Mivel az utóbbi időben már mindenre használjuk az autós topikokat (itt főleg a BMW Club és a Milyen autót vegyek? topikra gondolok) csak arra nem amiért létrejöttek, arra gondoltam a masszív offolást ezekben be kéne fejezni. Nyitni kellene egy olyan topikot ahol minden általánosságban az autózással, közlekedéssel kapcsolatos témát ki lehetne tárgyalni. Az említett két topikban már többször is felmerült az a jogos kérés, hogy ne szemeteljük tele. Hát tessék, ide lehet offolni.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
gamerkiller
senior tag
Na! Első kérdés, azaz inkább megerősítésre váró tény: Be kell járatni a szalonból kijövő új autókat? 2 új autó van a családban, egy VW Jetta III, nem kellett bejáratni és egy Skoda Fabia 1.2HTP. Ezt sem kellett, sőt! A szervizben azt mondták, hogy az elején magas fordulaton, ahol tudunk ne váltsunk fel hamar..
Na?
Sony PSP Slim & Lite + 8Gb, Nokia N Series 73 + 2Gb ¤¤ Steam: hayhap4pa ¤¤ Bad Company 2 : Hayh4
VR6-Fan
veterán
ave
Kiváncsi leszek arra hogy mennyire szokik ide a PH!-s autós társaság.
gamerkiller:szerintem be (vagy legalább érdemes ezzel játszani 1-2e km-ig).
akár mennyire is pontosak az illesztések, a henger fal és a gyűrűk közt nem tudnak 100%-ig pontos illesztést kialakítani.
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
(#4) fekeandras válasza gamerkiller (#2) üzenetére
fekeandras
őstag
Nem tudok egyértelmű választ adni erre de egy dolog biztos. Ártani nem árt vele az ember ha az első pár hónapban kíméletesen bánik vele. A szervíz meg az elromlott autó(sok)kból él. Így már érthető ez a hozzáállás.
#3: igen, erre én is.
[ Szerkesztve ]
<NewL>
addikt
megvan az első kérdésem
este tudnak mérni ezekkel a lézeres motyókkal? vagy szoktak?
There's an app for that
fekeandras
őstag
Ez engem is érdekelne.
A másik ami még érdekelne: ha megállít a rendőr megbűntethet azért mert le van szedve az első lökhárító (2107)? Vagy kötelező rajta lennie??
Zolás
addikt
Kötelező része a kocsinak a lökhárító szóval csak óvatosan
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
fekeandras
őstag
És ha azt hazudná az ember, hogy pár napja egy koccanás miatt lett leszedve? Mondjuk cinkes lenne fél évvel később újra összefutni ugyanazzal a rendőrrel...
DeadMeat
veterán
Ha összetöröm akkor is?
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
DeadMeat
veterán
Igen.A lézer lát éjjel is.És a kamera is mellette sajnos.Rendőr spanom mondta.
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
keIdor
titán
Jájj, de jó ötlet ez a topik! Már kellett, mint egy falat kenyér!
[ Szerkesztve ]
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
!Overdose!
őstag
Jó ötlet. Remélem hosszú életű lesz. Megy is fel, jobbra.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
<NewL>
addikt
de a fényszórótól ,hogy látja a kamera?
akkor megin' görcsölhetek 2 hónapig
There's an app for that
SpeedR
őstag
Ezeket az olcsóbb autókat szerintem érdemes kímélve használni az első néhány ezer km-en. A drágább kategóriákban viszont tudtommal sokkal jobban odafigyelnek erre a gyárban (ultrahangos tisztítás stb..) tehát elvileg nem kell bejáratási ciklus. Amire mindenképpen érdemes figyelni, hogy hidegen ne pörgesd 3k rpm fölé semmiképp.
(#5) <NewL>
Tudnak, de tudtommal nem szoktak. Azért néha biztos előfordul. (vakuval tökéletes képet tudnak készíteni a rendszámról)
(#6) fekeandras
Szvsz nem büntethet meg. Milyen jogcímen tenné azt?
fekeandras
őstag
Passz. Biztosan van rá valami szabály, hogy miért nem lehet leszedni.
<NewL>
addikt
ha meg akar büntetni akkor azért büntet meg amiért akar.
pl haverom fehérgyarmati rendőr. híresek arról ,hogy ők a leg leg leg g****ek az országban (2x vettek tőlem forgalmit,szerencsétlenségükre nem tudták kinek a kocsijában ülök 10 perc múlva meg ideadták)
szóval a srác mondta ,hogy megállított egy ladát telis tele apaccsal (5db) mind nyakig bekötve. 10 percig ellenőrzött mindent,már nem tudott mibe belekötni,mondta neki ,hogy nyissa fel a motorháztetőt. le volt csúszva az akksi saruja kicsit,meg meg volt oxidálódva (?) arra büntette meg 10K-ra.
egyébként nekem sokat elmesélt a srác. első hónapban 130 körüli büntetést adott ki,így volt ő a második. azonnal belopta magát a kapitány szívébe,azóta körzeti megbízott. azt mondta ,hogy ha nem büntetett meg 5-6 embert min egy műszakban a kapitány lebaszta őket.
nem semmi
én speciel utálom a fakabátokat...de nagyon
There's an app for that
tothm
őstag
Az üzembetartói szerződésről tudna nekem mesélni valaki? Előnyök-hátrányok! Köszi!
<NewL>
addikt
Előny : nem kell átíratni a kocsit a nevedre. az kb 50-80K
hátrány : nincs a neveden,nem megy a bónuszod.
az előző posztban írtam,pont ezzel az üzembetartóival volt valami,azért vettek 2x forgalmit el tőlem,vagy 5 éve
There's an app for that
Rick4
félisten
Hogy odaphotoshoppolta a hátsó rendszámtáblára a kispárnát..
[link]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
Rick4
félisten
Hátrány: ha egy ideje megvan, és az előző tulaj pl tartozik a bevásárlókártyájára mondjuk 30K-val, úgy kihúzzák a feneked alól a kocsit, hogy csak na. _Ha meghal, akkor jönnek az örökösök... További hátrány? Ha megkapod a kocsit üzemben tartásra, akkor az ocsmányiroda vagyonszerzési illetékként odatolja kb az átírás felét. Ha kiderül, hogy susmákolva van a kocsi, mert ugye nem csináltattál eredetvizsgát, akkor van egy 2 éve megvett bontószökevényed, amit ugye akár Te is megmókolhattál, sosem tudod bebizonyítani, hogy nem így volt.
Előny? Semmi..
Ne foglalkozz vele.. Csak azok adják oda a kocsit úgy, aki tudja, hogy gáz van. Keress olcsóbb kocsit, ahol ki tudod a pénzedből fizetni az átírást is.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
fekeandras
őstag
Dare2Live
nagyúr
Gázos autó témakörben érdekelne még:
-Hogy hat az autó(motor) élettartalmára és egyébb dolgokra pl olajcsere gyakoriság/olaj tipusa változik e.
-Benzin tarállyal mi történik? Mi van ha benzint tankolok bele? Megy vegyesbe?
-Milyen gyakorisággal vannak LPG kutak? UUgy tudom külföldön is tankolni? Ha esetleg nincs kút vagy akármiért nincs LPG megy benzinnel?
Átfutott a fejembe, hogy veszek vmi jobb használt kombit mert kell aztán rakok bele gázt. Mondjuk az egyik kedvenc a Ceed SW egyik legnagyobb előnye a 7év gari evvel ugrana.... (márpedig az pár tipushiba miatt fontos....)
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
fekeandras
őstag
fekeandras
őstag
Benzin + gázüzem.Vegyes üzem.Tehát menet közben kapcsolgathatod, hogy éppen gázzal vagy benzinnel akarsz menni.Kifogy a gázod átpöccinted benzinre és mész tovább.Megállsz az első gázkúton ~ 160ft/literért tankolsz bele gázt és mész tovább azzal.A kocsiból semmit nem szednek ki csak bekerül egy plusz tartály a pótkerék helyére, még a csomagtered sem lesz kisebb.Ma már elég gyakoriak a gázkutak.Majdnem minden MOL és OMV kúton lehet gázt is tankolni.Külföldön nem tudom mi a helyzet.
SaNyEe
aktív tag
Meszesnyakú vénemberek, elvenni a jogsit tőlük!
Ma délben leparkoltam az autónkat (nem amit múlt héten vettem), hanem az öreg fordot, s mikor jövök vissza hallom, hogy kiabál egy nő, hogy állj-állj aztán rotty.
Megyek oda, hogy mi történik, s az ismerős nőci mondja, hogy a tiédet kapta el. Kiváló!
Mire odaértem épp állt ki az autó elejéből az öregúr, mondtam is néki, hogy most szépen tessék féllreállni, mert lesz némi elintéznivalónk. Szegény nem értette, hogy mi történt annyira meg volt lepődve. Az eset egy zárt parkolóban történt ahol viszonylag nagy a forgalom és a hely viszonylag szűkös a forgalomhoz mérten. Az útra párhuzamosan lehet parkolni, a parkoló végéből azonban csak kitolatni lehet, megfordulni nem, a bácsika is ezt kísérelte meg, hát mint már kiderült sikertelenül.
De annyira ferdén állt, hogy azt csodálom miként nem tűnt ez fel neki, hát ő ugye hátra nem nézett, csak a tükörig lát, de azt nem értem, hogy ott mit nézett :S az autója bal hátulja, s az enyém jobb eleje találkozott, azonban az autója másik oldalán már akkora helyet halmozott fel, hogy oda mármár mégegy autó elfért volna.
Csupán a sárvédőív bánta a történetet úgyhogy biztosítón kívül egyeztünk meg az öreggel, márkaszervízben 35k-ért csinálják végülis meg, de a napomból kb 3,5 órát azért mindennel együtt elvett a bácsika.
Mondjuk azon meglepődtem, hogy ő ajánlott egy márkaszervízt ahová menjünk el, ahol kereste is egy szaki ismerősét, akivel gondolom okosba akarták megoldani a mutatványt, de tőle ilyenolyan okokból már megvált az adott cég. Lényeg, hogy rá akart volna lottyintatni valami kis festéket a meghorzsolt részre s megúszta 500Ft-ból módszert szeretett volna a bácsika, gondolta Ő. Valami olyasmire akart kilyukadni miután meghallotta a szakértő véleményét, hogy a lehorzsolt részre, fújna kis réteg festéket aztán csókolom
Egy eldeformálódott, lehorzsolt karosszériaelemre, értettem már miért gondolta, hogy így jobban ússza meg...
-- end of transmission --
fekeandras
őstag
Engem egy tornádós öreglány kaszált el majdnem ma bent a kórház udvarán.Ha nem lépek félre rohadt nagyot borult volna a mami.Bringát tekerni már nem tud de ezzel a villanyszamárral úgy tolta mint hamilton...
Rick4
félisten
Akkor én is kiegészíteném, mint sok gázos km-t megtett ember. Elvileg a gáz tisztább üzem, minden tekintetben jobb értékeket produkál a kipufogott gáz, mint benzin üzemben, ezzel egyrészt kíméled a katalizátort, mivel nem kell annyi mindent közömbösíteni, tovább tart, másik oldalról pedig légnemű anyag kerül össze légnemű anyaggal, tehát először is télen nem jelentős a többletfogyasztás, mivel ugye dúsítás sincs (ez másik oldalról ugye azt is jelenti, ha nincs dúsítás, akkor nincs a hideg hengerfalra kicsapódás, olaj lemosás sem), jellemzően nem is folyik bele semennyi benzin az olajba (ez is minden benzinesnél megtörténik) ill nem rakja tele az olajat annyi koksszal sem, elvileg az olajcsere periódus a gázüzem miatt a duplájára nő. LPG kutakat megnézheted a holtankoljak.hu-n, megyénként, várásonként lebontva gázárral, utca házszámmal minden ott van. Mellette ott van letölthető gázos mol kút lista... Külföldön semmivel sem rosszabb az ellátottság, nem kell aggódni, de az okosok tartanak 15-20 liter benzint minden esetre, és ahogy a kolléga említette, akár egy teligázas előzés közepette is gombnyomás, és onnantól gázzal mész. Ja, és amit én imádok, pl tegnap Letenyén voltunk (szegedi vagyok, úgyhogy nem itt van), nem is foglalkoztam a gázzal, de éreztem, hogy már nem akar 3000 fölé pörögni a motor, Ilyenkor kisebb gázzal, de simán fel lehet gyorsítani 90-100-ra is, majd egyre kisebb gázadással de simán haladhatsz. Nem rángat, nem duzzog, csak torpan. Na Így elő a notit, holtankolja, Barcs felé még 13 km, ott hol a gázkút. Adatok GPS-be beadva, szépen elgurultunk, megtankoltunk, és jöttünk tovább. Szóval nem olyan, hogy mész, és mint a benzinnél, egyszer csak vége, és állsz a kereszteződésben, persze lehet ledes tankmérőt teteni, nekem nem jött be.....
Egy hasonlat, egyik ismerős céges kocsinak vett egy 2003-as Passatot 1.8T, 150 paci, megy is ha kell, csendes is, nem füst, meg rezonanciahegyek, ja és a benzinesek ugye olcsók......azonnal bele a gázt, az üzletkötő srác havi 5-6 ezer km-t megy vele, vegyesben 120-130 körül neki 10 litert eszik. Ez most megvan 1600Ft-ból, 280 as dízelárnál ez 5.7 liter. Én itt tőlünk 1 km-re legál kúton shell gázt tankolok 148-4.5%-ért 142 Ft-tal számolva a 10-es gáz nincs 5 liter, se benzinből, se gázoljaból. Cserébe se izzítógyertya, se adagoló, se más dízeles problémák, ugyan nem tuti az összehasonlítás, mert egy nem tudbós 2.0 literessel jobban járt volna... Ott még ugye akkor azt is fel lehetne hozni, hogy a benyásban turbo sincsen ami tönkremenjen.. Ehhez kéest meg kell nézni, mennyi egy dízel, meg egy 1.8T Passat között az árkülönbség.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
Rick4
félisten
Winner_hun
félisten
Úgy mintha fényszóró nem is lenne:
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
Winner_hun
félisten
Gázzal lehet hidegen indítani? Az nem csak 30-40 foktól kapcsolható? Lehet keverem az E85-tel így hajnalok hajnalán
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
fekeandras
őstag
valami
fekeandras
őstag
fekeandras
őstag
(#35) kételkedem válasza Winner_hun (#31) üzenetére
kételkedem
addikt
"Hidegindításkor a motor automatikusan benzinnel kel életre".
MOL is ezt írja:
"Alacsony hômérsékleti viszonyok esetén aján-
latos benzin üzemmódban indítani. Ha a motor
elérte az üzemi hômérsékletet, akkor kapcsoljuk
át – az adott jármûre elôírt utasítás szerint – gáz
üzemmódra"
[ Szerkesztve ]
Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823
keIdor
titán
Érdekes miért nem Jetta Coupé lesz a neve már inkább?
Egyetértek az Audival.
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
fekeandras
őstag
Furcsán néz ki.Tetszik is meg nem is.Csomagtartója nem lehet valami nagy meg a hátsó fejtér is érdekes lehet.
Audi meg hát...
Rick4
félisten
De, lehet minden gond nélkül, nekem 1200-as fordulatra van állítva a comp, alapesetben benzinnel indítok, és egy gázfröccs (hülye szó, mert valójában benzinfröccs..) feltolom 1200 fölké, átvált, és megyek. De "vészindítás módban" meg lehet gond nélkül csinálni, hogy gázzal induljon. Elvileg ez azért van így, mert a gáz a tartályban folyékony halmazállapotú, és a reduktorban elpárologva hőelvonást produkál ami lefagyaszthatja a reduktort, (ezért megy a reduktoron keresztül a hűtőrendszer kis köre) vagyis a gáz belefagy. Elvileg. Nekem azonban sosem történt még ilyen, úgyhogy ezzel nem is foglalkozok...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
Rick4
félisten
Itt egy rész a linkedből:
Tisztán gázüzemben nem használható az autó, hiába volna még olcsóbb, mivel a gáz nem keni, sőt szárítja a motort. A motor kenéséhez kötelező rendszeresen benzinnel is autózni.
Azért megkérdezném a cikkírótól, mit ken a benzin, és miért szárít a gáz?
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
Zolás
addikt
A benzin tudod olajból készül és van egy minimális kenése ami szükséges a motornak hogy hosszú élettartamú legyen. A gáz viszont hihetetlen de nem olajból készül igy teljesen száraz és ha hosszú ideig csak gázzal használod kib@szott hamar elkopik a motor. Ezért szokták általában az egy teli tank gáz használata után 1-2 napig benzinnel használni az autót. Sőt vérmesebb autószerelők 200km gáz után 50km benzint ajánlanak amit ha betartasz nem teszed tönkre a gázüzemmel az autódat.
Szóval a benzin a motort keni. A motorolaj nem jut be a hengerekbe hogy a henger falát belülröl kenegesse. Olyan kicsi a rés a henger és a dugattyú között és olyan gyorsan mozog a dugattyú hogy esélye nincs erre az olajnak. Az olaj az összes többi alkatrészt keni. Persze ken valamennyit a dugattyúkon is de az édeskevés menet közben.
Továbbá a gáz sokkal gyengébb mint a benzin aki vezetett már benzin-gázos autót az megerősitheti ezt. Ha huzamosabb ideig csak gázon használod elgyengül a motor. Ebbe az extra kopás is belejátszik természetesen.
Ha valamit kihagytam vagy elírtam egy hozzáértőbb kolléga majd kisegít.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
Rick4
félisten
A benzin tudod olajból készül és van egy minimális kenése ami szükséges a motornak hogy hosszú élettartamú legyen. A gáz viszont hihetetlen de nem olajból készül
Akkor visszakérdezek:
Milyen útvonalon halad a benzin, és ott minek van szüksége kenésre?
Miből készül szerinted a gáz?
A benzin a motort keni? Lehet a tiedet igen, de az enyémet tuti nem...
Ha a motorolaj nem jut be a hengerekbe, és a benzin keni, akkor a dugóra minek lell olajlehúzó gyűrű??
Tudod Te egyáltalán, mi az hogy extra kopás? Miből lesz extra kopás?
A sokkal gyengébb azért elég pongyola megfogalmazás, gondolom neked mínusz 5% lóerő és alacsonyabb fordulaton több nyomaték a sokkal gyengébb kategória. Egy 200 lovas motorhoz képest egy 190 lovas már neked a sokkal gyengébb kategória...
Teljesen őszinte leszek, oltári nagy baromságokat írtál...Vagy olvastad valahol, és rosszul emlékszel, vagy kevered, de alapvetően fogalmad sincs sem az otto motor működéséről, se az lpg gáz származásáról, de még a gázüzemről sem...Ha azt mondom, hogy most van a 4. gázos autóm, ebben épp 330ezer km van, és marhára hosszú ideje megy gázzal, akkor erre mit mondasz? Se szétkopva, se kiszáradva nincs, de ezt meg egyik kocsimat se kent benzin sosem... Mossál már kezet egy fél deci benzinnel, nézd már meg, milyen jól keni a bőrödet is...
Még elmagyarázni sem akarom, mi miért nem így van, de hidd el, nem így van..
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
kételkedem
addikt
Nekem még sosem volt gázos autóm, de amit Zolás írt, az bizony tényleg nem fedi a valóságot.
"Szóval a benzin a motort keni. A motorolaj nem jut be a hengerekbe hogy a henger falát belülröl kenegesse."
Ez persze butaság, a henger és a dugattyú között olajfilm van, nem a felrobbanó benzin-levegő keveréknek kell a henger falát kenni.
A Skoda Dual-nak hívja a vegyes üzemű konstrukcióját. Ők ezt írják a motor károsításáról:
Mivel a kereskedelmi forgalomban ma már csak ólommentes üzemanyag vásárolható, melyhez a korszerű konstrukciójú, katalizátoros motorok kialakításánál, a szelepülékek, szeleptányérok, illetve a szelepvezetők anyagának helyes megválasztásával sikerült alkalmazkodni, az autógáz használata nem okoz problémát. Az autógáz eleve gáz halmazállapotú szemben a benzinnel, mely a legfinomabb porlasztás mellett is apró cseppek formájában kicsapódik a szívócsőre és a motor hengerfalára, vagyis hígitja a kenőanyagot. Az autógáz viszont nem oldja fel a kenést biztosító olajfilmet és nem hígítja fel a motorolajat. Így nő a motor olajcsere periódusa és a motorkopások is jelentősen lecsökkennek, különösen a legkritikusabb bemelegedési fázisban.
Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823
Rick4
félisten
Röviden a lényeg annyi, hogy azoknál a kocsiknál volt baj a gázüzemmel, amik csak ólmozott benzinnel mehettek. Az ólom arra volt jó, hogy szíváskor ill kipufogáskor egy vékony réteg rárakódott belőle a szeleptányérra, és nem ragadt be a szelep. Amint beöntötték az ólommentes benzint, nem volt meg ez a réteg, és bizony sokszor előfordult, hogy a szeleptányér kiszakított egy darabot a szelepülékből. Ezt egyébként a skodák, kispolskik csinálták előszeretettel, akkor jött ez igazán elő, mikor még állami támogatással 1000 Ft-ért lehetett kataliátort szereltetni a kocsikra. Ott kellett eldönteni, hogy mi legyen, ugyanis a motornak kellett az ólmos benzin, a katalizátornak meg kifejezetten nem...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
Winner_hun
félisten
Szplöttyy
senior tag
Persze, jó dolog a környezetvédelem, meg minden...De én akkor is ezt szeretném minden reggel hallani Nem beszélve egy jó 300D-ről, meg a gyönyörű traktor hangjáról Nekem minden szép ami dízel... Egy rozzant Avia-nak is szép hangja van
Amúgy, ez a gáz nem gázos?( ) Szóval értem én hogy jó meg minden, de mégis csak belebarmolnak a kocsi dolgaiba, ami annyira nem szimpatikus... Ha olyan lenne, hogy betöltöm és megy, mint az E85, kb, akkor oké lenne. De én pl nem szeretném, ha az X éve jól működő autómba beleraknának ilyesmit.
Smoke & Torque
Rick4
félisten
Nem tudom, mi számít annak, az új (értsd 2-3 éves) rendszerek már hengerenkénti injektoros szekvenciális rendszerek, akár turbo-s kocsiba is mehetnek, elvileg egy injektor emulátor emulálja az injektorok működését, a gázos computer meg eltanulja a benzines computertől. Nem nagyobb belepiszkálás ez, mintha kicserélsz valamit nem gyárira, ráadásul már egy jóideje jönnek ki gyárilag kettős benzin- gáz üzemre átalakított Skodák is ahol megmarad a garancia is. Igaz ezeket is itthon szerelik be utólag. Ezek már kompletten, egységcsomagban megvehető cuccok, nem kell barkácsolni, szigszalagozni, meg kapcsolót fúrkálni a műszerfalra.
Engem nem zavar, hogy belepakolják, azt is melléteszem, hogy a benzines rész csak be van lőve minden kocsiban, van egy alapprogram, és kész, ennél ugye meg minden kocsiban egyedileg belőve, akár hetente tesztelve, átállítva egyes paraméterek.. Nekem bejön, hibátlanul dolgozik, nincs vele gondom, és még jól is járok.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
SpeedR
őstag
Na szép... dízelt a hangjáért szeretni..
A mai gázrendszerekkel már elég kiforrottak, nincs velük gond. Egy modern CR dízelnél kockázatmentesebb.
SpeedR
őstag
Szóval helyesen: "...A mai gázrendszerek már elég kiforrottak..."
Kell nekem állandóan hsz-t átszerkesztgetni.
bambano
titán
A szalonból kihozott autót nem tudod NEM bejáratni. A motorvezérlés nem hagyja.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
bambano
titán
lpg-t nem nagyon lehet hidegen indítani, mivel a folyadék->gáz átmenethez energia, konkrétan meleg kell és ha ez nincs, akkor megfagy a reduktor. Ez nem jelenti azt, hogy egyáltalán nem lehet gázzal indítani, de az inkább határeset, mint üzemszerű.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
bambano
titán
Bejáratni nem csak a hengerfal+dugattyúgyűrű párost illik, hanem a gumikat, fékeket, sebességváltó fogaskerekeket is.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
A témát kitakarítottam, Zolás és Rick4, mivel egyiküknek sem az első esete volt, hogy illetlen hangnemben feleslegesen nekiesnek valakinek, elmentek 3 napra pihenni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Szplöttyy
senior tag
Akkor tényleg jó ez a gáz Nem tudtam, hogy ennyire fejlett szintnél tartunk...
Én ott ragadtam le, hogy behozzuk a nagy nyugati autót, bojler a csomagtartóba, beletákolva a gáz, hogy mégse egye le a gatyát, és akkor Mv6 own De gáztartály hol lehet? Mert a csomagtartóba nem jó, mert sok helyet foglal... Pótkerék helyére nem jó, mert kell pótkerék is, meg az amúgy is elég pici tartály, nem?
Dízelt a hangjáért? Meg a karakteréért Én inkább a dízelek fejlesztésére szavazok, mint mindenféle villanyautóra. 1.2TDi Lupo elment 3literrel... És azt se ma hozták ki.
Smoke & Torque
A kis lökettérfogatú dízelekkel jelen pillanatban az a gond, hogy ha nem megy a turbó, akkor semmiféle dinamikáról nem beszélhetsz. Turbóval hozzák egy normális méretű benzines teljesítményét, igaz kisebb fogyasztással.
Cégnél 1,3-as turbós Corsa és Combo a céges flotta zöme, előbbihez még ok ez a lökettérfogat, utóbbinál irtó nagy szívás. Még a régi 1,7-es szívódízelek is jobbak voltak, nem is beszélve arról, hogy ha erőltetik ezeket a motorokat (márpedig egy Combo méretű autót cipeltetni velük erőltetés), akkor ezek sem túl gazdaságosak. Az tény, hogy nagyon óvatosan, a dinamikát nélkülözve hajtva a Corsák elmennek 4,5l/100km fogyasztás körül. A Combókat nemigen tudják 6 alá kihozni a kollégák, de a Corsákkal sem nehéz 6 fölött megetetni. 1600-as fordulat alatt meg mindegyik úgy megy, mint egy döglött csiga, szemben a régi 1,7-es dízelekkel, amik alajkáraton elhúzták az autót.
Mindent összefoglalva: a kis lökettérfogatú dízeleknél dízeles karakterről nemigen beszélhetünk...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
tibi666
senior tag
egy 30d-t már lehet a hangjáért szeretni.
bambano
titán
Ha nem erőltetem az 1.6-os benzines astrát, ami azért mégiscsak nehezebb, mint a corsa, akkor 5 literből eljár. Mondjuk ez inkább országút, mint város.
A kis dízelekkel meg a fő bajság az, hogy amikor időnként drágább a gázolaj, mint a benzin és amikor mindig sokkal drágább a dízel motor, mint a benzines, akkor igen keskeny az a megtakarítás, amit a díízel hoz, viszont ha egyszer is elromlott valami (mert el szokott minden autóban), akkor a dízel javításával rögtön buktás lesz a választás.
Maradok a nagyobb szívó benzines híve
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Voyage
aktív tag
1.6 benzines 100 lovas?
H vagy G esetleg F?
Nekem is 1.6-os 5 ajtós G astra van, benyás, bp-n belül kb 8 liter, bp-gödöllő között kb 7liter.
Pályán 6 alá nem tudom vinni, és abszolút nyugodt, papis vezető vagyok, 2500-2700 fölé nem húzom, de általában már 2300körül felváltok, 50-nél már 5.-ben vagyok...
Ennél kisebb fogyasztást nem tudok összehozni sehogy.se
http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
(#73) fekeandras válasza parandroid (#69) üzenetére
fekeandras
őstag
Hát az említett Lupónál ha megy a turbó akkor sem kell a kormányba kapaszkodni...
Nekem is van egy 105 lovas 1,6-os G Astrám, amíg párom járt vele munkába, csak néztem, hogy kereken 6l körül tartja a fogyasztást. Én olyan 6,6 körül járok vele, autópályán azért 7 fölött. Papis az nem vagyok, szeretem a hangját magasabb fordulaton. Ellenben a megengedett legnagyobb sebességekre mindig odafigyelek.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Szplöttyy
senior tag
A kis dízelek tényleg nem váltják meg a világot, de pl egy Ignisbe, bőven elég az 1,25DDiS, vagy a Puntoba az 1,3multijet. Szerintem. Aki dinamikusabb autózásra vágyok, az vesz mást. Én személy szerint maradnék a dízeleknél, benzinesből..hmm... Esetleg egy WRX Sti, bár akkor már Boxer Dízel
Szóval, én maradok a dízel mellett, de nem vagyok elvakult, elismerem hogy van olcsóbb/jobb, meg minden, de nekem dízel kell
Smoke & Torque
fekeandras
őstag
De mi?...
"The URL contained a malformed video ID"
Voyage
aktív tag
Gondolom akkor már az újabb fajta, facelift utáni G Astra.
Ez sima 100 lovas, első generáció, 2000-ből.
Többet fogyaszt, mint a facelift utáni motorok.
Azt én is betartom, kivéve a 30-as táblákat.
Itt az utca végébe főút van, 30-as tábla, semmi nem indokolja.
Mikor a rendőr elhúzott mellettem megkülönböztető jelzés nélkül kb 70-el, akkor ledudáltam, azóta se tartom be.
Megyek 50-el...
Szplöttyy:[link]
http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
Szplöttyy
senior tag
(#77) Voyage ott a link rendesen, valamit elszúrtam
Voyage, köszi!
Twin turbo Cummins smoke at idleEz talán jó lett
Smoke & Torque
fekeandras
őstag
Ez a füst mennyiség már okádék.
Szplöttyy
senior tag
Pont az a jó benne Ezek azon versenyeznek, kinek kormol jobban a gépe
Smoke & Torque
fekeandras
őstag
USA ...
Szplöttyy
senior tag
Nem szüttyögnek 1,9TDi-vel 6liter V8 twinturbo, oszt' kész
Smoke & Torque
fekeandras
őstag
De mire jó ez?Több ismerősömnek van dízel versenyautója de ilyen füstöt egyik sem okád.De még az utcára kicsit kontár módon felhúzottak sem.Sőt egyre inkább azon van mindenki, hogy a lehető legkevesebb füst jöjjön ezek meg ezt élvezik.Tipikus mindent leszarok amcsi laza csávók.Az ilyennek a kertjébe meg az ablaka alá állítanék 3-4 ilyen dögöt és 0/24ben túráztatnám.Kíváncsi lennék meddig tartaná jó poénnak.
[ Szerkesztve ]
fekeandras
őstag
Így kell ezt csinálni kérem. USA rendszám oda parkol ahová akar, büntetést nem hiszem hogy valaha is kézbe kapná, lopóautó nem tudja elvinni mert legalább akkora ha nem nagyobb, ekkora kerékbilincs meg nem létezik. Ja és lassan a budapesti utak indokolttá teszik.
SpeedR
őstag
Ha amcsikról és a dízelről van szó, akkor nem maradhat ki ez a vid sem: [link]
fekeandras
őstag
Átlag amerikainak mennyi is az iq-ja?
(#87) Winner_hun válasza fekeandras (#86) üzenetére
Winner_hun
félisten
Erre gondolsz?
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
(#89) Winner_hun válasza fekeandras (#88) üzenetére
Winner_hun
félisten
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
Szplöttyy
senior tag
Nekem tetszik a füst, mert poén, de tényleg nem szép dolog. Bár mikor az új K rendszámos A8 okád ki ilyet...
Ez a videó meg.... Nézi a világtérképet "Where are we?!" Bazeg, ennyire degenerált idióták... Meg a szőke csaj... Áhh
Smoke & Torque
(#91) !Overdose! válasza Winner_hun (#87) üzenetére
!Overdose!
őstag
No comment.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
#00809728
törölt tag
Hy!
Amikor én vettem akkor azt mondták ne nagyon hancurozzak vele 2500fordulat felett ill 130km/felett.Kb 600-1000km.4*** körül meg olajcserét csináltattam.
[ Szerkesztve ]
bambano
titán
igen, 1.6 100 ló, g, benzin. Amikor anyámat vittem nyaralni, akkor lett 5 literes átlag. mondjuk az nagyjából teljesen autópálya volt. de mint aki tojásokon jár.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
VR6-Fan
veterán
ebben igazad van.
a váltó kulisszát is már pl ha itt tartunk, az is idomul az embernek kézre eső váltáshoz.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
viharhozo
addikt
A kis lökettérfogatú dízelekkel jelen pillanatban az a gond, hogy ha nem megy a turbó, akkor semmiféle dinamikáról nem beszélhetsz.
En ezt nem igazan tudom ertelmezni se. A kis dizelek maximalis nyomateka ~200 Nm, ez jellemzoen ~1500-as fordulattol mar rendelkezesre all. Az 1,6-os, 110-120 lovas benzinmotorokkal siman versenykepesek.
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
Voyage
aktív tag
Igen, azért áll rendelkezésre, mert ott már megy a turbó.
Ülj be egy dízel, és menj vele úgy, hogy ne hagyd, hogy a turbó bekapcsoljon, azaz 1500 alatt autózz.
Kb szart se érnek ott....
http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
Papíron. Én viszont napi szinten vezetem mindkettőt. Ég és föld a különbség. Arról nem is beszélve, hogy az 1,3 turbódízel 1600 RPM-en kb. pont annyira nyomatékos, mint 3000 RPM-en, vagy akár fölötte, benzinesnél pedig ahogy megy feljebb a fordulatszám, úgy lesz egyre több a nyomaték. Egyszerűen hamar kifogy belőlük a szusz.
Nem azt mondom, hogy rossz motorok, csak azt, hogy ahhoz képest, ahol technikailag, vagy teljesítmény terén jelenleg állnak, ahhoz képest irdatlanul drágák, és meglehetősen sok kompromisszumot jelentenek. Ár-érték arányban egyszerűen kevés esetben racionális választás egy ilyen.
Nagyobb dízel megint más kérdés, bár nekem azok sem érnék meg a felárat, nekem a legjobb választás egy átlagosnál éppenhogy nagyobb (1,8 körüli) lökettérfogatú benzines. Bár már régóta szeretném kipróbálni, hogy mit tudnak a kicsi, de turbós benzines motorok: jó lenne kipróbálni egy új 1,6-os, benzines, turbós Astrát pl.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Szplöttyy
senior tag
No de ki használja 1500 alatt? Max 50.nél 5ösbe, alapjáraton, de ott nem is lényeg a turbo szvsz
Smoke & Torque
Voyage
aktív tag
Az aki nem akarja, hogy sokat fogyasszon.
Pont ezért vesz dízelt.
http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
Azért nagyon fura, ha egy motor nem húz alacsony fordulaton, mert ha egy előzésnél, kikerülésnél, vagy akár indulásnál beragadsz, akkor az autó átlagos dinamikájához képest egyszerűen nem is gondolsz rá, hogy hiába adsz gázt, hosszú másodpercekig úgy fog menni az autó, mint egy alulmotorizált literes benzines. Roppant kellemetlen élmény tud lenni, amikor hirtelen lenne szükséged egy kis fürgeségre. Ha beindul a turbó, onnét már persze nincs gond, de addig kész katasztrófa. a váltóval való gépészkedés pedig körülbelül ugyanekkora időveszteség, ha későn jut eszedbe, hogy milyen autóban is ülsz, és hogy ez bizony nem fog innét megindulni. Arról nem is beszélve, hogy ha gyakrabban fordul elő ilyen szituáció (pl. a Körúton kell menni a pesti forgalom idióta ritmusában), akkor már ott is vagy egy 7 liter körüli fogyasztásnál, holott a motor kényelmesen, 2000 RPM körül hajtva tényleg tudja a 4 litert is.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
fekeandras
őstag
A turbó nem kapcsol be . Az már alapjáraton is tölt.
Szplöttyy
senior tag
Hát nemtom, mi az 1,3as Wagon-t(lehet köpködni) is mindig 2k rpm felett használjuk, alatta többet fogyaszt és kávédaráló hangja van... 3k alatt váltás, és még valamennyire megy, és nem fogyaszt sokat, persze, 4-7k ig jobban megy, meg szebben szól... de hát Tudom, benzines, meg Suzuki, meg minden, de szvsz dízeleket se szokás 1500Rpm alatt használni, esetleg a 10liter feletti dízeleket Ha hülyeséget mondtam nagyon, akkor sorry, de én így látom.
Smoke & Torque
Voyage
aktív tag
Ha így lenne, akkor nem lehetne hallani, hogy X fordulaton fütyül, és meglódul az autó, mint az állat.
Addig meg mint fakanál a sűrű babfőzelékben lötyög.
Bár lehet, hogy van olyan dízel, aminél folyamatos a turbó, de amihez nekem szerencsém volt, az nagyon nem így megy.
Pl. előző A6 2.5TDI, Volvo S80 D5, Mercedes W210 E270CDI, Alfa 156 2.4JTD.
Szóval az erősebb dízelek.
Persze benzines turbóshoz is volt szerencsém, ott meg ha alapon hajtod főleg a motort, hogy ne egyen sokat, akkor ha rálépsz, és turbo is megindul, még szépet füstöl is.
http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
Voyage
aktív tag
Ha szépen, negyedgázzal gyorsítasz, akkor 1200-tól is húz a benzines, ha padlót nyomsz, először köhögni fog, mert kevés a fordulat, és 10-szer annyit eszik.
Minél kisebb a fordulat, és minél feljebb van a lábad a pedálon, annál kevesebbet eszik, ezért van, hogy 50-el 5.-be, alig a pedálra lépve megyek.
Meg nem fogom betenni 2.-ba, hogy akkor lóduljon meg, és padlógáz, mert leeszi a gatyámat is. Sajnos nem akkora a fizetésem, hogy az, hogy 7litert, vagy 8litert eszik, mindegy legyen. Havi 2500-3000km-t megyek vele, ha 7l-t eszik, akkor 63.000-be kerül, ha 8-at, akkor 72.000-be. Ha 10-et, akkor 90.000-be.
De ha csak 5-öt enne, akkor 45-be kerülne...
Szóval nagyon nem mindegy.
http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
Szplöttyy
senior tag
Volvo S80 D5, Mercedes W210 E270CDI Irigyellek ám, de nagyon
Hát, faterom se éppen versenyző, de 2k rpm alatt, a Wagon egyszerűen nem érzi jól magát... ha alig nyomod a gázt, akkor is érezni, hogy picit remeg, és nem szép a hangja. 1700-1800 még esetleg O.K. 5-be alapjáraton azt szoktuk mi is, de onnan gyorsítani csak tényleg nagyon nagyon csigatempóban lehet. 16szelep átka. Alul nagyon nem erős. 93Le@118Nm
[ Szerkesztve ]
Smoke & Torque
Voyage
aktív tag
Nehogy azt hidd, hogy olyan autóm volt/van, csak vezettem, utóbbi édesapámnak volt céges autója, előbbi pedig egyik jó barátom apjáé.
Én nem vagyok oda a motorjukért, de az autók annál jobban tetszettek.
Na akkor próbálj ki egy második generációs, 1.5-ös Nissan Almerát, kb 100 ló, de az olyan, mint egy reumás csiga. Opel ugyanannyi ló, de köze nincs hozzá, ez megy, ha odalépek neki, az 3500 alatt még nem hogy nem húz, de pl gödöllő-bp között, a mogyoródi emelkedőn, 3.-ban, 90-nél nem gyorsult!!! Ment lefele a sebesség, padlógáz mellett...
[ Szerkesztve ]
http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
viharhozo
addikt
Az elozo autom eppen egy 1,6-os benzines volt 110 loerovel, a mostani meg 1,4-es dizel 90 loerovel (utobbi ~50 kiloval konnyebb), es a mindennapi hasznalatban jobb a dizel, az igazan necces 80-120-ban meg sokkal jobb. A benzines vegyesben megette a 7,5-8-at, a dizel beeri 5-tel.
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
Voyage
aktív tag
Kényelem, méret, évjárat, típus?
Nagyon nem mindegy...
http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
Szplöttyy
senior tag
Nem is azért mondtam, hogy a te autóid lennének, nem sokan engedhetik meg maguknak.
Hát, nagyon érezhető a 8V vs 16V... Pl ott volt a régi kocsink, egy 86'os 1,2es 55lovas Opel Corsa... Hirtelen megindulni, sokkal jobban lehetett vele, mert alapjáraton húzott, de 3500felett ordított, de nem ment... a Wagonnal megy, vagy nem indulsz el úgy hirtelen, vagy magasabb fordulat, de akkor elkapar, és elég égi, folyton "racsingolva" indulni Mondjuk, faterom már kitapasztalta, úgyhogy megy a rendesen indulás Lefulladni nehéz vele, mert az ECU életben tartja, enyhe dombon csak kuplunggal elindul... nagyon óvatos kuplunggal persze... Addig adja rá az Ecu a gázt, amíg nem tartja az alapjáratot, de nem hagyja megdögleni.
Smoke & Torque
fekeandras
őstag
A csigát a kipufogógáz hajtja.Ha jár a motor az hajtja az turbót is.Ha meg megy a turbó akkor az nyomást épít, valamennyit már alapjáraton is.Nem azt mondtam, hogy fordulatszámtól függetlenül mindig fix nyomásod van.
Voyage
aktív tag
Szerintem te kevered a turbót a kompresszorral.
http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
fekeandras
őstag
Legjobb tudásom szerint a kompresszort a főtengelyről szíjjal hajtják meg míg a turbót a kipufogógáz hajtja meg.Valaki javítson ki ha tévednék...
Szplöttyy
senior tag
Szerintem elbeszéltek egymás mellett... Nyilván alapjáraton nincs nagy turbónyomás, de FOROG a turbó... Kompresszor se tölt sokat alapjáraton, mert lassan hajtja a szíj... Szóval végül is menni megy a turbó, alapjáraton is, de nyilván fokozatosan épül fel a nyomás, jobb esetbe, rosszabb esetbe hátba rúg
Smoke & Torque
VR6-Fan
veterán
van olyan turbo ami pl alapjáraton áll. (jellemzően aminek nagy a meleg oldala is)
dizelekre meg ált aprócska hideg oldalt szoktak rakni, hogy kicsi gáz erőnél is tudjon elég levegőt megmozgatni, ill meleg oldal se olyan nagy, no és ott vannak a váltózó geometriás lapátok.
Szplöttyy:van olyan kompresszor ami már alapjáraton is betölt, szóval a szívó csőben nincs depresszív nyomás kb soha sem. kompresszornál ez csak áttételezés kérdése.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
fekeandras
őstag
Hát csak rugdosson hátba nyugodtan. 'Azévan!
Szplöttyy
senior tag
No, ezt nem tudtam De gondolom, ott is csak minimálisat tölt nem?
(#115) fekeandras:Jó is az mikor megindulnál de nemmegy nemmegy nemmegy aztán hirtelen füstöl a kerék Jut eszembe! Te beszéltél Kréziről vmeik topicban nem? egy 1,6D motort úgy kb mennyibe van "megtákolni"?
Smoke & Torque
fekeandras
őstag
Milyen 1.6 motor? VW 1.6 GTD (70le) ?
Szplöttyy
senior tag
Krézi oldalán olvastam, hogy tuning alapnak az 1,6 a legjobb, arra nem emlékszem melyik Mert szeretem a régi VW-ket és nem tűnik rossz ötletnek, mert azt írta, hogy nem hullik szét a motor.
Smoke & Torque
VR6-Fan
veterán
hát amit énről konkrét példát tudok hozni az 1000rpm-nél 0,3 bar-t nyom (kompresszornál nem a nyomás a nagy cucc hanem a szállított légmennyiség) a csúcs nyomás meg közel 1bar.
amúgy ált a kompresszorok olyan 2000 fordult töltik meg a légkörit.
ha dájzelt akarsz tuningolni akkor és elég a 140-150le meg 350nm akkor 1Z-es TDI annyit kell vele mokolni hogy a GT15-ös turboba bele kell fűzetni a GT17-es belét, és kell egy jó írós ember aki padon megtudja írni a motorvezérlőt
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
fekeandras
őstag
Persze mert ő gyári 70 helyett 100lóerőre hozza.Úgy még tényleg benne lehet akár 100-150e km is.Csak hát hazánkban mindenki mindenhez nagyon ért.Az sem véletlen, hogy ő utcára nem nagyon csinál 200loerőnél erősebb motort.Mások csinálnak.Meg is lehet nézni milyet.Füstöl és pár tízezer kilométer múlva lehet is megbontani.Tudok olyan 198lovas dízel kettesgolfról ami 2004ben az ő kezei alatt alakult át.Öt éve hibátlanul megy utcán.Mondjuk nem is jár vele versenyezgetni az ember.Vigyáz rá napi használatban van második autó a családban.De visszatérve az 1.6 motorra.Ő azért szereti mert utál minden elektronikát.Ezért is olyan nagy híve a mechanikus adagolónak.Szerintem 2009ben már felejtős a kamrás dízel.Az 1.9 tdi minden szempontból jobb annál.Alkatrész is ugyanannyiba van hozzá mint az 1.6-oshoz.Adagoló bűvészkedés + nagyobb turbó + nagyobb csúcsok + chip és van egy viszonylag füstmentes 180lovad meg 380Nm-ed "fillérekből".A motor ugyanúgy tartós marad ha nem taposod szét, ha néha kicsit adod neki akkor is maximum egy literrel fog többet enni.Maximum!
mod: baromi jó érzés, hogy úgy húz négyesben mint egy 2,5ös szívó motor hármasban közben elvagy városban max 7,5 literrel.
[ Szerkesztve ]
Szplöttyy
senior tag
1Z Tdi?
Mindketten TDI ről írtok, tehát akkor egy PD130-as Passat pl? Vagy annál régebbi TDi? Meg a Abból az 1.9ből is volt sok lovas, 110-130 meg 90, nem? Vagy alapnak mindegy, mert a bele ugyanaz?
Még esetleg annyit, hogy ezek úgy amúgy mennyire füstölnek? Vagy lehet azt állítgatni? Mert néha jó lenne vmi erőlködőnek az orrába egy kis koromfelhő, de alapesetben jobb lenne viszonylag füstmentesen. Szóval ne felhő legyen
Meg úgy ár vonzata mekkora ennek?
[ Szerkesztve ]
Smoke & Torque
fekeandras
őstag
A 90 és 110lovas adagolós tdi egy egyszerűbb olcsóbb szerkezet mint a pd.Azokat érdemesebb megbirizgálni utcára mert valamivel takarékosabbak mint a pdtdi az alkatrész meg lényegesen olcsóbb hozzá.
!Overdose!
őstag
"Ha szépen, negyedgázzal gyorsítasz, akkor 1200-tól is húz a benzines, ha padlót nyomsz, először köhögni fog, mert kevés a fordulat, és 10-szer annyit eszik."
Azért ez nem minden motorra igaz.
Szplöttyy: "Mert néha jó lenne vmi erőlködőnek az orrába egy kis koromfelhő"
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
Szplöttyy
senior tag
És nagyjából mibe fellelhetők ezek a motorok? 3as Golf, Malacorrú Passat? Vento? Van esetleg vmi lista?
(#123) !Overdose! Az ember seggében közlekedő Xenonos nyomikra gondolok, nem alapvetően mindenhol kormolni...
[ Szerkesztve ]
Smoke & Torque
fekeandras
őstag
Golf3, Golf 4, Passatok: malac + az utána következő 2 generáció, Caddy, A3, A4, A6, Toledo, Cordoba, Ibiza, Inca, Octavia 1.
AHU : 1896ccm 90le @ 210Nm
AFN : 1896ccm 110le @ 235 Nm (ez a tuti)
mod: füstölnek mert öreg dízelek.Húzva pláne.Azt hiszem Euro2 besorolású motorok de nem esküdnék meg rá.Ár meg attól is függ hová viszed.Van ahol gányolnak rohadt drágán és moslékot kapsz teljesítmény helyett ill. vannak fanatikus TDI buzik ahol lelkiismeretesen szinte anyagárban dolgoznak.
[ Szerkesztve ]
Szplöttyy
senior tag
Kösz szépen!
Ocativa, Cordoba, meg a Caddy/Inca Szimpi
Smoke & Torque
bambano
titán
Én szinte mindig visszaváltok... ma pl. autópályán 2-be és úgy padló...
Azon viszont sikítva röhögtem, mikor ignis-t hajtó haver mesélte a fogyasztási adatait... Szabályos 130-nál 2 literrel eszik többet az ignise, mint a vectrám.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
tomcsi23
veterán
No, hova kellett pályán 2-es padló?
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
DeadMeat
veterán
Csodálkozol?A vekid az ignishez képest lapos sportautó.Iszonyat milyen fos az a bódé....
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
tibi666
senior tag
e270cdi-vel mi a gond?
én is olyat hajtok, már 250 ezer km-t tettem bele új kora óta.
ok, kicsit lomha, írattam hozzá egy programot, így 200 lóerős, használható.
vezetési stílustól függően 6-9 liter között fogyaszt.
bambano
titán
Pálya felhajtáshoz, besoroláshoz úgy jött ki a lépés meg a kedves bikkfalábú közlekedő társak helyzete, hogy jól jött volna...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
bambano
titán
Meg a szokásos alulmotorizált hulladékot veszünk ócsóér, mer az nem látszik stílus keverve az utána meg erősen csodálkozunk, hogy miért fogyaszt sokat stílussal...
Valami újságban olvastam, hogy sokan úgy vesznek autót, hogy ami látszik, az számít, ami nem, az nem. tehát a fekete bőr ülés számít, mert látszik kívülről is, de hogy nincs a kocsiban klíma (rendes motor meg pláne), az nem számít, mert nem látszik.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Winner_hun
félisten
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
hobizoli
nagyúr
SaNyEe
aktív tag
inkább az a baj, hogy rövidre húzott a váltója. Nagyon
-- end of transmission --
tomcsi23
veterán
Hja, gondolom, aztán gyorsan toltad is a 3-ast. Nem tudom, meddig megy a kettes, nálam 100 felett picivel már megtorpan. Az meg pályán csak egy köztes sebesség.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
VR6-Fan
veterán
az 1Z az ugyan az mint az AHU, már mint a belseje, szerintem azt könnyebben talál.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
bambano
titán
110-115 között szabályoz le, nem torpan, csak nem hagyja szétforgatni a motort...
de nem váltottam, egy volánidióta szerencsétlenkedett előttem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Voyage
aktív tag
Hmm, akkor ez nekem magas.
Pl apumnak most egy 2.4-es turbós benzinese van, de csak 3000 fölött "kapcsol" be.
3000-nél pontban meglódul az autó, és ha mögötte megyek, akkor szép füst jön ki belőle, mert ugyanis automata, és ő 2300-2500 fölé nem hagyja pörgetni, kb havonta egyszer gyorsít annyira, hogy 3000-ig pörögjön, és a turbó bekoszolódik. Nagy tempóval meg nem megy, 130-nál 2300-at forog kb. És akkor sincs fütyülő turbó hang.
http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
Voyage
aktív tag
Nem mindegyikre, sokkal nem is volt tapasztalatom, a mostani 1.6-os astrámra viszont igaz.
http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
Voyage
aktív tag
Nem mondanám, hogy gond, de számomra egy dízel nem egy hűde.
Az nálam alapból kizáró tény, hogy nem úgy van, ahogy reálisan nézve kéne legyen, hogy minél jobban pörög, annál jobban megy, a benzines turbósokat se szeretem ezért annyira.
Meg nekem dízelből eddig egy motor tetszett, a mercedes régi S(1999-2005)-ben levő 400CDI, azaz a V8-as dízel. Nem egy atom, mert csak 250 ló, és az a kocsi kb 15-öt eszik vele városban, ha rendesen megy vele az ember, de a hangja is szép, és számomra a karaktere is elviselhetőbb, mint pl a 4 vagy 6 hengeres motorok.
http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
fekeandras
őstag
A káosz fellegvára a KRESZ-szabályozás
VR6-Fan: kisebb módosításokat leszámítva megegyezik az 1Z és az AHU. Az utóbbi jobb.
mod: Nem kapott elsőbbséget, ezért viperát rántott , Egyszerre nyolcan buktak le jogtalanul használt mozgássérült-kártyával , lúzer, lúzer 2.0
[ Szerkesztve ]
fekeandras
őstag
Szplöttyy
senior tag
Smoke & Torque
DeadMeat
veterán
Kicsit pang a totyik
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
fekeandras
őstag
Mert megint a bmw-be mentek offolni.Holott ez pont e célból van itt.
fekeandras
őstag
Eszeveszett száguldáson kapták a gödöllői rendőrkapitány autóját...
Ingyenes szerviz BMW-khez Hmm... sokra megyek vele ha a frissen vásárolt sokmilliós lerobbant kocsimat az assistance szolgáltatás ellenére is nekem kell trélereztetnem saját költségen.
fekeandras
őstag
mod: A BKV n-ál meg valaki már tényleg rendet tehetne végre.Én nem akarom hogy a befizetett adóforintjaim elherdálják meg zsebre rakják miközben a buszok jelentős részére nyugodtan rá lehet fogni, hogy környezetszennyező vashulladék.Ennyire pofátlanul a komcsi rendszerben volt divat eltűntetni a pénzt.Szépen őrzik a "hagyományokat"...
[ Szerkesztve ]
DeadMeat
veterán
Inkább nem írom le amit gondolok a rendőrfőnökről,rosz vége lenne.
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
fekeandras
őstag
Kiss Ernő volt a legnagyobb mikor betintázva nekiment egy álló kocsisornak és elhagyta a helyszínt...
"Egy alteregóm volt"
Persze nyilván az volt a te kocsiddal... (egyébként anno szintén tök részegen melyik rendőri vezető húgyozta oldalba a rendőrpalotát?Én már nem emlékszem.)
Amíg ilyen rendőrök vannak magyarországon nem kell csodálkozni, hogy semmi tekintélyük nincs és mindenki a arcukba röhög.Azt egyébként megfigyeltem hogy minnél magasabb rendfokozatban van az illető annál inkább "rendőr".
Gorneck
titán
Az tényleg durva story volt...
Nekem Fehérváron esélyt se adtak az arcukba röhögni...
Gorneck#1239
fekeandras
őstag
Ahogy olvasom nem az első alkalom volt: [link]
1: "A rendszerváltás után az Országos Rendőr-főkapitányság gazdaságvédelmi főosztályát vezette, 1994 májusában azonban felfüggesztették állásából, mert a Zugligeti úton szolgálati gépkocsiját részegen egy fának vezette."
2: "Az Orbán-kabinet idején az ORFK bűnügyi főigazgatójává nevezték ki. Ettől a poszttól azért kellett megválnia, mert 1998 novemberében levizelte a Teve utcai rendőrpalotát. Akkor azzal védekezett, hogy túlhajszolt életvitele miatt feszültségoldó gyógyszert szed, és ez válthatta ki azt a rosszullétet, amely miatt azonnal könnyítenie kellett magán."
3: "tavaly november végén a XIII. kerületben, a Petneházy utcában egy személygépkocsi összetört három parkoló autót. A kárt okozó járműről kiderült, hogy Kiss Ernő XIII. kerületi rendőrkapitány szolgálati kocsija. Egy névtelen blogbejegyzés és levél nyomán ráadásul belső vizsgálat is indult az egykori angyalföldi főrendőr ellen.Kiss Ernő verziója szerint autóját a II. kerületi lakása elől lopták el ismeretlen tettesek, amíg ő a XIII. kerületben töltötte az estét. Csak másnap reggel vette észre, hogy a gépkocsija eltűnt. A dandártábornok szerint ez az akció is része volt az akkoriban ellene folyó lejáratási kampánynak, a szervezett bűnözők között is lehetnek olyanok, akiknek érdekük az ő tönkretétele. Azt sem tartotta kizártnak, hogy „olyan személlyel hajtatták végre a bűncselekményt, aki hozzám hasonlatos, illetve egyfajta alteregó”. Ám a rendőrség nem talált bizonyítékot az autólopásra, ezért megszüntették az eljárást. Így az idén március elején az ügyészség már nemcsak ittas vezetéssel, hanem a hatóság félrevezetésével is meggyanúsította Kiss Ernőt."
+
Nyakamat rá, hogy néhány éven belül újra kinevezik valami vezető pozícióba...
Ezért tart itt ez az ország ahol.Ha ilyen a vezetés ...
DeadMeat
veterán
Te is oldalbahugyoztad a kapitányságot?
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
Gorneck
titán
Nem. Lejártműszakis kocsival közlekedtem...és a tulkok rendes siettek vissza a klímás kocsijukba könyvelni...Én meg álltam kint a 40 fokban...randi előtt.
Gorneck#1239
(#156) kételkedem válasza fekeandras (#153) üzenetére
kételkedem
addikt
Az újkori történelem egyik kimagasló alakja Kiss Ernő dandártábornok úr!
Sokat tett a rendőrökről kialakult pozitív kép létrehozásáért
Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823
Rick4
félisten
A sérója, meg a búrája elég erősen emlékeztet az avatarodra....
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
Gorneck
titán
Gorneck#1239
kételkedem
addikt
kételkedem!
Az én avatarom bájosan bumfordi, pozitív mesehős, akit majdnem mindenki szeret. A fent nevezett emberre ezek közül egyik jelző sem illik.
Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823
bambano
titán
és ahogy mostanában a rendőrség áll, az autójánál is lehet hasonlóságot találni?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
fekeandras
őstag
Hát ja...
Találtam valamit: [link]
Ezt úgy kell érteni, hogy a 25% áfa + 10% vámot az adásvételi szerződésben feltüntetett összeg után kell fizetni vagy a kocsi használt piaci értékét veszik alapul? Mert volt régebben egy ilyen javaslat is csak nem tudom mi lett a vége, bevezették-e vagy sem.És mi van akkor ha én 3500 dollárért veszek kint egy autót de csak 1800 dollárt írunk az adásvételibe?Utánanéznek mennyit ér a kocsi?
Rick4
félisten
Ja, ez így van, működik, mert ugye az eurotax katalógust hiába nézegetik... Persze ha kicsit itt ott meg van nyomva, akkor minden gond nélkül mehet a dolog, más kérdés, hogy akkor a műszakin hogy megy át... De meg kell találni az arany középutat.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
Voyage
aktív tag
2009. szeptember 18-án indul útjára az első valódi turistákat szállító RiverRide járata
De azé postolunk neten...
http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
fekeandras
őstag
Talán tilos vagy mi?
[ Szerkesztve ]
Voyage
aktív tag
Nem, csak írni sem tud, átolvasni meg luxus.
http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
fekeandras
őstag
Esküszöm nem értelek, mire gondolsz?
Voyage
aktív tag
Az, hogy leír valamit, ami baromság.
Volt X ideig tesztjárat, és augusztus 18-tól belehet fizetni már rá.
Ismerősöm például már ment vele valamelyik nap.
http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
tomcsi23
veterán
Fain rendszám.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
bambano
titán
Hogy itt konkrétan hogy megy, nem tudom, de más esetekben az a szokás, hogyha feltűnő aránytalanság van a szerződésben, akkor nem a szerződéses, hanem a becsült piaci értéket veszik figyelembe.
Pl. ha veszel a rózsadombon egy 200nm-es lakást 4.5 misiért, az fel fog nekik tűnni, hogy valószínűleg adóelkerülési céllal nem teljesen az van a papíron, ami történt és rendesen meg fogják szórni járulékkal.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
tomcsi23
veterán
Ez nem piskóta.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
Rick4
félisten
Persze, csak mivel a használt amerikai autó behozatala minden esetben egyedi, és nem túl gyakori, így elég nehéz általánosítani, hogy az adott kocsi most akkor épp mennyi is volt? Tehát ki lesz annyira kompetens, hogy valóban azt merje állítani, a szerződésen szereplő összeg kevesebb, mint a valós. Ráadásul valószínű sokan így csinálják, tehát ha az elmúlt egy évből vonnának átlagot, vagy statisztikát, akkor a többi importkocsi trükkös papírjai is csak lefelé vinnék az átlagot. Pár napja gondolmtam ki, talán még jó trükk az, hogy egy németből hozott SUV vagy kombi kocsit a szlovákoknál levizsgáztatsz teherautóra, és onnan továbbhozva (ugye itthon teherautóra nincsen regadó) simán forgalomba helyezed. Ha teherautóként hozod be, a külföldi forgalmijában az szerepel, akkor nagyon nem tudnak ezen fogást találni. És bő 1 éve saját néven szereplő tehergépkocsira nem kell menetlevelet vezetni, ill a KRESZ szerint is a 2500Kg alatti és zárt kocsiszekrényű gépek kb a személygépkocsikkal egyenértékűek, ergo behajtani, sebességel haladni ugyanúgy lehet. Egy szlovák céges kör legyen 150ezer, megspórolsz vele 1 milla regadót. Támadható? És ha ebay-en licitált, és megnyerte 500$-ért a kocsit?
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
kételkedem
addikt
nem, ez tényleg nem piskóta, ez egy fél Szamara
Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823
Rick4
félisten
Asszem megvan a kocsi, ami igencsak kéne..[link]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
DeadMeat
veterán
Fura az izlésed,de az autó a szinén kívül annyira nem szar.Sőt.Egy baj van vele,ez sem fér el a garázsban
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
Gorneck
titán
Az enyémbe elférne...szal jöhet...
Gorneck#1239
kételkedem
addikt
igen feltünő halottaskocsi
Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823
fekeandras
őstag
Állítólag az idő is jó lesz hétvégén.
A pálya: [link]
fekeandras
őstag
Hát van bőr a p... hmrmmm az arcukon.
Rick4
félisten
Ez kemény:CHEVROLETT SZILVERÁDO SZEBURBAN
[link]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
!Overdose!
őstag
"ELADO EGY IGEN RITKA CHEVROLETT SZILVERÁDO SZEBURBAN 6 SZEMÉLYES HÁTSOKEREKES SZIMPLA MEGHAJTÁSU 6200-AS V-8 AS SIMADIZEL JO ÜZEMBIZTOS JO MOTORRAL HUSZONÖTMÁZSÁS SAJÁTSUJJAL SZEMÉLYGÉPKOCSI (FÉLTEREPJÁRO) MAGYAR FORGALMIVAL TÖRZSKÁRTYÁS HOBBIRA VAGY AKÁR MINDENNAPOS HASZNÁLATRA ELADO.SZEMÉLYGÉPKOCSI VAGY NAGYTEHERAUTO KISTEHERAUTO CSERE ÉRDEKEL TEL: 06704343328"
Kiemeltem a hibásan írt szavakat. És akkor a szóhasználatról még nem is beszéltünk.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
tibi666
senior tag
mostanában teljesen nyugodtan közlekedek. autópályán a tempomatos 150 helyett beálltam 135-re, közel egy litert spórolok vele 100km-en. igaz, mostanában csak éjjel pályáztam, akkor amúgyis óvatosabb vagyok. nappal lehet, hogy visszaállok a 150-re.
közúton tempomatos 105. egy-egy előzésnél becsúszik a 140-150, fogja a fene egyesével végigelőzni a 90-el pötyögő sort.
illetve evo neot tankolok, kevesebbet eszik tőle az autó, szebb a hangja, és valamivel finomabban megy. régebben nem néztem annyira a fogyasztást, szóval nem tudom mennyire rekord közeli, de sikerült egy 500km-es túrát megjárni 6.2-s átlaggal. 3 ember, klíma nélkül, 200km pálya 135-tel, a maradék 300km pedig közút, 105-tel. néha padlózva, egyébként kényelmesen utazva. egy 200 lóerős, közel 2 tonnás géptől nem rossz szerintem.
Rick4
félisten
Egy baj, csak a presztízs... Hibába 6 liter a fogyi, ha abból egy gramm sincs a kocsin..
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
kételkedem
addikt
Hát ez kész!
Kár, hogy képet nem tett fel, elvileg egy ilyen kocsit hirdet.
Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823
Gorneck
titán
Egy ilyenbe Én is beleülnék...aztán soha többet nem adnám vissza...
Gorneck#1239
fekeandras
őstag
Ez a motor már a Kadett GSI-t is szépen vitte.Hát még agy közel fele akkora kasznit.
Gorneck
titán
Jajaja...
Gorneck#1239
tibi666
senior tag
na ja, cigánymerdzsóvá avanzsált ez is.
fekeandras
őstag
Akkor képzeld el ugyanezt egy tuningolt dízel motorral és teherautónyi nyomatékkal... Széttépi azt a 600 kilót.Kíváncsi leszek rá nagyon.
[ Szerkesztve ]
Gorneck
titán
Már el is mentem...
Gorneck#1239
DeadMeat
veterán
Minek akkor neked csaj... hamár egy autó elképzelésétől is elmész.Szegény barátnőd.
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
Gorneck
titán
Pont azé...me nincs nő...de sírás sincs...
Gorneck#1239
DeadMeat
veterán
Mondasz valamit
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
Rick4
félisten
kedves sorok, főleg a komment rész: [link]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
DeadMeat
veterán
[link] Inkább nem is írok rá semmit
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
Winner_hun
félisten
Nem teljesen százas az ürge, többet inkább nem is írok.
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
kételkedem
addikt
Nem tiszta fialás az biztos!
Semmibe nem került volna kideríteni, kié az a szép, tiszta autó a parkolóban, még ha nem is magyar rendszám is van rajta LOL
Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823