- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gurulunk, WAZE?!
- Rap, Hip-hop 90'
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
LOGOUT
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Mágus2 #240838 üzenetére
Általában nincs kedvem a rendőrrel vitázni, csak ha igazam van.
Sok esetben valóban nincs értelme a stopvonalon, vagy a tábla vonalában megállni, máshol pedig pont előrébb nem lehet belátni a kereszteződést.Vismajor01: az akkusaru 10-es anyája nem valami 10 Nm?
Az ékszíjra vigyázz! -
válasz
Mágus2 #235021 üzenetére
Üzem melegen elforgattam 3-asban 6000 fölé, mert kicsit gyengének éreztem. Semmi nagy csattanás, hirtelen elment az ereje. Kinyomtam a kuplungot, leállt a motor. Megálltam az út szélén. Nagyon nehezen akart elindulni, le is fulladt, sokat köszörült az önindító. Lefulladt megint párszor.
Aztán elindult, de kopog. Utána mindig elindult könnyen, fordulatra kopog.
-
válasz
Mágus2 #229058 üzenetére
Nem biztos: szerintem SK rendszám esetén jó eséllyel nem lesz gond, nem állította meg az ellenőr, így nem derül ki, hogy N1G. A kamera nem azonosítja be (egyértelműen) a kategóriákat, és nem hiszem, hogy lekérdezné a szlovák adatbázist.
Ez csak feltételezés a részemről, nem tudom most megkérdezni.
Hazafelé vennék egy D2-t még ha időben érvényes is a mai D1.
-
válasz
Mágus2 #219630 üzenetére
Pedig az a kedvenc helyünk, onnan indulunk a Tátra körre bringával. Hála az égnek, ott még nem volt bünti, az tény, h hemzsegnek a környéken. Viszont nagyon meglepő volt pár éve, egy mellék útról tekertünk volna ki a főútra, és egyszerre annyian jöttek, h nem tudtunk kimenni. Látta ezt a rende őre és leállította a forgalmat nekünk. Ezen a mai napig csodálkozunk!
-
6030D
addikt
válasz
Mágus2 #219634 üzenetére
Azért nem tolt...
Mentünk tárgyalni Zsolna mellé, de a gyorsabb úton valamit csináltak, ezért a hegyen keresztül kellett menni, így késtünk. Haza felé ezért kerülővel jöttünk, de teperni kellett, hogy ne éjjel érjünk haza. Nem is volt gond, aztán jött a G7, ment 80-nal, én megelőztem, de igazából utána egy darabig nem is néztem a tükörbe. Amikor benéztem, ott volt, és egyből leesett, hogy jajj... elvettem a gázt, tudták, hogy itt nagyobb szám már nem lesz, és már villant is a szélvédő mögötti fény. Főnököm kipattant, folyékonyan beszél szlovákul, azon meglepődtek, majd mutatták a képernyőn, hogy faluban 71 (azt se tudtam, hogy volt falu, mert ugye van a kis kék tábla, de a házak a töltésen túl voltak), falunk kívül meg 120.
Aztán valami 10 centis papírfecnin mutatta a táblázatot, hogy ez 300 euro lesz, de sikerült lesírni szlovákul 200-ra. (- Valahogy nem tudjuk megoldani? - Ember, ez nem a 90-es évek, ott a monitoron, már bent van a rendszerben.
)
Kérdeztük, mi van, ha nincs valakinél kp, mondták, hogy akkor elkísérnek az első automatáig, aztán fizetés után kapnánk vissza a forgalmit. -
fant0mi
őstag
-
-
Zizmand
aktív tag
válasz
Mágus2 #174414 üzenetére
Az autó B5.5 Passat 1.9 PD 6 os váltó, több helyen ajánlották, hogy olajcsere alkalmával érdemesebb 3-at belerakni, mert a gyári 2.2 liter kevés neki és ezért kezd el búgni magasabb fokozatokban. De ha azt mondod nem ajánlott, akkor leengedem és maradok az előírt mennyiségnél.
-
Reggie0
félisten
válasz
Mágus2 #153672 üzenetére
Hat 2 meterre nem kell, de legalabb 6 meter kell hozza, hogy elfejen, ha 1m-re kovet.
(#153673) do3om: Ha allonak hato a sor, akkor 6 meterrel a kulsoben halado elott ki tudsz menni, hiszen gyorsan nyersz tavolsagot elotte. Ha 90-nel megy a kulsoben a sor, akkor 4 masodperc alatt elered a 70 meteres kovetesi tavolsagot, miutan kiertel.
-
do3om
addikt
válasz
Mágus2 #153638 üzenetére
Klaudia faterjának nyuvadt ki az aksi. Nem tudom cserélik e garaiban mert abból már kifutott, de a hibát már jelezte az eladó felé.
6.án kiderül mit szólnak hozzá csak addig kérdeztem hogy mire számíthat.
Nekem február műszaki a golfra!
Szóval DPF-ert kell keresnünk, vagy a gyárit kinyírni? Nem kell az már tovább. -
-
-
#89309696
törölt tag
válasz
Mágus2 #143226 üzenetére
Nálunk is ugyanígy van, négy szintre vették a műszakit. Kis hibával megadják két hónapra amíg megcsinálod, tavaly vezették be. Ugyanúgy van felvétel is, az már pár éve létezik.
Pont ezt írtam egy hete, mivel ez a kocsi linkelve volt ide akkor, hogy a felvételen nem hallani a kormány ropogását, a felvételen nem látni a fék állapotát. Fix kamera van, nem a kezükben videóznak. A kezükben csak fényképezőgép van amivel fotóznak, azon meg úgy állnak, hogy a rozsda ne látszódjon, a ledugózott EGR ne látszódjon.
A fékpad megpörgeti annak az értékét is látják azonnal központban, de mivel a fék egy olyan dolog, hogy durván túlméretes így a szar is megfogja a kocsit, szóval a műszeres mérésen átmegy, videón nem látszik, fotóra nem kerül fel. Ugyanúgy a lengéscsillapító is.
A kikötött EGR-t és DPF-et nem tudom hogyan sumákoják el a műszeres mérésnél, mivel a videón látni milyen autót mérnek, de valahogy azt is megoldják, lehet a cső van megtoldva és a másik helységbe egy másik autóba bedugva.Egyébként itthon is csökkentek a himihumik, csak nem 50%-kal hanem 10-zel. Itthon az a baj, hogy az egyszerű embertől a felső vezetőkig mindenki himihumi alapúan gondolkodik és így valahol mindig találni egérutat ha nem is mindenkinek. Nálatok meg nem. Azért vagytok ti hatékonyabbak. Ha a szerelők nem himihumiznának akkor itt is 50% lenne, meg több is. Amíg a szerelő is segít kicselezni a rendszert addig csak töredék hatékonysággal fog működni.
-
gergo5991
őstag
válasz
Mágus2 #143226 üzenetére
jó lenne ha jogsi vizsgázást is felvennék, mert igaz én másodjára csináltam meg, de akik előttem mentek, csak azért lettek átengedve mert csajok voltak, játszottak a cukit, az ijjedtet, őzikeszemek, pityergés meg egyebek. A rendőr még hozzá is tette, hogy itt a jogsi, de fél évig ne menjetek utcára egyedül, csak tapasztalt sofőrrel
Volt egy csaj, akinek 8 hibát nézett el, elmagyarázta neki hogy ezt nem igy kellett volna, és addig ment a rendőr a vizsgán a csajjal ugyan azon a szakaszon, amig hibátlanul meg nem tette. ( 4x mentünk körbe a Sturova,Kuzmanyho,Srobár és a Moyzes utcán..
)
-
válasz
Mágus2 #136970 üzenetére
Majd puhatolózom a szerviznél, hátha mondanak még valamit, hogy esetleg mit ne csináljak vagy másképp csináljak a jövőben. Ha nem mond semmit, eladom és veszek egy priust
Más: Lemostam, de itt rohadt kemény a víz (ezt mondjuk tudtam) konkrétan kis szél is fújt, hiába voltam tök árnyékban, levizeztem, és mire a tetejével végeztem az oldala már nagy foltokban száraz volt...
A szivacsolás követően is sietnem kellett, mert az öblítés után is rászáradt, mire a túloldallal kész lettem... -
Gaben92
őstag
válasz
Mágus2 #135928 üzenetére
Akkor alakul a dolog feletek is.
Nalunk az eves vizsgan merik az emissziot, es a mert ertek alapjan fizeted be az eves adot. Ha a gyari adattol nagyon elterne a mert (vagy barmi egyeb miatt megvagnak, mint fekbetet/tarcsa kopas, lengescsillapito allapot, stb.) akkor mehetsz haza, 30 napod van mindent kijavittatni, utana automatikusan ugrik a forgalmi. Minden nyilvanos, ha megprobalnad atnyomni az autot "okosba" (itt konkretan semmit sem lehet "okosba" csinalni) kb 5 perc mulva bilincsben visznek el.
Viszont ha körbepakolod neonnal a GMC Vandura-t, a maradekot meg feldobod a kocsi ala, ha a rendör megallit akkor is csak amiatt, hogy csinaljon par kepet a gyereknek.
Hiaba na... telen sötet van, kell a feny.
-
#89309696
törölt tag
válasz
Mágus2 #135935 üzenetére
Régiója is válogatja, itt nálunk sokszor látni, hogy elmegy pár autó mire valaki megáll a zebránál. Nem mindenki vezet bunkón, én se vezetek úgy, felsorolhatjuk a topikot is. De az autósok fele az frusztrált, bunkó, stresszes, komplexusait, elnyomásait éli ki és ez alapozza meg az egész közlekedés kultúrát. Egy részük meg szimplán csak vezetni nem tud vagy nem arra figyel, hanem a vadnyulakat nézegeti a réten.
Lehetne még emlegetni a parkolást, azt elég nehezen tudnak, vagy épp oda ahova nem lehet. Főleg Budapesten probléma ez a sűrűség miatt, de itt a tapolcai Aldinál sincs olyan, hogy ne állna valaki a sárga felfestésre, mert az van legközelebb az ajtókhoz, hiába üres a parkoló háromnegyede. Az eszmével van a baj.
Jogosítvány megszerzésébe is bele lehetne kötni, se pszichológiai vizsgálat, se pályaalkalmassági, de már rutin sincs. Az orvosi vizsgálatokba szintén bele lehetne kötni. Természetesen ennek másik véglete is megvan, vannak olyan orvosok akiknél egy asztronauta sem kapna jogosítványt.Az autók átlag életkora és állapota az viszont siralmas. Az utak minősége csak enyhén siralmas. És ehhez hozzájön az itthoni átlag eszme is, hogy az újtól félni kell, mert jajj a kettőstömegű, a common rail, a dépéef, az egéer, ezek az ördögtől valóak, jó drágák, szeggyük is ki, de bezzeg az Isuzu dízel, a 90 lovas tádéí, a szutyukli szvift meg az ilyenek azok fasza autók. Ha van is pénz kocsira szigorúan státuszszimbólumra kell elkölteni. Ha valaki minimálisan foglalkozik az autójával akkor szigorúan csak a motorral, az autó más alkatrészből nem áll.
Fél éve lebasztál engem hogyan voltam képes a Kangoora csálé gumikat felrakni. Így már tudod, hogy ez itthon kiemelkedő minőségi szintet üt meg, ha egy autón fiatal, márkás, nem lekopott és évszaknak megfelelő, nyomásra is beállított gumi van. Igen, átment azokkal a műszakin és meg se említették, lefizetni sem kellett senkit. Már nincs meg a kocsi.
Változni fog-e itthon ez a helyzet? Valószínű igen, de évtizedekben számolgassunk, ne években. Itt nem elég szabályokat módosítani, azokat időnként módosítják is amúgy és semmire nem vezet, a műszaki is szigorítva volt pár éve semmit nem vetünk észre belőle. Itt az emberekben kell kigyomlálni a begyöpösödött hülyeségeket, de ez nem fog menni csak generációváltásokkal. Meg hát kevesebb lopás, kevesebb korrupció, kevesebb urambátyám elv szerinti működés az utcában élő emberektől kezdve egészen addig a csudálatos szép hegyes díszes Duna part menti épületig.
-
#89309696
törölt tag
válasz
Mágus2 #135920 üzenetére
Jaaa, azt hittem ingázol, mint gzboti is.
Robogóra nem kell semmi 50ccm-ig csak pár ezer Ft/év biztosítás. Műszaki sincs, semmi sincs, tipikus idiótaroller, jó részük szarrátuningolva, felfúrkálva 60-70 ccm-re. Legolcsóbb szemét ásványi olajjal, bekeverik jó sűrűre legalább 1:40, mert az kell a gépnek ugye (nem), meg még be is dúsítja a karbit mert a Jóska szerint úgy a jó, kipufogó szarráberhelve, mert szerintük a kétüteműnek az fasza ha a hengeröblítést elbasszuk gányolt kipufogóval. Meg elve fos az összes itthon 20-50 ezer körül vesznek ilyen robogókat az emberek átlagban, na azért büdösek. Már kb. 10 éve tervezgetik, hogy ezekre is kell majd rendszám, de az árérzékeny népre nem merik ráverni azóta se, valószínű várják, hogy elfogyjanak az autókról a mostani betűs rendszámok ami 2025 környéke és majd azzal együtt lépik meg.
Gumit akkor fújnak, mikor már szemmel láthatóan lapos, az kb 1.5 bar. Akkor felfújják, de fingjuk sincs mennyi kell bele, azt is szemre szokás. Ha lassú defekt van nem szokás megcsináltatni, akkor "gyakrabban" fújnak bele. A nyári szettet felrakják nyár közepén, a télit tél közepén. Már akinek van és nem nyárival vagy télivel jár egész évben. Évi tízezret. Guminak egyéb paramétere nincs, olyan, hogy kor az nem létezik. Ha van mintha akkor jóaz, akkor is ha vakolni lehetne már az oldalán olyan repedezett.
Olajcsere, motortér kinyitás, folyadékok ellenőrzése arról fingjuk sincs. Jobb esetben a motorolajjal foglalkoznak egyesek valamennyire, de a szokásos Castrolt beletolják és annyi (többiek még azt se), az hogy megfelel-e a motornak a specifikációja már nem számít. Egyéb folyadék a kocsiban csak a tankban van, azt is 10-15 literenként tankolgatják.
Átlag kora a gépeknek 15 év. Rozsda, elhanyagoltság, gagyi márkájú alkatrészek, otthoni mukucsolások, kókler szerelők mukucsolása dögivel. Induljon be és menjen elv szerint szerelnek, azt jóvanaz. Műszakin átmennek, mert egyszerűen nem tudsz mit kezdeni velük annyi van.
Dízel autók nagy része szigorúan füstöl. Itt az utcában örömmel mesélte tavaly az egyik gyerek, hogy ő a fasza elpusztíthatatlan Isuzu dízeles Opelt vette. Már önmagában ez tragédia, hogy valaki annak az ezer éves bontószökevény fosnak örül. Értem én, hogy elpusztíthatatlan, de 2019 van... Természetesen az is füstölget. Fog is, mert porlasztót, adagolót ezen senki nem újít fel. Ha megy akkor már jó az.
Buszok pöfögése legalább duplája, olyan Ikarust te nem találsz ami nem kormol. Autók jó része karácsonyfa műszerfallal jár, döglött a lambda szonda kit érdekel, elmegy a kocsi az ECU átlagolt értékével is, kicsit dúsít, kicsit büdös, de elpárolog az. Ja de a dízelt mindenképp tíccsuk be! Mert ovodásokat öl meg rákkal!Jobbkézszabály idegenektől származó megfejtetlen dolog, vagy nem adja meg, vagy nem tudja hogy neki van vagy tudja, de úgy értelmezi, hogy hatvannal bevághat mert ő jobb oldalról jön. Jobbratartás nincs, cipzár elv nincs, követési távolság nincs. Ha két autó egymás mögött megy a hátsó szigorúan idegbetegen megelőz, hogy utána menjen tovább előtted +2 kmph-val. Gyalogost a negyedik autó talán átengedi, körforgalom is sokaknak probléma ritmusra eltalálni, lámpás kereszteződés és néha probléma. A relatív gyorshajtás kicsit magas, de szerintem a legkevesebb baj abból van. Mindenki ideges, stresszes, siet, baszik a másikra, kurva anyját mindenkinek.
Jelenleg még nem szállnak ki megverni egymást az emberek, nem hordanak viperát, tetőlécet, kalapácsot, féltéglát magukkal.Na ez van itthon. Ezért van évente kétezer Km az autómban és ezért nem találkoztok velem Budapesten, de még megyeszékhelyen se.
-
-
-
válasz
Mágus2 #135577 üzenetére
Nekem azért furcsa a kenési gond mert az olajat azért ellenőrizgettem, évente volt csere,és nem megyek többet 15000-nél, nagy távok sincsenek benne.
Nekem az volt a furcsa,úgy pörgött fel az utolsó pillanatban a hiba előtt, mintha nem lenne holnap, és nem akart elváltani, olyan volt mintha a turbó is túlpörgött volna majd szippantotta is az olajat, vagy a hengerek tömítése adta fel, fogalmam sincs.aero:
Szakvélemény nincs, csak egy munkalapom van, hibaleírással, a kompresszió hiányát mutató mérési lapocskával. Esetleg kérnem kellene? (megtudni a probléma okát? Márha elmondják)
Új hozzászólás Aktív témák
- Huawei P20 Lite 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C/A Universal Dock G2 docking station (5TW13AA) (DisplayLink)
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 2xGold 6138 (20c/40t, 2.0/3.7GHz), 64GB RAM,4x1G, H730 1GB, áfás
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest