- Ingyen kellene, de tegnapra
- Asszociációs játék. :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Ég veled, KEndre! :(
- Milyen mosógépet vegyek?
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Mindent a StreamSharkról!
- A TLS, mint OSINT (nyílt hírszerző) eszköz
- Pi-hole, a reklám blokkoló (Bevezető)
- A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
-
LOGOUT.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Peter.70 #314197 üzenetére
Emlékszem volt egy TopGear adás amiben versenyeztek hogy hajóval, autóval vagy kisrepülővel lehet hamarabb Londonba érni.
Clarkson ment a Bugatti Chironnal. Alig várta, hogy Németországba érjen. Aztán nem volt olyan happy, hogy 15-20 percenként tankolnia kellett.⭐ Stella
-
HoaryFox
őstag
#napifogyi
598,5 km-re tankoltam 44,7 liter benzint, ez 7,46 literes fogyasztás (BC: 7,4), ebben volt sok főút, kevés város, még kevesebb pálya, meg egy ~30 km-es vontatás 40-el (öcsém szintén kombi Vectráját vontattuk Solt-Dújv. között)
#csakazegynyóc
[ Szerkesztve ]
"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
FerNandor
őstag
válasz simonjoe #314186 üzenetére
Igen, csak nekem az rémlett, hogy a Szakál nem az olcsóbb kategória - legalábbis azoknak nem, akiknek nincs kedvezménye/nem szerelők -, de most szimpi volt, meg a weboldal is.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
FerNandor
őstag
Hali,
a szakálmetál webshopja tényleg jó áron adja a dolgokat vagy csak belefutottam 1 kivételbe? 1 üzemanyagszűrőt rendeltem szerdára és elég jó áron volt. FilterABC-től olcsóbb kb 3 ezerrel, pedig emlékeim szerint ők is elég jó árakon szoktak dolgozni."A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Qru
MODERÁTOR
-
tboldi
nagyúr
válasz Blindmouse_ #314180 üzenetére
4 évszak, a másikat már kitárgyaltuk.
-
tboldi
nagyúr
Be van fejezve a nagy mű, igen.
A gép forog, az alkotó* pihen.
*szerelő
-
Ármester
válasz Reggie0 #314165 üzenetére
Igen nagy a difi főleg ilyen értékeken már.
Én most pályán idefelé chill üzemben jöttem, de eleg is volt a puha kormányzás kb 30-40 km után… valahogy nekem ezek a nagyon könnyed vezérlések nem jönnek be.
Futómű lehetne néha keményebb is, de így még családi szemmel emészthető a komfort, meg lehetne még lentebb is néha, sajnos igazán jó megoldás nincs minden szituációra. -
nagyúr
válasz bandus #314162 üzenetére
Meg de nem ilyenkor. Vannak jobb időszakok amikor jobb választék van. csak jobban szeretjük mint itthon bármit. És utána a Billában meg csupa jó kaját lehet venni az itthoni árakhoz képest olcsóbban vagy jobb minőségben.
[ Szerkesztve ]
*** Eladó Citizen Promaster és Orient Mako Panda - BMW 18" Alufelni Nyári Gumival és Szenzorral *** Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Ármester
válasz brumi1024 #314142 üzenetére
Gondoltam, giga nagy difi nincs a kettő kocsi között se fogyasztásba se hatótávban - kb annyival fogyaszt többet az I4 mint amennyivel nagyobb az akkuja ha jól emlékszem (netto 75 vs netto 80), 80-ig töltök én is, de ma jöttünk Balatonra, ki tudja merre az arra a nap folyamán, ezért tudtam lesni egy 100-ról tervezetet.
Pont úgy jártam amúgy ma mint Te… 0-130 között volt minden is… ez jól mutatja az hazai morált… és 120-al ha elmegyek jobbról még nekik áll feljebb.
[kép] fogyasztás, meg a hatótáv is viccesfocvis
Ez a műbőr már tendencia lesz, jönnek is a szövet huzattal a Teslaban is… a prémium kiváltság lesz a bőr ahol az ügyfelek hajlandóak kifizetni.
Az mondjuk rohadtul jó, hogy nem “zúztam” be az oldalát…
Viszont kis anomália… rögzítettem a felvételt - ugye még vissza is néztük ott, hazaértem este mondom lementem, de nem volt meg. Lehet veszek is fel rá egy hibajegyet kíváncsi lennék mi lehet az oka. Pendrive ha televan akkor a régit írja felül, előző napról minden megvolt meg még hetekkel korábbról is. Mondjuk kellene bele egy nagyobb ssd, rendelek is szerintem egyet, Fb-on is azt láttam arra váltanak sokan a gyári usb-ről, gyorsabb is lesz ami biztosan segít ha vissza akarom nézni.Tototos
Használat függő nagyon a fogyasztás, de nem igazán jó ha semmi otthoni töltésed nincs, ez tény.Guminyomás
I3-at 3 bar-ra kellett fujni Teslat meg 2.9, de azt látom sokan mennek 3-3,1 baron, nekem is jobban bejön ha felküldöm oda, de melegen az már elég magasra megy 3,4-et is láttam a múltkor, akkor azért picit szisszentettem le belőle amint megálltam. -
tboldi
nagyúr
válasz tototos #314161 üzenetére
A Jazz marhára. 20 éves, 100k km körüli darabok mennek 2 millióért, és még csak nem is különlegesek vagy jól felszereltek.
Szerintem a miénk is megérne 1,6-1,8-at, pedig az eleje-hátulja is volt már sérült. De műszakilag most abszolút top, rozsda zéró, és vannak értéknövelő extrák.
Persze nem eladó.[ Szerkesztve ]
-
bandus
veterán
válasz Tsebacsi #314149 üzenetére
megérte eljönni idáig? nekem az a benyomásom, hogy ez az scs nagy, de egyébként semmi extra, ugyanazok a boltok vannak benne, mint bent a városban, vagy mint egyébként magyarországon is. nekem csak 20 perc kb, de oda eddig talán két-három alkalommal mentünk ki az elmúlt lassan két évben.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
kisza25
félisten
Azért ez elég durva:
https://villanyautosok.hu/2024/08/17/koreaban-betiltanak-a-villanyautok-teletolteset/
Spoiler:
23 sérült, 140 megrongálódott autó, 500 ember közmű nélkül
23 embert vittek kórházba a kigyulladó elektromos Mercedes EQE miatt[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
nagyúr
válasz brumi1024 #314143 üzenetére
Igazából volt jobb, mert 2 óra alatt kint voltunk a SÜD-nél Budaörs-től, tehát panaszra nincs ok, de a haladás az kritikán aluli volt. Viszont hazafelé délután 4 és fél6 között a Bécs fele menő oldal 3-4x is be volt állva hosszú kilómétereken keresztül, szóval úgy érzem inkább megyek szarul, de haladjunk, mint hogy álljak a dugóban többször is.
*** Eladó Citizen Promaster és Orient Mako Panda - BMW 18" Alufelni Nyári Gumival és Szenzorral *** Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
tototos
őstag
válasz szőröscica #314111 üzenetére
1. (tudom elfogult vagyok) de megnéznék itt egy toyota hibridet. Én nagyon szerettem a Priust városi rohangálós autónak. Ami itt ugye kompromisszum, hogy ez tényleg egy közlekedő edény, semmilyen élményt nem ad, cserébe elvisz A-ból B-be.
2. Céges autó mellé egy hasonlót venni szerintem pénzkidobás. Ha az asszony felmond akkor úgyis át kell tervezni mindent (én mondjuk pont ezért nem erőltetem a céges autót inkább adjanak pénzt).
3. Ha van rá keret akkor én ebbe ugranék be. Hasonlón gondolkozunk most mi is. Bár én már csak villanyt vennék ha ennyi pénzt kell autóra költeni és reménykedni, hogy nem fog beesni az ára fél év múlva. -
Hachiko95
aktív tag
válasz szőröscica #314111 üzenetére
A facelift előtti E39 540i-ben 1998-ig (M62B44) még bowdenes a gázpedál és Vanos nélküli, abban igazi jó gázreakciónak kell lennie. 1998-tól (M62TUB44) már elektromos gázpedálos, M5 is. Vezérműlánc vezetőkre kell figyelni. A V8-asokban golyós "kormánybox" van, a 6 hengeresekben fogasléces, azok érzetre valamivel jobbak.
Olyan kellene amivel most foglalkoztak, vezérlés, tömítések, szilentek, lengéscsillapítók. Relatív alacsony km-es, aminek jó gazdája volt.
Személy szerint 98 előtti kéziváltósra mennék rá, már csak a gázpedál miatt, úgy mégis csak jobban kapcsolatban vagy a motorral/autóval. Ilyenek amúgy sem lesznek már, kifinomult, de közben mégis közvetlen, karakteres motorral. Értékvesztés nem igazán van, sőt...Elvileg az Alfa Giulia nem rossz, a 2 liter turbó sem, csak közel nem lesz olyan karaktere mint az M62 V8-nak. A BMW-nek most a legjobb a B58B30 és a B57D30 (1 turbós).
4 hengeresek sosem olyan jók, V8 már bonyolult. N54, N55 problémás azokra lehet locsolni bőven. -
tototos
őstag
Na én szerintem eltolom az elektromos autó vásárlást. Csak utcai töltéssel nagyon nem éri meg... Ha 18KWh-s fogyasztást számolok átlagba és 180-ért tudok tölteni(ez is nagyon ritka sajnos vagy a Lidl 150ft-s árával várok több órát mert 11-el tud tölteni) akkor is 5,6l/100km. A Prius 4,2 átlaggal van most úgy hogy alig töltjük.
Jah és az elektromos autó is fogyaszt rendesen városon belül. Rövid távokon simán írja a 20-22kwh-t. -
veterán
válasz brumi1024 #314142 üzenetére
Az autó elektromos kvalitásaihoz nem tudok hozzászólni, viszont itt is szeretném kifejezni, hogy nagyon mutatós darab kívül-belül. Kimondottan teCCik! 🏎️
cOxeR Tesla 3 Performance-a úgy szintén teCCik. (Mínusz a szokásos műbőr üléshuzat.) Van benne index. 🏎️
És jó vétel volt, szőrén átvenném.
És nem törtük össze a keddi talin.[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz cOxeR #314135 üzenetére
100-ról indulva egy töltést javasolt egyébként, de 80-ról kettőt rakott be, kellett, az otthoni szakasz után nem ártott egy rövid pihenő. Ionityk teljesen jó működtek amúgy, kártya lecsippant és már ment is a töltés, 126 Ft/kWh. Visszafele jobb fogyasztásra számítok ha nem esik, osztrák oldalon segít az aszfalt a gördülési ellenálláson.
-
ArthurShelby
addikt
válasz szőröscica #314111 üzenetére
Többiek már egész jól összefoglalták.
Annyi adalék, hogy 6-7millióért árult egy srác egy long elég sok extrás e38-at, amit most ujított föl patikára (ismerem, megbizható srác), de már elbontotta, annyira nem volt rá vevő/érdeklődő
E39-nél a teteje kb 4-5millió lehet (6os kézi 40i, ha találsz eladót), az m5-ök meg 10-15 körül mennek.A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
nagyúr
válasz brumi1024 #314133 üzenetére
Nagyon rosszkor indultál el kifelé. Mi tegnap reggel 7-kor indultunk és 10.30-ra voltunk A SÜD-ben 2 20 perces pisi szünettel. Ugyan ezt tapasztaltam, itthon katasztrófa volt az út, 50 és 150 között ment a faszkodás, a határ végre gyors volt mert 2 sávban engedték a népet. Utána meg 130 tempomat és nyugalom. Fogyi 6, 4l összesen és valami 480km KB.
Ja és a rossz hír: TPMS megint hülye szóval mégse a kis akku a ludas. 😔[ Szerkesztve ]
*** Eladó Citizen Promaster és Orient Mako Panda - BMW 18" Alufelni Nyári Gumival és Szenzorral *** Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Ármester
válasz brumi1024 #314133 üzenetére
Ez nagyon nyugisnak tűnik, fogyasztás teljesen tuti - pláne eső is volt, vélhetően a hazai szakaszon szedted össze a változó sebesség miatt azt a 22 kWh-t regerenatív fékezéssel.
Az meg nem is meglepő sajnos amit a változó sebességről írsz, itthon állandóan ez van, folyamatos tempó nem lesz, mert ilyen a társadalom.
[kép] - nekem 100%-ról egy 31 perces töltést ír, sokkal jobb a 2 megállás ekkora távon amúgy.
Kíváncsi vagyok visszafelé is ugyanezeket az értékeket kapod-e. -
brumi1024
veterán
Megvolt az elso “hosszabb” ut az i4-gyel. Bp-Hallein, haztol hazig 573.5 km. M1 kritikan aluli volt, az ut elso 3 oraja ott telt el A hatarnal egy pillanat alatt megvaltozott, hirtelen stabilan lehetett tartani a 130-as tempot, es felfedeztek a kulso savot is. Otthon 0-130 kozt minden tempo volt, de semelyik nem tartott sokaig, osztrak hatartol tempomat a megengedettel. Fogyasztas 21.6 kWh/100km-re jott ki, az ut feleben szakado esoben, szerintem kifejezetten korrekt a majdnem legpazarlobb setuptol.
Toltesek szempontjabol 100%-ig stresszmentes volt, otthonrol 80%-kal indultam, ket toltes volt, elso Parndorf, masodik St. Valentin lett volna, de korbekordonoztak epitkezes miatt a toltot, ugyhogy el kellett menni a kovetkezohoz. Csak Ionityn akartam tolteni, rengeteg van belole, szoval nem volt nehez. Elvileg 11 es 18 percek lettek volna a toltesek, gyakorlatban egy kave meg a gyorsettermi vacsora (kicsit felulirta az M1 a terveket es semmi boltot nem ertunk el) lassabb volt, igy mindket alkalommal 10-15%-ot tultoltottem, de a navi ezzel kalkulalt es ujratervezett. Gyari navira biztam egyebkent a toltesi tervet, annyi van beallitva, hogy a celhoz minimum 10, toltohoz pedig minimum 5%-kal erjunk.
Erdekes adat: 22.1 kWh-t toltott vissza a fekezes az akkuba, meglepoen sok egy foleg autopalyas uton.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz szőröscica #314111 üzenetére
1.kategoriara a kovetkezo megoldasok egyuttes v parhuzamos alkalmazasat javaslom: bkv, carsharing, taxi, roller, bicikli, seta.
2.kategoria a Leon miatt felesleges.
3.kategoria: VALOSITSD MEG AZ ALMAID! Belefer anyagilag, vegyel egy hobbi/szerelemautot! Ha lesz gyerek, mellette sokkal nehezebben fogod elhatarozni magad egy ilyen auto vetelere, mert talalsz valami fontosabb helyet a penznek. Viszont ha mar megvan az auto, akkor “csak” eletben kell tartani. Jaguart nem javaslom, rettento sok baj van veluk es sztem messze nem ad annyit, mint mondjuk egy BMW. Giulia jo valasztas, de ilyeneket vehetsz 10 ev mulva is. Ha az a liebling, akkor en bevallalnek egy E38-at vagy E39-et, aztan szepen meg kell orizni az utokornak. Az aruk mar jocskan elindult felfele, tehat anyagilag se feltetlen feneketlen kut, de nyilvan tobb torodest ker mint egy uj-par eves auto.
A linkelt 430 GC is szep amugy, kifejezetten tetszik, hogy van szine, de kevesbe izes, mint valami youngtimer darab Es a legfontosabb: minden otthagyhat az ut szelen, en az utobbi idoben egesz sok pareves autot is lattam trelerre varni -
Ármester
válasz focvis #314124 üzenetére
Igen, gyári felnihez kell egy kis pogácsa, másik meg egyedi et-s így ez megoldva, amúgy éppen elfér ami az átmérőt illeti.
Nekem is eszembe jutott, igazi tél nincs, ha meg odakeveredek kötelező a hólánc… megint másik téma ugye.
Ebben a méretben nincs árban difi, kb ugyanott mozog a teli mint a 4s. -
Szada85
aktív tag
válasz szőröscica #314111 üzenetére
Nekem a 2-es kategória gyakorlatilag a leendö Leon ikertestvére, abban én sem látok semmi pluszt, ott lesz a Leon, azzal fogtok mindenhova is mászkálni gondolom. (jól fogyaszt, modern, kényelmes, "ingyen van").
A 3-as kategória megint kérdéses, megint csak a fenti gondolatmenet alapján, ha pedig bejön valami combos karbantartás, az lehet még a kedved is elveszi (mivel nem a szó szerinti álomautód ráadásul), és csalódottságban megint a Leonhoz tértek vissza.
Szerintem vedd meg az "álmod" (ha az egy 6er, akkor azt), mert egyrészt a Leon ott lesz biztos háttérautónak, másrészt addig matekozol, meg vársz a "tökéletes idözítésre", amíg elmegy melletted az élet, és akkor pedig már azért nem fogod megugrani.
-
veterán
válasz szőröscica #314111 üzenetére
1. opció, de abból az i3 / i3s, és nem a pöttöm 60Ah akkuval.
(A Leaf az annyira fillérszex, képtelen lennék rá.)Bedobom az örök svájcibicska Golf GTI-t, mint a 2/3. opciót. Nem kizárt az elfogultságom. 🤗
Ha nincs leélve, akár egy G5 se ciki 3 milkáért, az mehet az 1/2. opcióba. -
macilaci78
nagyúr
válasz cOxeR #314115 üzenetére
Carsharing erősen függ attól, hol kell felvenni és letenni a kocsit. Oké, bővül a szolgaltatói terület, de aki azon kívül lakik, annak buszoznia kell, hogy kocsiba ülhessen. Amúgy nekem is eszembe jutott.
1. opció: biztonságos, eldobós autónak vasalo Swift?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Ármester
Téli felni/gumi dilemmával újra felhozakodnék.
Picit viccesen néz ki, de mi van, ha 18"-os könnyű felnire megyek rá és arra egy jó Eco gumi?
Verzió 1:
20-as gyári felnik 400-450e körül vannak, ezekre a gumi, 340-500e Ft... attól függ ugye milyen márkát veszek. (eleje pl egy Hankook, közte van mondjuk Nokian - teteje mondjuk Pirelli/Michlen) összesen legalább 750e
Verzió 2:
19-es gyári felnik 300-330e körül mennek, gumi már olcsóbb, 320-370e Ft ugyanaz a szint mint az előbb említettnél, itt már "csak" 620e
Verzió 3:
18-as gyári felni 200e körül megy, mondjuk az retek ronda, de 200-260e Ft-ból veszek rá gumit. Összesen: 400e
Verzió 4:
18-as SL01-es felni 460e, gumi ugyanaz 200-260e Ft, összesen kb 660e - cserébe nagyon könnyű felni, ami fogyasztásban is segíthet és ami a 18-as mellett szól, az a sokkal kisebb zaj, egy 20-as téli gumi olyat visít, hogy nagyon.
Itt van Bjorn-nek egy tesztje, ez sokat elmond YT: [link]
Jah igen, 18-19-20" esetén is 235mm a gumi szélesség, csak más a profil 45-40-35 így csökken a mérettel arányosan. -
Qru
MODERÁTOR
válasz szőröscica #314111 üzenetére
1-es vagy 3-as. A 2-esnek nem sok ertelme van esetedben. Mar en is banom, hogy a Jazz melle nem vmi potensebb autot vettem. De a fogyi akkor fontos szempont volt.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
silver10
aktív tag
válasz norbert1998 #314105 üzenetére
Egyetértek. Van ez az általános sztereotípia. Kínai az csak bóvli lehet. Nem teljesen. Korábban volt egy kínai parkradarom, autómatán felnyíló-lecsukódó kijelzővel. Pontos volt, tetszetős kivitel. Akkor került ki a kocsiból, mikor vettem egy kínai androidos fejegységet, rendszámtábla tartóba integrált tolatókamerával. Na ez is pontosabb volt mint a 2017-es Corollám gyári megoldása. Tudom, hogy ez a típus csak egy alsóközép kat. közlekedőedény a Toyotákból, de azért mégis. Nekem jó tapasztalataim voltak a csájna cuccokkal.
[ Szerkesztve ]
-
-
bandus
veterán
válasz szőröscica #314111 üzenetére
tök jó a gondolatmenet. szerintem is polarizált a paletta, a 2-es kategóriának nem sok értelme van, mert te szereted a kocsikat, így ez igazából egy lose-lose opció. drága is és szeretni se szeretnéd. az 1-es és 3-as kategóriával pedig drágán, de nyersz. vagy pénzt, vagy élményt (végülis a szopóroller is élmény, ha belenyúlsz ).
a 6-os bmw-ről már lemondtál, most ne tedd még egyszer, lőjj valamit harmadik kalapból, ha egyébként nem kenyérre kell, vagy a gyerek lovassulijára félretett pénzből kell megvenni. őszintén én már nem szívnék az 1-es kategóriával, abban a megbízhatóság kevéssé érelmezhető.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
PetAd
tag
válasz Vismajor01 #314109 üzenetére
Lurdy mélygarázsban van egy gumis, ott töltenek géppel. 2-3 éve voltam ott. De alapvetően gumis hely, szóval komolyabb hibakeresésre nem oda vinném.
-
Ármester
válasz szőröscica #314111 üzenetére
No de mi van a 0. verzióval, az lemaradt... amennyiben az első lehetőséget jól értem, igazából nem látom miért akarod magad szivatni valami olyan autóval amivel csak a szopóroller lenne, miért nem egy jó kis carsharing... Bp-i vagy, kézenfekvő olcsó, akkor és akkora amikor Neked kell, nincs fenntartási költség, nem neked kell vele foglakozni, nincs ilyen gumi olyan gumi... nem kell tankolni se, szerintem ez is racionális, ha így is úgy is egy másik céges autó kapja a valós terhelést.
2.-es verzió végéhez, asszony dobbantana a cégtől, ez távlati dolog, akkor nincs is értelme vele foglalkozni, mert nem tervezhető, 1-2 év, vagy család bővülés... az egészet így is úgy is szétborítja/újrarendezi.
3-as részt nem látom értelmesnek, nagy értékvesztés, tuti nem logikus döntés, ha van céges. Nekem ugye nincs és nem is várható, így másképp látok előre... de ha lenne, biztosan nem ebbe tennék pénzt ugyanis csak bukni lehet rajta. Ritka eset, ha nem... lásd Z4 nálam... amúgy ha tudsz autót tölteni én olcsó elektromost biztos megnéznék 1-es kategóriába, főleg városi használatra... behozza az árát a benzin/olajcsere, meg a sok apró szarság cserén.
[ Szerkesztve ]
-
Gergőke88
addikt
válasz szőröscica #314113 üzenetére
4-5 között elég korrekt 2 literes NC Mazda Mx5 van. Nem nyugos, cserébe jól is megy és élményt is ad.Es abban el is fogsz férni.
-
szőröscica
addikt
válasz szabonagyur #314112 üzenetére
Ha az ar/ertek arany jo, akkor nem erdekel, ha valami puritan. De mondjuk szaladgalos lehetne egy kozepesen lefingott SLK merci is ennyi penzert, ha beleferek a 191 centimmel.
-
szabonagyur
félisten
válasz szőröscica #314111 üzenetére
Én 2. vagy 3. lehetőségre szavazok.
Szerintem jól hangzik ez az eldobós autó kategória, de túl nagy kompromisszum még akkor is ha keveset futna (lehet akkora visszalépés lenne a Leonhoz vagy a Kamiqhoz, hogy igazából még annyit sem ülnél szívesen benne amit írtál, tehát nem lenne kihasználva).
Én ide már lehet beraknám azt a tényt is, hogy megdolgozol azért, hogy jó autóval járj, még akkor is ha kevés a futás.
Gondolom a 2 opció azért is van itt, mivel beleférne a költségvetésbe gond nélkül.
-
szőröscica
addikt
Na, vázolnám a helyzetet.
Asszony kora ősszel kapja a vadi új kombi Leont, 1.5 TSI DSG-vel. Ezt az autót tekintsük adottnak 4-5 évre (neki is elege van már a cégből, de nem akarok még egy változót a képletbe). Az új munkahelyem sétatávolságra van az övétől, ugyanúgy 2, max. 3 alkalommal kell bejárnunk, 9 km-re lakunk, szóval akár együtt is mehetünk, de nincs kizárva, hogy egy-egy alkalommal a saját autómmal mennék. Ahogy a szintén viszonylag közel (6km) lévő edzőterem, vagy Lidl/Auchan (1.5km) járat is felmerülhet.
Az én autóm tehát a Kamiqból kiindulva évi 5-8 ezer km-t futna maximum. November vége óta 6500km került a Kamiqba, de ennek java része még a februári költözésünk előtt. Java részt ez a táv is hosszabb, kirándulós módon megy bele, de nem kizárt néha a fentebb leírt 1.5-9km közötti út sem.
Ez alapján 3 kategóriát jelöltünk ki.
1. kategória
Kicsi, gyakorlatilag eldobós autó. Ez csak a helyi szaladgálást elégítené ki. Elvárás, hogy biztonságos legyen, ha nem adnak meg egy jobbkezest, azt túléljem benne. Automata váltó előny, méret minél kisebb. Vasaló Swift és utódja, Up és társai. Esetleg egy lefingott akkus Leaf, keret 1.5-3m Ft között. Többet feleslegesnek érzek, egy i3-as BMW nagyon tetszene, de sosem hozná be az árát, a használhatósága pedig nem jobb az előbbieknél. Ebben az esetben minden hosszabb út a Leonra marad. Racionálisan közelítve ez a kategória nyer.2. kategória
7-8 millió forintért valami átlagos autó, fiatalon. 5-6 éves, erősebb benzines, hozza legalább egy 1.5 TSI dinamikáját, automata váltóval, és egy Octavia 3 FL zajszintjét. Futott km minél kevesebb legyen, 60-80 ezer km között, CarPlay, újszerű utastér elvárás. Játszhat akár BMW F20 1, Octavia, Superb, 508, Passat, bármi. SUV nem kell. Ezt az opciót tartjuk a legkevésbé értelmesnek, tekintve, hogy ez gyakorlatilag a Leon tökéletes párja lenne, egyedül akkor lenne némi létjogosultsága, ha az asszony dobbantana a cégtől.3. kategória
Maximum 11m Ft. Ez már a fájdalomküszöböm teteje, de elnézve az árakat, érdekes és megkímélt autók inkább 10 körül vannak, 7-8 között középszar a kínálat. Szóval itt nem Passat játszik, ide már szerelemből választunk. Jó lenne 100 ezer km alatt maradni (a múltkori 530i-ért akár holnap indulnék, de az a 150 ezer km nekem sok ennyi pénzért), viszont ha érdekes az autó, akkor lehet picit idősebb, de max. 10 éves, és ott is egy utólagosan belegózható CarPlay jó lenne. Itt már szeretnék némileg erősebbet, jó lenne egy 7mp körüli 0-100, korrekt zajszint (de egy O3 FL-el, BMW E39 szinttel megelégszem). Mélyre engedhető ülés, jó könyöklő, napfénytető pozitívum. Nagyon sok extrára nem vágyom, nem feltétel a lézerlámpa vagy az adaptív tempomat. Ez kifejezetten hétvégi és utazós lenne, csak nagyon ritkán venném elő az említett rövid távokra, ellenben lehet megtartanám 10 évig is. Alfa Giulia, BMW 3/4/5/6, Jaguarok, stb. A szívem erre húz, de ennyi pénzt kicsit már sajnálnánk, tehát ide tényleg szerelem kell.A megbízhatóság alap elvárás mindennel szemben, olyat nem szeretnénk, amit kéthavonta szervizbe kell hordani és hajlamos az út szélén hagyni.
Szóval itt tartunk most, és egyelőre parkolópályára is fogom tenni a kérdést, hogy emésszem a helyzetet, lássuk, hogy milyen lesz a Leon és milyen lesz egy autóval létezni október közepétől. Csak néha 1-1 hahu keresést fogok megereszteni, de nem akarom ezzel fárasztani az agyam napi szinten. Véleményeket, tanácsokat szívesen fogadok, mint mindig. Esetleg valami szép youngtimer is lehetne, de abból kb. E38 és E39 merülne fel nálam, de ott meg az üzembiztosság már kérdéses.
-
Vismajor01
addikt
Skacok
Delpest/delpesti regioban klimatoltesre tudtok ajánlani valakit? Hosszú hétvége után csutortokon indulnánk és a klíma nem hut (2009 ford focus)
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
tboldi
nagyúr
Jól elment ez a nap is...
Első fék összerakva, de persze mára is jutott valami, ami megszívatott: a kopásjelző vezetéke. Mint kiderült nem csak a fékbetétből volt kitépve, hanem az autó felől is el volt szakadva, és ami maradt belőle, szépen eloxidálódott, úgyhogy húztam egy új szálat egészen a vastag kábelkötegig, ahonnan leágazik, plusz a vezeték védelmét szolgáló, több darabra széttöredezett műanyagcsövet is cseréltem.
Már csak a kerekeket kell felszerelni meg a kéziféket beállítani, és készen is vagyunk.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz norbert1998 #314105 üzenetére
Én a kínai LED DRL lámpából más tapasztalatokat vontam le. Pár hónap után a fényereje sokat romlott.
10x annyiba kerülő Osram azóta is pöpec.Én valahogy műszaki cikkeknél kerülném a párezres kínait. De ezt mindenki máshogy mérlegeli.
⭐ Stella
-
norbert1998
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
-
MunezXBK
nagyúr
válasz szőröscica #314099 üzenetére
Haza és visszaúton 11db lerobbant autót láttam, ebből 7db volt BMW. Csak mondom.
-
brumi1024
veterán
válasz szőröscica #314099 üzenetére
Nem, nagyjából reálisnak tűnik. Nagyon feljebb nem tud menni 13-14 körül már az M2-k kezdődnek, az meg nagyon más liga.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Futás, futópályák
- ASUS routerek
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Vezetékes FEJhallgatók
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest