Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#42251) Laraxior válasza DeFranco (#42250) üzenetére


Laraxior
titán

Párosával cseréljük... én is kidobtam már kettőt... :W Az egyik egy virágágyásban találta meg a helyét a szomszéd néninél, a másikat egyelőre félretettem... Még jó, hogy 30k darabja... :W
Vagy ha nagyon peres gumi, akkor érdemes 5-öt venni, nem 4-et.

- Konfig 1.0: Z790F, 14700KF, 32GB, RTX4090, Thor 1200W, 7000D, Odyssey G9 49" oled - Konfig 2.0: x299 Dark, 9980XE, 48GB, 1080HoF, EVGA 850W, Z906, S90C 77" oled

(#42252) DeFranco válasza Laraxior (#42251) üzenetére


DeFranco
nagyúr

Az egyel kevésbé rossz...

(#42253) Kickass válasza !Overdose! (#42241) üzenetére


Kickass
őstag

Mi anno belevertük egy rohadt nagy kátyúba az akkor 2-3 éves fóbiát, jobb oldali övfeszítő durrant, két lemez kerék hajlott szerencsére gumi megúszta, az első dísztárcsa ripityára tört + futómű állítás. 35ös utat akkor újították ez Görbeháza belterületen történt, rendőrség lehelyszínelte, korrektek voltak, talán még táblák is voltak kint. Pár hónap elteltével ugyan de fizettek.

(#42254) zolikaDB válasza neduddki (#42234) üzenetére


zolikaDB
veterán

Igazad van... Mondjuk érdekes, a 3-asban van, de abban meg a 177 lóerősben nincs automata.
Miért? Gondolkodok egy erős, tágas, kombi, japán jófogyasztású autón, ami akár dízel is lehetne. Itt lyukadok ki az Avensisnél.
Gondolkodtam még a C Vectra 3.0 CDTI-n, meg az RS Octavia dízelen. Előbbi automatával, utóbbi kézi váltóval.
Még valami: a szélvédő jobb alsó sarkában van egy kis bibi, és becsordogál lassan pár csepp víz. Mivel érdemes javítani? Ami kereskedelmi forgalomban kapható, és nem 10e Ft?

[ Szerkesztve ]

(#42255) 8th válasza latyak17 (#42222) üzenetére


8th
addikt

Nem volt az. A turbót és a porlasztócsúcsokat leszámítva lényegében megegyezik a két motor. Persze vannak egyéb eltérések is (a 110 lovason már csak kettős tömegű lendkerék van, más a kipuf.leömlője, az ecu is a nagyobb alkatrészekhez van hangolva, bizonyos esetekben más dugattyúkkal szerelték stb...) de ezek a teljesítmény szempontjából lényegtelenek nem kap emiatt nagyobb terhelést a motor. Egyébként is túl vannak méretezve. Például a 90lovas verzió adagolója bármilyen okosítás nélkül gyári állapotban tökéletesen kiszolgálja a 110lovas motort is. Nem egy isminél az van fent a gyári helyett mert épp abból találtak jó állapotút. A hangyaf@xnyi eltérések miatt szinte minden alkatrészük csereszabatos. Jó cucc az nem kell tőle fosni. Vagy egy tucat taxist ismerek személyesen akik 110lovassal dolgoznak egyszerűen azért mert a gyengébbik motor egy Passat súlyú bódéban már nevetségesen kevés és mert szar lehet úgy vezetni, hogy folyton azt kell lesni nehogy beessen a fordulat 1900-2000rpm alá mert onnan fél óra mire magához tér a motor. Amelyik taxis "messze elkerülte" anno a 110lovas verziót az igazi fillérbaszó lehetett és nem tudta vagy nem akarta kifizetni a felárt a jobb motorért. Egyéni szoc.probléma. Mondok jobbat. 2007-ben összehaverkodtam egy Győr környéki futár gyerekkel aki hordta az alapanyagot hozzánk. 160lóra fel van pöckölve a AFN Cordoba Vario-ja. Azóta bejárta vele egész európát és semmi baja nincsen vele. Ha 6évvel ezelőtt volt benne közel 200k most mennyi lehet? 700-800ezer km? És még mindig azt a kocsit hajtja! Hülye lenne lecserélni. Annyi pénzért nem kap takarékosabb, megbízhatóbb, fürgébb de legfőképp olcsóbban fenntartható dízel kombit semmilyen márkából.

mod: Miért kellett 100k-nál újjáépíteni a motort? :F 100k az semmi. Annyit anno faterom 1.3 Samarája is elment generál nélkül pedig az a kíméletes bánásmód ellenére is az utolsó csavarjáig egy hulladék szar volt.

[ Szerkesztve ]

(#42256) latyak17 válasza 8th (#42255) üzenetére


latyak17
tag

vontatott vele egy nem túlsúlyos speciális útpadka hengert, aztán dombon megadta magát, de mivel garis volt, mindeből kapot újat... amúgyis már úgy vettük, hogy fejreálltak vele ausztriában, fél évesen:)

METABOND olaj, olajadalék, üzemanyagadalék forgalmazása !

(#42257) sasa134


sasa134
addikt

Tiszteletem az Uraknak,

a VW konszern 1.4 TSI + DSG váltó kombójáról mi az általános vélemény (2008-as évjárat) ? Úgy egy éve vezettem egy Octaviát, amiben nagyon tetszett (bérautó volt,szóval nem tudom milyen tartós szerkezet, mennyibe fáj fenntartani stb, de bitang jó volt vezetni).
Most magán célra kéne, és Accord 2.0i-ket nézegettem, de hasonló korú Jetta lenne 1.4 TSI-vel és DSG váltóval (122LE).

Köszönöm a reakciókat,
üdv

[ Szerkesztve ]

Avanti Roma

(#42258) kpal válasza MunezXBK (#42231) üzenetére


kpal
veterán

Vagy jó öreg W140 Bálna :)

(#42259) probizz válasza latyak17 (#42222) üzenetére


probizz
tag

Minden autószerelő dicséri a 110 lovas TDI-t. Nekem is ilyen van (gyári, nem tuningolt). Jól megy, jól fogyaszt, megbízható. (Van benne bőven tuningtartalék is, nincs kihegyezve.)

(#42260) zoo8800 válasza sasa134 (#42257) üzenetére


zoo8800
veterán

A vezérlése nem az igazi, hamar megnyúlik a lánc, cserélni kell a feszítőivel együtt. Ezt jó esetben még gariban kicserélték. Hallani még hidegen rángató motorokról is. Különben nagyon jó, "pincétől padlásig" jól húz, és fogyasztásban lazán veri a nála gyengébb 1.6-os szívót.

rip and tear, until it is done

(#42261) tresh válasza sasa134 (#42257) üzenetére


tresh
addikt

Az Accordot preferálnám jobban szerintem za a 2.0 liter benya még vállalható fogyasztásba is én ettől a kis cm3 is turbos csodáktól még félnék attól függetlenül hogy vezettem már tényleg jól megy de én a megbízható 2.0 szívót venném még ha kicsit többet eszik is :)

(#42262) sasa134


sasa134
addikt

Köszönöm a válaszokat. Igazából külsőre egyértelműen az Accord jön be jobban, de vonz a VW viszonylag magas értékállósága (van ilyen manapság?), de elriaszt, hogy a kis 1.4-es valószínűleg nem a világ végéig fog szolgálni. A Jetta belseje nem egy vizuális kánaán, de gondolom jól össze van rakva, cserébe az Accord fiatalosabb, sportosabb, ez egyértelmű. Nem tudom... Lehet valóban meghagyom másnak az 1.4TSI tesztelését "élesben", pedig vonzó kis cucc a DSG-vel párban...

[ Szerkesztve ]

Avanti Roma

(#42263) _NCT válasza sasa134 (#42262) üzenetére


_NCT
őstag

Azért a Honda-k is eléggé értékállóak szerintem, ha nem a piac legalját nézed :)

(#42264) MunezXBK válasza sasa134 (#42262) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Van. :K

(#42265) zoo8800 válasza sasa134 (#42262) üzenetére


zoo8800
veterán

Mindkettő eléggé jól tartja az árát. Az Accord többet fog enni, de egy kategóriával nagyobb autó is, ennek minden előnyével és hátrányáva.

Nem hiszem, hogy sokkal olcsóbb lenne fenntartani az Accordot. A csapból is a "vajon meddig bírják ezek a kisköbcentis motorok" duma folyik, de mégse látni mindenfelé lerobbant kocsikat. Jópár ugyanezt mondták a dízelekre. 15 éve még jónak számított az 50-55 ló/liter fajlagos teljesítmény egy dízelnél, már ennek a duplája sem ritkaság.

[ Szerkesztve ]

rip and tear, until it is done

(#42266) sasa134 válasza zoo8800 (#42265) üzenetére


sasa134
addikt

Évente mostanában úgy 14-17e km közt megyek, ennyiért sztem nem érdemes kifizetni a dízel többletárát - legalábbis szerintem. Ezért kezdtem el benzineseket nézegetni, és bár eddig csak VW konszer kocsijaim voltak (2 Polo, most meg egy A3), valahogy a japánoknál kötöttem ki, Avensis vs Accord. De most megakadt a szemem egy Jetta-n, aztán néztem Golf Varian-okat is ezzel az 1.4TSI-vel, kb abban az árban vannak amiben a hasonló korú Accord 2.0i-k

Avanti Roma

(#42267) neduddki válasza sasa134 (#42266) üzenetére


neduddki
nagyúr

HI!

keress vissza VR6 odairul a tsi motrok teren...

udv

neduddki

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#42268) neduddki válasza zolikaDB (#42254) üzenetére


neduddki
nagyúr

HI!

a 2.2 motrt kerdem ,hogy nem tucc leszabadulni tole, pedig emcsak en mondom hogy szeriahibas...

udv

neduddki

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#42269) Kornel válasza neduddki (#42268) üzenetére


Kornel
veterán

szeriahibas, 180k km-nél motorcsere! rokonságba van, első kézből van az info.

(#42270) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Ha vkinek kő iljen akkor PM.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#42271) Kornel


Kornel
veterán

nekem xado gél kellene váltóba, ha már úgyis olajat cserélek. tud valaki?

[ Szerkesztve ]

(#42272) MunezXBK válasza Kornel (#42271) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Xado.hu.

(#42273) Kornel válasza MunezXBK (#42272) üzenetére


Kornel
veterán

de jó, van pesti üzletük, pedig kerestem, csak ezek szerint rossz helyen :K

(#42274) misirulez válasza _NCT (#42228) üzenetére


misirulez
senior tag

"minden nap van attrocitásom ezen a szakaszon"

Nincs régóta jogsim és nem is járok sokat, kevés útvonalon járok de csak Bp.-n már most tudok 10 olyan pontot ahol kéne de rendszerint nem adják meg az elsőbbséget. Neked mint sofőr ezekre előre fel kell készülnöd mikor arra mész, és ha valakin látod, hogy nagyon ki akar jönni, vagy már félig kint is van ( és ez miatt nem tudsz bekanyarodni) sokkal jobban jársz ha inkább kis fék villogás, had menjen...okos enged szamár szenved.

[ Szerkesztve ]

(#42275) zolikaDB válasza neduddki (#42268) üzenetére


zolikaDB
veterán

Nagyúr!
Akkor Avensisből melyiket? Lehetőleg a 3-as szériából? Vagy melyik nagy japó kombit dízelben? 2005 után!
Másik kérdés: szélvédőnél van egy kis hiba, ahol becsurdogál a vizecske a csomagtartóba, azt mivel javítsam ki?
Tudom, szilo nem, de akkor mi?

(#42276) Richard! válasza zolikaDB (#42275) üzenetére


Richard!
addikt

EZ esetleg?

Ma kezdődik életed hátralevő része!

(#42277) MunezXBK válasza zolikaDB (#42275) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Sikaflex.

(#42278) latyak17 válasza MunezXBK (#42277) üzenetére


latyak17
tag

+1 dolgoztam vele, az komoly egy anyag ! :R

METABOND olaj, olajadalék, üzemanyagadalék forgalmazása !

(#42279) MunezXBK válasza latyak17 (#42278) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Ja, mer kimondott szélvédőragasztó. :D

(#42280) zolikaDB válasza MunezXBK (#42277) üzenetére


zolikaDB
veterán

Na igen, kunyeralni fogok, ui max egy dionyi kell.

(#42281) neduddki válasza zolikaDB (#42275) üzenetére


neduddki
nagyúr

HI!

ha mindenkepp dizlek akkor accord
szelvedotomites dij: bof

udv

neduddki

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#42282) zolikaDB válasza neduddki (#42281) üzenetére


zolikaDB
veterán

Mindig van valaszod, koszonom :) Kozben nezegettem is az Accordokat! Arban hasonlo az Avensishez.
Es ha nem dizel, akkor melyik? Ugy emlekszem, h te is Avensis parti lennel, csak benya!

(#42283) neduddki válasza zolikaDB (#42282) üzenetére


neduddki
nagyúr

HI!

az 1zz-fe szertinem egy kivalo motor, 1az-fse-rol korabban beszeltunk,de 2005 majusa utan tok mind 1.
hondaban midekepp fl utanni mert
amugy bek ugy tunik, hogy itthon azaccornak van felara rendesen
mazzag6 benzinesek nem rossz, de az alkatreszarak nem ijj baracsagosak mint fentebbi ketto
amugy nem nagyok ezek, hanem japo d-k:- )

udv

neduddki

mod: teremszetesen ave2 is fl

[ Szerkesztve ]

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#42284) whitezo88


whitezo88
nagyúr

kávé mellé jó hír:

Megnőtt tavaly az autólopások száma: míg 2009 óta rendre évi hatezer járművet vittek el, addig az elmúlt évben 6920 volt a lopások száma - írja a Népszava az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) tájékoztatására hivatkozva.

A lap szerdai számában arról számol be, hogy a rendőrség hét főbb elkövetési módszert jelölt meg, amelyek közül még mindig elterjedt a zár feltörése. Az összeállítás szerint az autólopás része a szervezett, sorozatos bűnözésnek, egyedi tettesek csak elvétve vannak.

A Generali Biztosító szerint a járművek egyre gyakrabban alkatrésznek kellenek, és nincs olyan márka, típus és életkor, amelyet mellőznének a tolvajok - olvasható a cikkben.

(#42285) stangli válasza whitezo88 (#42284) üzenetére


stangli
senior tag

kár, hogy nem lehet utolérni... habár ha nagyon akarnák, megoldható lenne a becserkészés...

(#42286) qdak válasza stangli (#42285) üzenetére


qdak
addikt

de abban nincs am penz, inkabb fejjuk meg a gepkocsi vezetoket.

akarcsak 1 betoores utan, 1 hav lezartuk ismeretlen ellen, holott tudta a nep h kik voltak...

(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html

(#42287) Integra válasza whitezo88 (#42284) üzenetére


Integra
titán

tegnap felnyomták egy barátnőm szinte új fiestaját is, 5. kerület, elit rész, térfigyelő kamera minden.. semmit sem ér, csak a helyszíni agyonlövés érne valamit....

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#42288) Bdanyy


Bdanyy
addikt

2002 körüli 1.4-es 3-ajtós corollak mennyire jók? Abszolút nem néztem ilyeneket még, de ismerősnek lenne egy eladó 700-800 körül. Ha beleférek pestre kezdésnek jó lehetne, legalább ismerem az előéletét.

[ Szerkesztve ]

http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt

(#42289) _NCT válasza Integra (#42287) üzenetére


_NCT
őstag

Ezért nem kell sajnálni a pénzt normális védelmi rendszerre. Nem kárörvendés és kioktatás amit most írok, csupán sokan azt akarják, h 50ezer pénzből lophatatlan legyen az autójuk. Persze mindenkinek saját dolga eldönteni mennyit ér az autója, nyilván 300-400ezres autóra nem fognak 150ezres védelmet szereltetni, de 800k- felfelé szerintem már érdemes. Új autónál meg a Casco lopásra, feltörésre kötelező és plusszba én még akkor is adnék neki egy 100-150ezres védelmet...

Más:

Szerintem kamu, de elég jó lett :DD

[ Szerkesztve ]

(#42290) Integra válasza _NCT (#42289) üzenetére


Integra
titán

az volt a szerencse, hogy nem ellopni akarták csak felnyomni, az ellen meg nincs védelem. a pajzs pedig a felnyomás ellen nem véd.. igaz ez ellen semmi sem, csak a géppuskás őrök.

[ Szerkesztve ]

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#42291) _NCT válasza Integra (#42290) üzenetére


_NCT
őstag

Mondjuk egy zárdugó éppenséggel már megtenné :) IGaz, ha barbár fasz állat a rezes bandi, akkor az üveget is töri.... De ha valami normálisabb emberke látja h zárdugózva vannak a záras ajtók, hozzá se fog a szenvedéssel, keres másikat...

(#42292) zoo8800 válasza _NCT (#42289) üzenetére


zoo8800
veterán

Az újabb E12 vagy a régebbi modell?

rip and tear, until it is done

(#42293) Bdanyy


Bdanyy
addikt

Az újabb

ilyesmi

[ Szerkesztve ]

http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt

(#42294) zoo8800 válasza Bdanyy (#42293) üzenetére


zoo8800
veterán

Ilyesmi van anyámnak (a fl utáni, 2005-ös).
Korrekt autó, de pl. az üléspozícióval sose tudtam megbarátkozni, mintha terepjáróban ülnél. Az ülőlap oldaltartása = 0. Gázadás után 1 sec, mire a fordulat elkezd esni, addig adja a gázt a motor.
Meg lehet szokni, 7-800 körül jó vétel lehet.

rip and tear, until it is done

(#42295) Typhoon47 válasza _NCT (#42289) üzenetére


Typhoon47
őstag

dat balfényszóró :Y

[ Szerkesztve ]

"Education is important but big biceps are importanter"

(#42296) Qru válasza zoo8800 (#42294) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az én Jazzem is ilyan lassan ejti vissza a fordulatot, marhára idegesítő, ha gyorsan válasz olyan mintha a lábad nem vennéd el a gázról. :(

#nincsbennetarcsi

(#42297) EQMontoya válasza Qru (#42296) üzenetére


EQMontoya
veterán

Sajnos szinte minden euro3+ motor ilyen. Meg az IS-nel is az a helyzet, hogy gyors felfele valtas gaz nelkul is siman jo, mert olyan keveset ejt a fordulaton a valtas ideje alatt, hogy pont jo helyre esik. Gazreakcio sajnos nem nagyon van a mai autokon... Nyilvan vannak udito kivetelek, pl. MX-5, aminel hengerenkent van pillangoszelep. :) Atlag autokban viszont ilyen megoldast (draga, de a teljesitmenyt nem noveli) nem alkalmaznak, az uj (szinten eurox) turbosokrol pedig ne is beszeljunk...

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#42298) Qru válasza EQMontoya (#42297) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen, a régebbiekben nincs ilyen, pont a minap vezettem egy 1,6-os Stliot (2003-as), az olyan szépen gyorsan visszaejtette a fordulatot, hogy öröm volt nézni.

Viszont pl a Skodában nem vettem észre, hogy váltásnál ezt produkálná mint a Hondám. Ennek val'szeg az az oka, hogy olyan ratyi benne a váltó, hogy gyakorlatilag lehetetlen gyorsan váltani vele. :D

#nincsbennetarcsi

(#42299) zoo8800 válasza EQMontoya (#42297) üzenetére


zoo8800
veterán

A gázreakció nekem is szar, de legalább ejti a fordulatot, ahogy kell. (T-Jet)

rip and tear, until it is done

(#42300) _NCT válasza Qru (#42298) üzenetére


_NCT
őstag

Milyen skoda?

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.