Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:32:40

LOGOUT.hu

Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!

Gyakori kérdések:

Milyen motor olajat vegyek az autómba?

Általánosságban igaz, nem csak a viszkozitás fontos, inkább a gyári jóváhagyás a mérvadó. Ennek megfelelően válassz valami márkás, jó nevű és biztos forrásból származó olajat.

Hol találok pontos alkatrész számot?

7zap
etka

Motortipusok

HTP:
- nyúló vezérlánc - a gyenge anyaga és a gyenge hidraulikus láncfeszítő miatt, beégett szelepek a katalizátor közelsége miatt, túlzott karbon képződés szintén a közeli katalizátor miatt, alultervezett kenési kör.

FSI:
- a közvetlen befecskendezés és hátrányai: karbon lerakódás a szívó szelepeken, mert már nem mossa a benzin-levegő keverék és nem is hűti a szelepeket.

TSI:
- ebből van három generáció, az első kettőre jellemző a szelepekre rakódott karbon, nyúló vezérlánc miatt hengerfej felújítás.

VR6:
- a hő tud benne a legtöbb kárt tenni, beégett dugattyúk, repedt hengerfej a gyenge hőelvezetés és hűtőkör miatt, jellemzőek a fojtószelep problémák is.

TD:
- Lucas adagolói kerülendőek, mert senki nem tudja rendesen felújítani és előbb-utóbb szivárog belőlük a gázolaj.

TDI:
- Adagolói érzékenyek a gázolaj kenésére és a hűtésre, ha sokat járnak üres tankkal, akkor hamar leolvad az adagoló és a nyomaték görbe helyett csak görbe száj marad. Persze a hidegen és melegen nehezen indulás is elég gyakori. EGR, szívósor koszolódik, IC egy hibás műanyag darab miatt kilyukad, VGT turbó lekormolódik. A 2.5 V6 TDI külön fejezetet érdemel.

A "csalószoftver" lecserélésének következménye: [link]

PD-TDI:
- A rettegett PD elem, ami a legritkábban romlik el, sokkal gyakoribb a kábelkorbács, a tandem pumpa, vagy a vezérmű tengely elhasználódása, PD elemek tömítése és beállítása. 2.0 PDTDI itt is külön fejezet lesz.

CR-TDI:
- Nagynyomású rendszere mindegyiknél kényesebb a gázolaj minőségére.

Hogy a turbó benzinesek se maradjanak ki:

1.8T
- karbon képződés az olajkádban, olajpumpa szívókosarában, tud repedni a turbó, rángat a gyújtótrafó hibája miatt, kényes a hűtésre.

***

Melyik motort kerüljem?

Egyiket sem nevezném mindenképp kerülendőnek, bár vannak motorok a kelleténél több gyári elégtelenséggel:

A lényeg, amiket kerülni kell, vagy csak nagy körültekintéssel szabad választani:
HTP-ből főleg a 12 szelepes szokott meghibásodni, paradoxon, de főleg azok, amelyek kímélve vannak.
TSI-ből a kisebb köbcentisek szenvednek jobban a meghibásodásoktól. Az utolsó generáció dupla befecskendezést kapott, van egy közvetlen és egy hagyományos szívó csöves.
VR6-ból én nem vennék tuningolt példányt, csak akkor..., nem akkor sem. Csak gyárit.
TD - amiről még nem hullott le az adagoló és a turbó, az rozsdásodik már annyira, hogy egy tíz éves alsóközép autó árát kellene rálocsolni, hogy szép, jó, és biztonságos legyen.
TDI - A 2.5 V6 TDI lássuk miért a sok rossz tapasztalat: VP44 adagoló valóban gyenge, elégtelen tranzisztor hűtés miatt bármikor eléghet az adagoló vezérlője, szelephimbák gyenge anyaga, túlzott vezérmű tengely kopás, kartergáz szűrő eltömődés miatti olaj szivárgás(mindenhol) és a sok elhanyagolt karbantartás bármilyen drága hibát okozhat.
TDI - 2.0 16V erősen kerülendő, főleg a siemens porlasztós(125kw), főbb hibái, gyengéi: PD elemek, kábelkorbács, DPF regeneráció, kiegyenlítő tengelyek meghajtása, olajpumpa meghajtása, segédpumpa,
TDI-CR - Mindegyik generációra jellemző, ha gyenge minőségű üzemanyagot kap, a magas nyomású szivattyú kivégzi az egész üzemanyagrendszert (szó szerint az egészet, a tanktól a porlasztókig).
2.7, 3.0 motorok vezérműláncainak hibája, vagy nem megfelelő karbantartása az egész motor végét jelentheti. Maga a karbantartás nem egyszerű és nagyon drága, mivel ki kell venni az egész hajtóművet.
A maradék szívó benzines csak a lambda szondákkal, fojtószeleppel, EGR gondokkal és gyújtótrafó hibával szokott küzdeni.

***

Diesel vásárlása esetén mire kell figyelni?

Mindenre. Legjobb szakértőre bízni, átvizsgáltatni a kiszemelt példányt.
Ne füstöljön semmilyen színűt!
Fekete füst - Túl dús keverék, elégtelen égés- alacsony turbónyomás, vagy porlasztó hiba
Fehér füst- Hengerfejes és égeti a hűtőfolyadékot
Kék füst- Égeti az olajat, lehet turbó hiba, törött gyűrű, kopott motor
Szürke füst - Elégtelen égés - kopott motor(alacsony kompresszió) vagy rossz porlasztó csúcs.
Egy kis fekete füstpamacs padlógázon, terhelésen normális, amint a turbó kiegyenlíti a kívánt nyomást, megszűnik a füst.
Hidegen, melegen könnyen induljon a motor és ne rángasson, ne rázza az autót.

***

Mik a jelei a kettős tömegű lendkerék meghibásodásának, hogyan lehet megelőzni?

A kettős tömegű lendkerék elhasználódása főleg vibráció formájában jelentkezik, teljes terhelésen rázza az autót, üresben gurulásnál alapjáraton zörög, leállításnál zörög, egyenletlen alapjáratot is okozhat.
Legnagyobb ellensége az alacsony fordulaton nagy nyomaték átvitel. Padlógázos gyorsítást kerülni kell alacsony fordulatszámról, az alacsony fordulaton történő közlekedést mindenképp kerülni kell, ha lehet ne ejtsük a fordulatot 1500 alá sebességben, motorfékkel sem. Minél finomabban váltunk, annál tovább tart a lendkerék.

***

Milyen olajat vegyek a TDI motorba?

Adagolós: VW505 00
PD DPF nélkül :505 01
PD DPF-el:507 00
CR-DPF-el:507 00

***

VAG rádióadók logói itt elérhetőek: [link]

Összefoglaló a DSG váltókról: [link]

Fórumozók autói:

varsam: VW Passat B5 Variant 1.8 20V 125LE ADR 1998

zoo8800: VW Golf VII Variant 1.4 TSI

VR6-Fan: Golf II GTI 1.8 16V KR 1986
(CS link)

tomcsi23: Seat Leon FR 1,8 20VT AUQ 2005

Mágus2: Octavia Mk4 kombi Joy Plus, 2021, 2.0TDI Evo, 110kW és 340Nm (Sofi)

Skoda Octavia II combi 2.0 TDI L&K, 103kW/320Nm CFHC (Saša) 2012

VW Golf mk4 Highline, 2000, 1.6 AKL

JHONNY 79: Skoda Octavia 2014 1.4 TSI CHPA 140 LE

sagit: Golf II GL 1.8 MKB RH 1985

RohamDroid: Skoda Felicia II 1.3 68Le 136M 1999

dJ Peer: VW Golf IV 1.4 16V 75Le AKQ 1998

latyak17: VW Golf III GL 1.8 ABS 90Le 1992

perge666: Seat Cordoba 1.4i 1999

Tigi: Skoda Octavia Classic 1.4 16V 80LE

joshua7: Golf 7 GTI FL CHHA 2017

ßrainiac: Audi A4 Avant B8 1.8 TFSI 160 LE CDHB 2009

Lenry: Passat B5 1.9 TDI - 110LE 1997

-secret-: Volkswagen Golf IV. 1.6 16V 105Le 2004

7600 GS: VW Passat

scope2007 SEAT Leon 2.0 PD TDI - 140LE

Ace owner VW Golf II 1.8 GTI 8V 1P with PB ECU 1987

siti Audi A3 1.6 AKL 1999

Brumi˘ VW Passat Variant B5.5 1.9 PD TDI 131Le/310Nm 2002

FoLey-v VW Golf IV 1.4 55kW Trendline 2000

Mappa VW Bora 1.6 16V BCB 77kW (Borisz) 2005

Dot: VW Passat B5 1.8T AEB 150Le/210Nm 1997 & VW Polo III 1.4 AEX 60Le/116Nm 1997

mario1012: VW Passat B5.5 1.9 PD TDI AVF Highline 96kW 2002 & Skoda Octavia 5E Style 2.0 TSI DSG, 190Le/320Nm DKZ, 2019

JimBeam00: Audi A3 Sportback 1.6 FSI - Ambition BLF 85kW 2002

kisza25: VW Golf IV Ocean 1,6 16V 77KW/105Le

Cheesy: Audi A4 1.6 16V (ARM), 74kW/100PS 2000/08

vargalex: Skoda Superb 1.9 PDTDI (74 KW) AVB, 2005/06

K Norbi: VW Golf IV 1.6 16V 105 Le BCB 2002

TheSilencer: VW Golf II 1.9 PD TDi & Audi A8 2.5 TDi

atos19881101:

mqm: VW Lupo 1.4 TDI

gzbotii: VW Golf IV 1.9TDI 110LE 2001

bmwsan: VW Passat B6 1.9 PDTDi BXE 130LE/300Nm

enddav: VW Jetta 5C6 2.0 CR TDI CFFB 2014

szekra: VW Polo IV 9N 1.4 16V, 75Le BBY 2003

Motion_Blur: VW Jetta 5C6 1.2 TSI 105 Le CBZB 2011

I-sty: Audi A4 B8 Avant 2.0 TDI, 170 Le CAHA 2011 (Sprit)

kaszaking: Audi A4 1.6i 101 LE

Kiskokó: Audi

pocokxx: VW Sharan 1.9 TDI 116 Le AUY

intelMMX: Audi 80 B3 2.0E 8V 113LE 3A 1991

kenny123: VW Scirocco 1.4TSI 160 LE CAV 2010

Vincsaba: VW EOS 2.0 PD TDI 140 LE BMM 2008

hdman: Skoda Octavia RS 2.0 TDI DSG 2015

bitpork: (Hans) Audi Q7 E-Tron 374 LE

simonjoe: VW Passat CC CBAB, manual, 2.0 CRTDI 140LE 2009

1stVikman - VW Golf VII Variant 2.0 TDI CRBC 150 LE 2014

L1ZRRR - VW Golf VI Variant 2.0 CR TDI CFH 140 LE + chip 2010

salesman - Audi A6 2.4i AML 163 LE 2000

yodamester10 - VW Golf GTE

Doki16 - VW Passat GTE

diegho: Seat Leon 1.4 TSI CXSA 122 LE 2013

vzsryl: Skoda Superb 2.0 TDI CFFB 140 LE 2013

Kickass: Skoda Octavia III 1.4 TSI CZD 150 LE 2016

gyenesmartin: VW Passat Variant GTE 2015

Gabesz87: VW Passat Variant GTE 2015

aero.: VW Golf VIII R 2021

L1ZRRR: VW Golf VII 2.0 TDI DSG 150 Le

rasotamas: VW Passat Alltrack 2.0 TDI DSG 4motion 170 Le 2012

laabom: VW T-Cross Style 1.0 TSI 115LE 2020

Winne: Skoda Octavi 5E 1.4 TSI Style 150 LE 2016

IntelKiller7: VW Passat B8 Highline 2.0 TDI DSG 150LE 2015

MunezXBK: Audi TT 2.0 TFSI 2015

HUTCHDB: VW Golf GTE

Bandit21: VW ID.3 Pure Performance / Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.