Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Dell Precision 3640 mini workstation
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Hogyan muzsikál a Toyota HSD-hez rakott e-CVT váltó (az Aurisban és a CT200h-ban)?
Annyit már tudok róla, hogy örök életű. Vezetési élmény tekintetében állítólag nem annyira jó.
Arra volnék kíváncsi, hogy havas lejtős/emelkedős csúszós úton vajon hogyan viselkedik. Kell-e félni attól, hogy kipörgök, megcsúszok? Hallottam már automata váltóknál ebből próblémát, ebből a szempontból a manuális jobb, ott nagyobb kontroll alatt tudjuk tartani az autót, bele tudunk nyúlni, hogy ne csússzon meg az autó, nagyobb legyen a motorfék.
alázógyík
őstag
Én imádom.
Az hogy örök életű, az túlzás, de ha 90.000km-ként cserélnek benne olajat, akkor még az 500-700K km-t futott példányoknál se kell hozzányúlni. Mondjuk 10-12K-ból megvan ennek az ára(olaj+csere), amit egyik autómata váltósnál se lehet elmondani.
A kicsúszásról nemtudok véleményt mondani, nem volt még ilyen.
Motorfék meg minden e-cvt váltós autónál nagyobb szerintem, mert rögtön tölti vissza az akkut.
Qru
MODERÁTOR
Ebben elvileg mukodik, csak a kovi. gen-ben nem.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Uncsitesonak is ilyen van meg kollegamnak. Par aprobb de annal bosszantobb elektronikai nyug volt veluk de amugy nincs veluk gond.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Annyiért az alja van, a frissen behozottak. Azokat nagyon meg kell nézni. Esetleg ezt megnézheted: [link]
#nincsbennetarcsi
hhenry
őstag
Igen,láttam! Azt mondják,hogy annyiért már van elvileg jó is,neztem ezt,de elvileg a Subaru futóműve szarabb
Qru
MODERÁTOR
Nem szarabb, ugyanaz csak a hangolasa mas. A Subarue semleges a Toyota jatekosabbra van hangolva.
#nincsbennetarcsi
Utánanéztem, van a váltón egy B-üzemmód ami elvileg pont erre van kitalálva, hogy havas úton, vagy lejtőn lefelé fékezze a motort, de nagy kérdés, ez a gyakorlatban mennyire jól működik.
Ekkor a fogyasztása kevésbé hatékony, de elvileg biztonságosabb.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
B az elvileg az erosebb rekuperaciot szolgalja. Persze igy sokkal erosebb a motorfek ami sokszor hasznos.
#nincsbennetarcsi
fsgl
csendes tag
Sziasztok!
Toyota rav4 2.0 d4d 2wd 2015-ös típusról mi a véleményetek? Előre is köszönöm
Paxker315
addikt
itt 35k volt az ecvt váltó olajcsere, pedig elég nagy csomagban kértem a szervizt (90k km). Biztos, hogy 12 k körül van?
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
molnarpeter
nagyúr
Toyota 2WW=BMW N47.
Senhi
aktív tag
B-t használtam már jó párszor, hosszabb dombon szükség lesz rá mivel az akkut hamar telepakolja. Nincs vele gond teszi a dolgát. Fogyasztás sem igazán lesz több, motorféknél nem használ üzemanyagot, domb alján meg kikapcsolod, mert idegesíteni fog.
Eredeti kérdésedre a válasz pedig, hogy úgy viselkedik, mint bármelyik másik autó csúszós úton . Én nem éreztem hatalmas különbséget az előző kézis dízelhez képest ezen a téren. Lehet finoman hangolni, ha elpörög, kipörgésgátló hamar megfogja... ha pedig havon akarod hagyni elpörögni akkor 1 gombnyomás kikapcsolni.
Nyílván jó téligumi és józan ész alap.
Ezt jó tudni.
Most jön egy szerintem elég noob kérdés tőlem, de még nem vezettem automata váltóval: Mi történik, ha a gázpedálról leveszem a lábam? Megáll az autó, vagy csak lelassul és valamilyen alapjáraton halad előre továbbra is?
molnarpeter
nagyúr
Olyankor motorfék, egész addig, amíg a kúszást el nem éri a sebesség.
Necces helyzetben megoldja az elektronika a nagy részét a dolgoknak, user csak nehezék, illetve tulajdonképpen az irányt kell megadni a kormánnyal. Másra egyszerűen nincs idő szerintem esetleg N-be lehet kilökni, ahogyan a kuplungot nyomná ki az ember.
[ Szerkesztve ]
33as
senior tag
Gombinyó
őstag
Mennyit futottak és milyen idősek?
Szia!
1. SUV.
2. Japán dízel. Hulladék pnv, öngyulladó gázolajos. Kivonták a piacról.
Egyik se az igazi.
Qru
MODERÁTOR
Pontos kort nem tudok fejbol de 200k km van mind a kettoben.
#nincsbennetarcsi
molnarpeter
nagyúr
Technikailag bimmer fronton azóta is ez a vezérlés van (cikkszámra), csak már a motor B47, talán euro 6 óta csak plusz infó, gondolom a mostani RAV4 dízel nélküli helyzetére kellett érteni.
[ Szerkesztve ]
Nem értelek 100%-ban, De igen, arra értettem, hogy már nincs új RAV4 dízel, nem forgalmaznak olyant.
Illetve SUV-ot a nyuggerek / rokik / vezetni nem tudók / nők / komplexussal élők vesznek jellemzően.
Szerkesztés után értelek. 👍
[ Szerkesztve ]
Ádám16
addikt
Brutál ez a forma. Nehezen tudnék dönteni a Taycan és a Panamera közt, ezért vennék egy 911 Turbo S-t.
alázógyík
őstag
A Toyota szerint nem kell cserélni, ezért egyik szerviz intervallumban sincs előírva, illetve még nem is ajánlja fel.
Ezért egy normál autó szervizben kicseréltettem a saját magam megnyugtatására.
7K volt a 4l váltó olaj, meg 5K a csere. Ami egyébként olyan egyszerű, mint egy olajcsere, de itt még szűrő sincsen.
[ Szerkesztve ]
Yiggdrasil
aktív tag
Sziasztok!
Kicsit változott az életünk ebben az évben, feleségemmel átálltnk 100%-osan a remote work-re, nem kell már naponta koptatnunk az autópályát, nem feltétlen a minimális fogyasztás oltárán áldoznánk fel az utazás kényelmét.
Azon gondolkodom, hogy nézek egy Audi A4 B5 Avant-ot, vagy 1.8 Turbo vagy 1.9 TDI 110LE-s motorral, és akkor ezzel kb ki is pipáltam a családos igényeket, mert elférnénk benne bőven (jövőre 3an leszünk ha minden igaz), vagy veszek egy első generációs TT-t egy erősebb motorral, és amíg ketten vagyunk, legalább mosolyogva autózunk, és ha bővül a család, akkor veszek mellé egy A4 Avant-ot, a TT meg megmarad örömautózásra. Persze mindkettőből az áráv tetejéről néznénk egy szép példányt (ebben segít majd a szerelőnk).
Azért gondolkodom Audiban, mert a szerelőm (aki rendkívül megbízható, korrekt áron és határidőkkel dolgozik) Audi-BMW-VW vonalon profi, és mondta, hogy bár neki a 2000 előtti BMW-k a kedvencei, de ha félek a rozsdától, de szeretnék megbízható autót, akkor az Audi vonalon nézelődjek.
Szerintetek jó úton járok?
pumpa1
újonc
Szerintem jó az irány ha van szerelőd. Akinek meg nincs annak marad a honda toyota szuzuki vonal.
tboldi
nagyúr
Nem mintha a 3 japánhoz ne kéne szerelő.
szabonagyur
félisten
Persze, hogy kell szerelo, nem veletlenul mondta Miki sem tegnap elott, hogy mennyi Jazz van nala motorcseren az ilyen urban legendek miatt...
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
tboldi
nagyúr
Ja, az én Hondámon meg ropog a jobb féltengelycsukló, illetve kissé befog a jobb hátsó fék, szóval...
Jan. 4-én kérek is időpontot.
Én még nem néztem meg a live-jait, túl hosszúak.
kitka6
csendes tag
Sziasztok!
A közeljövőben aktuálissá válik az autóvásárlás. A legtöbbet városban használom a kocsit, hétvégente menne nagyobb távokat is, de nem annyit, hogy szükség lenne a dízelre.
A keret max 3M, 1.4 alatti motort semmiképp nem szeretnék, 110/120 paripa azért legyen benne
Méretre inkább a golf méret lenne az ideális, kombit semmiképp nem szeretnék.
Jelenleg a sedan lancereket nézegetem, formára ez az igazi, de eléggé lehetetlen mostanság jó példányt kifogni, úgyhogy kezdem elengedni a témát.
Tudnátok tippeket adni, milyen típus felé érdemes nézelődni?
Gombinyó
őstag
Megane3/Fluence 1.6 benzin vagy i30 1.6 MPI, ha belefér a keretbe. MK3 Focusok vannak még 1.6 ti-vct-vel.
vzsryl
nagyúr
diegho
nagyúr
Az MK3 Focus nekem akkora csalódás beltérre, hogy azt inkább le se írom..
Én az UFO Civic Facelift 1.8 szívót is belevenném, valamint a Golf6-ot és a Jetta-t is, ezekkel azért lehet gond, de nagyon sokan értenek hozzá és a fő problémákra már van megoldás. Kicsit stílusosabban pedig Giulietta 1.4T-jet.
Paxker315
addikt
Auris HSD pont befér a keretbe bocsánat
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
kitka6
csendes tag
megmondom őszintén egy scenicem volt előtte (apámtól örökölt), amennyire szerettem az elején vezetni, a végére annyira megutáltam.. úgyhogy a franciától tartózkodnék
Gombinyó
őstag
Jah, én valamiért max ilyen 5-7 éves autóban gondolkodtam.
diegho
nagyúr
Ha nem is a HSD, de az 1.6 szívó 132 lovas 6-os váltóval szintén opció lehet. Nekem tetszett belsőre, kipróbáltam kettőt is, tágas, szerintem jó gép, bár vezetési élményt nem kell várni tőle.
Mondok egy olcsó titkos tippet is. Cruze. Konkrétan J Astra más köntösben, olcsóbban. Az 1.6 116LE motor nem betegágy, az autó nehéz, de valószínűleg még így is kevesebbet eszik, mint a Lancer. Mivel Opel, ezért minden sarkon van hozzá szerelő, szerintem nem is néz ki rosszul.
kitka6
csendes tag
nem néztük meg mind, de amit láttunk, ott csak erősen túlárazott kocsikat kaptunk (pedig még külföldön is voltunk kocsit nézni), holott igyekeztünk az ársáv tetejéről válogatni, és ahogy írtad is, eléggé elavult a technika, de formára valamiért nagyon szerelem. Emiatt -meg mert a családban mindenki nagyon tudja, hogy nekem milyen autó kéne- szeretném kicsit bővíteni a látoterem
kitka6
csendes tag
az ufo civic is szép formára, de népítéleten már sokan panaszkodnak az összeszerelésre a korábbi formatervhez képest. Sajnos tipikus nő vagyok, nagyjából semmit nem értek a kocsikhoz, úgyhogy jobb híján az internetre támaszkodom mindenben, ha hülyeségeket mondok, nézzétek el nekem
Aurisra és a cruze-ra mindenképp vetek egy pillantást, a cruze tényleg meglepően jól néz ki
diegho
nagyúr
Mondok egy másik tippet, ami bár olcsóbb, de rengeteg nő szereti. Bravo 1.4 T-jet. Vannak hibái: M32 váltó csapágy, féltengely, szellőzés állító motor, de bagóért van hozzá minden, jól megy, igaz fogyaszt is, ha nyomják. Bordóban szerintem nagyon adja! A Giulietta konkrétan egy Bravo faceliftnek tekinthető, az is szintén stílusos autó.
Qru
MODERÁTOR
8-as Civic-ből nézhetsz sedant is, azok nem Angliában készültek, így a minőségük is jobb.
#nincsbennetarcsi
kitka6
csendes tag
ezek a tipikus "női" kocsik (fiat 500, aygo, bravo, mini,és társai) nekem pont nem tetszenek
első körben a megbízhatóság lenne a cél, a scenic az elmúlt évben annyiszor hagyott az út szélén, hogy megszámolni nem tudom, holott nem keveset költöttem rá.. legutóbb éppen a parkolóban adta fel, a szerelő közölte, hogy injektoros, így el is búcsúztunk egymástól. A jelenlegi helyzetben nincs égető szükségem egy újra, de szeretnék azért képben lenni, illetve próbálgatni, melyik lenne az, ami ideális lenne, ha megtalálom a megfelelőt
diegho
nagyúr
Így én azt mondom, hogy maradj szívó benzines vonalon. Nézz rá egy Auris-ra, Cruze-ra, valamint a Civic sedan sem rossz, abból volt 1.6-os is.
MunezXBK
nagyúr
Első TT-ből az ársáv tetején nézelődni?
Tisztában vagy az árakkal?
vzsryl
nagyúr
Cruze-ból 2,5M-ért olyan patika állapotú, bejáratós futásteljesítményű, mekafull’, 1,4T kombit tudtam volna venni október végén, hogy majdnem rávetettem magam.
Két hibája volt:
1. A bőrös ülések olyan kemények voltak, hogy szvsz. 1 óra után bárki aranyeres lenne rajta.
2. Nagyobb belső térre volt szükségünk.
(3. Várhatóan nagy fogyasztás, mert olyan nehéz, mint a tesója, a J Astra.)
Ha szövet belsővel veszi valaki és nem gond az átlagnál nagyobb étvágy, akkor ár/érték bajnok járgány.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
szabonagyur
félisten
A 2013as Cruze minosegre sem volt nagy szam.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
ngaba
aktív tag
Én a kivonulás miatt inkább Opelt néznék (J Astra, vagy akár Meriva, ha úgyis egyterűből ül át), csak jobban lesz hozzá alkatrész később is (karosszériaelemek stb.)
Egy nő, aki Lancert keres. Hm. Amúgy az én menyasszonyomnak is macsósabb az ízlése, mint nekem. Az autónkat színről + rendszámról ismeri fel (nincs jogsija), de az Infitinity a kedvenc autómárkája + a német prémiumokat és a Volvokat mindig kiszúrja.
Én nem vetném el a Focust se, de nekem is borzalom az a beltér (meg kell nézni, hogy bejön-e).
_NCT
őstag
Sziasztok!
Jelenleg szeretnék autót vásárolni, viszont csak nagyjából tudom, merre kellene tapogatóznom. Jelenleg elég zsúfolt lesz a jövő év, szeretnénk házat is venni, viszont csak agglomeráció jöhet szóba, úgy BP 50-80km-es körzetében. Emiatt autó az kell, mivel nem fogok tudni mindent tömegközlekedéssel megoldani, és már a háznézésnél is jól jönne (nem biztos hogy BP közeli nagyvárosokban fogunk tudni házat venni, inkább kisebb városok falvak jöhetnek szóba).
Amit eddig tudok:
- 1-1,5 Max 2M forintért nézelődnék, de ez nagyon a teteje
- 10 évnél nem idősebb autót szeretnék venni, főleg 2012 utániakat
- kombi kell, mivel úgy tervezzük, hogy bővül a család, kell egy jól pakolható autó, de a magasabb egyterűektől sem zárkózom el
- benzines legyen, munkába tömegközlekedni fogok, évente max 15-20k futásteljesítménnyel számolok
- min 500L csomagtartó
- vonóhorog jó ha van
- valószínű 8-10 évig nem fogok tudni másikat venni, ezért nem árt ha nem esik szét ennyi idő alatt alattam. Valami tartósabb vasat keresek, aminek nem jönnek ki az elektronikai hibái, nem esik szét a beltere és a motorja, az sem baj, ha nincs túlextrázva, bár ebben az ársávban ettől nem félek
- szervizköltsége sem baj, ha nincs az egekben, inkább legyen szerényebb (bár anno a Renault-ra is azt mondták, hogy gombokért lehet mindent venni, hát nekem az a tapasztalatom, hogy nem olcsó a szervize)
Elsőre főleg Octavia III fogott meg, de ebben az ársávban félek, hogy csak az alja van. Seat Toledo/Altea (XL) úgy tudom hasonló az Octavia-hoz, max a beltere szegényebb. Ezen kívül Hyundai i30 vagy Kia Ceed-et láttam, ezekről jókat olvastam, illetve Opel Astra J-t láttam, ami még értelmes lehet.
Volt francia autóm, motorikusan és kényelemben hibátlan volt, de a sok apró elektronikai hiba eléggé elvette tőlük a kedvem, illetve a beltér 10 éves korában annyira legatyásodott, mint a 20-30 éves VAG-os autók esetében (se). Még a mostani villanyautós forradalomban is azt látom, hogy a franciák nem nagyon tudnak olyan elektronikát kialakítani, mint a riválisok. Emiatt most őket annyira nem preferálom.
[ Szerkesztve ]
diegho
nagyúr
Lenne egy érdekes kérdésem.
Van egy állandó lakcímem, meg egy tartózkodási helyem. Az állandón már nem élek. Autóvásárlásnál, forgalmi stb lesz ebből bármi hátrányom? Az foglaló számlát az állandóra írta az eladó.
dj79
senior tag
Pedig ebben az ársávban a megane 3 kombi, 1.6 szívóbenya nem rossz választás. Amúgy ceedet mondanék.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Samsung Galaxy A13 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A13 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- DJI Osmo Action 4 Adventure Combo +ND8 és ND32 szűrők +32GB SanDisk Extreme SD kártya
- Játszós PC , i7 7800X , GTX 1080 , 32GB DDR4 , 256GB NVME , 1TB HDD