Hirdetés

2024. május 9., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#193501) molnarpeter válasza [CS]Blade2 (#193484) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Khm:

(#193502) Kickass válasza vzsryl (#193496) üzenetére


Kickass
őstag

Pontosabb lett volna ha azt irom, hogy munkabajarashoz, ami 2x25/30 km utvonaltol fuggoen es sokszor van benne M1/M7 + M0, tisztan a varos kb az ut 2/3-a.
Eddig is nagyreszt dizellel jartam, igaz csalok mert DPF nelkuli (mmint gyarilag), de ezt egy modernebb is siman abszolvalna foleg ha az egyeb utakat is figyelembe vennenk. De nem lesz dizel.

footy: Koszi az infokat!

Hunreeth: Ezt most kicsit tulgondoltad illetve az egesz threadet ha elolvasod akkor ezt lehet le se irod, egyebkent alapvetoen igaz az amit leirtal. A kornyezetudatossaggal es a politikaval sincs gondom, bizonyos emberekkel akik ezt a hyepvonatot meglovagoljak de egyebkent viziojuk nincs (mmint a szuper zoldsegen kivul) annal inkabb. De ez abszolut nem idevago tema.

(#193503) HdRew válasza Kickass (#193502) üzenetére


HdRew
őstag

Csak szerettem volna teljes képet adni erről, mert ez egy fokkal összetettebb dolog, bár ez nem a politika topik.

(#193504) dj79 válasza HdRew (#193499) üzenetére


dj79
senior tag

Prius2: kellene szerezned valahonnan miniVCI kábelt meg techstream programot. Ha nem megoldható, akkor valami nem kínai bt olvasó és dr prius program használata javasolt.

Amiket eddig próbáltunk:
Delphi diag csak akkor lát bele, ha eredeti és frissített, valamint (és ez a legfontosabb) kábeles olvasóval van rákötve, így a cellák feszültségére is rá lehet nézni. Texa szintén alap dolgokra jó, viszont a nagyakku adatokat nem látja.

Ezekre nem igazán jellemző a rozsdásodás, szóval ha mégis van rajta, az gyanúra adhat okot.
Katalizátort érdemes ellenőrizni, illetve a hátsó dob jobb oldalán van egy hőterelő lemez, azalatt a dob elrohadhat/kilyukadhat.

Sokan a gyári mérettől eltérő gumikkal szerelik ezeket, mert a gyárilag rávaló méret drágább a kommersz méreteknél.
Hátsó rugók, porvédők, valamint a kerékcsapágyak állapotát ellenőrizni kell.

Klímahűtőnek érdemes megnézni az alsó sarkait, ha olajos folt van rajta háromszög formában, akkor az nyárra cserés lesz.

A benzinmotor bemelegedési fázisban nem áll le és nem is lehet túlpörgetni. Bekapcsolt fűtésnél pedig nagyon ritkán áll le a rendszer. Kapcsold ki-be a fűtést többször. Ha nagyot ránt a benzinmotor, akkor PCV szelep kuka.

Nagyakkut érdemes nézegetni menet közben, a túl gyors merülés/töltés hibás cellákat jelez. A próbaút alatt bekapcsolt fűtéssel töltsed fel zöld tartományba, majd kapcsold ki a fűtést (ekkor leáll a benzinmotor), így a túl gyors merülés látható.

A 12v kissaku a csomagtér jobb hátuljában található, gyárilag AGM és van rajta egy szellőztetőcső. Ha nem AGM, az sem gond, viszont azt tudni kell, hogy az új meglehetősen drága, cserébe nagyon sokáig jó.

Próbakör után érdemes ellenőrizni az inverter-hűtőfolyadék tartályában, hogy áramlik-e a folyadék, erről van néhány youtube video, hogy kb mi a normális.

[ Szerkesztve ]

(#193505) Qru válasza Kickass (#193495) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ha néha kikormolod és nem gáz ha évi 1-2-3 napot esetleg nem tudsz menni a szomg miatt akkor mehet a dízel. B autónak sztem tökéletes amúgy ha van egy városi császkálós benzines/hibird mellé.

A megy/nem megy meg nyilván valamelyes relatív, ki mihez van szokva. Anno a 52 lovas Puntóból átülve a 100 lovas G Astrába úgy éreztem magam mint az utak királya (aztán az első lámpánál kaptam egy jó nagy kúpot egy 1.5 vvt Ignistől :DDD ). Meg amit írsz, hogy az érzés is más. Itt van nálunk a 2.0 tdi meg a 2.5i, papíron ugyanannyi a gyorsulásuk de érzésre/előadva meg teljesen más.

#nincsbennetarcsi

(#193506) Paxker315 válasza HdRew (#193499) üzenetére


Paxker315
addikt

"Talán csak a katalizátorát szeretik vinni,"

az elmúlt hetekben a Prius & HSD fan csoportok facsén mással sem voltak tele, csak a fémgyűjtőkkel :( :( Nem hatynám "lenazutszán"

[ Szerkesztve ]

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#193507) dj79 válasza Paxker315 (#193506) üzenetére


dj79
senior tag

Ja igen, a katalizátort érdemes kicseréltetni utángyártottra (én már túl vagyok rajta).

(#193508) Qru válasza Kickass (#193502) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ja közben látom nem valid a dízel vonal. Akkor jöhet a T-Jet. :K

#nincsbennetarcsi

(#193509) vzsryl válasza Qru (#193505) üzenetére


vzsryl
nagyúr

3M-ért euro5 biztos, de nagy eséllyel euro6-os dízel is megcsíphető. Ezek is ki vannak tiltva szmogriadónál?

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#193510) Qru válasza vzsryl (#193509) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Euro5 igen (ezért ment a levesbe nálunk a B6 Passat), az Euro 6 viszont mehet bármikor. :K

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#193511) vzsryl válasza Qru (#193510) üzenetére


vzsryl
nagyúr

De jó, hogy nem vagyok pesti... :))

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#193512) ngaba válasza Qru (#193508) üzenetére


ngaba
aktív tag

+1. Én is t-jetet vennék. :)

Bár munkába járáshoz lehet, hogy luxus.

(#193513) hEngi


hEngi
tag

Sziasztok,

Első automat keresem. Automatát szeretnek venni 3 millióig.
Főleg pesten maszkalasra, valamint egy-ket hetente vidéki család látogatására kéne, ezert 1.4/1.6-os benzinesben gondolkoztam.

Körbenéztem olyan 2012-2013-as évjárat ami ebben a keretbe belefér.
A kérdésem az lenne hogy maradjak a tiptronic-os hyundai i30 / Ford Focus vonalon vagy nézegethetem az ilyen koru DSG váltós autókat is?

Valamint, amennyiben valakinek van tapasztalata a 7-es Golf mennyivel kisebb mint a Ford Focus? Nemszeretek nagyon alacsonyan ülni a kocsiban(sok forumozastol hatfajos vagyok), es kepek alapjan a golf alacsonyabbnak tűnik. Vezettem peldaul a Mol Limo-s mercedes-t es azt mar alacsonynak ereztem, viszont egy 2008-as FordFocus pont jónak tűnt.

Koszi a segítséget :)

(#193514) Qru válasza ngaba (#193512) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Sima 1.4 16V Bravo volt haveromnak az elég ványadtan megy, mondjuk városba elég de mivel autópályán is menne vele sztem is a t-jet jobb választás.

#nincsbennetarcsi

(#193515) ngaba válasza Qru (#193514) üzenetére


ngaba
aktív tag

Persze, persze. De én munkába járósnak valami takarékos autót vennék, pláne ha van másik. (Ha nem lett volna home office, fél évig hetente egyszer jártam volna át a szomszéd városba dolgozni. Tuti, hogy papásan vezettem volna, arccal a gázsi felé...)

Igaz, a kérdező kérte, hogy menjen is. :) És nekem is a t-jet volt az első gondolatom. Esetleg Opel 1.6T, ha az se elég.

Egyébként érdekes, nekem csak egy kis 1.6 TDI van, de szinte biztos vagyok benne, hogy soha nem lesz szívóbenzin autóm többet (vagy minimum 2 literes, de azok már kihaltak/kihalnak). A jót meg lehet szokni, és amilyen drágák az autók és az autózás, a többlet fenntartási költség nem is olyan vészes (pláne dízelnél, ahol a fogyasztás hoz is valamit vissza).

(#193516) Qru válasza ngaba (#193515) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az a baj, hogy a modern szívók is fentre vannak hangolva. Kollégám nem rég vette át a G145-ös Mazda 6-ot (szívó 2 liter) előtte egy 7-es Passat 1.4 tsi-je volt és abból átülve nagyon döglöttnek érződik a Mazda. :(

#nincsbennetarcsi

(#193517) HdRew válasza dj79 (#193504) üzenetére


HdRew
őstag

Köszi szépen a segítséget! :)

(#193518) footy válasza hEngi (#193513) üzenetére


footy
addikt

Honda Jazz CVT 2011>

(#193519) gzbotii válasza hEngi (#193513) üzenetére


gzbotii
veterán

Ha a forma teljesen nem riaszt el, és fontos az automata, akkor 3 millióért már van Prius 3.
2-est meg simán kapsz ennyiért, és még a kötelező körök is beleférnek az összegbe (átírás, olajcsere, etc, etc).
Következő autónál nálam fontos szempont lenne az automata, és minden út a Toyota féle eCVT-hez vezet.

[ Szerkesztve ]

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#193520) dj79 válasza gzbotii (#193519) üzenetére


dj79
senior tag

+1.
2.8m körül kezdődnek az értelmezhető hármas priusok, vagy megegyező technikával Auris hsd.

[ Szerkesztve ]

(#193521) hEngi válasza footy (#193518) üzenetére


hEngi
tag

Koszi a tippet!
Kepekrol eleg picinek tunik, parom szereti az egesz ruhasszekrenyt bepakolni egy 3 napos hetvegere, de megprobalok egyet megnezni eloben.

(#193522) hEngi válasza dj79 (#193520) üzenetére


hEngi
tag

Hat ebbe az irányba nem is nézelődtem, viszont megnyugtatóan nagyobb a kínálat, mint azoknal amiket en neztem. Az auris talán jobban tetszik. Viszont autopalyan meg nem ultem ilyenben. Mennyire erezheto, hogy csak 99 lovas?

(#193523) Paxker315 válasza hEngi (#193522) üzenetére


Paxker315
addikt

Sokan pályáznak P2, P3 priusokkal, ismerős & én szoktunk Yaris HSD-vel. ~ 135-ig teljesen vállalhatóak, igaz, 100 fölött azért érezhetően tunyák a drágák. Meg ki...ott hangosak :D (autohifis&zajszigetelos!)

De a P2-őt amúgy tudnám támogatni, gyak 2m-ért a kínálat tetejét megkapod, megkímélten. P3-ból inkább 3m felett vannak a megkímélt-megvigyázott, keveset futot darabok. :B

[ Szerkesztve ]

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#193524) dj79 válasza hEngi (#193522) üzenetére


dj79
senior tag

Auris kicsi lesz a ruhákhoz, a csomagtere nem túl nagy :D
Kb ugyanúgy megy, mint random 1.6 szívóbenzin, de a villanymotor kicsit be tud segíteni, cserébe bőg, mint a tehén.
1.4tsi után vettünk kettes priust, szóval volt visszalépés. Nem fáj, de más a "dinamika". A p3 élhetőbb pályán a szakembörök szerint.

(#193525) Qru válasza vzsryl (#193511) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Azért elég ritkán van szmogriadó mert olyan magasak a határértékek. Amúgy meg vidéken sem feltétlenül jobb a levegő ahol gumicsizmával meg olajos ronggyal fűtenek. :D

#nincsbennetarcsi

(#193526) footy válasza hEngi (#193521) üzenetére


footy
addikt

Belul meglepoen nagy a Jazz es a csomagtartoja szvsz jobban hasznalhato mint a priuse...

(#193527) Keem1


Keem1
addikt

Sziasztok!
Valószínűleg nem meglepő, autót vennék és segítséget szeretnék kérni :D
Előre leszögezném, hogy az alapokon, alapvető működésen és a használaton túl nem igazán értek az autókhoz, eddig nem is kellett vennem, első ily módon megvett autóm lenne (2012-ben ismerősön keresztül vettem egy 2004-es benzin Corolla-t, amitől 1,5 éve váltam meg, az családi autóm volt, de már nincs "család" hozzá és akkor épp másra kellett a pénz is, amellett, hogy már nem használtam ki a kocsit).
Budapesti belvárosi lakos vagyok, 1-2 személy használná az új jövevényt. Elsődlegesen (covid után) munkába járásra (városon belül, nem nagy táv, de kiszámíthatatlan munkaidő miatt előnyösebb a tömegközlekedésnél [éjszakai hazautazás]; nem is minden nap, inkább havi 12-16 alkalommal), bevásárlásra, "bárhováelmenni", továbbá családi rokonlátogatások vidéken (2-3 havonta), nyári utazgatások (Balaton, egyéb, nyáron ez kb. rendszeres lenne).
Saccra kb. éves 10-12k km menne bele. Az autókból nem csinálok presztízs kérdést, egy hozzám, az életvitelemhez és a használati szokásaimhoz leginkább passzoló autót szeretném úgy megtalálni, hogy a költségvetésembe is beleférjen. Nem vagyok gazdag, de azért egy megfelelő autó fenntartása nem fog problémát jelenteni, és inkább most adnék ki érte kicsit többet, mint később (épp ezért nem 5-6-7-800k-s tizensok éves autóban gondolkodom).

Olcsón, könnyen, gazdaságosan fenntartató, könnyen szervizelhető autót szeretnék, nem a legkisebb, de természetesen alapvetően a kisautók kategóriájában. Manuális váltó, klíma, szívó benzinmotor rendkívül fontos.

A keret magára az autóra max 1,3-1,5 MFt, természetesen plusz a vétellel és üzembe helyezéssel járó egyéb költségek.
Ebben az árkategóriában többnyire 2009-2010-es évjáratú Fiestákkal szemeztem, alapvetően - bár nem elsődleges - még a kinézete is szimpatikus.

Viszont elég durva árak vannak az 1,25-ös és az 1,4-es motorral rendelkezőek között. Az persze a kisebb motor mellett szól, hogy kevesebbet fogyasztana, de vajon a nem gyakori, de azért ki sem zárható vidéki utazások során (autópálya, nyáron klímával) nem lenne-e hátrány a kis motor. Ezt sajnos gyakorlati tapasztalat híján nem tudom. Valahol a kompromisszum megtalálása nehéz, bár tudom, ebben pont nem fogtok tudni helyettem dönteni, de aki hozzáértőbb, talán tudna tanácsot adni. Rokonok, ismerősök tanácsával már tele van a padlás, rengeteg ellentmondó infóval :D

Ha nem kifejezetten lebeszélnétek, vagy nyugodt szívvel ajánlanátok ár/érték arányban más típust, én maradnék a Fiesta-nál.

Ez az én harcom lesz úgyis, de előre is köszönöm, ha tudtok segíteni :R

[ Szerkesztve ]

(#193528) vzsryl válasza Qru (#193525) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Ez engem nem túlzottan érint. Azért sem, mert összemérhetetlenül tisztább a levegő itt, mint Pesten.
Voltam már mindenféle időszakban a fővárosban, rengeteget jártam fel, és szálltam meg különböző szállodákban a covid előtti években.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#193529) bandus válasza Keem1 (#193527) üzenetére


bandus
veterán

ezen a vonalon is érdemes lehet megnézni a kia ceed/hyundai i30/i20 típusokat, egy viszonyla egyszerű konstrukció, alkatrész van hozzá, jó szervizek is, segítő közösség a fb csoportokban (még ha engem ki is basztak ok nélkül az egyikből :D ) ezekből a kocsikból a legjobb az 1.6 crdi motorral szerelt, nem problémás szerkezet, jól megy, jól fogaszt. én városon belül is ezt használom.

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#193530) Qru válasza vzsryl (#193528) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Városban még oké, ahol gázzal fűtenek (főleg ahol távhő is van) de a falvakban olyan széngázszag szokott lenni, hogy ahhoz képest a pesti belvárosi légkör friss hegyi levegő...

#nincsbennetarcsi

(#193531) dj79 válasza HdRew (#193517) üzenetére


dj79
senior tag

Amennyiben kérdésed van még, nyugodtan keress privátban.

(#193532) cappa72 válasza Paxker315 (#193523) üzenetére


cappa72
nagyúr

Meg ki...ott hangosak (autohifis&zajszigetelos!)
Akkor ott tessék rátekerni a voluméra, oszt' jóccakát' :DDD

[ Szerkesztve ]

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#193533) Paxker315 válasza cappa72 (#193532) üzenetére


Paxker315
addikt

Bocsánat, útitárssal beszélgetni jó :'D Szeretem ha nem ordítják le a fejem.

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#193534) tboy93 válasza Keem1 (#193527) üzenetére


tboy93
nagyúr

Honda Jazz.

Ne Boldi írja má' mindig ;]

[ Szerkesztve ]

(#193535) tboldi válasza tboy93 (#193534) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nem is akartam, csak a szopás van vele (ld. autós topik). ;] :DDD

(#193536) Qru válasza cappa72 (#193532) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ez ilyen, a Subaruban mindig lefelé tekerem a hangerőt a tdi-ben meg mindig felfelé. :DDD

#nincsbennetarcsi

(#193537) cappa72 válasza Qru (#193536) üzenetére


cappa72
nagyúr

:)
Nekem meg úgy van, hogy a hangerő növekedéssel együtt jár a menetidő csökkenése ;) (Na jó, csak az M6-on, különösen Paks után... ott már elég gyér a forgalom)

@#193533Paxker315
Teljes mértékig megbocsátok ;)
Természetes, ha beszélgetés közben halkít az ember a zenén.

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#193538) Arellig


Arellig
tag

Sziasztok,

Üdvözlök mindenkit :) sikeresen egy 2015 1.8 TSI DSG váltós octavia tulaja lettem.

Eddig még az összes ismerősöm nevetett és javasolta hogy azonnal adjak tovább rajta, de bízom a legjobbakban.

Nektek tapasztalat, tanács, észrevétel? :)

(#193539) tboy93 válasza Arellig (#193538) üzenetére


tboy93
nagyúr

Nektek tapasztalat, tanács, észrevétel?

Sok szerencsét hozzá ;]

[ Szerkesztve ]

(#193540) BigBlackDog válasza Arellig (#193538) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Grat hozzá, reméljük, hogy nem lesz komolyabb baja, amíg használod. Hány a méter benne? Váltó-motor terén volt valami felújítás már, vagy még gyári minden?

[ Szerkesztve ]

(#193541) szabonagyur válasza BigBlackDog (#193540) üzenetére


szabonagyur
félisten

A 15-s 1.8 sem ajanlott meg? Nem csak a regebbi nem az igazi?

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#193542) molnarpeter válasza szabonagyur (#193541) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Motor OK (dupla bespricc), legnagyobb kockázat a száraz kuplungos DSG, bár igazából már azt is javítják elég jól komponensenként itthon ahogy hallottam, szóval anyagi csődtől messze vagyunk.

(#193543) szabonagyur válasza molnarpeter (#193542) üzenetére


szabonagyur
félisten

Mint barmelyik automata kb (max kiveve e-CVG) kockazatot jelenthet, en sem gondoltam ezt akkora gondnak. Aki automatat vesz csak felkeszul, hogy ha javitani kell problemasabb.

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#193544) molnarpeter válasza szabonagyur (#193543) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Ha választani kell, olejovics DSG-vel talán kisebb a hiba esélye, illetve tisztességgel cserélt olajjal kitolható az élettartam. Ilyen szempontból szokás szerintem a 2.0 csít ajánlani, mert motorikusan egy kutya, csak a váltó mívesebb szerkezet :F

(#193545) BigBlackDog válasza szabonagyur (#193541) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Akkor lehet, hogy az már rendben van. Az rémlett, hogy valahol, az évjárat környékén volt váltás a megbízhatóságban.

(#193546) Arellig válasza molnarpeter (#193542) üzenetére


Arellig
tag

Milyen valto van benne? Olajcsere nem kenyes?

(#193547) q13579


q13579
senior tag

Sziasztok,

Joautok.hu-ról néztünk ki egy kocsit, amire a magánszemély 12 hó szavatosságot vállal, erről nyilatkozott.

Tudjátok-e, hogyan lehet valamilyen összefoglaló adatlapot kinyomtatni a hirdetésről, vagy ilyen nem lehetséges? (Alá szeretném iratni az eladóval, hogy a valóságnak megfelel, amik a hirdetésben szerepelnek, illetve, hogy vállalja a szavatosságot).

Vagy ez nem szükséges, mert ha gond van a hirdetésen és jóautok-on keresztül ez megoldható?

(#193548) molnarpeter válasza Arellig (#193546) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

DQ200 váltó, élettartam töltet. Lehet cserélni, csak szét kell szedni hozzá, ha jól tudom (mechatronika és váltó külön folyadék).

(#193549) diegho válasza Arellig (#193546) üzenetére


diegho
nagyúr

1.8 TSI-ben szárazkuplungos váltó van, csak a 4x4-ben van olajos, mert ott nincs korlátozva a nyomaték. Ha jól tudom.

Figyeld a vízszintet, a vízpumpa kb 140-150-et bír. A cégesben kereken 140-nél dobták ki, az Autoroom-os Zsoltnak kicsit később az A3-ban.

(#193550) Red_Bull


Red_Bull
aktív tag

Sziasztok!
Első autómat szeretném hamarosan megvenni. Városba, bevásárlásra kell, nincsenek nagy igényeim, megbízható, kis pénzből fenntartható legyen, extrák is hidegen hagynak, több meghibásodási lehetőség, meg amúgy bicajhoz/buszhoz/gyalogláshoz képest nekem bármilyen fapados autó is nagy kényelmi ugrás lesz :D
Annyit azért elvárok hogy tetsszen valamennyire kívül/belül de ilyen alapon csak 1-2 típus van amit kizárok, amik tényleg nagyon rondák/bénák az én szememben.
Kb 300-500 ezer forintot szánnék rá, átíratás, stb. nélkül
Ami a legjobban megfelel a fenti kritériumoknak az a régi Suzuki Swift. Mindenki azt mondja hogy ennél a lényeg, hogy ne rohadjon, mert amúgy olcsó bele az alkatrész, de ha szét van rohadva alulról azt már nem éri meg megcsinálgatni. Valami nagypapa által garázsban tartott példányra gondoltam ezért, de sajnos nem olyan könnyű ilyeneket találni,nézegetem egy ideje a hirdetéseket a lakhelyem 30km-es körzetében, de mind olyan hogy már képeken látszik, hogy nem érdemes megnézni, pedig többet is fizetnék érte, de ritka nagyon a szép állapotú lévén a legfiatalabb példány is 17 éves.. Ezen okok miatt más felé is nézelődni kezdtem, és a Renault Clio 2 (1998-2008) az tetszik, ezek nem olyan rosszak állítólag, erre mennyire igaz, hogy olcsón fenntartható problémamentes autó? De bármilyen vélemény/tapasztalat érdekel.Mik a típushibák,mire figyeljek vásárláskor, melyik az ajánlott motor stb. Swiftnél tudom ezeket nagyjából, annak elég nagy "kultusza" van , egy csomó videó/teszt/fórum/csoport van, erről nem találok annyi mindent a neten pedig ebből az autóból is rengeteg van.
Más típusokra is nyitott vagyok persze, fő szempont az olcsó fenntartás, megbízhatóság.

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.