-
LOGOUT.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
kisza25
félisten
válasz
tboldi #256897 üzenetére
Nálunk édesapám a rekorder, bár eleinte ő is három- négy évente lecserélte az autókat.
A felsorolás mind új autó:
Trabant 3db összesen 9év
Suzuki swift 3db sorban: 3-3-1,5év (utolsót totalcarra törtük)
Honda civic 1999- 2020-ig 380ekm
Még a honda mellett volt egy Daewoo kalos édesanyamnak, de azt 1-2 év után átvette a nagybátyám, aki totalcarra törte (amúgy Ő autószerelő, vizsgabiztos és egy wartburggal rallyzott)
Aztán egy kia carens 3évig
Most meg egy kia niro 1,5 éve -
kisza25
félisten
válasz
tboldi #256895 üzenetére
Jól van csak oda akartam bökni valamivel
Amúgy a kia pro ceed 5 és fél évig megvolt meg a Skoda Fabia is
Az opel Vectra meg négy évig
A fő autóim minimum egy évig meg szoktak lenni, legfeljebb amit mellé veszek, azok nem, de most nincs fő autó, utoljára a tipo volt[ Szerkesztve ]
-
mycso
veterán
Sziasztok, van egy műszakivizsgáztatással kapcsolatos kérdésem.
Tudomásom szerint: új autónál az első 4év, majd 2 évente kell vinni műszakira.
Na már most, az autómat 2019.01.14-én helyezték először forgalomba, az előző tulaj 2022.12.20-án szépen le is vizsgáztatta és a következő bejegyzés született erről:
2023.01.14 - 2026.01.14-ig érvényes, tehát 3 évig.A forgalmiban és a jszp-ben is ez szerepel. Van valami más szabály???
-
avl
senior tag
válasz
simonjoe #256756 üzenetére
majd kiderül !
2030 zero-emissions target for new buses and trucks (europa.eu)The Commission proposes phasing in stronger CO2 emissions standards for almost all new HDVs with certified CO2 emissions, compared to 2019 levels, specifically:
45% emissions reductions from 2030;
65% emission reductions from 2035;
90% emissions reduction from 2040.a politika(i bizonytalansag) adja a peremfeltételeket
pl. lehetne belsöegesü olyan tüzelöanyaggal, ami nem ad CO2-t (ammonia, hidrogen, ...valami "megujulo")
van ahol az is CO2 kibocsatasnak gondolt, amit a levegövel besziv (azt minden motor csinalja, megsem raktarozhatja el a CO2-t vagy abbol a "C"-t !! )
de akkor a lelegzö ember is kitilthato(környezetben atlag 418 ppm manapság ..mikor dolgozni kezdtem fekpadon még 320 ppm-et vettünk figyelembe pl. EGR szamolasnal: (CO2 szivocsöben - levegöben) / CO2 kipuf.ban)
-
válasz
macilaci78 #256886 üzenetére
Mondjuk, azt legalább nem húzzák meg a parkolóban, nem veri el a jég,
nem lopják el, nincsenek ktsg-ei. -
kisza25
félisten
válasz
focvis #256882 üzenetére
Háromszor győztem meg hogy adjuk el, háromszor jött rá vevő és háromszor lépett vissza, hogy nem akarja eladni, én ezt a kérdést elengedtem.
A két hyundaiból pont kijön a toyota. És akkor csak egy autót árulok és addig használom. De amúgy sanszosan 1,4t-jet, vagy ú jautót veszek valamit.
Vilike: ok -
kisza25
félisten
-
kisza25
félisten
6,5 M Ft 94ekm (nem tudom, hogy az nem elírás-e, mert 2022-11-11 műszakin még 58ekm volt benne)
Nehéz viszonyítani, mert használtautón mindössze három darab van fent egy hasonló több kilométerrel drágábban meg egy jóval fiatalabb kétszer ennyiért
6030D: egyelőre a parkolóból naponta négy öt autó eltűnik és nekem 3,5 milliótól 7 millióig vannak mentve autók[ Szerkesztve ]
-
6030D
őstag
válasz
kisza25 #256864 üzenetére
Az új autó árak az egekben, mitől menne le a használt autó ára?
Elfogy a vásárlóerő. Ráadásul a kettő közül a tiéd a magánemberek szegmense. Tegnap mesélte egy ismerős: az elmúlt 3 évben senki nem jelentkezett hozzájuk 1 műszakos gépkezelőnek (fűtött csarnok, semmi komoly). Az elmúlt 2 héten 4 ember. Előző munkahely? Építőipar. Gondolom ők vettek autót eddig, most kevesebb pénzből nem fognak. -
-v-
addikt
válasz
szőröscica #256871 üzenetére
-
brumi1024
veterán
válasz
szőröscica #256871 üzenetére
-
-
kisza25
félisten
válasz
bandus #256868 üzenetére
Az alap kiindulás, hogy nekem mindig szükségem van autóra, ez nem egy plusz költség, hanem egy alap költség, mert közlekednem kell, kell a munkámhoz, itt nincs tömegközlekedés amivel ki lehetne váltani...az adott autót többért tudom eladni, mint vettem az haszon, mert nem csökkent az ára, hanem nőtt. A toyota gt 86 egy kult autó, azért kérdeztem meg a többieket, hogy az új vajon tarzja-e az árrát szerintük, vagy ez nem lesz annyira menő. Meg is kaptam a választ, részemről ennyi
-
szőröscica
addikt
Valaki ki tudna huzni nekem a 3 literes, 272 loeros 30i motor N53B30 nyomatek- es teljesitmenydiagramjat zeperfsrol legyszi?
-
bandus
veterán
válasz
kisza25 #256864 üzenetére
mitől menne fel? miért vagy biztos benne, hogy nem csökkennek az új autó árak? nem akarom kinyitni megint ezt a könyvet, de attól jó befektetésnek gondolni a használt autó tmert egyszer drágábban eladtad, mint vetted, még hibás. főleg így, hogy képben vagy normális befektetési formákkal is, amik kockázat és adómentesek. a kocsidat meg esetleg összezúzod, fizeted rá a cascot, biztosítást, meg az adót, ha drágábbna adod el, mint vetted. szóval most sehogy sem jön ki ide a matek, amíg idén és jövőre vannak 16%-kot fizető állampapírok.
-
kisza25
félisten
válasz
pècsimunkás #256863 üzenetére
Nincs, de ez a konkrét példány 6,5M Ft, gondolkozom egy cserén
-
kisza25
félisten
válasz
bandus #256862 üzenetére
Nyugi, abban is van pár 10M Ft
mondjuk nekem Bmáp-ban van, az fizet 3 havonta 14,6% kamatot, és vettem diszkont kincstárjegyet ami vásárláskor 7%-ot hozott és további 14% a hozama. Amit te mondasz vásárlaskor most buksz 1%-ot, mert majdnem 101%-on tudos venni. De van diszkont értékpapír ami pont ugyanúgy 2023 07 26 jár le és ~95%-on tudod megvenni és most 14% a hozama.Szóval képben vagyok
De autóra mindig szükségem van és miért ne vegyek olyat amit használok, szeretek és még pénzem is marad🤔
A fiat tipot 4,45 M Ft vettem, mentem vele 20 ekm-t és 5M Ft eladtam egy nap alatt. Annyira nem mondanám rossz üzletnek.
Az értékpapír idén fog menni nagyot, jövőre már vissza fog esni.
Az új autó árak az egekben, mitől menne le a használt autó ára?🤔[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
válasz
bandus #256855 üzenetére
Az elmúlt 2 évben nem ezt vettem észre, bár most kicsit megállt a dolog, de majd megindul megint.
Eddig mindent többért adtam el, mint amennyiért vettem és közben még használtam is.
Csak egy példa 2021- ben volt egy eladó alfa giulia qv 2020- as 17,5M Ft-ért, most hahun 25,5M Ft egy 2020- as, de 2017 es is van 24M Ft-ért
Akkor gondolkoztam rajta, de inkább lakásokat vettem
Amúgy újonnan vett autón is kerestem és kereskedő vitte el egy nap alatt[ Szerkesztve ]
-
ArthurShelby
addikt
válasz
bandus #256855 üzenetére
Ezzel tökéletesen egyetértek.
Nem is értem azokat az embereket, akik megveszenek egy autót, és utána 2+ év múlva eladásnál azt hozzák föl érvként az árral kapcsolatban, hogy mennyibe van ez nekik (vételár, költségek...).Kedvelem a klasszikus (régebbi) kocsikat, ott a magántulajos eladók mind a hasznukat próbálják keresni rajta. Nem értik, hogy ez autó (használati tárgy, nem befektetés), aminek csak csökkenni tud kb az ára, ahogy kihozták anno újonnan a kereskedésből.
[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
2014-es, 2016 óta itt van bogláron, korábban ahol házam volt, abban az utcában lakott a tulaja.
Napi szinten láttam az autót.
Ide hordták az utca végére műszakira, a Gyurikától meg tudom kérdezni mit tud róla, Ő műszakiztat és a tőle bérelt telephelyen lévő kereskedésben árulják -
kisza25
félisten
Akkor másik kérdés, szerintetek ez is ugyanúgy tartani fogja az árát, mint a gt86 ok, érdemes lehet ezt megvenni"befektetésnek"🤔
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szőröscica #256844 üzenetére
Nem biztos, az enyem is csak 95-el tudja az Euro4-et. De amugy igen, 91 is eleg lenne neki valoszinuleg.
-
realist
őstag
Tudtok ajánlani valakit aki Veszprémben vagy a környékén vásárlás előtti autó átvizsgálással foglalkozik?
Egy 3as Octaviat kellene megnézni és szakszervizre nem bíznám. -
szőröscica
addikt
Mindig puruttya 95-t tankolok, evek ota nem kapott mast. A multkor elegge kiurult a tank, es gondoltam atmosom a rendszert egy premium benzinnel, de a kuton, ahol voltam, csak 100-as volt, premium 95 nem. Lehet, hogy kicsit finomabban jar, de lehet, hogy csak a sok rovidtavozas (utolso 10km-en nullason alapjarat kozeleben ketyegbe) utan egett ki az elmult par nap kb 800km autopalyazasaval. Fogyasztasban tuti nem lett jobb, bar ez a vmax kor nyilvan nem szamit.
Most megint teletoltottem, premium 95-ot vettem, ezt ha kijarom, visszaterek szerintem a simahoz. Ez az egyszeru Euro5 szivobenzin valoszinuleg 91-essel is elketyegne. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
szőröscica #256842 üzenetére
Amugy erzel kulonbseget a 95 es a 100 kozott? Tudom a lassabb allagromlas miatt van benne 100-as.
-
szőröscica
addikt
A tisztan benzin pedig 9.5, csak lehuzta az a 10km villanyos etap. Hazafele mar lazan jottunk, 115-tel, az egesz trip atlaga le is ment boven 7 liter ala, de odafele ki volt kormolva a 100-as benzinnel rendesen.
Viszont azert az egyertelmu, hogy ez az auto nem erre van kitalalva, ez a kis motorka uvoltott az eleteert vegig. Kell az a hatos BMW. Bar inkabb ne kellene temetesre rohanni, de sajnos ez az elet.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szőröscica #256839 üzenetére
8.9 az derekas.
-
szőröscica
addikt
[kép] Szerintem ember ennyit Amperaval meg nem etetett meg. 45 perc tartalekot szamoltam a Bp-Szeged utra, de nullas ugy beallt reggel, hogy ez nem volt eleg. Remelem egy bp-i autos se vett fel dashcammel
sajnos egy olyan esemenyre kellett odaernem, ami egyszer van egy eletben, es nem lehet elkesni, ugyhogy taplo modon kellett vezetnem. Pattogott a kipufo erkezeskor rendesen.
-
kisza25
félisten
Van most jópár kiszemelt autó, amiben minden van, navigáció is és tempomat meg nincsen és nem tudom, hogy azokba be lehet e utólag rakni, nagyon bosszantó
Integrale: nem tudod fiat tipoba a tempomathoz elég a kormanyon lévő kapcsolót cserélni?[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
válasz
focvis #256818 üzenetére
Nem, a kombiban cseréltem komplett kormányt, ez a piri.
A kombit most beadtam egy ismerős kereskedésbe, hátha úgy könnyebben eladom, pár forintot kérnek érte hogyha ők adják el.
Van egy ronda bőrös kormányom azt cseréltem le szépre a kombiba, azt a kormányt bőröztetném át, vagy veszek bele egy bontottat, igazából a bontott olcsóbb
Már kipróbáltam működik a tempomat gyorsítani is tudok vele lelassítani és tudok vele...
Most a piriben variálok a kombi kapott egy komplett kormány cserét, ezek a kombi eredeti gombjai, amiket a piribe beraktam
Egyértelműsítés
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
Zizmand #256825 üzenetére
Ha könnyen hajtható a csavar, nincs odagyógyulva, akkor én is jobban szeretem a fixet, a teleszkóposok viszonylag nehezek egy ugyanolyan méretű fixhez képest, kissé kényelmetlen oda-vissza mozgatni. De van, hogy elkél a hosszabb erőkar, legutóbb pl. a WagonR lengéscsillapítójának kiszedéséhez használtam, mert a vellanyos ütvecsavarozó nem fért be a kerékjáratba, még kitekert kormánnyal sem.
Mágneses tálkám nekem is van több. Nagy bánatomra az aldis és a lidlis taszítják egymást, nem tudom egymásba rakva tárolni őket.
Ez amúgy a hosszabb teleszkópos.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
focvis #256818 üzenetére
A Lanciánál megvolt a kuplungnál a kapcsoló, csak a stekkert nem találtam a kormány mögötti burkolat alatt a harmadik bajuszkapcsolónak. Most már tárgytalan, de valami olyasmit olvastam, hogy a motortérből kellett volna behúzni néhány vezetéket oda, utána kis babrálás számítógéppel és a Multiecuscannel, aztán ment volna abban is.
Az Alfában már van tempomat eleve, még szokatlan, hogy magától megy az autó.
A Jazz-be és a WagonR-be legfeljebb csak aftermarket cuccot lehet beépíteni. Mondjuk a Honda esetében más piacokon (pl. Amerika) elérhető volt gyárilag is, de nagyon sokban különbözik a vezetékezés az európaitól, és az ECU is totál más, nem lehet csak úgy beépíteni.
Kormánybőrözés: nekem vagy fél órán át csiszolták a bőr ráhúzása előtt, így éppen csak icipicit lett vastagabb, nekem pont jó így.
[ Szerkesztve ]
-
-
rbalint88
addikt
-
tboldi
nagyúr
válasz
kisza25 #256815 üzenetére
Szerezz be egy (vagy több) teleszkópos kulcsot! A Lidl-ben szokott lenni időnként megfizethető áron.
Nekem van 1/4, 3/8, valamint 1/2-ből 2 db is, egy rövidebb és egy hosszabb. A hosszabb összenyomva akkora, mint a rövidebb teljesen kihúzva.
-
kisza25
félisten
válasz
tboldi #256814 üzenetére
Az igaz csak a kormányt is fognia kéne valakinek
A kerékhez való keresztkulcsal azért elég nagy erőt lehet kifejteni, de nem sikerült.
Na mindegy megoldottam az nélkül is
Úgyhogy ezek szerint gyárilag tudja az a sárga izé a kormányba, amit a videóba cseréltek.
Hajlok rá hogy megtartsam ezt az autót.
Ezzel a felnivel jobban tetszik, most már van bent tempomat is, a hifit is tudom vezérelni.
Még bebőröztetem a kormányt, rá kéne nézni az ülés fűtésre, hogy miért nem megy, meg esetleg kicserélem a központi egységet egy navisra[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
válasz
tboldi #256809 üzenetére
Na, újra neki futottam a dolgoknak, kicseréltem a kábelt és a kapcsolókat és lássatok csodát
Megy a kormányról a rádió és van tempomat is, legalábbis be tudtam kapcsolni, próba ebéd után
A kormány nem tudom hány Nm-el van ráhúzva, nem tudtam leszedni, úgyhogy a kábel újra fűzésével szívtam rendesen 🥴[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Inkább a méreteivel van baja, 25 centivel hosszabb az Ypsilonnál, meg talán a fordulóköre is nagyobb a MiTónak. És szinte mindig túl nagyot fékez, túl jól fognak a 4 dugattyús Brembók.
szerk.: A Jazz viszont csupán 3,5 centivel hosszabb a Lanciánál, észre sem venné, a fordulóköre meg talán ennek a legkisebb, csak rohadt sokat kell tekerni a kormányt (3,7 fordulat kopptól koppig, de ezt te is tudod).
[ Szerkesztve ]
-
gooool
őstag
válasz
CactuS #256795 üzenetére
Nyerészkedést szinte kizárnám, de ha oda jutunk, akkor majd tájékozódom ezzel kapcsolatban és meglátjuk mi lesz belőle. De én is ezen gondolatmenet alapján jegyeztem fel a fejemben a lehetőséget.
Snoop-y:
Nem kell azonnal támadásnak venni, megírták a többiek is, hogy Pirelli, nem voltam kellően tájékozott, hogy ez a márka/típus ennek a gyártónak a terméke, alapvetően pedig egy baromi nagy Scorpion felirat ilyen tipikus kínai brandnek tűnt számomra.
-
tboldi
nagyúr
Csak az a fránya M32...
Anyum felbátorodott a múlt héten, elkezdte vezetni, úgyhogy csökkentek az esélyeim.
Még nem érzi egészen magáénak, illetve mindenféle nyomásgyakorlás nélkül, magától mondta nekem, hogy már ő is elgondolkodott azon, hogy lehet, hogy könnyebb lenne neki a Jazz-zel, de egyelőre még nem jelentette ki, hogy cseréljünk. Attól tart, hogy én meg túl bátor leszek vele, nem akarja, hogy száguldozzak ész nélkül. Pedig a CB500X-em még ennél is jobban ment, 48 paci ugyan, de csak 194 kg volt. És a Jazz-zel sem tötymörgök, csak tovább tart, mire eléri a kívánt sebességet.[ Szerkesztve ]
-
Puma K
nagyúr
válasz
focvis #256770 üzenetére
Ma egy T matricás piros Suzuki Swift ment előttem... srácon kapucni (remélem fülhallgató is volt a fülében)... ahol 70 km/h-val lehetne menni ott ő a belsőben ment 50 km/h-val... külsőben meg üvegszállító teherautó meg nagy autómentő... miegymás... ilyen kategóriájú teherautó 5 db egymás után...
Új hozzászólás Aktív témák
- Stadler Form Oscar Little Titanium hideg párásító
- Kona Hei Hei 26"-os szuperkönnyű versenykategóriás összteleszkópos mountain bike eladó
- Hbada P3 ergonomikus irodai szék
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 2 év garival! -
- Netatmo Valve radiátor szelep - ÚJSZERŰ