- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Őskoczka
- Zicokuka: Minden változik,a Cod 2 örök
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
-
LOGOUT
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Reggie0 #153184 üzenetére
Az azért kemény. Respect. '17-ben voltam Bázelben (kb 1100 km) de nem esett jól. Pedig a Subaru elég kényelmes. Mondjuk nyilván szokva vagy vele én nem.
Gergőke88: A Passat B6 tankja 70 literes volt de most az új Skoda TDI-é is 66 literes, azzal simán 1000km+ a hatótáv.
-
tboldi
nagyúr
válasz
FeRRaR1 #153193 üzenetére
4,5 kg, nem rossz.
Az én 15-ös OZ Superturismo GT-im 8,3 kilósak, szerintem ez sem mondható bóvlinak, de azért nem Ultraleggera.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
focvis #153194 üzenetére
Igen, 19, és minden bizonnyal 235/40 R19 Michelin Pilot Sport 4S kerül rá.
Töltő téma: Persze sok embernek bele illik a minden napjaiba. Csak kizárólag városon belülre szerintem is nagyon jó, de egy Hibrid Lexus azért jobb. Illetve ott is megvan a regenerálás kiguruláskor meg fékezéskor, de a nagy táv sem gond. Nem beszélve arról hogy sokkal de sokkal kényelmesebb, prémiumabb.
De egy téli autópályázásnál főleg 130 és felette azért zabálná a töltöttséget nagyon gyorsan.
CactuS
Igen, részben ezért is adtam el kicsit többért mint amennyiért vettem másfél évvel és 11.000 kilométerrel korábban. De úgy gondolom most 2020-ban fog bezuhanni a nagy hatótávos Zoe-k ára. Több gyártó beszáll még több modellel, lejár a 3 év Renault garancia, volt rá akksi bérléses konstrukció is. Itt 3 év után kell elkezdeni műszakiztatni is. Szóval garantálható hogy most tudtam kiszállni a legjobban.
Ez is jogos, de bérleményben vagyunk és kb 7 hónap múlva költözünk, illetve tudtuk korábban is hogy nem maradunk itt csak amég gyűjtünk saját házra. Utána néztem még állami támogatás is lett volna 7 KW-os fali töltőre, de bérleménybe bármennyit rákölteni is sok.
Volt a kulcsán gomb, ami 5 percig elő fűtötte vagy melegben hűtötte a kocsit. Ha be volt dugva akkor azzal az árammal, ha nem akkor akksiból de mindig működött.
Programozható is, de nálunk változó a vállalkozás miatt minden napban van plusz / mínusz egy óra eltérés általában. illetve a fedélzetijén bármit állítani felér egy sötét középkori kínzással.
-
Töltő-para témához.
Huszonéve, eleinte minden héten, mostanában kb. 2 hetente járok Bp - Zeg / Balaton és vissza távot. Normális forgalom mellett 2 órás út. Sosem tankolok az M7-en, mert drága; de az esetek 99%-ban megállok egy 5-10 perces pisi/cigi szünetre. Ha ebből 20 perces villámtöltés lenne (35. km-szelvény OMV Ionity vagy 136. kmsz. MOL MOL, vagy 170. kmsz .Shell Ionity), az simán menedzselhető és akkor nem kell 130-cal bóklászni egy Teslaval.
-
válasz
FeRRaR1 #153193 üzenetére
Hát, az értékvesztése vicces az elektromos autóknak, évek óta stagnál/drágul a használt piacon. Nyilván új autóval bukó lesz, mint mindig, de aki pl. 2 éve beleült itthon egy használt leafbe, az most árában száll ki, km-től függetlenül.
Ha én saját használatra vennék, akkor nem konnektoroznék, hanem tennék fel egy fali töltőt, gyorsabb és tisztább, mint a hosszabbítós megoldás.
Zoé nem tud töltés közben időzített fűtést? Bár az max a napi első körnél segítene.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
CactuS #153183 üzenetére
Kicsit bele szólok mert érint a téma. A katalógus adat 250 mérföld (400 km)volt a nagy hatótávos Zoe-n amikor vettem. Kb 2-3 hete adtam el. A valóság nyáron autópálya nélkül volt olyan 160 - 180 mérföld (256 - 288 km). És ezek ugye elég jó értékek. Sőt nagyon nagyon jó értékek, már majdnem Tesla kategória, i3, e golf, meg sok más a közelében sem jár.
Eddig ez szép és jó de jöttek a 6 fok alatti idők. 2. telünk kezdete a kocsival. hatótáv beesett 90 - 94 mérföldre (144 - 150 km) úgy hogy még messze nem voltak mínuszok (2-4 fok). Ez amit a kocsi kiírt, de a valóság közel sem volt hozzá. Fűtöttél, világítottál, hidegben gyorsabban is fogyott, jó ha a 60 - 70 mérföldet (96 - 112 km) megtetted 100%-ra töltött akksival. Ugye nullára nem fogod meríteni. Még ez sem annyira gáz, de ha kombinálsz mindent, és ne adj isten 20% alá meríted mikor rádugtam lassú tölteni 22 - 24 órákat írt ki mire tele, szóval reggelre volt 70% max. Volt olyan hét hogy napközben nem tudtam tölteni, nem működött a töltő, mind foglalt volt stb... Így a hét 2. felében már többször bele ütköztünk átszervezésekbe hogy hoppá ide és ide nem jutnánk el.
Rádugni sem 2 x 30 másodperc volt, bár ez lakhely függő, nekem egy szűk úton kellett hátra állni és a garázsból volt kivezetve a kábel, mondjuk a 2 x 5 perc se sok, de minden nap, hidegbe esőbe szélbe már kellemesnek sem mondanám. Sőt szerintem a legtöbb embernek nem 2 x 30 másodperc, csak ha elő van készítve a töltő egy fedett / védett / privát helyen.
Nyáron nem nagyon ütköztünk korlátokba, nagyon jó volt a városba használni. Télen már a városba is kihívás volt néha.
Nem beszélve az áráról, értékvesztéséről, meg a megkérdőjelezhető környezet védéséről.
Más: Polestar felni úton
4,49 kg kovácsolt alu. -
válasz
kisza25 #153189 üzenetére
Nálunk van olyan konstrukció, hogy a bérleti díj tartalmazza elektromos autó mellé évi 2 hétre egy dízel kombi díját is. Az emberek többsége évi 1-2 alkalomra vesz autót. Azért kell kombi, mert karácsonykor mennek a rokonokhoz. És azért járnak egész évben nagy behemót autókkal. Oké, nekem ~könnyű, mert ha kell, akkor viszek kb. bármit, amit Bvel lehet vezetni a Jumbo Transiton át a 9 fős kisbuszig. Van 2 autónk, egy HSD Auris és egy Twingo, a mindennapi város harcra bőven elég.
Gergőke88: Malacpassat, nagy tankkal.
Reggie0: Most erre mit lehet mondani? Mindenki úgy csinálja, ahogy jónak gondolja.
-
#89309696
törölt tag
válasz
Gergőke88 #153188 üzenetére
Amikben az ember le tud vezetni egy huzamban ennyit azok bírják is. Passat pl. 80 vagy 100 literes, a dízeles fogyasztással ki is jön az ezer feletti Km, a hasonló kocsik erre simán képesek. Még nekem is összejön a 60 literes tankkal és a kis benzinessel 7-800 Km körül, igaz annak a komfortja nem teszi lehetővé az órákon át tartó autózást. Engem már egy Zalaegerszeg vagy Székesfehérvár oda-vissza szétterhel benne és akkor ennél még rosszabbak is vannak. Mondjuk már én se bírom annyira.
Régen 10 éve mikor taknyos voltam szántottam vagy tárcsáztam egyhuzamban 10-12 órán át a földet, csak pisálni szálltam le a gép le se volt állítva, egy perc múlva mentem is tovább, menet közben ettem-ittam. De brutális módon el szokott zsibbadni a seggem, meg bepállani. A nyakam, a kezeim, a combjaim. Volt mikor másnap harmadnap is fájt még. A fülemben hallottam még fél egy órán át a motorhangot a végén a leállítás után, meg a zizegést.
Na ma már 4 órát alig bírok ki, muszáj megállnom. Az ember vagy öregszik vagy csak simán megjön az esze. -
kisza25
félisten
válasz
CactuS #153183 üzenetére
Inkább az a baj, hogy alapból mindenre kell egy autó, azért kell megvenni egy nagy kapacitású akksival, hogy az évben 2x messzebbre tudjon menni az ember és ráadásul ezt a plusz súlyt egész évben cipeli feleslegesen.
Mondjuk meg lehetne csinálni úgy az autókat, hogy bővíthető legyen és lehesen bele nagyobb, vagy plusz akksit rakni ezekre az esetekre és ezt mondjuk meg lehetne oldani bérlésel.
-
Reggie0
félisten
válasz
Csabroncka #153185 üzenetére
Szerintem fouton meg konnyebb, jottem mar vissza franciaktol ugy, hogy olaszoknal 600+k-et csak foutakon mentem. Autopalya az idegeket farasztja, foleg ha tulleped a 130-at, a fout meg unalmas es hagyomanyos almossagot okoz a vegen, no meg tovabb is tart.
(#153186) CactuS: egy-egy alkalombol nem lesz semmi, ahogy azt is kibirja a testunk, ha egy napig az agyban fekszunk betegen. Pedig sokat fekudni sem celszeru. (Ezert van allithato magassagu asztalom, az idom egy reszet allva dolgozom le).
-
válasz
aero. #153182 üzenetére
Sok hülyeséget mondott már Handrás, de abban igaza volt, hogy elektromos autót tölteni kb. 2x 30 másodperc. Hazamész, leveszed a töltőt és rádugod, reggel meg leveszed. És ennyi. Nekem otthon nincs fali töltőm, de amikor egy ideig használtam egy Leaf GenII-t, akkor is tök kényelmesen tudtam tölteni. A töltési para azoknál van, akik még nem használtak ilyen autót, ez kb. majdnem ugyanaz, mint amikor azzal példálóznak, hogy az ő autójuk elmegy most 1000+ km-t is egy tankkal. Eleve aki levezet 1000 km-t megállás nélkül, az meg is érdemli, másrészt az emberek 95%-a évente max. 1x megy ekkora távot, talán.
-
aero.
veterán
válasz
Gsx-rr #153180 üzenetére
Te meg azt nem érted meg – hanem itt is ugyanazt tolod, amit vicc szinten nyomtok már a bmw topikban –, hogy nem te vagy a célközönsége jelenleg. Elektromos autót otthon kell tölteni, míg alszol, meg a munkahelyen. Kirándulni külföldre sem azzal kell menni. Az autózás hajnalán meg 30-40 liter benzinnel mentek az autók, az se lehetett túl kellemes. Úgy nyomod, mintha nem lenne más választás jelenleg.
-
Biqci
aktív tag
válasz
#89309696 #153179 üzenetére
Típushiba ide, típushiba oda, ha beüt a krach akkor egy valag pénzt kellkl kidobni ha nem választ körültekintően az ember. És itt nem csak az autóra gondolok, amit megvenni akarok, hanem utánajárni az esetleges problémáknak is. De az emberek nem ilyenek általában. Csak később szembesülnek a horrorral
-
Gsx-rr
veterán
válasz
#89309696 #153161 üzenetére
Nem az elektromos autoval van a baj hanem az akkutechnologiaval.
Az emberek nagyresze nem maga az elekromosautozas ellen van hanem az ellen ,hogy be akarjak magyarazni ,ez az auto igy ebben az allapotban ilyen aron versenykepes alternativa.
Sokan azt az 5 percet utaljak a benzinkuton(koztuk en is) amit par naponta,hetente kell eltolteni, hat ha meg naponta kellene ezzel kuszkodni es orakat cseszni el az idonkbol. -
#89309696
törölt tag
válasz
Biqci #153173 üzenetére
Minden turbóbenzinest érint ami hengerbe fecskendez és nincs a szívócsőben változó befecskendezés ami mossa a szelepszárat és környékét. Turbó, EGR, kartergáz visszavezetés mind lerakódik. Szívócsonk és hengerfej kialakítás enyhíthet rajta áramlástanilag, de csak az időpontot tolja ki. A normális olajcsere is csak enyhít, ahogy a 100-as benzin is. 50 helyett 150 vagy 200 ezernél történik meg, de meg fog.
A lánc a CO kibocsátás és fogyasztás végeredménye, kisebb lánc, kevesebb holt súly, kevesebb ellenállás.
Én mondjuk ezeket már nem számolom típushibának, mert annyira gyakori, inkább simán kopó-fogyó alkatrész. A baj az árával van, ahhoz képest mennyire elterjedt jelenség és épülget ki rá a javítóipar, az árak nem akarnak lemenni... -
válasz
Dluinet #153159 üzenetére
Ja, akkora gyöngyszem ez a motorcsalád, hogyha a BMWt kérdezed, akkor leszegezett fejjel mutogat a PSA-ra, ha a franciákat, akkor meg a németekre.
___
Tegnap hazafelé egy néni kicsit elnézte a behajtót, így sikerült a nagy esőben az árokba csúsznia. Megálltam, elég nagy volt a meglepetés, hogy félreálltam és segíteni akarok, mert már egy ideje ott voltak -. Rajtam kívül mindenki csak próbálta kikerülni a félig az útra belógó autót esetleg még dudált is egy rövidet a zseblámpával köröző emberkének... Pont nem volt nálam kötél (hörcsöggel voltam, de a HSD korszakban kiraktam, mert úgyse vontathattam azzal), így hazaugrottam érte, a szomszéd jó arc volt, jött ő is egyből segíteni. Mire visszaértünk 1 buszos állt meg segíteni. Érted, egy buszos, aki valószínűleg dolgozni ment, mert nem ezzel mész az ALDIba. Szerencsére egész könnyen kijött, bár az orra azért kapott (vizes volt az árok és földes, de arra üld az autó.
Nem értem az embereket, hogy miért néznek át ilyen könnyedén a másikon...
-
Biqci
aktív tag
válasz
#89309696 #153170 üzenetére
Hogy olyan-e, azt nem tudom, nincs sok tapasztalatom a modern turbós benzinmotorral, ami nekünk benzines van az mind szívó(Jazz 1.4, ceed 2.0), de az biztos, hogy csak alapos utánajárással és fenntartással vennék ilyen új típusú kocsit, legalábbis használtan. Újat meg nem veszek, elvből sem
-
Biqci
aktív tag
válasz
#89309696 #153161 üzenetére
A Prince motorról nem hallottál még? Turbós, közvetlen befecskendezéses, Novoth Tibi kedvence, mert lehet dióhéjazni. Jó amíg jó, de ha rossz, márpedig kb. 50-60e km után szinte mind rossz, katasztrófa. Kokszolódik, szakad, a vezérműlánc stb. Ja, segít ebben a gyári 30ezres olajcsere intervallum...
-
FeRRaR1
őstag
válasz
tboldi #153162 üzenetére
Ez lenne a cél meg a jobb kinézet. a Gyári Volvo Polestar elvileg kovácsolt könnyített szett. Csekély 1,15 misit kér érte átszámolva a Volvo. Most találtam egy eladó új szettet ~230 ezerért.
Nem szeretnék utángyártottat, soknak silány a minősége, meg nem is annyira tetszenek, szerintem jobban illenek a gyári Volvo felnik az S80-hoz. Vagy akkor úgy mondom jobban fekszenek az én ízlésemnek.
-
#89309696
törölt tag
válasz
Dluinet #153159 üzenetére
Mi az a Prince? Mert nekem ez jut eszembe róla, de szerintem nem ez lesz. [link]
Már a nyári Hanula videónál is mondtam, hogy a jövő nem az elektromos autókban lesz, itt van az egész elrontva, hanem abban, hogy az elektromos autót elhelyezik a megfelelő rétegében a benzines, a dízel, a hibrid és a megannyi mellé. És mindegyiket kőkeményen fejleszteni kell ugyanúgy. Jó lesz ez így.
-
válasz
CactuS #153157 üzenetére
Bocs nem ő, csak nála olvastam. Nagyon megmaradt bennem.
Tessék."Például úgy, ahogy a PSA ezt tette a BMW-vel közösen fejlesztett "Prince" motorral: A PSA kidobta a "valvetronic"-ot, és motoronként egy háromjegyű eurós összeget spórol meg gyártás során. Nagyon értelmes technika például a hengerlekapcsolás, ami a TFSI motorokban sokat hoz."
-
FeRRaR1
őstag
válasz
molnarpeter #153154 üzenetére
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
BigBlackDog #153153 üzenetére
Ne úgy tervezz, ahogy a topikjában leírtad.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
BigBlackDog #153150 üzenetére
Csak cím alapján.
-
BigBlackDog
veterán
Hátha valaki tudja; Android Auto + Waze esetén, a fejegységen valahogy ki lehet választani köztes pontot a térképről, vagy csak cím alapján lehet ezt megtenni? A térképen hosszan bökve csak egy piros marker jelenik meg, de nincs felugró ablak.
-
barnam_
nagyúr
válasz
#89309696 #153122 üzenetére
Emellé még megemlíteném azt a kategóriát is, amikor öregautózni szeretnél, de az OT rendszám lehetősége messze van a lehetőségtől.
Az enyém 26 éves, ABS és SRS van benne. Nem gondolom, hogy más 3 betűs elektronika kellene bele, amitől jobban biztonságban érzem magam. Strukturális merevség az más tészta, e téren biztos jobb egy modernebb autó, bár igaz ennek is tervezett az utascellája. Az más kérdés, hogy 20+ év után hogy viselkedik az autó ilyen téren."...úgyhogy szeretem a csillagokat..."
Azt én is, ezért van az autóm elején -
FeRRaR1
őstag
válasz
tboldi #153142 üzenetére
Kevesebb mint a gyárival, de nem annyira kevés mint a Red stuff kerámiással.
Lejjebb görgetve a karakterisztikánál látszik hogy a Red inkább élettartamra meg fékpormentességre van kihegyezve, míg a Yellow halkabb (a kerámiák állt. hangosak) jobban bírja a terhelést, jobban fog hidegen melegen egyaránt. Így számomra ez a megfelelőbb.
De gondolom ezt tudod te is ha használod
Qru
Jogos, elsőre nem találtam ott rendszám alapján azt írja mehet a 660, intenzív használattal 30.000 km / 12 hó visszafogottal 60.000 km / 24 hónap. Akkor nálam az a 10.000 km / 24 hó lesz kb.
molnarpeter
Tárcsa egyenlőre gyári marad. Igazából meglepően jól bírta a Nürburgringes nyúzást is, azt hittem az első kör végére be fog esni a pedál, de több kör után is egész használható maradt.
Lehet azért bírta jól mert kb 1,5 éves a betét + tárcsa, a folyadék meg minden második szerviznél cserélve volt eddig.
Kicsit komolyabb határozottabb pedál érzetet szeretnék, a rozsdamentes kipu után a fék a következő amivel foglalkoznom kell úgy érzem. Illetve egy titánium kerékcsavar szett meg egy 2-3 centis ültető rugó szett van még a listán, és ennyi volt.
No meg be van tervezve a lökösök lefújása, polír + kerámia tavaszra, már minden itt van hozzá.
Kicsit több tapadást hátulra, jobb viselkedést kanyarban + kinézet, kisebb rugózatlan tömeget... Meglátjuk a féket, lehet még benéz egy szett fékcső.
Mindent összevetve akit eddig vittem meg volt lepődve hogy mennyire jó pályán a nem igazán oda illő S80. Vizes pályán meg álom, mert ott az erősebbek se gyorsabbak feltétlenül.
-
-
Szada85
aktív tag
Sziasztok!
Nagyjából spontán jött az ötlet, holnap összefutunk 1-2 PH Taggal a Savoya Park parkolójában egy rövid évadzáróra, 17:30 körültöl.
Ha van valaki, akinek ideje/kedve/párja engedi, és jönne..nos, az jöjjön. -
FeRRaR1
őstag
Egy kérdés amire nem találtam egyértelmű választ. Tervezek egy kis fék rendszer fejlesztést. Semmi komolyat, csak egy jobb fékpadot és fékfolyadékot elsőre.
Fékpad: EBS Yellow stuff
Sokan használják itt Angliában, itt is gyártják, kevesebb fékpor, nem romlik a hatása extrém melegre sem, versenyeken is használják, hidegben is nagyot harap... Ezt már megrendeltem. Van pontos típushoz való elektromos kézifékkel.
Folyadék: Motul RBF 660
Itt vagyok kicsit elakadva. A folyadék kupakomon DOT 4-van. A neten azt írják valahol hogy DOT 4 Plus, valahol hogy DOT 4 ESP kell nekem.
Erre a motulra azt írják hogy túl teljesíti a DOT 3, DOT 4 és a DOT 5.1 specifikációit is.
Akkor elvileg ez jó nekem? (S80 V8 elektromos kézifék, radaros tempomat, ESP, ABS)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
MunezXBK #153132 üzenetére
Akad szintén, megtört telefon töltőkábelekhez is használom néha
E módszer mellett a legfőbb indok, hogy tetszik a megoldás, alapból sodortam, de mostanában elkezdtem gyűjteni az alternatívákat, többféle wago rendelése után bukkantam erre. Szóval szubjektíven ez az aktuális kedvenc, beütöttem a fejem
Ja és tényleg, különböző járművek bontásából is első osztályú vezetékeket lehet szerezni. Fiathoz próbálok majd vastagabbat használni az átvezetőben, hátha tartósabb lesz. Mondjuk a Golfban is tervezem megnézni az ajtóknál, hogy bírják a vezetékek így 300k után.
-
tboldi
nagyúr
válasz
tboldi #153133 üzenetére
Még egy bónusz dolog, ha már így felvillanyozódtunk: tegnap vettem az Aldiban egy új multimétert. A régi nem volt túl pontos, csak szakadásvizsgálatra alkalmas, ez viszont jónak tűnik első blikkre.
(#153136) molnarpeter: Az AUX-csatihoz én is a régi PC-házam vezetékeiből és alaplapi csatlakozóiból (bekapcs gomb, LED-ek, stb.) gyártottam kábelt.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Magnum_ #153134 üzenetére
Hibás PC táp (vékonyabb), selejt háztartási gépek (közepes vastagság), stb. Újrahasznosítás mindenek felett
Szét szoktunk szedni mindent nagyjából, és külön leadjuk, ha összegyűlik a mennyiség. Inter metal útba szokott esni pl, vidékhez képest jobb ár. Nem mintha megérné, de néha jól esik, és az ilyen javításoknál jól jön némelyik.
-
Magnum_
nagyúr
válasz
molnarpeter #153128 üzenetére
Nice, koszo, rendelek, nem art, ha van a szertarban.
Vezeteket hol vettel? -
tboldi
nagyúr
válasz
MunezXBK #153132 üzenetére
Az ETZ-m első féklámpakapcsolóját az tartotta össze. Párszáz forint, nem egy nagy összeg, de 2-3 havonta lehet cserélgetni, mert középen szétválik, és folyton világít a féklámpa. A 3. eset után meguntam, vettem zsugorcsövet, vágtam belőle egy másfél centi hosszú darabot, ráhúztam a kapcsolóra, és miközben kézzel összeszorítottam az egészet, rámelegítettem. Amíg el nem adtam a motort, addig tökéletesen működött így, utána már nem tudom.
tboldi DIY rovatát olvashatták.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
molnarpeter #153128 üzenetére
Sima zsugorcső is megfelel. Évekkel ezelőtt vettem sokat, métere valami 100ft volt.
-
tboldi
nagyúr
válasz
#89309696 #153130 üzenetére
Az egész bele van bújtatva gyárilag egy ilyenbe, az operáció után vissza is raktam, úgyhogy valószínűleg nem tekeredne le később sem a szigszalag, de szeretném igényesebben megcsinálni, még ha nem is mozog.
-
#89309696
törölt tag
válasz
tboldi #153129 üzenetére
Ott ahol nem mozog a vezeték nem para a jól megsodort és megszigszalagozott vezeték. Bár évek alatt le tud tekeredni róla, érdemes úgy sodorni, hogy ha letekeredik se érjenek egymáshoz. Ott ahol mozgatva is van a vezeték, ott viszont nem jó, mert hamar szétmegy.
Én meg wagot használtam a rádióhoz. Igaz csak a hangszóró vezetékeket kellett piszkálni, az meg amúgy sem tudna nagy bajt csinálni, de jobb a béke. -
tboldi
nagyúr
válasz
molnarpeter #153128 üzenetére
Rendelek is!
Megcsinálnám vele rendesen a bal hátsó indexemet. A JDM hátsó lámpában feljebb van, mint az európaiban, ezért bele kellett toldanom a vezetékbe ~5 centit, de akkor éppen nem volt kéznél forrasztó, úgyhogy csak összesodortam és szorosan beszigszalagoztam. Mondjuk egyszer sem villogott még gyorsabban, szóval tart rendesen így is.
A WagonR-ben meg a rádióantenna jelerősítőjét kellene rendesen bekötni. Azt meg úgy csináltam meg, hogy a fejegységhez kapott kábelen széthúztam a megfelelő sarut, a jelerősítő vezetékét beletuszkoltam, majd újra összedugtam. De ez sem jött még szét.
-
molnarpeter
nagyúr
Punto szombat helyett most vizsgáztam (azt hittem, nem lesz meg, erre négyes
), ma pótlásképp a régebbi tüzes Aldi töltőt javítottam meg. Gyakorlatilag nem is kellett más, csak a kimeneti oldalon vezetéket cserélni, illetve új csipeszeket is kapott.
Ha valaki nem szeret forrasztani, ajánlom ezt a forrasztós zsugorcsövet (anyakönyvi nevén Heat Shrink Butt Crimp Terminals Waterproof Solder Seal Tinned Copper Electrical Wire Cable Splice Terminal 26-24 AWG
) [link]. Zseniális találmány, Punto csomagtartó kábel átvezetőben megtört vezetékeket is így tervezem megcsinálni. Egy öngyújtó elég hozzá, vagy profiknak hőlégfúvó, és nem kell pákát elővenni sem.
-
Gsx-rr
veterán
Na ez erdekes lesz, az ertelmesebbek meg idoben leszallnak a tulertekelt elektromosauto "vonatrol"
[link] -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Aprósólyom #153087 üzenetére
CTEK topikba nézz be esetleg.
-
#89309696
törölt tag
válasz
brumi1024 #153124 üzenetére
Ez a helyes, de az a baj, hogy a következő gumis meg rögtön felrakja. Olyan, mint süllyedő hajóban kiskanállal vizet meregetni. Ha egyik gumis sem rakja fel akkor meg megoldja otthon, nem lehetetlen feladat. [link]
Gyakori skandináv módszerrel ezek egész jól kordában tarthatóak lennének és nem rabolná az idejét sem senkinek. -
konci79
őstag
válasz
#89309696 #153122 üzenetére
Nem azt mondom hogy nem kellenek a modernizálások az autókba, hanem csak azt, hogy lehet sokakat ez elbizakodottá tesz, és felelőtlenné.
Az OT meg csak egy szigorított vizsga, nem csak a műszaki dolgokban, hanem főleg az évjáratnak megfelelő alkatrészek, kiegészítők, felnik, stb. legyenek rajta.
Nekem sincs ot, de műszakin is annyit mondanak(2 hónapja volt), hogy sok autó sokkal siralmasabb állapotban van negyedannyi meg még fiatalabb korban, mint az enyém .
Én meg karbantartom, vigyázok rá, nem tökéletes, de alkalmas mindennapi használatra.
Pedig 48 évesen volt még gyári futómű alkatrész benne, amit tavaly cseréltünk -
#89309696
törölt tag
válasz
konci79 #153120 üzenetére
Én nagy híve vagyok a 3 betűs rendszereknek, mert engem kocaautóst ez véd meg és ez védi meg a többieket is akik mellettem közlekednek más autóval. Persze mindenkit nem fognak ezek se.
rbalint88
A veteránra ott az OT. A régi autósok 90+%-a nem azért ül benne, mert érdekli a veteránozás, hanem mert vagy annyira csóró nem tudja lecserélni (ez egy valós érv) vagy mert egyszerűen agyhülye és nem érti meg saját magával cseszik ki egy régi autóban tespedve, szerintem ez a többség. Én legalábbis errefelé olyan embereket látok indokolatlanul 20 éves autókban akiknek tökre nem kéne és nem esne nehezére. Majd mikor a nem megtervezett utascella rátekeredik akkor lesz ideje átgondolni egy faládában fekve. Bocs, de én félek meghalni, úgyhogy szeretem a csillagokat meg a három betűs dolgokat amik értem vannak. Persze tudom, ezt nem szabad kierőltetni a közösségre is. Nem is akarom, csak írtam. -
rbalint88
addikt
válasz
konci79 #153120 üzenetére
A veteranok ezzel el lennenek kaszalva teljesen. Szerintem sem az a megoldas, hogy tiltsakbea, hanem a megfelelo muszaki allapotot kell betartatni es a fejekben rendet tenni. Tegnap se ert sokat a merciben a csodafek es a sok harombetus, mert a mama egyszeruen nem nyomta meg. Ma hazafele az M1-en attol kaptam agyfaszt, hogy bujnak be az embereke egymas seggebe 130-140-nel, holott tomott az egesz palya, valaki elnezi egy picit, egybol csattanas van... volt egy angol rendszamos hulyeroman, annak vagy 5x kapcsoltam kodzarot, mire megertette, hogy tartson tavolsagot...
orulok, hogy most masfel hetig nem lesz muszaj autoba ulnom. -
konci79
őstag
"Egyébként is teljesen logikus lenne megvédeni az embereket az elavult autótól, hogy ne haljanak meg benne"
Néhány esetet leszámítva, az emberi f.szság miatt halnak meg emberek, nem azért mert nincs ABS, és a többi 3 betűs dolog. Szerintem.
Feszegetik a határokat, és utána jön a döbbenet, hogy hiába a sok modern cucc a kocsiba, az emberi birkaságot sosem fogja tökéletesen kivédeni egyik sem... -
#89309696
törölt tag
Jah. Mikor a Swiftet (pfejj) vittem téligumit felrakatni, előttem egy csávó rakatott fel két téligumit, de csak előre. A két téligumi is félre volt kopva, mert nincs a futómű se beállítva. Szálszakadt is volt az egyik, lehetett látni a centrírozóban ahogy inog. Mondta a gumis, hogy ez nagyon nem oké, ezt ne tegyük fel. De a pali csak hajszolta, hogy úgy se megy sokat meg blabla. Mivel nem tud mit csinálni a gumis (elzavarhatja, de felrakja más vagy felfeszegeti otthon a felnire...), kénytelen volt feltenni, kisúlyozta neki a szálszakadt gumit és elengedte miközben még 3x kérte, hogy cserélje le majd sürgősen a gumikat (úgyse fogja).
Természetesen olyan emberről volt szó, nagyjából ismerem, akinek szintén nem kell kiflivéget rágcsálnia, egyszerűen csak drágállnak 30-40 ezret kiadni két gumiért (bár használt is jobb lett volna jelen esetben). A fejekből ezt az idióta gondolkozást nem lehet már kivenni, épp ezért nem kellett volna engedni sem, hogy belejusson. De hát más világ volt...
Ez már csak kihalni fog, évtizedek múlva. Ilyenkor döbbenek rá, hogy az én kocsim ezekhez képest olyan, mintha a gyárból jött volna ki, a tietek meg a jövőből. Pedig mindegyikőnk kocsiján vannak hibák, na de nem ilyenek... -
Qru
MODERÁTOR
-
#89309696
törölt tag
Nem lenne aki újraválasszon, mert bedőlne a gazdaság, ha a kocsik fele kiesne. Éhnyomor, halál futna végig az országon, az emberek egymást ölnék. Nem tudnának dolgozni, alig termelne bármelyik szektor, üresek lennének a boltok, a pénz értéke megzuhanna, pánik törne ki. Ilyenkor érződik jól, hogy miért is olyan nehéz ezt rendbe tenni. Meg, hogy nem rendbe tenni kellene, hanem nem szabadott volna elhanyagolni eleve. Mert így már igazán jó nem is lesz hosszabb ideig sem, nem lehet semmin változtatni, mert a kőkorszakban ragadtunk le.
Egyébként is teljesen logikus lenne megvédeni az embereket az elavult autótól, hogy ne haljanak meg benne, közben emiatt többszázezer halállal járó összecsapások törnének ki.
Túl sok Walking Dead-et nézek.
-
#89309696
törölt tag
Jah. Mondjuk én biztonsági szempontból szigorúbb vagyok, más dologban a fokozatosság híve, de ebben nem, mert meghalni csak egyszer tudunk. Az biztos, hogy hullanának, mint a legyek a régi autók valahol 3 vagy 3.5 csillag alatt évjárathoz is kötve, de minden ABS nélküli is, sokkal durvábbak lennének az abroncsra vonatkozó szabályok is, meg a rozsdára, törésre, javításra is. Nem nagyon szeretne a nép, mert vagy egy-, másfél millió autó tűnne el az utakról azonnal, sőt a kocsik fele az országból eltűnne. Ami más szempontból is előnyös lenne. Viszont nagyon sokból rossz. Nem lennék jó vezető.
Úgyhogy nem is akarok az lenni.
-
kisza25
félisten
válasz
tboldi #153111 üzenetére
Az pont neki volt címezve, de mondom inkább hagyom
[Michelisz Norbert Hungaroring ] -
Qru
MODERÁTOR
válasz
#89309696 #153112 üzenetére
Ott kéne kezdeni, hogy a szitávárohadt kasztnis autókat nem kéne átengedni. Volt egy Puntónk, szóltak a műszakin hogy a következőn már nem fog átmenni, így még egy évet kapott nálunk aztán 1 év érvényes műszakival eladtuk. 4 évvel később még mindig rója az utakat...
-
#89309696
törölt tag
Pedig amúgy nézhetnék a biztonsági fokozatot is. Nem kellene engedni bizonyos szint alatt autót tovább műszakin, csak ugye nálunk a többszázezer Swift országában ez kivitelezhetetlen. Pedig annyira alap dolog lenne. Bekötni is kötelező magamat, bukósisak is kötelező motoron, de a kocsi biztonságtechnikai fejlettsége lehet akármilyen, semmilyen.
-
tboldi
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Reggie0 #153106 üzenetére
A biztonság nem tényező, mert az utólag nem nézik (ennyi erővel pl meghúzhatnák, hogy 3*-os törésteszt alatt nem kapsz műszakit) de a kibocsátás az nagyon is tényező. Eddig nem is izgatot de amikor a saját bőrömön is megtapasztaltam... Le is lett cserélve az Euro4-es dízel.
-
#89309696
törölt tag
válasz
rbalint88 #153094 üzenetére
Kisza leírta, ha kitekert kormánnyal várakozol akkor a másik sávba lök át a hátsó autó. Állóhelyben pedig az ember nem tapossa a féket, így mindenképp gördülni fog a kerék és átvisz a másik sávba. Pláne ha az ütközés erejétől kis idejű eszméletvesztés van vagy csak lecsúszik a láb a pedálról. Bár szerintem a gumi mintázat kialakítása miatt még ha taposod is a féket álló kerékkel enyhén abba az irányba fog ívelni a kocsi mindenképp, csak gyengébben. Ez a veszélyes benne.
Állóhelyben meg azért sem tekerjük, mert morzsolja a gumit és jobban kopik, terheli a kormányművet is, bár őszintén szólva én ezzel a részével nem foglalkozom, azért van a kocsi, hogy használjam. Viszont az első eset az valóban megjegyezendő. Persze nem kizárt, hogy egyenes kerékkel is átlöknek a szembe sávba, ha hátul olyan szögből ütnek meg, de az esélye kisebb.
-
#89309696
törölt tag
válasz
EQMontoya #153099 üzenetére
Azért a Norvégia sztori is feltétellel kezelendő, a kőolajat maguk alól eladták és mivel ugyanazon a bolygón vagyunk igazából tök mindegy ők égették-e volna el a mai napig vagy eladják másnak és mások égetik el, valójában Norvégia is pontosan ugyanolyan szennyező ország, mint bármelyik nyugati. Tökéletes mintaképe az elektromos autóknak nagyban. A városban tiszta, de szénnel van töltve. Norvégia tiszta, de eltüzelte más a kőolaját amit mindenki szagol, ők is.
Persze még így is van előnye, mert Norvégia megmutatta hogyan is lehet a villanyon élni. De most már ez kevés.
Új hozzászólás Aktív témák
- XMLTV EPG letöltő progi
- Tudományos Pandémia Klub
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- ARC Raiders - Új előzetesen a hamarosan induló tech teszt
- Nintendo Switch 2
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- További aktív témák...
- Dixit 4 Eredet (bontatlan, fóliás kártyacsomag)
- ASUS TUF Gaming A15 FA507NUR - 15,6" FHD 144Hz - Ryzen 7 7435HS - 16GB - 512GB -RTX 4050 -3 év gari
- Bomba Árak továbbra is! Évtizedes minőség, személyes átvétel is!
- Asus ZenBook Duo UX8406 -14" 3K OLED 120Hz Érintő - Ultra 7 155H - 16GB - 1TB - Win11- 3 év garancia
- ÁRCSÖKKENTÉS Dell Latitude E6320 notebook eladó