Hirdetés
- Szólánc.
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Digitális Állampolgárság Program
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Tökéletes töketlenség
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Jéghorgászat
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Filmek / Sorozatok 2024/2025
-
LOGOUT.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
vans?
őstag
válasz Snoop-y #192578 üzenetére
Koszi az infot. Mondjuk nem tudom, mennyire hiheto a kiscsaladdal utazoaggyal, babakocsival, hogy dolgozni megyek... De tudok dolgozni elvileg Mo.-rol is, ha megis betennenek karatenba (bar a ceges policy szerint mobile office-nal egy-ket ora alatt be kell tudnod erni a ceghez ).
hábm bábm
-
veterán
válasz molnarpeter #192585 üzenetére
Köszönöm szépen a részletes gondolatokat!
Pit stop: Köszi Neked is, 6030D-nek úgyszintén!
Csak a margóra: a Jumpy-Partner-Scudo hármas orra iszonyat rút. 😵
[ Szerkesztve ]
-
Gergőke88
addikt
Sziasztok,
C-HR faceliftes modellel van valakinek tapasztalata?
1.8 hybrid a kiszemelt. -
molnarpeter
nagyúr
Fényszóró párásodás javításhoz egy ügyes megoldás [csak hibakeresés], [teljes folyamat]
Kell hozzá szappan és levegő, s kiderül, hol nem tömít a búra. Egy kis ragasztó és még van oldva.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #192590 üzenetére
Nem volt teljesen ész nélküli, azért a törött rugó és a fáradt lengéscsillapító így is , úgy is cserés volt már, illetve a toronyszilent felső része alá is befért már majdnem a kisujjam (nem szabadna résnek lennie). A féltengelycsukló volt az egyedüli, ami ráért volna, de már kotyogott az is elég jól, nem kizárt, hogy pár hónapon belül amúgy is hozzá kellett volna nyúlni.
Persze egyik sem oldotta meg a kattogó hangot, csak az oil catch can csavarjainak megrövidítése, de ettől függetlenül is szükséges volt (majdnem) mindegyik javítása.Az ABS jeladóval otthoni körülmények között nem tudok mit csinálni, csak úgy tudom meg, hogy rossz-e vagy sem, hogy ha kicserélem egy másikra, amiről tudom, hogy jó. Gondolom, ki lehet mérni valahogy a régit is, de ahhoz szinte biztosan nincsenek eszközeim.
BTW a gyári szerelési útmutató is csak annyit ír, hogy tisztítsd meg, és ha úgy sem jó, akkor replace. [link][ Szerkesztve ]
-
MasterMark
titán
-
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #192588 üzenetére
Ennyire jószívű lenne a NAV?
-
bandus
veterán
válasz MasterMark #192584 üzenetére
ezt a részt nem találom benne. igazából leírják a forintra pontos összeget és h utald. a csekk tér el ettől. persze azért még szánalmas az egész rendszer.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #192584 üzenetére
Én még nem kaptam meg, de akkor a 11285 Ft-ból lesz 12000, azaz 6000+6000. Tök jó.
A WagonR 9660-jából meg 5k+5k lesz.
.............................................................ABS-téma:
Néztem videót, hogy ha nem a jeladóval van probléma, hanem a másik felével, a mágneses gyűrűvel, akkor az mennyire macerás. Hát... Semennyire.
Viszont ez ~30k Ft jó minőségű csapággyal, úgyhogy jobb lenne, ha csak jeladót kellene cserélni, mert az csupán 10-12k, de még jobb lenne, ha egy tisztítással megoldódna minden.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz focvis #192582 üzenetére
PSA galvanizál kb kétezres évek óta, T4 talán '96-tól (bár minél inkább Caravelle, annál jobb a helyzet elvileg, gyakorlatilag passz). Többit nem nagyon tudom sajnos, illetve Iveco esetén akkora műanyagok vannak, hogy fel sem tűnik, hiába korhadt le a fél bódé és az alvázas is a többivel ellentétben, de igazából sötétben vagyok őket illetően. Ducato viszont azonos motor, mint a Daily, egy időben a Jumper, Boxer is kapott belőlük - 2.8 bármilyen változatban kiváló, szerintem az idtd a sweet spot (=VW-ül mecha TDI).
A jellemző gond szerintem az, hogy az alap fehér akril festék keveset véd, de legalább dobbetét sincs semelyikben újonnan. Nekünk a Jumperhez pár ezerért lehetett utólagos műanyagot kapni, feláras fényezést pedig plusz pontnak tekinteném. (Erről jut eszembe, Jumper-Boxer-Ducato le tudja dobni a festéket sajnos.)
Jumpy-Partner-Scudo talán gyakoribb családi vas, kevesebb bennük a fáradságos teher km. 2.0 HDi tucat blokk, ha volt belőle Bosch rendszerrel abban a bódéban, CR vonalon főnyeremény.
Trafic-Vivaro-Primastar/NP300 szerintem 2.0, de nem mindenkinek tartós benne a lánc, és a porlasztók is nagyon bele tudnak gyógyulni.[ Szerkesztve ]
-
MasterMark
titán
Ez volt már, hogy direkt kerekíti a nav és nem elszámolás a csekken lévő összeg? Sőt azt írják, a kerekített összeget kell kifizetni mindenképpen, ha utalsz ha csekkezel
Gépjárműadó: kerekítéssel keseríti sok autós életét a NAV - telex
„a NAV-nak a gépjárműadó éves összegét ezer forintra kerekítve kell megfizetni, így az első és a második félévi összeg is az ezer forintra kerekített összeg fele.”
Én még nem kaptam meg, ez tényleg így van a levélben, vagy senki nem olvasta el?
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
veterán
válasz molnarpeter #192580 üzenetére
Én is a T4-et mondtam neki, nekem nem baj ha retro.
Neki lehet, nem tudom biztosra... hosszabb távon, vagy inkább eredetileg egy oldschool food truck volt a cél, abból a használatra kész kb. 6-10 millió. Annyit nem akar még belefeccölni, nemrég váltott pályát, majd meglátja. (Egyelőre bejött a számítása )
Szerintem nem akar ciki lenni egy nagyon lekoppant géppel a puccos placcon, de ez csak a sejtésem. A Vivarot mondta konkrétan, az pedig modern hatású.Amiket írtál, azok nem rohadnak?
6030D: Sörpadot nem szállít, csak a saját motyóját (jelenleg 2 asztalból álló pult, egy hűtődoboz, némi sütőkészülék; most még elfér egy szedán E klasse Mergában.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
őstag
válasz focvis #192577 üzenetére
Ez mondjuk kint él a szabad levegőn, csak a motor + hajtás kap törődést, de ja... a szép az nem ilyen.
Ha vannak hosszú dolgok (pult, pad, sátor) én annak a méretezéséhez igazítanám.
Illetve ha talál szép Hiace-t ezen az áron, az is jó lehet. Azt meg az asztalos dicséri, rengeteg km, nagy súlyokkal is akár, és csak megy és megy. Nem vészes a bódéja, de azt mondta, ha lehetne venni a gyárból eredeti bódét, akkor venne egyet, mert a többi része hibátlan.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
molnarpeter
nagyúr
válasz focvis #192577 üzenetére
T5 1.9 PD? Bár ha nem baj a retro, egy T4 2.5 TDI lehet többet érne. Mondanám én is a Hiace-t, de az adagolósakat kb másodszorra kell már lakatolni, CR-t meg kevés használatra necces
Bedobnám még a Daily-t, 2.3 jó cucc benne.Köztes méretben még esetleg Jumpy/Expert 2.0 HDI magas-hosszú?
[ Szerkesztve ]
-
Snoop-y
veterán
válasz vans? #192567 üzenetére
Semmi karanten nem volt (keszultem szerzodessel pcr teszt is volt meg ideiglenes munkavegzes helyerol papirokkal de csak annyit kerdeztek a magyar hataron, hogy hova megyunk? Dolgozni. OK tovabbi jo utat kivanunk.
Nemet hataron ugyanez csak ott elkertek az auto papirjat is. Visszafele Hegyeshalmi atkelonel: uticel? Svajc —-> gute fahrt
Nem lehet tobb ezer embert ellenorizni. Orszagtol orszagig erne a sor ha mindent megneznenek, ugy ahogy a mediaban nyilatkoznak errol.
[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
veterán
válasz 6030D #192575 üzenetére
Rendezvényekre kitelepülni kajás cuccokat, pultot, kaja alapanyagokat, esetleg rendezvénysátrat amiben az ételt elkészíti és kínálja. Súlyra nem vészes, inkább terjedelmes, főleg a sátor.
Fogyasztás kevésbé fontos. Ne legyen elromlós, ne legyen foglalkozós, rohadós.Ezek szerint a Connect is rohad, nem csak a normál Transit.
[ Szerkesztve ]
-
bitpork
nagyúr
válasz bandus #192574 üzenetére
Tudod miért érdekes? A NAV levél két fura mondatot tartalmaz. Az egyik szerint a nem ezerre végződő összeg nem kerek részét nem kell befizetni. A másik oldalon meg azt, hogy mivel az adónál az ezerre kerekített összeget kell fizetni, így a két részlet fizetésekor az egy összeg kerekítését kell ketté osztani és megfizetni. Éppen ma olvastam édesapám trabijának adóját. 2660 ft. A két csekk: 1500+1500. Mostakkómivan vajh?
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
6030D
őstag
válasz focvis #192573 üzenetére
Az a lényeg mit akar berakni a dobozba. Havernak rövid Connect mk1 van, dízel, 500k km, imádja. 5-6 literes fogyasztás, akkor is, ha 120-szal megy az Adriára, a csomagtartóban motorral, bringával, cuccokkal. Most gondolkodik a cserén, mert a kasztni már kezd foglalkozós lenni, de nem tudja megmagyarázni, miért lenne jobb egy fiatalabb.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
bandus
veterán
válasz Magnum_ #192563 üzenetére
inkább beszopod a kerekítést amit ez a faszkalap nav alkalmazott? kivéve persze ha te épp jobban jársz vele én is utalni fogom a pontos összeget. az utolsó pillanatban, és két részletben, minél kevesebbet tartózkodjon náluk a pénzem.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
veterán
Feladatot kaptam: milyen használt tgk.-t érdemes venni 1-1,5, max. 2 millióig? Dobozos, 2-3 üléses.
Egy Transit Connect méretre talán már elég lehet, de én biztosra mennék és egy VW Transporter méretet lövök be.
Szerintetek? Tuti tipp? Vivaro és társai?A Transitot, Vitot a rozsdási hajlam miatt hagynám. Jogos?
A "Milyen autót vegyek" topikot szkippelem mostanában. Köszönöm a megértést!
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Magnum_ #192566 üzenetére
Nagymuter 75, hétköznaponkent 4 korul kel, elmegy úszni (covid elott legalábbis), aztan megy a McDonald's-ba dolgozni fopenztaroskent. Délután "csajos" programok a munkatarsakkal, mozi vagy hasonlo, lő par kepet facebookra az iphone-javal, aztán este haza. Még lefekves elott PC-n leadja a tesco online rendelest, benez a dedunokakra a messenger csoportba aztan szunya
Remelem az ő koraban en is hasonloan toppon leszek.
[ Szerkesztve ]
-
Magnum_
nagyúr
válasz focvis #192565 üzenetére
Az igazsaghoz hozza tartozik, hogy apam is a titkarnovel szkenneltette be es amikor elmondtam neki, hogy miert kell a csekk szkennelve, akkor azert picit meg volt lepodve.
O inkabb elvitte volna a postara, utalni meg a bankfiokban szokott es kitolti kezzel az utalasi megbizast.
70 eves.Anyukam meg elkuldte whatasspon a fotot a fotelrol, amit kinezett balatonra. 71 eves. 🤷♀️
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
diegho
nagyúr
Nyáron bajban leszek én is a Leon-al. Ma jó idő volt, mentem szépen, nem néztem az órát, csak jöttem... aha... 140-be belekóstoltam simán, észre se vettem. Halkabb 140-nél, mint a Meriva 60-nál volt és imádom vezetni, brutál jó futómű van alatta, nekem jobban adja, mint a céges octávok.
-
veterán
válasz grizlisandor #192523 üzenetére
Mi a fizetési határidő az új rendszerben? Maradt a március 15.?
Köszönöm!(A feleségem néven fut az autó (üzembentartó), lakcíme az anyjánál és még nem jött levél, legközelebb 2 hét múlva jövünk látogatóba. Nem szeretek kifutni semmilyen határidőbôl.)
Qru: Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
bitpork
nagyúr
válasz BigBlackDog #192549 üzenetére
Médzsik vörd: rekuperáció
MOD
(#192551) Snoop-y: mire gondolsz a mennyire megy alatt? Merci nekem?! Még a feltételezés is felháborító!
[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Peter.70
addikt
válasz BigBlackDog #192549 üzenetére
Szeret váltogatni, hiányzik a manuális váltó
-
Snoop-y
veterán
Mo-ra menet sokkal lassabban haladtunk az ido is rossz volt kb fel tavig szakadt az eso plusz a forgalom suru volt. En nem szeretek nagyon tolni mert allandoan fekezgetni utalok. Asszony meg rosszul is lesz tole. Ha ugy alakul en nem vagyok rest beallni akar 110-re sem inkabb haladok lassabban de egyenletesen a forgalommal. Az AMG E63 meg az X6 egymassal voltak elfoglalva en csak szepen csapattam utanuk ha villant a feklampa en csak levettem a gazrol a labam ok meg kuzdottek a neppel
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Snoop-y
veterán
Eleg jol lehetett haladni Egy ideig mentem egy AMG meg egy X6-al (tisztitottak elottem az utat rendesen)
Aztan mikor surubb lett a forgalom bealltam olyan 140-160 koze. A jo atlagot az is segiti, hogy keptelenseg beszorulni vele es nem kell sokat fekezgetni pedig a tesztpilotakat szepen elengedtem
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Snoop-y
veterán
Es elegge haladtunk. 1007 km 10 ora alatt ebbol hegyeshalomnal 30 perc allas volt aztan egy 20 perces tankolas es a svajci hataron egy 10 perces vamvizsgalat.
Avg speed 111.8 km/h[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
nagyúr
Kisöreg 7,64.
Gyakorlatilag egyszer sem használtam az elmúlt időszakban, csak a nagyobbik fiam, meg anyóka. Így is beletettek 970km-t (két tankolás volt, egy részleges, és a mostanival lehetett már számolni)
(Nálam 1 literrel kevesebb lenne )B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
Snoop-y
veterán
-
brumi1024
veterán
válasz molnarpeter #192531 üzenetére
Igaz, tényleg hoznak be.
Farkas: F150 közepes USA méret szerint, itthon hatalmasnak számít (kialakítástól függően akár 6m hosszú). Rangerből tényleg sok van, F150-ből elvétve látok. Tippem szerint Ranger.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz molnarpeter #192534 üzenetére
Majd felírom legközelebb a rendszámokat és lekérdezem.
-
#89309696
törölt tag
Valami divattermék mostanában az F150? Látok a környéken 4-et is, mind narancssárga.
-
veterán
válasz grizlisandor #192523 üzenetére
cég
Az a baj egy cégnél a vevő aki a pénzt hozza és vele császárként bánnak, a beszállító meg aki a pénzt viszi és vele rabszolgaként bánnak.
Namost a navnál mi hozzuk a pézt és velünk bánnak rabszolgaként, míg a magyar állam csak viszi a pénzt de ő az ügyfél, ő az isten.
De tényleg mennyivel jobban esne adózni, ha bemennél az apehhoz és úgy bánnának veled, hogy igen, 20 éve dolgozol, egy ház árát már megkapták tőled, mindig tisztességesen adóztál, nagyon halásak vagyunk, csak hát ez a mostani adóbevallás nem sikerült olyan jól pár tízezer forint lemaradt vagy késtél 2 hetet, de semmi baj, ez eltörpül a 20 éved mellett.
Lófaszt. 150ezer bírság, nyögd ki paraszt.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Qru
MODERÁTOR
Jöhet a heti fogyi?
7,92 full vegyes (bc: 8,2, avg. speed: 22 kmh)
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Kickass #192518 üzenetére
A KÖBE nem biztosító hanem egy egyesület (ezért van pl tagdíj is a biztosítási díj mellett, míg egy hagyományos biztosítónál nincs tagdíj). Ha bedől nem hogy nem fog fizetni neked de még az is könnyen előfordulhat, hogy neked kell fizetned az egyetemleges kártérítési kötelezettség miatt mások kártalanításánál.
Na most ebben a dinamikusan változó gazdasági környezetben én nem rizikóznám be a dolgot ha alig többért kapok atombiztos szolgáltatást.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nandow
aktív tag
válasz grizlisandor #192500 üzenetére
Nekem is megjött, de én ügyfélkapun kaptam meg.
Először jól meg is ijedtem, látva, hogy a levél tárgya “Adómegállapítás”, nah mondom mi lehet ez. -
Kickass
őstag
válasz Zoli-bácsi #192517 üzenetére
1, az az egy ember ha jol remlik mozgott ilyen korokben vagy legalabbis volt valami koze hozza
2, ha szinten jol emlekszem par eve volt orszagos balhejuk, meg a biztositaskoteseiket is letiltottakEllenben a te hozzaszolasodnak 0 a hozzaadott erteke a temahoz, szoval kossz a semmit.
stickermajom: neked viszont koszi a friss tapasztalatokat.
Kozben kalkulaltam egy gyorsat, Union vagy Uniqa lesz.
-
stickermajom
addikt
válasz Kickass #192515 üzenetére
Én nem zárnám ki élből a Köbe-t. Gyorsan dolgoznak, a kerítéses balhénál egy napon belül itt volt a kárfelmérő, a következő héten már utalták is a pénzt. J-re ott kötöttünk Casco-t, egy hét alatt megvolt a felmérés, minden emailre egy napon belül reagáltak.
Érdekmúlás bejelentése is megvolt simán emailben anno, 2 napra rá a pénzt is megkaptam. -
Qru
MODERÁTOR
válasz Kickass #192509 üzenetére
Köbe rizikós lehet, amúgy meg a többi egyformán (nem) fizet.
Tököl jó lenne de oda nem engednek be csak úgy. Ha van jogsija akkor egy nagyobb kihalt parkolórész is megteszi.
Amúgy a 10% vagy 100k-s konstrukció jóval olcsóbb, arra is nézzél rá.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #192500 üzenetére
Nekem is most jött a levél, 250 Ft-al lenne drágább ha csekken fizetem be az adót.
#nincsbennetarcsi
-
Kickass
őstag
Ugy dontottunk feleseggel, hogy kotunk egy Cascot az Oktavra mivel friss jogsival O is vezetni fogja.
Van esetleg olyan biztosito akit erdemes kerulni? Vagy egyik se szeret fizetni ha eppen arra kerul a sor? 10% de min. 50 ezres onero konstrukciora gondoltunk.
Kerdes2: deli agglomeracioban valahol van valami placc ahol lehet kezdo sofort kicsit megismertetni a geppel, lehetoleg szegelyek tereptargyak nelkul. Tokol repter? Vagy valami hasonlo. Elore is koszi az otleteket!
-
#89309696
törölt tag
válasz rasotamas #192504 üzenetére
A leírás egy 25-30 éves traktorra van, akkoriban nem volt ennyire tiszta a gázolaj és kellettek az ilyen trükkök is.
Ma a kosz a tankba akkor jut mikor kitekered a sapkát, az összes bogár, por, nagyobb sárdarab mind belepotyog amit a menetszél odahord. Fémreszeléknek nem szabad lennie benne, mert a szűrő megfogja. A maradék meg a levegő páratartalma, oxigén és a bio anyagok kémiai reakciója, gyakorlatilag takony.
A kiürítés kerülése inkább szivattyúhűtés miatt van, meg mert adott kosz több gázolajban jobban eloszlik, de ez a része csak kis mértékben mérvadó, mert azok valóban mozognak és fel is szívja ha akarja.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz molnarpeter #192499 üzenetére
Ötletnek nem rossz de nehezen kivitelezhető. Eleve hogy tankolsz a kúton? 10 literes műanyagkannákba? Egyszerre 4-5 darabba és azt viszed haza, borítod egybe? Vagy hordasz magadnál egy 50 literest? Kivédhetetlen hogy lecsöpögjön a csomagtartóba.
Aztán annak a nagy hordónak is baromi tisztának kell lennie, és önteni nem lehet, mert akkor felkavarodik, ténylegesen csapot kell vágni az oldalába ahogy mondod, és ennek a műveletnek minden fémszilánk maradékát tökéletesen el kell tüntetni.
Aztán fel kell tenni jó magasra mondjk lakrapra hogy gravitációsan egy csappal tudj tölteni a kocsiba.
Aztán ott van a hülyének néz az asszony dolog, nem lehet csak úgy osanozással egybeiktatni, mert azt nem úszom meg "tomibazmegtenemvagynormális" nélkül. Veszel több millióért időt meg kényelmet magadnak egy autó formájában, aztán b*szod el az időd hogy kényelmetlenül sz*rakodj ezzel. Meg pénzbe is kerül, a hordó is, az átalakítása is, csap, cső, alá a paletták, foglalja a helyet az udvaron, stbCsak egy kérdés: A dzsuva a tankban:
- a tankolt üzemanyagban van
- az üzemanyagrendszer kopásából eredő részecskék alkotják
- vagy mégis hogy kerül a rendszerbe?
Illetve mit segít az ha sose ürítjük ki a tankot? Egyrészt ha nem egyhelyben áll az autó menet közben is keveredik. Másrészt ha 20 tankolásnyi dzsuva összegyűlik és egyszerre kapja meg az injektor az persze gáz, de ha mindig kiürül az a pici annak nem kéne gondot okoznia nem?https://tinyurl.com/rasoapro
-
MC Pite
veterán
válasz grizlisandor #192500 üzenetére
Nálam a csekken kevesebb van mint a papíron(300Ft). Nem akarok belegondolni milyen rendszert használnak.
Amúgy valóban, basszák már meg a csekket meg a levelet...Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
BigBlackDog
veterán
válasz grizlisandor #192500 üzenetére
Nálunk 80 Huffal olcsóbb lenne a sárgacsekkes változat.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest