Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#189951) molnarpeter válasza IMIIKE1998 (#189945) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Minden azon múlik, mi az "olcsó" és mi a "biztonságos", bocsi :) ha maradt a keret, akkor én bedobnám továbbra is az SDI motort (eszik 5 litert, nincs se dízel nyűg, se trafó-gyertya-stb csere, viszont autópályára nem való), csak nagyobb karosszériában. Golf 4, Bora, Leon, Toledo, Octavia kaptak belőle, nem gyakori. Ha szerencséd van, ki lehet fogni sok légzsákkal és ESP-vel. Rozsda a legnagyobb gond igazából, a motor meg azt tudja, amit te eddig leírtál - bírja a ridegtartást, akár várost, és totál minimális a költsége.
Szokásos háromból kettőt választhat:
-benzin: megy, sokat eszik, de olcsóbb szervizelni;
-turbó dízel: megy, keveset eszik, de javítások drágábbak;
-szívó dízel: nem megy, de nem romlik el, és keveset fogyaszt.

(#189952) molnarpeter válasza WasabiTrsr (#189949) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

1.5-ért mk3 Focusból a 250-300 ezret futott dízel a reális, vagy beleférhet fapados 1.6 TDCI példány a széria elejéről 200k alatt esetleg, akkor viszont egyből vezérlés cserével stb kell kezdeni. Szerintem az sem elveszett ötlet, viszont akkor kell valamennyi hajlandóság javításra. Ha a minimális törődési igény a cél, akkor mk2.5 1.6 100 ló szerintem jó irány, találni kell egy szépet belőle és hajrá :)

Ceed esetén más motorikus kockázatok vannak, Koreai topikba nézz be esetleg. Hátsó futómű egyszerűbb benne, annyiból olcsóbb tud lenni hosszú távon.

Astra J: nehezebb (=plusz fogyasztás), szívó motorral az is vállalható azért. Vagy ott az Astra H, ott nagyobb a választék egyszerű benzinesekből.

(#189953) IMIIKE1998 válasza diegho (#189946) üzenetére


IMIIKE1998
őstag

+sky11, molnarpeter: Köszi szépen! :R
De nehogy úgy vegyétek, hogy panaszkodom, tudom, hogy autóra ennyi pénz kb. a vicc kategória. Pályára nem nagyon mennék vele, szóval a szívóbenzines jó lesz, de a biztonság számít szerintem a mai világban, ahol minden 3. ember 2 tonnás SUV-vel járkál. :U
Nyilván nem bombabiztos sem a Mégane, sem a Focus, de azért többet nyújtanak utasvédelemben, mint egy Suzuki vagy Clio. Hiába jó autók ezek, amikor a Suzuki tudomásom szerint kb. a Ladával egyenlő biztonsági szempontból. :(

[ Szerkesztve ]

(#189954) kisÁdi válasza molnarpeter (#189933) üzenetére


kisÁdi
aktív tag

Automata benzines kivitelben melyik konstrukciót érdemes nézni? 2015-16-tól nézem őket.

(#189955) molnarpeter válasza kisÁdi (#189935) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Költség és megbízhatóság szempontból a CT200h szerintem tökéletes metszet az igényekre :R

(#189956) szabonagyur válasza IMIIKE1998 (#189953) üzenetére


szabonagyur
félisten

Amelyik nem rohad azt vedd, ha egy Swift vagy Clio akkor azt.

Lehet veszel egy Focust, de ha szét van rohadva akkor sem nagyon beszélhetünk biztonságról.

Arra készülni meg, hogy beléd jönnek szerintem felesleges. Nem kell idióta módjára hajtani, figyeld a forgalmat és próbáld megismerni az egyes vezetői szokásokat, reakciókat, mindig legyél egy lépéssel előttük és próbáld elkerülni a hülyeséget vagy ne vedd fel velük a harcot.

Ha ezt megteszed akkor már félsiker megvan.

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#189957) bandus válasza molnarpeter (#189952) üzenetére


bandus
veterán

Ceedet szerintem nem veszes fenntartani, nem egy nagy szerviigenyu cucc. Nekem ugye az 1.6 crdi van, es mivel se kettostomegu, se reszecskeszuro ezert nagyon nagy szopoba nem lehet belefutni. Egy lancos vezerlescsere esetleg, vagy egy turbofelujitas, de 200-bol ezek is megvannak, szoval nem fog befigyelni meglepeteskent 400-500 ezres javitas.

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#189958) diegho válasza bandus (#189957) üzenetére


diegho
nagyúr

Az összes 90le-s crdi kettőstömegű és részecskeszűrő nélküli? Én is néztem ezeket, mert a dízelekről mindenhol jókat írnak. Fogyasztásod milyen vele?

(#189959) tboldi válasza WasabiTrsr (#189949) üzenetére


tboldi
nagyúr

Honda Jazz? :B

Bár csak B szegmens, nem C, de simán van benne akkora hely, mint az általad említettekben, és a többi kritériumnak is megfelel.

(#189960) 8th válasza IMIIKE1998 (#189953) üzenetére


8th
addikt

Hat kilóért akad már vállalható állapotú Opel Vectra C is. Az 1.8 benzineseknek nem vészes a fenntartása és mégsem egy kisautó.

(#189961) bandus válasza diegho (#189958) üzenetére


bandus
veterán

A 115 le valtozatok is igy vannak, legalabbis amiket magyarorszagon helyeztek uzembe. Az osztrak behozottakban van reszecskeszuro. Fogyasztas nagy atlag 6.5-6.7 liter korul, de sokat varosozom. Most epp egy alpok roadtripen vagyunk, eddig 650 km-t jottunk szuper vegyesen: palya, foutak, hegyi utak, a bc 5.3–at mutat, de lassan tankolni kell akkor megszamolom.

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#189962) zraw válasza molnarpeter (#189942) üzenetére


zraw
csendes tag

Ebben igazad van, avagy lenne, de nem "úgy" céges. Alanyi adómentes katás vagyok, és felmerült bennem is, hogy lehet így már megérné nem ennek lenni, de utána számolva továbbra is elvileg bőven a KATA a jobb. Más költségem az autón kívül nem lenne, és annyi áfát sosem számolnék el, hogy jobban jöjjek ki, mint most a fix havi 50 adóval.

tboy93: Igen, az Accord is logikus választás lenne... csak a Civic kompaktabb 4,2m-es hossza és 1190 kilója jobban tetszik, mint a 4,7 m-es, 1600 kilós Accord-monstrum. És a Civic 2 irányba dönthető hátsó ülései miatt abban is rengeteg hely van, ha kell.

(#189963) dangerzone


dangerzone
addikt

Sziasztok srácok! Első autó vásárláson töröm a fejem. Sokat vezettem már, céges autókat is használtam, de most ideje egy sajátnak.

Mivel városban lakom, ezért a kis / közepes(kompakt) autók között nézelődöm. Leginkább hétvégente (200-400km), hosszabb nyaralásokra (2000 km) lenne használva.

A keretem 2.8 millió ft, ebből pedig szeretnék egy max. 6 éves, max. 80.000 kilometert futott autót vásárolni. Első körben a benzines, szívó kisautókat nézegettem, mint a 1.25 literes mk7 faceliftes Ford Fiesta (82LE) és a Hyundai i20 gen. 2 (84LE), valamint az 1.4 literes 90 lóerős Opel Corsa E.

Ezekről a kocsikról van valami tapasztalata / véleménye valakinek? Melyiket lenne érdemesebb eközül a 3 közül, vagy ha esetleg van valami alternatíva/javaslat, azt is szívesen meghallgatom.

(#189964) bandus válasza dangerzone (#189963) üzenetére


bandus
veterán

Szerintem ilyen felhasznalasra a kis kobcentis szivo benzin a leheto legrosszabb valasztas.

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#189965) Gombinyó válasza dangerzone (#189963) üzenetére


Gombinyó
őstag

Ez a 200-400 km hogy jönne össze hétvégén? Városban, rövid utakkal? Akkor nem rossz úton indultál el, de ha hosszabb távokat mész én inkább valami jó kis dízelt néznék a helyedben. A szívóbenzines kisautók ára az egekben van és ha alapvetően hosszabb távokat mész, akkor nem éri meg semmilyen szempontból szvsz.

(#189966) dangerzone válasza Gombinyó (#189965) üzenetére


dangerzone
addikt

Hétvégén környező városokba, Alpokba kirándulni, hazajönni. Németországban élek jelenleg. A városban való futkozásra valószínűleg keveset lenne használva, mert a tömegközlekedés jó, meg bringával is sok mindent el lehet érni.

@bandus: Igen , ezt valahol én is kezdtem érezni, miután összeírtam, mire is használnám. :)

[ Szerkesztve ]

(#189967) Gombinyó válasza dangerzone (#189966) üzenetére


Gombinyó
őstag

Itthon vennéd és magyar rendszámmal használnád? Csak mert a keretet forintban adtad meg.

(#189968) dangerzone válasza Gombinyó (#189967) üzenetére


dangerzone
addikt

Teljesen jogos. Nem, kinn venném. Így a hivatalos keret 8000 Euró.

(#189969) Gombinyó válasza dangerzone (#189968) üzenetére


Gombinyó
őstag

Ha ez az i20/fiesta méret elég, akkor nézz rá a Clio 4 (akár grandtour) 1.5 dci-re sztem. A keretedből bőven kijön egy keveset futott példány. Ha komfortosabban utaznál akkor ott a Megane 3 is 1.5 dci-vel vagy a Focus 1.5/1.6 tdci-vel.

(#189970) oliwire


oliwire
őstag

Már korábban kérdeztem az i40-ről, de 1.6-os motorral. Mi a véleményetek a 2.0-es benzines motorral és automata váltóval szerelt verzióról? [link]

(#189971) olajbogyo


olajbogyo
aktív tag

Sziasztok!

Talán, .......eldőlni látszik, hogy ezen autók közül már valamelyik a miénk lészen. Megannyi nézelődés járkálás után, már egy kissé rá is unva az egészre, ha törik, ha szakad ezek közül megvesszük az egyiket. De melyiket ugye?!
Nos, a Jazz elég érdekes, bár lehet igaz az amit a tulajdonos állít, hogy ő aut.szerelő, és ő maga cserélgette az olajat állandóan, és ezért nem látok/találok én róla semmiféle szerviz számlát, és ő sem tud mutatni ilyet. Hát emiatt azért egy kissé, én veszélyesnek gondolom a megvételét. Ezért őt talán töröljük.
A narancsos színű fiesta, jónak tűnik, lekérve minden adat ok. számlák megvannak mindenről, ad hozzá új gumival téli+nyári kerekeket,patent állapot. Magánszemélytől vásárolnám, ez azért talán nem akkora gubanc, bár azt mondják, hogy jobb cégtől venni pont emiatt, de én azért ezt vehetőnek gondolom.
A másik fiesta mellett szól, a fiatalabb kor, a szintén lekövethető adatok rendben vannak, magasabb/titanium felszereltség, ajánlott kereskedőtől lehetne megvenni, aki állapotlappal+festék réteg vastagsági jegyz. könyvel adná át az autót. Gondolom, ez valamit lehet érne, ha én el hozatal után átnézetném az autót.....
Szóval a két fiesta közül ti melyiket gondolnátok jobb vételnek? Tudom az egyik 200-al olcsóbb, de azért a másik ad hozzá plusz kerekeket+meg volt a vezérléscseréje, új fékek, és még pajzs is van benne. Valószínűleg rá elméletileg nem kellene költeni egy buznyákot sem. Az olcsóbbik, magasabb felszereltségűre azért igen.
No, ezek után ti hogyan döntenétek? Vagy magamnak, már meg is válaszoltam a megoldást? :R

A három autó:
[link] [link] [link]

[ Szerkesztve ]

Soha ne félj valami újat csinálni! A bárkát is egy lelkes amatőr készítette, a Titanicot meg egy halom szakértő!

(#189972) Pist@bácsi válasza dangerzone (#189968) üzenetére


Pist@bácsi
őstag

Azért az 5-6 éves dízelekkel mellé lehet nyúlni, ott egyre több helyen vannak/lesznek kitiltva városokból. Ezt érdemes előtte kicsit körüljárni.

(#189973) molnarpeter válasza dangerzone (#189963) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Clio 1.5 dCi 75? (2015-től Euro 6, azt még egy darabig nem fogják piszkálni)

[ Szerkesztve ]

(#189974) IMIIKE1998


IMIIKE1998
őstag

Hali!
Szerintetek ha hónapokra leosztjuk a költségeket, akkor havonta mennyibe van mindennel együtt egy faék egyszerű autó, pl. egy Opel Astra F fenntartása?(Átlag felhasználást nézve.) Ismerősök szerint túlzás, de én 30k-ra saccolom. Ennél tényleg olcsóbb?

(#189975) tboldi válasza IMIIKE1998 (#189974) üzenetére


tboldi
nagyúr

Attól függ, milyen állapot a kiindulási pont. Illetve az elején biztosan többet fogsz költeni rá (folyadékcserék, gyertyák, vezérlés, esetleg fékek, gumik), majd később ez csökkenhet, ha minél tovább tartod meg.

Na, meg a biztosítás biztos, hogy nem lesz kevés, ha ‘98-ban születtél és viszonylag friss a jogsid. Én ‘95-ös születéssel és 2012-es jogsival 90k-et fizettem az első évben egy 2006-os Honda Jazzre, most, 3 évvel később már csak a felét. :D

(#189976) MunezXBK válasza tboldi (#189975) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

A jogsim is 95-ös. :D

(#189977) molnarpeter válasza IMIIKE1998 (#189974) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Szerintem 20-40k elmegy egy autóra a minimum karbantartást feltételezve (minél többet csinálsz magad, annál kevesebb nyilván, de fiatalon biztosítás drága pl). Km függvényében pedig tudsz számolni üzemanyagot még erre. Ha már rozsda vagy bármi javítás szükséges, akkor néha le kell tenni egy szemmel látható összeget, ami aztán évek során eloszlik fajlagosan. Ezért mondom annyira az SDI-t, ha nem változott a keret, és azon felül van első szervizre tartalékod. Olcsóbban már szinte kizárólag állapot játszik. Ha az eddig említett pénzzel kéne kihúzni mindent, vezérléstől biztosításig, akkor olcsóbban lenne érdemes körülnézni, 1-2 százas tartalékot hagyva.

MunezXBK: akkor már csak 95-öst kéne tankolni ;]

[ Szerkesztve ]

(#189978) gergo5991 válasza molnarpeter (#189977) üzenetére


gergo5991
őstag

mennyi mo-n a kötelező? itt sk-ban friss jogsisként 0 tapasztalattal olyan 100-120 euró /év (megane 3 1.6 16v 81kw, 2010-es), de sok keresgéléssel van még olcsóbban is asszem

[ Szerkesztve ]

(#189979) MunezXBK válasza molnarpeter (#189977) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Meghagyom focvisnak. :D

(#189980) molnarpeter válasza gergo5991 (#189978) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Csóró vidéki néhány éves jogsival, 10+ éves és 90 lovas dízel kocsival 50k körül rémlik az éves díj. Bp-n jóval drágább.

(#189981) cappa72 válasza MunezXBK (#189976) üzenetére


cappa72
nagyúr

az még E5, vagy akkor még nem is volt bio etanol?

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#189982) Pist@bácsi válasza IMIIKE1998 (#189974) üzenetére


Pist@bácsi
őstag

Ahogy mások is írták több tényezőtől függ, futásteljesítmény, fogyasztás, biztosítás, jármű állapot...

Csak a példa kedvéért, nálam egy szintén faék egyszerűségű 2005 -ös Swift, 0km -es kora óta hajtva folyamatosan szervizelve/karbantartva az összes javítás/karbantartás/műszaki vizsgák/gumi költsége visszaosztva eddig havi 3300 forint volt. Vagy kilométerre vetítve, ami relevánsabb 6 forint 40 fillér. Erre jön rá az üzemanyag, a biztosítás és a teljesítményadó. Viszonyítás képen ez bónusz 10-el budapesti lakcímmel a 92LE-s kocsira még havi 4000. Havi 5-600 kilométert autózva (második/harmadik autó) 16-19.000 + a 4000 fix költség.
Azaz mondjuk ugyanez egyedüli autóként évi 15 ezret autózva már (ez az enyém duplája)
havi 43.500 ft.
Egy bizonytalan eredetű és állapotú használt autónál ez ennél csak több lehet.

(#189983) , válasza gergo5991 (#189978) üzenetére


,
addikt

Lakhelytől és a sofőr bonus-malus besorolásától függ leginkább. Én még 60ezer Ft/év körül kezdtem fizetni, a mélypont 6ezer Ft/év volt. Aztán az utóbbi években durva drágítások voltak, egyik évről a másikra megduplázták (nekem kb 10ezer Ft/év lett), majd utána évben megint kb megduplázták (18ezer Ft/év jelenleg amennyit fizetek). Balesetet soha nem okoztam.
(Köbcentinek és lóerőnek nem igazán van jelentősége biztosítás szempontjából, nagyon minimális eltérés van csak. Egyébként 2000 köbcenti, 136 lóerős az autóm.)

[ Szerkesztve ]

(#189984) Biqci válasza gergo5991 (#189978) üzenetére


Biqci
aktív tag

Bár a magyar díjat kérdezted, arra nem tudok mit írni, de a németről tudok írni. A fiam 2017-ben 17 évesen szerzett jogsit, tavaly vett kocsit. Kia Proceed, 2 literes benzines. Az éves díja 1200 Euro. És csak azért ennyi, mert egy összegben fizette ki. Egyébként drágább lenne. A lányom 23 évesen tavaly óta van jogsija, és tavaly vette az autót. Honda Jazz 1,4, havonta kb. 90 Euro.
Ezek mind a legolcsóbb árak, ezektől csak drágább van...

"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin

(#189985) gergo5991 válasza Biqci (#189984) üzenetére


gergo5991
őstag

aztkva. Pár mo-i ismerősömnek van szlovák bejelentett lakcime, mondták hogy a kocsi is ide van bejelentve, mert hogy olcsóbb. De hogy ennyire? 60e/év mo-n is sok, de a 1200 németben? aztakva. Tömegközlekedés ott mennyi nem tudod?

[ Szerkesztve ]

(#189986) tboy93 válasza Pist@bácsi (#189982) üzenetére


tboy93
nagyúr

0km-es autonal ott van azért még pluszban az esetleges hitel kamat koltsege, illetve az ertekvesztes.

(#189987) parandroid válasza Biqci (#189984) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Annyi, hogy a németeknél benne van a díjban a voll-, vagy teilcasco is, meg ott se mindegy az önrész, meg az autó értéke, szóval így nehezen összehasonlítható. Én most a drága autóra valami 270 eurt fizetek negyedévente nullönrészes vollcascoval (nyilván sokéves bónusszal, de ez így kb 90 eur havonta), de ehhez még jár egy rakás szolgáltatás, a kisebbik autón teilcasco van, 150 eur önrésszel, az 150 eur alatt van negyedévente (tehát havi 50 alatt).

gergo5951: Frankfurtban egy helyi bérlet (minden közlekedési estközre) havonta 91,80 eur. Ahogy Munez írja, zónás, plusz irányos, ez a belső zóna, az agglomerációból drágább, tőlünk most olyan 150 lenne az, amivel ezen a vonalon bejutok a városba, és bent akárhol használhatom (de a túloldali agglomerációig már nem jó).

p

[ Szerkesztve ]

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#189988) MunezXBK válasza gergo5991 (#189985) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Zónákra van osztva, de kb. 100€-tól indul a bérlet.

Cappa: még 99ft-ért tankoltam a benya literjét és volt még 91-es.

[ Szerkesztve ]

(#189989) molnarpeter válasza tboy93 (#189986) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Nameg állampapírhoz képest minden évben 22-24k haszon marad el, ha 500k-val számolok :D

Hitel esetén kelleni szokott a casco is :)

[ Szerkesztve ]

(#189990) Biqci válasza gergo5991 (#189985) üzenetére


Biqci
aktív tag

Azt hiszem, 2,50 a buszjegy (itt nálunk csak busz van), de megmondom őszintén, soha nem utaztam még vele. Ha van valami, akkor inkább taxi, az egyik cégnél 7 Euro, és mindegy hova, merre utazol a város/környék viszonylatban

"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin

(#189991) Pist@bácsi válasza tboy93 (#189986) üzenetére


Pist@bácsi
őstag

Valóban, de az értékvesztéssel előre nehéz számolni, és típusonként is nagy a szórás. Meg volt bőven infláció is.
Így 15 évesen már tudható, hogy eddig 1.3-1.4 millát veszített az értékéből. Ez jó értéktartásnak mondható, bár kis autók között nem kiemelkedő. Havi 7200-7800 ft.

Van olyan kocsi is a családban, igaz az nem újonnan került ide, aminek nem csökkent az értéke két év alatt, hanem nőtt. De ez kevésbé jellemző egy használt autónál.

(#189992) Biqci válasza parandroid (#189987) üzenetére


Biqci
aktív tag

Na, kicsúsztam...
Igaz, teilcasco/150 Euro van. De anélkül sem sokkal olcsóbb. A fiamnak kb. 150-nel lenne olcsóbb csak, de az is még 1000 felett van. A Jazz-re kb. 10 Euro/hó a különbség. Nekem az Accord-hoz is hasonló.
A motorom meg se néztem casco nélkül, mert 5 Euro havonta teilcasco-val :D

"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin

(#189993) IMIIKE1998


IMIIKE1998
őstag

Köszi mindenkinek! :R
Akkor ezek szerint kicsit sem túlzás, sőt, alul is becsületem. Nem baj, amíg tanulok, addig marad a bicikli meg a busz. :D

(#189994) [CS]Blade2 válasza IMIIKE1998 (#189974) üzenetére


[CS]Blade2
addikt

Én pont 5 éve írom a költségeket. 27.000km-t mentem ez idő alatt 100%-ban közeli városokban. Focus mk1 2001.
1.509.810 Ft-ba van benzinnel, KGFB-vel (utóbbi években már B10), műszakikkal, javításokkal, 8 új gumival, 4 lemezfelnivel.
Legnagyobb tételek:
843.136 Ft - kb. 2165 liter benzin
86.845 - 5 év KGFB
43.480 - a 2016-os és 2018-as műszaki
84.000 - Goodyear Ultragrip 9 téli gumik
62.500 - nyári gumik
16.400 - 4 használt felni
nem írom le mindet, de vannak itt szétvédőmosók, ablaktörlők, defektjavítás, festékspray, centír, izzók, stb.
82.000 - 4x-i olajcsere Castrol 5W30, meg a rátöltések
25.000 - generátor felújítás
35.000 - gyári ford ezüst kalciumos új akku
14.890 - gyertya csere
13.000 - üzemanyagszűrő csere és diagnosztika
17.000 - hosszbordás + görgők
6.149 - kerékcsapágy
114.000 - kuplungcsere és váltóolaj (ez most volt kb. 2 hete)

Én átlag alatt megyek, a magyar átlag ennek a 2-3x-a, így az üzemanyagod lehet 2-3x is ennyi. A többit vissza tudod osztani, átszámolni a sokkal magasabb KGFB-vel.
A 8 gumim felnin van, magam cserélem, mindkét szett 5 éves. A kuplung nincs két hetes, így ezek a költségek még eloszlanak. Most beleszámolom, hogy 5 év alatt kellett, de még 5 évet elmenne ezekkel a gumikkal, és ezzel a kuplunggal már el lesz bontva az autó.
Ja, és a görgőket, aksit, kerékcsapágyat, olajat, kereket magam cseréltem. Ha mindenre munkadíjat fizetsz, akkor úgy jóval több.

Benzin nélkül durván 666.000Ft/60 hónap, úgy, hogy a magyar átlag 1/3-t futom km-ben. Nagyobb futás mellett több cserés alkatrész lenne, de nem hiszem, hogy 3x ennyi.

Most lesz majd stab. pálcák, és hátsó fék. Novemberben műszaki, dec 31. pedig vonják a kötelezőt.

Szóval havi 30K-ba súlyos hibák nélkül még 500km-re elég üzemanyag is befér. Ha benzin nélkül kérdezed, akkor ilyen 5 éves távon 2 komoly fődarab felújítás is beleférne.

Ami fontos, hogy nehogy úgy számolj, hogy ennyid van rá, mert akkor lesz, hogy gyalogolni fogsz. Ugye jöhet egy ilyen 114.000Ft-os tétel is egyben 1 napra, meg sokszor van, hogy ez is kell, az is kell, ezt is fel kell tölteni, amaszt meg befizetni.
Máskor van, hogy hónapokig csak tankolni kell.

(#189995) yuing válasza IMIIKE1998 (#189993) üzenetére


yuing
őstag

Vagy egy robogó. :) Sztem a tanulmányaid alatt felesleges az autó, ha neked kell fenntartanod. Luxuskiadás. Nincsen annyi hozzáadott értéke. Persze, ha a szülők átvállalják a költségeket, akkor mindegy.

Én is nagy autókeresésben voltam. De végül úgy döntöttem az MSc végéig hanyagolom a témát. Ezt a 2 évet még kihúzom robogóval, busszal, biciklivel jelentős összeget megspórolva. Alternatív megoldásként el tudom kérni fater kocsiját, ha szükség nagyon úgy hozza.

(#189996) molnarpeter válasza yuing (#189995) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Vagy esetleg keresni olyan melót, ahonnan tud lejmolni néha autót (ok, nem a legkönnyebb feladat :D). Bár Bp-n a carsharing (+robogó +roller) is tud működni egész jól, ha épp a menetrend nem adja ki.

[ Szerkesztve ]

(#189997) Somatom válasza molnarpeter (#189996) üzenetére


Somatom
veterán

Az sem mindíg megoldás. Én el tudnék ugrani ide-oda a céges, 500 lovas, kétajtóssal, de egy csomó utcába még úgy sem férnék be, hogy ha leakasztanám a pótkocsit. :DDD

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#189998) Pfiucska válasza yuing (#189995) üzenetére


Pfiucska
aktív tag

Elegge szituacio fuggo azert szerintem, hogy "felesleges"-e vagy sem. En pl napi 2*1 orat sporolok auto vs tomegkozlekedes eseten.

iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI

(#189999) ReFleXx válasza [CS]Blade2 (#189994) üzenetére


ReFleXx
addikt

nem szabad ezeket kiszamolni :D

[ Szerkesztve ]

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#190000) oliwire


oliwire
őstag

Passat VII van itt valakinek? Az is 2.0 TSI-vel? Konkrétan ezt találtam, és nekem mindig is tetszett külsőre ez az autó, és most számomra elérhető áron látom: [link]

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.