Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45

LOGOUT.hu

Motoros topik

Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!

Országos motoros rendezvények

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#79351) Topiccsendőr válasza Kolondrum (#79349) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

a "henger osszerazodas" az 40 evvel ezelott volt a vashengeres olcso motoroknal. nikkel szilicium karbid hengerbevonatnal semmi nem fog kopni. azzal kezdik a gyartosazalag legvegen hogy lenyelezik az osszes "bejaratos" motort.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#79352) canniball válasza Topiccsendőr (#79351) üzenetére


canniball
nagyúr

Akkor miért van szükség a bejáratásra?

https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...

(#79353) Topiccsendőr válasza canniball (#79352) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Nincs szukseg ra.
Arra valo, hogy ha valamit elrontottak a gyarban, es nem jott ki az elso padozasnal, akkor ne halj bele, illetve ne legyen hatalmas motorkar. Az ezres olajcsere is emiatt van.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#79354) canniball válasza Topiccsendőr (#79353) üzenetére


canniball
nagyúr

Tehát akkor ha jól értem mégiscsak kell a "bejáratás", csak nem az összekopás miatt hanem amiatt amit írtál.
Ez gondolom nem csak a motorokra hanem az autókra is áll, igaz?

https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...

(#79355) Something_ válasza Chrys_ (#79333) üzenetére


Something_
őstag

En friss jogsival az RR-t reggel 8kor hoztam el, szakado esoben a soroksarirol az oktogonhoz. yamaha worldbol. Hat en is paraztam az elso par szaz meteren, eleg komoly dugo volt, de megoldottam :D

(#79356) Topiccsendőr válasza canniball (#79354) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

A gyaraknak hulyebiztosra kell csinalniuk mindent.
En sosem jarattam a vadonat ujonnan osszerakott motorjaimat, mert nincs szukseg ra, es sosem volt ebbol problemam.
Ha vadonat uj motort/autot veszek, azt max azert jaratnam, mert logolja a fordulatszamokat, fojtoszelepallast, es ha valami gebasz van, hivatkozhatnak garancialis cserenel erre, es megtagadjak a garancialis cseret.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#79357) HSM válasza Something_ (#79355) üzenetére


HSM
félisten

A szakadó eső nálam is befigyelt az út felétől, csak nekem 200km volt az első utam. :DD

(#79358) canniball válasza Topiccsendőr (#79356) üzenetére


canniball
nagyúr

Köszönöm a felvilágosítást! :R

https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...

(#79359) Chrys_ válasza Something_ (#79355) üzenetére


Chrys_
addikt

200kg alatt nem számít az eső sem ;] Az enyém 240+ :)
Nálad talán a gumik miatt lehett még nehezebb, gondolom új volt rajta és az még csúszósabb lehet. Én most akarok venni (talán Bridgestone Battlax S21 pár lesz), és kicsit tartok tőle. A motort én használtam vettem, volt a gumikban már 1000km.

[ Szerkesztve ]

(#79360) CyberPunk666


CyberPunk666
senior tag

Na, a B-s jogsi is megvan. :)
A hidegebb napokra...

(#79361) Kolondrum


Kolondrum
félisten

Köszi! Kérdés>> "ugye inkább öregebb 1 évvel (bejáratós még igazolhatóan), de magyar garantált kis km, mint behozott kint futott bent 1 tulajos papíron 20.000km-es?, De 2 évvel fiatalabb.

(#79362) tboldi válasza Kolondrum (#79361) üzenetére


tboldi
nagyúr

Állapotfüggő szerintem, ami csak személyesen/átvizsgálással derül ki.

Mielőtt meglett volna a Jazz, apummal néztünk egy magyar 1. tulajos Suzuki Ignis-t, 2008-as volt és 35k km-t futott. Ehhez képest annyira szakadt fos volt, hogy hihetetlen. A Jazz, amit végül megvettünk, 2006-os, Németo.-ból jött és közel 120k-et futott, de gondos gazdái voltak (1 német és 1 magyar előttem) és 1-2 apróbb dologtól eltekintve hibátlan.

[ Szerkesztve ]

(#79363) Moleman válasza tboldi (#79362) üzenetére


Moleman
addikt

Nagyapám 2002-es Wagon R+-ában kb 30-40 ezer km van, de a régebbi telekrejárások miatt eléggé le van pukkanva a beltere, kuplungot is kellett már cserélni, pedig a szeme fénye.
Az én 2004-es Almerámban bő 190 ezer van, néhány harci sérüléstől és cicergéstől eltekintve teljesen újszerű, három váltócsapágyat leszámítva minden bontatlan a hajtásláncban.

Igaz, nem fair összehasonlítás, mert a használtpiaci áruk között van kb 2× szorzó, de a futásteljesítmény jelentéktelenségét elég jól mutatja. :)

[ Szerkesztve ]

(#79364) canniball válasza tboldi (#79362) üzenetére


canniball
nagyúr

Ebben a színben tényleg eléggé csajos... ;]

https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...

(#79365) tboldi válasza canniball (#79364) üzenetére


tboldi
nagyúr

Már vártam. :D

(#79366) Yoshida válasza tboldi (#79362) üzenetére


Yoshida
aktív tag

Ha NJ-s a rendszáma, akkor hogy lehetett magyar tulaja eddig? Ez vadiúj forgalombahelyzett, nem?
Nekünk is van egy Jazz :D Városba állat, befér mindenhova. Mondjuk az FZ6-os erősebb mint a kocsi :D

(#79367) tboldi válasza Yoshida (#79366) üzenetére


tboldi
nagyúr

2015. végén került ide, az előző tulaj egy évig használta, majd eladta, mert rájött, hogy BMW-t akar. :D

Egyébként írtam róla egy kicsit a Honda topikban. De ez már itt nagyon off. :B

[ Szerkesztve ]

(#79368) canniball válasza tboldi (#79365) üzenetére


canniball
nagyúr

Tudom tudom, azért is írtam hogy ne kelljen tovább epekedve várnod. :DDD

https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...

(#79369) runner 125 válasza tboldi (#79367) üzenetére


runner 125
nagyúr

Jó is az, remek gépek, sőt, kategóriájában a legjobb. Elromlani nem nagyon fog.
Majdnem ilyet lett nekünk is, aztán jött egy jó vétel HR-V, a lényeg h Honda. ;]

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#79370) tboldi válasza canniball (#79368) üzenetére


tboldi
nagyúr

Tudtam, hogy számíthatok rád. :DDD

runner 125: Valahogy úgy. ;]
Egyébként egy picit gyengének érzem a apum Ignis-motoros WagonR-je után, az olyan ugri-bugri, szeret nagyon pörögni. Ehhez képest a Jazz kicsit döglött. A Suzuki ugyan 10 lóval erősebb, de Nm-re ugyanannyi. Ezen kívül eddig maximálisan elégedett vagyok vele. Nyilván nem is huligánkodásra lett kitalálva, és mi sem azért vettük.

[ Szerkesztve ]

(#79371) Bogyó bá' válasza Something_ (#79355) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Lehúztál 2-3 gyertyapipát? ;]

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#79372) Kolondrum válasza tboldi (#79362) üzenetére


Kolondrum
félisten

Az öregebb mint a szalon, új gumik, tavaji akku, bukógomba stb stb stb. A másik ami fiatalabb azon látszik a kor de va rajta plexi, semmi több. Hm. Majd eldöntik.

(#79373) HSM válasza tboldi (#79370) üzenetére


HSM
félisten

Ahogy nézem, a Jazz nehezebb is. No, meg a +10 lóerő az +10 lóerő, nem csoda, hogy döglöttnek érzed ahhoz képest. Sokan mondják, hogy a nyomaték hajtja, de sajnos nem egészen, nem viccből van ez a LE-s érték is.
Az SV is vadóc karakterű, de attól még csak 72 ló, és ez bizony tud érződni rajta. ;)

(#79374) Something_ válasza Bogyó bá' (#79371) üzenetére


Something_
őstag

Paraszt modon a jardan mentem. Azota sem csinaltam ilyet, de bzi nagy volt a forgalom es nem ereztem magamban a csiit :D

Szerk: a korutig akkora jarda van, hogy egy auto is siman vegig tudna menni.

[ Szerkesztve ]

(#79375) Tarill


Tarill
őstag

hy. szerintetek karbis motornál bekever az ha gyári légszűrő helyett utángyártottat rakok? nem tuningot k&n és társait hanem csak sima hiflo-t pl. más légáteresztés stb... vagy nem okoz gondot?

(#79376) V.Stryker válasza Tarill (#79375) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Nem.

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#79377) Tarill válasza V.Stryker (#79376) üzenetére


Tarill
őstag

zsír akkor spóroltam egy tizest :D

(#79378) tboldi válasza HSM (#79373) üzenetére


tboldi
nagyúr

Szerintem nem is a csúcsteljesítménybeli különbséget érezni (pláne városban, ált. 2500-ig forgatva), hanem az eltérő karakterisztikát. Sőt, a WagonR+ gázpedálja még bovdenes, sokkal élénkebb a gázreakciója a Jazzhez képest, ahol már elektromos és van is egy kicsi késedelme.

(#79379) kcsa válasza tboldi (#79378) üzenetére


kcsa
veterán

Gondolom sejted hogy elektromos esetén csak programozás kérdése, hogy mit érzel. És mivel ez... mondjuk ki: női autó, óvatosra van programozva. :)

(#79380) horvathkrisz


horvathkrisz
addikt

Jó reggelt Srácok,

mindenkinek nagyon szépen köszönöm a tanácsokat, bíztatást, mindet be fogom tartani!

Hallottam már párszor, hogy jó arcok a motorosok, most pedig kicsit meg is tapasztaltam. :K

Egy hsz-t ki kell emelnem, ezen nagyon jót röhögtem: :DDD :C

"CyberPunk666

Nyugi, itt csak akkor kapnál savazást, betartanád a fokozatosságot. ;] "

Mindenkinek szép, balesetmentes napot kívánok. :R

(#79381) Ferdzsoo válasza -Mosquito- (#79338) üzenetére


Ferdzsoo
addikt

A dunlop roadsmart -ról több embertől is jókat hallottam...
Idén nekem is cserés lesz a Pr4 bár nekem most van benne 11k és a tavaszi túra bőven bennevan még, nálam el fog menni 14k- körül.
De utána most lehet hogy gyártöt váltok, mikor tavaly csak a hátsót cseréltem le a defekt miatt, azóta nem vagyok vele annyira megelégedve. Nem érzem stabilnak keményebb kanyarokban.
Én a dunlopot néztem ki...

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#79382) runner 125 válasza Ferdzsoo (#79381) üzenetére


runner 125
nagyúr

A BT023 elott nekem Roadsmart 2 volt fent, ezek voltak az eredeti gumik, tényleg jo volt.

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#79383) tboldi válasza kcsa (#79379) üzenetére


tboldi
nagyúr

Persze, hogy programozás kérdése, de attól még nem lesz pörgősebb/erősebb a motor, csak hamarabb reagál az inputra. Csak azért írtam, mert ebből is látszik, hogy nem az élmény volt az elsődleges szempont az autó megtervezésekor, illetve ez is hozzátesz a döglött érzéshez.

A Civic-nek is ilyesmi a pedálja. Az is női autó akkor? ;]

[ Szerkesztve ]

(#79384) HSM válasza tboldi (#79378) üzenetére


HSM
félisten

Pedig számít az a 10LE, mert pl. ha az onnan jön, hogy a Suzuki tovább pörgethető (kb. csak onnan jöhet, ha a nyomaték azonos), akkor rakhatnak mellé rövidebb áttételű váltót, és máris a papíron azonos nyomaték a Suzukin lesz praktikusan nagyobb mozgató erő, hasonló fordulatokon is. ;)
Persze, játszik még a nyomaték görbe, meg a kisebb súly is. No, meg a mechanikus gáz is. :D A késős gázreakciót én se komálom amúgy. De egy ilyen frankó kis kocsikától lehet elnézném. :DD

[ Szerkesztve ]

(#79385) Lomha 8V válasza Chrys_ (#79359) üzenetére


Lomha 8V
addikt

Menj vele normálisan 100 km.-t és nem lesz semmi problémád. Ez is kicsit túl van lihegve.

(#79386) horvathkrisz


horvathkrisz
addikt

Mit szóltok ehhez a bejáratós cikkhez?
[Bejáratás?]

[Bejáratás II. - A szakértő válaszol]

Persze nem fogom pörgetni a motort 12ezerig.
Mellesleg egyik cikk ellentmond a másiknak az első olajcserét illetően:

Cikk1:

"A harmadik pedig, hogy nem cserélik le idejében az olajat a gépből. Ezt érdemes az első 35-40km után megtenni."

Cikk2:

"a mai motorokban olajcsere nem indokolt még 1000km-es szerviznél sem"

WTF? :F Az egyik 30-40 km után olajcserét javasol, a másik meg 3-4000km után nem tapasztalt különbséget.

(#79387) Geresics válasza horvathkrisz (#79386) üzenetére


Geresics
addikt

Kövesd azt, ami a gép használati utasításában van. A gyártónál kevesen ismerik jobban a motort! ;)

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#79388) horvathkrisz válasza Geresics (#79387) üzenetére


horvathkrisz
addikt

Teljesen igaz. :K

(#79389) Kolondrum válasza Geresics (#79387) üzenetére


Kolondrum
félisten

Ami ennek a vasbak a manualjaba van az nem tartható, mert ezer km-eket kéne úgy menned, hogy 50-nél nem mész többel. :C

(#79390) DonThomasino


DonThomasino
veterán

Betelt forgalmi cseréjét szeretném elindítani, nem az én nevemen van.
A kérdés az hogy elég a meghatalmzás vagy kell a rendszám is ?
Lehetőleg olyan írjon aki már átesett ezen. :)
:R

" I'm going to make him an offer he can't refuse."

(#79391) CyberPunk666 válasza horvathkrisz (#79386) üzenetére


CyberPunk666
senior tag

Ha elolvasod az elsőt, az ottani hozzászólásokat, majd a másodikat és az ottani kommenteket is (ebben a sorrendben), akkor össze fog állni a dolog a fejedben.

[ Szerkesztve ]

(#79392) tboldi válasza HSM (#79384) üzenetére


tboldi
nagyúr

KIssé szétoffoljuk a topikot, de még egy utolsót írok.

Nem a nagyobb teljesítmény hiányzik, sokkal inkább az az élénkség. Görbékkel nem tudok szolgálni, annyit tudok, hogy a nyomatékcsúcs a Jazznél 2800-nál van meg, míg a WagonR-nél 4200-nál (revlimit 6000 és 6500 - ha jól emlékszem a Suzuki esetében), váltóáttétel közel azonos (50 és 90-nél kb. ugyanannyit forognak 4.-ben és 5.-ben).
De simán együtt lehet vele élni, a hétköznapokban nem igazán zavaró.

De egy ilyen frankó kis kocsikától lehet elnézném. :DD

Ezt meg bóknak veszem. ;]

(#79393) -Mike- válasza tboldi (#79392) üzenetére


-Mike-
addikt

Az egész probléma onnan eredeztethető, hogy te a játékosságot, a fürgeséget, élénkséget, bárhogyan is nevezzük egy 1.4-es motorral szerelt autótól vársz. Ez kb olyan, mint sv650-et venni az élményfaktor miatt. Felejtsd el. ;]

(#79394) tboldi válasza -Mike- (#79393) üzenetére


tboldi
nagyúr

;]

Egész egyszerűen nem ehhez vagyok szokva. Ha egy 1.2-es VW Polóból ültem volna át, akkor kb. versenyautó lenne. És igazából 1.3-as, csak a Hondáék nem tudják kerekíteni az 1339-et. :DDD

szerk.: Most motor híján itt kell keressem az élményfaktort. :D

[ Szerkesztve ]

(#79395) canniball válasza -Mike- (#79393) üzenetére


canniball
nagyúr

Naaa, a következő ilyen beszólás után visszaélek a hatalmammal! ;]

De komolyra fordítva: úgy tűnik az SV650-ben még az ezredesek után is meg lehet találni az "élményfaktort". :P

https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...

(#79396) -Mosquito- válasza Ferdzsoo (#79381) üzenetére


-Mosquito-
őstag

Vigyázz mert hamar el fogja érni a vég. Haver a GTR1400-en használja 2-es verziót, meg van elégedve vele. Bár ő beteszi 4-5be és végig csorog a szerpentineken, szóval nem igazán használja ki a motorját. :) Na meglátom,van még egy bő hónapom vagy megint Pirelli lesz vagy erre a Dunlopra cserélek.

Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

(#79397) runner 125 válasza -Mosquito- (#79396) üzenetére


runner 125
nagyúr

A gyári nekem 16.000-et simán elment. Mármint az első, mert a hátsót cserélte defekt miatt az előző tulaj, bár az a futás már nagyon a vége volt..

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#79398) tboldi


tboldi
nagyúr

Gábornak ;] :DDD

Kisebb-nagyobb közlekedési kihágásokat vizsgáló összeállításunk legújabb részében a tiltott manővereket elemezzük ki mélyrehatóbban. Nézzük, milyen szankció járhat a leállósáv használatáért, a járdán motorozásért vagy a kötelező haladási irány megszegéséért!

[link]

[ Szerkesztve ]

(#79399) Ferdzsoo válasza -Mosquito- (#79396) üzenetére


Ferdzsoo
addikt

Az a jó te előbb fogsz cserélni, ha aztmondod jó nyugodtan fogom megvenni... :DDD

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#79400) Moleman válasza tboldi (#79398) üzenetére


Moleman
addikt

Köszi, pont most agyaltam, hogy a munkahelyi mélygarázsnál be kéne vállalni 80 méter behajtani tilost, mert elkerülhetnék 2 lámpát vele, de 50 ezerért nem éri meg. :(

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.