Hirdetés

2024. június 1., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#82901) #10726912 válasza Kornel (#82899) üzenetére


#10726912
törölt tag

Pardon, hogy nem ment át az irónia :B Én se szoktam tele csorgatni.

(#82902) Qru válasza !Overdose! (#82896) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem az olaj kevés, a nívópálca nem elég hosszú. :DDD

#nincsbennetarcsi

(#82903) zolikaDB válasza Kornel (#82893) üzenetére


zolikaDB
veterán

Nekem mindig eszemben van a Prius. Ja, most hybrid tesztvezetéses hetek vannak 18-ig.

(#82904) Kornel válasza zolikaDB (#82903) üzenetére


Kornel
veterán

hú.
jelentkezek.
a splash-t is úgy vettem meg, hogy bementem előtte a géróhoz, hogy akarok egy újat, ki akarom próbálni.
persze hogy nem újat akartam venni, de legalább mentem egy jó nagy kört, meg kikérdeztem a kocsiról a kereskedőt. :DD

mod:

van pár jó
1

2

3

[ Szerkesztve ]

(#82905) zolikaDB válasza Kornel (#82904) üzenetére


zolikaDB
veterán

(#82906) Kornel válasza zolikaDB (#82905) üzenetére


Kornel
veterán

ezt én is néztem.
de ennyiért nem ilyet vennék.
viszont 1,5 körül nem olyan rossz amiket linkeltem.
mennyi a hybridre a regadó?

(#82907) zolikaDB válasza Kornel (#82906) üzenetére


zolikaDB
veterán

Nincs regadó.
[link]

(#82908) szőröscica válasza zolikaDB (#82907) üzenetére


szőröscica
addikt

Van regadó. 76000Ft.

(#82909) MunezXBK válasza zolikaDB (#82905) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Gyönyörű? O.o

(#82910) zolikaDB válasza MunezXBK (#82909) üzenetére


zolikaDB
veterán

Az! :)
joamilestoné: ööö igen, bocs. De ez az oldal miért ad 18e ft-ot? -> [link]

(#82911) hdman válasza mycso (#82870) üzenetére


hdman
őstag

Van benne anyag. :) A fogyira kiváncsi leszek, de nagyon. Tuti csal, csak az a kérdés, mennyit. Nekem kb (min) 100 kiloval könnyebb, 110kw, pálya 130-140, néha elrugom pár 10km-t, tempomat nélkül, mert azzal többet eszik (zabál) 1 éve ugyanazon a kúton csurig tankolva ~6,5l az átlag. Hetente tankolok tele, ma 43,59 litert tankoltam 651,9km-re. Kb az út felén ment a klíma és az esetek nagy részében ketten utazunk.
.

Sopron city :)

(#82912) Kornel válasza zolikaDB (#82910) üzenetére


Kornel
veterán

minél régebbi, annál olcsóbb behozni...
20-30 ezer a regadó :D
lehet hétvégén megyek in A :D

na jövöhéten megtesztvezetek egy priust, bár ezekbe már 1,8-as motor van.

[ Szerkesztve ]

(#82913) neduddki válasza Kornel (#82912) üzenetére


neduddki
nagyúr

HI!

keresd MekMek-et /dni/, szilasek hoznke be joszagokat hasznaltan 3 ev garral agyak

udv

neduddki

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#82914) Kornel válasza neduddki (#82913) üzenetére


Kornel
veterán

link?

(#82915) AMD Power


AMD Power
titán

Milyen autót vennél 3 millió forintból?
Piaci körkép: alig használt autók 3 millió forintért

Nekem is lenne pár ötletem. :K

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#82916) lapa válasza zolikaDB (#82905) üzenetére


lapa
veterán

azért nekem kicsit tejfölösdoboz-kopogósműa. meg elég rendesen star trek a cockpit, ember idővel nem feltétlenül akarja tudni merre megy az ionsugár a warp 8 reaktorban. cserébe kilátni előre, nem mint a másikban, aminek a nevét se tudom. valami kombi japó otthontöjtős az is. nem emlékszem már, csak jönnek mennek a mindenféle technológiák.

(hozzáteszem még kicsit jobban elmegy a maradék eszem is berakok két kis mocit egy kihajtásos osztóműre elölről-hátulról, a vázra meg alulról mehet 2-300 kg li-ion aztán hajrá. persze van itthon olyan, aki összedrautozza a mindenféle szilárd testeket ezek közé. de hát még mindig elég riasztó ára van a lifeponak... lehet ilyen prius cellákból lenne érdemes építkezni.

ebből 2 beférne, csak a kipuff dob kérdéses. ezek meg a 170nm automatikon azért kolbászt dugna az akárhányhengeres olasznémet kipuffjába a ződnél.)

(#82917) BlacKSouL válasza !Overdose! (#82888) üzenetére


BlacKSouL
addikt

A használati utasításban benne van, hogy (mondjuk pl. az enyémnél) egy olajcsere olajigénye 3,5l. Szűrőcserével együtt 3,7l. Motorgenerál, teljes feltöltés esetén 4,2l.
Gondolom a gyárban megnézték, hogy egy átlagos olajcsere ideje mennyi, a szűrő kb. 2 decit vesz be szárazon, és ehhez lőtték be. Ha kimérettem a cserénél, akkor a 3,7 liternél kicsivel a nívó középszint fölé állt be melegen nézve, és úgy 3/4 körül hidegen. Amikor viszont beleborították a 4 litert a kannából, akkor a max fölé ment kicsivel, de elég gyorsan le is fogyott a max alá, és ott állt be.

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#82918) Dyrtyho


Dyrtyho
senior tag

Tegnap este így olvasgattam a népitéleteket különféle városi kis autókról, és arra jutottam, hogy ami nekem az első kocsinál úgy fontos lenne :
- Bírja erővel az autópályát
- Ne legyen túl nagy fogyasztása
- Kevés szervizelést igényeljen
- Legyen megbízható
- Kényelmes
- 300-400ezres a keret

Az általam nézegetett verdák : Seat Ibiza, Peugeot 206, Volkswagen Golf 2, Skoda Felicia, Fiat Punto, Honda Civic, vagy Opel Astra F

Mondjuk nekem az Astra F kissé túl mainstream, de ha a felsoroltak közül az az egyetlen olyan ami tényleg a legjobb első autónak....akkor marad az

A másik dolog pedig, hogy ha minden jól megy, akkor júniustól teljesen be leszek jelentve a mostani munka helyemen, szóval azon agyaltam, hogy inkább veszek fel az autóra hitelt és azt fizetni,mint sem gyűjtögetni nyár végéig, ősz elejéig

Előre is köszi a segítséget :)

[ Szerkesztve ]

best regards, egy fórumozó blogger

(#82919) Mágus2 válasza Dyrtyho (#82918) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Ha ezekből kellene választanom első autót a felsorolt kritériumok szerint, akkro skoda felicia. CSak annyi dolgod lesz, hogy ki kell választani egy olan autót, amin jó állapotban vannak a lemezek, a lakatoláson kívül olcsón fenntartható, megbízható autók. 1.3MPI kivisz a világból és vissza is hoz. Nem eszi le a gatyádat, nem egy versenyautó, de nem is erre kell. ;)

(#82920) neduddki válasza Kornel (#82914) üzenetére


neduddki
nagyúr

HI!

link ott a nick, nem tud hogy kel rakersni???
sreetlel esg kis sultalamobcskat nem kersz???

udv

neduddki

mod; Magus: "1.3MPI kivisz a világból és vissza is hoz" amikro meg a csehet tuttak motyort tervezni:- )))

[ Szerkesztve ]

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#82921) mycso válasza hdman (#82911) üzenetére


mycso
veterán

Áprilisi átlagfogyik (kb. 3000-4000km) elég vegyesek a többieknél, akik ezt használják:

5.58
6.2
6.56
és van egy 7.5-ös.

Tehát, majd elválik, hogy mi sül ki belőle, én azt mondom, hogy 6 alatti átlag lesz mindenképp.
Az 1.6tdci fiesta is másoknál 6 felett eszik, nálunk pl.: 5.41-et hozott áprilisra átlagnak. (pontos fogyi)

Ezek mindegyike jár pályán, városban, országúton, tehát teljesen vegyes. (ezek pontos fogyasztási adatok)

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#82922) stracker06 válasza Dyrtyho (#82918) üzenetére


stracker06
aktív tag

Nem akarok hülyeséget mondani (a többiek majd kijavítanak, ha kell), de én körülnéznék a Bravo/Brava/Marea triumvirátus, a Hyundai Accent, a B Vectra és a Toyota Corolla háza táján is. Szvsz. modernebbek vagy fiatalabbak vagy számomra autószerűbbek az általad felsoroltaknál és nem is túl mainstream-ek. :))

Felicia tényleg jó lehet, de én nem vetném el az Astrát és a 206-ot sem. (Ha mindenképpen ezek közül választanék.)

[ Szerkesztve ]

SFm™

(#82923) Dyrtyho válasza stracker06 (#82922) üzenetére


Dyrtyho
senior tag

300-400ezerért már lehet is kapni jó állapotút ezek közül ?

best regards, egy fórumozó blogger

(#82924) stracker06 válasza Dyrtyho (#82923) üzenetére


stracker06
aktív tag

300-400-at átírással (esetleg első szervizzel), vagy anélkül gondoltad?

SFm™

(#82925) Dyrtyho válasza stracker06 (#82924) üzenetére


Dyrtyho
senior tag

átírás nélkül, de ha veszek fel rá hitelt, akkor akár átírással is

best regards, egy fórumozó blogger

(#82926) stracker06 válasza Dyrtyho (#82925) üzenetére


stracker06
aktív tag

Én 1 hónapja vettem első autónak 430-ért egy 2001-es, szép állapotú Fiat Marea-t.
Ehhez jött hozzá az átírás költsége (kb. 60k) + 65k volt a vezérlés, olaj, gyertyák, légszűrő és az olykor rakoncátlankodó gyújtótrafó cseréje. (Eddig itt tartok, nem is szeretnék nagyon tovább költekezni, ha nem muszáj.)
Alapból rémálmomban sem jutott volna eszembe, hogy Marea-t vegyek, de a kereskedésben való nézelődés közben megakadt rajta a szemünk és végül az állapota miatt döntöttem így. :D

Ha az átírásnak is ki kell jönnie 400-ból, akkor az általam javasoltak közül szerintem nagyon nehéz normálisat találni. (tapasztaltam)

Na, de várd meg a többiek tanácsát is! :K

[ Szerkesztve ]

SFm™

(#82927) 8th válasza Dyrtyho (#82925) üzenetére


8th
addikt

Használt autó vásárlást hitelből fedezni? Felejtsd el. Vedd azt amire futja de ne hitelből.

"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."

(#82928) Tankblock válasza Dyrtyho (#82925) üzenetére


Tankblock
aktív tag

Hello,

inkább gyűjtögess még.... Arra is kell gondolni,ha valami plusz nem várt dolog összejön.
Hitel nélkül vedd meg és maradjon tartalék szervizre is.

Release the Beast....

(#82929) mokus1 válasza Dyrtyho (#82923) üzenetére


mokus1
addikt

Szerintem egy punto az jó választás lehet 1,1es 1,2es közül. Könnyű ezért az autópályán is bírja erőlködés nélkül a 130at. Az 1,1es inkább 120at azzal van tapasztalatom.

(#82930) Qru


Qru
MODERÁTOR

(#82931) runner 125 válasza lapa (#82842) üzenetére


runner 125
nagyúr

Az egyik legjobb terepjáró a G Merci, de nincs erre szükség és bármennyire örök élet plusz 1 nap, a rozsda ellen nehéz mit tenni, s egy majd 30 éves terepjáró már komoly törődést kíván.
Egy relatív rövidebb távokra alkalmas, 4WD-s, megbízható, emelt autót keresek, az átlagnál kicsit kedvezőbb fenntartással.
Értem ez alatt, h első sorban nem állandó 4WD lenne a fókusz, illetve lehetőleg 2.0 alatti benzinmotorral legyen szerelve.

Ezért van továbbra is fokuszban a HR-V. De, tudom h 2m körül patika vétel csak évente 1x van és arról már lecsúsztam. :(
A megnézett GV is egy alternatív megoldás lett volna a 2.0 Pug diesel motorjával, viszont ahogy írtam az alja nagyon aggasztó volt, 3-400k-t még biztosan kívánt volna és akkor van egy 10 éves SUV-om, ami nem egy életbiztosítás.

RAV4 2.0 D4D motorjától Toyota forumban óva intettek, a 2.0 benzin esetében meg 11-12L-rel kell számolni az állandó 4WD miatt. A kifejezetten ajánlott 2.2 D4D (140 le körül) csak az újabb (2006+) típusokban elérhető, cserébe úgy 3,5m-tól indul, ami már sok.
Elgondolkodtam a 2006+ GrandVitara-n is, de az 1.9-es Rönó diesel erőforrást nem sokan dicsérték, a 2.0 benzin már szintúgy nagyon szomjas. Sajnálom, h nincs belőle egy normális 2.2-2.5 körüli diesel, mert a hajtása kifejezetten fejlett és ár/érték arányban is jó vételt jelentene.
Ekkor került képbe már az SX4 4x4 is, de szinte minden teszt alulmotorizáltnak tartotta az 1.6-os 106 le körüli benzinmotort, emiatt az étvágya is magasabb. Hozzáteszem formailag azzal kellene legjobban megbarátkoznom...

Ha, nem találok hó végéig HR-V-t (német, osztrák, magyar piacot figyelem), akkor ráállok a CR-V-re, 2.0 benzinmotorral.
Haldex rendszer dolgozik ott is, alapból első kerekes, kipörgés esetén kapcsol hátra így a fogyija is sokkal kedvezőbb. 8-9-ből simán kihozható.
A hajtás ez által több kompromisszumot igényel. Nincs felező és nincs lockolható diffi sem (ami persze a mai SUV-ok jó részénél kerék fékezős megoldást jelent, de leátlózásánál az is segítség).

Ennyi alternatívát találtam, másra nem leltem ami szóba jöhetne.

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#82932) lapa válasza runner 125 (#82931) üzenetére


lapa
veterán

persze értem. kapcsolható rwd-k ezek amúgy, az új, műanyag lámpakeretes budi verzió (w463, 1991-) az állandó. nagy törődés amúgy nincs vele, pláne ha sikerül bármi fedett alatt tartani. be is tenne.

(#82933) #76385920 válasza runner 125 (#82931) üzenetére


#76385920
törölt tag

Freelander? Valamilyen Subaru?

(#82934) lapa válasza #76385920 (#82933) üzenetére


lapa
veterán

nekem az x-trail meg a subaru jutottak eszembe, de lövésem sincs róluk. meg a micsunak van valami kicsiny pajeroja "dakar" felirattal (kunc), nemtom a 3 ajtó egyátalán opció-e. de árakról meg hogy melyik jó arról fogalmam nincs.

(ja hát a g a 3 literes szívóval nem megy el neked 10 alatt 5seb váltóval. ottómatával még nem mertem nézni, de abban a híd is kicsit rövidebb, gondolom elkéri a 11-12-t). nem lenne rossz ha valakivel el tudnám boltolni a hidakat két hosszabb áttételűre.)

[ Szerkesztve ]

(#82935) #76385920 válasza lapa (#82934) üzenetére


#76385920
törölt tag

Pajero Pinin...tényleg! 1.8 benyás ha jól emléxem. :)

(#82936) boogie84


boogie84
veterán

Autóalkatrészek témában nem találtam másik topikot.
Milyen LED-es DRL-t javasolnátok? Ezt néztem, méretéből adódóan ez passzolna: [link] Igaz, hogy előbb találnom kell még ködlámpa helyettesítő műanyagot, mert a gyárit nem akarom szétbarkácsolni.

Valami ilyesmi elképzelésem van:

[link]

[ Szerkesztve ]

A sütiknek is szükségük van szeretetre.

(#82937) TaaT válasza boogie84 (#82936) üzenetére


TaaT
veterán

"Nem "E" jeles, nincs rajta"RL0087" felirat, kérem, ennek tudatában vásároljon!"

Give them hell Ukraine!

(#82938) Qru válasza #76385920 (#82933) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Subiból Outlander (ami nem más, mint egy emelt hasmagasságú Legacy kombi) vagy Forester. Meg az XV de az nagyon más árkategória. De ezek elvéreznek a kirtériumai miatt, mert mind fix awd-sek, bár a 2 literes benyósok elvanank 9 literből bőven városban.

#nincsbennetarcsi

(#82939) boogie84 válasza TaaT (#82937) üzenetére


boogie84
veterán

Ezt láttam. Nem hinném h olyan nagy problémát jelent manapság. Hisz az össze autón világít folyamatosan. Miközben a DRL lekapcsolna ha a tompított világít. Szóval szinte az összes ami utólag lett felszerelne nem legális.
Ilyen méretűt nem nagyon találtam máshol.

Most nézem, h nálam ezek a panelek nem egyenesek, hanem követik a lökhárító ívét.

Lehet h ebből kellene egy egy a két oldalra: [link]

[ Szerkesztve ]

A sütiknek is szükségük van szeretetre.

(#82940) lapa válasza Qru (#82938) üzenetére


lapa
veterán

hozzáteszem csendben én igazán nem látom a miértjét annak, hogy más a fogyi ha 2 vagy 4 kerék van hajtva, ha amúgy minden alkatrész ugyanúgy ott van és ugyanúgy pögög. mert gondolom kardán meg difi meg stb. ugyanúgy pörgetve van, legfeljebb a kerék felől.

megint más kérdés, hogy a régi g-t (és minden központi difi nélküli kapcsolhatót) nem is használhatod 4 wd-ben, csak laza talajon. még egy földúton is érezhetően "elkeni" valamelyik keréken a kanyarodáskor keletkező feszültséget. cserébe a 4wd módban eleve zárva van előre-hátra.

(#82941) TaaT válasza boogie84 (#82939) üzenetére


TaaT
veterán

"Nem hinném h olyan nagy problémát jelent manapság."

Nem hát. :) [link]

"Szóval szinte az összes ami utólag lett felszerelne nem legális."

Attól hogy más szabályt szeg, téged ez nem jogosít fel ugyanarra.

"Lehet h ebből kellene egy egy a két oldalra:"

Ezt az "Engle Eye CREE LED"-es embert felejtsd el mert se nem "Engle Eye" se nem Cree led amiket árul.

Give them hell Ukraine!

(#82942) TaaT válasza boogie84 (#82936) üzenetére


TaaT
veterán

Az elhelyezésnek is vannak szabályai, ez sokkal közelebb áll hozzá. [link]

Give them hell Ukraine!

(#82943) boogie84 válasza TaaT (#82941) üzenetére


boogie84
veterán

Ez ugyan az kb: [link] :B

[ Szerkesztve ]

A sütiknek is szükségük van szeretetre.

(#82944) Qru válasza lapa (#82940) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Haldex rendszernél csak akkor hajtja az összes kereket ha megcsúszik az alapból hajtott első/hátsó tengelyen lévő kerék/kerekek. Az awd meg állandóan hajtja az összes kereket. Nyilván több kerék hajtásához több energia kell, több difi több hajtási veszteséget is okoz ami nem mindegy, hogy mindig megy vagy sem.

#nincsbennetarcsi

(#82945) boogie84 válasza TaaT (#82942) üzenetére


boogie84
veterán

Erre gondolsz?

A sütiknek is szükségük van szeretetre.

(#82946) lapa válasza Qru (#82944) üzenetére


lapa
veterán

hát ez nekem nem annyira nyilvánvaló, tekintve, hogy ígyis-úgyis dörzshajtod a kereket az aszfalttal. ha felemeled a kocsit akkor igaz, amit írsz, de amúgy nem látom ennek a racionális magyarázatát. mondom, difi, kerék, kardán minden esetben mozog, ha hajtod ha nem. hogy küldesz-e rá nyomatékot az is mindegy alapvetően, hisz az össznyomaték valamelyik keréken fog kimenni a placcra.

sőt, elméleti szinten a gumi jobban kopik, mert a kerék felől kell gyorsítania-lassítania az ő tengelyének a hajtásláncát.

hogy a haldex vagy más rendszer belső ellenállása esetleg más 4wd-ben, annak alapvetően nincs köze a 2wd / 4wd-hez. de az persze lehet tényező, de nem értek hozzá. én egyszerű 3 difis állandó 4wd vs. kapcsolható 2 difis 4wd különbségére utaltam.

[ Szerkesztve ]

(#82947) TaaT válasza boogie84 (#82943) üzenetére


TaaT
veterán

Annyi a közös az "engle eye"-ban és ebben hogy mind2 kerek és fényt bocsájt ki. :)

És igen, ebben már cree led van, és a megfelelő jelölések is megvannak rajta, természetesen dimmer elektronikát még venni kell hozzá.

Az "engle eye"-ban smd led van vagy mi a nyavaja.

(#82945) boogie84: Most utánanézve tényleg jó az az elrendezés is amit te rajzoltál először. :B

Give them hell Ukraine!

(#82948) Qru válasza lapa (#82946) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Hát de nem dörzshajtod, pont ez a haldexes rendszer előnye. Ha nincs kapcsolva/zárva a difi akkor nem forgatja az utána lévő kardánt. Ezért a haldexes kevesebbet eszik amikor nincs kapcsolat (közúton az esetek kb 90%-a).

#nincsbennetarcsi

(#82949) boogie84 válasza boogie84 (#82943) üzenetére


boogie84
veterán

30 cm-re van a földtől az amit berajzoltam. Ha a rendszámtábla mellé tenném akkor nincs meg a 60cm.

Osram DRL. Ez még tetszetős. Csak nekem ez már széles, ha egy kerek ködlámpányi helyre szeretném tenni.

[ Szerkesztve ]

A sütiknek is szükségük van szeretetre.

(#82950) lapa válasza Qru (#82948) üzenetére


lapa
veterán

én továbbra sem a haldexről beszélek.

mondjuk az spec érdekelne a subaru kapcsán is, hogy melyik része áll le a hajtásláncnak, ha az autó amúgy halad és csak 1 helyen kapcsolod szét. mondom, ehhez tök hülye vagyok, de te továbbra sem a haldex belső ellenállását mondod, hanem nem forgó alkatrészekről beszélsz. szerintem ilyenek továbbra sincsenek, de ha van valami jó ábrád megköszönöm.

nekem ez pölö azt mutatja, hogy a kardán pörög a motor felől, csak kapcsolva nincs. ez pedig azt mondja, hogy nem kevesebbet eszik 2wd-ben, hanem többet 4wd-ben (a haldex melegedése? miatt).

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.