Hirdetés

2024. június 17., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#82951) TaaT válasza boogie84 (#82949) üzenetére


TaaT
veterán

Hát igen, a legtöbb nappali fény széles lapos cucc. :)

Give them hell Ukraine!

(#82952) Typhoon47 válasza boogie84 (#82936) üzenetére


Typhoon47
őstag

Osram LEDkörlámpa

"Education is important but big biceps are importanter"

(#82953) boogie84 válasza Typhoon47 (#82952) üzenetére


boogie84
veterán

Ennyiből már sportlégszűrő rendszert veszek. :B Typhoon

A sütiknek is szükségük van szeretetre.

(#82954) neduddki válasza boogie84 (#82936) üzenetére


neduddki
nagyúr

HI!

ez bisztoasn jo:- )

udv

neduddki

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#82955) Dany007 válasza boogie84 (#82953) üzenetére


Dany007
veterán

Ööö... :) Nem olyan biztos, hogy az sok az az ár...
Én a Micu Galant kapcsán nézelődtem és a gyári ködlámpának az ára 50k volt darabonként(!). Persze az gyári volt... de no. Az Osram se rossz és itt nyilván nem csak egy darabról van szó és nem is csak ködlámpáról stb...

(#82956) Qru válasza lapa (#82950) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

De én erre reagáltam: "hozzáteszem csendben én igazán nem látom a miértjét annak, hogy más a fogyi ha 2 vagy 4 kerék van hajtva"
Nyilván kevesebb energiát emészt fel 2 kerék hajtása mint 4-é. A variálhatóságra hoztam a haldexes rendszert példának.

Subarunál nincs varia, ott fixen állandóan megy a hajtás előre-hátra is csak a százalékos leoszlás változik a két tengely között (és a tnegely két vége között is). Alap esetben 50-50 a két tengely között amit leoszt 25-25-25-25-re kerekekenként.

Maradva a márkánál, a Subi awd rendszere nem fixen egy rendszert takar. Más megoldás van pl a cvt/automata váltó esetén és más a manuálisban. Illetve típusonként is vannak eltérések, mert ezt a rendszert is fejlesztgetik.

Az enyémben pl 3 difi van, az első és a hátsó részlegesen önzáró míg középen egy telljesen önzáró viscokupplungos megodás van.

"A kézi váltós Impreza alapesetben 50-50%-ban oszt nyomatékot az első és a hátsó tengelyre. A központi differenciálművet viszkókuplungos differenciálzárral egészítették ki, így csúszós kanyarokban stabilabb marad az autó. A négyfokozatú automatával szerelt Imprezában a nyomatékot elektronikus vezérlés osztja előre-hátra."
[link]

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#82957) lapa válasza Qru (#82956) üzenetére


lapa
veterán

"Nyilván kevesebb energiát emészt fel 2 kerék hajtása mint 4-é."

szerintem továbbra sem, ha a hajtáslánc mindkét esetben ott van (és pörög).

(de lásd #82948, ott is azt írod a kardán nem pörgetése miatt eszik kevesebbet a haldexes, ami szerintem továbbra sem áll sose)

a többit a subaru kapcsán értem.

de nem téma, csak szerettem volna kicsit összerakni a miérteket. a 4 kereket hajtani képes kocsi mindenképp többet eszik és akkor legyen most ennyi a tanulság.

[ Szerkesztve ]

(#82958) neduddki válasza lapa (#82957) üzenetére


neduddki
nagyúr

HI!

me porogne alapbol hajt az elso tengejj es akkor hajt ra ahacsora amikor fordszam elteres van ez a "alap"elkepzeles mod: kivitel pl visco kuplung

udv

neduddki

mod: ja hogy arr agondolsz tesek bee egy szabdonfuto ami a visszhajtas t5nem engedi meg:- )

[ Szerkesztve ]

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#82959) lapa válasza neduddki (#82958) üzenetére


lapa
veterán

és? a hátsó kerék nem pörgeti a difin keresztül a hátsó kardánt? dehogynem. minden mindig mozog, csak annyi a különbség melyik irányból kapja az erőt.

mod: igen a szabadonfutó esetén más. mondjuk értelmét továbbra sem látom nagyon, mert köbö a kardán pörgése az, amit ezzel nyersz, attól még difi, tengely mind ugyanúgy megy. de én személy szerint nem nagyon tudok ilyen rendszerről terepjáróknál (ami semmit nem jelent). vagy ezek azok, amiknél még a keréknél kell kapcsoltatni valamit?

[ Szerkesztve ]

(#82960) -v- válasza Qru (#82938) üzenetére


-v-
addikt

a 2 literes benyósok elvanank 9 literből bőven városban

Cserébe nem mennek :C

(#82961) Qru válasza lapa (#82957) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

De nem pörög, ez a haldex rendszer lényege. Csak akkor van kapcsolat a haldexkuplung utáni hajtási résszekkel ha arra szükség van. Ezért eszik kevesebbet mint a fix/állandó összkerekes rendszerek.

"Akkor válik aktívvá, amikor az első és a hátsó kerekek között egy bizonyos értéknél nagyobb fordulatszám-különbség alakul ki. Úgy építik be a gépkocsiba, hogy a másik, eredetileg nem hajtott futóműhöz viszi át a nyomatékot."
[link]

AMúgy itt egy jó cikk a különböző rendszerekről: [link]

#nincsbennetarcsi

(#82962) neduddki válasza Qru (#82961) üzenetére


neduddki
nagyúr

H!I

arra gondolt hogy a szetkapcsolas mogott a kerek behajt az pedg veszteseg

udv

neduddki

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#82963) lapa válasza Qru (#82961) üzenetére


lapa
veterán

akkor így kérdezem: a kerék meg a haldex közt van szabadonfutó?

@neduddki: igen. amúgy ha jól értem egy terepjárónál annyira nem lenne nagy előny a szabadonfutó (lejtmenet motorfék)

[ Szerkesztve ]

(#82964) neduddki válasza lapa (#82963) üzenetére


neduddki
nagyúr

HI!

na az mar semmi hogy ha rendszer osszezar kor szbadonfuto is,de ez a rendszer ne is terepjarokba valo

udv

neduddki

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#82965) Qru válasza -v- (#82960) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

2 literes Forester 158 ló, az nem olyan kevés azért szvsz.

mod:

lapa: Neduddki közben megválaszolta a dolgot.

neduddki: Jah így már tiszta.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#82966) hobizoli válasza lapa (#82957) üzenetére


hobizoli
nagyúr

max azret ehet tobbet, mert nehezebb, meg tobbnyire magasabb is
van, ami csak akkor 4 kerekes, ha szukseg van ra

több drón kell ;P

(#82967) runner 125 válasza lapa (#82940) üzenetére


runner 125
nagyúr

Qru leírta a miértjét.

Sőt, a kapcsolható 4 kerekes autóknál még 3 féle mód arra is van, h 2WD esetén az első lehajtás két féltengelye le legyen kapcsolva az első kerékagyakról - az-az ne legyen felesleges visszahajtás.
Van olyan ahol ki kell toltani, van amit kézzel tudsz kapcsolni és a legkényelmesebb, legújabb természetesen az amikor pneumatika kapcsolja le őket. (Jimny, 1. gen GrandVitara is ilyen)

Famalac

Freelander igaz angol. Jól néz ki, de megbízhatatlan, olyat biztos nem.

A Pajero Pinin 3 ajtósában a nagy Pajero-ból is ismert SuperSelect hajtás van - az-az alapból hátsó kerekes és kapcsolható az eleje, sőt még diffizár és felező is van. Kedvezőbb a fogyija viszont a 3 ajtós kaszni nagyon picike, az 5 ajtós meg már ismét állandó 4 kerékhajtású, így ott erősen emelkedik a fogyi.

Subaru-ból nincs igazán takarékos emelt. Max 1.5-ös Impreza, de ott még talán 4WD sincs, vagy ha van, szintúgy alulmotorizált.

#82934 lapa

Jahm, időközben ránéztem én is az X-Trail-re, egyetlen egy dologgal nem vagyok kibékülve, az a középre helyezett műszerfal. Miéééért???
A 2.2-es motornak viszont még nem néztem utána, de formára tetszik.

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#82968) Richard! válasza runner 125 (#82967) üzenetére


Richard!
addikt

Bocs,hogy belevau :B Pathfinder? :U

[ Szerkesztve ]

Eladó inverteres, wifi-s hűtő/fűtő Fisher klímám: https://hardverapro.hu/apro/fisher_comfort_plus_inverteres_split_klima/hsz_1-200.html

(#82969) Qru válasza runner 125 (#82967) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

1,5-ös Imprezát felejtsd el. Még a 2 literesbe se véletlenül széria a felező... Amitől már korrektül megy cserébe 14-15 litert bekap.
Arról nem is beszélve, hogy nagyon alacsony a szabad hasmagassága, terepre egyáltalán nem való.

#nincsbennetarcsi

(#82970) runner 125 válasza Richard! (#82968) üzenetére


runner 125
nagyúr

Tetszik, de ez már a felsőkategória. :D

Drágább, illetve a 2.5-ös diesel a 2,3 tonnás autó mellett simán beszlopál 10 litert, vagy még többet. Ha, már diesel, akkor max. 1,5 tonnás 2.2-es.

Kategóriát (méretet) tekintve nagyon max az X-Trail / RAV4 / G Vitara, nagyobbat nem szeretnék.

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#82971) Nem3sys válasza Dyrtyho (#82918) üzenetére


Nem3sys
tag

Ibiza 1.9tdi-vel ha találsz.

Seat Ibiza 1.9TDi 200+++

(#82972) footy válasza Nem3sys (#82971) üzenetére


footy
addikt

300ert dieselt? Vegulis fo az optimizmus. :C

(#82973) Nem3sys válasza footy (#82972) üzenetére


Nem3sys
tag

Mivel gondolom fogalmad sincs se a típusról, se a motorról jobban tetted volna ha csendben maradsz.

Én is ibizát vettem, pontosabban 140.000-ért osztrák papirokkal, betoltam a vas gerebenbe és 2nap múlva rendszám volt rajta (cakkpakk 220ba állt meg a papír). Cseréltem olajat, szűrőket, vezérlést és a futóműben 2 szilentet mert szar volt.

Másik haver 190ért vette külföldi papírral még októberben. Ment vele 27ezret azóta, leginkább országúton, reggeltől estig munkára használja, 4.2-t eszik neki 100-nál. Neki klíma is van benne. Semmi rozsda stb.

Én mióta megvettem csak 8ezer km-t 2hónap alatt és semmi baja nincs ;) Leginkább pest, reggel este 10-10km, így 5,5-t eszik. Néha becsúszik egy vidék. Vehettem volna benzinest is ami 1,5x ennyit eszik, cserébe menni se megy ás ugyan akkora lutri lehet.

Seat Ibiza 1.9TDi 200+++

(#82974) footy válasza Nem3sys (#82973) üzenetére


footy
addikt

Tanits meg mester :C

(#82975) Nem3sys válasza footy (#82974) üzenetére


Nem3sys
tag

Szóval nincs, és csak unalmadban trollkodsz :)

Seat Ibiza 1.9TDi 200+++

(#82976) Kornel válasza Nem3sys (#82975) üzenetére


Kornel
veterán

te trollkodsz itt, de ezt már többször és többen megmondták.

(#82977) footy válasza Nem3sys (#82975) üzenetére


footy
addikt

Nincs, csak veletlenul all az udvaromon egy ilyen 1.9 PD-vel.

Sot veletlenul Ausztriaban.

(#82978) Nem3sys válasza Kornel (#82976) üzenetére


Nem3sys
tag

Mert ész érveket írok, értettem főnök! :D

1.3 swift és a szívó az isten! :C

Seat Ibiza 1.9TDi 200+++

(#82979) Kornel válasza Nem3sys (#82978) üzenetére


Kornel
veterán

nem, háromszázért vegyen turbó dízelt...
úgy, hogy az átíráshoz is kölcsönt kellene felvennie.
gondolkozz már.

[ Szerkesztve ]

(#82980) footy válasza Nem3sys (#82978) üzenetére


footy
addikt

Az a baj, hogy nem utod meg azt a szintet ami egy ertelmes eszmecserehez kell.

(#82979) kornelka
Ebbe a forumba is kellene valami 1.hsz. hogy 300-ig inkabb a bringa es a buszberlet a nyero.

[ Szerkesztve ]

(#82981) Kornel válasza footy (#82980) üzenetére


Kornel
veterán

+1

mod: ez így van, szerintem is érdemes lenne leírni. néztem most bringákat, de 150-ért még nem vennék jó szívvel biciklit se, inkább 200+k huf.

[ Szerkesztve ]

(#82982) TaaT válasza Kornel (#82981) üzenetére


TaaT
veterán

"150-ért még nem vennék jó szívvel biciklit se"

Attól függ mire kell, fater régebben vett 5sebességes agyváltós acél 28-as jó állapotú bicót 5.000ft-ért, munkába járni tökéletes. :)

[ Szerkesztve ]

Give them hell Ukraine!

(#82983) tomiii. válasza footy (#82980) üzenetére


tomiii.
aktív tag

en 130 ert vettem 2 literes szivo benzinest,(szervo, abs, elektromos ablakok, elektromos napfenyteto, konyoklo elol hatul, kodlampak, meg tudja msr a joisten mi, szoval nem fapad) 1 evig csak a kormanymuvet kellett cserelni, mert csepegett, aztan meg egyre tobbet tortem meg az erdon es koptak a dolgok :D aztan havsrom is vett egy ilyet 190ért, nála fél evig volt, olajcsere volt csak, fel evutan mondjuk otalkarra torte, de semmi baja nem volt elotte, vett ausztriabol 50ért egyet, jatszosnak, 1 evig gyilkolta aztan elkelt dragabban, kipakolva, en is vettem 50 ért egy jatszosat, itt mar kellett a fekkel, meg a kuplungal is szorakozni, mar nincs rajta épp elem, de motor birja,

ez eddig 4., de egy tipus, azonos motor

szomszed munkas escortja 200e volt, nem tudom miota hajtja,es nem kolt ra, de birja, muszakilag rendben, ezt mar regebben leirtam

masik haverom az e30-at 180 ert vette, fel utan a motornak volt valami kinja, 30 ezer, lakatolas 40 ezer, mar 2 eve nala van, ja es rugo tores, 2 csoki

az elso 4 auto hatsokerekes, 4 ezer alatt még hidegen se mentek, bár mondjuk én épp a gépműhelyre várok, de 3 évig bírta, külföldre is jartam vele, tipus mindegy, csak ez a 300 alatt inkabb bicikli hulyeseg, ha valakinek muszaj az auto, van rá esély, hogy talál

vagy soroljak még? :D

[ Szerkesztve ]

(#82984) pető bá' válasza TaaT (#82982) üzenetére


pető bá'
őstag

keresztapámnak van valami 100k+-os biciklije (sőt, kettő), mentem vele, tényleg fasza; munkába járáshoz meg kempinget használ, mert arra az 1-2 km-re az is jó...

"... and I hope you have a great day!"

(#82985) TaaT válasza pető bá' (#82984) üzenetére


TaaT
veterán

Haver XTR-es bringával jár munkába, mondjuk is neki hogy nem normális. :)

Give them hell Ukraine!

(#82986) Typhoon47 válasza footy (#82980) üzenetére


Typhoon47
őstag

Pedig fogalmatlan vagy, nem érted a tuti biznisz lényegét.. veszel egy ibizát 100ért ausztriában, ráköltesz egy olajcserét, vezérlést kicseréled meg esetleg ha beszart két szilent a futóműben még kicseréled és kész. Utána mész vele 8e km-et és szépen beírod ide, hogy bizony egy hibátlan autót sikerült venned ennyiért. Victory.

"Education is important but big biceps are importanter"

(#82987) GLOCK34


GLOCK34
aktív tag

Sziasztok!
Páromnak szeretnénk venni egy kis városi szaladgálós gépet. Árban 800k körül gondolkozunk+ költségek.
Smmi extra igény nincs,csak megbízható,alacsony fogyasztású legyen.
Eddig a Ford Fusion,Fiesta ami szóba került. (Tdci) Ebben a kategóriában mit érdemes még keresni?

Köszi!

(#82988) footy válasza Typhoon47 (#82986) üzenetére


footy
addikt

Most megtanultam a leckét, eladom a leon-t és veszek 7db. ibizát :)

@MÁS
Van valakinek hosszú távú tapasztalata Kia/Hyundai 1.6CRDI-vel? (116lóerős érdekelne)

(#82989) Dluinet válasza footy (#82988) üzenetére


Dluinet
nagyúr

a sógorom használ egyet 6 éve, most lesz benne 300e km

220e-250e km nél volt kuplung és váltócsere

motorháztető és első lökhárító többször fújva, cserélve őzek miatt

az egyik hátsó lámpa mostanában elkezdett párásodni

különben csak kopó alkatrészek voltak cserélve az olajon és szűrőn kívül

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#82990) m3tr0 válasza Nem3sys (#82973) üzenetére


m3tr0
senior tag

8 ezer km-t mentél vele 2 hónap alatt?
"Leginkább pest, reggel este 10-10km, így 5,5-t eszik. Néha becsúszik egy vidék."

:DDD

(#82991) footy válasza Dluinet (#82989) üzenetére


footy
addikt

A vezérműláncot nem kellett még cserélni? Erről sehol nem találok egyértelmű infót, meg arról sem hogy mennyibe kerül ha cserélni kell.

(#82992) lapa válasza TaaT (#82985) üzenetére


lapa
veterán

az xtr-es bringára rossz viccnek: "hol parkol?"

@runner 125: a lekapcsolható az okés, bár különösebb értelmét még annak se látom. régről úgy tanultam, hogy nagyságrendileg 10% a teljes hajtáslánc vesztesége (sima 2wd kocsinál), ebből akkor nyersz egy difit meg egy kardánpörgetést (szerintem elhanyagolható, tán 2-3%-ra saccolnám), cserébe buksz egy ilyen szétcsatoló valamit a hajtáslánc egyik legjobban terhelt részébe. és persze a 2-3% az nem ennyi fogyasztáskülönbség.

egy szó mint száz, szerintem ne ez alapján válassz, ahol ezek fogyasztást befolyásolnak ott már valami nagyon nem jó. ha meg azok a kardánok, amik ezekben vannak annyira zajosak hogy különbség van le/felkapcsolt közt, az szintén menekülős.

(hozzáteszem az elektronikus részhez, hogy az új szériás g-n is elektromos diffzár van a régi olajos munkahenger + rugó helyett, volt is több eset, hogy kontakthiba miatt bezárt, és mivel automatánál meg 400 cdi-nél annyira nem érzed, hogy összezárt diffel mész autópályán vagy aszfalton, a kocsi menet közben megsemmisítette a saját hátsó hídját, gumit, stb.)

na megyek adok a gépnek két frissen tekert saválló szilenthüvelyt.

[ Szerkesztve ]

(#82993) TaaT válasza lapa (#82992) üzenetére


TaaT
veterán

Beviszi a munkahelyére. :)

Give them hell Ukraine!

(#82994) Dluinet válasza footy (#82991) üzenetére


Dluinet
nagyúr

nem emlékszem vezérlés cserére, de hétvégén itthon lesz a sógorom és megkérdezem

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#82995) hdman válasza m3tr0 (#82990) üzenetére


hdman
őstag

Ezen én is felröhögtem :D

Sopron city :)

(#82996) Typhoon47 válasza hdman (#82995) üzenetére


Typhoon47
őstag

Ezen az egész topik felröhögött :DDD

"Education is important but big biceps are importanter"

(#82997) neduddki válasza footy (#82988) üzenetére


neduddki
nagyúr

HI!

2006os dizel taxi 300Mmill. vegyesztantoneni szulei 120Mm folott

udv

neduddki

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#82998) pető bá' válasza TaaT (#82985) üzenetére


pető bá'
őstag

középiskola: random biciklis srác; nem tudom milyen vagány járgánya volt, többen állítják volt benne 200k+ pénze (poénkodtunk is, hogy mások kocsija teli tankkal ér ennyit); bement suliba, biciklitároló, nem zárta le, elvitték. sajnáltam, de röhögtem is rajta azért: egyrészt minek, de ha már van, akkor biztos rendesen lelakatolom.. :(((

"... and I hope you have a great day!"

(#82999) Kornel válasza pető bá' (#82998) üzenetére


Kornel
veterán

akkor is annyi egy normális bicikli, ha másnak a kocsija se ér annyit :K
de nem hagynám ilyeneken, az biztos, még lezárva se, utaznak ezekre.

(#83000) Nem3sys válasza m3tr0 (#82990) üzenetére


Nem3sys
tag

Röhögjetek én jól mulatok :D

Seat Ibiza 1.9TDi 200+++

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.