Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Szerintetek hogy lehet az, hogy a hirdetés szerint igényes tulajtól a muskátlivirágos képen téli gumi van?
Kezdünk keresgetni, nézelődni, jövőre szükséges lesz az autócsere.
Amúgy valami hasonó kategória kellene - anyókának legyen csinos, nekem meg legyen megbízható. Hát ez nehéz lesz, főleg az 1.5M kategóriában, 2010+ évjárattal.
szerk.: Astrát már nem szeretne igazából, a jelenlegi a második F astra nekünk.
csak benzines
szerintem nem igazán tudja mit szeretne igazából - focus RS-re azért felkapta a fejét.
Néha azon gondolkodom, hogy Impreza, csak valahol gyanúsan olcsó, és fenntartásii költségről nem beszéltünk.
Merivát akár lehetne is, bár nem néztem utána milyen nyűgjei vannag - viszont évi 5-6e km-re nem kéne turbósat...
Még egy év mire lehet belőle valami, de már most gondolkodok... mire oda jutunk, biztos változik majd minden...
(Szegény öreg F Astra mostanában úgy berezonál, mintha üregrezonátor lenne... 2500rpm-en jó.)
[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
molnarpeter
nagyúr
Kéne importálni párat... Mondjuk ezret, akkor minden rendszám jó helyre kerülne
vzsryl
nagyúr
De, késő. Itt már tele SH-val is.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
molnarpeter
nagyúr
Homályos a varázsgömböm ilyenkor érdemes az eladót kérdezni. Lehet akármi, sokszor fotóznak csecse felnivel és utána meg odaírják, hogy kiírt ár téli szetten értendő, lehet akár egy ilyen is a háttérben... De mindegy, nem képről kell autót venni
molnarpeter
nagyúr
Párat lekérdeztem, még nincs kiadva. Nem lineáris, úgy kapják a hivatalok a batch-eket, ahogy fogy.
vzsryl
nagyúr
Na, ezt nem tudtam, köszi az infót.
Akkor intézkedj!
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
alázógyík
őstag
Ez bántóan fapad felszereltségű.
dj79
senior tag
Piaci rés ON
Bull Boss
senior tag
Sziasztok! Szeretnék egy kis autót max 600ezerig. Sajnos ma kicsit megtolták hátulról az alig 1 éves prémium autóm.. és hogy mondjam.. mióta megvan kicsit boldogtalan is vagyok, mert folyamatosan csak féltem... Sokat járok városban... Egy olyan autó kellene, amire nem kell sokat költeni (tudom ez egy elcsépelt dolog) de legyen egyszerű a motorja, és korrozióra nem hajlamos a kasztnija... Chevrolet Aveokat nézegettem, 1,2 motorral. A smart és Suzuki alto méret nekem már félelmetes méret közlekedés szempontjából. ALternatívát tudtok esetleg? Köszönök mindent előre is !
mettyuz
tag
@molnarpeter
@Gombinyó
@8th
Köszönöm a segítséget. Végül lett egy szép német prémium is, meg szép csomag is (inc. lent lakás)
Minimális (1%>) esélye volt annak, hogy nem adnak autót, de az ördög sosem alszik.
Beteg ez a világ, őrültnek titulálnak, ha nem állsz be a sorba, téged is kiutálnak
dj79
senior tag
Clio 2 pl nem rohadós. Punto 2 is egyszerű technika, de ennyiért már van használható Fabia, polo, Ibiza is.
Ekkora költségkerettel mégane 1 facelift is akad, azok sem rosszak.
ngaba
aktív tag
Ne már, hogy nem mered használni a jó autód... :( Szerintem inkább köss rá biztosításokat, még annak is több értelme van, mint 600 + X ezer forintot kiadni egy nemszeretem autóra + fenntartani. (Az elég sok szervizköltséget lefed még prémium autó esetén is.)
De meg tudom érteni persze, én is félteném, bár én főleg a lopástól. Ha nem tudnék ezen felülemelkedni, akkor lehet, hogy eladnám, és az árából vennék valami játszós autót, amit szeretek, de nem féltek. (Vagy kettőt.)
molnarpeter
nagyúr
Lupo/Arosa 1.7 SDI? Kb semmiből fenntartható, ha csak a pénz a lényeg, de pl télen fázósabbak a reggelek...
Vagy eggyel nagyobb méretben Polo/Fabia/Ibiza 1.9 SDI, ott is pici fogyasztás és minimális szervizköltség, kb olaj, szűrők és szíjak kellenek, nincs semmi dízel para alkatrész.
[ Szerkesztve ]
szabonagyur
félisten
ngaba
aktív tag
Régebbi Peugeot-knál ez a gyári megoldás, azt tudom.
dj79
senior tag
Az, hogy rohadjon meg. A 206-nál csavaros leengedős megoldással (összerohadt), a 307 kombinàl egy kábeles megoldással van rögzítve (ott pedig kiszőrösödik a drót).
Nagyfejű
aktív tag
Polo, fabia, ibiza rohatos fajta.....
molnarpeter
nagyúr
Szerintem a kb 2002-ig szériára volt ez érvényes utána jöttek a galvanizált karosszériák a kisautóknál is.
[CS]Blade2
addikt
Jó lenne egyszer végre egy általánosan elfogadott lista, hogy akkor melyik mennyire rohadós.
(#190320) parandroid válasza [CS]Blade2 (#190319) üzenetére
Húszévesen az összes. De valószínűleg már tizenpárévesen is.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
#14787072
törölt tag
Sziasztok!
A Ford 1,5-ös Ecoboost motorjaival kapcsolatban van valakinek releváns tapasztalata?
A literes és 1,6-os motorokról olvastam horrorsztorikat, a hűtőrendszer meghibásodása miatt előfordultak tűzesetek, a TC ide vonatkozó cikke 2018-as. Ezeket aztán a Ford visszahívta, javította. Nem tudom, az 1,5-ös motorjuk mennyiben más......
Kerdezd Tse-t, 1 eves autoban motorcsere, cserelt motorban meg olajfogyasztas, igazi csemege az 1.5
BigBlackDog
veterán
Szerintem csak egyedi eset.
Qru
MODERÁTOR
Azokkal nincs hűtési gond. Kokszosodásra hajlamos mint minden közvetlen befecskendezős autó, illetve kényes a motorolajra, érdemes jó minőséget bele tenni és időben cserélni (kényes rá a turbó).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Gombinyó
őstag
3 vagy 4 hengeres? Mondjuk egyik se kéne.
#14787072
törölt tag
Köszönöm mindenkinek!
Egyelőre még csak ötletelek, hogy merre tovább. Most egy 15 éves Octaviam van, imádom a nagy helyet benne, nincs vele bajom, de fiatalabb már nem lesz, gondolom, lassan el kell kezdeni komolyabban költeni rá....
Hasonló méretű családi autóban gondolkodok, csak újban. A Skodriban 1,6-os szívó benzines motor van, nem egy erőművész, de a nálam töltött 7 év alatt semmi hibája nem volt. A TSI blokkoktól alapvetően tartok, nem sok jót olvasok róluk sehol, de ma már úgy tudom, alig raknak szívó benzines motorokat az autókba, mindenhol ezeket a turbós, kisköbcentis, 3-4 hengeres blokkokat erőltetik. Talán az ázsiai autóknál lehetne körülnézni még (KIA, Hyundai), bár méretben lehet, nem tudom behajtogatni magam.
gaborbol
őstag
Nem tudom nalatok milyen az 1.5-os konkretan, van ugyfelem(USA) akinek mult evben motorcsere volt a 16.000 km-t futott kocsijaban. Annyira jol sikerult a motor, hogy 2-3 honapos varolistak voltak mult ev vegen a motorcsere. Azt mondja egy eletre eleg volt belole.
Hutoviz befolyik a hengerfejbe azt csa. Markaszerviz azt mondja, ha makod van dobja az alacsony a hutoviz uzenetet, de legtobbszor nincs elojel.
Mar gyujtik a tulajokat az 1.5 es a 2.0 literes EcoBoost motorok csoporos perehez.
Ford Escape volt, itt vannak a tulajok sorba:
Tse-t meg kene kerdezni, hogy konkretan mi volt a gond.
[ Szerkesztve ]
dj79
senior tag
Nyilván a vásárlásra szánt keret sokat segítene a kérdés megválaszolásában. Az új koreaiakban sem nagyon lesz szívóbenzin már.
Nagyfejű
aktív tag
Tapasztalatból, tudom.... 2005ig tuti rohadosak, főleg a küszöbök
[ Szerkesztve ]
#14787072
törölt tag
Hűha, köszönöm az infót, úgy látom, különösen jól sikerültek az EcoBoost ezen változatai is....
Ez nem túl bizalomgerjesztő, még ha USA piacos motorokról beszélünk is.
dj79: igazad van, szerencsés helyzetben vagyok, a keret nagyon max. 8 millió a jelenlegi autó eladásával együtt. Hosszú távra tervezem, nem szeretném 3-4 év múlva eladni. Mivel nagyon magasak vagyunk a párommal+van két gyerkőc is, ezért fontos a tágas utastér, illetve megszoktuk az Octavia csomagtartó méretét is, mert sok cuccunk szokott lenni.
80/20 arányban vidék /város felhasználás, évi 15-20 ezer km.
Nekem konktéran 1.5ecoboost van, 11k km-rel. Eddig én is olvastam néhány sztorit, és a hűtővizet ez miatt folyamatosan nézem.
Valamelyest fogy, igen. kb 2dl/10k km. De ez is sok.
Olajfogyás viszont nincs, mint Tsebacsi fórumtársnál.
(remélem lehetek egyedi túlélő...)
Hamarosan úgyis megy szervizbe - képernyfagyós Sync3, ami megint nem egyedi eset, és már 7 hónapja húzódik...
Majd megemlítem nekik, hogy hűtőfolyadékvesztés is van, kiváncsi vagyok, mit szólnak, van-e hírük, vagy csak ezek is rátöltenek majd...
Skodánál is van ilyen, nem csak ekobúsztnál.
Ugyanakkor vigyázok rá - vagy legalábbis úgy gondolom. Nem állandóan 5k rpm körül megyek vele, de nem is nagyon engedem 2000 alá. (Na jó, néha igen, sík területen lakott területen belül esetleg 53-nál ötödikben 1500prm, de csak króuolás céljából; ott már gyorsítás tiltólistán)
[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
Qru
MODERÁTOR
Akkor a Skoda fogyasztása kedvezőbb, most 8k km után "csak" 1,5 dl-t kellett rátöltenem.
#nincsbennetarcsi
molnarpeter
nagyúr
Melyik 1.5? Ha az újakat nézzük, pl a Mondeo még a régebbi 4 hengeres 1.5 motort tartotta meg, viszont a Focus 2018-ban új 3 hengeres benzinmotorokat kapott - friss tervezés benne az 1.0 és az 1.5 is, nincs velük tapasztalat még.
Mennyi lenne a napi futott km, milyen távolságokat menne az autó? Adott keretből én plug-in hibrid vonalon néznék körül, lehetne spórolni vele.
[ Szerkesztve ]
dj79
senior tag
Kia Sportage-ben/ hyundai tucsonban szerintem lenne elég hely minden tekintetben, ha maradtok a szívómotornál. A Corolla hsd nem lenne rossz, de árban kicsit feljebb vannak, ráadásul a hátsó lábtér lehet, hogy kevés lesz. Kia Niro hybrid is innen indul kb, de ott kisebb a csomagtér.
[ Szerkesztve ]
Doki16
addikt
Akkor egy jó nagy RAV4 Hibrid jó lehet neked. [link] Nincs turbó, sima egyszerű szívó benzin. A hibrid része meg kb. elpusztíthatatlan. Jelenleg legmegbízhatóbb automata váltó ami benne van.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
#14787072
törölt tag
molnarpeter: 2019-es (készletes) Mondeo 1.5. Akkor ebben még a régebbi 4 hengeres lehet?
dj79: látókörömbe kerültek ezek, tesómnak 2019-es Sportage van, én csak békának hívom (az autót, nem tesómat...). Valóban elférek benne, a csomagtartó viszont kicsi (nekünk). Nekem személy szerint a Tucson jobban tetszik formailag a kettő közül, de az az igazság, nekem a SUV-ok vagy crossoverek vagy minek hívják most őket, nem jönnek be.
Corolla: párom tesója most vett (igaz, nem HSD-t), ültem benne, kicsi, ölemben van a kormány.
Doki16: látom már, ez is olyan lesz, mint a motorozás: hiába tetszik a Ducati Monster, ha olyan alattam, mint egy gyerekbicaj. Ott is csak a legnagyobb motorok jöhetnek szóba, amin elférek.....
[ Szerkesztve ]
dj79
senior tag
A kiinduló hozzászólást úgy értelmeztem hogy új autót venne, amúgy ja, hsd for president
johanson: oké, nyilván én másképp tudok elhelyezkedni a 184 centimmel. így viszont méretben az európai márkák között lehet több jó megfejtés a térigényre.
[ Szerkesztve ]
Doki16
addikt
Jah, hogy újat keres a kolléga, azt nem tudtam
Új kocsinál ami nem HSD már nem igazán lesz olyan ami nem turbó. Csak a Mazda CX30 ami eszembe jut az említett KIA/Hyundai után. 8 millióba sajnos manapság már nem igazán fér bele SUV vagy nagy kombi. Vicces árazások vannak, egy Mazda 6 kombi is már 10-től indul.
Elgondolkodnék a használton inkább egy 2-3 éves RAV4 hibrid nem kockázatos. És azért sokkal többet ad mint egy kona/tucson/niro/sportage.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
ngaba
aktív tag
Végiggpörgettem hahun a szóba jöhető értékhatárig a szalonautókat.
Ebben a downsizing érában én maradnék az Octavianál 2.0 cdtdi-vel, ha nem félsz a dízeltől... Szerintem kevesebb macera lenne vele a te felhasználási szokásaiddal, mint a kis turbós benzinesekkel...
molnarpeter
nagyúr
Ha tudsz tölteni otthon, akkor Passat GTE érdekes lehet... 🤔
Doki16
addikt
Ezt csak azért nem javasoltam, mert turbós. És különben is elfogultsággal vádolnátok
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
molnarpeter
nagyúr
Pedig ez lenne a logikus - földszintes, tágas, PHEV, nem nyűgös technika. Új kedvencem, a C-Max is beugrott, de nagy kérdés, hogy az a karosszéria forma játszik-e egyáltalán (Outlander meg ugye SUV, az tuti nem opció.)
Sima hibrid vonalon eszembe jutott most a Camry - nagy, tágas, és sok hely van benne... Meg nem is kicsi. Esetleg pepitában tetszőleges Lexus.
Ha már úgyis Mondeo volt kinézve, abból is a hibridet ajánlanám, ugyanúgy Toyota technika, jó cucc.
[ Szerkesztve ]
Doki16
addikt
Az a logikus, azért is van belőle egy otthon. És mivel nem SUV vagy hasonló ezért hosszútávon is nagyon jól fogyaszt. Töltés nélkül is elvan nagyon max 6 literből. C-Max ritka az az egy bajom vele, na meg ott tényleg kevés az elektromos hatótáv. Outlandert nem ajánlom annak aki 8-ért keres kocsit. A Camryből meg csak új van, az nem fér bele 8-ba. Mondeo hibrid kombi az FL után van, az jó választás lehet, csak egy baj van vele, hogy lényegesen kisebb a csomagtartója egy Passatnál.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
#14787072
törölt tag
Doki16:
Igazából a B terv, hogy ha nem találok megfelelőt újban, akkor marad a 2-3 éves "valami". Még nagyon az elején vagyok a keresgélésnek. Jövő tavaszra tervezem a vételt. Alapvetően kombit, SUV-ot nem szeretnék. Nekem azok a paraméterek megfelelnének, mint a mostani kocsim, de újban (újszerűben) és hasonló megbízható blokkal. Azért is néztem a Mondeot első körben, aztán egyből szembejött velem az EcoBoost-os cikk....
Azt nézem, hogy azért 3 éves autókban sokszor benne van 80-90 ezer. Nem félek a sok km-től, de most vagy én megyek extra keveset (akkor minek autó ugye) vagy tényleg sokat mennek az ember (30 ezer km/év).....
ngaba: jogász vagyok, nem mérnökember, nézd el nekem, ha hülyeséget mondok, de nekem a dízelről mindig a kerregős, füstös Passatok, Mercik ugranak be (bocs a tulajoktól) meg a kettőstömegű lendkerék. Nyilván rengeteget fejlődött a technika, szóval meggyőzhető vagyok a dízelről is, de nem tudom, mi a jó tulajdonsága 2020-ban (fogyasztás?)..
A TSi-khez nincs bizalmam.
molnarpeter: nem tudok otthon tölteni. Azt mondjátok, nézegessek a hibrid irányába is?
Amiben eddig kompromisszummentesen elfértünk (én 204, párom 192): Octavia, Superb, Mondeo. Illetve volt még egy üléspróbáig A6L, de abból csak a 4 első kereket tudom megvenni.
Doki16
addikt
Én is keveset megyek egy évben, 10-12 nagyon max. Az Auris amit legutóbb vettem 2,5 évesen volt benne 166k km. Na az már szép teljesítmény De Golfomba is beleraktak 4,5 év alatt 160k-t.
Ránézhetsz a hibridekre, de újban egy se 8 millióért. Elég nagy a felár. De később egy HSD rendszerű kocsi az olcsóbb karbantartások és kisebb fogyasztás miatt visszahozza az árát hosszútávon.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Gombinyó
őstag
olcsóbb karbantartások alatt a kötelező szervizeket érted? Kopó alkatrészek cseréjét? A Corolla van most nekem szem előtt, de garisan a hibridnek a legdrágább a szervizelése. Drágább bele az olaj, stb. Egy átlagos számla 15ezrenként olyan 60-80e ft, míg egy 1.6 szívónál vagy 1.2T-nél 40-50e.
vzsryl
nagyúr
Corolla TS-ből ki tudsz hozni egy 1.8 hibridet. Az van akkora, mint a 15 éves Octavia, és a következő 15 évben sem valószínű, hogy a kötelezőkön kívül kell piszkálnod valamit.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Én 2-3k-t megyek egy évben, na, ez kevés.
Qru
MODERÁTOR
Váá ez tetszik. Ha már kicsi lesz a Bubi benevezek egy ilyenre.
#nincsbennetarcsi
[CS]Blade2
addikt
160k már a felfüggesztésnek sem kevés, az ülés is megérzi, és sokszor ott már vezérlést is cserélni kell a km miatt.
Pedig valszeg a legtöbb autót azért veszik, hogy sokat menjenek. Én úgy nézem a hirdetéseket, hogy az évet beszorzóm 20.000-el, és, ha az több, akkor feltételezem, hogy tekert órás lehet.
Persze van aki 2-3k-t megy, én is csak 7-8k-t, míg sokan 15k körül, ami állítólag egy magyar átlag. Aztán ott van a sok céges autó, az ingázók, stb.
Aztán ott vannak a németektől behozott autók, ott gondolom bőven többet mennek az emberek.
A legdurvább az, amikor valaki belefut egy ilyen 2,5 évesen 166.000km-es autóba, és kiderül róla, hogy még így is vissza lett tekerve 166.000-re.
Rohadt nehéz használt autót venni, újat is, és nagy zsákbamacska, szerencse is kell hozzá.