LOGOUT
  • PROHARDVER!
  • Mobilarena
  • HardverApró
  • Prémium előfizetés
  • Szakmai
    Számtech IT-ipar Telefónia Házimozi Fotózás Játékok Modding
  • Offtopik
    Kultúra Utazás Sport Az élet Akármi
  • Írások
  • Szerzők
  • Fórum
  • Írok!
  1. Fórumok
  2. Technika, hobbi, otthon
  3. Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
Legfrissebb anyagok
  • Derail Valley - Hírek@2
  • Ugrás 32 GB RAM-ról 64 GB RAM-ra: Corsair Vengeance CMK64GX5M2B6000Z30
  • Yutani Retró Hangkártyái: AdMOS AdWave 32
  • WLMouse Sword X gamer egér és Lethal Gaming Gear Neptune Pro egérpad
  • YRHA - Yutani Retró HAngkártyái: IBM mWave
LOGOUT témák
  • D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
  • sziku69: Szólánc.
  • Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
  • sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
  • Elektromos rásegítésű kerékpárok
  • Szevam: Mennyire tipik Z-gen viselkedés? Tipizálható-e egyáltalán?
  • Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
  • Kempingezés és sátrazás
  • GoodSpeed: Ugrás 32 GB RAM-ról 64 GB RAM-ra: Corsair Vengeance CMK64GX5M2B6000Z30
  • eBay-es kütyük kis pénzért
PROHARDVER! témák
  • Azonnali VGA-s kérdések órája
  • RAM topik
  • Milyen TV-t vegyek?
  • 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
  • Fali konzol lapos tévékhez
Mobilarena témák
  • Milyen okostelefont vegyek?
  • Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
  • iPhone topik
  • Samsung Galaxy Note10 és Note10+ duplateszt
  • Poco X3 Pro - hardverfrissítés
IT café témák
  • Információbiztonság, kiberbiztonság, adatvédelem
  • Milyen routert?
  • Linux kezdőknek
  • Hálózati / IP kamera
  • One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
GAMEPOD témák
  • PlayStation 5
  • Nintendo Switch 2
  • World of Tanks - MMO
  • Nintendo Switch
  • Witcher topik
  • Téma összefoglaló
    Utoljára frissítve: 2025-05-05 09:09

    LOGOUT

    Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!

    Gyakori kérdések:

    Milyen motor olajat vegyek az autómba?

    Általánosságban igaz, nem csak a viszkozitás fontos, inkább a gyári jóváhagyás a mérvadó. Ennek megfelelően válassz valami márkás, jó nevű és biztos forrásból származó olajat.

    Hol találok pontos alkatrész számot?

    7zap
    etka

    Motortipusok

    HTP:
    - nyúló vezérlánc - a gyenge anyaga és a gyenge hidraulikus láncfeszítő miatt, beégett szelepek a katalizátor közelsége miatt, túlzott karbon képződés szintén a közeli katalizátor miatt, alultervezett kenési kör.

    FSI:
    - a közvetlen befecskendezés és hátrányai: karbon lerakódás a szívó szelepeken, mert már nem mossa a benzin-levegő keverék és nem is hűti a szelepeket.

    TSI:
    - ebből van három generáció, az első kettőre jellemző a szelepekre rakódott karbon, nyúló vezérlánc miatt hengerfej felújítás.

    VR6:
    - a hő tud benne a legtöbb kárt tenni, beégett dugattyúk, repedt hengerfej a gyenge hőelvezetés és hűtőkör miatt, jellemzőek a fojtószelep problémák is.

    TD:
    - Lucas adagolói kerülendőek, mert senki nem tudja rendesen felújítani és előbb-utóbb szivárog belőlük a gázolaj.

    TDI:
    - Adagolói érzékenyek a gázolaj kenésére és a hűtésre, ha sokat járnak üres tankkal, akkor hamar leolvad az adagoló és a nyomaték görbe helyett csak görbe száj marad. Persze a hidegen és melegen nehezen indulás is elég gyakori. EGR, szívósor koszolódik, IC egy hibás műanyag darab miatt kilyukad, VGT turbó lekormolódik. A 2.5 V6 TDI külön fejezetet érdemel.

    A "csalószoftver" lecserélésének következménye: [link]

    PD-TDI:
    - A rettegett PD elem, ami a legritkábban romlik el, sokkal gyakoribb a kábelkorbács, a tandem pumpa, vagy a vezérmű tengely elhasználódása, PD elemek tömítése és beállítása. 2.0 PDTDI itt is külön fejezet lesz.

    CR-TDI:
    - Nagynyomású rendszere mindegyiknél kényesebb a gázolaj minőségére.

    Hogy a turbó benzinesek se maradjanak ki:

    1.8T
    - karbon képződés az olajkádban, olajpumpa szívókosarában, tud repedni a turbó, rángat a gyújtótrafó hibája miatt, kényes a hűtésre.

    ***

    Melyik motort kerüljem?

    Egyiket sem nevezném mindenképp kerülendőnek, bár vannak motorok a kelleténél több gyári elégtelenséggel:

    A lényeg, amiket kerülni kell, vagy csak nagy körültekintéssel szabad választani:
    HTP-ből főleg a 12 szelepes szokott meghibásodni, paradoxon, de főleg azok, amelyek kímélve vannak.
    TSI-ből a kisebb köbcentisek szenvednek jobban a meghibásodásoktól. Az utolsó generáció dupla befecskendezést kapott, van egy közvetlen és egy hagyományos szívó csöves.
    VR6-ból én nem vennék tuningolt példányt, csak akkor..., nem akkor sem. Csak gyárit.
    TD - amiről még nem hullott le az adagoló és a turbó, az rozsdásodik már annyira, hogy egy tíz éves alsóközép autó árát kellene rálocsolni, hogy szép, jó, és biztonságos legyen.
    TDI - A 2.5 V6 TDI lássuk miért a sok rossz tapasztalat: VP44 adagoló valóban gyenge, elégtelen tranzisztor hűtés miatt bármikor eléghet az adagoló vezérlője, szelephimbák gyenge anyaga, túlzott vezérmű tengely kopás, kartergáz szűrő eltömődés miatti olaj szivárgás(mindenhol) és a sok elhanyagolt karbantartás bármilyen drága hibát okozhat.
    TDI - 2.0 16V erősen kerülendő, főleg a siemens porlasztós(125kw), főbb hibái, gyengéi: PD elemek, kábelkorbács, DPF regeneráció, kiegyenlítő tengelyek meghajtása, olajpumpa meghajtása, segédpumpa,
    TDI-CR - Mindegyik generációra jellemző, ha gyenge minőségű üzemanyagot kap, a magas nyomású szivattyú kivégzi az egész üzemanyagrendszert (szó szerint az egészet, a tanktól a porlasztókig).
    2.7, 3.0 motorok vezérműláncainak hibája, vagy nem megfelelő karbantartása az egész motor végét jelentheti. Maga a karbantartás nem egyszerű és nagyon drága, mivel ki kell venni az egész hajtóművet.
    A maradék szívó benzines csak a lambda szondákkal, fojtószeleppel, EGR gondokkal és gyújtótrafó hibával szokott küzdeni.

    ***

    Diesel vásárlása esetén mire kell figyelni?

    Mindenre. Legjobb szakértőre bízni, átvizsgáltatni a kiszemelt példányt.
    Ne füstöljön semmilyen színűt!
    Fekete füst - Túl dús keverék, elégtelen égés- alacsony turbónyomás, vagy porlasztó hiba
    Fehér füst- Hengerfejes és égeti a hűtőfolyadékot
    Kék füst- Égeti az olajat, lehet turbó hiba, törött gyűrű, kopott motor
    Szürke füst - Elégtelen égés - kopott motor(alacsony kompresszió) vagy rossz porlasztó csúcs.
    Egy kis fekete füstpamacs padlógázon, terhelésen normális, amint a turbó kiegyenlíti a kívánt nyomást, megszűnik a füst.
    Hidegen, melegen könnyen induljon a motor és ne rángasson, ne rázza az autót.

    ***

    Mik a jelei a kettős tömegű lendkerék meghibásodásának, hogyan lehet megelőzni?

    A kettős tömegű lendkerék elhasználódása főleg vibráció formájában jelentkezik, teljes terhelésen rázza az autót, üresben gurulásnál alapjáraton zörög, leállításnál zörög, egyenletlen alapjáratot is okozhat.
    Legnagyobb ellensége az alacsony fordulaton nagy nyomaték átvitel. Padlógázos gyorsítást kerülni kell alacsony fordulatszámról, az alacsony fordulaton történő közlekedést mindenképp kerülni kell, ha lehet ne ejtsük a fordulatot 1500 alá sebességben, motorfékkel sem. Minél finomabban váltunk, annál tovább tart a lendkerék.

    ***

    Milyen olajat vegyek a TDI motorba?

    Adagolós: VW505 00
    PD DPF nélkül :505 01
    PD DPF-el:507 00
    CR-DPF-el:507 00

    ***

    VAG rádióadók logói itt elérhetőek: [link]

    Összefoglaló a DSG váltókról: [link]

    Fórumozók autói:

    varsam: VW Passat B5 Variant 1.8 20V 125LE ADR 1998

    zoo8800: VW Golf VII Variant 1.4 TSI

    VR6-Fan: Golf II GTI 1.8 16V KR 1986
    (CS link)

    tomcsi23: Seat Leon FR 1,8 20VT AUQ 2005

    Mágus2: Octavia Mk4 kombi Joy Plus, 2021, 2.0TDI Evo, 110kW és 340Nm (Sofi)

    Skoda Octavia II combi 2.0 TDI L&K, 103kW/320Nm CFHC (Saša) 2012

    VW Golf mk4 Highline, 2000, 1.6 AKL

    JHONNY 79: Skoda Kodiaq 7 személyes,1.5 TSI DPC, manuális váltós, 2019.

    sagit: Golf II GL 1.8 MKB RH 1985

    RohamDroid: Skoda Felicia II 1.3 68Le 136M 1999

    dJ Peer: VW Golf IV 1.4 16V 75Le AKQ 1998

    latyak17: VW Golf III GL 1.8 ABS 90Le 1992

    perge666: Seat Cordoba 1.4i 1999

    Tigi: Skoda Octavia Classic 1.4 16V 80LE

    joshua7: Golf 7 GTI FL CHHA 2017

    ßrainiac: Audi A4 Avant B8 1.8 TFSI 160 LE CDHB 2009

    Lenry: Passat B5 1.9 TDI - 110LE 1997

    -secret-: Volkswagen Golf IV. 1.6 16V 105Le 2004

    7600 GS: VW Passat

    scope2007 SEAT Leon 2.0 PD TDI - 140LE

    Ace owner VW Golf II 1.8 GTI 8V 1P with PB ECU 1987

    siti Audi A3 1.6 AKL 1999

    Brumi˘ VW eGolf


    Audi TT mk1

    FoLey-v VW Golf IV 1.4 55kW Trendline 2000

    Mappa VW Bora 1.6 16V BCB 77kW (Borisz) 2005

    Dot: VW Passat B5 1.8T AEB 150Le/210Nm 1997 & VW Polo III 1.4 AEX 60Le/116Nm 1997

    mario1012: VW Passat B5.5 1.9 PD TDI AVF Highline 96kW 2002 & Skoda Octavia 5E Style 2.0 TSI DSG, 190Le/320Nm DKZ, 2019

    JimBeam00: Audi A3 Sportback 1.6 FSI - Ambition BLF 85kW 2002

    kisza25: VW Golf IV Ocean 1,6 16V 77KW/105Le

    Cheesy: Audi A4 1.6 16V (ARM), 74kW/100PS 2000/08

    vargalex: Skoda Superb 1.9 PDTDI (74 KW) AVB, 2005/06

    K Norbi: VW Golf IV 1.6 16V 105 Le BCB 2002

    TheSilencer: VW Golf II 1.9 PD TDi & Audi A8 2.5 TDi

    atos19881101:

    mqm: VW Lupo 1.4 TDI

    gzbotii: VW Golf IV 1.9TDI 110LE 2001

    bmwsan: VW Passat B6 1.9 PDTDi BXE 130LE/300Nm

    enddav: VW Jetta 5C6 2.0 CR TDI CFFB 2014

    szekra: VW Polo IV 9N 1.4 16V, 75Le BBY 2003

    Motion_Blur: VW Jetta 5C6 1.2 TSI 105 Le CBZB 2011

    I-sty: Audi A4 B8 Avant 2.0 TDI, 170 Le CAHA 2011 (Sprit)

    kaszaking: Audi A4 1.6i 101 LE

    Kiskokó: Audi

    pocokxx: VW Sharan 1.9 TDI 116 Le AUY

    intelMMX: Audi 80 B3 2.0E 8V 113LE 3A 1991

    kenny123: VW Scirocco 1.4TSI 160 LE CAV 2010

    Vincsaba: VW EOS 2.0 PD TDI 140 LE BMM 2008

    hdman: Skoda Octavia RS 2.0 TDI DSG 2015

    bitpork: (Hans) Audi Q7 E-Tron 374 LE

    simonjoe: VW Passat CC CBAB, manual, 2.0 CRTDI 140LE 2009

    1stVikman - VW Golf VII Variant 2.0 TDI CRBC 150 LE 2014

    L1ZRRR - VW Golf VI Variant 2.0 CR TDI CFH 140 LE + chip 2010

    salesman - Audi A6 2.4i AML 163 LE 2000

    yodamester10 - VW Golf GTE

    Doki16 - VW Passat GTE

    diegho: Seat Leon 1.4 TSI CXSA 122 LE 2013

    vzsryl: Skoda Superb 2.0 TDI CFFB 140 LE 2013

    Kickass: Skoda Octavia III 1.4 TSI CZD 150 LE 2016

    gyenesmartin: VW Passat Variant GTE 2015

    Gabesz87: VW Passat Variant GTE 2015

    aero.: VW Golf VIII R 2021

    L1ZRRR: VW Golf VII 2.0 TDI DSG 150 Le

    rasotamas: VW Passat Alltrack 2.0 TDI DSG 4motion 170 Le 2012

    laabom: VW T-Cross Style 1.0 TSI 115LE 2020

    Winne: Skoda Octavi 5E 1.4 TSI Style 150 LE 2016

    IntelKiller7: VW Passat B8 Highline 2.0 TDI DSG 150LE 2015

    MunezXBK: Audi TT 2.0 TFSI 2015

    HUTCHDB: VW Golf GTE

    Bandit21: VW ID.3 Pure Performance / Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI

  1. Fórumok
  2. Technika, hobbi, otthon
  3. Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
Aktív témák
  • Milyen okostelefont vegyek?
  • Azonnali VGA-s kérdések órája
  • Kazy Computers - Fehérvár - Megbízható?
  • Elektromos autók - motorok
  • RAM topik
  • Autós topik
  • Mibe tegyem a megtakarításaimat?
  • Milyen TV-t vegyek?
  • OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
  • Milyen légkondit a lakásba?
  • További aktív témák...
Új fizetett hirdetések
  • Csepel Traction 100 férfi fekete kerékpár, 28 colos kerékkel
  • Roborock S7 robotporszívó
  • SOLESEAT 1460 GAMER ASZTAL (140x75x60)
  • Eladó elektromosan állítható magasságú gamer asztal 140cmx60cm
  • Phillips EP5363 automata kávéfőző - tisztítás-karbantartás után eladó
Üzleti előfizetők hirdetései
  • BESZÁMÍTÁS! ASUS B460M i7 10700 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080Ti 11GB KOLINK Observatory TG TT 600W
  • Csere-Beszámítás! RTX Számítógép PC Játékra! I3 10100F / RTX 2060 12GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
  • Apple iPhone 13 / 128 GB / 89% akkumulátor / 12 Hó Garancia
  • Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I7 6700 / RTX 2060 6GB / 32GB DDR4 / 250SSD+500HDD
  • Xiaomi 13T Pro 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával

Copyright © 2000-2025 PROHARDVER Informatikai Kft.

  • Médiaajánlat
  • ÁSZF (szabályzat)
  • Adatvédelem
  • Copyright
  • Advertising
Barion logók
  • PROHARDVER!
  • Mobilarena
  • HardverApró
Váltás asztali nézetre
Mobil nézet Phablet nézet Tablet nézet Normál asztali nézet Széles asztali nézet
Sütibeállítások Sötét módBÉTA