Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Topiccsendőr
addikt
a "henger osszerazodas" az 40 evvel ezelott volt a vashengeres olcso motoroknal. nikkel szilicium karbid hengerbevonatnal semmi nem fog kopni. azzal kezdik a gyartosazalag legvegen hogy lenyelezik az osszes "bejaratos" motort.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
canniball
nagyúr
Akkor miért van szükség a bejáratásra?
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
Topiccsendőr
addikt
Nincs szukseg ra.
Arra valo, hogy ha valamit elrontottak a gyarban, es nem jott ki az elso padozasnal, akkor ne halj bele, illetve ne legyen hatalmas motorkar. Az ezres olajcsere is emiatt van.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
canniball
nagyúr
Tehát akkor ha jól értem mégiscsak kell a "bejáratás", csak nem az összekopás miatt hanem amiatt amit írtál.
Ez gondolom nem csak a motorokra hanem az autókra is áll, igaz?
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
Something_
őstag
En friss jogsival az RR-t reggel 8kor hoztam el, szakado esoben a soroksarirol az oktogonhoz. yamaha worldbol. Hat en is paraztam az elso par szaz meteren, eleg komoly dugo volt, de megoldottam
Topiccsendőr
addikt
A gyaraknak hulyebiztosra kell csinalniuk mindent.
En sosem jarattam a vadonat ujonnan osszerakott motorjaimat, mert nincs szukseg ra, es sosem volt ebbol problemam.
Ha vadonat uj motort/autot veszek, azt max azert jaratnam, mert logolja a fordulatszamokat, fojtoszelepallast, es ha valami gebasz van, hivatkozhatnak garancialis cserenel erre, es megtagadjak a garancialis cseret.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
HSM
félisten
A szakadó eső nálam is befigyelt az út felétől, csak nekem 200km volt az első utam.
canniball
nagyúr
Köszönöm a felvilágosítást!
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
Chrys_
addikt
200kg alatt nem számít az eső sem Az enyém 240+
Nálad talán a gumik miatt lehett még nehezebb, gondolom új volt rajta és az még csúszósabb lehet. Én most akarok venni (talán Bridgestone Battlax S21 pár lesz), és kicsit tartok tőle. A motort én használtam vettem, volt a gumikban már 1000km.
[ Szerkesztve ]
CyberPunk666
senior tag
Na, a B-s jogsi is megvan.
A hidegebb napokra...
Köszi! Kérdés>> "ugye inkább öregebb 1 évvel (bejáratós még igazolhatóan), de magyar garantált kis km, mint behozott kint futott bent 1 tulajos papíron 20.000km-es?, De 2 évvel fiatalabb.
tboldi
nagyúr
Állapotfüggő szerintem, ami csak személyesen/átvizsgálással derül ki.
Mielőtt meglett volna a Jazz, apummal néztünk egy magyar 1. tulajos Suzuki Ignis-t, 2008-as volt és 35k km-t futott. Ehhez képest annyira szakadt fos volt, hogy hihetetlen. A Jazz, amit végül megvettünk, 2006-os, Németo.-ból jött és közel 120k-et futott, de gondos gazdái voltak (1 német és 1 magyar előttem) és 1-2 apróbb dologtól eltekintve hibátlan.
[ Szerkesztve ]
Moleman
addikt
Nagyapám 2002-es Wagon R+-ában kb 30-40 ezer km van, de a régebbi telekrejárások miatt eléggé le van pukkanva a beltere, kuplungot is kellett már cserélni, pedig a szeme fénye.
Az én 2004-es Almerámban bő 190 ezer van, néhány harci sérüléstől és cicergéstől eltekintve teljesen újszerű, három váltócsapágyat leszámítva minden bontatlan a hajtásláncban.
Igaz, nem fair összehasonlítás, mert a használtpiaci áruk között van kb 2× szorzó, de a futásteljesítmény jelentéktelenségét elég jól mutatja.
[ Szerkesztve ]
canniball
nagyúr
Ebben a színben tényleg eléggé csajos...
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
tboldi
nagyúr
Már vártam.
Yoshida
aktív tag
Ha NJ-s a rendszáma, akkor hogy lehetett magyar tulaja eddig? Ez vadiúj forgalombahelyzett, nem?
Nekünk is van egy Jazz Városba állat, befér mindenhova. Mondjuk az FZ6-os erősebb mint a kocsi
tboldi
nagyúr
2015. végén került ide, az előző tulaj egy évig használta, majd eladta, mert rájött, hogy BMW-t akar.
Egyébként írtam róla egy kicsit a Honda topikban. De ez már itt nagyon off.
[ Szerkesztve ]
canniball
nagyúr
Tudom tudom, azért is írtam hogy ne kelljen tovább epekedve várnod.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
runner 125
nagyúr
Jó is az, remek gépek, sőt, kategóriájában a legjobb. Elromlani nem nagyon fog.
Majdnem ilyet lett nekünk is, aztán jött egy jó vétel HR-V, a lényeg h Honda.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
tboldi
nagyúr
Tudtam, hogy számíthatok rád.
runner 125: Valahogy úgy.
Egyébként egy picit gyengének érzem a apum Ignis-motoros WagonR-je után, az olyan ugri-bugri, szeret nagyon pörögni. Ehhez képest a Jazz kicsit döglött. A Suzuki ugyan 10 lóval erősebb, de Nm-re ugyanannyi. Ezen kívül eddig maximálisan elégedett vagyok vele. Nyilván nem is huligánkodásra lett kitalálva, és mi sem azért vettük.
[ Szerkesztve ]
Bogyó bá'
nagyúr
Lehúztál 2-3 gyertyapipát?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Az öregebb mint a szalon, új gumik, tavaji akku, bukógomba stb stb stb. A másik ami fiatalabb azon látszik a kor de va rajta plexi, semmi több. Hm. Majd eldöntik.
HSM
félisten
Ahogy nézem, a Jazz nehezebb is. No, meg a +10 lóerő az +10 lóerő, nem csoda, hogy döglöttnek érzed ahhoz képest. Sokan mondják, hogy a nyomaték hajtja, de sajnos nem egészen, nem viccből van ez a LE-s érték is.
Az SV is vadóc karakterű, de attól még csak 72 ló, és ez bizony tud érződni rajta.
Something_
őstag
Paraszt modon a jardan mentem. Azota sem csinaltam ilyet, de bzi nagy volt a forgalom es nem ereztem magamban a csiit
Szerk: a korutig akkora jarda van, hogy egy auto is siman vegig tudna menni.
[ Szerkesztve ]
Tarill
őstag
hy. szerintetek karbis motornál bekever az ha gyári légszűrő helyett utángyártottat rakok? nem tuningot k&n és társait hanem csak sima hiflo-t pl. más légáteresztés stb... vagy nem okoz gondot?
V.Stryker
nagyúr
Nem.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
Tarill
őstag
zsír akkor spóroltam egy tizest
tboldi
nagyúr
Szerintem nem is a csúcsteljesítménybeli különbséget érezni (pláne városban, ált. 2500-ig forgatva), hanem az eltérő karakterisztikát. Sőt, a WagonR+ gázpedálja még bovdenes, sokkal élénkebb a gázreakciója a Jazzhez képest, ahol már elektromos és van is egy kicsi késedelme.
kcsa
veterán
Gondolom sejted hogy elektromos esetén csak programozás kérdése, hogy mit érzel. És mivel ez... mondjuk ki: női autó, óvatosra van programozva.
horvathkrisz
addikt
Jó reggelt Srácok,
mindenkinek nagyon szépen köszönöm a tanácsokat, bíztatást, mindet be fogom tartani!
Hallottam már párszor, hogy jó arcok a motorosok, most pedig kicsit meg is tapasztaltam.
Egy hsz-t ki kell emelnem, ezen nagyon jót röhögtem:
"CyberPunk666
Nyugi, itt csak akkor kapnál savazást, betartanád a fokozatosságot. "
Mindenkinek szép, balesetmentes napot kívánok.
Ferdzsoo
addikt
A dunlop roadsmart -ról több embertől is jókat hallottam...
Idén nekem is cserés lesz a Pr4 bár nekem most van benne 11k és a tavaszi túra bőven bennevan még, nálam el fog menni 14k- körül.
De utána most lehet hogy gyártöt váltok, mikor tavaly csak a hátsót cseréltem le a defekt miatt, azóta nem vagyok vele annyira megelégedve. Nem érzem stabilnak keményebb kanyarokban.
Én a dunlopot néztem ki...
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
runner 125
nagyúr
A BT023 elott nekem Roadsmart 2 volt fent, ezek voltak az eredeti gumik, tényleg jo volt.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
tboldi
nagyúr
Persze, hogy programozás kérdése, de attól még nem lesz pörgősebb/erősebb a motor, csak hamarabb reagál az inputra. Csak azért írtam, mert ebből is látszik, hogy nem az élmény volt az elsődleges szempont az autó megtervezésekor, illetve ez is hozzátesz a döglött érzéshez.
A Civic-nek is ilyesmi a pedálja. Az is női autó akkor?
[ Szerkesztve ]
HSM
félisten
Pedig számít az a 10LE, mert pl. ha az onnan jön, hogy a Suzuki tovább pörgethető (kb. csak onnan jöhet, ha a nyomaték azonos), akkor rakhatnak mellé rövidebb áttételű váltót, és máris a papíron azonos nyomaték a Suzukin lesz praktikusan nagyobb mozgató erő, hasonló fordulatokon is.
Persze, játszik még a nyomaték görbe, meg a kisebb súly is. No, meg a mechanikus gáz is. A késős gázreakciót én se komálom amúgy. De egy ilyen frankó kis kocsikától lehet elnézném.
[ Szerkesztve ]
Lomha 8V
addikt
Menj vele normálisan 100 km.-t és nem lesz semmi problémád. Ez is kicsit túl van lihegve.
horvathkrisz
addikt
Mit szóltok ehhez a bejáratós cikkhez?
[Bejáratás?]
[Bejáratás II. - A szakértő válaszol]
Persze nem fogom pörgetni a motort 12ezerig.
Mellesleg egyik cikk ellentmond a másiknak az első olajcserét illetően:
Cikk1:
"A harmadik pedig, hogy nem cserélik le idejében az olajat a gépből. Ezt érdemes az első 35-40km után megtenni."
Cikk2:
"a mai motorokban olajcsere nem indokolt még 1000km-es szerviznél sem"
WTF? Az egyik 30-40 km után olajcserét javasol, a másik meg 3-4000km után nem tapasztalt különbséget.
Geresics
addikt
Kövesd azt, ami a gép használati utasításában van. A gyártónál kevesen ismerik jobban a motort!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
horvathkrisz
addikt
Teljesen igaz.
Ami ennek a vasbak a manualjaba van az nem tartható, mert ezer km-eket kéne úgy menned, hogy 50-nél nem mész többel.
DonThomasino
veterán
Betelt forgalmi cseréjét szeretném elindítani, nem az én nevemen van.
A kérdés az hogy elég a meghatalmzás vagy kell a rendszám is ?
Lehetőleg olyan írjon aki már átesett ezen.
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
(#79391) CyberPunk666 válasza horvathkrisz (#79386) üzenetére
CyberPunk666
senior tag
Ha elolvasod az elsőt, az ottani hozzászólásokat, majd a másodikat és az ottani kommenteket is (ebben a sorrendben), akkor össze fog állni a dolog a fejedben.
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
KIssé szétoffoljuk a topikot, de még egy utolsót írok.
Nem a nagyobb teljesítmény hiányzik, sokkal inkább az az élénkség. Görbékkel nem tudok szolgálni, annyit tudok, hogy a nyomatékcsúcs a Jazznél 2800-nál van meg, míg a WagonR-nél 4200-nál (revlimit 6000 és 6500 - ha jól emlékszem a Suzuki esetében), váltóáttétel közel azonos (50 és 90-nél kb. ugyanannyit forognak 4.-ben és 5.-ben).
De simán együtt lehet vele élni, a hétköznapokban nem igazán zavaró.
De egy ilyen frankó kis kocsikától lehet elnézném.
Ezt meg bóknak veszem.
-Mike-
addikt
Az egész probléma onnan eredeztethető, hogy te a játékosságot, a fürgeséget, élénkséget, bárhogyan is nevezzük egy 1.4-es motorral szerelt autótól vársz. Ez kb olyan, mint sv650-et venni az élményfaktor miatt. Felejtsd el.
tboldi
nagyúr
Egész egyszerűen nem ehhez vagyok szokva. Ha egy 1.2-es VW Polóból ültem volna át, akkor kb. versenyautó lenne. És igazából 1.3-as, csak a Hondáék nem tudják kerekíteni az 1339-et.
szerk.: Most motor híján itt kell keressem az élményfaktort.
[ Szerkesztve ]
canniball
nagyúr
Naaa, a következő ilyen beszólás után visszaélek a hatalmammal!
De komolyra fordítva: úgy tűnik az SV650-ben még az ezredesek után is meg lehet találni az "élményfaktort".
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-Mosquito-
őstag
Vigyázz mert hamar el fogja érni a vég. Haver a GTR1400-en használja 2-es verziót, meg van elégedve vele. Bár ő beteszi 4-5be és végig csorog a szerpentineken, szóval nem igazán használja ki a motorját. Na meglátom,van még egy bő hónapom vagy megint Pirelli lesz vagy erre a Dunlopra cserélek.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
(#79397) runner 125 válasza -Mosquito- (#79396) üzenetére
runner 125
nagyúr
A gyári nekem 16.000-et simán elment. Mármint az első, mert a hátsót cserélte defekt miatt az előző tulaj, bár az a futás már nagyon a vége volt..
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
tboldi
nagyúr
Gábornak
Kisebb-nagyobb közlekedési kihágásokat vizsgáló összeállításunk legújabb részében a tiltott manővereket elemezzük ki mélyrehatóbban. Nézzük, milyen szankció járhat a leállósáv használatáért, a járdán motorozásért vagy a kötelező haladási irány megszegéséért!
[ Szerkesztve ]
Ferdzsoo
addikt
Az a jó te előbb fogsz cserélni, ha aztmondod jó nyugodtan fogom megvenni...
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
Téma tudnivalók
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya
- Geforce GTX 460-1 gb DDR5 256 bit videokártya
- Geforce G 210 -1 gb videokártya
- Díszdobozos Lenovo Yoga Slim 7i Pro "Kis Gamer" Ultrabook 14" -40% i5-11300H 16/512 QHD+ 2,8K OLED