- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Asszociációs játék. :)
- gerner1
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Egy korszak vége
- Nemzetközi újév visszaszámlátor alkoholistáknak
- Klímaváltozás, természetszennyezés
- Gurulunk, WAZE?!
-
LOGOUT.hu
Autós topik
-
radi8tor
MODERÁTOR
(rögzített hozzászólás)
Autóstali Január 4-én 13:00 Budaörs Auchan totemoszlop alatt:
(47.4530292, 18.9443333)
[kép] [kép] [kép]Maps: https://maps.app.goo.gl/DH7brzbQb9HbETmQ7
Waze: https://waze.com/ul/hu2mmzndcf[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #142296 üzenetére
Nem tudom milyen kell bele. Meg kell néznem a manualban.
#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
Bekerültek az új fényszórók, fiatalodott tőlük egy picit
Meg az új hátsó gátlók (Sachs) és a hátsó fékek is (Ate tárcsa, Ate Ceramic betét, ahogy elől is)
A helyzetjelzőbe került végül csak led, a 6 év gari miatt, 4300k-s Osram prémium. Kicsit erősebb a fénye, mint vártam, de jóvanazúgymá. Hátsó lengéscsillapító cseréjét nagyon érezni, eltűnt a hajósság az autó mozgásából. -
kisza25
félisten
így újult meg a Hyundai Ioniq Electric
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
Akula
őstag
válasz tboy93 #142258 üzenetére
Astrában pl. nálam nem is volt éves olajcsere periódus. Minden 1000km után be kellett önteni egy litert, mert kb. ennyit csöpögtetett el, vagy a főtengelynél kiverte. Úgy nézett ki, mint egy harckocsi, minden úszott az olajban. De legalább állandóan friss olaj volt benne.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
-
LZs?!
aktív tag
válasz gzbotii #142262 üzenetére
@gzbotii
Köszi.
j.bravo esete sokkal inkább szívás; az én történésem inkább csak bosszantó, és relatív könnyen orvosolható.
Részemről most már érzelmi fenntartások dominálnak: én is vallom a 'majom-banán' elvet, de amikor az a dög már bemondásra ki van bélelve banánnal, és ennek ellenére folytatólagosan hajigálja a sz@rát, az már sok...
Nevermind...
-
-
tboldi
nagyúr
Rendeltem matrinyát a slow as f*ck helyére.
[link][ Szerkesztve ]
-
gzbotii
nagyúr
válasz molnarpeter #142269 üzenetére
Kimagyarázza. Annyira megijedt, hogy itt épp menekült
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Magnum_
nagyúr
válasz molnarpeter #142269 üzenetére
Jaj jaj, remelem, erre is fog kozlemenyt kiadni
I humbly and respectfully decline™
-
kisza25
félisten
válasz molnarpeter #142269 üzenetére
Valamiért van egy érzésem, hogy lesz még
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
molnarpeter
nagyúr
-
-
barnam_
nagyúr
Ismerős autójára szervizben kuplung felújítás címszó alatt mondtak egy 150-180 ezres árat. Gondolom tárcsa, nyomólap, meg kinyomócsapágyat akarnak cserélni.
Csak én érzem ezt nagyon drágának?
Opel Corsa C, 2003-as évjárat, 1,2 benzin 75 ló. Z12XE motorkód, sima manuális váltó.Elmondás alapján az a hiba jelenség, hogy egyáltalán nem tudja sebességbe rakni.
-
bbubby00
őstag
Vettem csapatósnak ismét egy NB-t 1.8 sperr-t, meg persze az asszony ne a dízellel vigye az ovodáig a gyerkőcöt
Viszont nem tudom, hogy mennyire üzembiztos, így a 2hét múlva esedékes osztrák Großglockneri túrát az NA-val fogom teljesíteni, tudom, hogy az a világ végéig elvisz. Apropo, tegnap hibanélkül (kenőpénz mentesen) átment a műszakin a kis piros
Lassan, de biztosan belekezdek MX5 NA és NB-k hazai forgalmazásába is[ Szerkesztve ]
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
tboldi
nagyúr
válasz stickermajom #142259 üzenetére
Én is felezem... Még a felezettet is.
Alapvetően 20k km/1 év, fokozott igénybevétel esetén meg 10k km/6 hónap. Mivel főként csak a városban cirkálok, az utóbbit felezem km szerint, ami legutóbb pont 6 hónap alatt jött össze, de előtte meg 9 kellett hozzá.
Lég- és olajszűrőt ezzel együtt, pollent meg az éves klímatisztítás alkalmával cserélek.Amúgy iOS és PS - na, meg Nintendo Switch.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz stickermajom #142259 üzenetére
Nincs ebben semmi hitvita. Muternak vettünk idén Astrát, az olajbetöltőbe nézve egyértelműen meg lehetett mondani, hogy melyiknél tartották be a gyári periódust (30e km). Koromtól nem látszott semmi.
A műszerész bácsi akitól végül vettük 10e-ként cserélte, fém színű is belül minden, egy gramm korom nincs lerakódva...
-
LZs?!
aktív tag
TL, DR verzió:
Ki mit tud a kétezres évek beli Nissan Maxima QX 3.0 V6 AT-ről?
Érdemes belemenni vagy szopóroller?
Kifejtős verzió:
Van nekem egy fejlövésem a késő '90-es évekbeli belpiacos yankee cirkálók felé...
Ami az autós létezésem csimborasszója lenne az ez: Mercury Marauder
Egy találó YT videó róla itt: 2003 Mercury Marauder: Regular Car Reviews
Már elfogadtam, hogy beláthatóan ilyenem még jó sokáig nem lesz; viszont helyettesítőként (placebo...) folyamatosan kikacsintgatok a keresztpiacos távol-keleti mid-size sedan felhozatalra a kétezres évekből. Ezekből a Honda Legend 3rd Gen FL ami be is jön, lásd ref képek (a konkrét hirdetés nem lényeg...). Meg is néztem párat, utána is olvastam, illetve itt is érdeklődtem; amire rájöttem, illetve tanácsoltátok is, hogy maradjak távol tőle; t.i. amíg jó, addig qrva jó, ezen túl viszont nincs se érdemleges szerelő, se normális alkatrészellátás.
Ugye tartok kirándulós/hétvégi autónak egy Alfa GT-t, ami a közelmúltban ismét bemutatta a középső ujját, ráadásul egy meglehetősen rossz pillanatomat kapta el, ezért így vagy úgy, de el fog menni a háztól; akit a érdekel a sztori: ITT van. Most ledobtam a kocsibeálló végére és ott is marad, amíg megjön a hangulatom foglalkozni vele.
Mellette van még pár kocsi, de mindennapi gyilkolásra egy 2000-ben gyártott Nissan Almera 1.4 87LE 'öreg szamurájt' használok: a rozsda kikezdte, meg van ütve minden irányból, a lakkozás a tetőn és motorháztetőn már lepergett, emellett ebben utaznak a kutyák, a csomagtartójában vagy a szelektív hulladék gyűlik vagy lomokkal van tele; legutóbb zsákos mulccsal toltam tele anyósüléstől a csomagtartóig, illetve tegnap felpókoztam egy szekrényt a tetejére, ami a kerti kisházba ment. Az átlag táv egyhuzamban jobb esetben megvan 3km, télen-nyáron. Városon belüli, rövidtávú 'daily beater'.
...és megy. Rendületlenül. Hiba nélkül.
Én pedig tökéletes Automotive Zen állapotban vagyok, amikor vezetem. Tudom, hogy minden rendben, és tudom, hogy minden rendben is lesz. Egyfajta kellemes, jó értelemben vett 'lexarom' közöny lesz úrrá rajtam.
Tegnap este elvittem vele a lomokat a bécsi úti szelektívgyűjtőbe....és hazafelé eszembe jutott: ezt a kocsit sohasem vittem ki 'levegőzni', így itt az ideje megpörgetni. Mentem vele pár Szentendre-Pomáz-'kalász kört, és megtapostam rendesen
...és meglepett, durván pozitívan. Ez a kocsi 'akar'. Persze volt némi fentartásom, ahogy bizonytalankodott az úton, amikor harmadikban tiltásba kergetve megütöttük az óra szerint 140kmph-t; de ez inkább a 20 éves lengéscsillapítók és az olcsó, öreg négyévszakos garnitúra hibája...
...de a lényeg még egyszer: ez a kocsi akar és tud. Ez a kocsi értelmezhető autó, nem csak egy gépjármű, nem egy használati tárgy karbantartás-intervallummal, mint pl. az automata kávéfőző a konyhában; legalábbis nekem soha eszembe nem jutott, hogy autókánt tekitsek rá.
Ekkor jött a gondolat: az 'öreg szamurájnak' volt egy nagy testvére, rendes motorral és rendes méretekkel. Szóval a Maxima.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
footy
addikt
válasz tboy93 #142249 üzenetére
Szerintem kb minden utcai autóban 10 ezrenként érdemes lecserélni mindent (olaj, szűrő, levegő szűrő, pollensz.), pollen szűrőt akár évente többször is.
167-tel vettem a Golfot amiben előtte csak 28-30ezrenként cseréltek olajat. (ki tudja milyen használat mellet)
267-tel adtam el, úgy hogy csak kopókat kellett cserélni, olajat 20-22ezrenként cseréltettem, nem ette az olajat és gyári volt a turbó is.
A 10ezrenkénti olaj(és összes szűrő)csere véleményem szerint tiszta környezetszennyezés. Ha valaki nem pusztán városban jár akkor feleslegesnek tartom az ennyire lecsökkentett intervallumot. Még a kifejezetten váris használatra készült priusnál is 15e km a gyári intervallum...(#142248) comegetsome1
Ahogy tboy írja a szervízkönyevdben szerepelnie kell milyen szervízintervallumok ajánlottak "nehezített" körülmények esetén.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
nagyúr
válasz #76500480 #142248 üzenetére
A szervizkönyved nagy eséllyel azt írja erre a felhasználási módra (kb. minden autónál), hogy felezd a csereperiódust.
Szerintem kb minden utcai autóban 10 ezrenként érdemes lecserélni mindent (olaj, szűrő, levegő szűrő, pollensz.), pollen szűrőt akár évente többször is.
szerk: ha nagyon-nagyon sokat autópályáznék, akkor lehet kicsit bővebbre merném ereszteni a csere periódust, ~15k környékére, de 20k fölé akkor sem mennék semmi pénzért
[ Szerkesztve ]
-
#76500480
törölt tag
Ha nagyon poros helyen használom az autót, légszűrőt, pollenszűrőt milyen gyakran cseréljem? Évente szoktam ami így is szigorúbb, mint a kötelező szerviz...(turbófeltöltős motor, motorolaj 5w30/0w30)
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz kisza25 #142240 üzenetére
Fú. 2 napig használtam asszonypajti 80 lovas Corsáját, hogy ne csak bokorugrásnyit menjen, de a végére már minden bajom volt. 1 órás út alatt beáll a hátam abban az ülésben, akármilyen fokozatban vagyok, klímával padlógázra sem gyorsul és a hab a tortán, hogy sikerült "kiugrasztani" a helyéről a jobb első el. ablak gombját Rányomtam, hog húzza fel, erre kiesett a gomb a helyéről. Wtf.
Földöntúli élmény volt visszaülni az Accordba.
-
kisza25
félisten
válasz Tsebacsi #142238 üzenetére
akkor nem kifogtál egy sokat fogyasztót, hanem ez ilyen, legalábbis te nálad pont ugyanannyit eszik
Nem megy jól 150 lóval? Nekem ez olyan fura, mert a mostani csak 95 ló, de még így is mindenki feltart városban, ha 150 lovas lenne, szerintem már elvették volna jogsimat
mondjuk 1190 vs 1445 kg[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
nagyúr
válasz kisza25 #142237 üzenetére
Ugyanolyan lassú mindkettő, ugyanannyit eszik, szóval ez a csere nem jött be
Megvárom a november elejét az olajcserével (nem viszem el 5000-nél), majd akkor kap egy váltóprogram resetet vagy frissítést, mert az nem tetszik néha.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Shummo
senior tag
Sziasztok. Tudnátok egy olyan kérdésben segíteni, hogy a stabilizátor pálca ha elkezdett városban nyikorogni, akkor merjek még vele menni egy hosszabb utat? (kb 600km - ebből 500 sztráda).
(amit hallok amúgy, hogy egyenetlen úton, áltaban városban apró kattogás hallható, korábban azt hittem a műszerfal, de már biztos hogy a jobb első futóműnél valami, 85 % hogy a stab pálca)Utána úgyis esedékes az olajcserém, gondoltam egy füst alatt meglesz, de a biztonság kedvéért más véleményére is kíváncsi lennék. (B7 passat kombi )
-
kisza25
félisten
válasz focvis #142231 üzenetére
tartottad a 30ekm periódust+ toltad neki+ csipsz és az olaj volt a sz@r?
én is tolom neki mikor már meleg, de 3500-nál volt olaj csere (addig nem is kapott 100% terhelést), most van benne 10ekm, következő 15000-nél lesz, tartom a futást, akkor lehet fél időben is lesz cserélve a következő is, nekem tutira nem lesz gond a turbóval[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
veterán
válasz Magnum_ #142229 üzenetére
A GM-olajjal szerzett rossz tapasztalatom* miatt, inkább a Castrolt mondanám. De úgyis hamarabb cseréled, így nyugodtam venném az olcsóbb gyárit.
*Betartottam a 30 ezres periódust + toltam neki mindig + csipsz -> turbócsere 100-110 K km környékén.
Fiatal és bohó voltam...[ Szerkesztve ]
-
kaszaking
tag
válasz Integrale #142221 üzenetére
Én legutóbb Denckermann cuccot vettem mert nagyon kellett. Újonnan a 2 volt 10 ezer. Eddig egész fasza. Jó ez amíg nem lesz felújítva a régi gyári ami benne volt.
Nekem azt mondták 100%-os eredményt soha nem fog produkálni rázó padon az új lengéscsillapító mert az azt jelenti hogy beton kemény és nem mozdul meg. Azt mondták 70-80% a jó csillapítás
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
válasz tboldi #142226 üzenetére
A hatsokat cserelem en is, 4 fovel mar erezni, hogy nem az igazi, bar muszakin azt mondgak, hogy bôôven jók, de zavar, hogy nem 100%-os.
Na mindegy, megrendeltem. Brutal Unixos kesvezmennyel az eredeti ar 30%-at kell kifizetnem.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
tboldi
nagyúr
válasz Integrale #142225 üzenetére
Azt, hogy jobb lett, mint az elfáradt gyáriakkal volt.
Amúgy semmi különöset. Egyelőre csak hátul cseréltem, kevésbé pattog a hátulja az úthibákon, meg a garázs küszöbén való áthajtás is simább lett.Sajnos a többi márkával nincs tapasztalatom, így összehasonlítani sem tudom.
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
válasz molnarpeter #142223 üzenetére
Ez az opcio nem jo, mert all az auto. Na meg a ketto Kayaba 18e Ft, nem penz erte, Sachs a gyari, de az nincs :(
Szoval lehet teszek egy probat a japanokkal, remelem nem lesz rosszabb a komfort.tboldi: allitolag kemenyebb, de te mit tapasztalsz?
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #142220 üzenetére
Elég szarok azok a Mercik ahogy hallom. A DPF szűrővel pl sok a gond. Nyilván az lesz, hogy kidobják majd belőle, lásd füst okádó Volvo 7700-asok...
#nincsbennetarcsi
-
Integrale
veterán
TRW, Kayaba, vagy Sachs lengescsillapito?
"Bad reklám is reklám too"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Doki16 #142218 üzenetére
Pesten se jobb a helyzet. A BKV-s buszok ugyanilyen szar állapotban vannak. Sokszor engednek ki olyan buszt amit nem is lehetne de egyszerűen nincs helyette másik... Ha megnézet ott is 10-ből 9-en világít a chcengine és/vagy az abs hiba lámpa...
Az alvállalkozós buszok viszont jók, pl pár éves Mann és Merci buszok (mondjuk a Mercikkel sokkal több gond, van mint a MAN-al), rendesen karbantartva. Minden 2. tél előtt kapnak új 4évszakos gumit (pedig pont ezen tudna spórolni az üzemeltető, lásd BKV/Volán).[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Doki16
addikt
válasz Gsx-rr #142211 üzenetére
Nem szánt szándékkal mennek annyival elhiheted. Dunaújvárosi és helyközi viszonylatban tudok beszélni. Édesapám már 40 éve buszsofőr. Olyan kivénhedt szarok vannak, hogy egyszerűen alapvető karbantartásokat nem végeznek el rajtuk. Fék mint olyan felejtsd el, újra-újra-újrafutózott gumik. Tényleg nem vicc, volt olyan nem egyszer, hogy a komplett köpeny vált el egy óriási durrdefekt következményében. Volt olyan is, hogy épp a kereszteződés előtt adta meg magát a fék és nem tudott meg állni a kolléga. A "modern" buszok felében nem müködik semmi biztonsági elektronika még a legalapabb ABS sem. Na most te egy ilyen busszal mernél menni 90-el?
Mesélte apukám amikor hordták ki Csehszlovákiába a zsír új Ikarus buszokat, hogy simán vitték a 120-at. De ma már annyira rossz állapotban vannak, hogy esélytelen velük normálisan menni.
Egyébként meg a másik az üzemanyag pénz. Muszáj hozni egy kvótát, mert ha túl sokat fogyaszt az amúgy is retek rossz állapotban lévő motor akkor büntit kapnak. Na ezért is van az, hogy a helyközi 12 éves Volvo is 60-70-el megy nagyon max. Hozzáteszem nem is mehet többel 70-nél. De amikor már a sofőrök begyűjtenek pár rossz tapasztalatot a technikával akkor ennyivel sem kockáztatnak inkább.
De mondok ellenpéldát is. Szerencsére ott tudta hagyni a Volánt és eltudott menni egy magánvállalkozóhoz ahol normális 1-2 éves mercik vannak. A forgalmijában van benne a busznak, hogy 100 km/h a max engedélyezett tempó neki. Ha bármi elromlik rajta, ha egy kicsit már melegebb a klíma, azonnal szerviz. Minden ki van rajtuk javítva és hibátlanok. Na ezek nem is fognak feltartani téged
No offense, csak azért írtam le, hogy lássátok a másik oldalt is.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #142191 üzenetére
Akkor jó, mert nem szoktam beengedni őket. Némelyik 7700-as Volvo olyan füstöt ereget, mint egy 80-as évek beli kelet-német szénerőmű.
mod:
tboldi: Japók amúgy is együtt fejlesztenek, a Suzuki a Subaruban is társtulajdonos (6%), ahogy a Toyota is (17%).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #142186 üzenetére
Már egy ideje lehet tudni, hogy kooperálnak. De igen, jók a Suzuki motorok.
Stump Bandi így fogalmazott az S-Cross tesztjében:
"Egyre biztosabb vagyok benne, hogy a Suzuki – legyen szó akár motorkerékpárról, akár autókról – a motortervezés Mozartja. Gyárthat a Ferrari kakaduhangon rikoltozó V12-eseket, mi az ahhoz képest, ha kis pénzből, kevés anyagból kell százezres darabszámban olyan remekműveket előállítani, amelyek tartósak, megbízhatóak, keveset fogyasztanak és még jól is működnek." -
-
Gsx-rr
veterán
válasz bitpork #142209 üzenetére
Persze de annak meg nem kell szantszandekkal feltartania a tobbieket.
Mar felmerult miert mennek a megengedett sebesseg felevel, allitolag a menetido miatt.
Vegre kiersz a varosbol ahol 90 el megindulhatnal erre cammog elotted. Nehez toleralniCactus: Napi problema tehat mar inkabb probalom megelozni valahogy
[ Szerkesztve ]
-
Akula
őstag
válasz molnarpeter #142194 üzenetére
első kerekek 4 bar, hátsók 3.5 + kamion mögött végig "araszolgatva".
a románok mikor hozzák a bömöst hamburgból, az még ennyit sem eszik. felteszik trélerre. kb. ennyit ér ez is.
ja, meg keinen stau éjjel."Akula Sub, ready for the deep!"
-
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Gsx-rr #142206 üzenetére
De gondolom azért nem állsz meg előtte a következő megállóban tombolni nyitott motorháztetővel.
Egyébként itt kb néhány száz méterről van szó, mert a következő megállónál már balhézott ez a hurka.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Magnum_ #142187 üzenetére
A videóval csak magát égeti. Egyértelműen látszik, hogy nem akarta beengedni a buszt és ezért sem fékezett időben. Amikor eléri a kocsisor végét, akkor is még 65-tel megy GPS szerint - az óra szerint kb. 75 kb. egy Fiestaban -, úgy, hogy kb. 6 autónyi hely van előtte. Ez ugye kb. nagyvonalúan 5 méter +1 méter követési, 6x6= 36 méter. Ő meg 18 m/s-es sebességgel halad egy taknyos, vizes úton, úgy, hogy előtte, a busz előtt is áll a sor. Amikor elkezd hirtelen fékezni, akkor a busz az autó seggében van, szóval a busz kb 16 méter lehet, mögötte mondjuk 5 méter hely, meg egy 4 méteres Fiat. Az 25 méter. És itt megy 15 m/s-es sebességgel (54 km/h). De nem veszélyeztet senkit....
A busz meg azért ment a belsőben a következő megállóig, mert a szélső sor áll Taksony felé, neki meg kb. tartania kéne a menetrendet...
Csak egy idióta barom, aki begörcsölt azon, hogy kijött a busz elé, ezért nekiállt tombolni. Nem kell jogsi az ilyen embernek.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- PlayStation 5
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Macska topik
- Interactive Brokers társalgó
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Spórolós topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Objektívek topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest