Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [bitpork:] Balatoni autós tali 2024
- [Re:] [Mr Dini:] Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- [Re:] ZUK Z2 - Kicsi a bors, de erős!
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45
LOGOUT.hu
Hozzászólások
dugynok
senior tag
Nem az anyagi részre gondoltam.
Bogyó bá'
nagyúr
Érdemes a linken a kommentekbe is bele olvasni.
(#78751) dugynok: kell egy jó motor (lehetőleg Honda ha haza is akarsz vele jönni), ráülni és kész.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
KisTé
tag
A -at azonnal lekötöttem és megkeresem a +at is mindenképpen mire meg hogyan kötötte rá.
kisninja
őstag
Ahogy kolléga írta csak a + kikötése oldja meg.. Hiszen az egész motor test a - .
Remélem aksi most nincs benne. Az aksi meg 10,5v alatt károsodik
[ Szerkesztve ]
powered by: ®MAJORMÜVEK®
Micsurin
nagyúr
Köszi szépen! Rá is lesek!
Ennél több cucc nem kell, tanga papucs meg strand cucc esetleg valami alvásra alkalmatos gönc, pont ennyit akarok csak beletolni.
...most találtam kepesmotoron egy fickó árul új, hazai gyártású ugyan Honda feliratos, oldaltáskákat, egy tízest kér értük, kíváncsi leszek.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
V.Stryker
nagyúr
Esetleg most, hogy kikototted, az akkunál megmérgeted, folyik-e át áram esetleg még mindig.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
TommyNagz
senior tag
Ez hozzam is eljutott pedig facebookom sincs. Istenem ez a csavo mekkora egy debilfos...o magyaraz az egorol a magas lorol...vicc az egesz kb. En a termeszetes szelekcioban hiszek, aki hulye az bizony meg fog halni, meg fog serulni. Toltam en is minuszokban, hoban, esoben, eszzel. Elvezeti faktora inkabb annak volt hogy 45 helyett 20p az ut munkahelyre, es meg a parkolassal sincs gond.
Na de befejeztem a regeszkedest.
[ Szerkesztve ]
encapsulation dot1q
KisTé
tag
Na most vagyok itt, az akksit tegnap kiszedtem feltöltöttem. 13V feltöltve 22kor, most 12,96V 10:30kor, ez rossz érték-e esik-e eshet-e még lejjebb ha nam használom csak áll szobahőmérsékleten vagy bestagnál mondjuk 12,80nál mert először az akksit akarom kizárni. Utána bemérek mindent!
KisTé
tag
Az akkut ha kizártam, mindent kiiktatok!
CyberPunk666
senior tag
A hőmérséklet is sokat számít. Aztán meg az aksi problémák igazából csak terheléssel azonosíthatóak...
Maximum annyira jó a feszültségmérés, hogy ha nagyon alacsony, akkor már tuti tönkre lett vágva, de a normális feszültség terheletlenül még nem jelenti, hogy jó.
Nem próbáltam, anno a villamosságtan tanárom mondta: (felelősséget nem vállalok)
Fogj egy fémfűrészlapot (lényeges, hogy kicsi, vékony cucc), zárd vele rövidre az aksit (ne sokáig persze), ha felizzik, akkor az még jó, ha nem, akkor kuka.
Bár ő autóaksira mondta, nem tudom, hogy mekkora a teljesítményigény különbség.
Mekkora egy autósaksi max árama és mekkora egy motorosnak? Lényeges a különbség, vagy inkább csak kapacitásbeli eltérés van? Sosem néztem utána összehasonlító jelleggel az adataiknak.
[ Szerkesztve ]
CyberPunk666
senior tag
Ezt nézd meg inkább:
KisTé
tag
Most visszakötöttem az akkut, 12,95V-nál nem ment lejebb, hol nézzem meg, hogy folyik-e át áram min folyik át?
Topiccsendőr
addikt
Az akkut nem tudod multimeterrel kimerni, csak terhelovillas teszttel. Az akku kb fel ora mulva mindig eleri a nyugalmifeszt, ha babraltad. Nincs ertelme meregetni.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
(#78764) Topiccsendőr válasza CyberPunk666 (#78760) üzenetére
Topiccsendőr
addikt
Azert ez a "felizzik jo" nem nagyon szamszerusitheto.
Mennyire kell vilagitania a milyen vastag fureszlapnak?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
(#78765) CyberPunk666 válasza Topiccsendőr (#78764) üzenetére
CyberPunk666
senior tag
Jó, hát ez csak ilyen anekdota volt két hálózatszámítási példa között.
Ha mondjuk gyorsan felizzik valamennyire, akkor azért valószínűsíthető, hogy ad le teljesítményt is.
De nem egzakt módszer, csak mondta, hogy ilyen autószerelő szaki módszer.
Mindig mondott mindenre ilyen villanyszerelős, / autószerelős meg ilyesmi példákat, hogy milyen trükkök vannak. De ezek sosme egzakt dolgok voltak, azokat tanultuk utána, de azok nem házipraktikák.
kisninja
őstag
Nó még véletkenül se fürészlapozz rakj rá egy h4 es izzót, világíts 1 percet ha a fesz nem esik 11-10,5 volt alá akár még jó is lehet. Az a 12,xx vokt meg tökéletes. Tényleg a megfelelő terhelő villával lehet megtudni mennyi a kapacitása ill még mekkora áramot tud leadni.
Ha cella zárlatos lenne már rég nem 12-öt mérnél rajta. Illetve nagy terhelésnél fel is robbanhat az akku. Pl ha hegesztenek vele.
Csak az olvad vezetékes részt kösd le nézd meg a két végét valahol zárlatszerünek kén lennie, mivel a ledtől nem olvad el a kábel.
[ Szerkesztve ]
powered by: ®MAJORMÜVEK®
(#78767) Topiccsendőr válasza CyberPunk666 (#78765) üzenetére
Topiccsendőr
addikt
ertem, enis talalkozom mindig ezzel.
ugy vagyok ezzel, mint steppenwolf a pusher cimu szamaban " ha en lennek az elnoke ennek az orszagnak (...) vagnam, amig all, es lonem, amig fut"
az oreg szakik modszerei miatt van a koztudatban a szelephang, a hajtorudhang, az olajdorzsoles, meg a fureszlapozas
majd egyszer valakinek az arcaba robban az akku, nah annak volt meg kapacitasa. ezek a modszerek a hianygazdasagban voltak elfogadottak, es altalaban samankodasok. ket dolog vezet ehhez: nincs penz a megfelelo muszerre, vagy egyaltalan nem all rendelkezesre meroeszkoz / lusta szetszedni es kimerni, ezert fulre, szemre mer
nemreg olvastam ezt az amugy szerintem hangulatos cikket.
"Meghallgattam otthon a régi szakik vasrudas módszerével: a rudat a fül előtt a járomcsonthoz támasztod, a másik végén pedig ahhoz, amit hallgatni akarsz, s meg fogsz lepődni, milyen tisztán hallod, mi történik a motorban. És középről jött a hang, ráadásul a fonendoszkópos módszerrel azt is hallottam, hogy nemcsak alapjáraton, de fordulaton is megvan a gyanús zaj, csak kifelé kásássá olvad."
a kolteszet talalkozik a szenvedelyes szerelessel
(a vegen kiderult, hogy hatarerteken belul volt a tamcsapagy, egy belosegesu motorban meg annyi minden zoroghet. persze a zaj allitasa szerint elmult, de en nem irnam le, ha a dugattyu csapodott volna a hengerfalnak, miutan egy napot dorzsoltem a nem odavalo tamcsapagyat , de leginkabb remelnem, hogy az agyam vedekezo mechanizmusa folytan elhiteti velem, hogy jol cselekedtem, ha mar ennyit szopattam magam feleslegesen)
ez csak a szakikrol jutott eszembe, nem bantasbol
Nem menekülsz a csendőrség elől.
vlevi
nagyúr
Makettezők figyelmébe.
1:6 Honda CRF1000L Africa Twin (Motorcycle) Pre-Order
Mondjuk, 1:12-ben mégsokkaltajobb lenne, az sokkal pénztárcabarátabb méretarány.
u.i.: Közben megtaláltam az africa twin fórumon is ugyanezt a makett hírt, és az egyik hozzászólás [link] csak annyit ír, hogy vigyázzatok, mert ez egy DCT
[ Szerkesztve ]
Polemius
aktív tag
Óvatosan az ilyen fűrészlapos tippekkel! Láttam már akkut valakinek az arcába robbanni, pedig csak egy másodpercre tette rá a terhelővillás műszert pár másodperccel korábban.
Szerencsére a látása is megmaradt, és nem lett semmi maradandó sérülése, de pár napot kórházban ill. a gyengélkedőn töltött.
#79335424
törölt tag
Nekem nem tiszta ez a fűrészlaposdi. Van gyári terhelő eszköz. Úgy hívják, hogy önindító. Megnyomom a gombot, és ha az önindító rendesen forgat, akkor jó az akku, ha elhalványulnak a lámpák, és nem forgat, akkor rossz az akku. Mit kell ezen fűrészlapozni?
Topiccsendőr
addikt
1:12 ben alig jon valami.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
CyberPunk666
senior tag
A rugós tag beállításához miért kell ez a macerás méricskélés?
Miért nem adja meg a gyártó, hogy a gyári felszereléssel hány kg-hoz, milyen beállítást kellene használni...
Mennyire fontos dolog egyébként beállítani ezt? Tényleg durva a különbség, vagy hagyjam alapbeállításon és kész?
85kg vagyok, felszereléssel szerintem ez van 90 is. Gondolom a kawasok meg ilyen 60 kg-s japánokhoz igazítják az alapbeállítást.
(#78773) -Mosquito- válasza CyberPunk666 (#78772) üzenetére
-Mosquito-
őstag
Milyenek érezted?
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
(#78774) Topiccsendőr válasza CyberPunk666 (#78772) üzenetére
Topiccsendőr
addikt
Mert a rugoerot nem tudod allitani.
A sulyodhoz kell rugot valasztani. Es nagyon meg lehet erezni.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
(#78775) CyberPunk666 válasza -Mosquito- (#78773) üzenetére
CyberPunk666
senior tag
Nincs összehasonlítási alapom, így nem tudok érdemben mondani semmit erről.
Első gép, első kilométerek. Csak szembejött az sm fórumon az ezzel foglalkozó topic, utánaolvastam neten és volt, aki egyenesen az első és legfontosabb beállításnak nevezte, amikor birtokba veszel egy gépet.
Találtam egzakt módszert, de egyedül nem tudom lemérni a teljesen terheletlen hosszt.
A gépemhez tartozó fórumon (kawasakininja300.com) az én súlyommal a legtöbben 4-es, de sokan a 3-as beállítást találták jónak, az alapbeállítás a kettes, amit ilyen 60kg-s emberek szerettek csak.
De ott is vannak ilyen wtf dolgok, hogy a srác 60kg és azt mondta, hogy a gyárinál magasabb keréknyomáson jobb lett a motorja a kanyarokban, van aki az útminőséghez állította a rugóstagot... Szóval vannak fentartásaim, mert sok ellentétes infórmáció és némi sámánizmus is van benne.
(#78776) CyberPunk666 válasza Topiccsendőr (#78774) üzenetére
CyberPunk666
senior tag
Nem hiszem, hogy a rugót most kicserélem, szóval max az előfeszítést fogom beállítani.
Mennyien lehetnek azok, akik egy motor beszerzésénél rugótcserélnek a súlyukhoz? Szerintem nagyon kevesen.
Milyen költség lehet a csere egyébként? Ha nagyon sokat számít, akkor is max az első szervíznél csináltatom meg.
[ Szerkesztve ]
Gaboman
nagyúr
Milyen típusú motorod van?
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
(#78778) Topiccsendőr válasza CyberPunk666 (#78776) üzenetére
Topiccsendőr
addikt
300 as kobcenti kornyeken nulla ember csinal ilyesmit.
Sportgepeknel is nagyon kevesen, pedig ott vannak nagyon elbaszott konstrukciok a japanoknal. Hgabort kerdezd, o most csinaltatja tudtommal.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
CyberPunk666
senior tag
kawa ninja 300
ath
senior tag
én a villába kb 30e a pár, hátra is hasonló áron mozog. maga a csere nem lehet túl vészes, de ha a villához nyúlnak, akkor már folyadék szintet is be kell lőni, úgyhogy az lehet drágább.
Gaboman
nagyúr
A ninja 300 nem hinném hogy érzékeny lenne a 90kg testtömegedre, inkább utassal együtt nézném meg.
Vagy így is érzel bizonytalanságot?
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
(#78782) -Mosquito- válasza CyberPunk666 (#78775) üzenetére
-Mosquito-
őstag
Jah', hogy még egy métert sem mentél vele. Majd ha elkezeded használni és lesz talán némi tapasztalatod akkor tekergesd. Mindenkinek más és más a helyes/jó beállítás.
Első rugó kb 40eft+szerelés, hátsó rugó ~40eft,komplett rugós tag ~100eft+szerelés. Ezt minek is akarod egy ilyen erőgépen?
Persu:
Valljuk be, lehet rugó csere nélkül is élni. Igen, hasznos/jó dolog egy ilyen csere de még 1métert nem ment vele. Így viszonyítási alapja sincs.
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
(#78783) Topiccsendőr válasza -Mosquito- (#78782) üzenetére
Topiccsendőr
addikt
Maga a rugocsere egy ilyen kis gepen is szukseges, ha 60 kilos emberre van meretezve.
Ha meg akar tanulni motorozni, akkor ne egy szar futomuvel csinalja.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Gaboman
nagyúr
Ha arra van, de a Kawa 300 egy közúti motor, nem valószínű hogy csak pillekönnyűekre csinálták.
Ezt egyébként könnyen megtudná a tulaj, csak menni kellene vele egy kicsikét.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
Geresics
addikt
...azt meg nem szabad 23°C alatt...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
Topiccsendőr
addikt
Kezdokent nem erzi az ember. Semmit nem fog erezni.
(En az elso motoromnal legalabbis segghulye voltam ehhez)
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Gaboman
nagyúr
Oda kell adni egy szerelő ismerősnek aki motorozni is tud, rögtön megtudja mit kell vele kezdeni.
Most lenne érdemes, ha véletlen valami nem stimm akkor a szezont ne úgy kezdje.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
Ferdzsoo
addikt
Én még a másodiknál is az vagyok...
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
(#78789) Topiccsendőr válasza -Mosquito- (#78782) üzenetére
Topiccsendőr
addikt
Lehet nelkule elni, 99% ezt teszi.
de ugy latom rajta, hogy komolyan foglalkozni akar a motorozassal, azaz nem csak utcan fog menni a ninjaval, hanem lenez vmi kis palyara. Es ekkor nem mindegy, hogy beesik kanyarba, akkor osszeomlik az eleje, vagy sem. Vagy elkezd daralni kigyorson lapon az eleje, ilyen kis loeronel is, vagy sem. Esest uszhat meg vele, es hamarabb tanul meg motorozni.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
#79335424
törölt tag
Régi, "szép" MZ -s idők. Sűrűbb olaj, seprűnyél (vagy, egy szelet kormány).
[ Szerkesztve ]
polimorf
tag
Az én gépemen a hátsó rugóstag 500€ Már picit megfáradhatott az erősitett rugó benne mert 2 személlyel megpakolva néha koppant döccenöknél.
Nem felújitható én meg nem szántam rá 500€-t, inkább odaadtam egy ezzel foglalkozó emberkének ő meg esztergált a rugó alá egy 2cm-es alátétes emelést. Igy most feszesebb lett a rugózása és ha még tovább fáradna akkor is lesz még hova fesziteni.
Lehet, hogy nem szakszerű megoldás de mindenképp olcsóbb.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
Topiccsendőr
addikt
En ott, az mznel kezdtem el cserelgetni a rugot, mert gyorsan a geometria miatt nem lehetett kanyarodni.
A csillapitas majdhogynem mindegy volt, de ha a geometria nem stimmelt, akkor rotty a vege.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
(#78793) CyberPunk666 válasza Topiccsendőr (#78789) üzenetére
CyberPunk666
senior tag
Jól látod a helyzetet.
SirKero
őstag
Mint Transalp tulajdonos szólnék pár szót.
Az hogy túl árazott szerintem túlzás. Én egy 1996-os XL600V -tz vettem ( az összefoglalóban megtekintheted nem úgy néz ki mint egy húsz éves gép ) 540 000 forint volt névre írva házhoz szállítva. Az hogy ennyi idős nem zavar nem évjáratot hanem az állapotot nézünk nem? Akkor az órában 45 000 km volt ha jól emlékszem Olaszból hozták be. Azonnal elvittem a szerelőhöz akihez eddig is hordtam a motorokat átnézte és kijelentette,hogy minden alkatrész eredeti rajta és az óra állás is valós lehet. Azóta minden gond nélkül használom soha nem volt problémám vele. Minden tavasszal elviszem az említett szervizbe ( T-Motor Érd ) átnézik de az olaj olajszűrő cserén kívül még nem kellett hozzá nyúlni. Én szándékosan választottam ezt a típust mivel nagyon nem értek a motorokhoz tehát nekem egy minél egyszerűbb üzembiztosabb masina kellett és ezt meg is kaptam. Nálam 4,5-5 liter között eszik csuklótól függően.
Hát nagy vonalakban ennyi lett volna ( természetesen ha lenne felesleges 1,5 millám akkor én is DL 650 mellett döntenék de hát csak ennyi volt )
[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
Topiccsendőr
addikt
De elofeszites novelessel nem lesz nagyobb rugoerod tovabbra sem. Azzal nem tudsz semmit allitani csak a hatulja magassagat, ugyanannyi kg ugyanannyira fogja lenyomni tovabbra is. Lehet emeltel a hatuljan, de az a rugo nem lesz erosebb.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
#79335424
törölt tag
Geometria? Örültünk, ha nem állt ferdén a blokk, és egy nyomon futott a két kerék. De, sajnos, ez ritka volt. A blokktartót meg lehetett patkolni, de az oldalsztender mindíg elnyomta a lengővillát. Nem kellett volna lecserélni az eredeti (250 -es Trophy és ETS) bölcsővázat.
#78795:
Esetleg meg lehet gumipogácsázni.
[ Szerkesztve ]
(#78797) -Mosquito- válasza Topiccsendőr (#78789) üzenetére
-Mosquito-
őstag
Értem én, csak ennyire fosxar azért csak nem lehet a gyári. Van erre kerete akkor cserélje le,oszt majd jól körbemotoroz. \Pszt, én is lecseréltem már. \
Polimorf :
Első telókban is cseréltél olajat?
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
(#78798) Topiccsendőr válasza -Mosquito- (#78797) üzenetére
Topiccsendőr
addikt
De, nagyon sok motornak gyarilag nagyon szar.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
BoB
veterán
Ez mikor volt és azóta mennyit mentél vele? Mert enélkül sokat nem mond az infó..
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
polimorf
tag
Most a hátsó rugós tag lett (javitva), gumik lettek cserélve, vezérlés, gyertyák.
Egyenlőre nincs másra keret , a feleségem meg igy is kezd morogni, hogy mennyit költök a motorra.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
Téma tudnivalók
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok