- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Szevam: Mennyire tipik Z-gen viselkedés? Tipizálható-e egyáltalán?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Yutani: YRHA - Yutani Retró HAngkártyái: IBM mWave
- Sundesz: 20 éve a PH!-n
- bambano: Bambanő háza tája
- ldave: New Game Blitz - 2025
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
-
LOGOUT
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
bernel #189246 üzenetére
Nem tudod elég mélyre betolni ha nem elég nagy a hasmagasság (vagy ugyanúgy le kell feküdnöd a földre) és egy repedést pl a kipufogódobon nem biztos, hogy kiszúrsz vele. Érdemes inkább felemelni a kocsit, úgy azért jóval többet látsz. Nyilván csak azt az 1-2 esélyest kell elvinni felemeltetni ami az utolsó körben fennmarad a rostádon.
-
alázógyík
addikt
válasz
Drughi #189245 üzenetére
Élni él, de ezt a motort felejtsd el rögtön.
Se a 308-ban, se Miniben, se C4 és Picasso variánsaiban, se Bmwben nem szabad ránézni se.
Folyamatosan eszik az olajat, nyúlik a lánc, elállítódik a vezérlés, döglenek a szolenoid szelepek és a lambda szondák, plusz a 308-ban igen könnyen tönkremennek a klíma kompresszorok. Az ajtó határolók mindben szarok. A futóműben szeretnek a rugók törni.
Ennyi pénzért kapott Bravo, Astra, Megane, Ceed, i30 100x jobb vétel. -
oliwire
őstag
válasz
ReFleXx #189212 üzenetére
Köszönöm!
De csak sikerült eladni a kocsit?
Sikerült egy ilyen kütyüt már beszerezni
akkor ez már annyira el van látva szenzorokkal, hogy minden hibát meg tudna mutatni az OBD-n is?
Egy MK2 Ford Focusnál 1.6 gondolom érezhetően dinamikusabban tudok vele menni(#189214) molnarpeter
Köszönöm, már esek is neki a videónakEz a turbó vezérlő szelep hiba mennyire költséges? Milyen jelei vannak? Menetdinamika vesztés?
-
bernel
tag
válasz
molnarpeter #189243 üzenetére
A karton sem rossz ötlet, főleg, ha murvára kell feküdni.
Nézegettem, és látom, vannak teleszkópos tükrök is, nem is drágán , még lámpás változatok is vannak.
Próbált valaki már ilyet autóvizsgálatra? Ha ezzel is lehet látni a dolgokat, akkor kényelmesebb lehet, mint az aláfekvés.
-
Drughi
addikt
PUG 308 SW (breaK)
1.6 VTi vagy 1.6 THP?Ahogy nézem, 1,5M-ért már a kínálat teteje van
Élhető? Él még ez a Francia =szar kocsi berögződés? -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Stylewars_kp #189242 üzenetére
PSA topikban is volt egy fórumtárs, akinek a korábban cserélt lánc néhány tízezer km után újra elkezdett csörögni
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
bernel #189238 üzenetére
Típusonként vannak jellemző gócpontok, amiket megnézve pikk-pakk tudsz ítéletet hozni az általános rozsdahelyzetet illetően. Pl. Opel/Fiat platformoknál többször felmerül a bölcső rozsdája, ami bár vastagabb lemez, de mondjuk 15-20 év alatt meg tudja csócsálni a rozsda. Szóval ha sikerült leszűkíteni a választékot, akkor utána kell nézni, hol rohad először az adott modell.
Én a kartont preferálomtelefonnal videó (bekapcsolt vakuval) segíthet, ha láthatatlan helyet kell nézni, meg kézzel megnyomorgatni néhol, van-e tartása az adott elemnek.
-
Stylewars_kp
őstag
válasz
parandroid #189241 üzenetére
Igen sajnos. Ezért írtam, hogy másnak hátha van jó véleménye róla.
-
parandroid
félisten
válasz
Stylewars_kp #189211 üzenetére
Ezzel az autóval te aztán rendesen beletapicskoltál a lecsóba! Az enyémnek 90k alatt semmi nem jött ki, abból én 30k-t tettem bele, de láttam az első 60k szerviztörténetét (végig bmw-nél szervizelt autó volt), folyadékok, szűrők cseréjén kívül semmi extra törődést nem kért.
p
-
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur #189239 üzenetére
Biztos, hogy nem, többször is próbáltam. Csak akkor van érezhető változás, ha megnyomom az AC vagy az OFF gombot.
-
bernel
tag
válasz
molnarpeter #189237 üzenetére
Köszi, ez jó tipp. Egyébként ti az első vizsgálatot használt autó vételnél hogyan oldjátok meg? Úgy értem, az első megtekintésnél, amikor csak laikus szemmel átnézi az ember, hogy van-e egyáltalán olyan állapotban alul, hogy érdemes fizetni átvizsgálásért.
Visztek pokrócot, és aláfekszetek a kocsinak egy lámpával?
-
bernel
tag
10 éves Corsa-nál erre mit mondanátok? Így kell kinéznie ennyi idősen, vagy ez már már problémás lehet, ha így néz ki felteszem alul valahol? Random láttam ezt a képet a netes lekérdezőben a többi között.
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz
bernel #189224 üzenetére
1.2-es Balenoval (860 kg - 90 Le) szoktam pályázni is. El lehet vele közlekedni de megpakolva nem ezzel kell hirtelen előzni. Prágát megjártuk 4 felnőttel az autóval, tűrhető volt de így már meg kellett gondolni mikor ugrok át a belső sávba előzni.
1, max 2 fővel a motor méretéhez képest egész virgonc kis gép. -
Stylewars_kp
őstag
-
tboldi
nagyúr
Ehhez kapcsolódóan:
Mostanában elgondolkodtam egy oil catch can beszerelésén. Na, nem mintha olyan sok trutymóra számítanék egy közel tökéletes állapotú L13A1-től, de nem lenne drága az egész, csak 10-15k Ft, úgyhogy why not?
szerk.: Magyarul, angolul és németül nem találok GD Jazzes tapasztalatokat a témában, viszont japánul annál többet, a Google Translate most nagy segítségemre van.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
bernel #189224 üzenetére
1.2-es Jazz-ünk van (78 ló, 970 kg) teljesen vállalható pályán is. Persze nem olyan halk mint egy felsőbb kategóriás autó de simán elmentünk vele Horvátországba nyaralni négyen. Persze emelkedőn 4-es és klíma off az autópályán ilyenkor de bőven vállalható menetdinamikát ad.
-
tboldi
nagyúr
válasz
bernel #189224 üzenetére
A sajátomat speciel gyengének minősíteném, 83 vérmes paci jut ~1200 kilóra (ha jól rémlik, az autó hivatalosan 1071, én meg 130 vagyok, plusz a sallangok).
De engem különösebben nem zavar, párszor letoltam már vele egyhuzamban ~250 km-t pályán, az emelkedőkön néha vissza kell váltani, hogy tartani tudjam a 130-at, meg előzéskor a klímát ki kell nyomni, mert a Jazz az átlaggal ellentétben nem teszi meg magától padlógázra, de nyugis A-B közlekedésre simán vállalható. Persze nem bánnám, ha legalább a bűvös 10 kg/ló arányt el tudnám érni, de alapvetően én is csak városban cirkálok vele, ott meg úgy sem használ az ember 30-40 telivérnél többet. Viszont ott marha jó, hogy már viszonylag alacsonyan, 2800 1/min-nél megvan a csúcsnyomaték (119 Nm).A WagonR-ünknél mondjuk pont megvan ez az arány (93 nyihaha 932 kg-ra), érezhetően fürgébb is, csak a magas súlypont és a szekérszerű futómű megöli az egészet.
-
bernel
tag
válasz
molnarpeter #189221 üzenetére
A hangos zajt rémlik, hogy olvastam, hogy zavaró, ha erősen pörög a motor végig. Persze ez függ az aktuális típus hangszigetelésétől is.
-
bernel
tag
válasz
BigBlackDog #189219 üzenetére
A Grande Punto-nál, meg a Corsa D-nél olvastam ezt, hogy az 1.2 motor gyenge.
-
tboldi
nagyúr
válasz
bernel #189218 üzenetére
Nem ilyen egyszerű a dolog, függ a motor felépítésétől, karakterisztikájától, a váltó áttételezésétől, az autó tömegétől, stb.
Én egy 1.4-es Honda Jazz-t hajtok (ami igazából csak 1.3, mert 1339 ccm
), de a motort bármikor kicserélném a Suzuki 1.2-es Dualjetére, ha nem lenne akadálya.
-
bernel
tag
Az 1.2-es motorok nagyon zavaróak autópályán? Több autónál is olvastam, pl. a Puntonál, hogy "Az egykettes, benzines gyengécske, az 1,4-es már jobb".
Ha városi autót vennék, ami 80-90%-ban városban lenne használva, de ritkán menne hosszabb utakra is (nem ezer km-ek, hanem 100-200 mondjuk), akkor mennyire lenne zavaró az 1.2-es motor a hosszabb úton?
Érdemes emiatt ejteni az 1.2-eseket teljesen, és csak 1.4-eseket nézni?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
cappa72 #189213 üzenetére
Normális/természetes jelenség a kartergáz képződés, a mértéke viszont nagyon nem mindegy. Ha túl sok a kartergáz az kopott motort jelez, ezért kérte a vevőjelölt, hogy ellenőrizd neki.
OBD: Nézzen élő adatot is az a biztos. A frissen törölt hibatárolót hiába nézegeti, attól még érheti kellemetlen meglepi később...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
oliwire #189206 üzenetére
Rettentő jól bírja az a motor szerintem
turbó vezérlő szelep gyakori hiba x km után, tempomat kapcsoló gomboknál előfordul egy otthon javítható nyűg, hátsó LED lámpa problémát látok néha. De ha van időd, youtube-on Alan Howatt videót nézd meg, Mondeo taxi flotta szerelő, jelentős típusismerettel.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
szotyika77 #189207 üzenetére
2-2.5 között érdemes lenne az elektromos lehetőségeket megnézni. Városba az a legjobb, és ha úgyis van másik autó hosszú utakra, akkor csak a töltés a kérdés (utcán parkolva nyilván nehezebb, de ha van legalább udvar, vagy akár munkahelyen adott a lehetőség, mindjárt jobb). Összességében lehetne vele spórolni egy szemmel látható összeget [link]. Kérdés, hogy mekkora csomagtartó kell, C-Zero/iOn/i-MiEV nem egy óriás, viszont itthon gyakori és biztosított a szervizháttér. Esetleg még látok most egy olcsóbb Fluence ZE-t, illetve Leaf is lehet már 3m alatt. 3.5-4 között pedig ott az Ampera, bár az karosszéria forma tekintetében kompromisszumot jelentene, viszont lenne egy korrekt elektromos hatótáv, és mellette benzinmotor is, ha lemerült.
-
válasz
oliwire #189206 üzenetére
Fúúú, amikor eladtam az S-maxot, akkor volt olyan potenciális vevő, aki olyanokat kérdezett, hogy csak lestem.. pl:
- nem kartergázos-e..
.. állítólag meleg járó motornál lecsavarod a 710-es alkatrészt (), és ha jön a gáz, akkor kartergázas... ebből annyit mertem megtenni, hogy meleg járó morotnál kihúztam a nívópálcát, és figyeltem. De nem láttam füstölést, vagy ilyesmit. Fel is vettem neki videóra, megnézte, azt mondta jó, nem kartergázas. Amúgy nem tudom, szabad-e ilyet csinálni egyáltalán; na meg hogy mi is az a kartergáz.
- aztán a másik vevő kis bemelegedés után többször nyomott padlógázt álló helyzetben, hogy nem füstöl-e. Nem füstölt.Nem árt akár egy mobil ForScan és egy Bluetooth odb-s külyüvel lekérni a hibalistáját a kiszemelt autónak. Tényleg pikk-pakk megmondja, ha gond van.
Amúgy nekem tetszett a 2.0tdci karakterisztikája. Jobb volt, mint a VW 1.9pdTDI-je. Ez persze szubjektív.
-
Stylewars_kp
őstag
válasz
mokus1 #189205 üzenetére
Ha a kezdeti kokszosodást nem kezelik időben, később csak a gondod lesz vele. Kb olyan 30 ezertől jöttek a gondok. Ez volt a fő problémánk, hogy ahova hordtuk (márkaszerviz) le se szarta ezt. Nem foglalkoztak vele, hogy két olajcsere között (10 000 km nem 30 ezer!!) miért eszik meg 10l olajat. 10 liter! Szerintük ez normális. Más márkaszerviz is alátámasztotta. Maszekhoz gari miatt nem akartuk vinni csak olajcserét csináltuk meg. Utólag belegondolva lehet ezt kellett volna csinálni...na mindegy.
Azt hiszem főleg ezeket a motorkódokat szidják: N14B16; N12B16; EP6; EP6C.
Vezérlés elállítódott magától, csörgött a motor, mert a lánc megnyúlt. Kicserélték a láncot+vezérlést, de csörgött továbbra is. Aztán hideg reggelen nem indult, az indítókulcs elfordulása után, nem történt semmi. Kis idő után életre kelt, de dadogott. Ezt eljátszotta párszor aztán a szerviz, motor vezérlő hibát állapított meg, kicseréltek majd a MAP szenzort is és utána helyrejött, de a vezérlést megint cserélték. Mire körbeértünk kb a 3-4. olajcsere után megint csörgött a lánc, megint lánc csere. És ez így ment 30-40 ezrenként. Persze vezérléscsere megint...Csak az Én véleményem alapján ne vesd el. Lesz itt szerintem más aki lehet dicsérni vagy kiegészíteni/megcáfolni fogja amit írtam.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
oliwire #189206 üzenetére
Az olaj szintre is nézz rá és az olaj betöltő kupakot is vedd le, nézd meg nem
-ehabos-e az olaj, illetve a hűtővizet is, hogy nincs-e benne olaj. Ezzel kiszűrhető a hengerfejesség (nem jellemző probléma ezeknél de egy csekkolást megér).
Érdemes a motorblokkot is szemrevételezned, van-e valahol olajszivárgásnak nyoma (illesztéseknél, szelepfedélnél, vedd le a hangszigetelő panelt a motor tetejéről és nézz alá). Ha túl tiszta a motor az is gyanús, mert lehet pont egy enyhe olajszivárgás nyomait tüntetik el így.Munez:
-
oliwire
őstag
2.0 TDCI motorral felszerelt Mondeo vásárlásánál milyen kritikus pontja ezeken kívül?
Részecskeszűrő, kettőstömegű, porlasztó, EGR szelep?
Pl ennél, [link] , mit kell figyelni első sorban, hogy motor ügyileg rendben van-e? -
mokus1
addikt
válasz
Stylewars_kp #189204 üzenetére
Na de miért? Ez érdekelne.
-
dj79
senior tag
válasz
szotyika77 #189167 üzenetére
Városra egy kettes Prius pont jó lehetne a megcélzott ársávban. Befér a hordozó a két üléssor közé kényelmesen, a csomagtérbe szerintem a babakocsi is, ráadásul megbízható technika, általában jól felszerelve.
4m környékén kevés normális méretű, jól felszerelt új autó van sajnos. Szerintem személyi kölcsön helyett a lízinget érdemes árszamolni, lehet, hogy olcsóbban jön ki a végén (mármint ha véget ér a mostani helyzet és a személyi kölcsön kamatai visszamennek a korábbi szintre.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- BestBuy topik
- Call of Duty: Black Ops 6
- Építő/felújító topik
- Kuponkunyeráló
- Fotók, videók mobillal
- Monitor hiba topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! Olcsó RTX Gamer Laptop játékra! I5 11400H / RTX 3050Ti / 16GB DDR4 / 512GB SSD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX One S 1TB lemezes játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest