Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#141351) Nestor16 válasza kelly416 (#141328) üzenetére


Nestor16
senior tag

A netrisken kezdtem én is, de negyed órás kitöltögetés után x. A biztositas.hu már kényelmes. Ez olyan, mint az arukereso? Vagy van valami erre specializálódott topik is, hogy minden évben a legolcsóbban jöjjenek ki? :DDD
Valóban érdemes előre számolni. A két átlagot megnéztem a kalkulátorral: 1.4-es Peugeot sedan 55kW - 40k, 1.9 TDI 85kW 80k... Minimum! Elég lesz nekem a hangja is. :DDD Meg a benzines kivitel. Nem mennék sokat vele.

Találtuk egy Xsara-t 480k-ért. 1.6. 110.000 valós km. Kívül-belül remek állapotban. Kint állt, de nem találtunk rozsdát. Folyamatosan szervizelt (autószerelő volt a tulaj), vigyázott autó, látszik is rajta. Jó felszereltség. 15 éves. Már vételi szándékkel állunk hozzá. Mindenképpen érdemes leellenőrizni a rendszámot, alvázszámot? Szervizbe is illik elvinni? Kapni olcsóbban is, drágábban is ilyen típust. Egy teljesen rendben lévőnél ez a reális ár?

Üdv, Dávid

(#141352) molnarpeter válasza #94529552 (#141350) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Másféle használtautó garancia is van, az sem elvetendő, igazából minden ilyennél a feltételek számítanak.

(#141353) Nestor16


Nestor16
senior tag

A másik dolog, hogy a használtautón az autóvadász keresést nem lehet jobban leszűkíteni? Jó lenne, ha csak arról értesítene, ami tényleg érdekel. Vonóhorog, ne legyen túl messze és ne a roncsokról értesítsen.
Vagy van máshol is ilyen autó értesítős cucc?

Köszönöm az eddigi infókat is! :R

Üdv, Dávid

(#141354) #94529552 válasza molnarpeter (#141352) üzenetére


#94529552
törölt tag

Jah, a neppereknél van a kapugarancia. :O Én a weltautóról azt hallottam hogy normálisan működik is, nemcsak a nevéban van ott, hogy garancia. A feltételek pedig mindenütt számítanak, nem állítok mást én sem.
Milyenek vannak még?

[ Szerkesztve ]

(#141355) RocknRoller


RocknRoller
aktív tag

sziasztok,

autót szeretnék vásárolni, ez lenne nekem az első saját kocsi.

amit mindenképpen szeretnék: tempomat, klíma, legalább elöl elektromos ablak

jelenleg évente 25 ezer körül megyek, napi munkábajárás 30km oda 30 vissza.
jó lenne, ha 9 kiló körül megállna. legalább 5 évre tervezek vele. Ja és persze fő szempont a megbízhatóság, minden reggel el kell h juttasson melóba.

Miket tudnátok ajánlani? Diesel v benzin ilyen használatra?

ÁjfÓn 13 | "A szép nők vetetik a sört, a csúnya nők pedig itatják a sört" - Al Bundy

(#141356) Acheron


Acheron
őstag

Sziasztok!
Tanácsot kérnék, elsősorban autókereskedelemben kereskedői oldalon is jártas fórumtársaktól.
A sztori nagyon röviden: két éve behozattam magamnak egy 2009 -es, T27 -es 2.2 Toyota Avensis Wagont Németországból, nagyon jó kondíciókkal: 140 e km. full extra, kitűnő állapot. Kint is végig márkaszervizben volt szervizelve, én is végig oda hordtam itthon, amióta megvan. 47 ezer km -el később kiderült, hogy az autót utolérte a motorra jellemző típushiba, és motorcsere szükséges. A részleteket okulásképpen szívesen leírom később, most a számomra akkut és fontos kérdéssel foglalkoznék:
A szervizzel kb 50 - 50 % -os költségmegosztás látszik körvonalazódni az eredetileg közel 2,5 milliós javítási költségből (5 hónap idegőrlő "párbeszéd" után). A dilemma a következő:
Az autó értéke az Eurotax kalkulációt lekérve kb 2,87 - 3,15 millió között mozog, attól függően, hogy az állapotot mire állítjuk (3. v 2. osztály). Minden elfogultság nélkül rendkívül jó állapotú autóról van szó - néhány autópályás kőfelverődésen túl a motorháztetőn, kívül belül patent állapotú, felszereltségét tekintve Magyarországon a Premium felszereltség áll hozzá legközelebb (Németországban TEC Edition néven futott). Több évet és több tízezer km -t letagadhatna (pár képet csatoltam, talán átad valamit az állapotról).
A lényeg: vagy én fizetek most 1,2 misit a javításért. és megkapom az autót a márkaszerviz által beépített gyári új motorral, egy év garanciával, vagy átveszik tőlem a motorhibás autót 1,5 misiért. (kb 4,5 -ért vettem két éve...)
Az autót semmiképp nem tartom meg, amint kész, mennie kell, a másik Toyotánkkal együtt - soha többé nem lesz Toyota vagy Lexus a portán (sajnálom, mert mindkettővel voltak terveim). A kettő árából valami normális autót szeretnék venni, amiben 180 ezernél max ékszíjat, és nem komplett motort kell cserélni.
A nagy kérdés, hogy megéri e megcsináltatni és megpróbálni eladni 2,7 milliónál többért, vagy hagyjam a francba, és hagyjam rájuk a kínált árért? A párom szerint hagyni kell, nem ér meg több vesződséget (a megérzései 99% -ban bejönnek). Azt is tudom, hogy ha kiadom egy kereskedőnek, hogy adja el, az kb + egy százas, így minimum 2,8 -ért kellene elmenjen, hogy ugyanott legyek, mint ha otthagynám másfélért. Ugyanakkor ilyen állapotú és felszereltségű autót nem hirdetnek a Hahun, viszont ennél jóval rosszabb kondíciókkal is láttam 3 fölötti áron hirdetett hasonló autókat. Most azt gondolom, hogy valaki biztosan nagyon jól jár vele, mert egy remek állapotú, új motoros autót fog kapni 1 év garanciával, ami 7 éves autóknál azért elég ritka - ezért talán elmehet 3 körül is. De lehet, hogy a piac teljesen másképp látja, és nem fogom tudni eladni, csak 2,7 alatt, akkor viszont többet bukok rajta, mint eddig.
Nos, mit gondolnak a szakértők, kereskedésben jártas fórumtársak? (a döntés az enyém, de szívesen veszem a nálamnál hozzáértőbbek javaslatait - akár privátban is)

(#141357) B-L-A-C-K válasza Acheron (#141356) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Nem vagyok kereskedő, sem szakértő, de tudom ez a típus kerülendő, viszont a kicserélt új motor már valami javított változat, vagy később ennél is elő jöhet ez? Ha ez már javított változat, akkor én megcsinálnám és megtartanám, hiszen egy úgymond új motoros elég jól felszerelt, képek alapján elég szép állapotban lévő kocsid lesz. Veszel egy másik használtat, ki tudja még mennyit kell majd rákölteni, ez meg tudod full rendbe lenne, és még 1 év garid is van rá.

(#141358) LuckyL válasza Acheron (#141356) üzenetére


LuckyL
őstag

csak akkor csináltasd meg ha mégis inkább megtartod, ez az autó új motorral sem fog elkelni 3 milláért
ha eladásra akarod megcsináltatni, akkor bontott motort keress, vagy ha lehetséges csináltasd meg a mostanit, sokkal jobban jársz
1.5 milláért ott ne hagyd a kereskedőnél, annál motorhibásan többet kapsz érte
talán ez lenne a legjobb ötlet, így ahogy van meghirdetni
amikor nekem volt egy váltóhibás kocsim, meglepően magas űron megvette valaki, aki értett hozz/volt alkatrésze

[ Szerkesztve ]

cryptot minden termékemért elfogadom

(#141359) focvis válasza Acheron (#141356) üzenetére


focvis
veterán

Tedd fel így a hahura (mondjuk 1,8-2 millióért), nepper vélhetően elviszi 1 héten belül.

Ha mégis megjavíttatod és tetszik is az autó, akkor tartsd meg.

(#141360) diegho válasza Acheron (#141356) üzenetére


diegho
nagyúr

Alapvető szabály, hogy 2.2 D4D és D-CAT Toyota motort soha nem szabad megvenni használtan. Ha a vásárlás előtt kérdezel nem jársz így. Ettől a Toyota még mindig a legmegbízhatóbb autó, van 1 szériahibás motorjuk, ez van, másnak több is van, de mindig is aranyszabály volt, hogy Toyota csak benzines/hibrid lehet, a többit meg sem szabad nézni, mert nem tudnak dízelt gyártani (meg minek is, amikor a benzinessel bitang jó fogyasztást lehet csinálni) Ezért kizárni a Toyotát a jövőben elég nagy butaság lenne, hiszen az Avensis az egyik legjobb vétel a kategóriájában. Én eladnám így ahogy van és keresnék egy benzineset.

(#141361) Théodore


Théodore
csendes újonc

Rétegvastagság mérőt keresek. Melyiket ajánlanátok?

(#141362) MunezXBK válasza Théodore (#141361) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

A legolcsóbb is megfelel.

(#141363) fenergie84


fenergie84
addikt

Én csak annyit fűznék hozzá a Toyotás témához, h az új motor már javított szériás, szóval az érintett hiba nem fog előjönni rajta.

(#141364) Dani_kp válasza diegho (#141360) üzenetére


Dani_kp
őstag

Én úgy tudom, hogy az 1.4 és 2.0 D4D az jó konstrukció volt. De ha tévedek akkor javítsatok ki, nem értek hozzá, csak olvastam.

De abban teljesen egyetértek, hogy a Toyota még most is az egyik legmegbízhatóbb autó.
Nagyon közeli ismerős 15 éve vett újonnan egy Yaris verso 1,3-as vvti-t, ~200k. km van benne, többször járt vele Ausztriában és Romániában, belföldön is sokat volt vele nyaralni és most ment benne tönkre a gyári rádió, amiről kiderült, hogy típus hiba. Gyári akku 13 évet bírt benne, illetve 14 évesen kellett benne elöl izzót cserélni. Mondjuk extrém mód vigyáz rá és kíméli is, de azért használva is van. Féléves korában kapott teljes üregvédelmet. Ja és a kresz szabályait betartva közlekedünk vele, akkor nevetségesen keveset fogyaszt, nem írom le, hogy mennyit mert kiröhögtök és úgy sem hiszitek el... :B

https://ingatlan.com/33821564

(#141365) Integrale válasza diegho (#141360) üzenetére


Integrale
veterán

Van ott meg par hibas motor, de csak ezert en sem zarnam ki.

[ Szerkesztve ]

"Bad reklám is reklám too"

(#141366) diegho válasza Dani_kp (#141364) üzenetére


diegho
nagyúr

Az 1.4 és a 2.0 sokkal jobb, mint a 2.2, de a Toyota dízelei nem váltják meg a világot. A benzines motorok viszont a világból kimennek és már az 1.6 (1ZR) is 132 LE-s, alig fogyaszt, a Toyotaklub-on többen is 7liter alatti átlaggal közlekednek 1.6 Avensissel, nekem a 2.0 is 7 alatt volt, ha nem pályán mentem.

Nekem az elmúlt 12 évben 3 Toyotám volt (vagy apámé volt) és a 12 év alatt ezeket kellett cserélni:
CarinaE - önindító szénkefe, jobb hátsó fék munkahenger
Avensis - semmi
Corolla - termosztát

Ezeken kívül csak kopó és kötelező csere volt, mint olaj, szűrők, gyertyák, fékbetétek, gumi. Tény, hogy az angol Toyota már nem olyan, mint a japán, de még mindig kiemelkednek megbízhatóság terén, ez az árakon is meglátszik. Vannak kevésbé jó szériák, mint pl az üzemanyagra kényes 2.0 D4 benzinmotor, vagy az 1.8 VVT ami eheti az olajat, ha nem volt cserélve garanciában, de az 1.6-os például hibátlan szerkezet és a világból kimegy, legyen az akár a régi 4A-FE vagy az újabb 3ZZ-FE vagy a még újabb 1ZR-FAE mindegyik nagyon megbízható szuper motor.

[ Szerkesztve ]

(#141367) fenergie84 válasza diegho (#141366) üzenetére


fenergie84
addikt

A 1.8 VVTi-t 2005 derekán frissítették, az ez utáni példányok már egyáltalán nem eszik az olajat...

(#141368) RocknRoller válasza RocknRoller (#141355) üzenetére


RocknRoller
aktív tag

erre esetleg tipp?

ÁjfÓn 13 | "A szép nők vetetik a sört, a csúnya nők pedig itatják a sört" - Al Bundy

(#141369) diegho válasza RocknRoller (#141355) üzenetére


diegho
nagyúr

A tempomatot gyorsan felejtsd el 900-ért, vagy pedig a megbízhatóságot, én előbbit felejteném el és vennék egy 1.5D Saxo/106-ot, vagy egy Golf3 TDI-t.

(#141370) barnam_ válasza RocknRoller (#141368) üzenetére


barnam_
nagyúr

Üdv,

Én dízelt vennék a helyedben, én is azt hajtok, napi 50km a munkába járás (oda-vissza).

Milyen évjáratban gondolkozol? Használt dízelből (figyelembe véve a 900e korlátot) én közös nyomócsövest nem vennék, inkább egy régebbi adagolós turbódízelt. Vagy esetleg a VW PDTDI motorjai, mostanra ami szar lehet benne (befecskendező fúvókák), már úgyis kicserélték.

szerk.: nagy valószínűség szerint tempomatot utólag is tudsz belerakatni, úgyhogy ez ne legyen kritérium.

[ Szerkesztve ]

(#141371) diegho válasza RocknRoller (#141368) üzenetére


diegho
nagyúr

A dízelben sem vagyok biztos, hogy megéri. Ha alacsony fenntartási költséget szeretnél és nem gond, hogy ronda amit veszel, akkor egy E11-es Corolla 1.4 vagy 1.6 benzinmotorral nagyon megbízható konstrukció és kis odafigyeléssel bőven 7 liter alatt tudod tartani, sőt, szerintem 6 is megoldható én is tudtam 6 liter alatt menni az E10-el, akkor a 6.5 sem lehetetlen E11-el.

[ Szerkesztve ]

(#141372) máyköl válasza RocknRoller (#141368) üzenetére


máyköl
veterán

1.9pd tdi Fabia esetleg...
Tempomatot utólag kell majd beszereltetned.

(#141373) Acheron


Acheron
őstag

Sziasztok!
Köszönöm a hozzászólásokat.Összegezve: nem éri meg megjavíttatni ennyiért, de eladni sem, próbálkozzak a Hahun hibás motorral eladni. Ez utóbbival annyi gond lesz, hogy az autó a szervizben van szétterítve, tehát a vevőnek onnan kell trélereztetnie, a szerviz pedig alighanem benyújtja a számlát a szétszedésért - ha nem ők rakják össze. Ezeket is bele kell kalkulálni a deal -be, hogy megéri -e.
A megtartás szóba sem jöhet, olyan mértékben veszítette el a hitelét a Toyota a szememben, hogy ez nem opció, sem most, sem a jövőben. Nem a meghibásodással van gondom, nem is az autóval, de még csak nem is a típushibával, hanem ahogy azt kezelték, előtte és utána. Nagyon cifra történet.
Az autóra nem tudnék úgy ránézni, hogy ne jusson eszembe az egész sztori, az öt hónapos hülyének nézés az ügyfélszolgálat részéről, míg egy viszonylag elfogadható megoldással álltak elő (lásd a fent vázolt konstrukciót), olyan autó meg minek, amibe rossz érzéssel ülsz be nap mint nap.
Olyan szervizbe sem vinném az autót, ahol gondosan elhallgatták előlem a hibát a garanciaidő végéig, amikor pedig segítséget kértem, hogy cseréljék be jó áron, a szalon vezetője 2,2 milliót kínált az autómért, ha előtte másfélért megjavíttatom náluk (!) :W .
Ha a Toyotánál ilyen az ügyfelek kezelése, akkor köszönöm, én nem kérek az autóikból. A vicc az egészben, hogy már régóta nézegettem a szalonban a kombi hybrid Aurist, mielőtt a hiba kiderült - erősen kacérkodtam a gondolattal, hogy beszámíttatom az Avensist. A végső cél pedig egy második generációs, "orsóarcú" GS450h volt. Na ezek a tervek most mentek a kukába, köszönhetően a kitűnő ügyfélszolgálati tevékenységnek.

(#141374) Théodore válasza MunezXBK (#141362) üzenetére


Théodore
csendes újonc

Ez a digitális vagy inkább a Firstcheck?

(#141375) diegho válasza Acheron (#141373) üzenetére


diegho
nagyúr

És ez a hozzáállás még mindig sokkal jobb, mint a többi márkánál, azért ezt ne felejtsük el, de azt sem, amit mindenki mondott, ha a vásárlás előtt legalább 1 embert megkérdezel, akkor meg sem veszed, nem véletlen az, hogy a dízel olcsóbb használtan, mint a benzines.

(#141376) rbalint88 válasza Acheron (#141356) üzenetére


rbalint88
addikt

csak akkor csináltasd meg, ha megtartod. viszont ha nem új autóba ülsz át belőle, akkor igencsak figyelembe venném ezt a megoldást is. tudom, most nagyon haragszol a toyotára, de sajnos a többi márka panaszkezelése sem jobb és ugyanúgy bele lehet nyúlni ott is hibás konstrukcióba, amiről később derülnek ki a turpisságok, ha valami fiatalt veszel. meg így végigfuttatva fejben, hogy ebből mibe érdemes átülni, nem nagyon jut eszembe olyan típus, ami kevésbé lenne nyűgös, főleg ha ebben a javított, már problémamentes motor lesz.

RocknRoller: Alfa/Fiat JTD motorok megbízhatók. alapvetően ilyen árkategóriába beleférő autóknál a rozsdát kell megnézni, a futóművet idővel megeszik a magyar utak, ezen kívül komoly baj nem nagyon szokott lenni. évi 2-300ezer Ft betakarja az alapos, nem csak állapotmegőrző, hanem javító szervizelést is, ha nem valami kutyaólat veszel. 900-ból már elég jó, 140-150 lovas, 6 gangos 1.9JTD 16V(mjet) motoros Alfa 156-ot lehet venni, a belső facelifttel van esélyed a tempomatra, szóval 2002 utánit nézz, új műszerfallal.

(#141377) Kornel válasza Acheron (#141373) üzenetére


Kornel
veterán

Csinaltasd meg, és tartsd meg.
Nincs jobb opció jelenleg.
Az egy év gari lejártáig mindenkepp ez a legolcsóbb megoldás.
Amúgy meg 20 evre lesz egy problémamentes autód így, max. a kopó dolgok cseréjével.
Ha továbbra is lelki gondokat okoz a történet, akkor nem veszel több toyotat, és kész, de ezt nem érdemes közvetlen a javítás után eladni, beleülsz valami másik márka használt dízelébe, ott meg befigyel esetleg egy magasnyomású pumpa/csucsok, vagy turbo, esetleg kettostomegu, akkor azt is eladod, mert szar? Márpedig ha nem újat veszel, ezek mind benne vannak a pakliban. Nalad most ilyen gondok évekig nem lesznek ezzel.

(#141378) MunezXBK válasza Théodore (#141374) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Digitális. :K

(#141379) Acheron


Acheron
őstag

Sziasztok!
Értem amit mondtok, és a mérnök agyam nekem is ugyanezt mondja. Ugyanakkor nem tudok elmenni a történtek mellett, a felségem pedig, akinek a nevén van az autó, látni sem akarja többet. Egy opció van még, beszámítják egy másik autóba, akár benzinesbe (újba vagy használtba) - de ezzel kapcsolatban is vannak aggályaim, főleg, hogy valószínűleg az említett szalon vezetővel kellene erről egyezkedni - ezt a békesség kedvéért elkerülném.
A problémamentes új motorban nem hiszek - ugyanaz a konstrukció megy bele, mint előtte, pont az én autóm bizonyítja, hogy a 2009 utáni motorok pont annyira szutykok, mint az az előttiek. Nem véletlenül lett a Toyota megoldása is a BMW motor erre a problémára :( Ha használom tovább és később eladom, még fél évig nekem kell tartanom a hátam az autó estleges újabb meghibásodásáért - ki a fene akar ilyen rizikót vállalni?

(#141380) focvis válasza Acheron (#141379) üzenetére


focvis
veterán

Amúgy miben nyilvánult meg a hiba, mik voltak a tünetei?

(#141381) molnarpeter válasza Acheron (#141356) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Maszeknál próbáld meg, hátha bedobnak értelmes pénzért egy bontott motort (=lehető legolcsóbban próbálnék használhatót varázsolni belőle, mielőtt kiszállok).

RocknRoller: Golf 4/Octavia 1/Leon 1.9 SDI-vel. Tetű lassú, de tempomat is van olcsón utólag. A váltóban egy szegecs tud elszakadni, de az eddig biztosan megtörtént 150e futás felett. Klímakompresszor lehet hiba nagyritkán. 6 légzsák, ESP is megcsíphető, ennyi km-re talán a biztonság sem utolsó :) Ha 120-nál gyorsabb szakasz is van a napi körben, akkor inkább 90 lovas 1.9TDI, ott kettőstömegű+turbo bejön, mint hibalehetőség, de kevesebbet is tud enni a hosszabb váltó miatt.

[ Szerkesztve ]

(#141382) Acheron válasza molnarpeter (#141381) üzenetére


Acheron
őstag

Sem türelmem, sem kedvem nincs már ezzel foglalkozni, az öt hónap huzavona teljesen lefárasztott idegileg, és fizikai tünetei is kezdtek jelentkezni az idegeskedésnek - elég volt ennyi ebből.
A bontott motorra egyébként semmilyen garancia nem lenne, ha eladnám, ugyanúgy engem masszírozhatna a vevő, ha előjönne valamilyen baja - szeretném már végleg elengedni ezt az ügyet - az egészségem többet ér.

Egyébként talán még el is gondolkodnék a megtartásán, ha jó lenne vezetni, de a 150 ló nagyon kevés ehhez a bódéhoz, az 1600 kiló és az automata nagyon visszafogja, emellett dízel létére rengeteget eszik. :(

(#141380) focvis: két pofára kezdte enni az olajat és a hűtővizet.

[ Szerkesztve ]

(#141383) B-L-A-C-K válasza Acheron (#141382) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

De bármit veszel azzal is meglehet szívni nagyobb kiadásokat...

De persze te tudod, ha eladáson gondolkodsz elsőnek megpróbálnák így meghirdetni...

Amúgy mennyit eszik városban? Én most vettem kombi Insigniát 2.0CDTi 160 lovas (2010es), szintén 1600 kiló felett van de városban 7 alatt is elvan ha normálisan mész (igaz nem automata).

[ Szerkesztve ]

(#141384) Kornel


Kornel
veterán

110 pacis TDI-rol pro es kontra?
[link]

(#141385) B-L-A-C-K válasza B-L-A-C-K (#141383) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

*megpróbálnám

(#141386) nesa válasza Kornel (#141384) üzenetére


nesa
veterán

Adagolós, mi baj lehet?

(#141387) Kornel válasza nesa (#141386) üzenetére


Kornel
veterán

Azért lehet.
Talán a PD még jobb is lenne, csak ugye ebben ritka, mint a fehér holló.

(#141388) Acheron válasza B-L-A-C-K (#141383) üzenetére


Acheron
őstag

Nagy átlagban (47000 km átlagában) 8 liter, de nem egyszer 9 - 10 litert is megevett átlagban egy - egy tankra vetítve. Ez nem város, hanem pálya - országút, nyilván nem kitaposva a lelkét. Városban bőven 10 liter felett járt a pillanatnyi számláló. Persze lehet, hogy az utóbbi időben már a hiba miatt is evett többet.

(#141389) MunezXBK válasza Kornel (#141387) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Világból kimegy és visszahoz fajta. Jobb, mint a PD.

(#141390) barnam_ válasza Kornel (#141384) üzenetére


barnam_
nagyúr

Az autó szerintem nem szép, de a motor valóban megbízható konstrukció.

Ha jól tudom, a 110 lovas már változó geometriás turbó, meg a kettős tömegű lendkerék ami hibafaktor lehet még, ezekre érdemes vásárláskor odafigyelni.

(#141391) spiky03


spiky03
veterán

Ez is jó lenne, csak az a baj, hogy messze van...
[link]

Szerintetek mennyire lehet hinni annak a hosszú leírásnak? :)
Meg az kicsit fura nem, hogy csak abba a szervizbe lehet vinni átvizsgáltatni. Mondjuk állja a díját. :D

SuperHeRo - Eladó! Anthem MRX710 + extrák!

(#141392) RocknRoller válasza diegho (#141369) üzenetére


RocknRoller
aktív tag

most gyorsan rákerestem hahu-n diesel saxora klímával, nullát találtam. Peugeotból 5 van fent abból 2-t megnéznék lehet. Nem tankot szeretnék, de azért örülnék neki, ha lenne körülöttem vas.

Corollát már vezettem. én 191cm magas vagyok, nekem kicsit szűk volt. Váltója tetszett, 1.6 benzin motornak finom hangja volt, de a fék és a kormány csapnivaló. Úgy hallottam vmelyik széria eszi az olajat..

hármas golf tetszik, 1.9 TDI jó lenne, de 91-99ig gyártott autót 7-8 kilóért vesztegetni sztem több, mint morbid humor.

ÁjfÓn 13 | "A szép nők vetetik a sört, a csúnya nők pedig itatják a sört" - Al Bundy

(#141393) MunezXBK válasza RocknRoller (#141392) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Sajnos vagy nem, de a normális állapotú G3-ak ára felfelé megy.

Tőlünk vittek el 1.360.000-ért, cabrio G3-at.

(#141394) hobizoli válasza nesa (#141386) üzenetére


hobizoli
nagyúr

mondjuk kezdeskeppen az adagolo maga
aminel egy "rendes" felujitas es bealllitas le-fel szet-ossze 70-80k, de hallottam mar 100k korulit is, ha cserelni kell a fel belet, mert szet van kopva
aztan ebben kettostomegu van geoscsigaval, mint a PD-kben is

"1Z" 1.9TDI 90lo
abban van wastegate-s turbo meg egytomegu hagymanyos lendkerek adagoloval

több drón kell ;P

(#141395) RocknRoller válasza barnam_ (#141370) üzenetére


RocknRoller
aktív tag

minnél fiatalabbat szeretnék, nyilván :D de mindenképp 2001-2002 utániban

Erősen gondolkodom azon egyébként, hogy érdemes-e a dízel. Úgy számoltam, hogy ha a benzin évente 2-3 literrel többet kér, az évi +240.000Ft. Ha most használt dieselt veszek, akkor ott a drága alkatrészek javítása (turbo, adagoló, befecskendező, kettőstömegű, DPF) darabonként kerül ennyibe, ha nem taknyolni szeretnék hanem tényleg megjavítani. Vagy olyat venni, ahol ezeket már cserélték, de hát ilyet találni.... :"DDDD

tempomatot meg úgy tudom, hogy VW konszern gépeibe és opel G astrába lehet utólag beszerelni kb 20 pénzért mert ki van építve előre neki a kábelezés. Ha meg nem lehet csak egy kar cserével megoldani a tempomatot, az meg 100pénz felett van, annyit nem szánnék csak tempomatra.

ÁjfÓn 13 | "A szép nők vetetik a sört, a csúnya nők pedig itatják a sört" - Al Bundy

(#141396) hobizoli válasza molnarpeter (#141381) üzenetére


hobizoli
nagyúr

SDI klimaval 1300kg-s bodeban az valoban nagy okossag lehet :C :U

több drón kell ;P

(#141397) RocknRoller válasza rbalint88 (#141376) üzenetére


RocknRoller
aktív tag

nagyon tetszenek az alfák, gyerekként az első kedvenc márkám volt, imádtam. Egészen addig, amíg el nem jutott hozzám az olasz autókról hangoztatott közhel, miszerint szar az összes, mert mindig van valami bajuk (jellemzően elktronika ) és a leg váratlanabb pillanatokban omlik össze + valszeg a szerelő szülinapját is megjegyzem majd.
népítéleten 6.9 az értékelésük, nem tudom ez mennyire jó. Fábiáké 6.7 szal annyira nem rossz. Elkezdek utánuk olvasgatni, milyen rizikó lehet velük, mert egyébként tényle bejön az összes alfa..

ÁjfÓn 13 | "A szép nők vetetik a sört, a csúnya nők pedig itatják a sört" - Al Bundy

(#141398) molnarpeter válasza hobizoli (#141396) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Ha az olcsó fenntartás az elsődleges szempont, akkor lefedi az igényeket. Adagoló nem sértődik meg a legolcsóbb gázolajra, egytömegű lendkerék, nincs turbo, DPF sincs, digitklíma is lehet hozzá, csak együtt kell élni a 17.2s (hatchback)/18.6s (Variant) hosszú 100-as "sprinttel" :D Utóbbi van a családban pár éve, pályán hiányzik a csiga, de főleg vidéken megy.

(#141399) RocknRoller válasza rbalint88 (#141376) üzenetére


RocknRoller
aktív tag

az évi 2-300 ezres szervizre mit értettél, miből áll össze? nem sok az egy kicsit évente?

ÁjfÓn 13 | "A szép nők vetetik a sört, a csúnya nők pedig itatják a sört" - Al Bundy

(#141400) Luck Dragon válasza RocknRoller (#141399) üzenetére

Esetleg egy 156 Alfa?

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.