Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [moongoose:] Retro AT rendszerű számítógépház textúrájának visszaállítása.
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
#10726912
törölt tag
Pardon, hogy nem ment át az irónia Én se szoktam tele csorgatni.
Qru
MODERÁTOR
Nem az olaj kevés, a nívópálca nem elég hosszú.
#nincsbennetarcsi
zolikaDB
veterán
Nekem mindig eszemben van a Prius. Ja, most hybrid tesztvezetéses hetek vannak 18-ig.
Kornel
veterán
zolikaDB
veterán
Tudom. De ez mi gyönyörű?
Kornel
veterán
ezt én is néztem.
de ennyiért nem ilyet vennék.
viszont 1,5 körül nem olyan rossz amiket linkeltem.
mennyi a hybridre a regadó?
zolikaDB
veterán
Nincs regadó.
[link]
szőröscica
addikt
Van regadó. 76000Ft.
MunezXBK
nagyúr
Gyönyörű? O.o
zolikaDB
veterán
Az!
joamilestoné: ööö igen, bocs. De ez az oldal miért ad 18e ft-ot? -> [link]
hdman
őstag
Van benne anyag. A fogyira kiváncsi leszek, de nagyon. Tuti csal, csak az a kérdés, mennyit. Nekem kb (min) 100 kiloval könnyebb, 110kw, pálya 130-140, néha elrugom pár 10km-t, tempomat nélkül, mert azzal többet eszik (zabál) 1 éve ugyanazon a kúton csurig tankolva ~6,5l az átlag. Hetente tankolok tele, ma 43,59 litert tankoltam 651,9km-re. Kb az út felén ment a klíma és az esetek nagy részében ketten utazunk.
.
Sopron city :)
Kornel
veterán
minél régebbi, annál olcsóbb behozni...
20-30 ezer a regadó
lehet hétvégén megyek in A
na jövöhéten megtesztvezetek egy priust, bár ezekbe már 1,8-as motor van.
[ Szerkesztve ]
neduddki
nagyúr
HI!
keresd MekMek-et /dni/, szilasek hoznke be joszagokat hasznaltan 3 ev garral agyak
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
Kornel
veterán
link?
AMD Power
titán
Milyen autót vennél 3 millió forintból?
Piaci körkép: alig használt autók 3 millió forintért
Nekem is lenne pár ötletem.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
lapa
veterán
azért nekem kicsit tejfölösdoboz-kopogósműa. meg elég rendesen star trek a cockpit, ember idővel nem feltétlenül akarja tudni merre megy az ionsugár a warp 8 reaktorban. cserébe kilátni előre, nem mint a másikban, aminek a nevét se tudom. valami kombi japó otthontöjtős az is. nem emlékszem már, csak jönnek mennek a mindenféle technológiák.
(hozzáteszem még kicsit jobban elmegy a maradék eszem is berakok két kis mocit egy kihajtásos osztóműre elölről-hátulról, a vázra meg alulról mehet 2-300 kg li-ion aztán hajrá. persze van itthon olyan, aki összedrautozza a mindenféle szilárd testeket ezek közé. de hát még mindig elég riasztó ára van a lifeponak... lehet ilyen prius cellákból lenne érdemes építkezni.
ebből 2 beférne, csak a kipuff dob kérdéses. ezek meg a 170nm automatikon azért kolbászt dugna az akárhányhengeres olasznémet kipuffjába a ződnél.)
BlacKSouL
addikt
A használati utasításban benne van, hogy (mondjuk pl. az enyémnél) egy olajcsere olajigénye 3,5l. Szűrőcserével együtt 3,7l. Motorgenerál, teljes feltöltés esetén 4,2l.
Gondolom a gyárban megnézték, hogy egy átlagos olajcsere ideje mennyi, a szűrő kb. 2 decit vesz be szárazon, és ehhez lőtték be. Ha kimérettem a cserénél, akkor a 3,7 liternél kicsivel a nívó középszint fölé állt be melegen nézve, és úgy 3/4 körül hidegen. Amikor viszont beleborították a 4 litert a kannából, akkor a max fölé ment kicsivel, de elég gyorsan le is fogyott a max alá, és ott állt be.
Aláírás (nem kötelező megadni)
Dyrtyho
senior tag
Tegnap este így olvasgattam a népitéleteket különféle városi kis autókról, és arra jutottam, hogy ami nekem az első kocsinál úgy fontos lenne :
- Bírja erővel az autópályát
- Ne legyen túl nagy fogyasztása
- Kevés szervizelést igényeljen
- Legyen megbízható
- Kényelmes
- 300-400ezres a keret
Az általam nézegetett verdák : Seat Ibiza, Peugeot 206, Volkswagen Golf 2, Skoda Felicia, Fiat Punto, Honda Civic, vagy Opel Astra F
Mondjuk nekem az Astra F kissé túl mainstream, de ha a felsoroltak közül az az egyetlen olyan ami tényleg a legjobb első autónak....akkor marad az
A másik dolog pedig, hogy ha minden jól megy, akkor júniustól teljesen be leszek jelentve a mostani munka helyemen, szóval azon agyaltam, hogy inkább veszek fel az autóra hitelt és azt fizetni,mint sem gyűjtögetni nyár végéig, ősz elejéig
Előre is köszi a segítséget
[ Szerkesztve ]
best regards, egy fórumozó blogger
Mágus2
Közösségépítő
Ha ezekből kellene választanom első autót a felsorolt kritériumok szerint, akkro skoda felicia. CSak annyi dolgod lesz, hogy ki kell választani egy olan autót, amin jó állapotban vannak a lemezek, a lakatoláson kívül olcsón fenntartható, megbízható autók. 1.3MPI kivisz a világból és vissza is hoz. Nem eszi le a gatyádat, nem egy versenyautó, de nem is erre kell.
neduddki
nagyúr
HI!
link ott a nick, nem tud hogy kel rakersni???
sreetlel esg kis sultalamobcskat nem kersz???
udv
neduddki
mod; Magus: "1.3MPI kivisz a világból és vissza is hoz" amikro meg a csehet tuttak motyort tervezni:- )))
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
mycso
veterán
Áprilisi átlagfogyik (kb. 3000-4000km) elég vegyesek a többieknél, akik ezt használják:
5.58
6.2
6.56
és van egy 7.5-ös.
Tehát, majd elválik, hogy mi sül ki belőle, én azt mondom, hogy 6 alatti átlag lesz mindenképp.
Az 1.6tdci fiesta is másoknál 6 felett eszik, nálunk pl.: 5.41-et hozott áprilisra átlagnak. (pontos fogyi)
Ezek mindegyike jár pályán, városban, országúton, tehát teljesen vegyes. (ezek pontos fogyasztási adatok)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
stracker06
aktív tag
Nem akarok hülyeséget mondani (a többiek majd kijavítanak, ha kell), de én körülnéznék a Bravo/Brava/Marea triumvirátus, a Hyundai Accent, a B Vectra és a Toyota Corolla háza táján is. Szvsz. modernebbek vagy fiatalabbak vagy számomra autószerűbbek az általad felsoroltaknál és nem is túl mainstream-ek.
Felicia tényleg jó lehet, de én nem vetném el az Astrát és a 206-ot sem. (Ha mindenképpen ezek közül választanék.)
[ Szerkesztve ]
SFm™
Dyrtyho
senior tag
300-400ezerért már lehet is kapni jó állapotút ezek közül ?
best regards, egy fórumozó blogger
stracker06
aktív tag
300-400-at átírással (esetleg első szervizzel), vagy anélkül gondoltad?
SFm™
Dyrtyho
senior tag
átírás nélkül, de ha veszek fel rá hitelt, akkor akár átírással is
best regards, egy fórumozó blogger
stracker06
aktív tag
Én 1 hónapja vettem első autónak 430-ért egy 2001-es, szép állapotú Fiat Marea-t.
Ehhez jött hozzá az átírás költsége (kb. 60k) + 65k volt a vezérlés, olaj, gyertyák, légszűrő és az olykor rakoncátlankodó gyújtótrafó cseréje. (Eddig itt tartok, nem is szeretnék nagyon tovább költekezni, ha nem muszáj.)
Alapból rémálmomban sem jutott volna eszembe, hogy Marea-t vegyek, de a kereskedésben való nézelődés közben megakadt rajta a szemünk és végül az állapota miatt döntöttem így.
Ha az átírásnak is ki kell jönnie 400-ból, akkor az általam javasoltak közül szerintem nagyon nehéz normálisat találni. (tapasztaltam)
Na, de várd meg a többiek tanácsát is!
[ Szerkesztve ]
SFm™
8th
addikt
Használt autó vásárlást hitelből fedezni? Felejtsd el. Vedd azt amire futja de ne hitelből.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
Tankblock
aktív tag
Hello,
inkább gyűjtögess még.... Arra is kell gondolni,ha valami plusz nem várt dolog összejön.
Hitel nélkül vedd meg és maradjon tartalék szervizre is.
Release the Beast....
mokus1
addikt
Szerintem egy punto az jó választás lehet 1,1es 1,2es közül. Könnyű ezért az autópályán is bírja erőlködés nélkül a 130at. Az 1,1es inkább 120at azzal van tapasztalatom.
Qru
MODERÁTOR
Használt autók: melyik fogyaszt kevesebbet?
#nincsbennetarcsi
runner 125
nagyúr
Az egyik legjobb terepjáró a G Merci, de nincs erre szükség és bármennyire örök élet plusz 1 nap, a rozsda ellen nehéz mit tenni, s egy majd 30 éves terepjáró már komoly törődést kíván.
Egy relatív rövidebb távokra alkalmas, 4WD-s, megbízható, emelt autót keresek, az átlagnál kicsit kedvezőbb fenntartással.
Értem ez alatt, h első sorban nem állandó 4WD lenne a fókusz, illetve lehetőleg 2.0 alatti benzinmotorral legyen szerelve.
Ezért van továbbra is fokuszban a HR-V. De, tudom h 2m körül patika vétel csak évente 1x van és arról már lecsúsztam.
A megnézett GV is egy alternatív megoldás lett volna a 2.0 Pug diesel motorjával, viszont ahogy írtam az alja nagyon aggasztó volt, 3-400k-t még biztosan kívánt volna és akkor van egy 10 éves SUV-om, ami nem egy életbiztosítás.
RAV4 2.0 D4D motorjától Toyota forumban óva intettek, a 2.0 benzin esetében meg 11-12L-rel kell számolni az állandó 4WD miatt. A kifejezetten ajánlott 2.2 D4D (140 le körül) csak az újabb (2006+) típusokban elérhető, cserébe úgy 3,5m-tól indul, ami már sok.
Elgondolkodtam a 2006+ GrandVitara-n is, de az 1.9-es Rönó diesel erőforrást nem sokan dicsérték, a 2.0 benzin már szintúgy nagyon szomjas. Sajnálom, h nincs belőle egy normális 2.2-2.5 körüli diesel, mert a hajtása kifejezetten fejlett és ár/érték arányban is jó vételt jelentene.
Ekkor került képbe már az SX4 4x4 is, de szinte minden teszt alulmotorizáltnak tartotta az 1.6-os 106 le körüli benzinmotort, emiatt az étvágya is magasabb. Hozzáteszem formailag azzal kellene legjobban megbarátkoznom...
Ha, nem találok hó végéig HR-V-t (német, osztrák, magyar piacot figyelem), akkor ráállok a CR-V-re, 2.0 benzinmotorral.
Haldex rendszer dolgozik ott is, alapból első kerekes, kipörgés esetén kapcsol hátra így a fogyija is sokkal kedvezőbb. 8-9-ből simán kihozható.
A hajtás ez által több kompromisszumot igényel. Nincs felező és nincs lockolható diffi sem (ami persze a mai SUV-ok jó részénél kerék fékezős megoldást jelent, de leátlózásánál az is segítség).
Ennyi alternatívát találtam, másra nem leltem ami szóba jöhetne.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
lapa
veterán
persze értem. kapcsolható rwd-k ezek amúgy, az új, műanyag lámpakeretes budi verzió (w463, 1991-) az állandó. nagy törődés amúgy nincs vele, pláne ha sikerül bármi fedett alatt tartani. be is tenne.
#76385920
törölt tag
Freelander? Valamilyen Subaru?
lapa
veterán
nekem az x-trail meg a subaru jutottak eszembe, de lövésem sincs róluk. meg a micsunak van valami kicsiny pajeroja "dakar" felirattal (kunc), nemtom a 3 ajtó egyátalán opció-e. de árakról meg hogy melyik jó arról fogalmam nincs.
(ja hát a g a 3 literes szívóval nem megy el neked 10 alatt 5seb váltóval. ottómatával még nem mertem nézni, de abban a híd is kicsit rövidebb, gondolom elkéri a 11-12-t). nem lenne rossz ha valakivel el tudnám boltolni a hidakat két hosszabb áttételűre.)
[ Szerkesztve ]
#76385920
törölt tag
Pajero Pinin...tényleg! 1.8 benyás ha jól emléxem.
boogie84
veterán
Autóalkatrészek témában nem találtam másik topikot.
Milyen LED-es DRL-t javasolnátok? Ezt néztem, méretéből adódóan ez passzolna: [link] Igaz, hogy előbb találnom kell még ködlámpa helyettesítő műanyagot, mert a gyárit nem akarom szétbarkácsolni.
Valami ilyesmi elképzelésem van:
[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
TaaT
veterán
"Nem "E" jeles, nincs rajta"RL0087" felirat, kérem, ennek tudatában vásároljon!"
Give them hell Ukraine!
Qru
MODERÁTOR
Subiból Outlander (ami nem más, mint egy emelt hasmagasságú Legacy kombi) vagy Forester. Meg az XV de az nagyon más árkategória. De ezek elvéreznek a kirtériumai miatt, mert mind fix awd-sek, bár a 2 literes benyósok elvanank 9 literből bőven városban.
#nincsbennetarcsi
boogie84
veterán
Ezt láttam. Nem hinném h olyan nagy problémát jelent manapság. Hisz az össze autón világít folyamatosan. Miközben a DRL lekapcsolna ha a tompított világít. Szóval szinte az összes ami utólag lett felszerelne nem legális.
Ilyen méretűt nem nagyon találtam máshol.
Most nézem, h nálam ezek a panelek nem egyenesek, hanem követik a lökhárító ívét.
Lehet h ebből kellene egy egy a két oldalra: [link]
[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
lapa
veterán
hozzáteszem csendben én igazán nem látom a miértjét annak, hogy más a fogyi ha 2 vagy 4 kerék van hajtva, ha amúgy minden alkatrész ugyanúgy ott van és ugyanúgy pögög. mert gondolom kardán meg difi meg stb. ugyanúgy pörgetve van, legfeljebb a kerék felől.
megint más kérdés, hogy a régi g-t (és minden központi difi nélküli kapcsolhatót) nem is használhatod 4 wd-ben, csak laza talajon. még egy földúton is érezhetően "elkeni" valamelyik keréken a kanyarodáskor keletkező feszültséget. cserébe a 4wd módban eleve zárva van előre-hátra.
TaaT
veterán
"Nem hinném h olyan nagy problémát jelent manapság."
Nem hát. [link]
"Szóval szinte az összes ami utólag lett felszerelne nem legális."
Attól hogy más szabályt szeg, téged ez nem jogosít fel ugyanarra.
"Lehet h ebből kellene egy egy a két oldalra:"
Ezt az "Engle Eye CREE LED"-es embert felejtsd el mert se nem "Engle Eye" se nem Cree led amiket árul.
Give them hell Ukraine!
TaaT
veterán
Az elhelyezésnek is vannak szabályai, ez sokkal közelebb áll hozzá. [link]
Give them hell Ukraine!
boogie84
veterán
Qru
MODERÁTOR
Haldex rendszernél csak akkor hajtja az összes kereket ha megcsúszik az alapból hajtott első/hátsó tengelyen lévő kerék/kerekek. Az awd meg állandóan hajtja az összes kereket. Nyilván több kerék hajtásához több energia kell, több difi több hajtási veszteséget is okoz ami nem mindegy, hogy mindig megy vagy sem.
#nincsbennetarcsi
boogie84
veterán
Erre gondolsz?
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
lapa
veterán
hát ez nekem nem annyira nyilvánvaló, tekintve, hogy ígyis-úgyis dörzshajtod a kereket az aszfalttal. ha felemeled a kocsit akkor igaz, amit írsz, de amúgy nem látom ennek a racionális magyarázatát. mondom, difi, kerék, kardán minden esetben mozog, ha hajtod ha nem. hogy küldesz-e rá nyomatékot az is mindegy alapvetően, hisz az össznyomaték valamelyik keréken fog kimenni a placcra.
sőt, elméleti szinten a gumi jobban kopik, mert a kerék felől kell gyorsítania-lassítania az ő tengelyének a hajtásláncát.
hogy a haldex vagy más rendszer belső ellenállása esetleg más 4wd-ben, annak alapvetően nincs köze a 2wd / 4wd-hez. de az persze lehet tényező, de nem értek hozzá. én egyszerű 3 difis állandó 4wd vs. kapcsolható 2 difis 4wd különbségére utaltam.
[ Szerkesztve ]
TaaT
veterán
Annyi a közös az "engle eye"-ban és ebben hogy mind2 kerek és fényt bocsájt ki.
És igen, ebben már cree led van, és a megfelelő jelölések is megvannak rajta, természetesen dimmer elektronikát még venni kell hozzá.
Az "engle eye"-ban smd led van vagy mi a nyavaja.
(#82945) boogie84: Most utánanézve tényleg jó az az elrendezés is amit te rajzoltál először.
Give them hell Ukraine!
Qru
MODERÁTOR
Hát de nem dörzshajtod, pont ez a haldexes rendszer előnye. Ha nincs kapcsolva/zárva a difi akkor nem forgatja az utána lévő kardánt. Ezért a haldexes kevesebbet eszik amikor nincs kapcsolat (közúton az esetek kb 90%-a).
#nincsbennetarcsi
boogie84
veterán
30 cm-re van a földtől az amit berajzoltam. Ha a rendszámtábla mellé tenném akkor nincs meg a 60cm.
Osram DRL. Ez még tetszetős. Csak nekem ez már széles, ha egy kerek ködlámpányi helyre szeretném tenni.
[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
lapa
veterán
én továbbra sem a haldexről beszélek.
mondjuk az spec érdekelne a subaru kapcsán is, hogy melyik része áll le a hajtásláncnak, ha az autó amúgy halad és csak 1 helyen kapcsolod szét. mondom, ehhez tök hülye vagyok, de te továbbra sem a haldex belső ellenállását mondod, hanem nem forgó alkatrészekről beszélsz. szerintem ilyenek továbbra sincsenek, de ha van valami jó ábrád megköszönöm.
nekem ez pölö azt mutatja, hogy a kardán pörög a motor felől, csak kapcsolva nincs. ez pedig azt mondja, hogy nem kevesebbet eszik 2wd-ben, hanem többet 4wd-ben (a haldex melegedése? miatt).
[ Szerkesztve ]
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T15 "Golyóálló" Üzleti Laptop 15,6" -50% i7-10510U 4Mag 32GB/512GB FHD IPS
- Új 2K AM5 Gamer PC R5 7600/RTX 3070 8Gb/2X8Gb 6000Mhz DDR5/500Gb SSD M2/700W 2Év gari
- Ryzen PC , R5 2600 , RTX 3060 12GB , 16GB DDR4 , 256GB NVME , 500GB HDD
- Játszós PC , R5 5500 , RX 5700 XT , 16GB 3200MHz , 512GB NVME
- Új 2K Gamer PC Ryzen 9 5900X/RTX 3070 8Gb/Asus Tuf lap/M2 500Gb NVME/2x16Gb DDR4/750W 2Év gari