Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- bambano: Bambanő háza tája
- nonsen5e: DPD tapasztalatok
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Kalandor: Habemus papam
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz
Gozarak #189641 üzenetére
Én úgy látom, hogy vagy matekozunk, vagy megjelenünk. A kettő együtt nem megy. Megjelenni stílustól függően egy Rolls -szal, Ferrarival, vagy egy MB G63 AMG 6x6 -tal lehet. Múltkor belecsöppentem egy Top Gear részbe, amiben kabriókat teszteltek. Joey -nak jutott a Jaguár. Az öreg azt kérdezte tőle:
-Tudod, hogy mit mond el rólad egy kabrió Jaguár?
-Mit?
-Azt, hogy nem telik Aston Martinra.
Ennyit a megjelenésről. -
válasz
Gozarak #189641 üzenetére
A Skoda, VW 2 éven túli, 2+2 garanciája már nem ugyanaz, mint az első 2 évben; csak importőri, mindenbe belekötnek.
Superbet főleg a politikusok és vazallusaik használnak, ezért én azt biztos kihagynám.
A Mazda rohadás-veszélyes, viszont céges autóként neked ez kb. mindegy, érdektelen.
Az Insignia egész rikta manapság, kis egyediségét ad.
A Passat meg a legjobb, de annyi van belőle, hogy ez a legkommerszebb.
-
-
Gozarak
csendes tag
Sziasztok!
Új autó vásárlása előtt állok és rengeteget agyaltam de nem tudok dűlőre jutni mi is lenne a jó döntés, így szeretném olyanok javaslatát kérni akik vezették már az említett márkák / típusok többségét és van érdemi tapasztalatuk melyik irány a járható.
Pár fontos információ:
- Kizárólag új autóról van szó szalonból kihozva garanciálisan.
- Az összes sedan
- Eddig egy manuális 150 lóerős turbó dízel mondeot vezettem (Mk 5)
- A költségkeret 10-12 millió között van (nyugi, céges vásárlás)
- Az új autót valamivel erősebb 170-190 lóerő közötti motorral keresem (főleg dízel)
- Évi 40-50e km-t szoktam járni autóval az ország teljes területén 50-60% autópálya a maradék meg közút és lakott terület.
- kb. 150e nagyon max 200e km magasságában cserélve lesz.A kinézett autók:
- Skoda Superb - alapvetően tetszik. Külsőre elmegy bár picit unalmas. A csomagtér eszméletlen ez fogott meg legjobban az autóban. (Nem mondanám, hogy ki lenne használva de a mondeoban is annyira jó volt a biztonság érzet, hogy bármit tervezek venni az tuti be fog férni.) A belső kialakításra megint csak közepest tudnék mondani. Láttam már szebb autót is, de fogjuk arra, hogy ez egy tipikus vezetői cégautó. A garancia kiemelkedően jó (5 év 200 000 km) ami önmagáért beszél. Az ára hááát ahhoz, hogy az említett költségkeretben maradjunk már kell kompromisszumokat kötni nem mondhatjuk azt, hogy "automata 190l 2,0 literes dízel motorral + full extrával légyszi 11 millióért"- Volkswagen Passat - Ezt nagyon nem részletezném csak említésként, hogy ebből is vannak szalonban csücsülő elérhető árú autók de őszintén szólva csak akkor döntenék emellett ha mindenki letenné a nagyesküt, hogy igenis van különbség a skoda és a volkswagen között
- Opel Insignia - A grandsport tetszik de már - már túl sportos / fiatalos én meg inkább a komolyabb / stílusosabb megjelenés híve vagyok. A belső kialakítás tetszeNE (mert látványra tetszik is) ha nem bőr utánzatú műanyaggal lenne telepakolva. Vagy legyen műanyag vagy legyen bőr de ez így nem gyere be. Szoftveresen egész jó és friss. Csomagtér szintén egész nagy (ez elég szimpatikus). Az ára talán a listában felsoroltak között a legalacsonyabb ez megint csak lehet egy plusz pont, viszont félek, hogy ez a megbízhatóság rovására megy(?) (szívesen hallgatok meg tapasztalat sofőröket / szervizeseket.
- Mazda 6 - Eddig ez fogott meg a legjobban. Igazából ha nem lenne kis ajtós a csomagtartó lehet nem is gondolkodtam volna a többiben. Ki is próbáltam egy Takumi Plus felszereltségű 2,5 literes 193 lóerős szívóbenzin motort de a 150 lovas turbó dízel után is már ijesztő volt. Iszonyat hangos amikor gyorsul és nem érezni benne az erőt... mintha nem menne... (persze olyan rövid ideig vezethettem, hogy lehet felkeresek még egy szalont aki picit hosszabb útra is elengedi). Jövő héten megyek kipróbálni egy 2,2-es 183 lóerős dízelt ... meglátjuk (erről a motorról tapasztalat?). Külsőre kifejezetten tetszik (nekem a szürke jobban bejön mint a piros). Belül meg.... leesett az állam. Bőr borítás, minimál elrendezés. Nagyon finnyás vagyok megjelenést illetően de ha valaki kikérte volna a véleményem akkor erre simán rámondanám, hogy ez igen! Mehet gyártásba! (más azonos kategóriás autóról nem tudom elmondani). Árban elsőre úgy tűnhet, hogy nem olcsó (kategóriáját tekintve) viszont ha összehasonlítjuk pl. a superb azonos felszereltségű autóival akkor a mazda 6 kerül ki győztesen. Úgy tudom Magyarországon értéktartónak számít ami megint csak növeli az ár-érték arányát az autónak. Megint egy szubjektív dolog, hogy nem tömegautó. Nincs az az érzésem mint a skodánál vagy a passatnál, hogy na ma is láttam 89 superbet és 78 passatot. Ami számomra egy picit fájópont az a szélvédő fűtés hiánya (már a 8 milliós mondeoban is volt ... persze sok más meg nem... ), a hátsó belmagasság elég alacsony (A 186 cm-es kolléga már picit kényelmetlenül érezte magát egyenesen ülve) illetve úgy hallottam ha nem fog tetszeni a benzin változat akkor jobb ha felkötöm a gatyámat mert a dízel kötelező szervizének díja elég drága. De vajon drágább mint a skodáé vagy opelé? Ami még egy negatív pont a mazda mellett, hogy a gyár 3 évet és 100 000 km-ert vállal ezt lehet 5 évre és 150 000 km-re bővíteni de ez még mindig nem a skoda 200e km garanciája.
-
milkabrams
őstag
válasz
molnarpeter #189638 üzenetére
Mi lenne az a finomabb automata, ami kijön 1,3 milla körül és gazdaságosan lehet vele autózni?
-
válasz
milkabrams #189636 üzenetére
H Astra esetén tessék hagyományos automataváltóval szerelt példányt vásárolni. Az easytronical Inkább több velük a gond mint hogy sem.
Amiket ajánlok:
1.8/140 benzines motorral szerelt négy sebességest.
Vagy 1.9/150 CDTI hatsebességest. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
milkabrams #189636 üzenetére
Ha soha nem volt automatád, akkor nyilván kényelmesebb a kézinél. Helyén kell kezelni: semminél jobb, de egy finomabb működésű váltó sem sokkal több fenntartásban, de használatban más kávéház.
-
milkabrams
őstag
Sziasztok!
Astra h easytronic váltójáról mik a vélemények? Visszaolvastam a topicban és nem tudom eldönteni, hogy annak higgyek aki utálja vagy aki szereti? -
Zolás
addikt
válasz
molnarpeter #189633 üzenetére
Csak 110 lovasat találok. De majd még utánanézek.
Opel nem lesz, volt corsa a háznál, csak baj volt vele.
2010ig volt a 86 lovas dci motor, fiatalabb autót szeretnék. -
Zolás
addikt
Tesómnak keresek autót. Napi 2x30 km, plusz hétvégén sallangok. Szerintem egy dízel már szóba jöhet. Renault 1.5dci jó lehet? Megane, esetleg Captur jönne szóba, 2015 utániakból. Most egy Fusiont vezet, 1.4 benzin, és ahogy vezet, 8 litert is benyel. Elővárosi forgalom, nincs belvárosi tötymörgés, M0 minden nap. Kisautó nem kell, Clio kiesik teljesen.
A keret 3-3.5m plusz első szervíz.
Másik verzió, csak nem akarok annyi hitelt, egy új Suzuki vitara. Nem fogyaszt keveset, de legalább nem lenne kérdés az eddigi használat. -
olajbogyo
aktív tag
válasz
molnarpeter #189630 üzenetére
Köszönöm szépen.
"dj79" neked is...
-
dj79
senior tag
válasz
OPiiPO #189625 üzenetére
3m forintért már lehet jó hsd-t venni, szóval hajrá.
Most mentem pár száz km-t pályán a kettes priussal (nem kifejezetten lassan, szóval feljebb is ment rendesen az átlag), annak vannak bizonyos korlátai, de egy hármas már élhetőbb ott is az erőtőbblet miatt.
olajbogyo: típusfüggő. Minden autónál van valami konstrukciós elmebaj, szóval leafnél az akku, prius3, auris esetében az elektromos vízpumpa, de az amperának is van nyűgje, szóval ezt így nehéz előre megmondani.
-
olajbogyo
aktív tag
Sziasztok!
Ezeknél a hibrideknél+elektromosoknál mi számít sok kilométernek?
Mert nézegettem én is már ezeket, de itt soknál 200ekm feletti értékek vannak. Mikor kell ezeknél nagyobb beruházásokra számítani? -
válasz
molnarpeter #189626 üzenetére
köszi
-
Hali,
Városi szaladgálós benzines, lehetőleg automata kerestetik, 3MFt maxig. Egy 20éves Swift-et fog leváltani, amelyik automata és a tulaj ezt megszokta erősen. Jó lenne ha SUV beleférne, kényelmesebb a beszállás. Pl. ilyet néztem, ez a CVT válto mennyire elvetélt ötlet a Suzukinál? Ha nem, akkor pl. ez?
Vagy más ötlet?Köszi!
-
bexinho23
őstag
Sziasztok!
Ha eladom az autot cegnek (tulajdonjog adasvetel, nem bianko, cegpecset, alairas es tanuk is vannak -1 a mi reszunkrol), lejelentem okmanyban, az uj vevo nem jelenti le 15 napon belul, hanem eladja maganszemelynek (ez a celja, ezt mar kezdetekben is jelezte, jogy javutja, majd tovabbadja), akkor ha barmi gond van, csak az johet hozzam panasszal, akinek eladtam, ugye jol gondolom? Mert reszemrol kikerulhetetlen, hogy a vevo ceg nem babral rajta valamit, es ugy adja tovabb.
Tulajdonjog adasvetel (irodaszeres papirnyomtatvany) az semmikeppen sem bizomanyosi, ugye? (tapasztalatlan vagyok ebben a temaban)Illetve, ha ragaszkodott ahhoz, hogy megjegyzesbe irjuk ra, hogy tulaj vallalja a felelosseget az eredetvizsgaert, az mennyire problemas? En biztos vagyok benne, hogy megfelelo minden, igy nem aggodom, de a vevo akarmit csinalhat. Bar logikusan gondolkodva az az erdeke, hogy eladja. De neten olvasni furcsa eseteket....
Illetve ha hirdetesben levolt irva minden szemmel is, fullel is hallhato problema, amiket szemelyesen es telefonon is elmondtam, de adasvetelire nem akarta a vevo hogy rajta szerepeljen, az a jovoben 18 eves autonal nem lehet gond, ugye? Elvegre az adasvetel dokumentum is ugy szol, hogy mindenrol tajekoztatta az elado a vevot...
-
szabonagyur
félisten
válasz
[CS]Blade2 #189620 üzenetére
1. kép: béna volt aki fotózta, ennyi semmi több, második képen ott a várt hézagod.
Ülés az cigi miatt lyukas szerintem. Horzsolást meg kb. egy bevásárló kosár hozzáért jellegű Bár igazából mindegy is, 221.000 km alatt azért nem olyan meglepő ha van rajta bármi sérülés akár javítva is, az ára meg teljesen reális.
-
[CS]Blade2
addikt
[link] Ennek az 1.590.000-es Focus-nak az első képe elég érdekes. Az első ajtónál el van mosva a kép, nincs meg végig a hézag az ajtónál.
Mind1, mert egyébként is van hátul rajta valami horzsolás, meg az ülés is ki van szakadva. Sok a km az 1 literes motorhoz, és a kínálat alja. -
fjudors
aktív tag
válasz
[CS]Blade2 #189618 üzenetére
ez 2009-es..és harmadik tulaj.
tehát az első három évben papírén 20e, azt a következő hét és fél alatt 22e, majd két hónap alatt 4e
érdekes. -
[CS]Blade2
addikt
válasz
fjudors #189617 üzenetére
Én azt csinálom, hogy le szoktam szűrni az alacsony óraállásos autókat, és az iszonyat magas óraállásosokat, ami nekem már nem férne bele, mert az óra azt mutatja, hogy legalább mennyit ment.
A sajátomnál tudom, hogy 2007-ben 62000 volt menne, és mi mentünk vele keveset, így az óra 152.000-nél van. Ki tudja, hogy az első 6 évében az évi 10.000 nem-e 20.000 vagy 30.000 volt. 2009-2010 körül kellett kuplungot cserélni 70.000 km körül. A gyári Ford-ot. Az Sacks utángyártott csak városba már alattunk ment szét. Olyan 100.000 és 200.000 között lehetett, ahonnan visszatekerték.2012-es autóba szerintem alsó hangon beraknak az elején évente 15000-20000-et. A 2. tulaj, aki használtan veszi, az már lehet, hogy átlag alatt megy.
Az ritka lehet, hogy valaki megvesz egy újat 5 millióért, hogy pár 1000km-eket menjen vele, majd több millióval kevesebbért eladja használtan.Ott van egy -14km-es érték is, mondjuk lehet, hogy adminisztrációs hiba. Én inkább arra fogadnák, hogy ezt állandóan tekerték.
2017-es autók között is gyanús lenne a 46K km. -
diegho
nagyúr
válasz
molnarpeter #189607 üzenetére
Köszi az összefoglalót. Ma megnézem volt kolléga Clio grandtour-ját is. Nekem külsőre nagyon bejön, kíváncsi vagyok belül milyen.
-
Drughi
addikt
Ha már lakás/ház téma:
[link]
Ismeri magát a házat, környéket valaki?
Nekem feltünően olcsó. Vagy csak nekemSzerk: Szarvas u. 104 a cím.
-
janakbacsi
őstag
2011-es xsara picasso 1.6 diesel 135000 km-el 1,45 millió forintért mennyire reális ár? ajánlott vétel lehet ez alapján? [link]
-
perge666
veterán
válasz
MunezXBK #189609 üzenetére
Nekem jó a lomha autó.
Turbó plusz hibalehetőség,meg elég zsebbenyúlós is........
Szerintem a napi 4-5-6km-re asszonynak munkába járni meg a gyerkőcöt hordani az oviba teljesen felesleges a turbó.
Meg ilyen kis táv a turbónak se jó,hamar bekrepál szerintem,de javítsatok ki ha tévedek.
Végülis fejtágításra jöttem,ha kiokosítottok lehet más irányba indulok meg.
Mert amiket írok azok csak az én gondolataim,és azok nem biztos hogy jók,sőőőt...... -
Taci
addikt
Lett egy BMW szervizes ismerősöm, akitől a következő tanácsokat kaptam BMW ügyben (F10, F30, 520d, 320d):
- Ha lehet, ne 2013 előttit nézzek, mert ott gond lehet a vezérműlánccal (ha jól értettem), amit bizonyos időközönként cserélni kell, ami azért is nehéz és idő- (és így pénz)igényes, mert ehhez a komplett motort ki kell szedni. 450e Ft az "induló ára" ennek a műveletnek.
A 2013 utáni modelleket elvileg már frissítették, így ez a probléma ott már elvileg nem jöhet elő.
- Kerüljem az összekerékhajtásos változatokat. (Mert ha jól értettem, hajlamosak a meghibásodásra, és nem olcsó a javításuk.)
- Nagyjából 60e Ft egy olaj- és szűrőcsere, nem árt 10-15e km-ként elvégezni.
- Inkább dízelt, mint benzinest (tartósság, minőség, megbízhatóság, és így fenntarthatóság miatt).
- Inkább automatát, mint kézit, nagyon jó és megbízható a 8 sebességes automata.
- Mindeképp 200e km alattit.
- Hiába minden igyekezet, bármelyik model km óra számlálóját "vissza tudják pörgetni", szóval egy alapos ellenőrzés egy hozzáértő szervizessel mindenképp szükséges vásárlás előtt.
- A dízel nem szereti a rövid távokat, így ha beindítom, rakjak bele 20-25 km-t (ha megtehetem, nyilván), mert amúgy nem melegszik fel eléggé a motor (és gondolom, ebből lesz a kokszosodás). Amúgy erre gyógyír lehet, ha 5 nap városozás (5-10 km / nap max) hétvégén kap 100 km-eket?Ezek nekem teljesen új és hasznos infók, azért írtam le, mert
- hátha másnak is hasznos lesz,
- hátha ki lehet még egészíteni a típusokra jellemző dolgokkal, mire kell figyelni,
- hátha esetleg ezek módosításra, pontosításra szorulnak. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
diegho #189601 üzenetére
Fiesta 1.4-1.5-1.6 TDCI jó motor, céges 1.4 mk7-et használtam, a 3 ajtó zavart, illetve feláras üléssel keresném így hirtelen belegondolva. Amúgy nem vészes, tucat PSA dízeleket kaptak, van hozzá minden emberi áron, de kettőstömegű és részecskeszűrő ott már lesz.
Clio-ból gyengébb 1.5 dCi lehet érdekes, a 75 és 86 lovasokon Bosch rendszer van, kettőstömegűt meg lehet úszni velük ha jól rémlik. Összességében szerintem nem rosszak, persze a beltér nem Audi szint, de olcsón fiatal kocsi.
Corsa: 1.3 dízelnél EGR (pucolás) és vezérműlánc probléma gyakori, utóbbi nyilván nagyban függ az olajcsere periódus és használat összehangolásán. 5-ös váltóval talán-talán nincs kettős (Grande Punto/Punto Evo/Punto 3-ban legalábbis, ami ugyanaz lenne), Bosch rendszer, de a kis ccm mellett kicsit szerintem nagyobb a korom mennyisége, DPF-től picit jobban aggódnék.
Peugeot 208: 75 lovas 1-6 dízelt próbáltam, egyszerű kisautó az is, infotainment a tapis kijelzővel meh, viszont adott a tucatmotor, lendkereket meg kéne nézni alkatrész webshopban. Euro 6-nál nem tudom, kell-e bele AdBlue-t tölteni (308-ba kellett). C4-et is használtam egy ideig, arra megnéztem, egytömegűvel volt, de ott az Euro 5-höz járt az Eolys töltögetés.
Ezek ugrottak be elsőre. Ha van másik autó mellette, ami alkalmas hosszú utakra, akkor egy i-MiEV/iOn/C-Zero is érdekes lehet, nem sokkal drágábbak.
-
-
Beelzee
tag
Sziasztok!
Szerintetek érdemes ennyi pénzért ezt a generációt nézegetni?Vagy inkább tegyek hozzá a rá szánt összeghez és nézzek magasabb áron?
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mitsubishi/outlander/mitsubishi_outlander_2_2_di-d_instyle_megkimelt-16062408
Esetleg az autóról van valakinek tapasztalata?(motorikusan,stb.)Előre is köszönöm a segítséget .
-
válasz
molnarpeter #189586 üzenetére
Ez tipikus papa autó volt, annak minden előnyével és hátrányával együtt (garázslakó/parkolási sérülések). Rozsda a galvanizált bódé miatt ritka a 2005 utániaknál, lánccsere esedékes ha csörög, Twinport hibáról nem tudok (Z14XEP-et nem tudom mennyire érintette). Szerencsére korrekt, igényes szerelőnk van, ő maximalista, tehát biztosan tartós darab lesz nálunk.
#189590 Ádám16: "...Cserébe tucat-tömeg-dögunalom..."- Teljes mértékben egyetértek."...gagyi a beltér. Ráadásul a jobbakat túl drágán mérik..." - Gagyi? Hol? Se nem kopott, nem zörög, nem kopog. Jobbak 1m körül. Piac áraz, teljesen reális.
-
diegho
nagyúr
Ha már kisautók a téma, akkor a 2015 körüli kisautók közül mit kell kerülni? Van pár szimpatikus modell, eddig csak egy Corsa E 1.3CDTI-t néztem (egy barátomnak van, imádja) és meglepően szellős benne a hely (jó, mondjuk fogytam 26 kilót az elmúlt pár hónapban, szóval most mindenhol szellős a hely
) és elgondolkodtam rajta, hogy miért is ne nézzek kisautót? Igazából 90%-ban napi melóbajárásra használom, napi 40km megy bele (20-20), hétvégén szoktam csak hosszabb távra menni, de az is max 100km szokott lenni, erre pedig egy alacsony fogyasztású kisautó tökéletes lenne. Mi számít itt jónak? Corsa E, Rio/i20, Clio, Fiesta? Még a dízelt sem vetem meg, feltételezem egy 5 éves 80k körül futott dízellel még nem igazán kell zsebbe nyúlni egy jó ideig, bár az ilyen kis benzinesek is jók lehetnek 75-80 ló körül.
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG Strix X570-F Gaming alaplap garanciával hibátlan működéssel
- LG 65C4 - 65" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - 1000 Nits
- Apple iPad 8 32GB,Újszerű,Adatkábel,12 hónap garanciával
- Samsung Galaxy A71 128GB Kártyafüggetlen, 1 év garancia
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest