- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TheLázs: Mi várható el a betegtől...?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
-
LOGOUT
Autós topik
-
ArthurShelby
addikt
(rögzített hozzászólás)
Új tali felmérő szavazás. LINK
Mond el véleményed, szerinted hogy/mikor/hol legyen!Ez csak egy felmérő szavazás a következő szavazáshoz, az otherbe nyugodtan lehet írni bármit
Új hozzászólás Aktív témák
-
zack
nagyúr
Új Ford Focus RS teszt. [link]
Bitang lett, csak kissé drága. Ennyiért, vagy olcsóbban inkább Mondi 2.0 SCTi 240 lovas.
-
EQMontoya
veterán
válasz
tboy93 #25797 üzenetére
Azért az "állandóan ki akarja rakni a seggét" nem igaz. Ha tolod neki, akkor hajlamos rá, elég kontrollálhatóan (tisztességes futómű, sperr miatt nem kitörni fog, csak elkezd normálisan csúszni)
Viszont azért 215-ös gumikat tekersz 200 szívó lóval, ott azért nyomni kell rendesen, hogy elkezdjen csúszni. Szóval 3000-res fordulaton nem fogja eltolni a fenekét száraz úton, nem kell aggódni. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Motion_Blur #25793 üzenetére
Akkor hagyom a francba. Maradok az olcsó nyálnál.
Ez amúgy is egy '99-ben piacra dobott motorblokk tehát olyan 1997-1998-as fejlesztés lehet kb.
mod:
tboy93: Attól függ mire veszed. Ha bohóckodnia akkor GT86 de a BRZ bolond biztosabb.
Bit: Erről már én is hallottam, h "megtanulják" a jobb benzint.
-
-
hurenzon
senior tag
Shell, omw, mol a sorrend nálam.
-
zack
nagyúr
válasz
Motion_Blur #25793 üzenetére
Ha 91,95-ös oktánszámra van optimalizálva a motor, akkor nincs sok értelme hétköznapi használatban, max annyi, hogy tisztább lehet, kivéve akkor, ha az autó olyan, ami profitálhat a magasabb oktánszámból. Esetleg olyan a felhasználás, ahol kijöhet a sportosabb tempó miatt a különbség. Csak ezt elég nehéz kivitelezni a hétköznapokban.
GSXR1000 hiába 95-re volt optimalizálva a 100-as benyától úgy ment mint akit pics@n rúgtak. Ott a blokk jobban ki volt hegyezve, a felhasználást tekintve városban is jóval sportosabb használatot kért mint egy autó.
Mondi 4000-től indul meg, ahol már sportosabb a vezetési élmény, és 6000 felett kicsivel van vége, illetve felesleges tovább kínozni. GSXR 7000-11000 között volt sportos. Tehát a nyugis autókázással 2000-3000 között szerintem nem jön ki a 100-as előnye. -
zack
nagyúr
válasz
bitpork #25781 üzenetére
Van egy ilyen verzió is, hogy a prémium nafta kintről jön, és a sima 95-ös Battáról.
Ettől függetlenül, nekem volt aki azt mondta, az OMV globálisan kintről jön.
AGIP-nál volt, hogy 22L/100km sikerült tankolnom a Mondiba. Ha tudom, akkor üres tankra tankolok, kérek számlát, és beperelem őket mert tuti hogy az 59L tankba 70L+ ment volna. Így sajnos nem tudtam bizonyítani, de írtam azért az AGIP Hungáriának.
Ugyanitt korábban Yamaha Majesty 400-ba sikerült 8,5L tankolnom 100km-re, amikor 6L fogyasztott max.
Ez a Váci úton található Agip kút a Dózsa György út és a Lehel Tér között. -
válasz
oliwire #25755 üzenetére
most napi szinten pályázok 200 km-t, van így időm végigtankolni a kutakat
eddig egy omv-s prémium dízel tankolásom volt mióta számolom, azzal 5,9 literes fogyasztás jött ki, 120-140 között haladva (kia ceed, 1.6 crdi), kíváncsi vagyok melyik üzemanyag lesz a győztes a tesztek végére. most sima omv dízel van benne, de holnap megint tankolnom kell majd.
-
Qru
MODERÁTOR
A sima 95-ös Avia silver benzin és a 95-ös Shell FuelSave között nem vettem észre különbséget. Se erőben se fogyiban. Most majd rápróbálok kíváncsiságból erre a 100-as OMV csodanyálra.Bár az enyémnek a min 91-es benyó van előírva szóval ez elmegy a vizes román Lukoil benzinnel is sztem.
-
MunezXBK
nagyúr
OMW
OMV
-
w333
félisten
Nekem a román gázolaj vágta szét annak idején a 406 (2.0Hdi -t) szinte biztos vagyok benne ... amikor itthon jártam soha semmi baja nem volt, ahogy Romániában tankoltam 1-2 hét és elő is jött a hiba (autó nehezebben indult + 3000 fordulaton néha leállt)
kettő darab kis érzékelő volt a motorban amit cseréltem mert hibás volt, aztán már úgy oldottam meg a problémát hogy kompresszorral ezt a 2 érzékelőt kifújkáltam ... de ez vagy 2-3X fordult elő mire rájöttem
-
válasz
stickermajom #25784 üzenetére
Én is így tudom, hogy csak a MaxxMotion jön Schwechatról (ezt 100%-os infónak veszem), sőt egyes források szerint azon belül is csak a 100 oktános.
A benzintől hepciáskodó motor témához: Tavaly nyáron egy fosch Agip kúton tankolt 95-östől vészüzemre állt a motor (Golf TSI), hibakódolvasás után azt a tanácsot kaptam, hogy tankoljam tele 100-as benzinnel. Kb. 1/3-on volt a tank, teletettem MOL 100-assal, 10 kilométer csapatós vezetés után helyreállt a rend.
Szerk.: lécci OMV-nek írjátok az OMV-t, ne omw-nek.
-
Morris
veterán
Nekem az 1.4 varrógépem nem szerette az (békéscsabai) OMW-s nyálat. Egyiket se. (G4, 1.4 16V)
Ingadozott az alapjárat.A spurival kapcsolatban: Benzines/Dizeles vasba a menetdinamikán semmit nem vettem észre. Csak annyit, hogy hangosabb tőle a motor.
Ellenben a Mági által használt VIF Super Diesel Additive-től sokkal halkabb a gép. De ugyanezt tudom elmondani a a Castrol TDA-ról is. Ezek jó cuccok.A Passatba (1.9PD 130LE) csak shell vpower nitro+ -t rakok. Ezzel megy a legjobban.
-
w333
félisten
+1
Nálunk a panelban is van 1-2 szomszéd pl. az egyiknek egy RS5 van a másiknak pedig egy M3 -s és itt parkolnak a tömbházak között
Komolyan nem is értem az ilyet, aztán ha valami baja van az autónak akkor hónapokig ugyan azon a helyen látom parkolni (nincs pénz a javításra)
Véletlenül sem az irigység beszél belőlem ... de nem félnek attól hogy ellopják az ilyen drága autókat, vagy nem értem ? ismerős kereskedő srácnak újév első napjaiban vittek el a lakás előtt egy 2014 -s Fiestát, mondta is hogy neki -2 millióval indult az újév !
(#25780) Motion_Blur
+1 a Shell Fuelsave nekem is nagyon bejött, pedig eddig csak OMW -t tankoltam, simán van olyan jó sőt még jobbnak érzem a gyorsulást is !
OMW -ből ami a legjobb és kevesebbet is eszik + jól megy az a 100 -s benzin !
De ugye kb. egy tankolásnál 60X +50 Ft az már 3000 Ft amiből kijön még +10L
-
-
Motion_Blur
félisten
Én hosszabb távon azt tapasztaltam hogy a prémium benzinekből többet fogyaszt az autó (Shell 95 VP N+, OMV 95 MM) kb. 2-3 decivel. Legkevesebbet Shell FuelSave-ből kér, most már csak azt tankolok.
Sok helyen olvastam az 1-2 literes fogyasztás különbséget csupán az üzemanyagtól, de nem igazán tudom hova tenni, az hatalmas különbség
bitpork: a Shell hozza kintről a VP benyákat
-
-
zack
nagyúr
válasz
kaszaking #25756 üzenetére
Az összes kút a százhalombattai finomítóból hozza a naftát, kivéve az OMV. Ez kintről jön. Valahogy az osztrákokban jobban bízom mint a pancsolós kis hazánkban.
Ha adalékot tesztek az autóba, Spuri-t vegyetek, ennek még talán van is értelme. Használtam. Olvassátok el.
SpuriShell-től hangosabb (csörgősebb) a blokk, Agip katasztrófa, MOL-hoz eleve be se állok.
Nem biztos hogy általánosítani kell, mert minden kút más kézben van, lehet Shell-ből is van jó, de OMV-nél a legjobbak a tapasztalataim, de még itt is előfordul 1-2L fogyasztás különbség. -
w333
félisten
Durva az ilyen ...
Egy autót nem nehéz megvenni, de fenntartani már annál inkább, ezzel pedig számolni kell ... szívem szerint én egy E39 -t vennék de pont a fenntartása miatt félek, oké az E34 -t kifogtam és soha semmi baja nem volt, na de ha véletlenül belenyúlok egy betegágyba akkor miből javítom ?
Inkább megelégszek majd valami kisebb kategóriával : Leon, G. Astra, Octavia stb.
-
stickermajom
addikt
válasz
rbalint88 #25763 üzenetére
Én pont tegnap néztem, hogy az MM dízelnél a kis "néző buborék" (nem tudom mi a szakszó rá
), meg a kis lapát azon belül ilyen barna lerakódásos. Megbízható kút, nem volt még soha gondom vele, de érdekes volt, hogy pont a prémium üzemanyag néz ki dzsuvásabbnak.
Más kérdés így általánosságban: ha már előjött az olajfogyasztás téma. Azt miből tudom megállapítani, ha gázolaj kerül az olaj helyére? Nehezen tudom elhinni, hogy a 13 éves autómból nagyrészt autópályás 9000 km alatt egy csepp olaj nem fogyott.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
runner 125 #25749 üzenetére
32 különböző néven árulják. ([link])Toyota GT86 / Scion FR-S és Subaru BRZ. Kicsit más a kinézet elöl meg hátul és más a futóműhangolás (a GT86 kicsit túlkormányzottra van hangolva a BRZ meg inkább semlegesre) de maga a technika azonos. Subaru boxer motor és Toyota befecskendező rendszer. A váltó is Toyota fejlesztés.
tomiii: Hát most megfogtál... nem igazán van. MX-5 jutott eszembe de az ugye roadster (hard-top ér?). Porsche az már egy magasabb liga és onnan is kopnak ki a szívó boxerek...
zack: Erre mondják, hogy akinek van pénze majomra legyen banánra is. Már írtam, hogy egy ismerős megvette az 525D Bimmert. Két hétig használta aztán kilyukadt a hűtő, ok egy ilyen öreg vasnál benne van bármelyiknél, bármikor. Már lassan egy éve áll az udvaron mert nincs pénze megcsináltatni. De azért marha jól mutat az udvaron a Bimmer én vágom...
Benzin téma: Hát én se vettem észre eddig különbséget (Avia/Lukoil és a Shell 95-ös között). De most felhergeltetek, rápróbálok erre az OMW benyóra legközelebb.
-
rbalint88
addikt
Reggeli mellé ideális könnyű olvasmány Stump Banditól.
-
válasz
runner 125 #25749 üzenetére
Ez igaz, viszont nem a mi (magyarok) pénztárcánkhoz van szabva. Nekünk a Panda 100HP jut, ami nem rossz, de mégsem ez
Nekem ezek az autók kicsik, már ránézésre is. Feszengnék bennük úgy érzem, anno beültem egy Chrysler Crossfire-be és úgy éreztem magam, mint egy 1x1m-es bunkerben, plusz az ülés olyan volt, mint egy lóca. Majom a köszörűkövön effektus
Ott eldöntöttem, hogy nekem csak a nagyobb darab izom vagy sportautók valóak (már termetügyileg is). A pénztárcám meg hangosan kiröhögött...Ennek ellenére az új Fiat ami az MX-5 tesója, nagyon tetszik, sokkal jobban, mint a mazda
-
-
rbalint88
addikt
mindig érdekes téma ez az üzemanyaggal spórolósdi, ha kiszámoljátok, egy tankon egy kávé ára (bitporknak kettő
) a különbözet a prémium és a sima között, ha van nagyon olcsó konkurencia, akkor már egy szendvics is kijönne talán a prémiumnál. aztán meg jön a csekk&dzsinn, rángatás, szopódás, magasabb fogyasztás, ami az árelőny jelentős részét vagy akár az egészet el is viszi. persze a ladába mindegy mit tölt az ember, de egy modern autón, főleg közvetlen befecskendezésesen vagy picit bonyolultabb technikájún nettó önsorsrontás az üzemanyagon filléreskedni, amikor egész komoly következményei is lehetnek.
el kell fogadni, hogy már a 15 éves autók is modernek annyira, hogy kérik a normál üzemanyagot a pancsolt szar helyett. kollégám is nagy ügyesen kinyírta a tdci mondeoját a pancsolt gázolajjal fél év alatt. üzemanyagon spórolt vagy 50ezret, aztán 400-ba került a javítás és még most sem 100% az autó... -
válasz
runner 125 #25749 üzenetére
Igy van, ez azert megsem egy GTR arszint
-
Skillet
addikt
válasz
oliwire #25729 üzenetére
A check engine-hez nem, de a lukoil-hoz lenne pár szavam.
Nagyon sok embernél (autónál) jól működik a lukoil. Nálam nem.
Mindig az omv-nél tankoltam, aztán volt egy kis fennakadás (útlezárás, kerülni nem akartam), így maradt a lukoil. Az auto 3-5 literrel evett többet, mint általában. A szélessávú szonda kijelzője pedig egyértelművé tette, hogy gond van. 11 környékén mozgott a levegő/benzin arány a 14.7 helyett. Túldúsított. Aztán egyik haverral beszélgettem erről a dúsításról, laptopra is kötötte a vasat... végül kérdezte, hol tankolok
Innen egyértelmű a történet, visszaálltam az omv kútra és helyreállt a rend. -
zack
nagyúr
válasz
bitpork #25741 üzenetére
Ezt a kategóriát, mint amilyen a GT-R is, éves szinten 6-7M fenntartani, és akkor nincs komolyabb gond vele. Az már más kérdés, hogy ebben a ligában a GT-R az egyik legproblémásabb, legnyűgösebb autó.
Illúziókat kergetnek azok is, akik azt hiszik, hogy egy M5, M6, S63, S65 sokkal kevesebb.
Az új A8-nak a gyári első lámpája 1,1M /db, és akkor ebből még ott az S8, aminél 1,5-2x a szorzó.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE B450 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 8GB COOLER MASTER CMP 510 CM 750W
- Telefon felvásárlás!! Huawei P20 Lite/Huawei P20/Huawei P30 Lite/Huawei P30/Huawei P30 Pro
- Bomba ár! HP ProBook 430 G8 - i5-1135G7 I 16GB I 256GB SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Sennheiser Momentum True Wireless 3 (2222132) (ELKELT)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest