Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Bdanyy
addikt
Én is nagyon keveset megyek, 6.5 ev alatt nem ment bele 30e km (ebből is kb 8 idén, a járvány miatt nem tömegközlekedek). De pont emiatt voltam vele úgy, hogy legyen turbos, ha cserélni kell azt vagy a kettőstömegűt, lehet fáj egyszer az ára, de talán tobbszor már nem kell cserélni. Igazából pont ezekkel nem volt gond még, a vezérlés kuplung kipufogó vagy a rövidesen érkező téli és nyári garnitúra nagyobb tétel azoknál az alkatrészeknél, így viszont pályán mindig élvezem hogy nem egy 1.6
[ Szerkesztve ]
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
ngaba
aktív tag
Ültem már ilyenben, fullextrás hibridben. Elhiszem, hogy megbízható, meg űrtechnika, de ennyit nem adnék érte.
Nekem utasként le kell hajtani a fejem, hogy kilássak az ablakon (a függőleges tér az Alteához képest kicsi, meg úgy az egész autó szűkösebbnek érződik belül). Az a csomagtartó se 500 liter. (ADAC 415 litert ír, de nem tudom, hogy milyen hibrid-verzió, illetve hogy az számít-e.)
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Octavia: 1.4 TSI (az a legkisebb rizikó), 2.0 TDI (vannak drágább alkatrészek, de tartós; automata is jó)
Superb: 2.0 TSI és 2.0 TDI is jó váltós, motorok korrektek. Mindegyik benzinesre érvényes, hogy 100-200k km után egy koksz tisztítás kell, a korábban előforduló lánc és dugattyú problémák nincsenek - ezeken szíjas vezérlés van, és váltottak kovácsolt dugattyúra, kompresszor is kifutott, részemről inkább ez mint az Ecoboost.
Mondeo: abból hibrid a tuti, keveset eszik, nem romlik el. Jobban bíznék benne, mint a turbós motorokban. Emellett a 2.0 TDCI is egy kiforrott, megbízható szerkezet, kézi váltóval jó vétel.
Audi: A6-ba inkább 3.0 TDI illik, váltó miatt biturbo változatot szokás ajánlani.
Ha már prémium, akkor BMW is: ennyiből szép és jó F10/F11 kijön, ott nagyon jók az automata váltók, motorban a 3 literes tartósabb. 250k km körül kell ráborítani akár 7 számjegyet, és akkor megint 250k km-re be vagy biztosítva.
Ha a kettőt összegyúrjuk: Lexus - ugyanaz a HSD, mint Toyota (és Ford) esetén, az hiszem itt is játszik a 10 éves korig hosszabbítható hibrid rendszer garancia, viszont beltérben, kidolgozásban többet ad a polgári modelleknél, turbós para sincs. Tehát legkisebb kockázattal így jönne ki legtöbb egységnyi jóautóság().
[ Szerkesztve ]
dj79
senior tag
Vagy ennyi pénzből kijön 10-12 frankó SDI
ngaba
aktív tag
Azért javasoltam ezt a motort, mert ránézésre ez azon kevés motorok egyike a jelenlegi kínálatban, amelyik nincs annyira kihegyezve. (Manapság 1.2-es benzinmotorokkal egy 1.5-ös dízelmotorokkal mozgatunk nagy autókat... Valahogy erről nem a tartósság és a problémamentesség jut az ember eszébe.) Ráadásul a 2.0 CRTDI a Volkswagen-csoport legmegbízhatóbb dízelje szokott lenni. Nem tudom, hogy ez mennyire a régi motor átdolgozása (majd a hozzáértők megmondják), de ha az Euro 6d miatti szükségszerű bonyolítás miatt nem rontották nagyon el, akkor jó lehet.
A dízel hangját én sem szeretem. (Soha nem vettem volna dízeles autót, de úgy alakult, hogy az van nekem is.) Az, hogy belül mennyit hallasz, az leginkább a hangszigetelésen múlik. Autópályán kifejezetten csendes, mert keveset forog (ez a turbós benzinesekre is igaz), egy régebbi pörgős szívóbenzines autónál szinte biztos, hogy csendesebb. A dízel nyűgök 150-200 ezer km körül jönnek elő jó esetben, egy megbízható konstrukcióval addig nem kellene, hogy baj legyen. A fogyasztáson meg valamennyit megfogsz.
Egyébként én sem szeretem a dízelautókat, a környezetszennyezés miatt sem. De egyszerűen nem lehet normális motorral új autókat venni. A hibridek jók, de nagyon drágák, meg te sokat mész városon kívül, nem biztos, hogy neked való. A helyedben lehet, hogy én is inkább 5-6 millióért vennék egy bombabiztosan leinformálható használt autót (ismerőstől), ami nem alulmotorizált még. Még marad is pár millió. Persze a használt autó mindig lutri, pláne ilyen sok pénzt nem szeret az ember kiadni érte... (Én sem tenném valószínűleg. :)
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Vagy 71 darab egyéni rendszám, ami ugyanígy kezdődik
ngaba: 7-ért be kell yolo-zni egy 535d-t, aztán hamar meg lehet szeretni a dízelt, csukott szemmel az sem fáj, ha a maradék 1m rámegy néhány év alatt szervizben
[ Szerkesztve ]
Janoo_07
aktív tag
Sziasztok,
Eddig 1.3-as Suzuki Swiftet néztem, de elkezdtem gondolkodni, hogy lehet jobban járnék biztonság szempontjából is egy masszívabb kocsival. Ezért elkezdtem kicsit fentebb menni és Toyota Auris és Honda Civic (benzines) volt ami megkapta a szemem és tesztek alapján is jó lehet, 2007-8-as modellek.
Ezekből 1.6M HUF-ig milyen modellt érdemes keresni? A fentiekből melyik lenne a jobb választás? Melyiket ajánlanátok?
Hosszabb távokat nem mennék vele, leginkább vidéki haza utazás (100 km) és belvárosban párszor Pesten.
[ Szerkesztve ]
gzbotii
veterán
Pont most hozott egy barátom ismerősnek egy ilyen Aurist (2008, benzines). Nagyon egyben volt, ajtók most is olyan finoman csukódtak, mint egy 4-5 éves autóban. Pedig azért volt benne méter (normális mennyiség, nem emlékszem már konkrétan).
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
#14787072
törölt tag
Srácok!
Mindenkinek köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat, sokat segítettetek. Tényleg. Annyival máris beljebb vagyok, hogy az EcoBoost-ot elengedem.
Lehet a végén tényleg B terv lesz és nézek egy 3-4 éves, rendezett előéletű használtat. Anyagilag mindenképpen. Végül is a mostanit is 7 évesen vettem...
Tavaszig eldöntöm, mi legyen.
ngaba! Neked is köszi a részletes infót. Utánanézek ennek a motortípusnak.
pècsimunkás
addikt
Első négy kötelezőre, ha jól emlékszem, 120.000.- JMF-ot költöttem. Az nem egy egetverő összeg új autónál, márkaszervízben. Sokkal olcsóbb garázs szervizben sem lett volna.
Te? Elégedett vagy a kis turbóssal? Nem bántad meg?
Az utastéri zörgésekkel kezdett valamit a szervíz?
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
zolee3000
tag
Érdekelne a véleményetek erről az autóról. Pontosabban a negyedik, oldalnézeti képéről. Jól látom, hogy tiszta rozsda a féktárcsa? Ez csak nekem furcsa egy 1,5 éves autótól? (Az évjárat, amit a hahun írnak téves: ez egy 2019/4-ben gyártott példány.)
Egyébként ezt már több 1-2 éves, kevés km-es, "bemutató autónak" hirdetett - konkrétan szalonban fotózott - autónál is észrevettem, hogy benézve a kerekekhez, tiszta rozsda.
Túlparázom?
BigBlackDog
veterán
Hát, új autónál itthon is 1-2 hét alatt elég durván megjelenik a rozsda a féktárcsán esős időben. Szerintem meg kell nézni élőben, hogy mennyire durva, meg menni kell vele egy rövidebb tesztkört. Ezután el szokott tűnni a rozsda nagy része.
[ Szerkesztve ]
túl. minden féktárcsa így néz ki egy eső után, két fékezéssel lekoptatod
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
A képen is látszik, hogy esett az eső, új autóknál más az összetétele a tárcsáknak, mert ólom és azbeszt már nincs a betétben, meg a tárcsában, a fékhatás miatt puhábbra kell csinálni a tárcsát, így eső után kb egyből ilyen lesz, de 2nap alatt biztos. Simán le lehet fékezni róla, legalábbis egy ideig, ha sokáig áll, egy idő után, már nem olyan egyszerű lefékezni.
Amúgy szalonban álló új autóknál is van már rajtuk rozsda (tárcsán).
Amúgy a golf4 1-2 hetet áll, akkor néz ki a tárcsa rajta úgy, mint a mostani új autókon.
Amúgy extra rozsdamentes réteggel is lehet venni tárcsát és akkor nem rozsdásodik egy nap alatt, meg van rozsdamentes féktárcsa is
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
tboldi
nagyúr
Yep, mosás után is előfordul, ha utána nem mennek vele.
Gombinyó
őstag
Sok mindennel elégedett vagyok, a motor pont közte van, talán az az autó legjobb része az én felhasználási módommal jobb választás volt a HSD-nél. Az ablakok zörgése úgyfest tipushibává nőtte ki magát, sokaknál előjött mára, úgyhogy legközelebb már nem tudnak elküldeni vele, mert van rá megoldásuk. Hátul is ütődik valami, de beültettem hátra az asszonyt földúton és kihallgatózta honnan jön, úgyhogy azt is meg tudom majd nekik mutatni pontosan mit szedjenek szét. Az apróbb zörgéseket elengedem, jobban járok úgy érzem. Közben lett android autom is, lefrissítettem magamnak a fejegységet. Nem rossz autó ez annyira a konkurenciához képest.
molnarpeter
nagyúr
Nekünk 8 évet állt egyik jármű, tárcsához hozzá sem nyúltunk gyakorlatilag, lekopott a rozsda és kész. Ez nem jelent semmit, elég a vállát nézni a tárcsának.
zolee3000
tag
Mindenkinek nagyon köszönöm a gyors és megnyugtató választ!
Hasonlóan gondolkodtam én is, a végén vettem egy 2,5-ös, turbó nélküli benzinest. Jó, nem egy turbódízel, sem fogyasztásra, sem dinamikára, de azért arrébb is lehet vele állni, meg eljárogatok vele 7-8 liter között. És legalább jól érzem magam benne.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Egész jól szummáztad.
Amúgy a dízelek esetén a sokat emlegetett károsanyag kibocsátás (amit a katalógusok tartalmaznak hivatalosan) kisebb, mint a benzineseké.
Sosem tudjuk meg , mi a realitás.
Én sem szeretem a dízelek hangját, de 12 évig dízelem volt. Jobban terhelhető a benzinesnél, egyenletesebben fogyaszt. szerintem.
Az alulmotorizáltság... hja.. ebben is ki tudja, mi az igazság. EU, mez zöld, meg minden, máshol meg sz@rnak rá - pont, ahonnan sok dolog származik - eu-n kívülről. Ha lett volna még 2.0 bentines turbó vagy ilyesmi, akkor vettem volna, de hát ez van.
Kár értü(n)k.
Úgyis madmax valóvilág lesz előbb-utóbb.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
ngaba
aktív tag
Meg a Mazdákat motortól függetlenül lehet szeretni. :)
Qru
MODERÁTOR
Városban minden sokat eszik de a dízel legalább városon kívül keveset ahogy írod (van 170 lovas dízel és szívóbenzines autó is nálunk). És lassan az sem igaz, hogy több a bonyolultabb technikai dolog benne ami elromolhat, mert ma már egy benzines sem sokkal kevésbé összetett.
#nincsbennetarcsi
ngaba
aktív tag
A tankönyvek szerint a dízelek fogyasztáselőnye leginkább a városban jön ki. Hát én az 1.6 TDI-t nem tudom 7 liter fölé vinni sehogy. Jó, én leginkább vidéki városozok, de azért Budapesten is járok, és nyilván láttam már dugót is...
A másik dolog meg az, hogy elvileg a dízel tartósabb (több km-t megy el). Legalábbis régen így volt, manapság már nem tudom, annyi minden megváltozott. A kisköbcentis dízelekre szerintem ez már nem feltétlenül igaz, de a nagyokra igen.
Erre pedig ezt tudom mondani:
/Feforditva: nade'mi'a'f.szér'? Kellett ez nekünk, szegény csóró haladóknak?/
Cimkefelho:
#szarazegesz
#regenmindenjobbvolt
#szeretemazautomat
#mindmeghalunk
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
molnarpeter
nagyúr
Szvsz a forgattyús mechanizmus továbbra is tartós, az, hogy közben leesnek körülötte a dolgok, abban egyetértek :/ persze akad pár kivétel (1.9 PD utolsó széria olcsó hajtókarcsapágyak, BMW dízeleknél is ajánlani szokták a cserét pl).
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
A 2.0 tdi városban 9-et bekér nálam. Na most az ugyanilyen erős benzines 11-et.
#nincsbennetarcsi
Doki16
addikt
Igen a kötelező szervizeket. Olcsóbb mint más márkánál. Na meg csak olajat és szűrőket kell cserélni, nem kell attól rettegni, hogy mikor megy tönkre a DPF, DMF, magasnyomású, porlasztó stb. Ha meg lejárt a gari akkor otthon vagy valami független szervizben tényleg olcsó a kötelező karbantartás. És nem nagy tudomány egy HSD-t karbantartani.
(#190348) D1Rect: Arra jobb választás a roller
(#190350) [CS]Blade2: Ha élete nagy részét pályán futotta semmi baja nem lesz a technikának. Ha látnád a kocsimat nem mondanád meg, hogy 170 van benne. A használt autó vétel mindig kockázat, ez egy ilyen szakma. Ha valaki nem akar kockáztatni akkor vegyen új Suzukit.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Biqci
aktív tag
Nekem azért sikerült egyszer a 2.2 i-dtec Accord-dal 12 fölé vinni a városban.
Mentségek: tél(-10 alatt), rövid távok, sokáig járattam indulás előtt. Minden ami tilos egy modern dízelnél. Hozzá kell tennem, az oda-vissza út átlaga (kb. 2500km) 6,5l volt
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
[CS]Blade2
addikt
Hát igen. Ha rövid idő alatt sokat futott, akkor az ált. autópálya. A legjobb az lenne, ha követhető lenne, hogy pontosan melyik autóval mit csináltak, mit öntöttek bele, merre jártak vele, és a megnyúzott példányokat nem akarnák ugyanannyiért eladni, mint a relatív megkíméltet.
Újból is lehet sz*rt kifogni, ott is van egy zsákbamacska faktor.
Igazából azt lehetne még monitorozni hogy mennyit fordult a főtengely, és vissza lehetne számolni hogy átlag hanyas fokozatban használták. Csak akkor a sok hülye ezres fordulaton használná hatosban hogy ne gyüljenek bele a fordulatok.
https://tinyurl.com/rasoapro
Doki16
addikt
Ezért kell Hollandból venni lehetőleg. Ott minden km-el el kell számolnia a szervizeknek. Az Aurismhoz is egy rakat dokumentumot kaptam. De azért ez irreális elvárás amit akarsz. Feljegyzik valami papírra, hogy milyen olajat raktak bele meg mit cseréltek,de azért nem fogsz kapni minden szerviz alkalmával egy több oldalas állapotfelmérést. Ha félsz a használttól és az újtól is akkor lízingelj autó tartós bérletre és nincs gond.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Stylewars_kp
senior tag
Már vagy 20 éve nem ilyenek a dízelek. A benzines autókba is tesznek kettős tömegű lendkereket. Amúgy nem értem, hogy miért fél mindenki ennyire a kettős tömegű lendkeréktől? Egy szett gumi [link] majdnem drágább a Passat B7-re mint a kettős tömegű.
Mondjuk ha tényleg keveset mész, akkor nem indokolt a dízel. Néha itt azt mondják, hogy autó sem indokolt.
[ Szerkesztve ]
Danex
addikt
Gondolom mert pont akörül purcannak amikor a használt piacra kerülnek és ugy kellemetlen az extra költség. Hiába utana már az élete végéig jo lesz megint
vzsryl
nagyúr
Ez a probléma mostanában a használtpiaccal.
Ugye már közel sem igaz az a hülyeség, hogy “kigurulok a szalonból, és felét éri az autó”. BMW-nél lehet így van, de a kommersz márkáknál alig esik az áruk, még a több éves 100k+ km futásteljesítményű autók is majdnem annyiba kerülnek, mint ami a szalonáruk volt.
Megveszel pl. egy 2 éves hunyadi i30-at 5M-ért, aztán ha egyből kell rajta csinálni valamit, akkor kb. ott vagy, mintha egy első fingosat vettél volna... Kissé bosszantó...
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
azért ez a kb. ott vagy sem teljesen igaz, nézd meg, hogy mennyibe kerül egy nagyjából normálisan felszerelt i30/ceed szerű autó, 7-7.5-8 millió ft már ez is.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
(#190386) [CS]Blade2 válasza Stylewars_kp (#190382) üzenetére
[CS]Blade2
addikt
Nekem a kevés km miatt nem játszik a dízel, de úgy általánosságban én úgy tapasztaltam, hogy azért nem szeretik, mert 1x egy nagy költség. Ha több cikkből állna, és évente vagy két évente kellene 1/10 annyiért venni egy darabkát, akkor mindjárt sokaknál mást mutatna. Ami másik része pedig, hogy a gumi aztán a kopó-fogyó alkatrészek mintapéldája. A lendkerékre úgy gondolnak, hogy az egy fő darab és kibírhatná a teljes élettartamot.
Ismerős pl. vett valami Peugeot-t 1,5-ért (aszem 7 személyes), aztán nem sokkal később behalt a vezérlő elektronika és mondták, hogy a turbó is gatya és a kettős tömegűt is cserélni kell. Valami rokonnak átadta fillérekért, abból vett valami másik autót, a Peugeot hitele meg a nyakán maradt. 3 nagy tételű alkatrész cserére k.ra nem volt felkészülve. Sok apró baja is volt a gépnek, azokat még javítgatta abban a durván fél évben, amíg nála volt.
Danex
addikt
Hát ez változó, de pl egy 2-3 éves 60e km-es 1.4T suzuki ugyan annyiért elmegy mint mikor vették. Szimplán azért mert az új hibridben már részecskeszűrő is van és alapból kb 800e-rel drágább ott igaz ez, hogy jól tartja az árát (bár a suzuki alapból jól tartja)
dangerzone
addikt
Sracok, altalanossagban veve egy "belepo-premium" kisauto fenntartasi / szervizkoltsegei meg mindig sokkal többek egy "atlagos" autoenal? Szemezgetek az Audi A1-ekkel, 6 eves peldanyt 80.000 km alatt mar ki lehet fogni 11.000 euro korul Nemetorszagban. Mig mellette egy Ford Fiesta / Hyundai i20 mar van 9.000-ert is (jelenleg ezeket a kisautokat nezegetem, amikbol van valasztek is). Az A1 jobban tetszik, nem is kell nekem nagy hely varosban, meg a kornyekre az utazasokhoz, csak jo lenne tudni, hogy mennyire lesz penztemeto.
(#190389) Stylewars_kp válasza [CS]Blade2 (#190386) üzenetére
Stylewars_kp
senior tag
Most nem felvágni akarok természetesen, nekem is fáj az a 150-200 ezer egy alkatrészért.
Pezsóval akkor jól befürdött, bár, akkor az az autó több sebből is vérzett.
Többek közt, egyébként a spórolós vezetés a fő halálozási oka. Kiírja a kompúter, hogy válts feljebb, aztán a 2.0CRTDI 170 lóval ötödikben 50-el 1200-as fordulattal mész a városban és mondod, hogy deszíp csak 2,7 litert eszik.
vzsryl
nagyúr
Ha egy hasonlót akarsz venni, akkor nincs nagy ráfizetés. A jól felszerelt i30 használtan nem 5M, hanem bőven 6M vagy felette. Hiába vették 5 körül, simán felnyomják az árát az újnak a közelébe. Szvsz. aki 1-2-3 évvel ezelőtt vett új autót, az most szinte csak tankolásos költségen válthat, mert a kopást kifizetteti a kocsi következő tulajdonosával...
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
zolee3000
tag
Ha meg lejárt a gari akkor otthon vagy valami független szervizben tényleg olcsó a kötelező karbantartás. És nem nagy tudomány egy HSD-t karbantartani.
Így lenne? Én hibrid Mondeo-val szemezek, szóval nem HSD, de hasonló. Mostanában azt próbáltam felmérni, hol tudom majd szervizeltetni, és még az is lehet, hogy Miskolcról Bp.-re kell majd hordanom. Itt vidéken a megkérdezett Fordosok nagyon húzták a szájukat, mikor meghallották, hogy hibrid. Mondták, hogy ha nagyon muszáj, el tudják vállalni az alap dolgokat (olaj- és szűrők cseréje etc.), de amúgy nem szívesen nyúlnának hozzá. Most ott tartok, hogy írtam a Fordnak, hogy mely szervizek vannak felkészítve itthon hibridek karbantartására (plusz tudtommal ehhez valami külön tanúsítvány is kell, anélkül hivatalosan nem is fogadhatnak ilyen autót). Még nem válaszoltak, de nem sok jót sejtek. Másik topikban molnarpeter ajánlotta, hogy Toyota szervizeknél próbálkozzak, még nem tudom, hogy ők mennyire lesznek hajlandók (és pláne mekkora felárért) Forddal foglalkozni.
Qru
MODERÁTOR
zolee3000
tag
Köszönöm szépen. Már látom, hogy hibridezésnek is meg lesz a maga nyűgje. Bár ha nem lesz más probléma, évente egy pesti/szegedi utat még kibírok.
Annyit kérdeznék még, hogy az évi 2 szezonális kerékcserékhez (felni+gumi) ugye nem kell spéci szakszervizbe vinnem majd a hibridet? Vihetem továbbra is a "sarki gumishoz"?
Biztos nem azért, mert 2-3 év alatt vagy 20-25%-ot zuhant a forint árfolyama úgy bármihez képest?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Biqci
aktív tag
Lehet, hogy a Passat-hoz annyi, de nézd meg egy Accord-hoz. Engem szerencsére nem érint, mert automata, de pont a múltkor olvastam, valaki panaszkodott egy 700k-s szervízre, talán a fb csoportban
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
Biqci
aktív tag
Pont egy A1-et tartósbérel 3 évre itt németben az egyik srác barátnője. Az egy dolog, hogy 36k-nál már trélerezni kellett, mert a gázpedál jeladó (vagy mi) megadta magát, de a szervíz betartja a rugalmas gyári olajcsere intervallumot. A srác szerint már 10k után olyan hangja volt a kocsinak, hogy már bántotta a fülét. Megkérdezte a szervízt, ja igen, hivatalos Audi-VW márkaszerviz, nem akarják-e cserélni az olajat. Nem akarták. Erre megkérdezte az értékesítőt, hogy mi lesz ha baj lesz. Azt a választ kapta, hogy ne aggódjon, nem az övé a kocsi, ha lesz valami, kap másikat. És különben is, ha lejár a futamidő, adják tovább a kelet-európaiaknak, mert ezt németben nem tudják értékesíteni...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
8th
addikt
"Amúgy nem értem, hogy miért fél mindenki ennyire a kettős tömegű lendkeréktől?"
Az emberek fejében az van, hogy évente tönkremegy és csilliárdokért cserélik. Pedig nem. Haverom mostanában cserélt lendkereket a családi csapatszállító Touran-on. (1.9 pdtdi + kézi váltó) Felfelé kerekítve 150k volt a Sachs kuplung készlet lendkerékkel együtt, gyári szettben. Webshopból vette sima átlag userként extra kedvezmény nélkül. Nem para.
(#190395) Biqci Autót és nőt választani tudni kell.
[ Szerkesztve ]
dangerzone
addikt
"És különben is, ha lejár a futamidő, adják tovább a kelet-európaiaknak, mert ezt németben nem tudják értékesíteni..." - az akkor végülis jó ,nem?! Mert akkor ilyet a németeknél nem tudnék megvenni.
Biqci
aktív tag
Nem, nem jó. Ugyanis a céges értékesítésnél kell garanciát vagy szavatosságot adni. Mivel nem akarnak/tudnak/mernek adni, ezért inkább tovább adják keletre. Persze, megvehető, de tudni kell azt, hogy ezek a kocsik műszaki háttere nem feltétlenül okés. Sokszor hirdetnek kereskedések úgy a mobile-n, hogy "Export
bevorzugen". Azaz csak exportra. Na, vajon miért?
8th: az biztos, van akinek bejött mind a kettő
[ Szerkesztve ]
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
Gombinyó
őstag
Azért ez nem teljesen van így, mert hiába adsz el egy 2-3 éves autót az akkori szalon árán, reál értékben az a pénz nem ér annyit, mint akkor. Eladod a 3 éves vitarád 4m-ért, amennyiért megvetted. Oké, és mit veszel belőle? Ha hasonló újat akarsz helyette, akkor rá kell még locsolni 2m-t zsebből és talán kapsz egy hasonló új autót.