Hirdetés

2024. május 9., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#193551) BigBlackDog válasza Red_Bull (#193550) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Nálunk egy Thalia (1.4 16V) van igáslónak befogva. Alkatrészek szerintem nem drágák, rohadás nem jellemző, motor sem egy időzített bomba. Ahogy látom, Thalia érezhetően olcsóbb, Clio talán kicsivel kultúráltabb egy-két helyen, de nagyjából ugyanaz a két autó csomagteret leszámítva. A 98 lovas, 1.4-es motor már elfogadhatóan mozgatja és ez már Euro IV-es, ha jól tudom. 1.6-al egész sportos lehet.

[ Szerkesztve ]

(#193552) tboy93 válasza Red_Bull (#193550) üzenetére


tboy93
nagyúr

"nézegetem egy ideje a hirdetéseket a lakhelyem 30km-es körzetében"

Itt a bibi. Ha hahu-n látsz egy jó autót, ne légy rest akár 200-250km-t is utazni érte országon belül.

[ Szerkesztve ]

(#193553) tboldi válasza Red_Bull (#193550) üzenetére


tboldi
nagyúr

Suzuki WagonR+? Valamivel kevésbé rohadósak, mint a Swiftek, de az alkatrész ugyanúgy filléres. Mi már közel 17 éve nyúzunk egyet, napi ingázósként van használva, és a legnagyobb baja eddig 4 elfáradt lengéscsillapító volt.

Vagy a tesója, az Opel Agila, bár a Suzukik szerintem jobb motorokat kaptak, de minden egyéb tulajdonképpen ugyanaz.

(#193554) tboldi válasza tboy93 (#193552) üzenetére


tboldi
nagyúr

:K

Én anno Mosonmagyaróvárról mentem Debrecenbe egy 125-ös ETZ-ért. :D
A Jazz-zel és a CB500X-szel viszont szerencsém volt, hogy csak Győrig kellett autóznom.

(#193555) tboy93 válasza tboldi (#193554) üzenetére


tboy93
nagyúr

Én voltam sokat vidéken, de végül az összes vásárlásom Pestről jött (Civic, Accord, CBF500) :D

(#193556) bandus válasza Red_Bull (#193550) üzenetére


bandus
veterán

bármilyen autó esetében ez a lényeg ebben a korban, hogy ne rohadjon. a fenntartása nem tér el majd egyiknek sem jelentősen ebben a kategóriában, de azt ne várd egy 15-20 éves autótól, hogy problémamentes lesz. ha tényleg csak bevásárlásra kell, akkor én inkább maradnék a tesco online-nál + sharenow ha valahova autózni kell. mert itt azért nem nehéz az autó vételárát még egyszer rálocsolni, ha beüt valami nagyobb hiba.

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#193557) Qru válasza Red_Bull (#193550) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Fiat Punto II vagy a III-as is belefér, az műszakilag megbízható. Szintén olcsó hozzá minden de a rozsdára itt is nagyon figyelni kell.

#nincsbennetarcsi

(#193558) diegho


diegho
nagyúr

Végül megvettem a Leont. :C

(#193559) Gombinyó válasza diegho (#193558) üzenetére


Gombinyó
őstag

Volt már könnyebb szülés is.
Gratula hozzá! :)

(#193560) Pttypang válasza q13579 (#193547) üzenetére


Pttypang
veterán

Screenshotot siman kinyomtatod.

Everybody lies.

(#193561) pumpa1 válasza tboldi (#193553) üzenetére


pumpa1
újonc

Az ajánlatod az egyik legjobb szerintem, ignis vvt -t nyúzok tizenhat éve fenntartás költségeiben, megbízhatóságban minden más autót átlépnek ezek a kis suzukik. Hülyeség az a vélemény miszerint ebben a korban azonosak a fenntartási költségek.

(#193562) ngaba válasza diegho (#193558) üzenetére


ngaba
aktív tag

Gratula, a legjobbakat.

(#193563) BigBlackDog válasza diegho (#193558) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Nem hisszük, képeket! ;] Grat hozzá!

(#193564) tboldi válasza pumpa1 (#193561) üzenetére


tboldi
nagyúr

A mi WagonR-ünk is VVT-s, azaz Ignis-motoros (M13A). Imádom, hogy nagyon pörgős, szívem szerint minden fokozatban tiltásig nyomnám, csak a butácska futómű és a magas súlypont nem partnerek ebben. :D

(#193565) Bdanyy válasza Pttypang (#193560) üzenetére


Bdanyy
addikt

http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt

(#193566) pumpa1 válasza tboldi (#193564) üzenetére


pumpa1
újonc

Az a motor szerintem is remekmű, nem egy fogyasztásbajnok, de tönkretehetetlen, én se kímélem négyezer alá nem is engedem, ott él igazán.( az örökkévalóságnak ) kétszázezer kilométer nulla olajfogyasztással és tudom hogy ennyi még minimum benne van.

(#193567) cappa72 válasza diegho (#193558) üzenetére


cappa72
nagyúr

Dual sim-es? ;]
izé.. az másik topik.

Gratula, és ha szép tiszta, akkor dobj majd fel képet! :K

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#193568) focvis válasza diegho (#193558) üzenetére


focvis
veterán

Szuper, gratula!

Fotókra +1.

[ Szerkesztve ]

(#193569) zoo8800 válasza diegho (#193558) üzenetére


zoo8800
veterán

Drakula, remélem beválik. :)

rip and tear, until it is done

(#193570) bandus válasza diegho (#193558) üzenetére


bandus
veterán

énis gratulálok, kellemes autózást vele :R

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#193571) Qru válasza diegho (#193558) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Gratula! :C

#nincsbennetarcsi

(#193572) alázógyík válasza diegho (#193558) üzenetére


alázógyík
őstag

Faja. :K :C

(#193573) Paxker315 válasza diegho (#193558) üzenetére


Paxker315
addikt

Akkor majd jöhetnek a csillivillire mosott képek :) :R Sok km-t problémamentessen

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#193574) diegho


diegho
nagyúr

Első kb 100km és az átvizsgálás után némi update.
- vásárlás előtt vin info-n és totalcar-os lekérdezőn is lekérdeztem, de semmi kárt nem találtak
- körbemérve 120-140 közötti értékek vannak minden elemen
- átvizsgálásnál nem igazán találtunk semmit, alján némi felületi rozsda, majd nyáron lesz vele foglalkozva
- hidegen ebben a nyirkos időben a hosszbordás cincog kicsit (múlt héten a száraz időben nem szólalt meg) majd megnézzük, mert a szíj új rajta
- a téligumi még ezt a 3 hónapot kibírja
- nyári szett is mehetne még kicsit, de kap újat
- a beltér tényleg kopásmentes, mindent átnéztem, sehol semmi
- a hátsó lámpák kicsit párásak, ez lehet Seat betegség, mert az összes Leon, amit néztem ilyen volt, majd megnézzük hol juthat be a nedvesség
- Castrol Edge Titanium FST 5W30 LL megvéve, jövő héten csere és itt helyben is átnézi a szerviz, ahol a céges autók is karban vannak tartva
- fogyasztás eddig 5,5l
- ez a piros-fehér témájú belső világítás nagyon bejön

Képeket nem csináltam még, mert munkaidőben voltam autót venni és már nem akartam a parkolóban még fényképezni is, mert kinéznek a kollégák :DDD

(#193575) pècsimunkás válasza diegho (#193574) üzenetére


pècsimunkás
addikt

Gratulálok az autóhoz!

Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!

(#193576) Szada85 válasza diegho (#193574) üzenetére


Szada85
aktív tag

Gratula!
Sajnos a hátsó lámpa párásodás (néha az elsö is) típushiba, általában kompletten cserélik, meg lehet próbálni SEAT-tal kardozni, volt akinek állták a cserét (német piac tapasztalata).

(#193577) slett27


slett27
addikt

FIAT Bravo 2 1.4 90LE kocsim lecserélésén gondolkodom. 2007-es, nincs baja de szeretnék erősebbet. Benzinesben gondolkodom, munkába járáshoz (15-20km város és autóút - vidék), család látogatáshoz (30-40km). Értékben kb 1.8M - 2.3M bezárólag.

Amiket néztem, ami tetszik : ;]

Skoda Octavia 1.4 TSI 140LE
Alfa Giulietta 1.4 T 120LE (170LE MultiAir félős)
Opel Astra 1.6 T EnJoy 140LE

Ford Focus-tól tartok. Japánt nem néztem azok ilyen áron nem kínálnak ekkora teljesítményt. Talán az SX4/Vitara de Suzukit többet nem szeretnék (az autó nem csak a motorból és váltóból áll a többi le van sz..va....)

"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD

(#193578) molnarpeter válasza slett27 (#193577) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Juliska talán, de nehéz kérdés :)
Bár ebben a kategóriában előfordul azért egyszerűbb (DPF nélküli) dízel is, abból már a 90 ló is előrelépés, aztán legalább az üzemanyag költség segít a karbantartást finanszírozni. Gondolok a TSI vezérléscserére és kokszra, M32 váltó és féltengely felújításra pl.

[ Szerkesztve ]

(#193579) slett27 válasza molnarpeter (#193578) üzenetére


slett27
addikt

A TSI gyengeségeire gondolsz ? Vezérlés csere, M32 váltó és féltengely felújítás ? What ? :D

"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD

(#193580) molnarpeter válasza slett27 (#193579) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Vegyes volt a lista, bocsi. Szóval közvetlen befecskendezés a koksz (TSI, 1.6T), M32 váltó és féltengely FCA/GM, drága okoskerék (TSI) :R

[ Szerkesztve ]

(#193581) slett27 válasza molnarpeter (#193580) üzenetére


slett27
addikt

Ezt nem vágom most. Részletesebben kicsit pls. Infos vagyok. :DDD

"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD

(#193582) ngaba válasza molnarpeter (#193580) üzenetére


ngaba
aktív tag

1.6T-ből az A16LET motor nem közvetlen befecskendezéses (ha jól tudom).

Szerk.: De egyáltalán melyik 1.6T a 140 LE? (Nem 1.4-est akart írni a kérdező?)

[ Szerkesztve ]

(#193583) Lacko32


Lacko32
tag

Sziasztok!

Jó ideje böngészek, keresgélem csepp szedánunk mellé a nagytesót, a hétüléses csodát.
Korábbi olvasataim, illetve tudásom (ami ezeknél a márkáknál kevéske) mellé szeretnék tőletek segítséget kérni. A főbb szempont számomra a benzines motor, azon belül is a szívó.
Jelenlegi márkahűségemet fel kell adjam, sajna náluk hétüléses/ hatüléses korábbi évjáratban van, ragaszkodnék a 2008 utáni járművekhez. Nagy igények nincsenek, felszereltséget keresve is talál az ember..
Amik szóba jöttek az elvárásnak eddig:

-Toyota Verso 1.8 benzin
-Citroen C4 Grand Picasso 1.8 vagy 2.0 benzin.

Namármost, a Verso egyes blokkjai hajlamosak az olajfogyasztásra, amikről hót fogalmam sincs, hogy 2009 utáni motorokban orvosolva van-e, illetve a blokk miféle szerzet.
A Citroenről pedig 0 ismeretem van.
Az Opel Zafira B, esetlegesen Zafira Tourer is számításba jöhet, szintén nem ismerem őket.

Kérdésem azokhoz szól, akiknek tulajdonukban van, volt-e dolguk velük, pro/kontra, minden info hasznos nekem jelenleg.
Elhamarkodni nem akarom, idén szeretném megvenni.
Árnak a 4M Forintot lőném be, de ha pocit több se baj.
Esetlegesen más márka/típus tippet is várok, elfogadok.

Köszönöm Nektek!

Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.

(#193584) molnarpeter válasza Lacko32 (#193583) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Támogatás (nagycsaládos) nem játszik?

(#193585) molnarpeter válasza ngaba (#193582) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Nem értek a lovakhoz, csak ránéztem, hogy 1.6T esetén direct injection és M32 váltó létezik, de jogos a felvetés... :F

(#193586) molnarpeter válasza slett27 (#193581) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Mindegyik kinézett típus és motor kombináció esetén van néhány jellemző hiba, ami persze nem feltétlenül érint téged a tulajdonlás ideje alatt, de nem árt kalkulálni velük.

közvetlen befecskendezéses motoroknál a szívó oldali koromlerakódásokat kellhet dióhéjas módszerrel eltávolítani (érintett az 1.4 TSI, 1.6T). Az M32 váltó csapágy probléma, és féltengely csukló kopás miatti remegés viszonylag gyakori dolog szerintem a Fiat/Alfa és General Motors (tehát Opel) vonalon. Továbbá drága alkatrész a vezérlésben az okoskerék, gondolok itt az 1.4 TSI motorra (maga a lánc még nem lenne vészes). Nem ismerem részletesen mindegyiket, VW dolgok pl. viszonylag jól dokumentáltak és sok helyen lehet olvasni róluk, de Opel dolgokban nem vagyok jártas, szóval nem teljes a lista. Csak amiatt dobtam be, hogy nehéz lenne kiválasztani közülük egyet úgy, hogy na az majd tökéletes lesz, inkább pénzügyi tartalékot érdemes képezni, bármelyik is legyen :)

(#193587) ngaba válasza Lacko32 (#193583) üzenetére


ngaba
aktív tag

Nekem nem volt egyik se, de annak idején eléggé körbejártam az egyterűeket, így írok pár gondolatot, amit nekem javasoltak, vagy én olvastam anno:

A 2008 utáni 1.8-as Toyota motor tudtommal már jó, de szerintem a Verso kasztnija kicsi 7 ülésnek. (Vagy csak csalóka.)

Picassoból nagyon jól tetted, hogy az 1.8 és a 2.0-s motort nézed, azok megbízhatóak, de pont csak 2008 közepéig rakták bele ezeket. Bár a C4 Picasso elvileg megbízhatóra sikerült, de így sajnos eléggé a széria elejéből tudsz csak válogatni (egyéb hibák nagyobb eséllyel előfordulhatnak). A futóművét sokan szidják, hogy borzalmas, én a középre rakott műszerfalat nem tudnám megszokni. Ki kell próbálni.

A B Zafira egy lomha, unalmas, ámde praktikus és megbízható igásló az 1.8-as motorral. Az autóiparban dolgozó tesóm nagyon ajánlgatta nekem anno, nem sok rosszat lehet hallani róla. Elég sokáig gyártották, kapsz nem olyan öregeket is belőle. A Tourerből nincs szívó, és egy tulaj azt mondta nekem, hogy ebbe a (túlzással) 2 tonnás autóba egy repülőgépmotor kellene. De sokkal modernebb és nagyobb már, az tény, és a 120 lovas 1.4 turbó motorról sem lehet rosszakat hallani (az M32 váltóról viszont épp az imént volt szó).

A keretből ezek bőven-bőven kijönnek...

Ha az érzelem nem számít, én B Zafirát vennék ezek közül, minél újabbat...

Vagy ha nemcsak városban használod, nem zárkóznék el a dízeltől sem (ebből a keretből bőven marada javításra). Kinyílna a viág: VW Touran/Sharan, Ford S-max, Peugeot 5008 az, ami nekem szimpi lenne.

Régebbi szívóból még az Avensis Verso, csak sajnos ritka.

[ Szerkesztve ]

(#193588) ngaba válasza ngaba (#193587) üzenetére


ngaba
aktív tag

Javítás: Utánanéztem, és igazad van, elvileg tényleg van 1.8-as szívó Zafira Tourerből (bár én még nem találkoztam vele). Hát, ki kell próbálni, de valószínűleg nagyon erőtlen lesz...

(#193589) MunezXBK válasza ngaba (#193588) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Annyira nem, forgatni kell.

(#193590) diegho


diegho
nagyúr

Találtam két hatalmas hibát a Seaton:
1. Nagy basszusnál a bal első ajtóban zörög valami, normál hangerőn nem
2. Hátsó szélvédő fűtés csak a felső harmadban működik. (eddig minden autómban csináltatni kellett, szóval meglepő lett volna, ha itt nem)

(#193591) BigBlackDog válasza diegho (#193590) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Szélvédő fűtés mitől mehet tönkre? Eddig egy autómnál sem volt gond vele, pedig 10-15 éves volt mind.

(#193592) gzbotii válasza BigBlackDog (#193591) üzenetére


gzbotii
veterán

Szálszakadás.

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#193593) MM válasza BigBlackDog (#193591) üzenetére


MM
őstag

Ha úgy pakolnak bele sokszor, hogy hozzáér a csomag. Út közben mozog és vége. Szemre legtöbbször nem is látszik.

(#193594) BigBlackDog válasza MM (#193593) üzenetére


BigBlackDog
veterán

:R Erre mondjuk nem gondoltam.

(#193595) tboy93 válasza MM (#193593) üzenetére


tboy93
nagyúr

Most ahogy mondod, nekem is csak az 5 ajtósnál volt gond vele, amit sokszor üvegig pakoltam. A 2 sedanomnál hibátlan volt, a Civicben még 20 évesen is az.

(#193596) Qru válasza slett27 (#193577) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A Skoda és az Opel sem probléma mentes, inkább az Alfát venném.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#193597) Qru válasza BigBlackDog (#193591) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Elvileg nem is szabad ott csak szálirányba pucolni az ablakot belül és csak finoman. Na most ha a fűtőszálra merőlegesen erősen megdörzsölik akkor is meg tud sérülni a fűtőszál.

#nincsbennetarcsi

(#193598) tboy93 válasza Qru (#193597) üzenetére


tboy93
nagyúr

Pazar technológia :D

(#193599) marcusa válasza molnarpeter (#193586) üzenetére


marcusa
addikt

Annyit pontosítanék, hogy Giulietta-ban nem M32 van, hanem zf-es c635 van az 1.4tb-kben szerencsére. :)
Egyedül a 155lovas Mito 1.4t-be került M32.

[ Szerkesztve ]

:-)

(#193600) gzbotii válasza Qru (#193596) üzenetére


gzbotii
veterán

Elég elé' világ, amikor Skoda és Opel helyett Alfát kell ajánlani, mert az megbízhatóbb :))

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.