Hirdetés
- Milyen mosógépet vegyek?
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- Asszociációs játék. :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- VodkaTV kiegészítő Kodira
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- MárkaLánc
- POCO X6 PRO 5G első napok - MultiSIM - Toronyhelyzet Hajdúszoboszlón
-
LOGOUT.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Morris
veterán
Első látásra tökéletes.
Aztán látom, hogy lengyel a szervizkönyv. Majd később egy német cég szervizeli, aztán megveszi egy magyar cég, nem vonatja ki a forgalomból, hanem az is a saját cégre iratja.
Jól látom? -
Doki16
addikt
válasz focvis #206047 üzenetére
Nekem sem sikerült 200e km alatt kiszállnom már a Passatból. Pedig nem terveztem, hogy eddig fogok benne ülni. Az ég világon semmi baja nincs, és a legjobb autóm ami valaha volt, de nem fogom tudni már jól eladni.
Én mondjuk gondolkodás nélkül átülnék egy 28-as ioniq-ba. Minden szempontból visszalépés, de legalább bazi olcsón lehet vele járni#206036 gyenesmartin Amúgy nem kevés az 5 ajtós Golf sem az egy gyerek mellé. A lányom kb. 1 éves korában cseréltem le a Golf GTE-t ami még kisebb is mint a sima Golf. Hiányzik az a kocsi, mert jobb volt vezetés szempontjából, mint a Passat.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
imyourfriend
őstag
Picit off, ezen kárpittisztító jó szolgálatot tud tenni a szekér kitakarítására, mennyiben tér el a profik által használtaktól? [link] Egy ismerősöm kärcher szervízben dolgozik Ausztriában, tudom csapnivaló a minőségük minden műanyagból áll stb.. azért hátha, vagy érdemes elvinni inkább tisztíttatni a szekeret?
-
gycs02
tag
válasz Mágus2 #206017 üzenetére
Sziasztok!
Köszi a tippeket.
A kiíratás nem játszik, nem tudom meddig működne a vizsgákon, de elvből kizárom.
A fiatalabb jó lenne, de a soros brüsszeli szankciók miatt túl nehéz a kivitelezése.
Viccet félretéve, sajnos az árak nagyon elszálltak, az új megfizethetetlen, egy viszonylag keveset futott ugyanilyen kategóriás is 6 misitől kezdődik , nem biztos, hogy ennyit érdemes lenne beleölni. Egyelőre marad, s ha kell toldozgatjuk (hátha nem kell túl sűrűn).
De ha már fiatalabb 1.6 CRTDI vs 1.5 TSI. A benzines mennyire vállalható, lehetnek akkora buktatói, mint a dízelnek? -
gubabela
senior tag
válasz imyourfriend #206053 üzenetére
Nem rosszak, de akkor már vegyél rendes száraz nedved porszívót tőlük, ahhoz van mindenféle fej és nem sokkal kerül többe. Nekünk egy thomas van, teljesrn jó, de használtam kerchert is, Egyébként van topikja [link]
[ Szerkesztve ]
-
_Smooth
senior tag
Sziasztok,
VAG konszern 2 járgánya közt vacillálok;
- Cupra Leon ST
- Golf Variant R Line
Összességében eléggé hasonló vasak, hajtás tekintetében is ugyanabban gondolkozom mindkét esetben (150LE 1.5TSI MHEV 7s DSG).
Cuprába kb csak ülésfűtést kérném extraként, amúgy szinte minden benne van, ami kellhet.
Golf esetén viszont vannak furcsaságok, számomra nem igazán egyértelmű dolgok, illetve ellentmondásos infók az értékesítőiktől.
1) létezik, hogy a két autót eltérő rendszer hajtja? Seatosok azt mondták, ez az MHEV rendszer csak a Start/Stop következő generációja, miközben VW-nél váltig állítják, hogy az 1.5 eTSI-ben a generátor rásegít a főtengelyre is, így turbólyuk esetén is valamivel dinamikusabb a mozgása az autónak (pont erre kérdeztem rá korábban a Seatnál, mire azt mondták, ez kb. a BMW-nél, Toyotánál megy így, náluk nem).
2) ülések; kardinális kérdés, ráadásul igen szubjektív is. Sajnos Cuprában csak a feláras bőrt volt szerencsém kipróbálni. Az nem volt rossz. Nem tudom, mennyiben marad el az alap szövet. Golfba sehol nem tudtam eddig beülni, a világon nincs valszeg egy darab se. T-Roc R ülését próbáltam, az volt eddig kb a legjobb. De volt, ahol azt mondták, a Golfban ugyanez van (lehet, hogy nem értette, hogy R Line-t akarok, nem R-t - vagy nem tudta, hogy van különbség a kettő között), máshol meg azt mondták, az R-től merőben eltérő az ülés az R Line-ban, de nem tudták érdemben bemutatni; kicsit ilyen, amúgy ahhoz hasonló, stb. ErgoActive ülést se tudtam kipróbálni, csak hasonlókat (pl. Arteon félmotoros verziója). Van esetleg valakinek infója, hogy az R-hez képest mennyiben tér el az R Line ülése?
3) LED fényszóró: R Line-ban csak az alap van. A jelenlegi 2019-es Octavia mk3 FL-ben is LED van. Ez ahhoz hasonló basic cucc lenne? A LED Plus milyen valós difivel rendelkezik? Van valós értelme/haszna a Matrixnak? Jelenlegi Skoda LED is már egészen kielégítő, bár jelenleg szerintem elég rövidet világít. Van bárkinek viszonyítási alapja, hogy a Cupra ehhez képest mit tud?
4) módválasztó: Cuprában alapból benne van, bár emlékeim szerint ott sincs benne alapból adaptív lengéscsillapítás. Golfban nem látok ilyen módválasztót a listán (ECO, Normal, Sport, Individual), csak annyit lehet extraként hozzáadni, hogy ECO módválasztó. Erre a kereskedésben azt mondták, hogy mert alapból benne van, csak az ECO-t kell/lehet külön belerakatni. Ami nekem erős bullshit-szagú. Külön módválasztó nincs, csak az adaptív lengéscsillapító mellé írja fel ezt is (ott ki is írja mind a 4-et). Ha benne van alapból, akkor ezt ott minek írja? Illetve, ha automata és a váltón van sport mód, akkor szükség van-e erre a módválasztóra? Azt gyanítom, jelenlegi 1.5 TSI-ből is kiindulva, hogy ki se venném a sport módból. Bár ez a szoftveres mód a gázreakciót, kormányt és váltót (DSG esetén) manipulálja. Csak simán a váltót sportba verve csak a váltó fogja hosszabban húzatni és gyorsabban kapcsolni, nem? Vagy ott ugyanúgy foglalkozik a gázpedállal és kormánnyal is?
5) létezik, hogy a Golfban csak 1 zónás a klíma alapból? 2 zónás elég lenne, de extraként csak a 3 zónás létezik :D
6) Telefon előkészítés "Comfort" csak annyit takar, hogy indukciós a töltő? (180eFt-ért) Amúgy a CarPlay vezetéknélküli enélkül is?
7) Kulcs nélküli nyitás/zárás kizárólag csak a nyitás/zárásra vonatkozik, amúgy az indítás minden esetben kulcs nélküli?8) létezik, hogy az R Line-ban alapból progresszív a kormányzás, a Cuprában meg csak a Dynamic csomaggal érhető el? (Amiben az adaptív futómű is van)
Amúgy a Leonban is multilink a hátsó futómű? Egyáltalán sport futómű van alatta? Ott a szérialista ezt nem emeli ki.Golfban az az érintőgombos kormány valami botrány. De állítólag tervezik kivezetni, így már lehet, hogy lesz esélyem rendes nyomógombos verzióban kapni. Ez volt még egy erősebb érv a Cupra mellett (meg a külső megjelenése). Viszont az meg eléggé elrettentő, hogy a tetőkárpit milyen silány. 5-6 cm-t gond nélkül tudtam nyomni rajta. Erősebb huzatban lobogni fog fölöttem? O.O
Köszönöm előre is.# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz _Smooth #206056 üzenetére
LED Matrix az kell. A sima ledhez képest prutális a különbség. Mindent kitakar, amiről a szemedre visszaverődik a fény, plusz az előtted lévő autót vagy a szembe jövőt is. Ködben nem csak a pixeleket kapcsolgatja, de fent hagyja a refit és leveszi a fényerőt a felére, ezzel sokkal távolabb látni, mintha lekapcsolná a tompítottat. Egyszerűen kötelezővé tenném.
-
_Smooth
senior tag
válasz Mágus2 #206057 üzenetére
Köszi a gyors választ. Jó lenne élőben kipróbálni (persze egy szalon se lesz nyitva sötétedés után, most meg már ráadásul egyre később is fog sötétedni).
A tábláról visszaverődő erős fény eddig se zavart, bár igazából szinte soha nem is használom a refit. Ha kellően messzire világít, nekem a tompított mindig is bőven elég volt. Max jelezni szoktam vele
De ez a ködös sztori jól hangzik. Még akkor is, ha Magyarországon vagy 20 éve nem találkoztam olyan köddel, ahol a látótávolság 50 méteren belül lett volna. (Mondjuk akkor kb 5 méter lehetett)
Eddig mindenhol csak ezt a tereptárgy maszkolgatást hangsúlyozták, ami viszont +900k-t nem igazán ér nekem. Miközben az alap LED-hez képest a Plus-ért érzésre kifizetném a +400-at.# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
veterán
válasz imyourfriend #206053 üzenetére
Kärcher KWD3-at vettem 2 db kefés fejjel pár pár hete a Praktikerben 35-ért. Annyit megér, többet nem igazán. [link]
[ Szerkesztve ]
-
_Smooth
senior tag
Én is úgy tudom, hogy a Skoda kezét most kicsit elengedte a csoport, Seatot próbálják upbrandingelni.
Amúgy eddigi ajánlatokban (nagyjából hasonló felszereltséggel némileg eltérő végösszeggel) a Cuprára adták a legnagyobb kedvezményt is, így árban majdnem fillére ugyanott volt, mint a Seat Leon FR. De érdekes módon a Golf volt a legolcsóbb. Kedvezmény nélkül még akkor is, ha belerakom a LED+t, adaptív felfüggesztést, 3 zónás klímát.
Az a Cupra bitangul néz ki, viszont tesztek azt mondják, a Golf talán egy kicsit csendesebb. Cupra futóművéről nem találtam semmit, illetve pontosan azokat az üléseket se tudtam kipróbálni, amikkel valszeg rendelném. De az R ülés jobban tetszett, mint a Cupra bőrülése.
És a progresszív kormányzás is kérdéses nekem a spanyolban. Mármint létezik, hogy nincs benne alapból?
Vagy pl. a motorosan behajtható tükrök. Octaviában szeretem, hogy záráskor becsukja. Távolról ránézve is látom, hogy bezártam. Ha jól láttam, akkor a VW-ben ez nincs.# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
iceQ!
addikt
Sziasztok,
B6-os Passat jobb oldali lámpa fényereje gyakorlatilag fele-harmada, mint a bal oldali. Olyan mint, ha egy hártya lenne rajta. (megpróbáltam képet csinálni, lehet nem fogjátok látni a különbséget) Ezzel mit lehet kezdeni? Csere?
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
-
erdey_a
addikt
válasz iceQ! #206066 üzenetére
hát keress rá, hogy a környékeden hol csinálnak ilyesmit, mármint fényszóró polírozást. vannak házilag használható szerek, de nekem túl időigényes, inkább kiköhögném a helyedben azt a pár tízezret. (fiat stilón 20 ezer volt a két lámpa a kwikfitben)
[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
rbalint88
addikt
válasz iceQ! #206064 üzenetére
Valoszinu a foncsor van megvakulva a projektorban. De ahogy latom azik is a lampa, a legjobb megoldas venni egy uj fenyszorot. Gyakori tipus, sima halogenes lampa, nem hiszem, hogy egy okor ara lesz
Felujitast csak azert nem javaslom, mert mar valoszinu el vannak oregedve a muanyagok es lehet nem bir 1-2 evnel tobbet. Ha meg foncsort is kell ujitani, akkor elszaladnak a koltsegek es nagyon kozel lesz egy teljesen uj fenyszorohoz
-
Gyula84
veterán
válasz Asbee #206072 üzenetére
szerinted érdekli őket? a szomszédnak a szerelő ajánlott egy kínai obd-s cuccot ami eltünteti a jelzést... vett egy 100k km-t se ment q3-t előre figyelmeztette az eladó, hogy az adblue baszakszik, de majd kiírják azt mondta és van pénz bőven
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
-
Asbee
veterán
válasz Gyula84 #206073 üzenetére
Nekem még nincs semmi jelzés, se semmi tünet. Nagyon jól fogyaszt, jól megy, az sem tűnt fel nagyon gyakran regenerálna. Mondjuk most az elmúlt 2 hétben sok hosszú út volt, 2500km belement. Nem tudom mi történik, mikor eléri a maxot, lesz-e valami hiba, jelzés stb. Jövő hétig már bírja ki.
-
iceQ!
addikt
válasz Morris #206071 üzenetére
Elengedte magát szerntem is... Egy jobbos lámpa 10-20 ezer Ft, inkább cserélem. Szerintem ez a legegyszerűbb, mivel polírozni nem fogom aki meg megcsinálja az kb.: ugyan ennyi lenne.
Köszi szépen mindenkinek.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
Asbee
veterán
válasz Gyula84 #206079 üzenetére
Elvileg ha még tisztítható akkor egész jó eredmény érhető el. Rendesen gépben csinálják, nyomást mérnek előtte utána, áteresztést stb. Nem csak ilyen vegyszert öntök bele és átmosom. Ha úgy sem jó, akkor Győrben feltudják újítani, futár hozza viszi. Annyira gatya nem lehet hiába van max közelben az olajhamu, mert városban is használom átlagban napi 2x rövidebb útra + 2 naponta 2x 15 km gyorsforgalmi.Ilyenkor 400-500 km után regenerált, hosszú utaknál múltkor 700-800 között kezdte. Úgy hogy mindig figyeltem rá befejezze. Sokaknál olvasom ennél a motornál 200-300 kilóméterenként regenerál. Fogyasztás is jó, nincs semmi hiba, teljesítményvesztés stb. De inkább megelőzöm a bajt.
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz molnarpeter #206081 üzenetére
Gari alatt 30 ezrenként volt cserélve. Ismerősöm hozta be maguknak, 18-ban. Ő 15 ezrenként cserélte mindig, total quartz ineo 507.00 5w-30. Azt mondta nincs olajfogyasztás, vagy annyira minimális, hogy nem észrevehető, sosem kellett rátölteni. Bő 3000 ezret már beleraktam, sok pálya is volt nem kímélve, én sem tapasztaltam semmi olajfogyást. Az olaj is dízelhez mérten szép tiszta, még mindig nem korom fekete, szétkenve lesz szürkés fekete, szinte látni rajta lebegteti a "dzsuvát". Egy nagyon rendben tartott, szervizelt kocsi, viszont a dpf sajnos levolt szarva, sosem foglalkozott vele éppen nem kéne leállítani, stb. Ezt tudtam is, számoltam vele, hogy lehet majd lekell kapni, igaz diaggal nem volt megnézve. Hát most igen, és hamar jön a tisztítás.
[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
veterán
válasz Asbee #206072 üzenetére
Kopasznál DPF felújítás volt, a cég, aki csinálta vállal tisztítást is.
-
Asbee
veterán
válasz grizlisandor #206083 üzenetére
Igen, köszi. Ha tisztítás nem jön be, ide megy. Van helyben ember aki hasonló géppel, technológiával tisztít.
-
imyourfriend
őstag
válasz Asbee #206082 üzenetére
Komoly azért mennyire tönkre tudják tenni ezt a rendszert, van benne 240e és nem odafigyelve már is feltöltötték az egész dpf-et.. nálam 60g alatt van 232e-nél hozzáteszem igyekszem odafigyelni rá, amennyiben jó áron megoldják lehet nem várom meg a 80g-t inkább lerakom egy hétre az autót és Győrben megcsináltatom idővel.
-
simonjoe
őstag
válasz imyourfriend #206085 üzenetére
287e nél vittem tisztíttatni, nem volt vele még gond, de lassan a végét járta. Előtte az EGR-t cseréltettem ki (180e), azzal sem volt gond, már megrendeltem ismét hozzá az új gyári EGR-t, megint csere, közel 330e km van már benne. Ők csinálták a DPF tisztítást: [link]
290-nél kappott egy optimalizálást a motor, de semmi negatív változást nem veszek észre rajta, 1300km körül elmegy egy regenerálással.Joe
-
egymiskolci
friss újonc
Sziasztok. 2008-as Skoda roomster 1,2-es. Ritkán, de ismétlődő probléma. Menet közben miközben haladok, egyszerűen a gázpedál érzéketlen - nyomkodom, de semmi reakció. Ez néhány másodpercig tart, majd újra normál módon felpörgeti a motort és tudok gyorsulni. Közben a motor jár, csak lassul az autó. Voltam skoda márkaszervízben, de nem találtak semmit a laptopos ellenőrzésen, nem jelezett semmi hibát. Másik szerelőnél kicseréltettem a benzinszűrőt, majd a következő alkalommal az üzemanyag pumpát. Se nekem se nekik semmi ötletünk. Megteszek több száz kilométer, majd újra jelentkezik és ismét helyre áll. Kérem, van valami elképzelésetek, mert nem merek hosszabb útra elindulni, hogy valahol ott ragadok.
Űdv. János -
Qru
MODERÁTOR
-
Asbee
veterán
válasz imyourfriend #206085 üzenetére
Figyelni kell rá az biztos, sokan nem teszik, bár sokan miért is tennék totál laikusan. Azért bújtam a netet, többektől olvastam 90g feletti olajhamuval is használják, látszólag gond nélkül, én azt nem várom meg, turbónak motornak egy idő után, megnő az ellennyomás biztos nem tesz jót. Azért ennél a 150 lovasnál eléggé szidják ezt a dpf rendszert. 1-2 külföldi elemzést olvastam, hogy passzív regenerálást nem nagyon csinál hosszú utakon, nincs meg valamelyik kellő hőmérséklet, és általában városban, leállítás előtt stb csinálja az aktívat, ráadásul egész gyakran, így hagyni kellene befejezze, akár alapjáraton. Sok ilyen hazai tapasztalat is van. Mondjuk az durva így 240-nél fémtiszta a kipufogó, ha agyondörzsölöm az ujjammal akkor van egy picike korom. Szerintem egy ilyen rendes tisztítás után, sokáig nem kell vele majd foglalkoznom, a regenerálásra úgyis figyelek.
[ Szerkesztve ]
-
Faby
senior tag
Sziasztok!
Az alany egy 2008 év végi, még facelift előtti Skoda Octavia II, 1,6 benzin, BSE.
A szivargyújtó állandó áram alatt van, ezt szeretném megváltoztatni úgy, hogy csak gyújtásra legyen áram alatt. Egy BT -> jack adapter/kihangosító miatt.Valahol rémlik, hogy olvastam arról, bizonyos VAG modellekben a szivargyújtó biztosítékának két pozíciója van, egy fél bizt. eltolással: az egyik pozícióban állandó áram van a szivargyújtón, a másikban meg csak gyújtásra.
Ez mennyire standard? Lehet-e ez így a fent említett járműnél?
Ha nem, esetleg VCDS beállítás létezik rá?
Vagy ha minden kötél szakad, mit kell átkötni a biztosíték táblánál, hogy csak gyújtáson legyen ott áram?A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
imyourfriend
őstag
válasz Asbee #206089 üzenetére
Megfigyelheto itt is valahogy nem nagyon zavarja a szekeret, lehet akár közel a telített értékhez is a dpf. Kipufogó szintúgy tiszta 225-nél néztem legutóbb, úgy tudom ezek a normál jó közelítéssel dízel euro6 megfelel az euro7-nek is annyira be vannak szabályozva. A regenerálás jellemzően így van, kertkapu nyitásakor kezdődik.. ezt nem tudom miként írta meg a Skoda, de egy hajmeresztő mutatvány mikor hazaérsz és épp akkor emeli a fordulatszámot mikor visszaülsz az autóba a kapu kinyitása után. Járható út szerintem is, kíváncsi vagyok a tapasztalatokra ugyan nem holnap de szerintem 2 éven belül tisztíttatni kell nekem is itt pedig sok jó információval szolgál a fórum népe szinte bármilyen az autóval kapcsolatos dologban.
simonjoe: megy az a CC csipsz nélkül is mint a fene.
-
Reggie0
félisten
válasz imyourfriend #206092 üzenetére
Le kell allitani a motort mielott nyitod a kaput
-
PC4200
tag
válasz egymiskolci #206087 üzenetére
Rákellene akasztani egy gépet és élő LOG-ot csinálni, abból kiderül mi az okozó!
CSAK a puffin :)
-
krisz4b70
aktív tag
Sziasztok!
Szeretnék venni egy Skoda Rapidot. Jelenleg egy 2014-es 1.2 tsi 105 lóerős változatot néztem ki. Átnézetném majd szerelővel is. Ez már elvileg szíjas vezérlés, futásteljesítményben még nem indokolt de mivel 9 éves érdemes a vezérlést lecserélni? Illetve a motor állapotát pl. hogy mennyire van elkokszosodva meg lehet valahogy állapítani? Esetleg van még olyan dolog amire érdemes különösen odafigyelni?
-
iceQ!
addikt
válasz PC4200 #206094 üzenetére
Na! Kaptam ajánlatot rá, a 2 fényszóró felújítás 180 ezer Ft lenne. Szerinted? Megéri? Nekem nem...
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest