Hirdetés
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Asszociációs játék. :)
- Digitális Állampolgárság Program
- Tökéletes töketlenség
- Szólánc.
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Filmek / Sorozatok 2024/2025
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Bambanő háza tája
-
LOGOUT.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
-
brumi1024
veterán
Azért a német pályán lehet rendesen haladni, ha nincs forgalom. Berlin-Rostock ~230 km, Maps becslése alapján 2 óra 21 perc, 1 óra 40 után parkoltam le a célon.
-
Qru
MODERÁTOR
-
félisten
-
Alusky
aktív tag
válasz AssAssynn #277472 üzenetére
Mert még nem próbáltad normális új nyárigumival a határait kiautózni, azért nem érzed rossznak. Úgy már érezhető lenne a különbség.
De egyébként nem annyira vészes, csak szőrszálhasogatásból erdőirtás van mint minden autós csoportban, fanatizmusnak hívják. Meg tudok állni a 2.2 tonnával is télikkel, körbeautózom a jónépet még mindig és nem esik le a kanyarokban, a szatyor sem az ülésen marad, hanem szétkenődik a kesztyűtartón.
Ettől függetlenül nem ajánlom én se, főleg mivel ki sem használnád semelyik előnyét amit tud, amit én mondjuk igen.[ Szerkesztve ]
Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #277471 üzenetére
Ne parazd tul, legyen pokroc keznel vesz esetere.
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #277474 üzenetére
Kérdezd Vilmost!
Vettem az adást, de te is beszótá' nekem múltkor.
-
-v-
addikt
válasz szabonagyur #277471 üzenetére
Busz 👍
-
MC Pite
veterán
válasz AssAssynn #277472 üzenetére
Szerkesztettem az előzőt, olvasd azt is.
Nyáron téli.
Oldalirányban gyenge, kenődik. Fékútban pocsék(ne akarj mögöttem jönninvészfélezésnél), hirtelen irányváltásnál sokkal hamarább veszti el a tapadást, kenődik.
Mind a keverék, mind a blokkok kialakítása miatt.1600kg, menetkészen 1700 az nehéznek számít.
Bár ha idáig nem zavart, most se fog - de nehéz, 140-150km/h-val sűrűbben használt autóra két szettet szoktam inkább javasolni (mint 4S-t).
Vagy marad a CC2, ami nem olcsó.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
félisten
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #277471 üzenetére
A busz?
-
AssAssynn
őstag
válasz MC Pite #277470 üzenetére
Miben kellene éreznem? Ülök elég sokat autóban, de nekem csak pozitív tapasztalatom van a téligumival nyáron. Ha nem lennének a tesztek, el sem gondolkodnék azon, hogy nem ez a legjobb megoldás.
A verda 1600kg, nem tudom pontosan a súly miben számít.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
félisten
-
MC Pite
veterán
válasz AssAssynn #277411 üzenetére
Nyáron fos a téligumi, fura hogy ezt sokan nem érzik.
Amúgy, jellemzően évente 2-3 napot éri az abroncsot hó/latyak.1 szavazat jóféle 4S gumira, főleg ha nem nehéz a verda. CC2, Quatrac, 4S2.
Egy normális 4S-től itthon 99,9%-ban rosszabb egy téligumi egész évre.
Én büntetném.Hangolás:
a, elolvasol 2-3 tucat tesztet, és táblázatokat gyártasz : [link]
b, megkérded a gumis topikban
Az a 3 amit írtam itthoni egész évre való - korrektek havon, de inkább az év nagyobb részére hangolták őket.Maradjunk annyiban, mások a határok amikhez hozzászoktunk. Nem a csatonán csúszásra nézek, hanem aszfalton normálisan közlekedve is jelzem ha csúszik, és nem értik miért mondom. Picit jobban forszírozva egy egybúthibán szépen vándorol, de van aki ezt sem érzi.
Fékezés dettó, sokak szerint normális ha vészfékezésnél az ülésen nejlonszatoyrban lévő szendó nem esik le. Annak repülnie kellene vészfékezésnél, nem picit csúsznia.400k+ km sok necces helyzet volt, és időnként számított az a plusz amit a normális abroncs tudott.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
AssAssynn
őstag
válasz Alusky #277461 üzenetére
Két dolog:
honnan tudom, hogy a 4 évszakos gumi, az "nyárias", vagy "télies"? Mivel jelöli a gyártó? Webshopokat nézek.Másik: érdekességképpen csak: az első BMW-men csak nyári gumit használtam. Télen is. Sosem volt baj, de még a legkisebb mértékben sem, pedig mentem vele dinamikusan. Meg ugye az ráadásul még hátsókerekes is. Egyetlen egyszer volt olyan, hogy télen, -10-ben, lefagyott úton nagyobb sebességgel vettem egy kanyart, ahol ráfutottam egy átfagyott csatornafedélre, és akkor azon megcsúszott egy picit, de csak annyira, hogy lecsúszott róla, és azonnal az aszfalton visszanyerte a tapadást, és mentem tovább. Kb annyi volt, hogy egymásra néztünk, hogy "ez most csúszás?", de ennyi. Körforgalmakból is mindig "becsóvál, vissza kettő, padló" alapján jöttem ki, de sosem volt csúszás. Engem is meglepett a dolog. Az elején félve használtam, de aztán ahogy rájöttem, hogy bírja, egyre bátrabban közlekedtem vele, végül már úgy mentem vele, mintha téli gumi lenne rajta. És hozzáteszem, kb a legolcsóbb gumit vettem rá anno, valami 15e ft-os darab áron. De ezt csak érdekességképpen írom, nem népszerűsítem ezt a magatartást, habár a többi béjemvés is elmondta, hogy hasonlóképpen használja a kocsit gond nélkül.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
Vismajor01
addikt
válasz szabonagyur #277463 üzenetére
Megkaptam bitpork féle talin a nyáron, hogy téli gumival érkezek egy autós talira..
Mondom vedd elő a telód és nézd meg, ez 4 évszakos
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Alusky
aktív tag
válasz szabonagyur #277463 üzenetére
Persze, hogy meg, pont ezért mert lamellázva vannak a 4S-ek is. Ráérek Google rákeresni, amúgy is megnézem, hátha találok valami szimpatikusat.
CC nekem tetszett amíg nem írták le itt többen is, hogy a kocsi télen önálló életre kelt vele. Meg akkoriban árba se volt jó, két szett gumi áráért ment abban a méretben ami kellett volna, annyit nem fizetek ki érte, akkor tudok venni téli-nyári szettet annyi erővel, de az már vagy 3-4 éve volt mikor néztem, szerintem már nincs is sima CC.
Majd valamit keresek, egyelőre még újak a mostaniak nem fogom lecserélni.Vismajor01
Ezért nem járok autós talikra.[ Szerkesztve ]
Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
félisten
-
Alusky
aktív tag
válasz AssAssynn #277451 üzenetére
Város nagyon öli a téligumit, sok a kanyar, körforgalom, lámpa, gyorsulás, lassulás, nincs menetszél, egyre jobban melegszik a gumi. Pályán semmit nem kell csinálnia, csak gördül a nagy menetszélben.
Ha nem érzed rosszabbnak akkor valami keményebb keverékű télid van, azok szokták jobban bírni. A puha keverékeseknek 3 évesen már az oldalfalán is pókhálósodik ha kicsit túl van fújva, mert öregszik anyagában, pláne ha süti is a nap. Érdemes megcserélni, hacsak nem túlkopott már az első, mert akkor a menetstabilitást rontani fogja, ha nagyon kopott megy hátra.
Én nem használnám olyan sok évig az egész évben futtatott télit, hiába nincs lekopva. Nagyon sokféle gumin mentem már, mert régebben egymás közt adogattuk őket mert a méretek nagyjából stimmeltek, 5-6 évesen már jelentősen jobban kapar egy téli ami egész évben fut, 4 évnek mondanám amit kibírnak, ha nincs szétmelegedve nyaranta, hanem csak átlagos terhelést kap.
Az új gumi felrakásánál venni észre igazán, nem az öregnél.Sokat megyek földúton és szeretnék rajta átjutni eső után is, minta meg nem sok nyárigumin van, amin igen az meg nem lesz jó télen ettől még. Télen leürül a forgalom akkor kenem neki én is, pont olyankor kell. Igazából ennyi az oka, de már egyre erősebben gondolkozom téli 4S-en én is.
Idén nyáron több autón látok téligumit, mint általában látni szoktam, gondolom a gazdasági válság egyik mellékhatása.
Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
félisten
-
MunezXBK
nagyúr
link Ezt megúsztuk, Augsburg 40km-re van tőlem.
-
Qru
MODERÁTOR
Fogyi: 8.6 (bc 8.6). Telek+ kis varos klimazva.
Ma 28 fok volt a csucshomersekelt az udvaron, a hazban 24.
#nincsbennetarcsi
-
AssAssynn
őstag
válasz Alusky #277450 üzenetére
De te nem aszfalton jársz vele, vagy hogy érted ezt?
Mondjuk nekem az lenne a logikus, ha pont városban kopna kevésbé, mert lassú tempónál, araszolva, sok megállással nem melegszik úgy fel. Inkább azt gondolom az autópályán kopik a téli gumi nyáron használva. Csak hát ugye, ahogy írtam, ilyen futás mellett sose kopik el, előbb veszel rá újat. Ja meg elől kopik jobban. A 2019-es gumijaimnál szerintem a hátsók kétszer mélyebbek, mint az elsők. Valószínűleg ki kellene cserélni őket, és akkor még 2-3 évet bőven benne maradnék a szükséges profilmélységben."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
Alusky
aktív tag
válasz AssAssynn #277443 üzenetére
Valamelyik télies 4S-t mondanám akkor inkább. Én a full télit 90%-ban falvak között használom, ide teljesen jó, meg itt nem eszi meg a meleg se következő télre, ez igazi falusi megoldás ott elmegy, de ha csak aszfalton megy városban és pályán akkor viszont inkább a 4S-ből valami télre optimalizált kellene.
Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #277448 üzenetére
Ez nem hirdetés, hanem linkmegosztás. De ilyen alapon semmilyen használt autós linket sem lehetne megosztani
Hirdetés akkor lenne ha az enyém lenne a cucc vagy kapnék %-ot az eladás után.[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
félisten
-
AssAssynn
őstag
válasz 426os #277423 üzenetére
Pont rátapintottál mert dombos helyen lakom, ráadásul a domb tetején, egy elég meredek emelkedőn kell feljutni oda. Bár havat nem tudom mikor láttam utoljára, de lefagyva azért szokott lenni. És autópályán is inkább a "csapatósabbak" közé tartozom.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
radi8tor
MODERÁTOR
Valaki keresett akkutöltőt nemrég: Hardverapró
⭐ Stella
-
AssAssynn
őstag
Ugye azt, hogy valóban megnövekszik-e a fékút, nem igazán tudom letesztelni. A mostani gumi 2019 óta van a kocsimon, tehát már elég sok nyarat, telet kibírt, én a kopáson kívül mást nem találtam. Télen is szépen haladok vele.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz Alusky #277416 üzenetére
Nagyon köszi!
Végig tiszta új aszfalton járok vele. Városban többségben, de autópályán is. Teljesen ugyanezzel a felhasználással használtam az előző kocsim is, amin - ahogy mondtam - téli gumi volt/van. Én igazából ezt abszolút nem érzem, hogy nyáron, tiszta időben, aszfalton nem úgy tapadna. Sosem csúszott meg (különben egyik autóm sem még a leggagyibb gumikkal sem)."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
tboldi
nagyúr
Hardveresen is. A legfontosabbak: MultiAir (hátrány), VL38 helyett GT1446 turbó (előny), M32 helyett C635-ös váltó (előny). Illetve a QV-be lehetett opcionálisan kérni adaptív lengéscsillapítókat is.
A gyári adatok szerint az enyém 155/230, a QV 170/250.
szerk.: Az Abarth Grande Puntóban (ami még nem Evo) ugyanez a 155-ös blokk van, mint az enyémben, és ahhoz volt esseesse kit, amivel 180/272-t tud. Konkrétan az is egy GT1446-os turbót kap ezzel az upgrade-del.
[ Szerkesztve ]
-
MrSealRD
veterán
válasz K Norbi #277436 üzenetére
Vigyázz mert vilikének ez kép már érzelmeket okoz...
[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
-v-
addikt
válasz szőröscica #277430 üzenetére
2 céges, az ampera meg egy XM lenne az ideális flotta.
-
félisten
válasz szőröscica #277430 üzenetére
2 ceges
-
Petyyyyy
addikt
válasz Vismajor01 #277432 üzenetére
Végül is a sündisznó is állat.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Vismajor01
addikt
válasz szőröscica #277430 üzenetére
Venni kell egy golf GTE-t.
Azt is lehet tőtikézni de megy mint ÁLAT és kényelmes is.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
bandus
veterán
válasz szőröscica #277430 üzenetére
amugy tkjo, hogy megvalaszolod magadnak a kerdest a hsz vegere ne tartsd meg, minek? varosi szaladgalos minek? azert mert eldobhatos, ugyanugy szobhatsz a szervizzel, es ott allhat heteket. lepj tovabb, nem az asszonyt probalod eladni, csak egy fem szappantartot
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
szőröscica
addikt
Ugye nincs ertelme az Amperat megtartani?
Hozzam nott, kicsit sajnalom eladni, de igazabol koltsegre pont annyi mint a ceges auto ha az elmaradt hozamom es az amortizaciot is bele veszem. Csak parom itt rajatszik az erzelmi hurra, hogy ne tartsuk meg? Mert jonnek holnap megnezni.
Szoval asszonynak tartsunk szinten cegest vagy vegyunk egy masodik autot, ami vagy kifejezetten utazos vagy egy eldobhato varosi szaladgalos? Amperatol annyiban felek, hogy mar 11 eves, eddig problemamentes volt, de azert bele lehet szaladni dragabb dolgokba vele, plusz koccnal konnyen GTK. Es hosszu utra a Kamiq biztosan jobb lesz, varosban szaladgalni meg ugyszinten miert ne a cegest ussek meg, ne az Ampera 200k-s tukret verjek le. -
K Norbi
addikt
Csak az Rs!
-
426os
őstag
válasz AssAssynn #277413 üzenetére
Ha nem olyan helyen laksz, ahol minden nap havas emelkedőkön kell felmenned télen, valamint autópályán sem mindig a belsősávban jársz 160-al, akkor mindenképp négyévszakos. A Magyarországra jellemző időjárási és közlekedési viszonyok mellett szerintem egy 3-5 évente cserélt jó minőségű 4s gumi jó választás, ha nem mész évi 20+ ezer km-t.
Részemről Quatrac Pro-ra egy ajánlás, én eddig sem nyáron, sem télen nem éreztem semmi hátrányát..
-
sagesz93
addikt
válasz tboldi #277408 üzenetére
Hát igen, az a sárga… de ennyiért azért nem abarthtot vennék, rablás az ára, 2019ig kb 5 milláért lehetett kihozni szalonból egy alapverziót. Lehet rá fogok kényszerülni egy Mito QV-ra, úgyhogy muszáj lesz megnéznem a tiédet
(#277414) Tom1939: ez abszolút így volt Mallorcán is, szinte toltak le az öreg vasakkal, én meg nem értettem mit csinálok rosszul úgyhogy általában visszaváltottam és padló, csa a család meg már rettegett mellettem
(#277418) Snoop-y: az egy jó ország, ott lenne miből csemegéznem , mallorcán rengeteg volt a bérlős 1.0 hibrid is.
[ Szerkesztve ]
-
Alusky
aktív tag
válasz AssAssynn #277411 üzenetére
Nekünk is téli van minden kocsin ekkora futásra. Ha puhább a keveréke és szeretsz olykor kapartatva indulni, meg padlózni másodikban kikanyarodva vagy használni a féket rendesen akkor azért elfogyaszthatóak ezek öregedésük előtt, úgyhogy nem érdemes minden alkalommal megmutatni a népnek mennyi a nyomaték a motorban. Amúgy viszont normálisan autózva nem kopnak el, csak öregednek.
Száraz, tiszta aszfalton rosszabbul tapad, de nem vészes, viszont előbb jelez, hamarabb nyikorog, sodródik finoman, egyszerű sofőr is időben észbe tud kapni. Esőben tényleg jobb, meg kimosott murván is jobban tapad, földutakról nem is beszélve, nyilván a fizikai bordázat különbsége óriási, de száraz aszfalton egyáltalán nem. Azért érezni jobbnak, mert nincs kiautózva a határaira.
Ha falvakra használod maradhat téli, ha urbanizáltabb helyeken akkor inkább télies 4S, minél több a tiszta aszfalt és kevesebb a paraszt útvonal úgy mehet a nyárias 4S felé (merthogy 4S-ből többféle is van). Ugyanúgy téligumiból meg nyáriból is van többféle, gumikat nem csak 3 csoportra lehet szétosztani évszak szerint, olyat érdemes venni ami az autózási szokáshoz jobban megfelel, gumis topikban már jobban fogják tudni.Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
őstag
válasz sagesz93 #277407 üzenetére
Mindig örülök amikor pandát kapok a kölcsönzőtől kisebb kiruccanáskor, megfelelő hasmagasság, szívó motorral kb kinyírhatatlan. Dél európai mobilitás hőse, és mindig élmény amikor egy helyi 90+ éves néni mindenkit (beleértve persze engem is) ripityára aláz a hegyi utakon (te időd per három alatt fel és leér...) egy 40+ éves pandával.
[ Szerkesztve ]
-
AssAssynn
őstag
válasz Tothgera30 #277412 üzenetére
Lassan azon fogok meglepődni, ha valamilyen tárgyból nem lesz topik.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
Mit gondoltok, évi 5-6 ezer km-re milyen gumiabroncsot érdemes venni?
Ugye itt előbb öregszik el, minthogy megkopna.
Négy évszakosról mi a vélemény itt?Én különben egy jó ideje állandóan télivel járok (télen-nyáron), és bár igaz, hogy jobban kopik, de más hátrányát nem érzem, sőt, szerintem még jobban is tapad. Most utána olvasva több cikk is van a neten, hogy tilos téli gumit használni nyáron, de ahogy látom ezeket a cikkeket többnyire gumis boltok hozták le, meg szponzorált cikkek, úgyhogy lehet nem kellene adnom rájuk. Nekem mondom személy szerint kifejezetten jó tapasztalatom van a téli gumi használatával nyáron, de persze meghallgatok másokat is, hogy nekik mik a tapasztalataik.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
tboldi
nagyúr
válasz macilaci78 #277409 üzenetére
-
sagesz93
addikt
Augusztus 14 után újra itt, gyors átfutom majd az ~1200 hozzászólást Vett valaki valami izgalmas kocsit az elmúlt 2 hétben? Mallorcán egy Fiat Pandát üvegeltem a dimbes-dombos utakon, bírta a strapát [kép] fogyit 5.7 re hozta a gép. az útvonalak egyike , több mint 900 km mentünk.
Annyi abarthot láttam kint, rendesen elkapott a birtoklási vágy[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz Tom1939 #277333 üzenetére
Ott a kettes a kínzás ha lassul vele.
Vannak durva aszfaltutak, de azok jellemzően sokad rangúak (pl Halstattnálmsóbányánál 37% ha jól rémlik, élmény volt feltekerni rajta, mellkason a kormányon hogy ne emelkedjen el az első kerék).
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
cOxeR
Ármester
Lehet rátok számítani. Z4-re nem tolonganak, úgyhogy addig nincs miről beszélni. Olcsóbban meg nem adom, annak úgy is felfelé megy az ára csak.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest