- bambano: Bambanő háza tája
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Dany007: Kiakasztó frissítések
- ldave: New Game Blitz - 2025
- Fűtés és hűtés klímával, napelem segítségével
- [K2]: A vagyonvédelmi rendszerszerelővé válás rögös útja
-
LOGOUT
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
hacki87
senior tag
válasz
kisza25 #170895 üzenetére
A hővédő csavarjára gondolsz? nekem az aluminium átszakadt és elhagytam. Vettem jó állapotú bontottat, de amikor az anyát leakartam tekerni hiába oda vissza mozgattam tőből letört 2-ből egy mindig. fúrhattam át a kocsi alját emiatt. Mondjuk volt itthon alvázvédő spray azzal azért lefújtam a lukat v lyukat.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
freeknight #170894 üzenetére
Nem félre, csak nem érti, hogy mi van.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Brandynew #170885 üzenetére
A P(róba) rendszámot nem adja oda a nepper mert a kereskedő nevére szól, ahogy írták de a P rendszámmal ellátott autót nem is vezetheted, kivéve ha az adott kereskedés alkalmazottja vagy. Trélerrel vagy útvonalengedéllyel mehetsz vele csak. Szóval kérd meg a neppert, hogy helyeztesse forgalomba és után kifizeted. Ez amúgy bevett szokás én is így vettem autót.
emvy: Kösz, ezt kipróbálom én is.
-
kisza25
félisten
válasz
AMD Power #170892 üzenetére
Mondjuk gyerek koromban trabival toltuk öv nélkül, ahhoz képest ma már minden jobb, a 20 éves is
Jut eszembe seat +10 ló
, meg felfedeztem, egy bazi rozsdás csavart
A szerelőm egyik autója honda crx 1,6 vti (160 ló)
Nagyon tükröződött, a belsejéről nem sikerült normális képet csinálnom.[kép] -
freeknight
őstag
válasz
Brandynew #170885 üzenetére
Szia
Itt az a baj, hogy P-s rendszám a kereskedőé, nem fogja neked odaadni azzal a kocsit. Magyarul nem lesz rajta rendszám, úgy meg nem közlekedhetsz.
Ez külföldről behozott autó? Mert akkor ez esetben a kereskedőnek kellene elintéznie a honosítást első körben, kerülne rá rendszám, és akkor vihetnéd az okmányirodába átiratni.
Szóval azt a kocsit max csak trélerrel viszed el onnan. Én ezt nem is értem amúgy, valami itt nem stimmel, addig egy forintot ne adj a kezébe, amíg nincsen rajta magyar rendszám.
Nem félreértettél valamit esetleg? Kérdezz rá erre a kereskedőnél szerintem. -
Qru
MODERÁTOR
Csak a hőfokot tudom állítani ha azt akarom hogy ne fújjon be semmit (venti off auto módban) ahhoz be kell lépnem a menübe.
Szerencsére eddig csak egyszer engedett el az autohold (senki nem volt előttem megálltam egy sorompónál és vártam, hogy nyíljon de még meg se moccant amikor elengedett az autohold), remélem tényleg csak egyszeri eset volt.
Az elpattogás az megvan, majd az első olajcserénél ránéznek a hátsó futóműre.
-
Doki16
addikt
-
Brandynew
őstag
Sziasztok,
Valaki el tudná nekem magyarázni, hogy mi a rendszám-igénylés folyamata? Első autó.
A használt autó, amit tervezek megvenni, ideiglenes, P-s rendszámot visel.
Mi a teendőm vele, ha megvettem? Hazavezethetem azzal a rendszámmal? Hová kell elvinnem, hol, mit kell igényelnem?
Köszönöm!
-
emvy
félisten
> - a klíma egyes beállításai csak menüből érhető el (pl a kikapcsolás)
Fura, nekem ez megy siman a gombbal.
> - az auto-hold néha random módon elengedi az autót (inkább nem is használom már)
Soha nem tapasztaltam ilyen gondot, eleg szarul hangzik.
Mondjuk en az elpattogast se tudom reprodukalni, de ez nehezen ellenorizheto. Nekem 1000 km utan valahogy mintha jobban osszeallt volna minden (foleg mintha jobban menne, de lehet, hogy csak placebo), fura.
Nalam idaig minden oke. Megy, mint a dog, siman utcara, csaladi hasznalatra asszem nem kellene nekem ennel tobb. A fed. computer tenyleg nem villam, de a Teslan kivul kb. minden autoban szar ez.
-
capafog23
őstag
Igen annak már utánajártam hogy 15k a pótdíj.
De bízom benne hogy megúsztam 15km alatt pár autó ment csak el mellettem, kapu alatt nem mentem át, útdíjfigyelős autó se volt.
-
kisza25
félisten
válasz
Kickass #170877 üzenetére
Akkor változott, engem eddig 2x büntettek, mindkétszer az alap x10 volt, igaz akkor még volt 4 napos ~1500Ft ért, szóval nekem is 15eFt volt a büntetés.
Az egyik eset az pont ilyen volt, hogy véletlenül mentem fel, akkor még lehajtójánál ellenőriztek, a másiknál meg szültazzasszony -
fant0mi
őstag
De ugyes!
De elvileg szabalyos.
"az úttest forgalmának irányítására szolgáló fényjelző készülék: három (felül kör alakú vagy nyilat mutató piros-, középen kör alakú vagy nyilat mutató sárga-, alul kör alakú vagy nyilat mutató zöldfényű) lámpából áll, és sorrendben zöld, sárga, piros, majd együtt piros és sárga fényjelzést ad;" -
kisza25
félisten
válasz
focvis #170867 üzenetére
Beleültetnéd ezekbe a gyerekedet? Igaz szinte csak helyben megy , de az 50-60-as tempó itt is megvan, de elkerülő úton jön, akkor a 90-110-es tempó is.
Én annak se nagyon örülök, mikor a 4-es golffal megy a párom, meg a gyerek.
Amúgy sok esetben ezek a fő autók, nem második autók, csóróság van, persze van itt is akinél evoque-jal jár az anyuka, meg van egy ugyanolyan az apukának más színben, vagy apuka audi 6-ja mellé, van a lánynak egy mazda cx 3 oviba vinni a gyereket, vagy apuka új volvo v90-es, anyuka mazda 2, de Ők a helyi elit -
capafog23
őstag
Tegnap "véletlenül" felmentem az M6-ra matrica nélkül.
[kép]Első lehajtón le is jöttem, matrica ellenörző kapu alatt nem mentem át, nem találkoztam útdíj figyelő kocsival sem. Így feltételezhetem hogy megúsztam a dolgot?
-
#89309696
törölt tag
válasz
focvis #170867 üzenetére
Vidéken az embereknek ezek általában a fő autói is, ha nem megyünk 10-20 ezer fős kisvárosok fölé.
Én mondjuk ovijáratosnak se vennék ilyeneket, minimum egy Megane 1 vagy hasonló szinten lévő.Itt is ilyen az autópark, a helyi lakosok közül néhánynak van új vagy pár éves kocsija aztán egy nagy szakadék és jönnek a 10++ évesek egészen a 25-ig. 30 év fölötti azért nincs, bár ahhoz közeledő van már. Jetta 1.6 szívóD, Golf2, A Vectra még van itt, de az átlag az 15-25 év közötti és ezekkel még évekre előre terveznek.
Országos átlag is hasonló lehet, főfalut és nagyobb megyeszékhelyeket leszámítva, ott a fizetés miatt jobb a helyzet az autóparkon is. Bár általában a pénz elmegy a fiatalabb autóra, mert szervizre már nem futja ott se.Sokat segítene az is mondjuk, ha nem ész nélkül vennének meg mindent, mai napig nem tudom megérteni (de értem, fanatizmus, nyájmarketing) miért veszik meg itt is a Golf 3, Vento kategóriát ugyanannyiért, mint egy Megane 1, összehasonlíthatatlan a két autó.
-
-
#89309696
törölt tag
válasz
EQMontoya #170863 üzenetére
Belső kialakítással és üléselmozdulással lehetne javítani a testre ható lassulási erőkön, ha magát a kocsit nem lehet fokozatosan lassítani akkor a testet kell megpróbálni, de hát ezek a pickupok nem épp erről híresek, hogy ebbe ölnék a mérnöki munkát.
Egy ilyen autónak gyakorlatilag csak hátránya van közúton, zabál, rosszul megy, rosszul lassul rossz az úttartása, nem véd, nem kényelmes, drága fenntartani, semennyire nem eco stb.
Ezek faluba valóak, büntetés vele és az autónak is, már ha egy főútra kell kimenni. -
válasz
gergo5991 #170781 üzenetére
köszi ezt a hsz-t, én gyűjtöm a néznivalókat. eddig kétszer voltam: egyszer haverokkal túrázni illetve egyszer két napot bledben munka miatt. most 3 éjszakánk lesz kranjska gorában, ma foglaltam airbnb-t. abból egy nap kiesik, mert az dolgozós lesz, egy nap a soca völgyet járjuk be, aztán pedig irány horvátországba bleden keresztül. nem is tudtam, hogy ott is van zipline, azt mindenképp megnézzük, aztán esetleg még bekukucskálunk bohinjba, de arra már valszeg nem lesz idő, nem akarok túl későn a tengerhez érni
-
válasz
stickermajom #170831 üzenetére
Yesss. 🤓
(#170852) Fehér Farkas : Yesss+ 👹
-
Ma 18 óra magasságában az M7-esen Fehérvár után, Budapest felé szakadó esőben bringás. Annyira ledöbbentem, h a Váli völgyi pihenőnél ért az elmémig, talán hívnom kellett volna a 112-őt. Remélem a szerencsés volt és hazaért épségben.
-
#89309696
törölt tag
válasz
Gergőke88 #170855 üzenetére
Az alváz addig jó amíg az átlag polgár autóival kell ütközni, az átlag polgár kárára. Kamion ellen nem véd már.
Egyébként ezeknek nagy bajuk még, látom ezen is terepgumi van, hogy sárban is használva gyorsan meg lehet rohasztani. Ha kívül le is mossák, alul rengeteg helyen be tud ragadni, egy átlag alvázmosás ezeknél semmi, be kell alá bújni és úgy tolni neki mindenhova miközben fröcsög vissza a fejedre a ganyé. Gondolhatod mennyien végzik el.2002-2006 Ford Ranger
-
Gergőke88
addikt
Alvázas felépítményben sem életbiztosítás utazni..
[link]
Az újabb Navara és társai is ilyen borzasztóak?
szerk.: ez vmi Mazda volt? -
#89309696
törölt tag
válasz
grizlisandor #170851 üzenetére
Homasita belépőszett tartozéka ez is.
-
lajos062
friss újonc
Sziaszok!
Nagy kérdésem, turbós kocsiba érdemes-e sport légszűrőt /pld.K&N/ betenni?
-
#89309696
törölt tag
-
#89309696
törölt tag
válasz
anorche1 #170839 üzenetére
Autója válogatja, az alap súlyelosztástól függően van hangolva, de jellemzően elől van több fékerő az átlagautóknál. A többit intézi a fékerőelosztó, ~2000-2004 óta elektronikus (attól függ az alap konstrukció mikori tervezés) eleinte csak elől-hátul, később kerekenként is tudták szabályozni, a modernebbek gondolom már nemcsak elvenni hanem felépíteni is tudnak fékerőhöz nyomást (ESP eleve így működik).
Előtte mechanikus fékerőelosztó tömb oldotta meg ami csak elől-hátul változtatta a fékerőt. Pontosabban ezek csak hátul csökkentették, mert másra fizikailag nem voltak képesek. Ladánál ilyen van. [link] Ha fékezel emelkedik a hátulja, a futómű mozgása benyomja egy rúdon keresztül a tömbben a szelepet, ezzel kevesebb fékerő jut hátra, ha súly van benne akkor kevésbé tud felemelkedni, nem nyomja be annyira, több fékerő jut hátra, rémegyszerű szerkezet, de sokat számít.
Ha annyira taposod akkor blokkolni fog mindenképp, mert a lábaddal+fékrásegítővel előállított nyomást annyira nem veszi vissza semmi, hogy a kereket extrém körülmények között ne tudd blokkolásra kényszeríteni, az szembe menne a vészfékezés alapkövetelményével (az már más, hogy az ABS utána mit csinál ha van, de a fékerő ott is megvan a blokkoláshoz alapvetően csak nem engedi a kerékre folyamatosan).Feküdtem tavasszal egy Vento alatt abba is ilyen volt még (ebből eredendően a Golf3-ba is ilyen van), 98-as Swiftben is ez van, de a 2004-es Kangooban is ilyen van, annak a kettes Clio az alapja ami meg 98-as.
-
Integrale
veterán
válasz
Zizmand #170841 üzenetére
Súlyelosztás függő. Egy orrnehéz autónál ez így is van, egy közel tökéletes egyensúlyúnál viszont növekszik a hátra irányított fékerő.
Értelem szerűen fékezéskor a hátsó kerekekre csökken a függőlegesen ható erő, ezért a fékerőnek is csökkennie kell, különben blokkolna a kerék, de minél nagyobb tömeg van hátul, annál kevésbé csökken a függőleges erő. -
Integrale
veterán
válasz
anorche1 #170839 üzenetére
(minden autó utascellás, ha nem lenne az, akkor rajta ülnél, a kérdés az, hogy mennyire merev az utascella).
Terheltségtől is függ, elektronikus fékerőelosztó van már asszem az összes Fabiában, az ellátja ezt a feladatot, előtte mechanikusak voltak ezek, és ha terhelt volt a hátulja, akkor több fékerőt irányított hátra.
Alapvetően pedig súlyelosztástól függ. -
anorche1
őstag
válasz
CactuS #170733 üzenetére
Koszi
Akkor ha jol latom a videon, utascellas. A teto picit hajlik, de inkabb kifele.
Masik kerdesem altalanosagban:
Az elso es hatso fekek kozott fekero szempontjabol mekkora a kulonbseg? A hatso kerekeket mennyivel gyengebben fekezi az uzemi fek mint az elsoket? Fele annyira? Vagy meg kisebb reszben?
-
#89309696
törölt tag
WOW, micsoda akciójelenet jó, hogy nem aludt el.
Ez már a kettes Megane ez 5 csillagot kapott, nekem csak 4 jutott, de ezt az enyém is kivédi könnyedén, akkor ebből pláne röhögve kell kiszállni. Szerintem az ütközéskor már messze nem ment 60-nal amúgy se, meg extrém puha volt az a cucc aminek nekiment.
A légzsákátvezető kábel típushiba, ülés alatti csatlakozó, kormányszalagkábel, ha nem foglalkoznak vele akkor egyik lufi se működik, de itt az ütközés se volt erős hozzá szerintem.
Vészvillogó is alapfelszereltség asszem 70% feletti fékerőnél kapcsol be, ESP is alapfelszereltség és már nem annyira buta, úgyhogy még egy finomabb kormányrántás is belefért volna, bár jobb ha nekimegy 100% átfedéssel.Az a kihajtás meg kész vicc, kirakja a fél autót a sávba, gondolkzik aztán eco+ módon kigyorsít közben meg jönnek hátulról. Csak meg kellett volna mutatni azt a pedált a padlólemeznek és kellemesen kifért volna. Nem tudom miért félnek annyian a padlózástól, én megállás nélkül úgy közlekedek mindennel.
Igaz nagyon erős autóink sose voltak.
-
tboldi
nagyúr
Légterelőnek hívják, nekem is van egy 4 db-os Heko szettem, az autofelszerelesek.hu-n rendeltem.
Egyébként az ózonszag cirka 2 hét után magától is eltűnik.
-
Bici
félisten
Sziasztok!
Régen sok autón láttam olyan műanyag alaktrészt az első ajtók tetején, ami lehetővé tette, hogy esőben is nyitva maradjon kicsit az ablak.
Fogalmam sincs, hogy mire caló eredetileg, és hogy mi a neve, de ha valaki tudja miről beszélek adhatna tippet, hogy van-e esélyem ilyet venni egy 306-os Peugeot-ra. Elég büdös a kocsi az ózonos tisztítás után is, ezért gyakran hagyom nyitva az ablakot, de eláztatni nem akarom megint.Köszi a tippeket előre is.
-
3L1T3
addikt
válasz
Doki16 #170823 üzenetére
Köszi, sima 230V, bőven elég egyelőre az igényeimnek. Olyan alacsony töltöttségen sose jövök haza, hogy másnap ne lenne elég a hatótáv. Plusz ezzel is tudom kímélni az aksit, a cellák feszültségének újra kalibrálását pedig erről is bőven megtudja oldani az elektronika, ha nagyon sok villámtöltés lenne, amitől ugye elmásznak a cella értékek. Ezért tűnik el sok embernek a hatótávja.
Ma volt egy Bp-Veszprém-Székesfehérvár-Bp trip. Hazaértem 65%-al feldugtam, holnap egész napra bőven elég nekem a 80% Bp-Nyíregy-Debrecen-Bp távra. Ha valami nem úgy alakulna akkor pedig tudok Superchargerezni ezen városok egyikében.
Nem azt mondom kell valamennyit kalkulálni előre, de több mint másfél éve elektromos autózom. Volt olyan napom amikor az i3-al mentem 650 km-t. Több megszakítással persze, mert töltenem kellett de semmi hátrányát nem tapasztaltam.
Amíg a munkámat végzem és ott vagyok egy adott ponton addig bőven beletudok tölteni bármikor 150-200km-t. Szerencsére a feleségem is teljesen jól van szocializálódva, így sok esetben szándékosan olyan éttermet keresünk ahol tudunk tölteni vagy olyan hotelt, ha netán messzebb mennénk.
(#170822) Qru hol vagy helyileg? Cégen belül még megvan a Superb, ha gondolod menj azzal egy kört hátha rájössz valamire. Mármint odaviszem!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
3L1T3 #170821 üzenetére
A vízfogyasztást jeleztük, arra azt mondták, hogy egy csekély mértékű fogyás az üzemszerű. Töltsem egy ujjnyival a max fölé és akkor ritkábban kell rátölteni. Meg is tettem, most egyelőre stagnál a szint de azóta nem is ment bele olyan sok km.
A többire (lassú/néha nem működő extrák) meg elvileg jön majd sw frissítés... Meglátjuk.mod:
Egyedül a hátsó futómű amire nincs magyarázat. A télivel és a nyárival is csinálja. Most a gyári érték alá lőttem a nyomást, jobb úgy de így is hajlamos elpattogni. Lehet csak nem jól van beállítva...
-
3L1T3
addikt
Megnéztem , hogy neked milyen problémáid vannak. Az indulásos DSG rántás, az nálam is jelen volt mindaddig amíg nem próbáltam meg gurítani majd utána elindulni vele. Akkor megszűnt....
A többi hibádról nem tudok nyilatkozni de borzasztó. Garancia? Vagy elhajtanak ilyen problémákkal? -
Qru
MODERÁTOR
válasz
kovbandi82 #170811 üzenetére
Ha csak motorkódos akkor simán. Ha motorszámos akkor az van amit molnarpeter írt.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
kovbandi82 #170811 üzenetére
Nem kell a régi blokk, de be kell íratni, hogy motorszám természetes elhasználódás miatt olvashatatlan (ehhez persze valóban olvashatatlannak kéne lenni a számnak a blokkon). Lehet, hogy kell műszaki is, ezt a részét meg kéne kérdezni. Már ha azonos motorkód a két motor.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #170814 üzenetére
Hát inkább ne próbáljuk ki.
Jorus: Tuti, nem hiszem, hogy volt lélekjelenléte még a vészvillogót is kezelni ilyen helyzetben.
-
Jorus
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #170810 üzenetére
Kemény biztos nem volt mert az energiaelnyelőbe csattant de akkor is azért kb fékezés nélkül csattant bele komolyabb tempóról... Mindegy körözik az autót szóval lehet még akár meg is tudjuk mi lesz a történet vége.
-
kovbandi82
őstag
Sziasztok. Lenne egy kérdésem. Lenne egy autó, amiben motor lett cserélve, de a gyári motor megvan. Lehet így eredetvizsgáztatni?
-
Phobion
őstag
Sziasztok!
Kb. 1-2 héten belül vinném a Tipo-mat márkaszervízbe az "első" 3000 km.-es olajcserére. Megkérdezem majd, hogy milyen olajat fognak beletölteni. Melyik az az olajtípus ami nagyon kerülendő? (Ha esetleg bemondanak valami gányt, akkor megpróbálnék "egyezkedni", hogy valami jobbat töltsenek már bele. Bár nincsenek nagy reményeim, mert amilyen történeteket hallani a márkaszervízekbe, jobb bele sem gondolom, de azért hátha.)
-
hacki87
senior tag
Kár, hogy a jszp-n a baleseti adatok mellé nincsenek képek csatolva. Ha már tudjuk, hogy volt balesete legalább látható lenne, hogy mekkora a sérülés. Itt speciel a vétlen autónál látszana mert azt fizeti a biztosító, vagy fiatal autónál amit még tuti rendesen megcsináltatnak. ( legalább tudnám, hogy mi mibe került a suzin aminek neki mentem és hogy mekkora volt a sérülése a lökös alatt.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 14 Plus 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Több mint 70.000 eladott szoftverlicenc
- LG 27UL550-W - 27" IPS / 3840x2160 4K / 60Hz 5ms / HDR10 / AMD FreeSync
- LG 27GR95UM - 27" MiniLED - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 1000
- HP Victus 15-fb1002AX - 15,6"FHD IPS - Ryzen 5 7535HS - 8GB - 512GB SSD - RTX 2050 - Win11