Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [petipetya:] Nagy chili topic. :)
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [bitpork:] 2024 phautós tali ?
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Gaben92
őstag
Norvégia tényleg rossz példa. Ott elég szélsőséges az elektromos autózás helyzete. Nálunk Finnországban viszont semmi nem áll meg abból amit Norvégiára írtál (olaj nem annyira van, erőművek egy része Orosz kézben, van de nem óriási a támogatás a hybrid/elektromos autókra), és ahogy észreveszem valósabb képet is mutat a dolog felénk. A tisztán benzinesekre csökken a kereslet, a hybrid/elektromos/dízel viszont még mindig megy. A mocsok nagy távolságok miatt sok embernek annak ellenére is jobban megéri a dízel, hogy büntetőadóval van sújtva, pusztán amiatt mert dízel. (Törvény szerint minden büntetve van ami bármi mást éget el mint benzint. LPG/CNG illegális, szóval nagyrészt ez dízelt jelent.) Az emberek egy jó része napi 40-80km-t ingázik, vagy akár többet. Nekik megér(het)i, illetve sokan meló miatt mennek iszonyatos távolságokat. (Itt a céges autó annyira nem jellemző, mert mindenkinek van sajátja.) Aki viszont nem megy annyit, hogy megérje a dízel, sokkal inkább vesz manapság elektromost vagy hybridet benzines helyett. Céges parkolóban is egyre többet látok ezekből és az autcákon is, újságban is nemrég erről volt cikk. Sima egy fázisra egy plugint kb bárhol fel tudsz tenni tölteni ahol megállsz (motormelegítő oszlopok), de folyamatosan építik ki a rendes 3 fázisú töltőpontokat az egész országban.
Szóval ha egy olyan országról beszélünk amit Magyarország és Norvégia közé pozícionálsz be valahova, akkor sokkal reálisabb kép rajzolódik ki. Amíg nincs 500km hatótáv emberi áron addig itt inkább a benzineseket szorítják ki a villannyos modellek és ez szerintem érthető is. Én is azok közé tartozom akik hybrid-et vettek szívó benzin helyett, pedig el-elmászkálok 2-400km távolságokra pályán.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.