Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
ervinke2
csendes tag
A 09 - Cent. Elect. vezérlőben fogod megtalálni az ablaktörlő kar állásának adatait.
Zsolty73
csendes tag
Láttam egy cikket,valami olyasmire gondoltam megcsinálni! [link]
Golf 7 variant, 1.4tsi (2013)CXSA 122le
K Norbi
addikt
Én szoktam néha küldeni neki jó vidiket [link]
DJ. Ru$y
félisten
Király vagy, köszi szépen!
Közben vissza lett rakva a régi motor, aminek a folyás az oka, szerintem ez simán gyári hiba ezeknél, annál semmi baja nincs a vezérlésnek, ahogy kell úgy megy. Nem tudom, túl nagy lehet az ellenállása az újnak vagy mi a fene... Zárlatosnak nem zárlatos, azt kimértem. 20.000 Ft kuka.
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
DJ. Ru$y
félisten
Törlő és mosó fokozatot is jól érzékeli az elektronika, függetlenül attól melyik motor van fent.
Törlő: be, esetén nem töröl.
Törlő: ki, esetén pedig úgy töröl, mintha "Mosó: be" állapot lenne (gyorsan, nem vár, mint normál esetben), csak nem küld hozzá szélvédőmosót.
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
Qru
MODERÁTOR
Nem tudod gariban kicserelni egy masikra?
#nincsbennetarcsi
monosgeri21
tag
Kíváncsian várom mi lesz a megoldás. Ugyanezzel küzdök kb. fél éve én is. Mondjuk én nem is foglalkoztam azóta a hibakereséssel. Nem volna rossz rájönni, mert a lapátból a gumit már sikeresen megtépte az egyik fagyos reggelen. Nálad is csak taknyos, esős időben csinálja?
nimmrody
tag
Sziasztok!
Adott egy 1.9 Tdi kombi. (74Kw, AXR, 2008-as évjárat)
Reggel működött jól minden, délben indultam volna ismét látom az index amelyik irányba fordítom a kart világít folyamatosan. Minden izzó működik, csak amelyik oldalra indexelnék vagy jobb, vagy bal, világít a lámpa azon az oldalon elöl és hátul. Nincs villogás ahogyan annak működnie kellene.
Mi lehet a gond ezzel?
Köszi szépen
molnarpeter
nagyúr
Elakadásjelző kapcsoló csere valószínű, abban van a relé, nálunk ugyanez volt lényegében.
nimmrody
tag
Köszi szépen utána is nézek.
vwpolooo
csendes tag
Szia! Holnap próbálom a másik porlasztókat, vettem 2-2 új rögzítő csavart. Mekkora nyomatékkal kell rögzíteni?
Mágus2
Közösségépítő
8Nm +180 fok.
vwpolooo
csendes tag
Köszönöm.
Köszi szépen.
"A nagy újrahasznosítási mizéria miatt azért benne lehet a pakliban, hogy sajnos az új autóban már más összetételűek és így kopogósabbak lesznek a belső elemek."
Én ennél cinikusabb vagyok: szerintem van annyira 'trendi' (sic!) a model, hogy a gyártó megengedhesse magának, hogy levágjon a sarkokon. Nyáron erre rá is kérdeztem a VW szalonban, mondom: a Passat és Tiguan között Mozart nem tudná lezongorázni a különbséget (az előbbi javára), mégis egy árban vannak; válasz: a nép mégis úgy viszi a Tiguan-t, mintha holnap már nem lenne kapható.
A Volvo-nál az XC40 - V60 relációban pontosan ugyanezt mondta vissza az értékesítő.
Ugyanakkor az említett ok(ok) miatt részemről objektíven 'egymindegy', hogy mennyire jó/minőségi autó (vagy sem); szubjektíven viszont az emberi gyarlóságot én sem tudom levetni. Mindenesetre amire kell/van, arra abszolút értelemben több, mint jó lesz.
"és belül a kapcsolók, ez utóbbiakat a használók rohadtul utálják."
Csak egyetérteni tudok; ámbár nem feltétlenül rossz, csak egyszerűen borzalmas.
Nevermind...
molnarpeter
nagyúr
Tűz karika sem árt alá új. [link] hátha segít, bár Golf VI, de ha jól tévedek ugyanaz lesz 🤔
Rambovits
senior tag
Jol latom, hogy ezeknek 250k darabja? Brutto, kedvezmeny nelkul? Mennyibe jon ki egy ilyen mutatvany szupernettositva?
A hardver az, amivel ha elég sokáig játszol eltörik. A szoftver az, amivel ha elég sokáig játszol működni kezd.
molnarpeter
nagyúr
[link] van azért kevesebbért is, Google első pár találat közt
Rambovits
senior tag
Koszi, en mondjuk a bardinal kerestem :-D
A hardver az, amivel ha elég sokáig játszol eltörik. A szoftver az, amivel ha elég sokáig játszol működni kezd.
vwpolooo
csendes tag
Lesz új karika is, csak ott a nyomaték nem számít? 😄
DJ. Ru$y
félisten
Én szereltem be... A cseréhez munkalapot kell mellékelni, esetleg szakvéleményt.
monosgeri21
Sajnos motorcsere után csinálta, szóval az új motorral van valami, de 1-2 napig jó volt. Ez a fajta motor ami az A3-A4-ben (gondolom A6-ban is) AUDI 8E9 955 711 E cikkszámmal van, ugye átfolyik rajta a szélvédőmosó, ott a "tömítőfelületet" képes a forgó mozgás miatt a fém szerkezet kikezdeni, visszaszivárog a víz, először csak rozsdásítja a zsírral keverve a mechanikát, majd megeszi a motor felé lévő tömítést, átfolyik a motoregységbe és vagy állandóan megy, vagy zárlatos lesz stb.
160e-rel vettem az autót, amiben már nem gyári, de gyári beszállító (Valeo) motor volt, láttam is szétbontásnál a nyomokat, hogy jártak ott előttem. Akkor még nem sejtettem, hogy mi a hiba szét sem szedtem, csak láttam, hogy dől belőle a szélvédőmosó, csere. Vettem Partan-ról egy A3-ból bontott cikkszámra pontos bontott gyárit, 7 hónapig bírta, miután lejárt a 6 hónap szavatosság persze. Vettem egy ERA-t beraktam, ez meg 2 nap után meghülyült... Látható jele nincs, füst nyom, égett szag a motor elektronikánál vagy a kis vezérlő elektronikánál. Mélyebben nem mentem bele, és nem szedtem szét, megpróbálok futni még pár kört a dologgal...
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
Qru
MODERÁTOR
Akkor nem opcio sajnos.
#nincsbennetarcsi
HUTCHDB
nagyúr
Van egy szerelo mester ismerősöm, folyamatosan szerel be kiegészítő dolgokat (pl. tolatokamerát) a VW csoport járműveibe.
Azt mondta a Tiguan a legjobb minőségű jármű a VW csoportban. A küszöb, az ajtókárpit, a műszerfal is jobb minőségben készül, a patentek elhelyezése, darabszáma, minősége is jobb, biztosabb rögzítést eredményez.
Én ebbe nem látok bele, annyi biztos, hogy az én autóm belül (sem) nem zörög, nem kopog, nem rezonál, pedig 4.5 éves és 160e km van benne….
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
yodamester10
őstag
Ha vigasztal a GTE sem zörög sehol 238 ezer van benne és 6 éves
simonjoe
senior tag
A 2009-es CC sem bír zörögni! Abban meg 300k van.
Joe
HUTCHDB
nagyúr
Mint írtam, én ebbe nem látok bele, de aki nap mint nap szed szet autókat, az lehet.
Nem igazan arról van szó, hogy “vigasztal” vagy sem, sőt örülök, ha másnak is jó az autója.
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
Szabi®
addikt
yodamester10
őstag
Értelek csak úgy jött le,hogy a Tiguan az isten
MunezXBK
nagyúr
2006-os G5, 172.000-rel, semmi sem zörög.
Mágus2
Közösségépítő
Kipakoltam Saša csomagtartóját, ajtózsebeit, meg az összes táróló rekeszt, kivettem a gyerekülést, láss csodát, az se zörög belül. Sok cucc volt benne...
HUTCHDB
nagyúr
De nem én mondtam, hanem akinek rálátása van, hogy a Tiguan jobb minőségű mint a többiek.
Ha ez “istent” jelent…jelentsen.
Nekem ez nem hit vita, de azért ha ültetek más autóban, azért ti is érzitek, hogy jobb vagy rosszabb, mint amit használtok.
Nekem bőven van összehasonlítási alapon, és ahogy korábban írtam a Passat biztos hogy nem jobb minőségű, mint a Tiguan. Viszont pl. a Seat Leon biztos, hogy gyengébb és rosszabb minőségű, mint az említett crossover, az ID 3-rol meg ne is beszéljünk… az kritikán aluli.
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
rob210
nagyúr
Sziasztok szakik.
Keresztkérdésem lenne.
Audi A4 1.6 benzin 2004es
Lengőkar csere, vagy szilent csere?
Mi a nagyobb szívás, illetve nem ezt tudom a szilentcsere nagyobb szívás de segítenem kéne a barátomnak és ahogy néztem, a szilentszett nagyon nagyon sokkal olcsóbb.
Viszont az alu karok kicsit elgondolkodtattak.
Mert ilyenben még nem préseltem át szilentet.
C prés van meg szilent ki-be húzó is, tehát nem a szerszám a gond.
Renault power
Mágus2
Közösségépítő
Ha a lengőkar végén jó a gömbfej, akkor szilent csere, de ha lóg a gömbfej, az nem cserélhető. Mindegyik lengőkar wlől gömbfejben végződik a keréknél ... Felül mindig lóg a gömbfej, alul ritkábban de ott is előfordul.
[ Szerkesztve ]
rob210
nagyúr
Na erre voltam kíváncsi akkor nem játszunk, mert ugyan még nem kotyog, de azért már kézzel könnyen mozdítható, egy év múlva meg nem cserélném ki megint.
köszi.
BUÉK mindenkinek.
Renault power
Mágus2
Közösségépítő
Én még szilentet nem cseréltem senkinek, mikorra kiszakad a szilent, addigra lóg a gömbfej is. Addig nem lóg, míg egyben van(beszerelve a helyén nehéz megmondani), de ha szétszeded, kiderül, hogy mindegyiknek van pici pógása, néhány extrémen lötyög.
[ Szerkesztve ]
rob210
nagyúr
Elkezdett neki kopogni útegyenetlenségre a futómű.
Megfeszegettem, mondtam neki na ez így nem lesz jó.
Ezért szétkaptam, akkor láttam, hogy a két "U" alak az kuka.
A hosszú lengőknél a belső szilent kuka, és a két gömbfej is hát tart még, de az messze van a tökéletestől.
Viszont tapasztalatom szerint, ha most kapna új szilentet az garantáltan széttépné a gömbfejet.
így akkor cserélem nem cigánykodunk, amin nem lehet spórolni azon nem spórolunk.
Végülis neki kellett a 4 karika.
[ Szerkesztve ]
Renault power
Mágus2
Közösségépítő
Vorsprung durch Technik.
Szabad fordításban, jó a gép, de ha hozzá kell nyúlni, nem lesz olcsó.
Reggie0
félisten
Nalam most 14-et csereltek es egy lengokart se.
rob210
nagyúr
Na akkor te leszel a tesztalany!
Kiderül melyik bírja majd tovább.
A haver autójában a komplett csere, vagy neked a szilentezés
Viszont meglepően gyorsan és könnyen cserélhetőek a lengőkarok, ezt az előnyére írom le.
[ Szerkesztve ]
Renault power
Mágus2
Közösségépítő
|gértem valami tapasztalatot az új autóról, nem szeretnék egész éven adós maradni ezért megkapjátok most: Octavia 2-vel sokat mentünk és megvan a golf is tehát sok mindent ezekhet fogok hasonlítani, főleg az Saša-hoz.
9 kilométerrel vettük át az autót, amibe sikerült 49,7 litert tankolni, elvileg 50 literes a tank, nem aprózták el, a szalon mellett van a kút, máshová el sem jutottunk volna. Most van nem sokkal 560km fölött, tehát csak rövid ideje használjuk ezért nem is lesz teljes a kép, inkább csak első érintésre, leírom, hogy milyen.
Röviden:Nem megy, nem is fékez, kerepel a motor és mindent is keresni kell a menüben, mert ismeretlen...
Hosszan:
Nagyon nyers a motor, most már sokkal szebb a hangja, mint az első útján, akkor valahol a ducato és a fakopács között volt fülre. Jelenleg alapjáraton simán össze lehet keverni a TSI-vel.
Beltér, külcsíny, első benyomások: Nagyobb, kívül belül, nem sokkal hosszabb, de sokkal szélesebb, a tető alacsonyabb, hasmagasság meg mintha azonos lenne a régivel, tehát mélyebben ül benne az ember. Ülések kényelmesek, a középső kijelző bizergálása minimum baleset veszélyes, de legalább van aszisztens, aki fékez, ha épp nem az előtted lévőt lesnéd, hanem a ventillátoral játtszol.
Az ötödik ajtón nem ablak, hanem lőrés van, komolyan, pazarlás rá akkora üveg, ha a hátsó spoiler(a tető folytatása) ennyit kitakar belőle
Minden működik szépen...eddig, na meg az első reggeli hidegindításig, amikor is 9 hibával fogadott a drága, mert az alacsony akksi feszültségnek köszönhetően beállt a földbe a rendszer. Ez user error volt. Ja, a feláras Canton zene kell bele, szépen szól, de meríti az akksit, ha este sokáig hallgatod úgy, hogy nem jár a motor és világít minden is.
Zajszigetelése jobb, futóműve fasza feszes, de a lengéscsillapítók nekem túl puhára vannak hangolva. Kereszt irányú huplira hajlamos nagyot bólintani, a régi csak átesett rajta. Teljesítmény érezhetően elég, még akkor is, ha most csak simogatjuk. A szabályok betartására több, mint elég, nyomaték van faszig sok, tehát nem is kell gyolkolni. Turbólyuk nincs, alapjárattól megy.
A féke kezd beüni, de még messze van a régi octavia szintjétől. Elektromos késziféktől kikészülök, automatikusan keresi az ember a kart, megszoktam na, ez júzer error, lesz még ebből egy pár. Az autohold dugóban inkább átok, mint áldás, főleg ha lejtőn állsz. Amint kinyitod a vezető ajtót járó motornál, azonnal behúzza a kézit, amúgy is fogja az autohold, ezt nemm értem miért kellett.
Lámpák és belső világítás:
LED mátrix lámpát a népnek, ez is vakít, de még így is kevésbé, mint némely halogén a csálén berakott izzókkal. Jól látok és jól is látszódok, mondjuk felszedtem néhány kilót, tehát ez lehet nem csak a lámpáknak köszönhető. Az automata távolságit nagyon hamar meg lehet szokni, de nem tökéletes, domb tetejére megérkezve a szembejövőkről ingyen röntgen felvétel készül, majd keressenek privátban, elküldöm a képeket. Néha bele szoktam nyúlni és leveszem, már kezdem kiismerni, hogy mit nem tud gyorsan lereagálni. Nem szeretek vakítani.
Van egy-két hasznos újitás is, hogy ne csak szidjam a Start-stop édes anyukáját...pl a vészfék aszisztens. Ha rosszul lesz a sofőr, akkor fel lehet kapni a kézifék gombját bármelyik utasnak, az autó minden kerekét fékezi megállásig és bekapcsolja a vészvillogót azonnal. Ez jó, sose kelljen, de inkább legyen kategória.
Minőségben nagyot ugrott a skoda ezzel a kocsival, ha mindene évekig így fog működni, akkor nagyot változhat a márka megítélése.
Na, guruljanak azok a szekerek, Boldog Új ávet Kvánok Mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
rob210
nagyúr
Új vas új szokni való.
Engem a hideg ráz a sok kütyütől.
Most csináltam egy 4 es me.... Off topikot. A tököm megtelt mire minden csipogó, sípoló villogó szart megszoktam, hogy mi mit miért csinál. A tolató kamera mondjuk álldás és szuper pontos, azt megszoknám hamar.
Az elektromos kézit soha nem fogom szeretni, már csak a hibalehetőségek számos tárháza miatt sem. A gyári navi meg nekem mindíg inkább átok volt mint vonzó opció.
Egyszóval én pont azt a kocsit keresem így, hogy az öreglány mindjárt 22, amiben semmi elektromos parasztvakítás, engem még megtanítottak vezetni.
Renault power
F_Zolee
veterán
Ez is olyan lett, mint az új Leon, hogy mindent is tapogatva kell beállítani?
Mágus2
Közösségépítő
F_Zolee
veterán
Az nem túl jó. Legalább lassú is a menü?
Mágus2
Közösségépítő
Nincs gond a gyorsasággal, inkább a logikával.
rob210: Szokjad, már csak ilyenek és ilyenebbek lesznek. Annyira kevés új autót vesznek manuális váltóval, hogy hamarosan ezzel is bajban leszünk.
Stylewars_kp
senior tag
Lényegesen alacsonyabb felszereltségű az Én kulcsos céges kombi oktim, de hasonlókat tapasztaltam Én is. A kijelző engem teljesen kiakaszt. Egyszerűen túl manuális vagyok ehhez vagy nem tudom. Mire megtaláltam az ülés fűtést meg a belső keringtetést… pedig mérnökinformatikus vagyok.
A váltó engem kiakaszt. Gyönyörűen veszi a sebességeket, viszont magasan van a váltógomb. Elzsibbad a kezem egy hosszabb több “váltani” való út során. Illetve állandóan gangolok, mert csak bőg a motor ha hagyom tovább egy sebességben.
Csomagtér jól pakolható. A csomagtér ajtó lehúzó bráner kicsit undi, de hasznos.
Futóműre nincs panasz. Szépen csillapítja a kátyúkat. Pályatempónál pedig szépen alszanak a hátul ülők.
Küllemre nálam a b8 paszuly viszi a pálmát, de összességében szép autó.
bújjék!
rob210
nagyúr
Újat nem is veszek csak újabbat.
2010 óta nem gyártanak autót sajnos ez a véleményem/ tapasztalatom.
Ott fordult a világ egy nagyot. Minőségben is :(
Renault power
Qru
MODERÁTOR
Passat is behuzta ha kinyitottam az ajtot meg a Superb is. En se ertem miert programoztak igy.
#nincsbennetarcsi
Mágus2
Közösségépítő
Nem életszerű. Ha ki kell szállni kinyitni a kaput, utána a garázsajtót, mire beállok 3x behúztam az elektromos kézit. Jár a motor üresben, fogja az autohold, akkor még menni szeretnék...
simonjoe
senior tag
Még 1x gratula hozzá, gurulj vele sokat, gondtalanul!! Nem tudod kikapcsolni az autohold-ot?
Én akkor szoktam aktívvá tenni, ha látom, h emelkedőn araszolgatni kell, a kézi váltónál ez áldás.
Joe
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- ARCTIC Liquid Freezer 360 II A-RGB rev.3 ( Garancia )
- NAD M25 7Ch Master Series végfok végerősítő
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- Eladó több mint 2 év garanciával - LG OLED48C21LA / 4K/UHD/2160P/120Hz/OLED
- Razer Blade 16 2023 (i9 13950HX,RTX 4090 16Gb, 32GB DDR5 5600Mhz, 2x 1TB, 16" Dual UHD+FHD+ MiniLED)