Gombinyó válasza Qru (#193304) üzenetére


Gombinyó
őstag

Mennyit futottak és milyen idősek?

(#193318) focvis válasza fsgl (#193310) üzenetére


focvis
veterán

Szia!
1. SUV.
2. Japán dízel. Hulladék pnv, öngyulladó gázolajos. Kivonták a piacról.
Egyik se az igazi. :N

(#193319) Qru válasza Gombinyó (#193317) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Pontos kort nem tudok fejbol de 200k km van mind a kettoben.

#nincsbennetarcsi

(#193320) molnarpeter válasza focvis (#193318) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Technikailag bimmer fronton azóta is ez a vezérlés van (cikkszámra), csak már a motor B47, talán euro 6 óta :) csak plusz infó, gondolom a mostani RAV4 dízel nélküli helyzetére kellett érteni.

[ Szerkesztve ]

(#193321) focvis válasza molnarpeter (#193320) üzenetére


focvis
veterán

Nem értelek 100%-ban, :) De igen, arra értettem, hogy már nincs új RAV4 dízel, nem forgalmaznak olyant.

Illetve SUV-ot a nyuggerek / rokik / vezetni nem tudók / nők / komplexussal élők vesznek jellemzően.

Szerkesztés után értelek. 👍

[ Szerkesztve ]

(#193322) Ádám16 válasza 33as (#193316) üzenetére


Ádám16
addikt

Brutál ez a forma. Nehezen tudnék dönteni a Taycan és a Panamera közt, ezért vennék egy 911 Turbo S-t. :P

(#193323) alázógyík válasza Paxker315 (#193311) üzenetére


alázógyík
őstag

A Toyota szerint nem kell cserélni, ezért egyik szerviz intervallumban sincs előírva, illetve még nem is ajánlja fel.
Ezért egy normál autó szervizben kicseréltettem a saját magam megnyugtatására.
7K volt a 4l váltó olaj, meg 5K a csere. Ami egyébként olyan egyszerű, mint egy olajcsere, de itt még szűrő sincsen.

[ Szerkesztve ]

(#193324) Yiggdrasil


Yiggdrasil
aktív tag

Sziasztok!

Kicsit változott az életünk ebben az évben, feleségemmel átálltnk 100%-osan a remote work-re, nem kell már naponta koptatnunk az autópályát, nem feltétlen a minimális fogyasztás oltárán áldoznánk fel az utazás kényelmét.

Azon gondolkodom, hogy nézek egy Audi A4 B5 Avant-ot, vagy 1.8 Turbo vagy 1.9 TDI 110LE-s motorral, és akkor ezzel kb ki is pipáltam a családos igényeket, mert elférnénk benne bőven (jövőre 3an leszünk ha minden igaz), vagy veszek egy első generációs TT-t egy erősebb motorral, és amíg ketten vagyunk, legalább mosolyogva autózunk, és ha bővül a család, akkor veszek mellé egy A4 Avant-ot, a TT meg megmarad örömautózásra. Persze mindkettőből az áráv tetejéről néznénk egy szép példányt (ebben segít majd a szerelőnk).

Azért gondolkodom Audiban, mert a szerelőm (aki rendkívül megbízható, korrekt áron és határidőkkel dolgozik) Audi-BMW-VW vonalon profi, és mondta, hogy bár neki a 2000 előtti BMW-k a kedvencei, de ha félek a rozsdától, de szeretnék megbízható autót, akkor az Audi vonalon nézelődjek.

Szerintetek jó úton járok? :)

(#193325) pumpa1 válasza Yiggdrasil (#193324) üzenetére


pumpa1
újonc

Szerintem jó az irány ha van szerelőd. Akinek meg nincs annak marad a honda toyota szuzuki vonal.

(#193326) tboldi válasza pumpa1 (#193325) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nem mintha a 3 japánhoz ne kéne szerelő. :D

(#193327) szabonagyur válasza tboldi (#193326) üzenetére


szabonagyur
félisten

Persze, hogy kell szerelo, nem veletlenul mondta Miki sem tegnap elott, hogy mennyi Jazz van nala motorcseren az ilyen urban legendek miatt...

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#193328) tboldi válasza szabonagyur (#193327) üzenetére


tboldi
nagyúr

Ja, az én Hondámon meg ropog a jobb féltengelycsukló, illetve kissé befog a jobb hátsó fék, szóval... :D
Jan. 4-én kérek is időpontot.

Én még nem néztem meg a live-jait, túl hosszúak. :D

(#193329) kitka6


kitka6
csendes tag

Sziasztok!
A közeljövőben aktuálissá válik az autóvásárlás. A legtöbbet városban használom a kocsit, hétvégente menne nagyobb távokat is, de nem annyit, hogy szükség lenne a dízelre.
A keret max 3M, 1.4 alatti motort semmiképp nem szeretnék, 110/120 paripa azért legyen benne ;]
Méretre inkább a golf méret lenne az ideális, kombit semmiképp nem szeretnék.
Jelenleg a sedan lancereket nézegetem, formára ez az igazi, de eléggé lehetetlen mostanság jó példányt kifogni, úgyhogy kezdem elengedni a témát.
Tudnátok tippeket adni, milyen típus felé érdemes nézelődni?

(#193330) Gombinyó válasza kitka6 (#193329) üzenetére


Gombinyó
őstag

Megane3/Fluence 1.6 benzin vagy i30 1.6 MPI, ha belefér a keretbe. MK3 Focusok vannak még 1.6 ti-vct-vel.

(#193331) vzsryl válasza kitka6 (#193329) üzenetére


vzsryl
nagyúr

[link]
[link]
Ezekkel mi a baj?
Szerintem 2-2,5M környékén is vannak vállalható darabok, de a 3M már tényleg a kínálat teteje (legalábbis többet biztos, hogy nem ér egy ilyen elavult technika).

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#193332) diegho válasza Gombinyó (#193330) üzenetére


diegho
nagyúr

Az MK3 Focus nekem akkora csalódás beltérre, hogy azt inkább le se írom..

Én az UFO Civic Facelift 1.8 szívót is belevenném, valamint a Golf6-ot és a Jetta-t is, ezekkel azért lehet gond, de nagyon sokan értenek hozzá és a fő problémákra már van megoldás. Kicsit stílusosabban pedig Giulietta 1.4T-jet.

(#193333) Paxker315 válasza kitka6 (#193329) üzenetére


Paxker315
addikt

Auris HSD :D pont befér a keretbe :D
bocsánat

[ Szerkesztve ]

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#193334) kitka6 válasza Gombinyó (#193330) üzenetére


kitka6
csendes tag

megmondom őszintén egy scenicem volt előtte (apámtól örökölt), amennyire szerettem az elején vezetni, a végére annyira megutáltam.. :( úgyhogy a franciától tartózkodnék

(#193335) Gombinyó válasza diegho (#193332) üzenetére


Gombinyó
őstag

Jah, én valamiért max ilyen 5-7 éves autóban gondolkodtam.

(#193336) diegho válasza Paxker315 (#193333) üzenetére


diegho
nagyúr

Ha nem is a HSD, de az 1.6 szívó 132 lovas 6-os váltóval szintén opció lehet. Nekem tetszett belsőre, kipróbáltam kettőt is, tágas, szerintem jó gép, bár vezetési élményt nem kell várni tőle.

Mondok egy olcsó titkos tippet is. Cruze. Konkrétan J Astra más köntösben, olcsóbban. Az 1.6 116LE motor nem betegágy, az autó nehéz, de valószínűleg még így is kevesebbet eszik, mint a Lancer. Mivel Opel, ezért minden sarkon van hozzá szerelő, szerintem nem is néz ki rosszul.

(#193337) kitka6 válasza vzsryl (#193331) üzenetére


kitka6
csendes tag

nem néztük meg mind, de amit láttunk, ott csak erősen túlárazott kocsikat kaptunk (pedig még külföldön is voltunk kocsit nézni), holott igyekeztünk az ársáv tetejéről válogatni, és ahogy írtad is, eléggé elavult a technika, de formára valamiért nagyon szerelem. Emiatt -meg mert a családban mindenki nagyon tudja, hogy nekem milyen autó kéne- szeretném kicsit bővíteni a látoterem

(#193338) kitka6 válasza diegho (#193336) üzenetére


kitka6
csendes tag

az ufo civic is szép formára, de népítéleten már sokan panaszkodnak az összeszerelésre a korábbi formatervhez képest. Sajnos tipikus nő vagyok, nagyjából semmit nem értek a kocsikhoz, úgyhogy jobb híján az internetre támaszkodom mindenben, ha hülyeségeket mondok, nézzétek el nekem :B
Aurisra és a cruze-ra mindenképp vetek egy pillantást, a cruze tényleg meglepően jól néz ki

(#193339) diegho válasza kitka6 (#193338) üzenetére


diegho
nagyúr

Mondok egy másik tippet, ami bár olcsóbb, de rengeteg nő szereti. Bravo 1.4 T-jet. Vannak hibái: M32 váltó csapágy, féltengely, szellőzés állító motor, de bagóért van hozzá minden, jól megy, igaz fogyaszt is, ha nyomják. Bordóban szerintem nagyon adja! A Giulietta konkrétan egy Bravo faceliftnek tekinthető, az is szintén stílusos autó.

(#193340) Qru válasza kitka6 (#193338) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

8-as Civic-ből nézhetsz sedant is, azok nem Angliában készültek, így a minőségük is jobb.

#nincsbennetarcsi

(#193341) kitka6 válasza diegho (#193339) üzenetére


kitka6
csendes tag

ezek a tipikus "női" kocsik (fiat 500, aygo, bravo, mini,és társai) nekem pont nem tetszenek :D
első körben a megbízhatóság lenne a cél, a scenic az elmúlt évben annyiszor hagyott az út szélén, hogy megszámolni nem tudom, holott nem keveset költöttem rá.. legutóbb éppen a parkolóban adta fel, a szerelő közölte, hogy injektoros, így el is búcsúztunk egymástól. A jelenlegi helyzetben nincs égető szükségem egy újra, de szeretnék azért képben lenni, illetve próbálgatni, melyik lenne az, ami ideális lenne, ha megtalálom a megfelelőt

(#193342) diegho válasza kitka6 (#193341) üzenetére


diegho
nagyúr

Így én azt mondom, hogy maradj szívó benzines vonalon. Nézz rá egy Auris-ra, Cruze-ra, valamint a Civic sedan sem rossz, abból volt 1.6-os is.

(#193343) MunezXBK válasza Yiggdrasil (#193324) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Első TT-ből az ársáv tetején nézelődni? :D

Tisztában vagy az árakkal?

(#193344) vzsryl válasza diegho (#193342) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Cruze-ból 2,5M-ért olyan patika állapotú, bejáratós futásteljesítményű, mekafull’, 1,4T kombit tudtam volna venni október végén, hogy majdnem rávetettem magam.
Két hibája volt:
1. A bőrös ülések olyan kemények voltak, hogy szvsz. 1 óra után bárki aranyeres lenne rajta.
2. Nagyobb belső térre volt szükségünk.
(3. Várhatóan nagy fogyasztás, mert olyan nehéz, mint a tesója, a J Astra.)
Ha szövet belsővel veszi valaki és nem gond az átlagnál nagyobb étvágy, akkor ár/érték bajnok járgány.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#193345) szabonagyur válasza vzsryl (#193344) üzenetére


szabonagyur
félisten

A 2013as Cruze minosegre sem volt nagy szam.

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#193346) ngaba válasza szabonagyur (#193345) üzenetére


ngaba
aktív tag

Én a kivonulás miatt inkább Opelt néznék (J Astra, vagy akár Meriva, ha úgyis egyterűből ül át), csak jobban lesz hozzá alkatrész később is (karosszériaelemek stb.)

Egy nő, aki Lancert keres. Hm. Amúgy az én menyasszonyomnak is macsósabb az ízlése, mint nekem. Az autónkat színről + rendszámról ismeri fel (nincs jogsija), de az Infitinity a kedvenc autómárkája + a német prémiumokat és a Volvokat mindig kiszúrja. :o

Én nem vetném el a Focust se, de nekem is borzalom az a beltér (meg kell nézni, hogy bejön-e).

(#193347) _NCT


_NCT
őstag

Sziasztok!

Jelenleg szeretnék autót vásárolni, viszont csak nagyjából tudom, merre kellene tapogatóznom. Jelenleg elég zsúfolt lesz a jövő év, szeretnénk házat is venni, viszont csak agglomeráció jöhet szóba, úgy BP 50-80km-es körzetében. Emiatt autó az kell, mivel nem fogok tudni mindent tömegközlekedéssel megoldani, és már a háznézésnél is jól jönne (nem biztos hogy BP közeli nagyvárosokban fogunk tudni házat venni, inkább kisebb városok falvak jöhetnek szóba).

Amit eddig tudok:

- 1-1,5 Max 2M forintért nézelődnék, de ez nagyon a teteje
- 10 évnél nem idősebb autót szeretnék venni, főleg 2012 utániakat
- kombi kell, mivel úgy tervezzük, hogy bővül a család, kell egy jól pakolható autó, de a magasabb egyterűektől sem zárkózom el
- benzines legyen, munkába tömegközlekedni fogok, évente max 15-20k futásteljesítménnyel számolok
- min 500L csomagtartó
- vonóhorog jó ha van
- valószínű 8-10 évig nem fogok tudni másikat venni, ezért nem árt ha nem esik szét ennyi idő alatt alattam. Valami tartósabb vasat keresek, aminek nem jönnek ki az elektronikai hibái, nem esik szét a beltere és a motorja, az sem baj, ha nincs túlextrázva, bár ebben az ársávban ettől nem félek
- szervizköltsége sem baj, ha nincs az egekben, inkább legyen szerényebb (bár anno a Renault-ra is azt mondták, hogy gombokért lehet mindent venni, hát nekem az a tapasztalatom, hogy nem olcsó a szervize)

Elsőre főleg Octavia III fogott meg, de ebben az ársávban félek, hogy csak az alja van. Seat Toledo/Altea (XL) úgy tudom hasonló az Octavia-hoz, max a beltere szegényebb. Ezen kívül Hyundai i30 vagy Kia Ceed-et láttam, ezekről jókat olvastam, illetve Opel Astra J-t láttam, ami még értelmes lehet.

Volt francia autóm, motorikusan és kényelemben hibátlan volt, de a sok apró elektronikai hiba eléggé elvette tőlük a kedvem, illetve a beltér 10 éves korában annyira legatyásodott, mint a 20-30 éves VAG-os autók esetében (se). Még a mostani villanyautós forradalomban is azt látom, hogy a franciák nem nagyon tudnak olyan elektronikát kialakítani, mint a riválisok. Emiatt most őket annyira nem preferálom.

[ Szerkesztve ]

(#193348) diegho


diegho
nagyúr

Lenne egy érdekes kérdésem.

Van egy állandó lakcímem, meg egy tartózkodási helyem. Az állandón már nem élek. Autóvásárlásnál, forgalmi stb lesz ebből bármi hátrányom? Az foglaló számlát az állandóra írta az eladó.

(#193349) dj79 válasza _NCT (#193347) üzenetére


dj79
senior tag

Pedig ebben az ársávban a megane 3 kombi, 1.6 szívóbenya nem rossz választás. Amúgy ceedet mondanék.

(#193350) nesa


nesa
veterán

Közben vagy 1,5 hónapja vettem autót, sőt a Citroënt el is adtam, rengeteg romhalmaz megnézése után találtam egy elfogadható 7 személyest :K

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.