Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [MasterDeeJay:] Volta a bányából azaz CMP 100-210 kisteszt (Tesla V100 mining)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
TaaT
veterán
A felvetés jónak tűnik [link] de nem hinném hogy abban a fordulatszám tartományban gazdaságosan lehetne üzemeltetni egy szívó benzines autót
Give them hell Ukraine!
DeFranco
nagyúr
Nekem a nyomatékcsúcs (ha jól emlékszem, de van itt linkelve nyomatékgörbe) 3500-3800 körül van, a teljesítménycsúcs 4200-4500 körül.
Ezzel a logikával üveghangon kellene mennem kopptól koppig. De legalább is boyrészer fokozatban.
2-2,5 között "érzem" én jónak. De amatőr vagyok, és meggyőzhető. Ellenben 3000 fölött főleg 4000 körül felejtős, de ezt szerintem érzed.
[ Szerkesztve ]
Ne félj ha főúton megyek hála a rövid váltónak már simán forog 4000-et. De előzésnél elmegy 8400-ig is hogy el ne lustuljon.
Més que un club!
Xero
nagyúr
Már nekem is rejtett egy ideje, de gyűlölöm.
Kényszeres nyomás ellenőrző vagyok és csak rabolja az időmet.
Balupapa
senior tag
mire?
amikor eszondták még nagyon mások voltak a motrok.
mostmar egy modern benzines automata is 1500 alatt tartja varosban kruzolásnál.
a Te gépednél sem 3000nél tartja az automata (2/3-ad), és hidd el tudja az h mi a jó
_-=*WheelWhores*=-_
#10726912
törölt tag
Régebbi japánok közül a Nissan, ami a legjobb lehet, a viszonylagos fapadosság mellé megbízhatóság is párosul, a Primera jó választás lehet.
tomcsi23
veterán
Jó, hát akinek 5500-tól kezdődik az élet...
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
a_tesz
Korrektor
A gazdaságos nem egyenlő az optimális hatásfokkal, ez sajnos tény. Viszont ha nem akar koromban tocsogó-szuttyogó dugattyúkat, sajnos tenni kell érte. Meg kell nézni kornelka tapasztalatait, az ő motorja egy viszonylag kis fordulatra tervezett motor, de ha nincs kikormolva, az is elkezd prüszkölni... Meg volt ismerősi körben is 1.0 swift (tudom, másik véglet), 2000 alatt használva, 7 literes fogyasztással, aztán javasoltam, hogy egy kicsit merje pörgetni is, mínusz másfél liter mutatta a teória nem egészen légbőlkapott voltát.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
Óhh persze már el is tetszett felejteni h pont a traktorok miatt jelent meg a kettőstömegű, hogy ne kelljen pörgetni a legkisebb rázkódásért...
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
TaaT
veterán
Akkor neked ez nem való
Én jó ha szezon elején 1x ellenőrzök nyomást.
Give them hell Ukraine!
Xero
nagyúr
Már rájöttem, de ez már így marad.
Kornel
veterán
ennyi...
ki kell kormolni...
1500-2500 között használtam eddig, lustult is sokat, 105k helyett 75k-nál gyertyát kellett cserélni... (nem volt vészes, de tiszta se)
és nálam lustult el, mert spóroltam.
most 2500-3000 között használom, többet fogyaszt pár decivel, de többet buknék, ha elkormolódna az egész motor.
persze ezzel nem kormolod ki, ahhoz kell néha egy kis pálya, vagy kettőbe végignyomni a hungárián 80-90-el, utána még a fogyasztás is csökken
DeFranco
nagyúr
jó, hát ez nálam is megvan, sokat járok vidékre, ott azért pályán 3500 felett kolbászol, úton meg ha lehet néha nyomok neki egy kövéret csak játszásiból négyesben, szóval azért elkormolódni nem fog. Most jellemzően 70-80%-ban interurbán van hajtva.
neduddki
nagyúr
HI!
neha celbaves a zember egy-ket 2500+os hagot es nincs is gond:- )
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
Alatta csak krúzolgatunk-krúzolgatunk.
Més que un club!
qdak
addikt
nagyobb diesel kinalatukban?
bar 1. autosnak eleg lehet ez is (szomszednak nezegetek)
o mondjuk IS200 at nezett, arrol se olvastam annyira rosszat, de ugy neztem mostansag a best buy a honda jazz + superb
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
qdak
addikt
jobban jartal volna ha esztergaltatsz hozza, sztem max 5k bol meguszod.
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
Szplöttyy
senior tag
Ezt a forgassuk a benzines ideologiat azert reklamozzatok ugy, hogy a KIS benzinest. Mar egy 2literes motort se kell annyira forgatni. De pl egy nem annyira "mindennapi" pelda, amit szemelyesen tapasztaltam. Az E38. Alapjarat kb 400rpm, norhal hasznalatnal 1500fole se forog sose. Ha dinamikusan mentem akkor elhorogtettem 2000-2500ig is akar. Es benzines volt, es boven 300ezer felet. Es nem kormolodott el. Szovel nem mindegy hogy milyen az a benzines.
Smoke & Torque
spyduck
nagyúr
Sziasztok!
Hova erdemes menni Budapesten nyari gumit venni es felrakatni?
[ Szerkesztve ]
Tom5
addikt
link GumisPeter segit.
spyduck
nagyúr
Köszönöm!
SpeedR
őstag
2002-2004 körüli 1.5 dci Clioval van valakinek közelebbi tapasztalata? Ha nincs vele nagy gáz, akkor 600-650k körül nem tűnik rossz választásnak, ha kicsi, olcsón eltartható autó a cél.
Szplöttyy
senior tag
Nagyon jok az 1.5DCI cliok, tobb autoval is van tapasztalatom, de szerintem kicsit dragabban nezz. Es ha "jot akarsz" akkor a 82lovasat vedd, ugyanannyit eszik mint a 65lovas csak megy is. Noveremnek az elovarosi munkabajarassal 4.2 az atlag, elotte csak pesten 4.8volt. Viszont az olcsokkal vigyazni kell, kolegam 500korul vett nemreg egy 65lovasat, legzsakok hianyzonak elektronika osszeganyolva, de ami nagyob bajj, random izzitaslampa vilagit, nemmegy, kormol, es kegyetlenul csattog mintha hajtokarcsapagyas lenne. Szoval ha jot veszel hosszu evekig szinte koltsegmentes auto(noverem kb ot eve vette 1,4misiert, 2004 es azhiszem, 104e volt benne most mar 200korul jar, es eddig semmi hiba, most lesz egy futomufelujitas.) viszont ha tul olcson veszed az nagyvaloszinuseggel szar, arra meg alsohangon fel misit is rakolthetsz.
Smoke & Torque
Typhoon47
őstag
hát igen, ugye E38ban szinte egyik motor sem forgott 50nél 1000-nél többet, legalábbis a váltó így volt hozzá programozva. részben ennek köszönhető, hogy a blokk maga elnyűhetetlen volt, főleg a V12 m73b54.. még az életbe nem láttam olyat, hogy az a moci megállt volna.
"Education is important but big biceps are importanter"
SpeedR
őstag
Thx az infókat. Van nekik valami típushibájuk/nyűgük amire érdemes lehet vásárlásnál odafigyelni? Ezekben van már kettőstömegű? Váltóról, futóműről, fékről mit tudsz mondani?
Szart semmiképpen sem veszek. Szűkös a keret, de ha szükséges, akkor némileg fölé tudok menni. Az erősebb(80le), klímás, jobban felszerelt darabokat nézegetem. pl.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Szplöttyy
senior tag
V12 volt. Szemtelenul nem forgott. Mondjuk 24szelepes volt "csak" 326hp/500nm. 255km/hnal forgott valami 4500korul. Az viszont biztos hogy kickdown kozben 245km/hnal valtotta az otodiket. De nem volt szivbajos, 100nal padlogazdra(de nem kickdownra) elkezdte horogtetni 2500-3000 kozott nem valtogatott, mert minek.
SpeedR:
Tipushiba annyira nem jellemzo, legalabbis en meg nem talalkoztam kirivo dolgokkal. Klima bekapcs gomb szeret elkopni pl. Viszont lampak mattulnak foleg elol ha nem matt akkor vagy cseres volt vagy meg uj a kocsi, ha csak az egyik matt akkor ugye tores. Elegge sok sokat futott/ torott van, oldal legzsak szinte mindbol hianyzik. At kell nezetni szervizbe mindenkepp. Foleg a motorra kell figyelni, poccre induljon, ne remegjen nagyon(csak amennyire egy dizelnek kell) nem fustolhet, semennyire. Se korom se semmi nem jon ki belole semmilyen fordulaton padlogazra se. Nyilvan ha sokat futott picit fustolhet de a "persze hogy kormol hat dizel" annak ne dolj be. Valto francias az remeg ossze vissza menet kozben, az normalis. Fek harap, de (nekem) gyenge. Futomu atlagos, inkabb kenyelmes mint sportos. Tulkepp a motor es az elektromos(foleg a biztonsagi) rendszer atnezetese a legfontosabb mert ha egy szar motorosat veszel az nagyon zsebbe nyulos. Ha harom ajtosat nezel ott tipushiba h vilagit a legzsak hibajelzo mert a sok dontogetestol kilazul a csatlakozo az ules alatt. De meg kell nezni, h nehogy arra fogja aztan legzsak sincs benne. Meg hat szokasos mindent megnyomkodni megrangatni, stb. Mas igy hirtelen nem jut eszembe, de ha igen leirom majd.
Smoke & Torque
-v-
addikt
En mintha olyanokat olvastam volna, hogy hutessel vagy kenessel voltak ott gondok...
Szplöttyy
senior tag
Iszonyat sok hot termel, ha jol emlekszem 100fok folott volt az uzemi hofoka, es -10ben inditva is percek alatt uzemmeleg volt.
Smoke & Torque
MunezXBK
nagyúr
Vagy polírozva volt.
Cimbimnek cserélt a bal elsője, mégis együtt mattult meg a 2 első lámpa.
neduddki
nagyúr
HI!
megkovelte a rndes sok es draga olajat a hutovizet rendesen kellt volna cserelgeni fagyalloval es a azert a taposast annyira nem tett neki jo ha ezeket nem kapta meg, raadsull mitha ezekkel is trukkoltek volna reszterhelesen mint a v8asokal /azoknal 110fok/
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
Integra
titán
attól függ milyen gumit akarsz venni.
ha kommersz, nagy mennyiségben gyártott gumiméreted van, akkor automax.hu etc.. és ott akcióban valszeg találsz jó gumit olcsón, mert sokat tartanak belőle. ha elbaszott egy spéci gumiméreted van (tipikusan japán autókra jellemző), akkor menni kell utána jobban, hogy jó áron kapd meg a jó gumikat..
nekem 3. kerületben a mozaik utcánál a felüljáró alatt van gumis cimborám, ő szereli, illetve ő újítja fel, festi, fényezi a felniket is, kompletten, gyönyörű munkái vannak.
gumit venni meg egy másik barátomon keresztül intézem, mert olyan kedvezményei vannak, amit én sosem tudnék elérni, ő meg ebből él, és beszerzni nekem a spéci, ritka gumikat is.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
Integra
titán
persze, hogy nem légből kapott, minden motornak megvan az ideális használati tartománya. csak sokaknál a majré program felülírja a józan paraszti észt és azt, amit a gyár is ajánl, mindenki mindig mindent jobban tud, ne pörgessük picit jobban, mert akkor sokat fog fogyasztani, a nyál bele meg kurva drága... ellenben szétkúrja a motort, mert a motor nem kap megfelelő kenést sem fordulatszám hiányában, a fogyasztás is elmarad és idő előtt szétkopik az egész ahogy van.. így megy ez
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
DeFranco
nagyúr
tehát szerinted egy ~1.6 szívóbenzinest modelltől függően 4000-5000 körüli fordulaton illene járatni? o_O hááát...
[ Szerkesztve ]
neduddki
nagyúr
hI!
erre mongyak torkos borz:- (
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
DeFranco
nagyúr
én mondjuk szkeptikus vagyok. ennyi erővel akkor sem fizet a biztosító (a szakértő válasza alapján) ha a lejtőn parkoláskor rágurul az én autómra? akkor sem vezette senki, nem vett részt a forgalomban...
Integra
titán
nem kell szerintem, felesleges. átlagos 1.6 benyás motor max fordulata 6300-6500. 2500-2800 között elvált az ember és így tovább. városi közlekedésben bőven elég, még így is gyorsabban fogsz közlekedni az átlagnál, akiknek a tej is megalszik a szájukban, olyan lassúak. és a kenés is biztosított. de annak már nem látom értelmét, hogy 50 kmh-nál ötödiket szúrj, oda negyedik kell.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
DeFranco
nagyúr
OK, én is így gondolom, de amit a_tesz írt (nyomatékcsúcs és teljesítménycsúcs közé lőni a fordulatot) az nálam a 3500-4500 közötti tartományt jelenti. Ezért írtam amit írtam. A 2k-3k közötti tartomány, az OK.
szerk: nekem 50-nél 4.-ben pont hogy 2000 alá forog a motor egy kicsit, innen indult az egész balhé, hogy 1.8-2.0 között elpörög, de egyszer kell valamiért egy 45 és egyből megyünk az 1.5 tartomány felé. Csak mint példa. Nyilván akkor maradok 3. ban.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Ad 1: Parkoló autó sohasem lehet hibás, ezt sokan nem tudják.
Ad 2: Ha van casco-ja mi a francért nem arra csináltatja meg egyből? Eleve megspórolná az avulást...
#nincsbennetarcsi
a_tesz
Korrektor
Azért írtam a végére, hogy "Pörgesd rendesen, legalább néha...", mert tudom, hogy nem életszerű folyamatosan 4000 környékén hajtani, meg ez a két csúcs közötti tartomány is csak 100%-ig nyitott fojtószelepállásra vonatkozik. Integrának sikerült jobban megfogalmazni, én egyetértek a mondókájával
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
DeFranco
nagyúr
OK, csak akkor tegyük helyre
Integra
titán
ezt mindig érzed az adott autónál. hol forog "lelkesen", ahol már élet van benne, és azt is érzed, hogy hol rángat, hol erőlködik, remeg.. még benzineseknél is más és más, mert a motor karakterisztikától és a váltó áttételtől is függ. integrámban is eltudok váltani 2500-nál, de igazából első és második fokozatban inkább 3000 felett váltok, mert annyira rövid a váltóáttétel és így érzi jól magát. a mitsuban már teljesen másképp kell vezetnem, mert az meg turbo, ott 3000 alatt dög halött, bár 2800 körül elváltva is gyorsabb vagyok a forgalomnál, de a turbo karakterisztika miatt ennél már nem járja annyira a 2500, inkább a 2800, ahol éppen felpörögne. ráadásul egy érzéketlen gázpedál van benne, megkell szokni, hogy nincsen meg alacsony fordulaton az a spontán, közvetlen gázrakció, mint egy jó szívó motornál, ami ebben a tekintetben a létező legjobb mai napig és ez valszeg így is marad. a legjobb sportmorok mindig szívók maradnak. vagy talán még a kompresszoros feltöltöttek, ha jól vannak megcsinálva. de a turbo semmiképpen sem.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-v-
addikt
Hogy lenne mar 3500-nel a nyomatek maxod.... 4k-nal van, 6k-nal meg a power
DeFranco
nagyúr
-v-
addikt
En a gyari adatot neztem, az ennyit ir... fekpadon persze van kulonbseg az egyes motorok kozt, de 6.5-nal van a rev limit, nehezen hiszem, hogy 5.5k utan mar lekokad...bar ezt te tudod, neked van ilyen
DeFranco
nagyúr
Nem nyomtam még 5500 fölé szerintem nem is fogom ha nem muszáj. Mindegy is, itt már kicsi különbségekről beszélünk a lényeg megvan most már szerintem mindenkinek.
Szplöttyy
senior tag
Azert, ha kinyomtad a szemet mar par autonak(en igen mert gyoker boyracer vagyok ) akkor eszrevehetted hogy a papiron meghatarozott teljesitmeny csucs utan se kokad le csak ugy hipp hopp. Foleg egy amugyse annyira letvanyosan eros szivobenzin. Nekem az M13A pl 6500es 7000kozott lomhult be, pedig "joval" alatta volt a teljesitmeny max. De jobb benzinnel nem volt annyira erezheto. G13BA meg ford mero nelkul volt, de ott is epp csak revlimit elott(2esbe 105a revlimit es 95 folott egy picivel) kezdett lomhulni. De pl haver VTijet mikor meghajkurasztam az 1-2-3ba vegig revlimitig tolt. Ahogy szamomra meglepoen az 525TDS is vegig 5ezerig tolt, kitartott nyomassal, pedig tudtommal gyari volt a kipufogot leszamitva.
Smoke & Torque
Integra
titán
1.6-os fokid van, ha jól emlékszem, ugye?
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
Typhoon47
őstag
az a w140 volt. soha nem volt semmilyen gond az m73(se bmelyik más) magas hőtermelésével. persze a hátsó két henger be van tolva a tűzfalhoz, hogy elférjen egyáltalán a blokk, de egyáltalán nem annyira zsúfolt a motortér. 100fok fölött van az üzemije, de... jól meg volt az tervezve na : ) na persze KASZA mester mondogatja ezt a melegedés dumát mindig pwf.-en és én elhiszem tényleg, hogy sok bömöst szedett már szét/ rakott össze, de aki azon a véleményen van, hogy nem szereti az automata váltót e38ban mert azzal nem lehet olyan szép két gumicsíkot húzni az aszfalton a lámpánál.. attól talán nem annyira releváns " melegszik az m73 duma " : ))
"Education is important but big biceps are importanter"
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5