Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [bitpork:] Balatoni autós tali 2024
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
diegho
nagyúr
Stilo kell neked.
trassher
addikt
Minden van hozzá, keveset eszik, relatíve kényelmes. Ismerős 350K-t tekert bele 8 év alatt, a legnagyobb kiadás egy lendkerék volt és egy turbófelújítás. Azt mondta ha tudna ilyet venni 150K km-rel a mai napig megvenné újabb 8 évre. 600K km-rel az órájában adta el, minden nap látom az autót.
Redmi Note 7
molnarpeter
nagyúr
Csak a motor, vagy az autó érdekel? A szerelő, akihez járunk, Leonja van ilyen motorral, a fiának A3 VAG topikban van bőven infó, Mágusnak is ilyen motoros volt az előző Octavia
[ Szerkesztve ]
gaborbol
őstag
En is az eszemre halgatnek es inkabb keresnek bele egy bontott motort, hogy minimalizaljam a buktat barmennyire is faj.
Ha annyira nem erdekel mar a penz amit buksz akkor tegyel ra valamennyit a vasarlasi ajanlatra es add el nekik.
Kornel
veterán
Kosz srácok mindenkinek.
Tesomnak nézegettem autót, meg ugye asszonynak is akarok majd valamit.
Hogy őszinte legyek, ez a toledo és a leon is az egyik legjobb kiállású autó szerintem, ezért akadt meg most rajtuk a szemem.
[ Szerkesztve ]
#94529552
törölt tag
A bontott motor garanciával lenne jó, de ilyen biztos nincs, és ha ez a Toyotáknál szériahiba, akkor bontott se sűrűn lesz.
Meg már elegük is van, ami érthető.
Van is most hahun két oktávia. Volt miskolci taxik, 700k meg 1M körüli km-el.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
akom
senior tag
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy vásárolt e már valaki a pécsi Vario Autó Kft-től?
Van egy Partner a kínálatukban ami felkeltette az érdeklődésünket.
Számomra kicsit furcsa, hogy egy 7 éves kocsiban 1km van. Motor cserés lehetett ?
Persze kiderül minden ha felhívom, de addig is kíváncsi lennék a véleményetekre.
[ Szerkesztve ]
Ezért indulhatunk is ki németbe [link]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
molnarpeter
nagyúr
Egyszerűen csak nem tudta pontosan /nem akarta kiírni valami miatt (általában s sok métert nem írják ki).
MunezXBK
nagyúr
Egy köpésre van tőlem.
gaborbol
őstag
Csak raneztem eBay.de-re nemet tudas nelkul es 700-1600 euro kozott vannak bontott motor hozza. Nalunk a hasznaltra is szoktak adni minimum 3 honap gart. En fix raknek bele aztan mehet eladasra.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
spiky03
veterán
Szép!
Nem hoztok nekem meg egy ugyan ilyen szép i30-at?
SuperHeRo - Eladó! Anthem MRX710 + extrák!
barnam_
nagyúr
minnél fiatalabbat szeretnék, nyilván
Jó, hát nem minden az évjárat Nem attól jó autó a jó autó, mert minél fiatalabb.
Benzin vs. dízel témában szerintem ezt így nem lehet kimondani, hogy a dízel elromlik, a benzin meg nem. Mindkettővel lehet gond, ezért jó, ha van félretett pénz a nem várt kiadásokra.
DPF 2009-től van, az Euro5-el került bevezetésre, de 900 ezerért úgyse találsz olyat. Kettőstömegű szerintem nem akkora mumus, mint beállítják, de visszatérve az előző gondolatomhoz: legyen félretett pénz, kalkuláld bele, hogy esetleg költeni kell rá. Turbó, meg adagoló sem gazdasági totálkár, de nyilván ne új gyári alaktrészekkel számolj.
Ha a #1 kritérium a megbízhatóság, akkor valami egyszerű kis benzines, vagy szívó dízel kell. Nekem utóbbi van, nem is aggódok, hogy reggel eljutok-e munkába
Acheron
őstag
Jól látod a lényeget, főleg az utolsó mondatban.
Egyébként léteznek a Toyota által felújított motorok T25 modellekhez, garanciával, jóval olcsóbban, mint egy új. De T27 automatához való 150 lovast nem tudott kínálni a szerviz - ezért beszélgetünk új alkatrészekről és kemény árakról.
(#141412) gaborbol: Én nem vagyok szakember, találomra nem fogok kiválasztani egy motort, ami vagy jó azt autómba, vagy nem. Emellett azt haza kell hozatni, keresni kell egy szervizt, aki beszereli, le kell papírozni a motorcserét a hatóságoknál, és eladás után még jó darabig viselni kell egy esetleges meghibásodás rizikóját, ami egy ilyen motornál, valljuk meg, nem kicsi. Emellett nyilván nem új, garanciális motorral lenne eladva, vagyis jóval kevesebbet lehetne kérni érte, mint azzal - végül lehet, csak néhány százezerrel jönnék ki jobban (jó esetben )- ennyi macerát nekem már nem ér meg. Talán a korábban javasolt motorhibás meghirdetés a legjobb ötlet. Én azt gondoltam volna, hogy inkább megéri összerakni és úgy eladni, de ha az a vélekedés, hogy így sem lennék pénzemnél, akkor nem erőltetem.
Azon még gondolkodom, hogy esetleg becseréljem -e egy benzines modellre, bár gyanítom, ez is komoly családi vitákat generálna - emellett nem is biztos, hogy abból jobban jönnék ki. Az új autóval annyi a gondom, hogy hacsak nem sok évre terveztem megtartani (már pedig ahhoz egy erős, élvezetes vezethetőségű autó kellene), akkor az első időben igen nagy az értékvesztés - az eladásnál többet bukhatnék rajta, mint most "nyerhetek" (dehogy lehet itt bármilyen nyerésről beszélni ) Benzines / hibrid használtat talán meg lehetne fontolni. És még akkor is ott van, hogy a "különösen megkedvelt" szervizbe kellene hordanom...
nesa
veterán
Neked van motorszám a forgalmidba?
Amiket láttam külföldről behozott kocsikat szinte mind csak motor kódos volt.
[ Szerkesztve ]
Acheron
őstag
Jó kérdés. 10 karakteres betű - szám kombó van: 2ADxxxxxxx (az x -ek helyén számok)
Gondolom, ha csak kód van, kevesebb a bürokrácia.
nesa
veterán
Naná hogy egyszerűbb, nincs papírmunka ha csak kód van.
Thom!
veterán
Citroen Berlingo 1.6HDI 90le 2010. 02 gyártású, ebben van DPF?
rbalint88
addikt
2-300 evente az abbol jon ossze, hogy vasarlaskor megcsinalod a nagyszervizt (vezerles, izzitogyertyak, diagnosztika, olajcsere,, szurok, fagyallo, valtoolaj) gyari cuccal, top olajjal 160-ert, meg futomuben amit kell, de azt mondjuk 3 evente szepen ugyis megveszed az egeszet ujra a csodas utjaink miatt. Nagyszerviz le van tudva 3-4 evre evi 25k km-rel. Olajcsere levego olaj es pollenszurovel munkadijjal 30-40k, ez nalad ugye 9-10 ho, mert 20ezrenkent kell. Turbofelujitas 120, ha kell es abban mar benne van par plusz lo is es gyari minoseg, szoval elmegy 2-300ezret (nekem meg a gyari van 300k-nal, kezd hangosodni de meg 1,4-et vigan tolt a gyari 1,2 bar helyett igy chipelve). Kuplung-kettostomegu munkadijjal jo alkatresszel 200ezer, de lehet okoskodni kuplungnal kevlarozassal-erositessel 40-60k-ert +munkadij. Elvileg erositett kettostomegure is van megoldas.
Ugye kell gumizni is, 15"-rol indul a jatek, ekkora futashoz erdemes mar ket kulon szett gumit tartani. Jo minosegu es tartos gumik 15k/dbtol indulnak, kell 8, meg egy szett 15" alu 40k mondjuk.
Cr rendszer elegge stabil, 4-500e kmig birnia kell hozzanyulas nelkul, de szerencsere torott meg kulfoldi autokbol van hozza alkatresz olcson, ha barmi kellene. Rozsdara figyelni kell, fruttibol visszaallitottat ne vegyel. Vetelkor szerencses, hogy elegge nincs arul, ennyi penzbol korrekkt veteleket ki lehet fognies annyival nem dragabb a fenntartasa, mint amennyivel tobbet ad. Azt mondom, hogy egy azonos parameteru golf4-hezbkepest kb 20%-kal tobb, viszont vezetesi elmenyben (futomu,kormanyzas) nagyon mas vilag az alfa, meg ugy sokkal szerethetobb karakter, az esetleges hibakat is konnyebb szivvel nezi el neki az ember. Nekem eddig nem volt vele gondom, most lesz majd kuplungozva, elfogytak a gatlok alola es pici rozsda kezd elojonni, de ezek egyreszt kopo-fogyo dolgok, masreszt 13 eves, kinti tartasu osztrak auton ennyi minimal rozsda belefer, kb 50k kijavitani.
Ja meg en hulye vagyok es egyreszt tuningolom (chip, turbo, kiskutyafule), masreszt kb szalonautot akarok belole csinalni par ev alatt es igy van ra szanva evi 4-500k, amibol ez full realis.
[ Szerkesztve ]
magánszemélyként semmiféle rizikót nem kell viselni eladáskor, csak megfelelő adávételit kell írni
cryptot minden termékemért elfogadom
rbalint88
addikt
Ez nem igaz. A fogyasztot nem lehet lemondatni a szavatossagi igenyerol. Es fodarabra vallalni kell, ez eleg pontosan meg vn fogalmazva, de abban biztos vagyok, hogy a motor az benne van. Oke, hogy a fogyasztonak kell bizonyitania az igazat, de a teny ettol meg teny marad.
[ Szerkesztve ]
BigBlackDog
veterán
Én úgy emlékszem, hogy ha kizárják a szavatosságot a szerződésben (magánszemély-magánszemély esetén), akkor nem kell vállalni, egyébként meg fél év a szavatosság ideje (+ ahogy írtad is, a vásárlónak kell bizonyítania az igazát).
g@bo
nagyúr
lehet jobban jár az 1,2-es Splash-el mint a swiftel, friss szerzemény 2009-es swift városban nem akar 7 liter alá menni, pedig már majdnem mindig 5-ösben megyek 60 nál is. őrület.
1,1 es altóm bélését kitapostam, nem zabált 7 liternél többet.
mi a trükk?
hobizoli
nagyúr
a sulya, meg a front felulete
több drón kell ;P
Kornel
veterán
Splash vegyesben 5,5 Budapesten is elvan 6,5-bol.
Pálya szintén 6,5, országút 5 alatt.
g@bo
nagyúr
swift 7,3 városban. légkondi megléte befolyásolja?
ti a váltót hogy nyomjátok, gyors fel, gyorsitás előtt le?
hobizoli
nagyúr
nem kell kiuvegelni, vezess nyomatekbol
több drón kell ;P
hobizoli
nagyúr
azert Bp-n sem mind1, hogy hol jarsz meg ott mikor
több drón kell ;P
Kornel
veterán
Swift legalább fél literrel többet eszik, volt olyanom is.
Nem kell 2000-nel elváltani feltétlenül, inkább az számít, hogy lendületből autozz, motorfeket ésszel használd, stb.
Ja és legalább 5w30-as olaj legyen benne, ne 10w40.
Hobizoli: persze hogy számít. Lényeg, hogy kb. atlagokat írtam, normális, tempós, de előre látó vezetéssel.
[ Szerkesztve ]
g@bo
nagyúr
naja, de a literes autónál fordulatnál volt nyomaték, itt lejjebb is van erő.
öröm nézni, hogy gyorsításnál a pillanatnyi fogyasztás eléri a 20 litert is.
Kornel
veterán
Ezért autozz lendületből.
Motorfeket használj, simán nyersz fel litert.
[ Szerkesztve ]
g@bo
nagyúr
most olvasom utólag, lehúzzák a swiftet, hogy eléggé népautó lett. nagyon nem volt alternativa kisautóban, még talán yaris vagy panda, egy corolla már 1,5 1,6 milla.
tényleg szégyelni való gép a swift? úgy viszik a használtautón, mintha ingyen lenne.
BigBlackDog
veterán
Szerintem a nagy kereslet egyik oka az MK2, MK3 Swift megbízhatóságára és igénytelenségére vezethető vissza, legalábbis sokan ebből indulnak ki az új Swiftek kapcsán is. Mondjuk nem is állítom ennek az ellenkezőjét.
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
Dehogy szégyellni való.
Kategóriájának egyik legjobb autója szerintem.
Bár picivel többért a splash szerintem jobb választás, ha nem száguldozni veszi az ember.
Ha igen, akkor swift sport 😃
BigBlackDog: igen, ez az oka.
És azért ez meg is állja a helyét.
Gomboc swiftnel az 1.3-at érintheti a váltó nyelestengely csapagy hibája, aztán kb. ennyi.
1.5,1.6 esetén, illetve az újabb szériánal és a splashnel sincs ez.
Ujabbaknal az első rugok torese okozott gondot, kemeny 40k az új.
Azért a mai autókhoz képest ezek kevésnek mondhatóak.
[ Szerkesztve ]
g@bo
nagyúr
nekem nem sport lett de könnyfém felnis facelift /csomegtéren szélterelő/ rosszul azért nem néz ki.
Kornel
veterán
Jó autó az, nyugi.
Főleg ha rendesen elférsz benne 😉
Ha igen, akkor nagy gond nincs.
roberto211
őstag
Hát szivójapánoknál ezt azért elég nehéz megoldani 2liter alatt.. 1.3-as -1.5 ös swiftet nyomatékból vezetni? 3ezer környékén kezd el rendesen húzni, én 4ezer körül váltottam és akkor még nem húzott rendesen hanem lendületesen mentem. Igaz ez literes swift volt de vezettem II es swiftet is ott se sokkal különb de nekem mondjuk ez a karakterisztika tetszik inkább s nem a "nyomaték".. Mondjuk én szeretem kiüvegelni is a szivójapókat Persze ha egyedül vagyok. Ha a zasszony vagy valaki mellettem van akkor szigorúan szépen,kíméletesen megyek. Muternek II-es swiftjét azért nem csipázom mert automata és legkésőbb 6500nál elváltja kickdownnál is.. Viszont 1.5vvt, gurítja rendesen a kis dobozt.
(#141429) gabo: Változó,de swiftnél gyorsítás előtt 1-2 fokoatot vissza és utána gyorsítás.. Ha valóban gyorsítani akarsz .. Amúgy nem ciki autó, miért lenne az? Specko ha lenne 1-1,2m ft om gondolkozás nélkül stiftet vennék állandó autónak..
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
Declare
őstag
Kizarhato a szavatossag, ha beleirod. En sem adnek el mashogy autot. Gondolj bele, maganszemely vagy, nem kereskedes es hasznaltautonal pont az a riziko, azert er egyre kevesebbet (reszben) a hasznalt auto, mert egyre inkabb elöjöhet barmi. Maganszemelykent nem kötelessegem azt tudni, ha fütyül a turbo, akkor hamarosan egy 100 ezres vagy meg huzosabb turbo felujitas/uj turbo vetel van kilatasban.
Te mint vevö, vidd el, nezesd at es ennek tudataban vasarolj. Biztos, hogy en sem vallalnek semmilyen garanciat. Tudod mikor hivogasson engem azzal fel ev mulva barki, hogy ennyi meg annyi volt az adagolo....meg bizonygassuk, hogy kinek a hibaja, milyen kokanyolt gazolajjal jart mondjuk üveghangon hidegen, olajnelkül, amivel fel ev alatt akar hiba is elöhozhato, egy amugy tökeletes, de sokeves hasznalt autobol.
hobizoli
nagyúr
Ignis-l szoktam menni siman ugy, 2500 korul elvatod oszt megy az ugyis eleg jol
több drón kell ;P
MunezXBK
nagyúr
Szavatossági jogodról nem tudsz lemondani. Ha lehetne, mindenki beleírná a szerződésbe.
Declare
őstag
A jogilag egyszerűbb eset amikor magánszemélytől vásárolunk használtautót. Ebben az esetben NEM fogyasztói szerződésről beszélünk, a jogszabály fél év szavatosságot ír elő amennyiben az adásvételi szerződésben ez nincs másképpen rögzítve. A hibás teljesítés bizonyítása ilyenkor a vásárló dolga. Magyarán szólva, ha a szavatosságot kizárták a szerződésben, akkor nincs esélyünk szavatossági igény érvényesítésére. Amennyiben nem zárták ki, akkor is elég nehézkes az igazunk bizonyítása.
Ahogy a nemeteknel is a legtöbb esetben oda van irva:
Verkauft wird als Privatperson, daher ohne Garantie und Rückgaberecht !!!
Ez nem csak autoknal, ebay en is, hasznaltcuccoknal is. Szvsz ez igy logikus is.
[ Szerkesztve ]
SzlobiG
félisten
Szép, nekem csak az nem tetszik benne, hogy a hátulja már nagyon megy "össze".
(#141415)Aggregátor: Sok típus Euro 4-be is kapott már pl a mondeo is.
[ Szerkesztve ]
nagy tévedés
ha magánszemély az eladó, akkor le lehet bizony
[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
Integrale
veterán
Igen, Peugeotokban már a 2000-es évek elején is volt.
"Bad reklám is reklám too"
#94529552
törölt tag
Meg az se, hogy 4 év alatt 176.000 km-t futott, taxi volt talán?
SzlobiG
félisten
Én mint típusra értettem a kijelentésemet. Németbe céges autóként simán beletekernek ennyit.
rbalint88
addikt
barátoknak segítek az autóvásárlásban, 5-600-ig értelmesen fenntartható automata autó kell 3 kutyához 1-2 évre. Zafira A 1.8 benzin és 406 kombi 2.0 benzin 4gangos olajkavaróval nem hangzanak túl rizikósnak, jól tippelek?
bátrabb választás gyanánt felmerült még A6 2.8 quattro tiptronic kombi és E39 523iA kombi is de azt úgy is vezettem fel, hogy csak ha nem fáj évente rákölteni a vételárat.
hétvégi kirándulós autónak plusz nagyobb bevásárlásokhoz lenne használva. dízelt a feldobott találatok közül nem mertem javasolni... egy C5 kombi van, de a 2.2 hdi-t nem ismerem.