Hirdetés
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Digitális Állampolgárság Program
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Tökéletes töketlenség
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Jéghorgászat
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Filmek / Sorozatok 2024/2025
-
LOGOUT.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz Biqci #211437 üzenetére
Igen, az imént értünk haza vele.
2007-es 1.3 Multijet, egy szopóbenzines egy fokkal jobb lett volna, de az állapot és az előélet többet nyomott a latban.
Platino felszereltség, csak ESP és panorámatető nincs benne, de van pl. kétzónás digitális klíma.
900-ért hoztuk el (ezt majd később leírom, hogyan ), van hozzá két szett gyári alufelni is.Mindenkinek köszi!
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz Biqci #211408 üzenetére
Dehogyis, a kínai tartósabb. Az akku kapacitás, élettartam, a wifi/lte vétel, a kijelző és ragasztása, a töltőcsati, a kábel, a gyorstöltő fej mind jobb. Ne a samut hozzátok alma ellen példának, mert pont nem erős az sem.
Nekem gmaps a tuti, waze néha feleslegesen túráztat, és sokat pofázik.
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
tboldi
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Biqci #211412 üzenetére
Szazhalombattan vitt be a rekettyesbe mert onnan kozelebb vt a celkent beallitott hazszam. Azota a foldutak elkerulese be van kapcsolva.
Amugy nagyon sok jo alter utvonalt tanultam el igy. Olyanokra amiket amugy ismerek de eszembe sem jutott volna arra menni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
tboldi
nagyúr
válasz Biqci #211387 üzenetére
Lehet, most, ebben a pillanatban a kívánt útvonalat jelölte ki.
focvis & mindenki: Legbelül tudom, hogy túlaggódom, de akkor is, ha van alternatív kütyü, akkor szívesebben használom azt. Sokszor említettem már, hogy rosszul vagyok összeszerelve. 🤷♂️
De anyum iPhone XR-jét vagy apum Redmi Note 8T-jét is használhatom akár, mindkettő IPS, bár utóbbi elég durván hajlamos a retention-re (van erre magyar kifejezés?).Amúgy egy 512-es 13 Pro Maxra szívesen cserélnék, de '22 júliusáig köt a hűség a 11 Próval, addig nyugi van. Csak új tokot rendeltem hozzá, meg egy kis extrát.
[ Szerkesztve ]
-
-
Snoop-y
veterán
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Biqci #207859 üzenetére
Csak a negatív hír hír. Leírom, hogy ma 3x engedtek be a megszűnő sávból és 1 autós meg jelzett, hogy mérnek. És ez érdekel vkit? Ez hírértékű? Nem.
Ez olyan mint az elégedetlen Skoda használó. Leírom, hogy szar mert eszi a vizet. Elkönyveled, hogy szar és ezt terjeszted, magadnak sem veszel emiatt. Közben 2M másik Skoda nem eszi a vizet és hibátlanul fut...[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Biqci #207843 üzenetére
Jo 20+ ev alatt 1 ilyen jott ossze szoval azert nem kell raparazni ennyire. Szlovenok ugyanugy bevagnak eled a palyan. Viszont a hegyi utakon nagyon udvariasak. Csomoszor elengedtek ahol nem nekem lett volna elsobbsegem.
Jah meg hagynak besorolni, ami fontos ha nincs tarcsid.#nincsbennetarcsi
-
Puma K
nagyúr
válasz Biqci #207843 üzenetére
A W201-es Merga után nem volt 2 évig autóm, mert eltömegközlekedtem Budapesten:
10-15 perc séta --> 2 megálló metró --> 11 megálló villamos --> 5 perc séta a buszhoz amivel 2 megállót megyek vagy helyette 10-15 perc séta
Hazafele ugyan ez csak visszafele.
Ezzel nem is lett volna baj, csak az új hely ahová költözött a cég az a régitől autóval 15 percre kijjebb került és itt jött képbe a HÉV.
Na a HÉV-nél olyan utazóközönség volt, hogy a MIT NÉZEL???-től (nem őt néztem) kezdve a ADJÁ' MÁ EGY CIGIT (nem dohányzom), ADJÁ' MÁ APRÓT (nincs felesleges pénzem) szintű biohulladékokba botlottam... ezt 3x volt lehetőségem megtapasztalni aztán döntöttem úgy, hogy veszek egy autót.
A hahu-n adott feltételek szerint szűrtem: benzines és minimum 115 lóerős legyen. Aztán végül rájöttem hogy kell nekem a klíma és a napfénytető (imádtam a Merciben a napfénytetőt elhúzni és úgy élvezni a légmozgást) aztán adott kínáltból szemezgettem, megnézegettem őket és végül döntöttem egy szerelős átvizsgálás után, hogy mire is esik a választásom.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
nagyúr
válasz Biqci #207843 üzenetére
A BKV se lesz piskóta
Amúgy azért nekem a reggeli-déltuáni csúcsot belevéve 3-4 utazásból 1x van értékelhető eseményem, ilyen követős, leköpős vagy autóhoz jövős meg talán 1x egész életemben. Sok a hülye, de tényleg a legjobb leszarni őket, mert ki tudja kinél van kés-vascső-pisztoly, akármi...[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Snoop-y
veterán
-
Snoop-y
veterán
válasz Biqci #207679 üzenetére
A 8 gen tepertö kinezetre sosem volt a kedvencem. Meg a mai hot hatch-ek kozt eleg verszegenyen megy.
Nem is egy orditos darab (gyarilag) plusz ha forszirozod szereti elemelni a hatso kereket szuk fordulokban.New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
szőröscica
addikt
válasz Biqci #207660 üzenetére
Azert ilyenkor ertekelem a plugint, hogy nyaron klimazva 15-17kwh/100km-bol eljarok vele, raadasul most a cegnel ingyen toltok, ha az irodabol dolgozom, de amugyis 400ft kb egy toltes itthon, amivel elmegyek 60km-t kenyelmesen.
A benzinarak mellekesek, mert a nyaralos szezont leszamitva kb. 2 havonta tankolok 30 litert, nem is figyelem, mennyibe kerul. Az remlik, hogy a korona elejen mintha 300-ert vettem volna az Auchan 95-ost.
Komolyan le kell majd ulnom az Excel ele kiszamolni, hogy cegautot kerek vagy helyette az anyagi kompenzaciot.
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz Biqci #207643 üzenetére
Én is hasonló dolgon agyalok mostanában, vagyis mi éri meg jobban: kilakatolni a meglévő autót, vagy tiszta lappal kezdeni és venni egy eleve jó állapotban lévőt rozsda szempontjából.
Ez az autó egy '93-as W124-es 300D Merci, technikailag jó állapotban mert mindent kicseréltem rajta de rozsda van rajta látható helyen és ebből kiindulva csontvázak is hullanának ki alóla valószínűleg megbontás után. Viszont jól felszerelt a kor német színvonalán (klíma, légzsák, elektromos ablak, napfénytető, sportfutómű), és ezek működnek is. Nyilván emocionális kötődés is van, mert ez az első autóm; de beleraktam 80 ezer km-t és egyszer sem maradtam az út szélén. Ha gondom volt mindig egyszerű volt orvosolni, nem a találgatás és alkatrészek egymásutáni cseréje ment, mint amit sokat olvasok KE-Jet esetében. Azonban mivel dízel és Németországba költöztem közben, OT/H rendszámra kell felhozni ha itt akarom használni, ami persze többe kerül mint egy "kozmetikai lakatolás és műszakin átrugdosás" esete. Természetesen otthon csináltatnám, valamikor jövőre, mert júniusban lesz esedékes a műszaki. Persze előre megsaccolni a költségeket lehetetlen, de kb. 3000€-t nem sajnálnék rákölteni mert ez hobbi és Merci mánia. (A veteránvizsga ráér mert csak 2023-ban lesz 30 éves.)
Ha új autó iránt nézelődnék, akkor az benzines lenne mert itt dízel nincs, ha van akkor az már veteránárban van. Mondjuk ennek meglenne az az előnye, hogy a benzinesek erősebbek, viszont egy szűk rétegre kell lőni: facelift előtti külső (nagy hűtőrács), de facelift utáni motorok (hengerenkénti 4 szelep) - ez olyan 1992-93-ban volt. Ami ennek megfelel és hasonlóan felszerelt mint az enyém, olyat 3500€-tól találtam. Egy 280E és egy 220E. És ezeknél sincs semmi garancia, hogy nem lesz gond a rozsdával vagy egyéb nem működő dolgokkal (lásd lebomló elektromos szigetelések, meg egyáltalán egy ~30 éves autón kb. mindent ki lehet ekkorra már cserélni).
-
Szada85
aktív tag
válasz Biqci #207643 üzenetére
A helyzet semelyik irányba sem egyszerü igen, most a gyerekkori cimbora (aki önszorgalomból kitanulta a "lakatolást" is) foglalkozik vele.
A lakatolás plusz telifényezés mindennel együtt valahol 1-2 millió között állna meg elözetes becslés alapján (egyelöre csak a lakatolás zajlik, de látva a ma árait, a telifény is rendes minöségben gondolom közelebb van az 1, mint a félmillióhoz.Egy szép, már rendberakott darab valahol olyan 6-8 ezer € között van, ami összevetve a rendberakás költségével pedig már elgondolkodtató.
Nem utolsósorban pedig ebben az ársávban már elég sok más "játszós" alternatíva is bejön a képbe. Kapkodás persze nincs, elöbb derüljön ki mi a saját valós állapota. -
Szada85
aktív tag
válasz Biqci #207606 üzenetére
Életvitelszerüen igen, szóval mondhatjuk soknak.
A GSi egyelöre magyar rendszámos, emiatt nem kezdtem nagyobb köröket futni, csak az alapvetö infókat összeszedni.
Voltam vele itt kint (német) szervizben, akik müszakiztatnak is, velük "átnézettem" az autót, hogy egyáltalán mekkora roller lenne (egyes pletykák szerint itt is sokat szigorodott a világ, ma már nem firkálnak csak úgy be szívós-turbós V6-okat F Astrába mint korábban), mi kellene hozzá.Ök akkor azt mondták, hogy a hivatalos papíroknak ott kell lenni, bár nem feltétlen mindenhez kéri el a biztos (pl. egy gyári hátsó lámpából Irmscherék által készíttetett fekete lámpánál elég, hogy az E-jel, meg a gyári számok bele vannak öntve a búrába), rugó/futómünél kell papír, plusz mérési jegyzökönyv, motoralkatrészeknél is kell a papírusz.
A sztori most egyelöre parkolópályán van, mivel a karosszéria rendberakása zajlik, és sajnos a kihulló csontvázak miatt egyelöre kérdéses, hogy még az ésszerüség határán megmenthetö-e, vagy "jobb" vadászni egy jobb állapotú vasat már itt kint.
-
Szada85
aktív tag
válasz Biqci #207596 üzenetére
Illetve az is "bekavart", hogy pl. ha TÜV Magyarországra keresel rá, akkor majd az összes fedlobott találat a TÜV Rheinland-hoz kapcsolódik, alaposabban kutatva szembejött még egy ÉVI-TÜV Süd cég is, viszont a Nemzeti Akkreditáló Hatóság (nah.gov.hu) is a TÜV Rheinland InterCert Kft.-vel fut.
Ehhez képest a német régiós struktúra kutyafüle... -
tboldi
nagyúr
válasz Biqci #206993 üzenetére
Én mondjuk nem bánom, hogy hátul ilyen, a fólia miatt amúgy sem húzogatnám az ablakot, nehogy megkarcolódjon véletlenül, így meg nem is fenyeget a veszély, hogy nem figyelek oda és rossz kapcsolót nyomok le. Az utasoknak is meg szoktam tiltani.
Bár elvileg bírja a fólia, de én nem akarom megkockáztatni. Pláne a légterelőkkel együtt, az egy újabb veszélyforrás. -
veterán
válasz Biqci #206934 üzenetére
Stuttgrart: Ha te előre nem nézed meg neten, esélyed nincs. Mentem be szépen a 27-esen, az út szélén egy maximum A3-mas tábla "EURO X FREI" felirattal. Eleve nem tudsz ott visszafordulni, meg értelmezd már hogy itt a frei a mentest vagy szabadot jelent.
Május végén bementem Euro5 dízellel a stuttgarti nagypályaudvarra megnézni hogy kell majd pár nappal később ott parkolnom, melyik kijáraton hova jutok. Ekkor szembesültem vele, hogy oda csak euro6 dízellel lehet menni, kompletten a pályaudvar parkolójához nem tudsz bejutni ha ezt betartod, de értelmetlenül, mert csak 1-1utcából van kitiltva, mintha a Rákosi úton tilos lenne, a Csömörin meg szabad. Holott azért az pont egy olyan hely, ahova rokonokért bemegy az ember akkor is, ha egyébként inkább nem cserél autót és nem jár be a városba, mert egy kisvárosban lakik a környéken.
Akkor már úgy voltam vele én nem fogom a 75 éves anyósomat 10 óra vonat után éjfélkor sétálgatással szivatni, ha megbüntetnek megbüntetnek. Még nem kaptam semmit.
De pár hónappal korábban jártam én ott euro4 dízellel is, egyszerűen észrevehetetlen, ha hirtelen meglátod értelmezhetetlen a tábla és ha már olvasod akkor már megszegted.
Euro3 más mert akkor nincs zöld matricád, az nagyon feltünő ha sárga vagy piros, de ugye euro 4-5-6 zöld matricát kap.https://tinyurl.com/rasoapro
-
-
nagyúr
válasz Biqci #206679 üzenetére
A töltési karakterisztikától függ az aksi típusa.
Ha nem generátorról tölti (például hybrid), akkor AGM aksi lehet az ajánlott.
A sima is bele megy, de rossz töltés miatt, 2-3 évre csökken az élettartama, de még így is megérheti, mert Yuasa AGM aksik simán 40-50000Ft-tól szoktak kezdődni, viszont az élettartamuk hybrid autóban 8-10 év."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
MC Pite
veterán
válasz Biqci #206614 üzenetére
Ez komoly kérdés?
Sehol nem sikerült meg lámpát beállítattni.
-nincs sín, csak kereken guruló cucc (párhuzamosság bukó)
-nem használják a pálcát vagy a lézert a fényszóró középponthoz (magasság nagyon bukó)
-több helyen a 15⁰os törés tetejét nézik a vízszintes rész helyett (facepalm)
-nem nézik a szórt fényt, vagy a fényerőt
-ködlámpánál nem tudják mennyire kell állítani (1,3%) - sőt, nem egy helyen hallottam hogy szerintük szórt fényt ad+1: 101%ban úgy hagyják a szerelők ahogy van lámpa csere után. Izzócserénél se nézik.
Minek, ha műszaki se nézik egyiket se; és a sok ... még le is tekeri.
Kivétel: A psa-s szerelőm mikor lámpákat cserélt, beállította. Jobbra, mint bármelyik célzott lámpa állíttatásomnál (mindhárom autónál kézzel rákorrigáltam szemre mert másfél-két csíkkt világított meg!). Ezzel elmentem hazáig, és csak ott korrigáltam saccra, majd később pontosan.
Barátok, ismerősök autóinal tucatja kerülnhozzám, hogy állítsuk be, ami 95%ban TYC vagy Depo, és részlegesen beállíthatalan .Teszem hozzá az új autóknál pont ugyanígy van beállítva sokszor - sehogy. A suzukik (ledes projektoros) azért királyak, mert valami csoda folytán azt beállítják (gondolom, mert normálisan világítanak).
De akinek itt a topikban beállították jól, hogy 90-120 méterre, nem fölfelé, nem kancsalon világított, jelentkezzen, utalok nekik egy radler/sör árát Revoluttal, és koccintunk! Plusz tegye közkinccsé a műhely elérhetőségét.
Projektorosoknál is megég a foncsor, de sűrűbbennelőforduló eset, hogy csak a por ég rá, meg a lencsére - érdemes kitisztítani!
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
rbalint88
addikt
válasz Biqci #206622 üzenetére
Uveg=projektorlencse meglepodnel, mennyi por tud osszegyulni rajta, foleg ha meg a gyari. Nem tudom mennyire fersz hozza, probalj meg egy kello hosszusagu hurkapalca darabra egy akkora vattabogyot rakni, ami csont nelkul atfer a lyukon es azzal megpucolni a lencset belulrol. Elotte-utana fotok welcome
-
rbalint88
addikt
válasz Biqci #206614 üzenetére
Ha opalos a tukor, akkor egyreszt biztosan poros az uveg es a tukor is mogotte, masreszt lehet mar vakul meg a foncsorozas a projektorban.
Mindketto olyan problema, amire van megoldas, mas kerdes, hogy a nemet szolgaltatasi arakon nem olcsobb-e egy utangyartott fenyszoro… -
-
MC Pite
veterán
válasz Biqci #206551 üzenetére
Ebből az 5000K-es (kicsit melegebb a valóságban) olyan mint a gyári xenon. Amit 4300nak írnak az kb 3800K, elég sárgás.
Ha mehet a sima fehér, akkor projektorosba ez, vagy bármibe mehet ez, ez kicsit hidegebb.
Sajna a kedvenceim nincsenek készleten, úgyhogy azokat nem ajánlom most (passzív, rézszallagos, a valóságban befér a 2000 lumenbe, azaz nem kéne neki mosó és automata szintállító, akárcsak a D5S-nél)Szerk: Amit rbalint linkelt, az ködlámpába jó, fele fényereje van mint a H11-es izzónak!
Németeknél vannak viszont olyan Osramok, amit legalizáltak már egy csomó autóhoz (nyilván nem tizenévesekhez).tope: Olyan kell, ami testre is nyomja a jelet. Pl a C57 Bletooth FM Transmitter, több autóban is használtam, vonali szintű hangja van, telefonálásra is élhető.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
rbalint88
addikt
válasz Biqci #206551 üzenetére
Dajcslandiaban? Kihagynam itthon nincs vivas vele, de kint siman leszedik a rendszamod. Plusz mielott barmit rendelsz, nezd meg milyen a foglalat, mert eleg sok hely kell a led hutesenek (kb garantaltan nem fog visszamenni a lampatestre az eredeti kupak, azt is kell intezni), illetve azt is nezd meg, hogy rogzul az izzo a lampatestbe, mert csak az jo, aminel nincs plusz bajonettes ratet (en ezzel szivtam meg), bar ahogy nezem a H11 a kialakitasa miatt tuti jo. En ilyet raknek be, ha mindenkepp ledesitesre adnam a fejem: [link]
asszony Priusaban H4-es van ebbol a szeriabol, az se vakit, szepen teriti a fenyt, pedig nem is projektoros. Meg baj esetere (rendor) ennel egy valid vedekezes, hogy tobb tipusra van TUV engedelye az izzonak, tehat hivatalosan is berakhatod. Max azt mondod azt hitted a tiedbe is legal. Azert egy par gyari halogen legyen a kocsiban tartaleknak -
Szada85
aktív tag
válasz Biqci #205889 üzenetére
Azon az ominózus úton Frankfurttól Würzburgig (140km) sikerült érdemben eljutni, ott volt az elsö baleset (ázsiai úriembernek sikerült a szalagkorlát segítségével szétszerelnie a bérautót oly módon, hogy a darabjait a 4 sávból 3-ban szórta szét), ott egy jó 1-1,5 órát parkoltunk, majd utána volt még 40-50 nyugodt km, aztán onnantól a 80km/h-0km/h intervallumban lehetett gurulni nagyrészt, és még így is összeszámoltunk 8-9 koccanást/balesetet.
Hhalomig bírtuk, utána inkább vállaltam a vacakabb minöségü mellékutakat.Idén megint érdekes lesz a szitu, mivel dec24 péntek, így gondolom elötte való szombat-vasárnap (18-19) lesz dzsihád, mi szerintem csak 23 körül indulunk neki.
-
Szada85
aktív tag
válasz Biqci #205883 üzenetére
Rengeteget számít bizony , egyik Karácsonykor mi is megindultunk elötte való szombaton (az volt az elsö szabadnap), akkor az 1000km úgy volt 16,5 óra, hogy Hegyesh.-ig volt 14, ott lementünk az M1-röl, ami Pestig araszolt (onnan még 4 órát írt volna az M1-en), és kis alsórendü utakon mentünk Fehérvárig, majd M7-re.
Azóta inkább 1-2 nappal kevesebbet vagyunk az ünnepekkor otthon, de cserébe moderált forgalomban, emberi idöben tudunk hazamenni. -
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Biqci #201240 üzenetére
Skodában led van, annak nem árt, a Subaru meg direkt késleltetve kapcsolja olyankor a lámpát. Klíma nálam is ki van kapcsolva és azt is utálom, hogy belsőkeringetésre kapcsolva automatice indul a klíma. Viszont lekapcsolni a befújást csak menüből tudod instant. Szóval ha indul előtted az Euro 0-ás Volvo 7700 akkor vagy klímázol vagy nyeled a NO-ot.
#nincsbennetarcsi
-
-
Biqci
aktív tag
válasz Biqci #199742 üzenetére
Na, itt is van [link] vagy [link]
Igaz nem natív forrás, de ettől még igazrasotamas : az semmit sem ér ha a tiéd az autó, a te neved van a forgalmiban, attól még jogellenesen használod M.o-on
[ Szerkesztve ]
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
veterán
válasz Biqci #198306 üzenetére
Igen, ekkor érdemes háztartási sósavval nekimenni. (+ javasolt: gumikesztyű, szemüveg). Eszközök: szivacs, max. puha kefe. Utána vízzel öblíteni.
Tudom, kézenfekvőnek tűnik a dörzsiszivacs és tényleg hatásos. Sikerült már így összekarcolnom egy felnit. Szóval ezt felejtsétek el!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest