Hirdetés
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Jéghorgászat
- Digitális Állampolgárság Program
- Tökéletes töketlenség
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Filmek / Sorozatok 2024/2025
-
LOGOUT.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szada85
aktív tag
válasz ngaba #181873 üzenetére
A cikk hösével Te mit tennél?
[reggel-ittas-vezetes-miatt-eloallitottak-de-ismet-a-volanhoz-ult-majd-felborult-az-autojaval-a-csengodi-ferfi] , grátisz, elvileg jogosítványa sem volt...Egyébként (számomra) megdöbbentö, mennyire megszaporodtak az olyan esetek, aminél kiderül, hogy vagy nincs is jogsija, vagy be van vonva...
Ezért gondolom azt, hogy a büntetöpontozást, és a bevonást, mint büntetési tételt el kellene felejteni, mert semmilyen visszatartó ereje nincs.. -
CactuS
Arcképgyáros
válasz Kickass #181887 üzenetére
Úgy hallottam, hogy ott egy mustang lámpától lámpáig simán felkúszik
160ra.Egyébként kifelé a MYL504 szokott vadászni, picit mögéd jön a belsőbe, felcsap benned a racsing vér, majd a campona előtti lámpánál kiterelnek balra az utcába. Már ha nem ismered fel messziről az autót és elengeded őket.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
kisza25
félisten
válasz ngaba #181821 üzenetére
Ha olyan eset amikor történt is valami, akkor most így hirtelen az jutott eszembe mikor az opel vectrával próbálgattam télen, hogy mégis mi történik, ha megcsúszok autóval, amolyan vezetéstechnikai önképzésként.
3x forogtam meg, egyszer meg szimplán becsúsztam az árokba, mert nem tudtam megállni. Olyan jég volt az utakon, hogy másik autóval nem is találkozgam, csak egy hülye volt talpon a vidéken. konkrétan az utcánkon olyan jég volt, hogy jégkorival lehetett rajta menni
Az autónak semmi baja nem lett, mert akkoriban akkora hó volt, hogy tele volt vele az árok, mert oda takarították el, szóval csak egy pár rögzítő patent bánta.
Persze téli gumi az 2db volt és az is elöl, ezek után átraktam hátra, utána már nem pörögtem meg minden kereszteződésnélAlfa Romeo Giulietta Sprint
-
Kickass
őstag
válasz MasterMark #181878 üzenetére
6os ut Savoya utan, 70es tablanal ugy tolnak le ora szerint 100nal, hogy csak pislogok
bezzeg Savoyanal a 60as tabla utan a lampanal mindig ott all a bordo Focus mintha lenne ott mar barmi fogas -
EQMontoya
veterán
válasz focvis #181876 üzenetére
Vagy legalabbis kell melle valami jatszos.
Nekem is hianyozna a manual valto meg az okorkodes az IS-bol, de igy, hogy van melle MX5, pont jo.Viszont Camrybol csak sedan van, es az nem tul praktikus. Ha mar tenyleg kenyelmes, utazos auto, akkor lehessen pakolni, minimum 5 ajto, meg ha nem is valami hatalmas kombi.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz focvis #181876 üzenetére
Hát, azért vannak reggelek, amikor nem kívánom, hogy kirázzon az álomból. Meg igazából nem örülök, hogy csak áll a technika, de télen nincs szívem használni, igaz, garázs sincsen, max letakarni tudom a telephelyen.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz MasterMark #181878 üzenetére
Ott volt már pilótánk, akinek sikerült fél óra eltéréssel 2x is traffipaxba futnia.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
Jaja, bár nálam sose az ment bele, csak 98-ast kap, talán párszor pár liter rátankolásnál kapott 95-öst, amíg nem értem el a megszokott kútra. Meglátjuk mennyit használom idén télen. Pár dolgot meg szeretnék csináltatni rajta mert valószínűleg megmarad egy darabig. Bár néha elgondolkozom, hogy be kéne papásodni és kéne egy régebbi Camry 2.5 HSDvel, de baromi drágák manapság.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
ngaba
aktív tag
A lóerő korlátozást én is hülyeségnek tartom, az erőtartalék kezdőknek is tud segíteni (pl. előzésnél, amit nehezebben mérnek fel jól a kezdők). OK, Porsche 911 nem 17 évesnek való, de ezt így nehéz jól szabályozni.
Ha már a szabályozásnál tartunk, akkor alapvetően két utat látok járhatónak: Sokkal liberálisabb és kevesebb szabály, főúton 100-110 simán, 30-as táblát csak indokolt esetben kirakni, összességében kevesebb tábla és biszbasz, de azt viszont kőkeményen betartatni: Nem +10 az alap, vagy a büntetéshatár. (Az is baromság, hogy a vattaúj Setra busz csak 70-nel mehet lakott területen kívül, autóúton csak 80-nal. Akadály lesz belőle, mint a kamionból. Pályán is alapból 80, de le lehet vizsgáztatni 100-ra.)
A másik (ha jól tudom, a német KRESZ ezt követi), még megengedőbb szabályozás, felnőttnek tekintve a közlekedőket, több egyenrangú kereszteződés / szituáció, kevésbé ellenőrizve, viszont balesetnél nagyon elővesznek. Mert én nonszensznek tartom, hogy lassan többet van az ember szeme a km-órán, mint az úton, ha szabályos akar lenni. Meg a rendőrök a trafizáson kívül nem sok mindent csinálnak, és nem a sebességtúllépés a fő gond szvsz. Erre még szerintem nem érett meg a társadalom, de ezt valahol el lehez kezdeni fokozatosan.
A műszaki állapot szigorúbb ellenőrzéséről sok szó esett itt is, azt népszerűségféltés miatt nem merik szvsz.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz EQMontoya #181870 üzenetére
Én utoljára szeptemberben tankoltam a hörcsögbe, most fogyott ki, szerintem most megtankolom, aztán tavaszig kb. le is van tudva a dolog.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz grizlisandor #181868 üzenetére
Szerintem azért, mert a bal oldala/eleje kapott.
Bár fene tudja, múltkor láttam egy Golfot, aminek kitolattak - kitolattak elé - a Meki parkolóban, koccantak, de pont eltalálta a tolató autó a légzsák érzékelőt. Eldurrant minden légzsák benne, utas oldali, vezető, függyöny, minden is.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz static00 #181863 üzenetére
Én eleve elengedem az ADAC tesztjeit. A pontozási rendszer eleve hülye szerintem, azon túl, hogy többször lebuktak vesztegetés miatt... Inkább itt nézelődnék.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
static00
csendes tag
Sziasztok!
Téli gumit keresek, 185/65/15 méretben, és/vagy tesztet ehhez a mérethez
Az idei ADAC tesztet néztem éppen, csak ott más a méret
Szerintetek vehetem ezt alapul a választáshoz? Ti hogy szoktátok?2020 téli gumi teszt ADAC: 205/55 R16 téli gumi teszt
[link]Az a bridgestone amugy is szimpatikus
Köszönöm
- Bridgestone Blizzak LM005- 2.0
- Michelin Alpin- 6 2.1
- Dunlop Winter Sport 5 - 2.2
- Hankook icept RS2- 2.2
- Maxxis Premitra Snow WP6- 2.4[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz ivana #181856 üzenetére
Amikor megjelent, akkor pariban volt a többi autóval, az a piac igénye volt, hogy egy 88-ban gyártásba küldött autót még 2003-ban is gyártottak itthon, ahogy a classic astrák esetében is. Az, hogy több maradt meg belőlük az meg abból adódik, hogy motorikusan kb. nem lehet megölni, egyedül a rohadás tud velük végezni, de azért is tenni kell, nem olyan, mint a mazdák.
Integrale: Így van, a maga idejében ez nem volt rossz autó a társaihoz képest, csak a piac sokáig életben tartotta itthon.
812 Superfast Londonban megvolt? Hát így is el lehet verni egy halom lóvét.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Integrale
veterán
-
veterán
Az 1991-ben debütált Astra F védelmében jelzem, hogy az még az 1983-ban bemutatott Kadett E platformjára épült.
Tettek bele:
- oldalmerevítést az ajtóba - anno ezzel (is) reklámozták,
- rendelhető légzsákot (később széria lett, mínusz "strart" felszereltség). -
-
ivana
Ármester
válasz CactuS #181844 üzenetére
De borzasztóan papírból van, főleg, hogy 2000 körül is gyártották viszonylag erős motorokkal is. A többi 80-as évek végi hasonló kocsi gyengébb is, meg kb. alig van mára. Hasonlóan borzalmas az f astra.
(#181848) F_Zolee A nulláson inkább az a baj, hogy a sok gyökér kijön 100-al kamiont előzni. (Én szinte csak a Megyeri-híd és az M5-ös között szoktam menni.) Pedig nem megyek nagyon gyorsan (óra szerint 120 és 130 között). Hétvégén még rosszabb, akkor kijönnek a hétvégi vezetők, akik 80-90-es tempóval csordogálnak, jobb esetben a külsőben. Az önkéntes rendőr meg szigorúan óra szerint 105-el előzi
-
Kickass
őstag
válasz CactuS #181849 üzenetére
Irhattam volna mk2 Cliot, Fabiat, 2es puntot vagy barmi mast is. A lenyeg, hogy mikor a konkurencia mar 'modern' kori (akkor 4 csillagos torestesztek) kisautokat hozott, Suzukieknal meg mindig az mk3 dongetett, illetve az Astra ami szinten 90es evek eleji fejlesztes. Szoval igen az akkor mar elavult technika volt.
De a W124et adom, abban en is szivesen ultem volna.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Tsebacsi #181847 üzenetére
M0 déli részén 120-as tempó az kb. a középső sávra elég, a belső az néha úgy tűnik, hogy no limit szakasz... Javarészt én is elengedem őket, annyit úgyse megyek ott, hogy érdemben időt nyerjek.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
veterán
válasz ngaba #181821 üzenetére
Csatlakozom CactuShoz; inkább passzolom, mert sok hülyeséget csináltam suttyó, majd ifjú titán koromban, amit szégyellek ide kirészletezni.
Vázlatosan: jogsi nélkül autó lekoccolás, motor megfőzés, borulás, ittas, kb. 8-10 autót törtem már.
Pár viccesebbet már olvashattatok, a nagyon cinkeseket nem reklámozom.
Áldom az őrangyalom, hogy soha embernek nem lett baja. -
CactuS
Arcképgyáros
válasz Kickass #181846 üzenetére
Mennyibe került akkor egy Swift és mennyibe egy Laguna? Nem volt soha ugyanaz a kategória, ahogy egy Golf is jóval drágább volt emlékeim szerint. Másrészt azt tegyük hozzá, hogy az a generációs swift 1988-ban jelent meg japánban. 1992–2003 között gyártották itthon. Ennyi erővel az összes Astra classic egy papír autó volt, mert kortársaihoz képest jobban törött.
Egyébként akkoriban egy W124ben ültem volna szívesen, megelőzte a korát a védelmi technika benne.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
nagyúr
válasz Magnum_ #181843 üzenetére
Én sokat, ott átlag 80-at megy a legtöbb, de ugyan ez van Hungárián a felüljárónál (M3 becsatlakozó-lehajtó), döngetünk mint a hülye, ott több autót látok 80 fölött, mint az árpádon, komolyan mondom.
Az M3 kivezetőről nem is beszélek
A nulláson meg 120-al menve letolnak, sokan. (el szoktam őket engedni )[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Kickass
őstag
válasz CactuS #181844 üzenetére
Azert papirswift mert avasalo csak 2004-ben jelent meg, akkor mar az also kozepkategoriaban boven voltak olyanok akik NCAP-n eleg jol szerepeltek. Szoval igen kortarsaihoz merten a Suzuki szarabbul tort .
Sot igazabol az MK3 switft alapjai is a 80as evek vegebol valok. Mig egy Golf 4 peldaul 97ben sokkal ujabb fejlesztes volt. 2001-ben a Renault Laguna mar 5 csillagot tudott. Melyikben ultel volna szivesebben? -
CactuS
Arcképgyáros
válasz ivana #181841 üzenetére
Az még mindig egy tévedés, rossz berögződés, hogy a swift papírból van, mármint a régi. Semmivel sem törik rosszabbul, mint az abból a korszakból származó, hasonló kategóriás autók.
A büntetést támogatnám, annyi kitétellel, hogy akit megfognak eltiltás alatt, annak lehetne emelni a tétet egy 10x-es szorzóval vagy akár örökre eltiltással. Ha újra megbukik, akkor meg irány a böri.
Fehér Farkas: Sokkal erősebbek az autók, mint anno és sokkal többen vagyunk az utakon. És talán a mai fiatal generáció sokkal kevésbé tiszteli a technikát, annak anyagi értékét, nincs meg az alázat. Az meg egy másik dolog, hogy sok autóban van már valamilyen menetrögzítő, nyilván több dolog is kerül be a hírekbe.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
ivana
Ármester
Továbbra is hülyeségnek tartom a lóerő korlátozást. Egy régi swift is simán megy 150-et Miközben se normális futómű nincs alatta, a kaszni meg kb. papírból van.
Első körben én a városi gyorshajtást sokkal jobban büntetném, aki 100 felett megy a városban annak ugorjon évekre a jogsija.
[ Szerkesztve ]
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dluinet #181835 üzenetére
Akkor jon a B verzio ami mar itt tobbszor felmerult, hogy amig nincs vez.tech treninges vegzettseg addig max 100 lovas kocsid lehet. Bar abban is meg lehet halni de megis...
De ide vehetjuk, hogy legyen pszichologiai szures is jogsinal.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
6030D
őstag
Fehérváron a Videoton parkolója volt télen a móka tere: a banán alakok szintben is eltértek, az egyik szintre beálltak az autók, és lámpával világították az alsóbb szinteket. Nem volt rossz hangulat. A felső részen meg volt több kanyar, ott nem csak riszálni lehetett. Tök jó volt, mentünk apámmal is, hogy tanuljam meg milyen hóban vezetni, de aztán lezárták, most nem használja senki.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-
stickermajom
addikt
válasz ngaba #181821 üzenetére
Mi rendszeresen jártunk a Mecsekbe télen hóautózni, voltak necces szituk, de ott tanultam meg tisztelni az elemeket. A műkedvelőkön kívül senki nem volt kinn ilyenkor éjszaka, csak Ladák, meg a baranyai libakergető versenyek színe java. Hiányzik ez az időszak.
Ami nagy hülyeség volt: egy éves jogsival vizes faleveleken húztam egy kézit forgalomban, hogy majd én leszek a Vatanen. Mázlim volt, mert elpiruetteztem két autó mellett, de nagyon szégyelltem magam, hogy mennyire idióta vagyok. -
#89309696
törölt tag
válasz CactuS #181831 üzenetére
Csináltunk mind ilyeneket, én is, csak mi nem raktuk az oszlopra így az autókat meghalva benne, meg nem 170-nel mentünk a városban.
A kettő között van valami ami a különbséget okozza, de nem tudom mi lehet, mi változott közben, csak tippjeim vannak. A csapatás és csapatás között is nagy különbség van. Persze régen is kerültek oszlopra autók és raktak 40 évesek is oszlopra autókat, az arányok tolódtak el mára túlzottan. -
CactuS
Arcképgyáros
válasz #89309696 #181829 üzenetére
Igazából szerintem akinek van egy kis autós becsípődése és fiatalon volt lehetősége, az csinált dolgokat. Viszont az 10-20+ éve volt, közel sem volt ennyi autó, ennyi ember az utcákon, utakon. Manapság már nem tudod azt megcsinálni, mint akkor. Illetve manapság már gond nélkül tudsz venni 4-500+ lóerős gyári autókat, amik 4-5 sec alatt már százon vannak. Értelmesebb ember rájön, hogy ezekkel fölösleges a lámpánál leállni gyorsulni, mert rohadt nagy baj tud lenni belőle. És anno azért egy 150 lovas gép már bőven az A++ kategória volt és hűűű meg hááá még akkor is ha Golf2 volt 1.9 blokkal széthúzva...
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Szada85
aktív tag
válasz CactuS #181828 üzenetére
Igazából nem feltétlen a konkrét "csapat" a kirívó, elég ha felmegy az ember kb bármelyik közösségi oldalra, és 3 percen belül szembejön valami autós "b@szatás, Dakrfly, Petroo, Kúp-Team, de akár ZedSly-tól, hogy a random ruszki, vagy akár a 1320 videókat ne is említsük...
Tudom persze, régen is volt gyorshajtás, állatkodás, csak nem volt minden kiposztolva az interneten, való igaz.
De mikor még mi kijártunk autózni, lehetett akármekkora racse, a piros az szent volt mindenkinek. Tavalyelött gurultunk a Hungárián egyet, utolért minket egy csapat, azok árkon-bokron, zöldön-piroson keresztül nyomták...Egy Subarus állt meg mellettünk a pirosnál, de abból is vihogva kiabáltak át, hogy "Nem kell megállni, ez csak piros...".
-
#89309696
törölt tag
válasz CactuS #181828 üzenetére
Darkfly nálam ott verte ki mikor valami japó hátsókerekes mocsokkal csőkipufogóval verették a hóban este pár éve. És mindenkinek az anyját aki rájuk mert szólni, merthogy ők csak vicceskednek és az üres parkolóban nem veszélyeztetnek senkit. Péklapát méretű atomnagy pofont mindre a társcsatornákkal együtt. [link]
Mondjuk én élből rühellem az összes ilyen csatornát, ahol nyikhaj huszonévesek csapatnak szakadék szutykokkal 150 decibelen és feszítenek benne, mint Toretto. Egyszerűen irritáló.Draskovics totál más, nem is lehet egy lapon említeni velük. Maximum a huszonéves és a vézna ami közös bennük, de belőle egy normális autós vlogger lesz, értelmes ember. Ő a kisebbség jelen esetben.
[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Szada85 #181827 üzenetére
Nem ismertem ezt a csodacsapatot, de elég szégyen a videófal, ahogy a Darkfly-os csapat is - ott mondjuk először az audis videó dobta le a láncot, ami a mai napig fent van YT-on... -. A DF-es srác se volt igazán bűnbánó, akit lelőttek gyorshajtásért, miközben épp vezetéstől eltiltás alatt volt. Ezeken és a F&F filmeken nevelkedett ifjú titánokból lesznek az “If one day speed kills me, don't cry, because I was smiling.” kamu Paul Walker idézettel levart HMCSk.
Draskó ilyen téren sokkal jobb mintát mutat, aki tornázni akar a technikával komolyabban, annak ott a versenypálya (bár ő is üvegeli néha a technikát, csak éppen nem egy forgalmas lakott területen belül, lámpától lámpáig). Anno ezen is jót röhögtem és igaza van a TC-s kollégának (első ~30 sec).
Csak reménykedni tudok, hogy ha felnőnek a srácaim, akkor még hírből sem fognak ilyeneket ismerni a baráti körükben - arról nem is beszélve, hogy beüljön melléjük -. Pedig látom, hogy átéli a Forzázásban is a sebességet, hiába egy játék, szereti, amikor krúzolunk, de városban is sokszor szokta mondani, hogy előzzük meg ezt meg azt, meg gyorsuljunk, de akkor is mindig igyekszem elmagyarázni, hogy városon belül nem csinálunk ilyet. Akkor sem - inkább főleg akkor nem -, ha épp pl. egy V6 Stingerrel autókázunk.
ngaba: Ezt inkább passzolom, sok hülyeséget és sok még nagyobb hülyeséget csináltam/tunk anno, aminek a legtöbb részét mára inkább szégyellem, így azt hiszem passzolok.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Szada85
aktív tag
válasz t72killer #181825 üzenetére
Valószínü sosem tudjuk meg, de a sérülésböl ítélve nem városnézös volt a tempó, az a szakasz pedig nem a tágas tereiröl híres, ahol van hely összeszedni a technikát.
Ráadásul közben felnött 1-2 generáció, akinek már az "ingerküszöbe" is máshol van, a net tele zsúfolt forgalomban jaszkarizásokról készült videókkal, elég csak a Fb-os "Kúp-team" oldalt megnézni, ahol "természetes", hogy a Vácin 150-180 felett lövik el a Focus RS-nek, GTR-ekkel, a Darkfly-os videókban is repkednek a tempók, így nyilván az egyszerü Lanceros is elhiszi, hogy meg tudja csinálni...
-
tboldi
nagyúr
válasz ngaba #181821 üzenetére
Nekem eleddig csak az az egy hülyeségem volt, hogy nem néztem bele a tükörbe és nekitolattam egy villanyoszlopnak tavaly októberben. Ahogy Qru is írja, a Jazz antiautó, nem is akarsz vele mást csinálni, csak eljutni a célodba, úgyhogy jóformán csak ilyen kevésbé veszélyes dolgokra van esély.
A WagonR meg még inkább az, a magas súlypont és a szekérszerű futómű miatt ösztönösen is óvatosabban mész vele a szokásosnál.SMKP-val viszont csúsztam már el vizes füvön (miért mentem a Lajta töltésén?), a 125-ös ETZ-vel váratlanul áthajtottam egy macskán, a CB500X-szel meg egyszer letértem az útról a szembesávon át, mert megijedtem, hogy egy pillanatra megcsúszott a hátulja valamin, szerencsére akkor nem volt senki a közelben.
[ Szerkesztve ]
-
t72killer
titán
válasz Szada85 #181798 üzenetére
Mi lehetett a terv? Ezek a fránya villanyoszlopok még a zöldet se várják ki, hogy átmenjenek a zebrán...
#181824: amikor a jogsit csináltam, azt mondtam az oktatónak, hogy vezetni tanítson meg. Nem a vizsgán átcsúszni szeretnék, hanem üzembiztosan vezetni. A szokásos menü után, amit szeptemberben letoltunk, visszahívott egy hétre januárban, mínusz 10-15 fokban. Na, akkor megtanultam lassan menni
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
EQMontoya
veterán
Ez amugy ráadásul fwd.
Ritka nagy barom volt a srac, az tuti.
Egyebkent eleg nagy baj, hogy jogsit ugy kapsz, hogy nem tanítanak meg kezelni a járművet. Esélyed nincs tudni, hogy hol vannak a hataraid, nincs egy csúszás, egy rantopad, de en anno ugy kaptam jogsit, hogy nem jártam autópályán és autóúton, szoval szerintem nem mentem óra szerint 90 fölött.
Sejtheto, hogy mennyire tudtam vezetni...Most tanulok motorozni, az az első, hogy mar jogsi mellett tolok kezdő motoros tréningeket, amin megtanulom kezelni a gépet, nem a vizsgaútvonalakat balfaszkodom végig.
Same rules apply!
-
ngaba
aktív tag
Egyébként ilyen vezetéstechnikai tréningekkel mennyire lehet befolyásolni azt, hogy az ember hogyan reagál valódi vészhelyzetben? Én ilyenkor reflexből csinálok valamit, nem gondolkodom (nincs rá idő). És a bringás baleseteim alapján arra jutottam, hogy nem mindig optimálisan. (Én vagyok olyan hülye, hogy szoktam jeges úton biciklizni, és ha hirtelen lelép elém egy körül sem néző mobilozó gyalogos, akkor rögtön "elfelejtem", amire addig koncentráltam, hogy ez jég, helló, és valami olyan manővert csinálok, aminek a kimenetele garantált zakózás.) Bár gondolom az ilyen tréningeknek az a lényege, hogy az legyen a "reflex", ami a logikus.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ngaba #181821 üzenetére
A faros Skodat alazattal vezettem, tudtam hogy a hatulja konnyen megelozi az elejet, a csaladi Puntora azert vigyaztam mert csaladi vt. A Jazz mar sajat de az antiauto, eszedbe sem jut vele gyorsan menni, ennek ellenere egyszer sikerult nekicsusznom egy optimistan vett kanyarban a szegelynek.
Aztan jott az Impreza azt majdnem felkentem a szalagkorlatra a rakpartnal (szerencsen mult csak hogy nem), mert azt gondolotam hogy az awd mindenhato.A cegest eldobtam az M3-on azt nem szamitom ide.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
ngaba
aktív tag
A mai "fotózd le a kulcstartódat" kérdés lehetne az, hogy "mikor voltál a legnagyobb hülye?" (autóvezetésben).
Szerencsére balesetem nem volt (kopp-kopp), de nekem egyértelműen az, amikor még egyetemista koromban apám telepakolt Bravajával mentünk Szegedre (valami kolis beköltözés lehetett, apám mellett a tesóm is jött), és úgy gondoltam, hogy a Bonyhád-Bátaszék szakaszon nyomom neki, amennyire tudom (késésben voltunk). És hát mivel ugye ez volt az az időszak, amikor még csak gondoltam, hogy én tudok vezetni, annál a sunyin lejtő mőcsényi dupla visszafordítónál elmértem a dolgokat, és a második kanyarból a bal sávban jöttem ki, és pont akkor jött szemből valami azon az elhagyatott úton: Reflexből visszarántottam a jobb sávba, de csak a szerencsén múlt, hogy egyrészt az úton maradtunk, másrészt a szembejövő nem csinált semmit. (Érdekes egyébként az emberi agy: Minden másodpercek alatt történt, de volt arra időm, hogy megfigyeljem és máig emlékezzek rá, hogy ketten ültek a szembejövő autóban, és hogy milyen rémült / leblokkolt, szinte szájtáti arcot vágott a sofőr.) Na mindegy, ha az ember hülyeségének szerencsés a kimenetele, akkor az egy darabig helyrerakja az egóját, és kicsit tanult belőle az autó és saját korlátairól.
Szerk.: Gyanítom, hogy ebben a topicban sokkal izgalmasabb lesz / lenne a többiek sztorija.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz rbalint88 #181818 üzenetére
Mazli, hogy nem vt gyalogos arra. Siman lehetett volna egy ujabb M. Ricsis kimenetele a dolognak.
Ezt irom, hogy ha nem vagy hulye akkor egy felig szetrohadt hatsokereskes farmotorossal semi-slicen sem nyirod ki magad. Ha hulye vagy akkor meg egy vadi uj AMG Mercivel is.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
mondjuk azt leginkább a szerencsének tulajdonítom, hogy nem nyírt ki mást. az utas is életveszélyes sérüléseket szenvedett, ki tudja mi lesz annak is a kifutása... ha nem is hal bele, simán benne van bénulás vagy funkciócsökkenés.
nem is a jaszkarizás a baj, lehet azt is ésszel csinálni, hanem a teljes agyatlanság. azzal a foshalommal a realitás az lett volna, hogy traffihatár alatt talán elérsz vele A-ból B-be, nem az, hogy szétracsézod a belvárost... én is már need for speeden nőttem fel, de vagy az alaptartozék JPÉ vagy a minimális fizikai ismeretek miatt azért tisztában voltam azzal, hogy szépen fokozatosan kell keresni a gépjármű és főleg a saját határaimat és nem idegből beverem az Astoriára a 25 éves szétrohadt Lancert...
-
ivana
Ármester
válasz stickermajom #181811 üzenetére
Mi az a G6?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz rbalint88 #181810 üzenetére
Legalabb az utast nem nyirta ki meg senki mast az utcan.
Anno 120L-el kezdtem, azon is oreg Barum volt es ora szerint azt is tudta a 100+ tempot boven megsem jutott eszembe jaszkarizni vele. Nem technika kerdese hanem az hogy mennyire vagy hulye. Ha egy G6 van alatta abba is belehal az ilyen.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
pit stop
addikt
válasz Szada85 #181798 üzenetére
Itthon azért istenes a gumiállapot, ha a frissen behozott ....-ra csak a legolcsóbb szart veszi meg akkor is.
Spanyolban meglepően rosszabb pl. helyzet, ha nem új az autó, akkor az újkori gumival gurulnak amik szét nem foszlik alatta.Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
kisza25
félisten
-
stickermajom
addikt
válasz rbalint88 #181810 üzenetére
Szomszéd kissrác haverja egy hónapja kapott egy G6-ot, látszik, hogy nulla tapasztalata van, mert a fordulás, parkolás nagyon bizonytalan, de ha nagy nehezen sikerül mindig elszúrja neki az utca végéig azon a 20 méteren. Múltkor is láttam 100 körüli tempóval itt az egyik keresztutcában.
Most voltam kinn a kutyával, két autó enyhén összetörve, helyszínelők, G6 a közelben letámasztva kivilágítva, srác sehol. Ő is úgy érezte tud vezetni. -
rbalint88
addikt
na és azt a kőbábút ellőtték kb 30 méterre ott tuti, hogy 100+ tempó volt
nyilván mindenki hülye és azt hiszi, hogy tud vezetni amikor végre megkapja a jogsit, de azért a technika határait illene felmérni és meg se próbálni az ilyen mutatványokat egy gyakorlatilag roncsautóval
-
Szada85
aktív tag
válasz EQMontoya #181801 üzenetére
Én is “szívtelennek” fogok számítani, mert egyetértek ugyan, hogy minden életért kár, ugyanakkor a sofőr a saját döntéseinek áldozata.
Írom ezt úgy, hogy húszas éveim elején éveken át mi is sokszor jártunk ki péntek esténként autózni, hol városba (azt is jellemzően 3 sávos utakon, a mainál gyérebb forgalomban), hol fel Pilisvörösvár/Csobánka felé a szerpentinekre, viszont mindig alapfeltétel volt, hogy az autó (futómű, fék, gumik, kormányzás) patika legyen.. -
#89309696
törölt tag
válasz EQMontoya #181801 üzenetére
Vagy a szülők vették ajándékba a jogsihoz vagy a gyerek vette magának első autónak csóró pénzből, az is logikus még. Megmagyarázná az állapotát is, ha pár napja még egy hátsó udvarban volt lerohadva ilyen gumikkal, felélesztették, megvették, csak nem lett volna szabad meghajtani.
-
pècsimunkás
addikt
válasz BigBlackDog #181800 üzenetére
Köszi a segítséget !
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Teclast Tablet Topic
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Külpolitika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Farming Simulator 25
- Spórolós topik
- Samsung LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest