Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-01-27 18:53:21

LOGOUT.hu

Telekom (vezetékes telefon, IP / kábel / műholdas TV, xDSL / kábel / optinet)

Figyelem! Fontos!
Felhívnánk mindenki figyelmét, hogy, aki hatósági karanténban vagy önkéntes karanténban van, esetleg beteg, köhög, lázas stb, annál sem a hibajavítás, sem a létesítés nem fog megtörténni, hanem halasztásra kerülnek!
Kérlek titeket, csak akkor hívjátok a szerelőket ha tényleg semmi bajotok nincs (bár ez sem garancia semmire)!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#82201) btz válasza mbalint987 (#82188) üzenetére


btz
addikt

Teljesen normális dolog. Direkt így van beállítva, ha akarnák, beállítanák, hogy egy pppoe session lehessen, mint optikán (hamarosan lesz lehetőségem tesztelni :) )

Most megnéztem újból és 4 sessiont enged. Ebből egy a HGW WAN interfészén, 3 a saját router 3 pppoe1-3 WAN interfészén. A képen látható, hogy a 4. saját routeres intetfész már nem indul el, mert 4 session él.



:)
Akár megcsinálhatnám, hogy az egyik lan portba dugott gépnek egyik pppoe legyen az átjárója, a másik lan portba dugott gép a másik pppoe interfészen "lásdon ki", vagy a wifire kapcsolódott eszközök pppoeXY interfészen érjék el a netet. Megcsinálhatom, hogy a 3 ip kamerám külön publikus ipv4 címmel rendelkezzen, ne kelljen portátirányítani a HGW-n keresztül, pedig fizikailag azon megy ki minden.

(#82183) gombilaci1
"Viszont eddig mind a két eszköz ugyanazt a címet kapta illetve ugyanazt az ipv4 címet jelenítette meg a mind a két eszköz a saját menüjében. Ha változott a HGW -ben , akkor azt kapta az ASUS is."
Ilyen nem lehet, mert az ip cím ütközés lenne.

ⓑⓣⓩ

(#82202) mbalint987 válasza btz (#82201) üzenetére


mbalint987
aktív tag

Világos, hogy működik, nincs ezzel semmi gond, ha már így van beállítva, nem érdemes hozzányúlni, de tudni kell, hogy ez nem a "szabályos" beállítás, ha bármilyen probléma lenne a szolgáltatással, érdemes ezt (is) ellenőrizni majd, akinek így van beállítva.

Meg ugye az igazság az, hogy ez a Szolgáltatónak így nettó bukás, az IP-címek nem túl olcsóak, kíváncsi lennék, miért működik ez az állapot (lehet diagnosztikai célból, vagy a T-Online-os időkből maradt ez a beállítás)

„Így száll hát sírba a szabadság... tapsvihar közepette.” /Star Wars Episode III/

(#82203) btz válasza mbalint987 (#82188) üzenetére


btz
addikt

"PPPoE adatokhoz állítsd be a 3play_cpe@telekom.hu / Gei7eike adatokat, így menni fog az IPTV és a VoIP is."

Az én voip-m elmegy pppoe nélkül is. Nem azon keresztül jön a voip/iptv. Egy leválasztott vlan interfész dhcp-vel kap címet, mint a koaxos net.



" tudni kell, hogy ez nem a "szabályos" beállítás, ha bármilyen probléma lenne a szolgáltatással, érdemes ezt (is) ellenőrizni majd, akinek így van beállítva."

Nyilván akinek így van beállítva az meg fogja tudni oldani a hálózata hibakeresését :)

"kíváncsi lennék, miért működik ez az állapot "
Érdekes kérdés, talán pont a pppoe pt miatti zürzavarok elkerülése végett. User benyomja onra a pt-t, de nem veszi ki a jelszót, anyázik, hogy mért nem megy... talán ezért (igaz ehhez elég lenne 2 sesdion is). De ez csak egy tipp. Oka bizzos, hogy van, nem hiszem, hogy egy ottfelejtett configfájl miatt vam így.

[ Szerkesztve ]

ⓑⓣⓩ

(#82204) mbalint987 válasza btz (#82203) üzenetére


mbalint987
aktív tag

Igen, igazad van, valóban külön virtuális interfészt kap a VoIP/IPTV is, az alapértelmezett felhasználó beállítását viszont korábban sok helyen javasolták, lehet ADSL-en más volt a helyzet, mint VDSL-en. Mondjuk én szeretek biztosra menni, és bennehagynám az alapért. adatokat, az nem árthat (hál'istennek a H386N-es készülékem remekül teszi a dolgát, szóval én hagyom, hadd működjön forgalomirányítóként és PPPoE kliensként is, a saját router csak AP).

"nem hiszem, hogy egy ottfelejtett configfájl miatt vam így."
A Telekomnál a legacy dolgok elég jellemzőek, legalábbis a T-s ismerősöm szerint. (Beszéltem egyszer egy T-s ügyintézővel, aki elárulta, hogy 60-70 rendszernél is több rendszerük van, ezek közül van amelyiket a Matáv és van amelyiket a DT rakta össze. És ezek még simán mennek. Ezeket akarnák kiváltani a Pillangó rendszerrel.)

[ Szerkesztve ]

„Így száll hát sírba a szabadság... tapsvihar közepette.” /Star Wars Episode III/

(#82205) NumBill


NumBill
csendes tag

Sziasztok! DSL előfizetésem van, ma reggelre nem volt se net, se telefon, TV-n kép van de csatornát váltani nem tudok, a ZTE modem felülete bejön, a Connect to Internet menüpontban ha a Connect gombra kattintok akkor "PPP authentication failed!" ír ki. Ez csak nálam van, vagy más is tapasztal ilyet?

(#82206) Gubek-Einste válasza NumBill (#82205) üzenetére

Merre laksz?

Egy dolog állandó: a változás - Internet powered by Vodafone Internet 150 with CBN CH7465VF & Asus RT-AC65P

(#82207) NumBill válasza Gubek-Einste (#82206) üzenetére


NumBill
csendes tag

Paks

(#82208) spici válasza Vynx (#82189) üzenetére


spici
tag

DSLAM-nál 46 mega? Az akkora kamu hogy az csak na. Ott kellene mérni kb 120-140 megabitet.

(#82209) #22718208


#22718208
törölt tag

A vonali adatoknál pl 724v-ben az elérhető sebességet (nem az aktuálist) az eszköz méri vagy az konfigurálva van?

(#82210) NumBill válasza NumBill (#82207) üzenetére


NumBill
csendes tag

Tárgytalan, megoldódott időközben.

(#82211) #22718208


#22718208
törölt tag

Közben egy 4500Ft -os eszközzel megmértem én is a boxokat.

Cisco ISB6030
-Bekapcsolva : 19W
-Kikapcsolva (de a HDD üzemel) : 16W
-Kikapcsolva : 13W

Tatung 3112CDA
-Bekapcsolva : 9W
-Kikapcsolva : 6W

(#82212) DJ. Ru$y válasza #22718208 (#82209) üzenetére


DJ. Ru$y
félisten

Mi az, hogy konfigurálva van? :) Annak mi értelme lenne? Persze, hogy ő próbálja mérni, hol több, hol kevesebb sikerrel. (Csak VDSL2 esetén tud mérni.) Ha megnézed most az értékeket, majd áramtalanítasz mondjuk 10 percre, és megnézed újra le merem fogadni, ha nagy mértékben nem is, de kis mértékben el fog térni a két "mért" (becsült) érték.

Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!

(#82213) #22718208 válasza DJ. Ru$y (#82212) üzenetére


#22718208
törölt tag

Sejtettem hogy nincs értelme. Csak hallotam már olyat is(ügyfélszolgálat) ,hogy az kamu , mert csak bele van írva.

Ezért is inkább megkérdeztem.

(#82214) emre


emre
veterán

Ez milyen egy szemét dolog :(((

A napokban beszéltem egy ügyfél-szolgálatossal, és nem is hallott róla, így azt sem tudta megmondani miért vagy így.

[ Szerkesztve ]

A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.

(#82215) havri1 válasza emre (#82214) üzenetére


havri1
félisten

Én nagyon szívok ezzel a tvgo-val.
Eleve tortúra volt, hogy az emailomra aktiválják, de ez már a múlt.
Telefonon eleve nem megy, mert rootolva volt, és ezért hibakóddal zárul. Hiába unroot, már nem tudom megcsinálni.
Szgépen meg mindig van valami gond... Hol kéri, hogy telepítsem a beépülő modult, hol akadozik, kb nálam használhatatlan. Még szerencse, hogy van horizon go is, azzal semmi gond... Ráadásul 7 napig visszanézhető, HD-ban is..
Nem tudom mi okozza nálam ezt a sorozatos kudarcot a programmal, de már feladtam.

havri

(#82216) haxiboy válasza havri1 (#82215) üzenetére


haxiboy
veterán

El tudod rejteni a rootolást appok számára.

Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

(#82217) #22718208 válasza havri1 (#82215) üzenetére


#22718208
törölt tag

Nekem elsőre ment mindkét platformon.
A telefonom gyári ,érintetlen.

Mióta chrome-ban is újra megy talán még gyorsabb is kicsit.

Egyszer nekem is elszállt a regisztráció,de percek alatt helyrehozták.

Más.

A io boxokban a magyar rádióknak benne kell lenni a csatornalistában?
Esténként szoktam hallgatni és csak a menüben érhető el külön a menüben.

Illetve a helyi tv (miskolci) már megint nincs. Ezt hogy kell előhozni?

(#82218) havri1 válasza haxiboy (#82216) üzenetére


havri1
félisten

Már nincs is rootolva a telefon az az igazság :)

havri

(#82219) sajby válasza emre (#82214) üzenetére


sajby
senior tag

Én a NHL(pont a Stanley kupa döntő) közvetités során tapasztaltam ezt.Ugy oldottam meg,hogy az előtte lévő műsornál már bekapcsolom a tv-t és akkor marad az adáson :)
De amúgy bármi is a probléma oka,elég idegesítő.
PLáne azért,mert direkt erre illetve a hoki vb végére vettem előfizut.Egyébbként nem tévézem.

[ Szerkesztve ]

(#82220) emre válasza emre (#82214) üzenetére


emre
veterán

kellett nekem reklamálni :W

[ Szerkesztve ]

A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.

(#82221) havri1 válasza emre (#82220) üzenetére


havri1
félisten

:DDD

[kép]

havri

(#82222) emre válasza havri1 (#82221) üzenetére


emre
veterán

Mint a Wargamingnél, Szerverek leállnak, és tervezett karbantartás csúcsidőben. :DDD

A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.

(#82223) xy2003 válasza emre (#82220) üzenetére


xy2003
tag

elefonon rendesen bejön a csatorna lista csak a spilert nem engedi.

(#82224) #22718208


#22718208
törölt tag

A telekom mi a f...nak cserélgeti az ip-t VDSL2 -n?

Az elmúlt fél órában már a 3. címet kaptam.

(#82225) poli27 válasza #22718208 (#82224) üzenetére


poli27
veterán

minden újracsatlakozásnál másikat kapsz, valszeg szakadt a kapcsolatod.

(#82226) #22718208 válasza poli27 (#82225) üzenetére


#22718208
törölt tag

Nem szakad ,mert nincs DSL szakadás.

(az iptv rendben megy!)

Egyszerűen csak új címet ad a rendszer.

Ez minden nap megtörténik. Illetve van ,hogy egy hétig ugyanaz a cím. Most meg fél óra alatt a harmadik.

[ Szerkesztve ]

(#82227) havri1 válasza #22718208 (#82226) üzenetére


havri1
félisten

Megnézted az uptime-ot a hgw-ben?

havri

(#82228) N2O999 válasza #22718208 (#82226) üzenetére


N2O999
tag

Nálam is ez a helyzet, a kapcsolat biztos hogy nem szakad, mert nem változik a szinkronizált sebesség, a hibák számából is látszik, ill. a voip ip címe is megvan majd' 50 órája, ennek ellenére kb. félóránként kap új ip címet.
Nem tulajdonítok neki nagy jelentőséget, mivel be van kapcsolva a PPPoE passthrough, saját router tárcsáz be, és annak több mint egy napja ugyanaz az ip címe.
Azaz nekem is úgy van, ahogy pár hozzászólással feljebb írták, hogy tulajdonképpen 2 különböző ip címmel vagyok bejelentkezve.

(#82229) #22718208 válasza havri1 (#82227) üzenetére


#22718208
törölt tag

2-3 napja volt áramtalanítva. + a hét elején volt áramszünet.

Közben már megint változott a cím.
Kész kabaré...

@N2O999

Nekem a HWG és a saját router is új címeket kap.
Engem sem érdekel igazából, mert az asus és a ddns teszi a dolgát.
De netezés közben azért észrevenni amikor megakad egy pillanatra.

[ Szerkesztve ]

(#82230) Riccsiz_h


Riccsiz_h
aktív tag

sziasztok !

Sajnos egy elég komoly problémám a vezetékes szolgáltatással (Budapest, 14. kerület). Itthon mindenki vezetékes telefont használ és azon is keresnek minket nagyon régóta még a Matávos időkből meglévő telefonszámunk van.

- Április 15-én tettem az első hibabejelentést mert nem volt vonal
- Majd onnantól kezdve minden nap (1 hetes megfigyelés alapján) délután 13:00 óra és 14:00 óra között elmegy a vonal és másnap hajnali 0:15 és 1:00 között jön vissza
- Eddig 10-12 hibabejelentést tettem, mindig kaptam egy SMS-t hogy hibát találtunk, javítottuk (mostanra azt hiszem hogy ez hazugság, csak sablon válasz)
- Sajnos mint ma megtudtam hiába mondtam az ügyintézőknek hogy visszatérő hiba és tettem már hibabejelentést, 6-7 új jegyet nyitottak ahelyett hogy a régi folytatták volna
- Erősködtek a Telekomnál hogy az ISDN modem lesz a rossz, mi mondtuk hogy nem valószínű, hisz áramtalanítottuk a lakást is hogy minden újra induljon de semmi. Valamint ők sem érzékeltek hibát a tesztek alatt (sőt a LED-ek is mutatták hogy vonal nincs)
- 3 napja kijöttek és kicserélték a modemet lemértek minden lehetséges hibaforrást és mindent rendben találtak majd utána 2 órán keresztül volt vonal, azóta megint süket 72 órája
- Tettem hibabejelentést tegnapelőtt, tegnap jött az SMS hogy javították a hibát, de vonal nem lett. Tettem tegnap még hibabejelentést, ma jött az SMS hogy javították a hibát. Így ma tettem még egyet és egy panaszjegyet is nyittattam.
- Mindig megígérik hogy egy speciálisan képzett csoportnak adják át a problémát, aki külön a hossztávú hibákkal foglalkoznak
- Eddig 4-5 különböző telefont próbáltunk ki hogy biztosan kizárjuk a készülék hibát.
- Eddig ha hívta valaki bármelyik telefonszámot akkor ki sem csörögtek, most a modem csere óta kicsörög de csak a hívó félnél, és nálunk vonal továbbra sincs

Ma érdeklődtem az ügyintézőnél hogy:
- Beszélhetnék-e valamit műszaki szakértő kollégával: NEM
- Személyesen be tudok-e menni valahova ha nem oldódik meg: NEM
- Tudok-e bármi egyebet tenni hogy többet/magasabb szinten foglalkozzanak a hibámmal: NEM
- Akkor az a lehetőségem marad hogyha a lassan 2 hónapja húzódó hibát nem tudják megoldani hogy felmondom a szerződés: IGEN

Kicsit mérges vagyok a Telekomra, hisz attól függetlenül hogy nincs vonal szépen küldi a 7-8 ezer Ft-os számlákat, és nem lehet továbbjutni egy szimpla ügyfélszolgálatosnál. Már arra gondolok hogy direkt csinálják mert túl sok ügyfelük van ? Esetleg valaki találkozott hasonlóval ? Mi a teendő ilyenkor ?

[ Szerkesztve ]

Üdv. Riccsiz

(#82231) kabelmania27 válasza Riccsiz_h (#82230) üzenetére


kabelmania27
Topikgazda

Üdv!
Bejelentés előtt nézd meg hogy a telefonvezetékeknél rendben van-e a csatlakozás.
Írd le a problémát a ugyfelszolgalat@telekom.hu emailcímre vagy ITT található lehetőségeken keresztül.

[ Szerkesztve ]

(#82232) Riccsiz_h válasza kabelmania27 (#82231) üzenetére


Riccsiz_h
aktív tag

szia !

Köszönöm, az lenne a kérdésem hogy ez több valamivel mint a 1412-es telefonszámon bejelentett hiba ? Mármint értem úgy hogy 10-12 hibajegy (hosszas probléma leírással) és egy panaszjegy nem segített de egy emaillel komolyabban foglalkoznak majd ?

A szerelő aki itt volt modemet cserélni nézett/mért contact hibát és feszültség esést is (meg egyéb dolgokat), de mindent rendben talált. Természetesen mi is ellenőriztük minden jól csatlakozik-e

[ Szerkesztve ]

Üdv. Riccsiz

(#82233) DJ. Ru$y válasza Riccsiz_h (#82230) üzenetére


DJ. Ru$y
félisten

Ott rontottad el, hogy nem új hibajegyet kell nyittatni, hanem a régit újranyitni, mivel a probléma nem megoldódott, csak részlegesen javult meg. És 3 nap után kötbér igényt jelenthetsz be, ami után lehet kicsit komolyabban vennék, ha ténylegesen náluk van a hiba.

Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!

(#82234) kabelmania27 válasza Riccsiz_h (#82232) üzenetére


kabelmania27
Topikgazda

Fogadd meg DJ. Ru$y tanácsát és nyittasd újra a hibajegyet.

(#82235) atosan


atosan
addikt

10 megás tyúkbélnet után nekem a gyorsító opció megváltás :)

[ Szerkesztve ]

Maine coon

(#82236) Riccsiz_h válasza DJ. Ru$y (#82233) üzenetére


Riccsiz_h
aktív tag

Sajnos mint írtam én minden alkalommal jeleztem nekik hogy már volt hibabejelentés (és hibajegy nyitva) valamint hogy ugyanaz a hiba ismétlődik. De mivel nem vagyok ilyesmiben rutinos azt hittem ebből következik hogy az előző hibajegyet nyitják vissza, mivel mondták is hogy a visszatérő hibák "szakosztályának" továbbítják a bejelentésem. A kishölgy csak ma említette hogy 6 különböző hibajegyet lát, meg is lepődtem (de legalább ő külön kiemelte hogy újranyitotta a legutóbbit) :(

[ Szerkesztve ]

Üdv. Riccsiz

(#82237) kabelmania27 válasza Riccsiz_h (#82236) üzenetére


kabelmania27
Topikgazda

Remélhetőleg hamarosan megoldódik a probléma.
atosan: Szuper.

(#82238) DJ. Ru$y válasza Riccsiz_h (#82236) üzenetére


DJ. Ru$y
félisten

Részletekben bújik meg a kisördög, ha azt mondja, hogy felveszi hibára, akkor nyit egy új hibajegyet, ha pedig azt, hogy újranyitja az utolsót, akkor nyilván újranyitotta. :K

Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!

(#82239) FrezeR


FrezeR
senior tag

Telekom műholdas előfizetésem van. Az mennyire normális, hogy láthatóan az éppen most Budapest környékén átvonuló vihar annyira bezavar a képbe (szó szerint), hogy órák óta élvezhetetlen az adás, szétesik elmegy, stb.

(#82240) kabelmania27 válasza FrezeR (#82239) üzenetére


kabelmania27
Topikgazda

Ha a feladóállomás környékén hiba van előfordulhat, ha másoknál nincs gond akkor érdemes bejelenteni, nagyobb tányérral több időjárási tartalékod lesz.
Bővebben mbalint987 által írt következő hsz-ban.

[ Szerkesztve ]

(#82241) mbalint987 válasza FrezeR (#82239) üzenetére


mbalint987
aktív tag

Ha Budapesten vagy, és feletted (antennád felett) tombol a vihar, akkor akár lehet normális is. A jégeső, vagy a vastagabb felhőzet simán képes gátolni a jelet. Ha egy kis esőtől, vagy egy kis felhőtől is szakadozik az adás, akkor érdemes lejelenteni hibára, és akkor a szerelők beállítják az antennát az optimális helyzetre (főleg akkor érdemes ezt megtenni, ha régen lett feltéve, mert az idők során elmozdulhat az antenna helyzete).

Ha nem Budapesten vagy, és úgy szakadozik, akkor valószínű a T-nél van probléma (a vihar zavarja őket az adás feladásában). Ilyenkor nem tudsz mit tenni, várj míg megoldják a problémát.

Nálam (Hajdú-Bihar megyében) egyébként nincs probléma jelenleg a SAT TV-vel.

Megelőztek.

[ Szerkesztve ]

„Így száll hát sírba a szabadság... tapsvihar közepette.” /Star Wars Episode III/

(#82242) FrezeR válasza mbalint987 (#82241) üzenetére


FrezeR
senior tag

Szabolcs megyében lakom, szóval elég messze a fővárostól, de a térképen látom, hogy ott éppen vihar van és azóta itt nincs jó adás.

(#82243) DJ. Ru$y válasza FrezeR (#82242) üzenetére


DJ. Ru$y
félisten

Viszont, ha másnál hibátlan és csak nálad van hiba, akkor nem a T feladásával van baj...

Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!

(#82244) AAntii


AAntii
őstag

Kb. 5 óta se net, se iptv, a telefonom két telekom fon kapcsolati pontot is lát, de persze ilyenkor sem lehet rákapcsolódni egyikre sem, lehet használni a korlátos mobilnetet. Telekom én így szeretlek! :)

"Az amatőrnek ihlet, a profinak előleg kell."

(#82245) #22718208 válasza AAntii (#82244) üzenetére


#22718208
törölt tag

Hibák bárhol lehetnek sajnos.

Legalább bejelentetted?

(#82246) #22718208 válasza #22718208 (#82229) üzenetére


#22718208
törölt tag

Jun 4 20:59:52 pppd[325]: local IP address 31.46.x.x
Jun 4 21:03:59 pppd[325]: local IP address 81.182.x.x
Jun 4 21:07:33 pppd[325]: local IP address 31.46.x.x

Asus system log lassan ezzel van tele...

Viszont a HGW ma 13 óra után már nem kapott új ip címet.

Hmmmm,,,kezdem nem érteni.
Holnap át konfigurálom , ahogy itt tanácsolták, mert így mindig megszakad egy pillanatra a net... :O

[ Szerkesztve ]

(#82247) AAntii válasza #22718208 (#82245) üzenetére


AAntii
őstag

Nem a hiba a lényeg, hanem hogy az infrastruktúra rendelkezésre állna, hogy mikor ilyen hiba van is tudjon az ember tévét nézni, netezni, de mégse használjuk ki.
Természetesen bejelentettem, kb. 4 óra alatt lett tv, net még nincs.

"Az amatőrnek ihlet, a profinak előleg kell."

(#82248) bopeti98


bopeti98
őstag

Az vajon rendben van, hogy részletre történő eszközvásárlásnak a netes felületen nyoma sincs? A dokumentumok között sincs semmi, és a rendelések között sem mutat semmit. Telefonon rendeltem.
Vagy előtte még jóvá kell hagynia valakinek?

(#82249) mbalint987 válasza bopeti98 (#82248) üzenetére


mbalint987
aktív tag

Úgy tudom, hogy a szerződés az eszköz átvételével indul, szóval a szerződést is utána állítják ki (legalábbis a TV vásárlásnál nálam így volt).

„Így száll hát sírba a szabadság... tapsvihar közepette.” /Star Wars Episode III/

(#82250) bopeti98 válasza mbalint987 (#82249) üzenetére


bopeti98
őstag

Oké, köszi.
Amúgy neked mennyi idő alatt szállították ki amit rendeltél?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.