Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#140951) MunezXBK válasza rbalint88 (#140949) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Fékezésnél érdekes. Lehet nem szabad fékezni? Úgyis a bziknak való. ;]

(#140952) rbalint88 válasza MunezXBK (#140951) üzenetére


rbalint88
addikt

Érdekes? Írd már le légyszi értelmes mondatokban :D Elkönnyül, bebólint, szitál?

(#140953) B-L-A-C-K válasza MunezXBK (#140951) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Még olyan új hogy be sincs kopva rendesen.

(#140954) BigBlackDog válasza MunezXBK (#140951) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Készre volt szerelve egyáltalán az az autó rendesen? ;] Vagy már el is használtad? :DDD

[ Szerkesztve ]

(#140955) focvis válasza MunezXBK (#140951) üzenetére


focvis
veterán

Lehet, hogy csak azért, mert még nem kopott össze? Amúgy bziknak való. :D

GTI-nek meddig toltad?

(#140956) -v- válasza focvis (#140955) üzenetére


-v-
addikt

Az megy egyáltalán ennyit :F

;]

(#140957) fenergie84 válasza Voice24 (#140932) üzenetére


fenergie84
addikt

Nem nedvesség, egyszerűen típushiba. A ragasztó egy idő után elenged. Vannak példányok melyekben jobban bírja, valamelyikben meg nem. Pl. az enyémben csak az jobb első engedett el, a többi nem.

(#140958) MunezXBK válasza rbalint88 (#140952) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

A és C együtt. :D

Focvis: éjszaka volt + esett, úgyhogy csak 200-ig. :D

Mennyit megy amúgy?

(#140959) rbalint88 válasza MunezXBK (#140958) üzenetére


rbalint88
addikt

az A szerintem nem bug, hanem feature, érezze a paraszt, hogy tétre játszik. C meg könnyen lehet amiatt, hogy nem volt bekoptatva a fék és túl nagy terhelést kapott hirtelen.

(#140960) alázógyík válasza MunezXBK (#140958) üzenetére


alázógyík
őstag

"A és C együtt."

Falken téligumi volt rajta, nem? :D

(#140961) MunezXBK válasza alázógyík (#140960) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Azt nem tudom, de most egy másikkal megyünk, 4-en. Ez még szarabb, mondjuk ez csak hangos. :D

(#140962) alázógyík


alázógyík
őstag

Egy topiktárshoz most vittek egy 147-es Alfát abs hibával.
322.000km-t mutatott az óra. Hát nem annyi volt benne. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#140963) focvis válasza MunezXBK (#140958) üzenetére


focvis
veterán

Elvileg 246, nem toltam még el a legvégéig, kb. 240-et próbáltam max. :B (feleség, forgalom, kamera...)
Ma voltam egy kikormolós körön Agárdig :) 3 hete nem mentem ki Bp-ről, Érdnek fel a x20-at könnyen viszi.

[ Szerkesztve ]

(#140964) B-L-A-C-K válasza alázógyík (#140962) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Ha majd hirdetve lesz meg 143 ezer garantált.... ;]

(#140965) alázógyík válasza B-L-A-C-K (#140964) üzenetére


alázógyík
őstag

meg jéghideg klíma... :K ;]

(#140966) MunezXBK válasza focvis (#140963) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Na majd legközelebb, ha nem esik. :D

(#140967) nyikszi válasza alázógyík (#140962) üzenetére


nyikszi
őstag

És ezt mivel lehet megnézni? Ha autót veszek, mi kell hozzá, hogy ilyet meg tudjak nézni?

''Ha az agyunk olyan egyszerű lenne, hogy megérthetnénk, olyan egyszerűek lennénk, hogy nem értenénk.''

(#140968) alázógyík válasza nyikszi (#140967) üzenetére


alázógyík
őstag

Autó specifikus kábel és program.

(#140969) Integrale válasza alázógyík (#140968) üzenetére


Integrale
veterán

Kivancsi vagyok mennyi van a 145-ben. :D

"Bad reklám is reklám too"

(#140970) diegho válasza alázógyík (#140962) üzenetére


diegho
nagyúr

Ezt szerdán csinálhatták, hogy ennyit elment.

(#140971) Integrale válasza diegho (#140970) üzenetére


Integrale
veterán

Meglepodnel, ha tudnad mennyi elfut ennyit, illetve mennyi autoban van kozel ennyi. :)
Tudok dizel 156-ot, ami iden mar atlepte a 900.000-et, de szurj ra mobile.de-n, aztan meglatod.

[ Szerkesztve ]

"Bad reklám is reklám too"

(#140972) diegho válasza Integrale (#140971) üzenetére


diegho
nagyúr

Elhiszem, hogy rengeteget elmennek, csak nem mindegy mennyit kell rájuk költeni ezalatt.

(#140973) BigBlackDog


BigBlackDog
veterán

Egy 75 lovas (1.6) F Astra leváltása merült fel. Munkásautóként szolgál, a hátsó rugók erősítettek, mivel minimum 200-250 kg terhelés van legalább a csomagtartóban. Napi 50-100 km-t gurul, éves szinten 20-30e km-re jön ki a futásteljesítmény. Sokszor városban, kis távokra is van használva, így eddig inkább csak benzinesek jöttek képbe. Néha kell a +2-3 személy szállítási képessége, emiatt csak kombi kivitel volt eddig célként kitűzve.

Mit lenne érdemes nézegetni, ami fenntartási költségek, megbízhatóság terén nem jelentene visszalépést? Eddig csak a G Astra került fel a listára.

[ Szerkesztve ]

(#140974) gooool válasza diegho (#140972) üzenetére


gooool
őstag

Az 1,9JTD az egyik legjobb dizel konstrukcio, legyen egy Alfa, Opel vagy Fiat orraban, ez teny. :) Es abszolut nem penztemeto, amennyiben a kotelezoket megkapja idoben.
Focvisnak volt, rbalintnak van ilyen motor a verdajaban. Nem panaszkodnak/tak. :)

[ Szerkesztve ]

Üdv, Balázs

(#140975) rbalint88 válasza BigBlackDog (#140973) üzenetére


rbalint88
addikt

Mi a baja, hogy le kellene váltani? Amúgy Gastrán kívül tényleg nem sok más jut eszembe. Viszont annak kisebb a beltere, meg a csomagtartója is szerintem.
Passat B5 1.8 125 ló vagy B5.5 2.0 jó lehet, tágas, strapabíró autók. Ha ballonos kerékkel (195/65r15 v 205/55r16) használják, akkor a futóműve is tartós.

(#140976) BigBlackDog válasza rbalint88 (#140975) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Elkezdett rügyezni, meg szép lassan jönnek elő a nyűgök motortérben is. Szerencsére még nem kritikus a dolog, csak érdeklődtek az "eladósága" felől. :D Meg aztán felmerült akkor, hogy egy 3-4 évvel fiatalabb eresztés is jó lenne, feltéve, ha ugyanilyen tartós (2001-es a jelenlegi).

Ha nem nézzük a személyszállítási képességet (tehát vezető + 1 fő férjen bele), akkor mi jöhetne még szóba?

[ Szerkesztve ]

(#140977) rbalint88 válasza BigBlackDog (#140976) üzenetére


rbalint88
addikt

Megane kombinát. 1-es eléggé problémamentes, kettesben szívó benzinnel meg max az elektronika szívat meg.
Valószínűleg -ha még csak kezd rügyezni- olcsóbb lenne szintre hozni a jelenlegit, mint esetlegesen beválasztani valami fosba vagy csak szintén szintre hozni az új szerzeményt. Melósautóból az a legjobb, amit nem sajnál az ember, csak akkor kell cserélni, ha már nem éri meg életben tartani.

(#140978) LuckyL válasza BigBlackDog (#140976) üzenetére


LuckyL
őstag

ha elég 3 személyes akkor egy jó kis furgon pl transit, jumper ilyesmik
ha céges vásárlás akkor ottvan az nhp hitelkonstrukció új teherautóra, majdhogynem ingyen hitel és akkor meg van oldva 15 évre az autókérdés, kicsi törlesztő mellett

[ Szerkesztve ]

cryptot minden termékemért elfogadom

(#140979) molnarpeter válasza BigBlackDog (#140976) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Ha nem kell gyors legyen, akkor 1.9 SDI? Rövidebb távokon is beéri nagyon max 6 literrel, de 5 körüli átlagokat írnak rá. Nincs turbó, nincs kettőstömegű, kb. az adagoló a legnagyobb rizikófaktor, de ha nincs magas fordulaton hajtva közel üres tankkal, az is bírja. Váltóban egy szegecs hullhat el, azt mondjuk már valószínűleg megcsinálták majdnem mindben, ami érintett lehet.
Újabb autónál számold bele a magasabb szervizköltséget is. Ha nem megy hosszabb távokat a kocsi, esetleg egy e-NV200 megfontolandó, ott sokat lehet fogni üzemanyagon és fenntartáson (gumizáson felül a legtöbb dolog kiesik).

[ Szerkesztve ]

(#140980) BigBlackDog válasza rbalint88 (#140977) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Hát, akkor ahogy éreztem is, inkább a jelenlegit kéne rendbe tenni, hosszabb távon ez a jó választás, ha (ilyen idős) használtban gondolkozunk csak.

(#140978) LuckyL: Igen, ez is futólag felmerült. Egyébként ezek a furgonok (kis dobozos izék) mennyire vállalhatóak használtan?

(#140981) #94529552 válasza BigBlackDog (#140976) üzenetére


#94529552
törölt tag

2 személyes furgon? Mint Berlingo és hasonlók. Vagy Transit Connect.

[ Szerkesztve ]

(#140982) LuckyL válasza BigBlackDog (#140980) üzenetére


LuckyL
őstag

vállalhatóak használtan is, csak utána kell járni, mert a nagy részüket évi 50-60 ezer km re veszik és az már nem túl jó 6-7 évesen megvenni
nhp szerintem csak új autóra van, de lehet tévedek

[ Szerkesztve ]

cryptot minden termékemért elfogadom

(#140983) molnarpeter válasza BigBlackDog (#140980) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Puttonyos használtan: konstrukciótól függ, általában kopott kormány, esetenként szakadt vezetőülés+kerregő dízel :D

LuckyL: nekem használtra is rémlik, csak azt érthető okokból nem tolják annyira.

[ Szerkesztve ]

(#140984) LuckyL válasza molnarpeter (#140983) üzenetére


LuckyL
őstag

igazad van, rákerestem és tényleg mehet használtra is
az az igazság és ilyen kis tgknál inkább újban gondolkodnék
pl egy fordnál adnak 5 év garit mellé, belőni a hitel futamidejét is úgy, aztán meg kihozni egy újat
ha nicns elhasználva addig, jól el lehet passzolni és hozni egy újat megint
ha azt nézed egy jól felszerelt transit 4.5 nettó körül van, 5 évesen fog érni 2-2.5 körül állapottól függően
33 ezer Ft költség az autó havonta (szervíz és egyebek nélkül, de ez használtnál is felmerül), ez pedig nem pénz egy normális cégnek

és akkor lesz tempomat, kihangosító, zene bluetoothról, esp, klíma stb.
ráadásul jó az ütközésbiztonság, ha lerobban ott az assistance, és a környezetet sem károsítja annyira mint egy
régebbi dízel

fiat, citroen stb. még olcsóbb

cryptot minden termékemért elfogadom

(#140985) molnarpeter válasza LuckyL (#140984) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Persze, igazából az a kérdés, hogy kicsit többért jobb körülmények (biztonságot én is első szempontok közé venném), vagy az élettartama végéig hajtani a vasat, aminek inkább eszmei értéke van már vásárláskor is, cserébe kevés pénzből, valamivel több rászánt idővel fenntartható. Meg ugye ott a flottakezelőtől bérlés opció is, akkor csak fizetni kell (ha olyan feltételekkel kötődik a szerződés), meg a végén leadni a kocsit, és elhozni az újat megint, nem kell szórakozni a sok km-es autó nehezebb eladhatóságával sem.

[ Szerkesztve ]

(#140986) LuckyL válasza molnarpeter (#140985) üzenetére


LuckyL
őstag

igen, de a flottakezelős megoldás drágább, inkább ott éri meg ahol sok autó van és nem akarnak külön embert foglalkoztatni hogy intézze az autós ügyeket
1-2 autós kis cégeknél jobb a hitel vagy lízing

cryptot minden termékemért elfogadom

(#140987) Acheron válasza rbalint88 (#140921) üzenetére


Acheron
őstag

Utánaolvastam a típusnak, többnyire jókat írnak róla (az egy városi fogyasztást kivéve) Egyelőre betettem a kalapba a Volvo mellé, ha tehetem kipróbálom. Ahogy látom, bőrös, jól felszerelt, jó állapotú példányt azért ebből sem egyszerű kifogni.
Alfáknál pont a futóműre olvastam sok panaszt, hogy bár nagyon jó, de nem bírja a jó magyar utakat. A Volvo ebből a szempontból egy tank volt, a felnit nem egyszer szétütötték a kátyúk, de a futómű bírta.
A szerviz / alkatrész ellátás milyen? Mifelénk (Miskolc) nem találtam márkaszervizt.

(#140988) Luck Dragon válasza BigBlackDog (#140976) üzenetére

G Astra kombi 1.6-os xep motorosok "twinportos" jók .

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#140989) Kornel válasza Luck Dragon (#140988) üzenetére


Kornel
veterán

Ez lancos, ha jól tudom, mégpedig nem a motor élettartam cserések közül.
Egy lanccsere rögtön 100+k huf, szerintem máris bukott az olcsó fenntarthatósag kritériuma.
És még semmi baja sem volt emellett az autónak.
(Egyébként EGR, kartergaz visszavezeto szelep, stb. kis hibák, de itt is repkednek az 50-100k huf összegek, és ezek bőven előfordulhatnak ezeknel)

Szerintem rakja rendbe 100k-bol az F astrat, nem nagyon talál az újabb autók között a szó jó értelmében vett ilyen igénytelen autót...

Talán a suzuki liana, ha a hatchback csomagtartója elég, akkor motor élettartam lánccal (1.3, 1.6) megfelelhet a kritériumoknak, de csak FL-et vennék, az meg 1M. Nem rohad, a motorhoz sose kell nyúlni, futóműben sincs semmi komplikált dolog, ideális melós autónak.

[ Szerkesztve ]

(#140990) rbalint88 válasza Acheron (#140987) üzenetére


rbalint88
addikt

Gyari/TRW cuccal javitva a futomuvet tartos azert, meg altalaban a kisebb-olcsobb alkatreszek adjak fel a kuzdelmet elso korben. Kormanyosszekoto, ilyesmi. Nekem eddig 30k ment a futomure es tovabbra sem zorog, ami most nagyobb rakoltes lesz, a 13 eves gyari gatlok es a hozza kapcsolodo sallangok csereje. Ez is csak azert draga, mert az igenyes futomu miatt hatul is van toronycsapagy, ugyhogy a kis biszbaszokbol osszejon azert egy 80k. De ez is olyan, hogy most 5-10evig megint jo akkor. Az mondjuk segit a futomu lelkivilagan, ha csak 17-es kerekkel jarsz es nem 19-essel :)

(#140991) Luck Dragon válasza Kornel (#140989) üzenetére

Ha a G Astra 1.6-ra gondolsz az szíjjas.
De nem szeretném feszegetni a témát. F astráját tessék rendbe hozni. :)

[ Szerkesztve ]

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#140992) Kornel válasza Luck Dragon (#140991) üzenetére


Kornel
veterán

Mindegyik motorkod szijas?
Ha igen, akkor elnézést, máris közelebb van az olcsóbb fenntarthatósag kritériumahoz. :R

(#140993) Luck Dragon válasza Kornel (#140992) üzenetére

Elvileg az 1.2-1.4-es motorok láncos kivitelűek G Astra esetében.
Az 1.6-1.8-2.0-2.2-es szíjjal hajtott.

És a dízelek esetén is szíjjasok.

De a tévedés joga él. :)

[ Szerkesztve ]

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#140994) Kornel válasza Luck Dragon (#140993) üzenetére


Kornel
veterán

(#140995) LógaGéza válasza alázógyík (#140896) üzenetére


LógaGéza
addikt

és tboy93: Köszönöm a választ!
Visszakerestem itt a topikban, és csak a 2004 utániakra szűrtem kezdetnek :)
Kutyacsontok amúgy is fogyóeszközök nálunk, jók az utak erre... Át fogok tuti nyomkodni mindent, és hidegen egyébként se taposom.
Két dolog van ami még felhívta a figyelmem: ugye a kiszemelt az 140 lovas. Fizikailag van különbség a gyengébb 116 lovashoz képest, vagy csak szoftveresen van visszabutítva?
Kettőstömegű mennyit bír ezekben? Mennyire könnyű észrevenni, ha csereérett, mik a hibajelenségek?

"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"

(#140996) Integrale válasza LógaGéza (#140995) üzenetére


Integrale
veterán

Az erosebbik 16 szelepes, a gyengebbek 8.

"Bad reklám is reklám too"

(#140997) spiky03


spiky03
veterán

A múltkor ugye írtam, hogy mind a két kiszemelt i30-at.

Érdekes módon ma jött a mail a Használtautóról a beállított autófigyelésekről és köztük volt újra ugyan az a kocsi.

Szerintetek az van csak, hogy fent hagyták a hirdetést és be van rá állítva ilyen automata megújulás (ha lehet ilyet azt nem tudom) vagy visszavitték?

Ez lenne a kérdéses autó: [link]

Ha jól emlékszem korábban nem volt az ÚJ MODELL a hirdetés végén, csak a Heti akció.

Persze holnap rájuk csörgök és megkérdezem, hogy bent van-e valóban.

Jah az meg szóra sem érdemes, hogy megint van elírás a hirdetésben. :DDD Azt írja 6 sebességes, aztán közben meg csak 5...

[ Szerkesztve ]

SuperHeRo - Eladó! Anthem MRX710 + extrák!

(#140998) Luck Dragon válasza Kornel (#140994) üzenetére

Tudtam én! Csak nem voltam benne biztos:))

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#140999) HAX


HAX
tag

Sziasztok!

A Suzuki Swift 1.0 GS-emet cserélném le, az eladási árhoz még hozzácsapnék 6-700-at kb ennyi lenne a keret.

Egy biztonságosabb, életerősebb kocsit keresnék.

Inkább benzines felé hajlok nem túl nagy távokra, elsősorban munkába járáshoz kellene, kicsit sportosabb vagy sedan, klíma feltétel anélkül már nem vennék autót.

Amiket eddig néztem:

G Astra
Galant - bár nagyon húz hozzá a szívem de elég kicsi a kínálat sajnos

Tudnátok még ajánlani valamit ezeken kívül amire érdemes ránézni?

(#141000) rbalint88 válasza HAX (#140999) üzenetére


rbalint88
addikt

Szoval 6-700+ szervizert keresel autot? Vagy a felmerulo koltsegekre ezen felul van keret? En egyebkent meg 1-2 evig nem dobnam a swiftet, ha nincs baja vagy nem jon gyerek. Addig ami penzt felre tudsz tenni, abbol sokkal jobb autot tudsz majd venni. A swift ara mar nem nagyon tud hova bezuhanni.

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.